Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Antore - 22.12.20 - klo:10:09
Noin metrin päässä, eli hyvin lähellä. Auto tunnistaa avaimen n. 5 metrin säteellä ja sytyttää leaving home valaistuksen.

Tämä on hyvä tietää. Tulee kuljettua päivittäin autokatoksen ohi ja ei ole hyvä, jos joka kertaa ovet räpsyy auki ja kiinni, kun kävelee ohi autosta.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Wagner

Hmm... Eihän keylessi avaa ovia vasta ku kahvaa koskee? Vai onks siellä jossain asetus, että aukoo ovet jo kauempaa?
Nykysessä on kyllä avaimeton käynnistys, mutta lukot pitää avata kakesta -> Mikä pointti tehä auto käynnistymään napista, jos kuitenkin pitää avaimen kanssa säätää sisään kömpiessä?  :o
Sikamaista menoa since 1975

Antore

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 22.12.20 - klo:10:42
Hmm... Eihän keylessi avaa ovia vasta ku kahvaa koskee? Vai onks siellä jossain asetus, että aukoo ovet jo kauempaa?
Nykysessä on kyllä avaimeton käynnistys, mutta lukot pitää avata kakesta -> Mikä pointti tehä auto käynnistymään napista, jos kuitenkin pitää avaimen kanssa säätää sisään kömpiessä?  :o

Nyt puhutaankin keyless 2.0:sta joka löytyy uusimmista. Voi siis valita vaatiiko kahvan hiplaamisen vai avataanko ovet kun ollaan aivan auton vieressä.

passo_s

^lukittuuko 2.0 systeemissä jonkin ajan jälkeen jos ovea ei avaa?

Antore

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 22.12.20 - klo:11:03
^lukittuuko 2.0 systeemissä jonkin ajan jälkeen jos ovea ei avaa?

Kyllä lukittuu ja varsin pian, ei varmaan mene minuuttiakaan kun napsahtaa takaisin lukkoon.

BasicDude

Tulipas mukava joulu. Mökkireissulla "hybrid system error. Stop".
Mökki keskellä ei mitään ja auto hinurilla Tampereelle.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 22.12.20 - klo:20:40
Tulipas mukava joulu. Mökkireissulla "hybrid system error. Stop".
Mökki keskellä ei mitään ja auto hinurilla Tampereelle.

Virrat pois joksikin aikaa ja uusi kokeilu?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 22.12.20 - klo:20:44
Virrat pois joksikin aikaa ja uusi kokeilu?

Ei auttanut. Täytyy toivoa että olisi bitti poikittain ja kerkeisivät huomenna sen verran katsoa jos menisi kuittauksella. Myyjän takuu pitäisi vielä olla ja eikös näissä akustoissa ole 8v tehdastakuu...?

jaston

On nyt vähän sivusta seuranneena sellainen olo, että aika paljon on Passatissa kaikenlaista enemmän ja vähemmän mystistä vikaa mitä porukka täällä huutelee.
Onko tunne sitten valheellinen vai ei, mutta pistää pohtimaan kannattaako isolla välirahalla ruveta suht toimivaa Skodaa tällaiseen vaihtaa...   ::)

Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

vwmies

Vanhemmalla B7 ajavana on areenaa lukemalla jäänyt käsitys, että GTE malleissa olisi "pikkuvikoja" enemmän kuin perinteisissä. Osa näistä lienee niitä päivitys- tai yhteydenpito-ongelmia (serveri down ??). Mutta fakta on, että hybridikulkine on monimutkaisempi =>> vikojakin voi olla enemmän.
Rinnakkaismerkki Skodallakin tuntuu olevan niitä samoja juttuja ainakin Superin IV mallissa. Mikä on totuus ja ongelmien laajuus, sitä tuskin kukaan muu kuin maahantuoja tietää - ja taitaa olla tehtaan salassapitopolitiikan piirissä.

Itse en kyllä lähde vaihtamaan toimivaa autoani ladattavaan peliin, ennenkuin on varmasti toimiva kohtuuhintainen  VAG malli (vrt. Tojon hybridit, lienevät toimivia ?).  :o
Yritetään pärjätä.

Trifid

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 22.12.20 - klo:20:52Myyjän takuu pitäisi vielä olla ja eikös näissä akustoissa ole 8v tehdastakuu...?

Oliko autossa siis takuu voimassa vai ostitko jatkotakuun?
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

Sokka

Takuuta ei tarjoa kait muut kuin tehtaat. Erilaisia lisäturvia ja vastuun laajennuksia kauppaavat vaihtoautokaupassa jo monet toimijat.

Itsekin vanhalla B7:lla ajelen, keväästä asti seurannut GTE hintoja ja keskustelua. Suurin vaihtointo on laantunut vaihtoautojen hintojen ja kilometrien käännyttyä nousuun, toisena tekijänä nuo erilaiset raportoidut pienemmät ja suuremmat murheet tuplavoimalinjan kanssa.

Onko näissä hybrideissä DSG:ssä kolme kytkintä, eli sähkömoottorin takia
yksi ”extra” kytkin?

ukormi

Olen tässä ihmetellyt näitä plugareita. Joskus mietin että tämä on juuri se jota itse haen. Mutta nyt kokemuksia lukeneena en ole ihan yhtä varma. Plugarissa taitaa olla ne täyssähköjen ( sähkärit ) ja polttomoottorien pahimmat ongelmat samassa paketissa.
Tätä GTE Passattia mietin käytettynä. Firman kautta leasirana sitä ei ole mahdollista minun saada.

Softaongelmat= sekä plugareissa, sähköissä että uusissa polttiksissa
Kabiinin lämmöissä ongelmaa pakkasilla = plugareissa ja sähkäreissä. Plugareissa ratkeaa kun käyttää polttomoottoria
Rangeongelmat pakkasilla = plugarien sähköajossa ja sähkäreillä, polttiksissakin mutta range yleensä polttoainetankista johtuen ei niin määräävä.
Kalliit korjaukset takuuajan ulkopuolella = plugareissa hirvittävät akkukorjaushinnat? Plugareissa DSG ongelmat? Sähkiksissä ei vissiin vielä tuollaista kun akkutaku on pitkä?

Sähkäreissä taitaa olla nuo matka-ajon (500-700km suuntaansa) pikalatauspisteetkin melko hinnakkaita? Sama toki koskee plugareitakin jos matkalla haluaa ladata jos siis ylipäätään plugari vastaanottaa pikalatausta.

Ja siis jos ostaa uuden plugarin, on siinä se vähintään se 2v huoletonta aikaa.

Ehkäpä vielä odottelen ja siirryn sitten suoraan sähkikseen kun aika koittaa.

Ei nuo latausjututkaan ole tällaiselle fossiilikäyttöisen polttoaineen käyttäjälle mitenkään selvät.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

vwmies

#3133
Sähkärien latausinfra ja - laitteet varmasti saadaan kuntoon suurinpiirtein sähkärien yleistymisen tahdissa. Kas kun valtio myöntää tukia ja etuja molempiin.
Yhden latauspaikkaprojektin (6 asennettiin - 12 paikasta) sain kesällä hoidettua (vain yhtä sähkistä varten) sivutoimisesti. Ja ARAn asiointi. Byrokraattista.

No, tämän jälkeen alkoi muillakin asukkailla raksuttaa, että talouden toinen kulkine voisikin olla ladattava. Jopa pahin "jäärä" joutui jstn syystä (vaimo ??   ;D) muuttamaan asennettaan.

"Ak­ku­tek­no­lo­gia on jo jo­kapäiväistä. Volkswagen myöntää sähköau­to­jen­sa ja la­dat­ta­vien hy­bri­dien akuil­le 8 vuo­den tai 160 000 ki­lo­met­rin ta­kuun.
Volkswagen ha­l­aa  ( ;) ?)  kui­ten­kin pa­ran­taa mo­der­nia ak­ku­tek­no­lo­gi­aa."

Lainaus on täältä, jokainen saa lukea itse:

https://www.volkswagen.fi/fi/lupaus-ja-kokemus/volkswagen-love/pieni-opas-sahkoautoiluun.html

Dieselgaten jälkeen olisi varmaan syytä tehdäkin jotain "parempaa".

Ja, sitten kun softapuoli alkaa olla kunnossa päästään tähän seuraavaan pointtiin eli uudet akut, näistäkin löytyy googlaamalla aika paljon tiedonmurusia.

https://www.tivi.fi/uutiset/toyotalta-odotetaan-mullistavaa-sahkoautojen-akkua-tuplaa-toimintamatkan/58cd0a4b-50da-4d24-bb31-e64f7132bb6c

Kiinteäelektrolyyttinen akku tuplaisi sähköauton toimintamatkan nykyakkuihin verrattuna.
.....

Nikkei Asian mukaan Volkswagen aikoo käynnistää kiinteäelektrolyyttisten akkujen tuotannon Euroopassa vuonna 2025.

Jossain sopivassa saumassa varmaan tulee hypättyä omankin ladattavan kyytiiin. Parin vuoden päästä eli 2023 ollaan jo paljon viisaampia.

Ja eikun hyvää joulua ja onnellista uutta autoiluvuotta koko porukalle !   :)

Yritetään pärjätä.

tet

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 22.12.20 - klo:22:47
Mutta fakta on, että hybridikulkine on monimutkaisempi =>> vikojakin voi olla enemmän.

Eipäs yleistetä. ;)

VAG-hybridikulkine on monimutkaisempi, kuin VAG-ei-hybridikulkine.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: Trifid - 22.12.20 - klo:23:13
Oliko autossa siis takuu voimassa vai ostitko jatkotakuun?

Sori.. Termit taas sekaisin. Eli autoliikkeen vuoden "turva".

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 22.12.20 - klo:09:52
Pitääpä kokeilla tuota ikkunan perussäätöä, kiitos vinkistä.

Tuo takaluukun aukeaminen, ihan normisti siinä takaoven kohdalla olin kun kahvaa kosketin lukitakseni oven. Huoltohan ei koskaan löydä mitään jos vika ei ole "päällä" kun asiasta mainitsee, mutta tuon saman oven kanssa on jonkin verran ollut sitä että ei ole meinannut kosketusta tunnistaa, eli ei ole ovet meinannu aina mennä lukkoon tuosta (kuskin ovesta on lukinnut kuten kuuluukin kun on siirtynyt siihen). Välillä taas toimii täysin luotettavasti... Niin, huollossa olen asiasta maininnut mutta vastaus on odotettu "toimi kun kokeiltiin ja logista ei löydy mitään".
Ex golfissa oli keyless access ja go. Joskus auto ei tunnistanut avainta kun starttasin
Sitä tutkittiin ja testattiin sisätutka  kaikki ok. Huolto kyseli oliko samassa taskussa muita elektronisia avaimia, kuten tageja. Usein oli, voi ilmeisesti ottaa niistä häiriöitä. Onko sulla tageja samassa taskussa?

Offtopic: Omassa nyky passatissa vain keyless go eli starttinappi ja kyllä nyppii ja tuntuu vanhanaikaiselta avaimesta avata ja lukita. 5,5v aikana tuohon tottui niin että ikävä on!
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Raccna

Kannattaa muistaa että suurin osa netistä löytyvistä tilityksistä on aina negatiivisia. Harvemmin hyviä kokemuksia omaavat viitsivät hehkuttaa.

Teen poikkeuksen tässä. 3v ja 60k takana saksan tuonti paskatilla ja toistaiseksi ei mainittavia ongelmia.

Wagner

Lainaus käyttäjältä: Raccna - 26.12.20 - klo:12:53
Kannattaa muistaa että suurin osa netistä löytyvistä tilityksistä on aina negatiivisia. Harvemmin hyviä kokemuksia omaavat viitsivät hehkuttaa.

Amen. Oma GTE toimi mainiosti sen puoltoista vuotta ja 25tkm. Tai no se we connect tökki ja vasemman takaoven lukko temppuili yhdessä vaiheessa (korjaantu itekseen), mut kyllähän tuolle listalle tulis mittaa, jos latos siihen kaikki mitkä toimi niinku pitikin. Plugarilla ois tullu jatkettua tästäkin eteenpäin, mutta ku Tiguan e-hybridin kabiinia ei saa talvella lämpimäks, nii jäi tilaamatta. Nykyne Q5 sitte dieselillä, ku plugariversioon ei vielä talous antanu myöten. Lämpiää muuten ajossa helekutan paljon nopeemmin, ku GTE.
Sikamaista menoa since 1975

Erkka

#3139
^ Missä on kerrottu, ettei Tiguan eHybridiin saa talvella lämpimäksi? Tarkoitatko, kun on kaapelilla latauksessa, niin esilämmityksen sähkövastus ei lämmitä kabiinia tarpeeksi? Vai ajonaikana ei lämpene riittävästi?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: Raccna - 26.12.20 - klo:12:53
Kannattaa muistaa että suurin osa netistä löytyvistä tilityksistä on aina negatiivisia. Harvemmin hyviä kokemuksia omaavat viitsivät hehkuttaa.

Teen poikkeuksen tässä. 3v ja 60k takana saksan tuonti paskatilla ja toistaiseksi ei mainittavia ongelmia.

Jep.. Eikä tuo hybrid system error vissiin mikään hirveän yleinen ole. Aika vähän netistä löytyy tietoa.

Wagner

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 26.12.20 - klo:19:10
^ Missä on kerrottu, ettei Tiguan eHybridiin saa talvella lämpimäksi? Tarkoitatko, kun on kaapelilla latauksessa, niin esilämmityksen sähkövastus ei lämmitä kabiinia tarpeeksi? Vai ajonaikana ei lämpene riittävästi?

Kaapelilla latauksessa ja sähkövastuksen teho. Myyjä kerto, että vastuksen teho sama ku Passat GTE:ssä ja omasta mielestä se oli semmonen lehmän henkäys, notta suosiolla webastolla lämmittelin kabiinin lämpimäks. Tiguaniin ku ei sitte polttoainekäyttöstä lisälämppäriä saanu, ne jäi sitten tilaamatta.
Sikamaista menoa since 1975

duke7

^ tästä on kai juteltu jo mutta latasitko shukolaturilla vai ihan 16 A asemalla? Joskus täältä lukenut että vasta jälkimmäisellä lämpöä piisaa.
En oikein osaa kommentoida asiaa kun ei kunnon pakkasia ole vielä auton omistusaika ollut 😁
Aamut ajastettuina nyt ja on se aina vähän lämmin ollut mutta huomaahan sen että weballa paljon lämpimämmäksi tulee.

tet

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 26.12.20 - klo:20:26
Kaapelilla latauksessa ja sähkövastuksen teho. Myyjä kerto, että vastuksen teho sama ku Passat GTE:ssä ja omasta mielestä se oli semmonen lehmän henkäys, notta suosiolla webastolla lämmittelin kabiinin lämpimäks. Tiguaniin ku ei sitte polttoainekäyttöstä lisälämppäriä saanu, ne jäi sitten tilaamatta.

Liekö tuossa sama systeemi kuin Fordissa, että ajastettu lämmitys käyttää vain sen verran sähköä, mitä latauskaapelista saadaan sisään. Eli jos lataa suko-johdolla, niin vastus lämmittää vain 1,8 kW teholla. Fordissa näin, mutta kännykällä käynnistämällä lämmittää täydellä 5 kW teholla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Antore

Kehitys toki kehittyy ja omat kokemukset viime talvelta A3 e-tronista. Kunnon talveahan ei oikeastaan PK-seudulle tullut mutta esilämmitystä kuitenkin käytin ahkerasti. Aivan sama lopputulos aina, oli auto sitten irti piuhasta, sukolaturissa tai ihan kunnon laturissa (K-lataus). Sisätilat toki lämpenee mutta tosiaan lehmän henkäykseksi tuota lämmitystä voi kuvailla.

Wagner

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 26.12.20 - klo:20:53
^ tästä on kai juteltu jo mutta latasitko shukolaturilla vai ihan 16 A asemalla?

Kiintee asema oli käytössä.
Sikamaista menoa since 1975

Sokka

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 26.12.20 - klo:20:26
Kaapelilla latauksessa ja sähkövastuksen teho. Myyjä kerto, että vastuksen teho sama ku Passat GTE:ssä ja omasta mielestä se oli semmonen lehmän henkäys, notta suosiolla webastolla lämmittelin kabiinin lämpimäks. Tiguaniin ku ei sitte polttoainekäyttöstä lisälämppäriä saanu, ne jäi sitten tilaamatta.

Jos ei peruslöylyt riitä, saisihan näihinkin varmaan defan tai calixin miniplugilla ja vaikka 1.8kW sisälämppärillä asennettua? Tietysti hieman syö tuota alkuperäistä ideaa..

Natina

Lainaus käyttäjältä: Sokka - 27.12.20 - klo:00:18
Jos ei peruslöylyt riitä, saisihan näihinkin varmaan defan tai calixin miniplugilla ja vaikka 1.8kW sisälämppärillä asennettua? Tietysti hieman syö tuota alkuperäistä ideaa..

Saa. Itselläni 2016 GTE:ssä Defan lohkari ja slimmi sisälämppäri. Toimii hyvin ja pistokekin maastoutuu hyvin mustaan maskin osaan (sivuttain asennettuna).
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

passo_s

#3148
Skodan plugari tarjoaa lisävarusteena webaston. Onhan sille tarvetta, ei ole tolppaa pilkkireisuilla, laskettelureissuilla, hiihtoreissuilla ja työreisuilla.Käsittääkseni plugari Tiquaniin ei saa tuulilasin sähkölämmitystä? Mulle riittäisi että varmasti olisi auton tuulilasi aamuisin hotellin ulkoparissa auki, sen verta on työ ajoja lappiin. Seat plugari on edullinen työsuhdeauto, siihen tarvii löytää jostain kannettava akustolla ja ajastimella oleva ”kamiina” :)

Erkka

^ Jep. Tiguanin plukariin ei saa lämmitettävää tuulilasia. Muihin Tiguanin malleihin saa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy