Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

akk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 15.12.20 - klo:09:52
Väitän ettei näin ole.

Ainakin jos kuuluvuus- yms. muita kokemuksia yritysliittymistä PK-seudulla vertaa Telian, Elisan ja Dna:n välillä, niin näistä surkein on Elisa.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

jopo

Itse asun täyden Elisa-kentän alueella ja Skoda Connectissa on ihan samat ongelmat tällä hetkellä. Aikaisemmin katkoja on myös ollut, mutta nyt etäohjaukset ovat olleet jo pidempään kaput. Aika vahva arvaus on etteivät yhteysongelmat johdu suuressa kuvassa Elisan verkosta, vaan konsernin servereistä.

Siimajalka

Lainaus käyttäjältä: viherpipertajanortti - 14.12.20 - klo:21:52
Kuten quotessa todettu, ei ole raketti pelkällä sähköllä, mutta rauhalliselle kaverille ihan riittävä. Jos sitten taas halutaan niitä tehoja, niin sitä varten on se GTE -mode. Ohituksissa se on aika kiva nappi.

Noin kaupunkiolosuhteissa pidän autoa pelkällä sähköllä ajettuna kyllä hyvinkin ripeänä. Se alkukiihtyvyys on se, mitä on aivan riittävästi - ehkä liikaakin, koska kuivalla asvaltilla sutiminen on nuijaa - eikä minusta hybridi-moodi tuo siihen muuta lisää kuin röpöttävän äänen.

Maanteillä ohitukset sujuvat mainosti ilman GTE:täkin, en ole keksinyt painikkeelle järkevää käyttöä.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 16.12.20 - klo:22:19
Noin kaupunkiolosuhteissa pidän autoa pelkällä sähköllä ajettuna kyllä hyvinkin ripeänä. Se alkukiihtyvyys on se, mitä on aivan riittävästi - ehkä liikaakin, koska kuivalla asvaltilla sutiminen on nuijaa - eikä minusta hybridi-moodi tuo siihen muuta lisää kuin röpöttävän äänen.

Maanteillä ohitukset sujuvat mainosti ilman GTE:täkin, en ole keksinyt painikkeelle järkevää käyttöä.
GTE-modessa kaasun vaste toimii oikein. Hybridillä se on epälineaarinen ja hidas, kaikin puolin ikävä. Sähköllä myös toimii oikein.

viherpipertajanortti

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 16.12.20 - klo:22:19
Noin kaupunkiolosuhteissa pidän autoa pelkällä sähköllä ajettuna kyllä hyvinkin ripeänä. Se alkukiihtyvyys on se, mitä on aivan riittävästi - ehkä liikaakin, koska kuivalla asvaltilla sutiminen on nuijaa - eikä minusta hybridi-moodi tuo siihen muuta lisää kuin röpöttävän äänen.

Maanteillä ohitukset sujuvat mainosti ilman GTE:täkin, en ole keksinyt painikkeelle järkevää käyttöä.

En tuosta kuivalla asfaltilla sutimisesta osaa vielä sanoa, mutta märällä asfaltilla asiasta täysin samaa mieltä (ei ole vielä ollut kuivien asfalttien aikaan tuota autoa). Siis kaupunkiajossa tuo E-mode on itsellenikin täysin riittävä.

GTE-painike: Ei sitä tosiaan tarvitsekaan pakosta. Mutta joskus kun haluaa "voiman tunnetta" ja "kaikki peliin", niin GTE -nappi aiheuttaa:
a. Todellakin sellaiset asetukset että kaikki saa peliin TAI
b. Psykologisen vaikutuksen että nyt oli tehoja (tuntui tehokkaammalta) TAI
c. Molemmat yläpuolella ;D

Kokonaisuudessaan kuitenkin erittäin tyytyväinen hankintaan. Viimeisimmän tilaston (5 vk - 2200km) mukaan 65% ajoista tapahtunut sähköllä. Näistä latausten osuus työpaikalla ehkä 30%. Itselläni siis auton käyttöprofiili on sellainen, että hybridi soveltuu siihen mainiosti. Toinen puoli on koko: Farkku passatti on koiranomistajalle ja golffia harrastavalle perheelliselle oikein hyvän kokoinen auto.

Ainiin, kun akut tyhjenee, ajotapa vaatii perinteiseen bensa-autoon verrattuna hieman muutoksia. Nyt kun olen oppinut nostamaan jalkaa kaasulta alamäissä (kun mennään bensalla) niin akkuihin ajon aikana kertynyt energia saadaan käyttöön. Olennaisempaa on ehkä se, että sopivalla ajotavalla bensamoottori sammuu rullauksissa. Perinteisillä autoilla se ei taida oikein onnistua. Volkkarin voimanlähteen vaihdokset toimii oikein hyvin, ei tosiaan meinaa huomata milloin polttomoottori lähtee käyntiin ja milloin se on pois.

Servereistä: On vaikea ymmärtää miksi VAG konsernin tasoisella yrityksellä ei osata yhtä järjestelmää tehdä kunnolla. Ei luulisi olevan vaikeaa tehdä näin tarkasti rajattuun systeemiin toimivaa tiedonsiirtoa. En tiedä mitä menetelmää ne käyttää auton ja palveluiden välisessä kommunikoinnissa, mutta luulisi että se nykyaikana pitäisi onnistua helposti (OPC UA, MQTT noin nopeasti ajateltuna). Itse nörttinä on jonkin verran kokemusta noista tietojärjestelmistä, niin on uskomatonta miten tuollaisilla resursseilla saadaan aikaiseksi näinkin huonosti toimiva järjestelmä. Eivät varmaan vielä ole tajunneet että tästä he voisivat oikeasti saada jatkuvaa rahavirtaa huollon lisäksi.

Turbokiisseli

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 16.12.20 - klo:22:29
GTE-modessa kaasun vaste toimii oikein. Hybridillä se on epälineaarinen ja hidas, kaikin puolin ikävä. Sähköllä myös toimii oikein.

Samaa mieltä. Hybridillä erityisesti ohittamaan lähtiessä kaasun viive on aika ikävä ja sitten yht'äkkiä ampuu kierrokset ylös.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

viherpipertajanortti

Huomio osaajat, apua tarvitaan!

Pahoitteluni, jos tätä on jo kysytty/siihen on jo vastattu, mutta pakko laittaa tähän jos vaikka joku muukin hötyisi tästä

Osaako joku kertoa miten tästä ikävästä (turva)ominaisuudesta pääsisi eroon: Sisätilan liikehälytin pitäisi saada otettua pois käytöstä kokonaan. Nyt sen voi ottaa pois ajon jälkeen, mutta seuraavan kerran kun lähtee liikkeelle, se on taas päällä!

Syy tälle on se, että kun on asettanut lähtöajan, niin pakkasilla tuo hitsin sisätilan liikeanturi havaitsee liikettä autossa. Ja tietty pamahtaa hälyt päälle. Tajusin hälytyksen aiheuttajan kun vertasin hälytyksiä asetettuihin lähtöaikoihin. Se _aina_ puoli tuntia ennen asetettua lähtöaikaa kun hälyt pamahtaa päälle. Jos sen ottaa pois ennen kuin poistuu autosta, hälyä ei tule, mutta seuraavan kerran se on taas sitten automaattisesti päällä. TODELLA ärsyttävä juttu.

jaston

Tuntuu näiden Passattien hinnat vaan nousevan. Tällähetkellä nettiautossa olevat on lähes kaikki ruotsituonteja 100tkm taulussa jo kaksi-kolme vuotiaina. Hintaa 30kâ,¬ tai karvan alle.
Pomppasi silmään samaan hintaa suomiversio, jossa vain 30tkm mittarissa...noh ei se kauaa vaihtoautorivissä vanhentunutkaan. Tuossa oli kuitenkin kaikki ne varusteet mitä tuontiversioissakin, poislukien koukku.
Tämä nyt oli vain tällaista mietintää, jonkin verran kiinnostaisi vaihtaa tähän nurkka-ajoon tuommoinen Passatti nykyisen bensa-Octavian tilalle. Tilaa pitäisi kuitenkin olla farmarin verran...
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

BasicDude

Yritin varailla Gte:lle määräaikaishuoltoa kun sellainen pyyntö tauluun lävähti. 161tkm mittarissa. Ruotsin tuonti jossa täys merkkihuoltokirja

Volkkarilla ehdottelivat automaattisesti DSG öljynvaihtoa. Eikö tuossa pitäisi öljyt vaihtaa 60tkm välein eli 60, 120 ja 180tkm?

duke7

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 18.12.20 - klo:11:17
Yritin varailla Gte:lle määräaikaishuoltoa kun sellainen pyyntö tauluun lävähti. 161tkm mittarissa. Ruotsin tuonti jossa täys merkkihuoltokirja

Volkkarilla ehdottelivat automaattisesti DSG öljynvaihtoa. Eikö tuossa pitäisi öljyt vaihtaa 60tkm välein eli 60, 120 ja 180tkm?
Kyllä. Ehdottiko siis se varauslomake vai ihan puhelimessa? Ainakin K-Caaran lomake on kova työntämään kaikkea turhaa mukaan siihen.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: viherpipertajanortti - 17.12.20 - klo:08:46
on uskomatonta miten tuollaisilla resursseilla saadaan aikaiseksi näinkin huonosti toimiva järjestelmä

Tätä samaa olen itse ihmetellyt ja ihmettelen edelleen...
Eihän tuota mikään maailman säästöideakaan selitä, onko halvempaa oikeasti rakentaa ja ylläpitää paskaa järjestelmää, lisättynä imagohaitalla jota me käyttäjät sitten eteenpäin jaetaan...

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 18.12.20 - klo:11:24
Kyllä. Ehdottiko siis se varauslomake vai ihan puhelimessa? Ainakin K-Caaran lomake on kova työntämään kaikkea turhaa mukaan siihen.

Puhelimitse selvisi asia. Tietokannasta löytyi tosiaan tieto, että 120tkm:ssä on tehty laajahuolto joten ei tartte dsg-öljyja eikä tulppia vaihdella.

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: jaston - 17.12.20 - klo:12:32
Tuntuu näiden Passattien hinnat vaan nousevan. Tällähetkellä nettiautossa olevat on lähes kaikki ruotsituonteja 100tkm taulussa jo kaksi-kolme vuotiaina. Hintaa 30kâ,¬ tai karvan alle.
Pomppasi silmään samaan hintaa suomiversio, jossa vain 30tkm mittarissa...noh ei se kauaa vaihtoautorivissä vanhentunutkaan. Tuossa oli kuitenkin kaikki ne varusteet mitä tuontiversioissakin, poislukien koukku.
Tämä nyt oli vain tällaista mietintää, jonkin verran kiinnostaisi vaihtaa tähän nurkka-ajoon tuommoinen Passatti nykyisen bensa-Octavian tilalle. Tilaa pitäisi kuitenkin olla farmarin verran...

Oho, pitäiskö tässä harkita oman myyntiä kun maksoin kesällä 70tkm ajetusta ruotsituonnista vajaa 26kâ,¬ ja vaihtaa Tiguaniin? Kerrankin näin päin...  :P
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Mikko81

Täältä liikenee myös hyvin varusteltu GTE farkku kiertoon ens huhtikuussa kun täyssähkäri saapuu  ;D

viherpipertajanortti

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 18.12.20 - klo:12:33
Tätä samaa olen itse ihmetellyt ja ihmettelen edelleen...
Eihän tuota mikään maailman säästöideakaan selitä, onko halvempaa oikeasti rakentaa ja ylläpitää paskaa järjestelmää, lisättynä imagohaitalla jota me käyttäjät sitten eteenpäin jaetaan...

Voihan se olla että sitä ei enää rakenneta, vaan ylläpidetään jos on ihan pakko. Silloin siihen ei mene kuluja muuhun kuin mahdollisten bugien korjaukseen, muutoin annetaan käyttäjien kärsiä.

Imagohaitta on paljon pahempi. Sen vaikutuksia on hankala laskea, koska autoa kuitenkin tarvitaan pakosta (ainakin jotkut tarvitsee, paitsi kehä 3 sisällä asuvat vihreät) ja paska sovellus ei kuitenkaan estä auton käyttöä. Veikkaan myös että vain osa käyttäjistä käyttää tätä sovellusta ja sen vuoksi riittävää painetta kunnon järjestelmän tekemiseen ei tule.

Offtopic: Oli mielenkiintoinen juttu iltapäivälehdessä Hybridin polttoaineen kulutuksesta: Leasing-yhtiön tilastojen mukaan kulutukset jopa 4 kertaa valmistajan  ilmoittamia kulutuksia suuremmat. Aika tarkoitushakuisesti kirjoitettu juttu.

Back to topic: Kulutuksesta omassa käytössä on positiiviset tulokset: Pitkäkestoinen (2500 km) kulutus 2,7 l/100km. Viimeisin 137km ajoreissu kulutus 4,4 l/100km. Omasta mielestä tuon kokoluokan autolle oikein hyvä. Tuosta matkasta about 55km moottoritietä, loput pienempiä teitä + kaupunkiajoa.
Toki arvot ovat enemmän kuin valmistaja ilmoittaa, mutta näissä olosuhteissa (pakkasta -2 ja -8 välillä) ihan ok taso. Varsainkin jos vertaa saman konsernin valmistamaan kakkosautoon (Rapid -15, 1.2tsi) jossa talvella kulutus 6 - 6,5 paikkeilla.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: viherpipertajanortti - 19.12.20 - klo:08:12
Offtopic: Oli mielenkiintoinen juttu iltapäivälehdessä Hybridin polttoaineen kulutuksesta: Leasing-yhtiön tilastojen mukaan kulutukset jopa 4 kertaa valmistajan  ilmoittamia kulutuksia suuremmat. Aika tarkoitushakuisesti kirjoitettu juttu.

Jos tuon luki tarkemmin niin huomasi kyllä että siinä puhuttiin täysedulla olevista plugareista. Ainakin oman työpaikkani autoetu on täysedulla vain johtajille ja paljon ajaville työntekijöille. Ja kun niillä ajetaan paljon, tuo sähkön etu kyllä menetetään heti kun on ajettu akku tyhjäksi. Lisäksi monikaan työntekijä ei kyllä halua ladata autoa kotona jos sitä latausta ei firma maksa, nuo polttoainekulut kyllä ulosmitataan vielä tänä vuonna melko hyvin kuukausimaksuissa. Miksi maksaa vielä lisää kun firma maksaa fossiiliset.

Ainoa hyvä juttu tuossa on että nämä plugarit siirtyvät parin/kolmen vuoden jälkeen kuluttajamarkkinoille ja niitä voivat sitten halukkaan ja uskaliaat ostaa käytettyinä. Jospa niillä tuolloin ajettaisiin enemmän sillä pelkällä sähköllä.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

jarmoke

Tänään taas tapahtui mielenkiintoinen asia. Aikaisemmin jonkin verran, mutta oli pitkä aika ettei kertaakaan kunnes...
Lukitsin ovet koskettamalla kuskin puolen takaovea niin ovet menee lukkoon mutta samalla aukeaa takaluukku kokonaan auki. WTF???
Toinen mikä tapahtuu aika usein, kun esim. Kaupan parkkihallissa jätän usein ikkunat pari senttiä raolleen, aurolle palattua kun sulkee ikkunoita vetämällä takaikkunoiden säätimet ylös, niin apukuljettajan puoleinen ikkuna laskeekin kokonaan alas.
WTF??? (Tässä olis tietty yksi mahdollisuus että joku ahdistaa ja ikkuna on jäykkä- siksi turvasysteemi laskisi sen alas. Mutta en muista tapahtuneen vastaavaa muuten kuin ko. Tilanteessa että auto ollut lukittuna ikkunat raollaan ja yhtäaikaa takaikkunoita nostettaessa...

Siimajalka

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 19.12.20 - klo:09:17
Lisäksi monikaan työntekijä ei kyllä halua ladata autoa kotona jos sitä latausta ei firma maksa, nuo polttoainekulut kyllä ulosmitataan vielä tänä vuonna melko hyvin kuukausimaksuissa. Miksi maksaa vielä lisää kun firma maksaa fossiiliset.

Maksan itse bensani, mutta vaikka olisin täydellä autoedulla, lataisin silti siitä yksinkertaisesta syystä, että sähköllä ajaminen on äänettömyydessään huomattavasti miellyttävämpää kuin bensalla jurnuttaminen.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 19.12.20 - klo:19:23
Maksan itse bensani, mutta vaikka olisin täydellä autoedulla, lataisin silti siitä yksinkertaisesta syystä, että sähköllä ajaminen on äänettömyydessään huomattavasti miellyttävämpää kuin bensalla jurnuttaminen.

Täysin samaa mieltä. Passat GTE on polttomoottorin käydessä mainio auto, mutta sähköajo on vielä paljon parempaa erityisesti kaupunkiajossa, joten en voi ymmärtää miksi joku ei tällaista autoa lataisi.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 19.12.20 - klo:18:27
Tänään taas tapahtui mielenkiintoinen asia. Aikaisemmin jonkin verran, mutta oli pitkä aika ettei kertaakaan kunnes...
Lukitsin ovet koskettamalla kuskin puolen takaovea niin ovet menee lukkoon mutta samalla aukeaa takaluukku kokonaan auki. WTF???
Toinen mikä tapahtuu aika usein, kun esim. Kaupan parkkihallissa jätän usein ikkunat pari senttiä raolleen, aurolle palattua kun sulkee ikkunoita vetämällä takaikkunoiden säätimet ylös, niin apukuljettajan puoleinen ikkuna laskeekin kokonaan alas.
WTF??? (Tässä olis tietty yksi mahdollisuus että joku ahdistaa ja ikkuna on jäykkä- siksi turvasysteemi laskisi sen alas. Mutta en muista tapahtuneen vastaavaa muuten kuin ko. Tilanteessa että auto ollut lukittuna ikkunat raollaan ja yhtäaikaa takaikkunoita nostettaessa...

Olitko lähellä takaluukun tutkaa kun laitoit ovet lukkoon takaovesta?
Apukuskin ikkuna vaatii todnäk perussäätöjen sopeutuksen, siksi laskee itsekseen alas.
https://www.youtube.com/watch?v=2aZyTRAosYQ tästä videosta voi löytyä apu

Saat myös ikkunat alas kaikki kerralla painamalla ovien avausnappia pitkään kaukosäätimestä. Myös kiinni ne menevät vastaavasti  painamalla lukitusnappia pohjassa. Tämän ehkä tiesitkin jo.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

velim

Ajovalon pesurin kansi (puskurin päällä oleva salmiakin muotoinen muoviläpykkä) hävisi viikonloppuna ja pitäisi saada uusi tilalle. Muistelen jollakulla olleen vastaavan ongelman aikaisemmin mutta nyt en löydä viestiä. Vinkkiä kaipaa, löytyykö tarvikkeena jostain, mistä tilata ... toistaiseksi en itse ole löytänyt ...
VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

Daatta

Lainaus käyttäjältä: velim - 21.12.20 - klo:12:41
Ajovalon pesurin kansi (puskurin päällä oleva salmiakin muotoinen muoviläpykkä) hävisi viikonloppuna ja pitäisi saada uusi tilalle. Muistelen jollakulla olleen vastaavan ongelman aikaisemmin mutta nyt en löydä viestiä. Vinkkiä kaipaa, löytyykö tarvikkeena jostain, mistä tilata ... toistaiseksi en itse ole löytänyt ...

Merkkiliikkeestä? En tiedä miksi kukaan tekisi tarvikkeena muutaman euron muoviosaa. Pelkästään muottikustannukset ovat suuret. Eli merkkiliikkeestä vaan, rohkeasti.  ;) Tai jos haluat penniä venyttää niin romikselta kolaroidusta autosta...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

BTW

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 21.12.20 - klo:12:48
Merkkiliikkeestä? En tiedä miksi kukaan tekisi tarvikkeena muutaman euron muoviosaa. Pelkästään muottikustannukset ovat suuret. Eli merkkiliikkeestä vaan, rohkeasti.  ;) Tai jos haluat penniä venyttää niin romikselta kolaroidusta autosta...

Merkkiliikkeesä nuo muistaakseni maksaa hunajaa, koska tilataan tehtaalta ja maalataan värikoodin mukaan.. Romis voisi olla paras vaihtoehto jos oikea väri sattuisi löytymään.

EDIT: Tai siis maalataan täällä maalaamossa, mutta kuitenkin siitä tulee hintaa.

Daatta

^Ja merkkiliike ei myy tuollaista läppää ilman maalausta? Muistaakseni sijasta kannattaa rimpauttaa ja kysyä mitä oikeasti maksaa. Jos hinta on 150â,¬ niin seison korjattuna, mutta yleisesti ottaen jengi tuntuu välttelevän merkkiliikkeen varaosatiskiä kuin ruttoa.  ???
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

a_jaba

Pohjamuovin osat audiin ja volkkariin hämmentävän halpoja merkkiliikkeen tiskillä niin ihmettelen että miksi nämä pienet muovit sitten maksaisi hunajaa??
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: velim - 21.12.20 - klo:12:41
Ajovalon pesurin kansi (puskurin päällä oleva salmiakin muotoinen muoviläpykkä) hävisi viikonloppuna ja pitäisi saada uusi tilalle. Muistelen jollakulla olleen vastaavan ongelman aikaisemmin mutta nyt en löydä viestiä. Vinkkiä kaipaa, löytyykö tarvikkeena jostain, mistä tilata ... toistaiseksi en itse ole löytänyt ...

Merkkiliikkeestä ostin mustana, ~25â,¬. Maalasin itse paukkupulloilla. Tuli kuin alkuperäinen ja hinnaksi ~40â,¬.

mtk

Onko näissä GTE-malleissa sama kaksoismassakytkin kuin 6-vaihteisessa DSG-dieseleissä? Nimittäin sen vauhtipyörä on vaihtokypsä siinä 200.000km paikkeilla. Olisi tarjolla tällainen GTE, mutta pikkasen arveluttaa, itsellä vauhtipyörä vaihdettu aikoinaan (n.1500e)
Octavia 1,4TSI,DSG
Superb 2,0 TDI200, DSG,

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 21.12.20 - klo:11:44
Olitko lähellä takaluukun tutkaa kun laitoit ovet lukkoon takaovesta?
Apukuskin ikkuna vaatii todnäk perussäätöjen sopeutuksen, siksi laskee itsekseen alas.
https://www.youtube.com/watch?v=2aZyTRAosYQ tästä videosta voi löytyä apu

Saat myös ikkunat alas kaikki kerralla painamalla ovien avausnappia pitkään kaukosäätimestä. Myös kiinni ne menevät vastaavasti  painamalla lukitusnappia pohjassa. Tämän ehkä tiesitkin jo.

Pitääpä kokeilla tuota ikkunan perussäätöä, kiitos vinkistä.

Tuo takaluukun aukeaminen, ihan normisti siinä takaoven kohdalla olin kun kahvaa kosketin lukitakseni oven. Huoltohan ei koskaan löydä mitään jos vika ei ole "päällä" kun asiasta mainitsee, mutta tuon saman oven kanssa on jonkin verran ollut sitä että ei ole meinannut kosketusta tunnistaa, eli ei ole ovet meinannu aina mennä lukkoon tuosta (kuskin ovesta on lukinnut kuten kuuluukin kun on siirtynyt siihen). Välillä taas toimii täysin luotettavasti... Niin, huollossa olen asiasta maininnut mutta vastaus on odotettu "toimi kun kokeiltiin ja logista ei löydy mitään".

Erkka

Kysymys. Kuinka lähellä autoa pitää olla, että ovenlukot avautuvat automaattisesti, kun avaimet ovat vaikka taskussa? Aukeaako esimerkiksi viiden metrin päästä?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Antore

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 22.12.20 - klo:10:00
Kysymys. Kuinka lähellä autoa pitää olla, että ovenlukot avautuvat automaattisesti, kun avaimet ovat vaikka taskussa? Aukeaako esimerkiksi viiden metrin päästä?

Noin metrin päässä, eli hyvin lähellä. Auto tunnistaa avaimen n. 5 metrin säteellä ja sytyttää leaving home valaistuksen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy