Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

TeroPee

Puhelin ja/tai kaapeliherkkää touhua tuo liittäminen. Kesällä kokeilin kolmella eri piuhalla ja kahdella puhelimella (Honor 20 Pro ja Nokia 8) liittämistä. Honor ei saanut yhteyttä 2016 Passatiin millään ja Nokia sai helposti. Vastaavasti Honor kyllä sai kiinni itsensä 2018 Octaviaan ihan nätisti.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 17.11.20 - klo:09:34
Toimiiko jollakulla 2018 Discover media (tai en tiedä kuinka tarkka tuo vuosimalli on) android puhelimen liittäminen USB johdolla? Eli että saisi median toistumaan piuhan kautta, ja android auto toimisi myös?
Aikoinaan kun alkoivat tuota meidän discovery mediaa "korjaamaan" softalla niin on mennyt koko ajan huonompaan. Nyt ei yhdisty USB johdolla puhelin laisinkaan vaan tulee jotain herjaa. Kokeiltu parilla eri puhelimella missä eri android versiot....

Todennäkäöisesti teillä toimii mutta ihan referenssinä kysyisin niin voisin ensi kerralla sanoa että ottakaapa huollossa vaihteeksi valokuvia ja kirjoittakaa selvitys että miten se toimii, kun aina palautatte sen "toimivana" takaisin...

Mulla 2017 vuosimallin auto, saman android auto version samsung S10e:llä homma rokkaa ihan normaalisti, samsung s20 5G:llä tulee herjaa luuriin. Ihan koomista. Pitää selvitellä miksi toinen toimii ja toinen ei. Piuha on sama.

b1mpo

Eikös tuo median kuuntelu androidauton ulkopuolella mene ihan bt:lla, vaikka piuha olisi kytketty ja androidauto taustalla. Mutta jos androidauton puolelta kuuntelee mitä tahansa, niin ääni kulkee kaapelia pitkin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Turbokiisseli

Ainakin CarPlay automaattisesti katkaisee auton ja puhelimen BT-yhteyden eli tuskin onnistuu.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

M_M

Sama se on android autossakin. Kodiaqin näytöllä muistaakseni vilahtaa joku tekstikin joka kertoo, että puhelin on nyt yhdistetty käyttäen android autoa, puhelinta ei voi käyttää äänilähteenä valikossa "media" tai jotain vastaavaa.

Kaapeliyhteys "ajaa yli" tuosta BT-yhteydestä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

duke7

Se on muuten jännä että ainakin iPhonesta voi toistaa musiikkia kaapelilla ja ainakin vaihtaa kappeletta vaikka puhelinta ei ole paritettu bt:llä eikä Carplayllä.
Joskus vain huomasin kun kaveri tökkäsi omansa muka laturiin mutta olikin se autoon menevä piuha. Audiolähde pitää tosin ehkä vaihtaa oikeaksi 🤔
En tiedä mikä tapa/protokolla tuo edes sitten on 😁

tet

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 18.11.20 - klo:09:40
Se on muuten jännä että ainakin iPhonesta voi toistaa musiikkia kaapelilla ja ainakin vaihtaa kappeletta vaikka puhelinta ei ole paritettu bt:llä eikä Carplayllä.
Joskus vain huomasin kun kaveri tökkäsi omansa muka laturiin mutta olikin se autoon menevä piuha. Audiolähde pitää tosin ehkä vaihtaa oikeaksi 🤔
En tiedä mikä tapa/protokolla tuo edes sitten on 😁

Samalla lailla Androdissa pystyy toistamaan puhelimessa olevia mediatiedostoja auton soittimella, puhelinhan näkyy samalla tapaa kuin USB-tikku auton tietoviihdejärjestelmässä. En kyllä tiedä onko tuossa kyse samasta asiasta, koska ainakin alkuaikoina iPhone nimenomaisesti ei jutellut millään standardilla USB:n kautta, vaan tietokoneessakin piti kaikki kommunikointi sen kanssa tapahtua Applen oman jukeboksiohjelman kautta. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

duke7

Lainaus käyttäjältä: tet - 18.11.20 - klo:10:17
Samalla lailla Androdissa pystyy toistamaan puhelimessa olevia mediatiedostoja auton soittimella, puhelinhan näkyy samalla tapaa kuin USB-tikku auton tietoviihdejärjestelmässä. En kyllä tiedä onko tuossa kyse samasta asiasta, koska ainakin alkuaikoina iPhone nimenomaisesti ei jutellut millään standardilla USB:n kautta, vaan tietokoneessakin piti kaikki kommunikointi sen kanssa tapahtua Applen oman jukeboksiohjelman kautta. ::)
Hmm ehkä tuo. Tässä tosin siis toisto tuli Spotifystä ja kun se oli laitettu luurista päälle niin kappaleen tiedot esim näkyi radion näytöllä.
Kyllähän vaikka valokuvat on jo pitkään saanut näistä ulos ihan kuten kamerasta.

istran

Mitä helkkaria? Auto on tänään kaksi kertaa poistanut palvelut käytöstä itsekseen! Itse en ole ollut lähelläkään autoa tuolloin! Muilla vastaavaa?

   Ajoneuvossasi PASSAT GTE poistettiin palveluita käytöstä   

   Hei Ismo XXX

   
ilmoitamme, että seuraavat mobiilipalvelut poistettiin käytöstä ajoneuvosi PASSAT GTE infotainment-järjestelmän kautta 18.11.2020 - 20:29:
Lukitseminen & lukkojen avaus
Alueilmoitus
Ilmastointi
Ajotiedot
Auton tila
Lataus
Huollon ajanvaraus
Nopeusilmoitus
Pysäköintipaikka
Ã,,änimerkki & vilkut
Lähtöajat
Auton kuntoraportti
Vikapuhelu

Voit aktivoida nämä mobiilipalvelut milloin tahansa uudelleen ajoneuvosi infotainment-järjestelmän kautta.
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

passo_s

Tuo on ominaisuus, tai paremminkin sitä huonoa weconnect ja infotainment softaa,veikkaan että kaikki palautuu kun hyppäät kiesiin ja infotainmentistä users valikosta aktivoit profiilisi. Onkohan Passat GTE lähtöhinta 43 kâ,¬ ? Surffailin VW.FI sivustoa ja chatti ukko tuli huutelemaan 3k â,¬ alennuksista. Se olisi paikallaan, tulisi seuraavaksikin työsuhdeautoksi Passat GTE.

Terpower

Eka aamu ku etelässä vähän lunta ja asteet nollassa.
Latausluukku jäässä. Toi luukku on kyllä todellinen vitsi tässä autossa, miksei voitu toteuttaa kunnon luukulla vaikkapa toiselle puolelle autoa. Siis normaalin tankkausluukun kohdalle.
Vinkkejä luukun sulattamiseen?
ID4 Pro Business

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 20.11.20 - klo:08:42
Vinkkejä luukun sulattamiseen?

Sama juttu joka talvi, auton käyttövoimasta ja vuosimallista riippumatta. ;D

Kuuma vesi minigrip-pussissa on aika hyvä keino. Tai hiustenkuivaimella lämmittää.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Terpower

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 20.11.20 - klo:09:00
Sama juttu joka talvi, auton käyttövoimasta ja vuosimallista riippumatta. ;D

Kuuma vesi minigrip-pussissa on aika hyvä keino. Tai hiustenkuivaimella lämmittää.

Joo puhaltelin töissä luukun lämpimäksi. Samalla pieni suihkaus lukkosulaa siihen napukkaan, ni toimii hyvin.
Toi luukku on vielä tollasta ämpärimuovia, ni ei kyllä uskalla muulla ku lämmittimellä availla. Pitää varmaan hommata hiustenkuivain autoon tupansytytin liittimellä  :D
ID4 Pro Business

duke7

Oliskohak de-icer liian tujua tuohon 🤔

Joviaali

Kokemuksia schuko-laturin herjaamisesta? Oma schuko-laturi alkanut tekemään sellaista, että pistotulppa pitää olla "tietyin päin" pistorasiassa. Eli jos pistotulpan laittaa "väärin päin" rasiaan ja sen jälkeen johdon autoon kiinni, alkaa punaiset häiriövalot vilkkua. Kun johdon seinässä kääntää toisin päin, lataus toimii taas normaalisti. Ja kyseessä ei siis ole rasian vika, sama oire todettu usealla eri pistorasialla.

Eli laturi sinänsä toimii, mutta vähintäänkin outoa kyseinen oire 🤔

PS. Soitin myös asiasta eilen Volkkarille, ja ainoa apu mitä sain oli että "Google on hyvä apu syyn etsintään".....

Daatta

Helppoahan tuossa on laittaa laturi "oikein" päin seinään. Haluaa oletettavasti vaiheen ja nollan tietyin päin. UPS:eissa on samaa, herjaa site wiring faultia jos töpseli on väärin päin seinässä. Shuko on tosiaan tilaispäislataukseen tarkoitettu, kannattanee harkita latausasemaa jos käyttö on säännöllistä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Joviaali

Helppoa on käännellä töpseliä, mutta eihän tuo normaalia ole, että tuon laturin kanssa pitäisi tietää, kummin päin töpseli pitää seinässä olla? Vai onko kaikilla sama ominaisuus Volkkarin alkuperäisessä schuko-laturissa?

Ja toisekseen mikä lasketaan jatkuvaksi käytöksi? Mielestäni jos laturi on käytössä 24/7 365pv/vuosi, on käyttö jatkuvaa. Jos käyttää päivittäin 8h, ja on käyttämättä loput 16h onko se myös silloin jatkuvaa? Minkälainen käyttö EI ole jatkuvaa?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Joviaali - 20.11.20 - klo:13:16

Ja toisekseen mikä lasketaan jatkuvaksi käytöksi? Mielestäni jos laturi on käytössä 24/7 365pv/vuosi, on käyttö jatkuvaa. Jos käyttää päivittäin 8h, ja on käyttämättä loput 16h onko se myös silloin jatkuvaa? Minkälainen käyttö EI ole jatkuvaa?

Tämä minuakin on askarruttanut. Missä kulkee noin suunnilleen raja jatkuvan käytön latauksessa?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

passo_s

#2958
Uusimmissa pistorasioissa on kerrottu maksimi yhtäjaksoinen käyttö. Sähkölaitteen maksimi yhtäjaksoinen käyttö on joskus merkitty laitteen tyyppikilpeen, enpä ole katsonut onko volsuni sukolatausjohdossa ko. merkintä tehty. Asensin kotiin teollisuuspistorasian joka sallii jatkuvan käytön, ihan turvallisuussyistä. Ulkopistorasiani josta autoa latailen oli sään rökittämä ja ruuvit löysillä ahkeran lohkolämppäri käytön jäljiltä.

"Sähköautoa ja ladattavaa hybridiä voidaan ladata kotitalouspistorasiasta edellyttäen, että
ajoneuvon ottama pitkäaikainen latausvirta on rajoitettu 8 ampeeriin standardin SFS-EN
62752 mukaisesti"

Erkka

Tuo 8 ampeerin latausvirta tulee riittämään meidän taloudessa. Yöksi latautumaan. Kun akku on latautunut 80 prosentin säätöarvoon, niin kuormitus pistorasialle päättyy samantien. Eikö vain? Toki talviaikaan ennen ajoon lähtöä, auton kabiini ajastuksella lämpimäksi (Tiguan eHybrid). Näinhän se menee?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

passo_s

Sukojohdolla Tiquan plugari lämpimäksi, jaa-a. Kerro miten käy niin mun ei tartte ottaa Tiquania pitkään lainaan ja testata ite.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 20.11.20 - klo:15:20
Sukojohdolla Tiquan plugari lämpimäksi, jaa-a. Kerro miten käy niin mun ei tartte ottaa Tiquania pitkään lainaan ja testata ite.

Sen takia lauseeni on höystetty kysymysmerkeillä, kun olen epätietoinen em. asioissa ja näin ollen vahvistusta ja hyviä neuvoja kaivataan? Talouteemme tulossa ensimmäinen eHybrid, niinpä tämä kaikki on uutta meille. Kyseessä 16A shuko pistorasia vikavirtasuojalla.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

TWBE

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 20.11.20 - klo:15:13
Tuo 8 ampeerin latausvirta tulee riittämään meidän taloudessa. Yöksi latautumaan. Kun akku on latautunut 80 prosentin säätöarvoon, niin kuormitus pistorasialle päättyy samantien. Eikö vain? Toki talviaikaan ennen ajoon lähtöä, auton kabiini ajastuksella lämpimäksi (Tiguan eHybrid). Näinhän se menee?

Se menee just näin kun sieltä Tiquanin valikosta rajoitat sen auton 8A latausvirtaan.

Kabiini lämmitys tulee tolpan sähköstä, jos auto tolpassa sillon kun käynnistät/ajastat sen.

Ruotsintuonti autoissa taitaa olla amppeerit erilailla 5A rajoitusta joutuu käyttämään.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 20.11.20 - klo:09:28
Pitää varmaan hommata hiustenkuivain autoon tupansytytin liittimellä  :D

Niin ne pakolliset talvivarusteet muuttuu  ;D

passo_s

#2964
Lainaus käyttäjältä: TWBE - 20.11.20 - klo:16:29
Se menee just näin kun sieltä Tiquanin valikosta rajoitat sen auton 8A latausvirtaan.

Kabiini lämmitys tulee tolpan sähköstä, jos auto tolpassa sillon kun käynnistät/ajastat sen.

Ruotsintuonti autoissa taitaa olla amppeerit erilailla 5A rajoitusta joutuu käyttämään.
Se kabiinin lämmitys, voiko sitä sanoa lämmitetyksi jos viiden asteen pakkasella joutuu lasit raappaamaan? Toivotaan toki että sukolatauksessa sisälämmityksen sähkövastuksen tehonantoa on Passat GTE:hen verrattuna parannettu.

duke7

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 20.11.20 - klo:16:29
Se menee just näin kun sieltä Tiquanin valikosta rajoitat sen auton 8A latausvirtaan.

Kabiini lämmitys tulee tolpan sähköstä, jos auto tolpassa sillon kun käynnistät/ajastat sen.

Ruotsintuonti autoissa taitaa olla amppeerit erilailla 5A rajoitusta joutuu käyttämään.
Eiköhän se auton mukana tuleva shuko-laturi rajoita virran myös 8 A.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 20.11.20 - klo:17:06
Eiköhän se auton mukana tuleva shuko-laturi rajoita virran myös 8 A.

Näin minäkin olen päätellyt.  :)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 20.11.20 - klo:16:56
Se kabiinin lämmitys, voiko sitä sanoa lämmitetyksi jos viiden asteen pakkasella joutuu lasit raappaamaan? Toivotaan toki että sukolatauksessa sisälämmityksen sähkövastuksen tehonantoa on Passat GTE:hen verrattuna parannettu.

Tuskin koska tekniikka on täysin sama. Tehostukseen tarvittaisiin lämpöpumppu ja sittenkin 8A on se rajoittava tekijä koska EU-standardit.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

m4x1mu5

Nyt kun pimeät on tulleet ja ajovalotkin toimii (automaatiikan turvin) niin startatessa kiinnittänyt huomion ajovajen "vilautukseen" kuten vanhassa rouvassa jossa oli xenonit. Onko pirssin ajovalot tällöin "älyvalot" vai vain liikkuvat, auto on vm. 2016.

Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

duke7

^ ei voi tuosta päätellä minun mielestä. Tai siis ainakin kääntyvät ledit ilman älyä tekee noin myös.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy