Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

Voisiko joku käydä kurkkaamassa pre-fl gte:n alamaskin sisään?
Eli pitäisikö noiden kennon päädyn putkien päällä olla peitelevy kuten muistelen: https://share.icloud.com/photos/0lQ3ZVv-vyov8xPBhEKMmJD_g#Tampere

Eli autosta korjattiin puskuri ja jotenkin tuntuu että jäi joku osa tuosta laittamatta. Online etkoista en löytänyt gte:n puskuria niin kysyn nyt täältä 😁

jatkis

Tervehdys,

Sellaista asiaa, että minkä kokoista usb-c tikkua tuo Passatin radio tukee? Ja pystyykös tuon tikun kautta kuuntelemaan musiikkia FLAC-tiedostoina? Tiedot varmaan löytyy ohjekirjasta, mutta sellaiseen ei ole nyt pääsyä, joten jos joku avualias viitsisi tarkistaa.

Kiitos!

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jatkis - 21.09.20 - klo:10:39
Sellaista asiaa, että minkä kokoista usb-c tikkua tuo Passatin radio tukee? Ja pystyykös tuon tikun kautta kuuntelemaan musiikkia FLAC-tiedostoina? Tiedot varmaan löytyy ohjekirjasta, mutta sellaiseen ei ole nyt pääsyä, joten jos joku avualias viitsisi tarkistaa.

Jos tuo on MIB-2 niin 128GB toimii ja Flac myös. Itsellä on tuollainen setuppi ajossa. Vähemmän kyllä tulee kuunneltua omia levyjä enää kun Sporify ja Android-Auto jyrää.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jatkis

MIB-3 tuo lienee, kun on tuo uusin malli kiikarissa. Itsellä taas nykyisessä autossa tulee kuunneltua vain omia levyjä FLACeina sd-kortilta. Se jotenkin toimii itselle parhaiten.

Daatta

USB-C = MIB-3, olisi pitänyt soittaa kelloja. Jos tuki ei ole huonontunut niin vähintään pitäisi vastaavat setit toimia. USB-tikku on aika paljon kivempi kuin SD-kortti, nopeuden ja käytettävyyden suhteen. Riippuu toki hiukan siitä millaisessa kohdassa tuo USB-liitäntä on, törröttääkö tikku paneelista kuin kipeä peukalo vai piiloituuko kojetaulun syvennykseen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jatkis

Joo, onhan tuo tikku paljon nopeampi. Kyynärnojan alla on yksi usb-c paikka, joten se on mukavasti poissa tieltä. Uskoisin myös, että tuskin tuota tukea on huononnettu eli tilailen varmaan 64Gt tikun ja käyn sitten vaikka testaamassa sen, kun ei tuo tikku nyt maksa kuin 15,.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: JuHe85 - 17.09.20 - klo:09:45
Terve,

tuli ostettua 2018 vuoden GTE Passat. Se tuotiin Ruotsista ja oli ollut leesarina siellä. Muutama kysymys tuosta olisi, kun olen nyt ladannut sen 10 kertaa, niin saan sen vain ladattu 44 km. Onko tämä normaalia? Onko 50 km:stä hävinnyt 6 km?

Toinen kysymys on, että kuuluisiko tässä olla vakiona navigaattori? Infossa on tuollainen iconi, josta en ole löytänyt ruotsinkielisestä ohjekirjasta kuvaa. Jos ei, niin saanko android puhelimesta heren taikka gmapsin auton näytölle? Ja mielellään vielä digimittaristoon.

Autossa on easy access paketti, eli on avaimeton lukitus ja käynnistys. En kuitenkaan ole saanut takaluukun avausta jalalla toimimaan. Onko tuohon jotain vinkkejä? Olen yrittänyt kaikenlaisia tekniikoita, suoraan potkaiseminen ja poikittain, mutta ei ole toiminut.

Tilasin ohjekirjan, kun toinen kotimainen ei taivu, mutta ei ole vielä tullut.

Kiitoksia avustanne,
J



Varustelistauksesta:
Löydät ohjekirjan huoltovihon avaamalla PR-numerolistan autoosi (ei ihan täysin kattava), sekä rekisteröitymällä oma.volkswagen.fi
Parhaimman listan saat VW Erwin -palvelusta, maksamalla esim. 1h käyttöaikaa. Sitten lataan sen aikana kaiken mahdolisen mikä kiinnostaa talteen, ja perehdyt jälkikäteen.

Lista PR-koodien merkityksistä http://vag-codes.info/vag-option-codes esimerkiksi, Tuoreempiakin löytyy netin syövereistä.



Easy access takakontti: Voi olla ettei kuulu autosi varustukseen. Oletko tarkistanut radion näytöt, onko siellä jotain asetusta liittyen siihen?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

GeeTeeEe

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 20.09.20 - klo:21:04
Voisiko joku käydä kurkkaamassa pre-fl gte:n alamaskin sisään?
Eli pitäisikö noiden kennon päädyn putkien päällä olla peitelevy kuten muistelen: https://share.icloud.com/photos/0lQ3ZVv-vyov8xPBhEKMmJD_g#Tampere

Eli autosta korjattiin puskuri ja jotenkin tuntuu että jäi joku osa tuosta laittamatta. Online etkoista en löytänyt gte:n puskuria niin kysyn nyt täältä 😁

Ei siitä mitään näyttäis puuttuvan, kun omaan vertasin.  Vaikka vähän paljaalta kyllä kieltämättä vaikuttaa..

duke7

Lainaus käyttäjältä: GeeTeeEe - 23.09.20 - klo:16:40
Ei siitä mitään näyttäis puuttuvan, kun omaan vertasin.  Vaikka vähän paljaalta kyllä kieltämättä vaikuttaa..
Ok, kiitos. Oikealla puolella siinä on peitelevy niin sekin hämää..

TWBE

#2739
Pistetääs tänne pieni kirjoitus aiheesta minun GTE passat 2017.
Kyseessä Suomalaisesta autoliikkeestä ostettu Ruotsin tuontiauto.
Noin 79000km ajettuun autoon tuli 70km/h nopeudessa tasasessa ajossa suoralla tielllä keltainen vikavalo näkyviin mittaristoon aiheella: vaihteistovika, hybridijärjestelmän vika - heikentynyt suorituskyky - ota yhteys huoltoon.

Tämän jälkeen polttomoottori lähti pois pelistä. Ajoin tien sivuun - sammutin auton - käynnistin auton - vikavalo poissa - auto toimi lähes normaalisti.
Jarruttaessa tuntui voimakasta ravistusta, autolla pystyi ajamaan kuitenkin kohtuu normaalisti uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

Merkkihuollossa todettiin vikakoodien perusteella DSG vaihteiston mekatroniikan vika - korjauksena mekatroniikan vaihto.
Selvitysten jälkeen (tuontiauto, mutta sähköinen huoltokirja kunnossa - ajallaan tehty huollot) lopputulemana auto korjattiin ehjäksi VW:n reilulla goodwillillä josta maksettavaa jäi minulle työnosuudesta osa. Se jaettiin minun vaatimuksesta vielä myyjän ja minun kesken (virhevastuu).

Lopulta suuresta huolesta (korjaus kustannuksista) ja viikon auton käyttämättömyydestä tilanne päättyi osaltani hyvin - sain ehjän auton takaisin käyttöön.
Pieni epäusko vw:n pahamaineiseen dsg vaihteistoon tästä kokemuksesta jäi. Uskoin että ei ne viat (dsg pahamaineiset ongelmat) nyt omalle kohdalle osu - kun valitsee hyvän yksilön ja kohtuu vähän ajettuna.
No napsahti kuitenkin  ::)






töpselinenä

Ruotsin tuonnissa on 10A schuko-laturi ja autosta latausvirtaa voi vielä rajoittaa 5A tasolle. Osaako tuo GTE ladata 8A-virralla, jos hankin laturin, joka osaa rajoittaa virran tuohon vai tiputtaako se latauksen 5A tasolle? (Esim. https://www.amazon.de/-/en/Portable-Charger-Electric-Vehicle-Charging/dp/B07V68B3SW/)


Siimajalka

Hei vaan kaikille! Taisin juuri tulla ostaneeksi vuoden 2016 ruotsalaislähtöisen GTE Passatin kotimaisesta autokaupasta. Kuutisenkymmentä tuhattatta kilometriä mittarissa.

Koska auton luovutus ei mennyt aivan kuten saaristoon sijoittuvassa käsityöohjelmassa, päädyin lukemaan läpi tämän ketjun. Auton jouduin palauttamaan kauppiaalle, koska olivat unohtaneet sen maahantulolatsastaa ja uudella yrityksellä kiesi ei mennyt katsastuksesta läpi.  :)

Latausaseman olen autotalliini jo asennuttanut. (Ensto, josta tulee mieleen HAL-9000 Avaruusseikkailu 2001:stä.)


Pari kysymystä minulle on jäänyt epäselväksi. Ketjussa toistuva ongelma tuntuu olevan joku puhelinsovellus, jolla ohjataan latausta ja webastoa. Itselläni ei tietääkseni webastoa ole, enkä ole innostunut käyttämään autoani puhelimellakaan, joten kysyisinkin:

1. voinko vain yksinkertaisesti kotiin tultuani kytkeä vain latauspiuhan kiinni, jolloin auto latautuu täyteen? Laite kaiketi osaa lopettaa virran työntämisen akkuun, kun se on täynnä?

2. Kun webasto nyt kerran lämmittää pelkästään sisätilat, voin kai lämmittää ne yhtä hyvin sähkökäyttöisellä sisätilanlämmittimellä, jolle voisin virityttää jopa pistokkeen autoon?

3. Auto tervehtii käynnistettäessä jotain Thomas-nimistä henkilöä. Jotkut asetukset lienevän edellisen omistajan säätämiä. Jos nyt säätelen jotain omien mieltymysteni mukaisiksi, ottaako tämä kiesi aina käyttöön Thomaksen asetukset, ellen näitä muutoksia jotenkin omikseni tallenna?

Kysyn epäilemättä kohta lisää.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 27.09.20 - klo:12:36
Hei vaan kaikille! Taisin juuri tulla ostaneeksi vuoden 2016 ruotsalaislähtöisen GTE Passatin kotimaisesta autokaupasta. Kuutisenkymmentä tuhattatta kilometriä mittarissa.

Koska auton luovutus ei mennyt aivan kuten saaristoon sijoittuvassa käsityöohjelmassa, päädyin lukemaan läpi tämän ketjun. Auton jouduin palauttamaan kauppiaalle, koska olivat unohtaneet sen maahantulolatsastaa ja uudella yrityksellä kiesi ei mennyt katsastuksesta läpi.  :)

Latausaseman olen autotalliini jo asennuttanut. (Ensto, josta tulee mieleen HAL-9000 Avaruusseikkailu 2001:stä.)


Pari kysymystä minulle on jäänyt epäselväksi. Ketjussa toistuva ongelma tuntuu olevan joku puhelinsovellus, jolla ohjataan latausta ja webastoa. Itselläni ei tietääkseni webastoa ole, enkä ole innostunut käyttämään autoani puhelimellakaan, joten kysyisinkin:

1. voinko vain yksinkertaisesti kotiin tultuani kytkeä vain latauspiuhan kiinni, jolloin auto latautuu täyteen? Laite kaiketi osaa lopettaa virran työntämisen akkuun, kun se on täynnä?

2. Kun webasto nyt kerran lämmittää pelkästään sisätilat, voin kai lämmittää ne yhtä hyvin sähkökäyttöisellä sisätilanlämmittimellä, jolle voisin virityttää jopa pistokkeen autoon?

3. Auto tervehtii käynnistettäessä jotain Thomas-nimistä henkilöä. Jotkut asetukset lienevän edellisen omistajan säätämiä. Jos nyt säätelen jotain omien mieltymysteni mukaisiksi, ottaako tämä kiesi aina käyttöön Thomaksen asetukset, ellen näitä muutoksia jotenkin omikseni tallenna?

Kysyn epäilemättä kohta lisää.

3. Kannattaa aloittaa sillä että poistaa kaikki Bluetooth paritukset ja sitten vielä palauttaa koko auton tehdasasetuksille. Tehdasasetusten palautus on CAR valikossa -> oikean alakulman hammasratas -> valikon alimpia vaihtoehtoja on tehdasasetusten palautus.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Siimajalka

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 27.09.20 - klo:13:14
3. Kannattaa aloittaa sillä että poistaa kaikki Bluetooth paritukset ja sitten vielä palauttaa koko auton tehdasasetuksille. Tehdasasetusten palautus on CAR valikossa -> oikean alakulman hammasratas -> valikon alimpia vaihtoehtoja on tehdasasetusten palautus.

Ok, kiitos. Mahtaako valikot pysyä suomenkielisinä tehdasasetusten palautuksen jäljiltä?
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 27.09.20 - klo:14:22
Ok, kiitos. Mahtaako valikot pysyä suomenkielisinä tehdasasetusten palautuksen jäljiltä?

En tiedä kun itsellä ei ole suomea edes vaihtoehtona. Jos kieli vaihtuu niin saahan sen sieltä valikoista itse vaihdettua takaisin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Erkka

Valikosta saa valittua kieleksi Suomen. Ainakin T-Rocissa menetellään näin.

Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Siimajalka

Täytyy koettaa, kun saan auton takaisin.

Webasto-aihetta sivuten: voiko autoon asentaa tavallista lohkolämmitintä, vai olisiko siitä mitään hyötyä? Luontevan yhdistelmä sähkökäyttöisen sisätilanlämmittimen kanssa sen luulisi olevan, vai onko ajatus polttomoottorin esilämmityksestä hybridissä harhainen, koska polttomoottori olisi kuitenkin ehtinyt jäähtyä siihen mennessä, kun se hörähtää käyntiin?

(Ja foorumin ylläpidolle terveisiä: tuntuu turhalta varmistella viestejä noilla kirjainhässäköillä ja rengasmääräknopeilla)
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

duke7

^ kun sulla on tuo 16 kW latausasema niin saat varsin lämpimän auton ajastamalla lähdön. Lämmittää siis auton omilla vastuksilla kabiinin kunhan ilmastoinnin täppä on päällä.

Wagner

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 27.09.20 - klo:12:36
1. voinko vain yksinkertaisesti kotiin tultuani kytkeä vain latauspiuhan kiinni, jolloin auto latautuu täyteen? Laite kaiketi osaa lopettaa virran työntämisen akkuun, kun se on täynnä?

Voit. Itse käytän samalla tavalla. Pitää vaan poistaa autossa olevat maholliset ajastukset, koska silloin lataa ensin 80% ja loput 20% ennen lähtöä (muistaakseni).

Ajastetulla lähdöllä saat kyllä sitten sen kabiinin lämpimäks, tosin lämmittimen teho jättää toivomisen varaa, nii siks niihin kait webastoja on laitettu. Mut koklaa ensin auton omalla lämppärillä ja jos ei teho tunnu riittävän, nii virittelee sit lisälämmitystä.
Sikamaista menoa since 1975

duke7

^ siihen on asetus että miten paljon lataa heti ja paljonko vasta ajastettuna. ”Akun alempi varausraja” muistaakseni. Jos käyttää ajastuksia niin se on ihan näppärä.
Pistokkeen vierestä voi myös painaa sitä ylempää nappia niin ei käytä ajastusta vaan lataa heti täyteen.

Webaston merkitys on iso niissä lähdöissä kun lataustolppaa ei ole. Vaikka töistä tai uimahallilta.

tet

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 27.09.20 - klo:19:24
Webaston merkitys on iso niissä lähdöissä kun lataustolppaa ei ole. Vaikka töistä tai uimahallilta.

Eikö nämä VAG-plugarit käytä ajoakun sähköä lämmitykseen, jos johtoa ei ole kytketty? Vai tarkoititko, että sillä on iso merkitys sähköiseen toimintamatkaan, eikä niinkään itse lämpenemiseen?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

duke7

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.09.20 - klo:19:26
Eikö nämä VAG-plugarit käytä ajoakun sähköä lämmitykseen, jos johtoa ei ole kytketty? Vai tarkoititko, että sillä on iso merkitys sähköiseen toimintamatkaan, eikä niinkään itse lämpenemiseen?
En ole ihan varma itseasiassa. On siellä täppä ”ilmastointi akkuvirralla” olemassa eli ehkä. Se akkusähkö on kuitenkin fiksumpi yleensä käyttää ajamiseen kuin lämmitykseen ja taas bensalla toisin päin. Ei ole ilppiä näissä.
Toinen juttu on se, että ne epäsäännölliset lähdöt pitäisi ajastaa ja se on vähän työlästä ilman appia ja ilmeisesti epävarmaa sillä. Helpompaa painaa vain varttia etten lähtöä napista.

Wagner

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 27.09.20 - klo:19:24
Webaston merkitys on iso niissä lähdöissä kun lataustolppaa ei ole. Vaikka töistä tai uimahallilta.

Totta turiset. Itelläni noita "kylmälähtöjä ilman piuhan päässä oloa" on ollu niin vähän, ettei het tullu mieleenkään, vaikka just exässä oli puhelinohjattu weba ja se oli kyllä kiva.

Josta taas tulikin mieleen, että uuteen Tiguan e-hybrid malliin ei saa ees tehtaalta polttoainekäyttöstä lisälämmitintä.  :o
Hinnastossa kun lukee "Ei eHybrid-malleihin, joissa ennakkolämmitys mahdollista sähköllä". Että jättekiva lähtee sieltä uimahallilta pois, ku lämpömittari näyttää -25C.
Sikamaista menoa since 1975

tet

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 27.09.20 - klo:20:20
En ole ihan varma itseasiassa. On siellä täppä ”ilmastointi akkuvirralla” olemassa eli ehkä. Se akkusähkö on kuitenkin fiksumpi yleensä käyttää ajamiseen kuin lämmitykseen ja taas bensalla toisin päin. Ei ole ilppiä näissä.
Toinen juttu on se, että ne epäsäännölliset lähdöt pitäisi ajastaa ja se on vähän työlästä ilman appia ja ilmeisesti epävarmaa sillä. Helpompaa painaa vain varttia etten lähtöä napista.

Juu, itselläni on sama pläni tuon Fordin kanssa. Sen saa kännykällä "käyntiin" etänä, aikavalintana 5, 10 tai 15 min. Olen siinä käsityksessä, että jos akussa on varausta, se lämmittää tällöin 5 kW vastuksella kiertoveden kautta ainakin kabiinia, kenties myös moottoria. Vaikka joutuisi koko 15 min maksimiajan lämmittämään, menisi siihen 1,25 kWh sähköä, eli ehkä noin 7 km toimintamatkaa (tai vähemmän, tuo on laskettu kesäisillä ajokulutuksilla).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Anita Hirvosen hiukset

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 26.09.20 - klo:09:59
Pistetääs tänne pieni kirjoitus aiheesta minun GTE passat 2017.
Kyseessä Suomalaisesta autoliikkeestä ostettu Ruotsin tuontiauto.
Noin 79000km ajettuun autoon tuli 70km/h nopeudessa tasasessa ajossa suoralla tielllä keltainen vikavalo näkyviin mittaristoon aiheella: vaihteistovika, hybridijärjestelmän vika - heikentynyt suorituskyky - ota yhteys huoltoon.

Tämän jälkeen polttomoottori lähti pois pelistä. Ajoin tien sivuun - sammutin auton - käynnistin auton - vikavalo poissa - auto toimi lähes normaalisti.
Jarruttaessa tuntui voimakasta ravistusta, autolla pystyi ajamaan kuitenkin kohtuu normaalisti uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

Merkkihuollossa todettiin vikakoodien perusteella DSG vaihteiston mekatroniikan vika - korjauksena mekatroniikan vaihto.
Selvitysten jälkeen (tuontiauto, mutta sähköinen huoltokirja kunnossa - ajallaan tehty huollot) lopputulemana auto korjattiin ehjäksi VW:n reilulla goodwillillä josta maksettavaa jäi minulle työnosuudesta osa. Se jaettiin minun vaatimuksesta vielä myyjän ja minun kesken (virhevastuu).

Lopulta suuresta huolesta (korjaus kustannuksista) ja viikon auton käyttämättömyydestä tilanne päättyi osaltani hyvin - sain ehjän auton takaisin käyttöön.
Pieni epäusko vw:n pahamaineiseen dsg vaihteistoon tästä kokemuksesta jäi. Uskoin että ei ne viat (dsg pahamaineiset ongelmat) nyt omalle kohdalle osu - kun valitsee hyvän yksilön ja kohtuu vähän ajettuna.
No napsahti kuitenkin  ::)

Mulle kävi samoin, saman ikäisellä tuonti GTE:llä kesällä. Siis täysin samoin. Mekatroniikka vaihdettiin VW:n piikkiin ja myyjäliike hoiti sen mikä ei mennyt VW:n piikkiin (mulla on se liikkeen myymä vuoden lisävakuus). Mulla oli kilsoja hajotessa 142000km. Noh toivottavasti pelaa nyt laatikko ja sainpahan sinne uudet öljyt, niin ei tartte niitä vaihdella hetkeen :)

VG

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 27.09.20 - klo:20:20
Toinen juttu on se, että ne epäsäännölliset lähdöt pitäisi ajastaa ja se on vähän työlästä ilman appia ja ilmeisesti epävarmaa sillä.

On muuten aivan käsittämättömän paska ja hyödytön tää volkkarin äppi. Ei sillä että se olis hyvä ollu tossa edellisessä Volvossakaan, mutta onhan tää aivan luokatonta kuraa.

Volvossa sai webaston päälle äpistä, volkkarissa (2018) vain erillisellä kaukosäätimellä. Volvossa pystyi komentamaan myös penkin- ja ratinlämmittimiä, ja niille sai asetettua kummallekin erikseen lämpötilarajan, jonka alla ne meni päälle automat. Volkkarissa saa... noh, hyvällä tuurilla sähkölämmitys menee komennosta päälle, mutta viestin läpimenossa kuluu aikaa iäisyys.

passo_s

Ko äpin takia mun ja Passat GTE tarina ei saa jatkoa, tulee kilsat huhtikuussa työsuhdeautossa täyteen ja haussa on auto jossa puhelin äppi toimii.

Wagner

14kk & 2200kWh, tuossa GTE:n imasema sähkö kotilatauksessa. 330 eur (yläkanttiin lasketulla 0,15snt/kWh hinnalla) menny "ylimäärästä" sähköä. Pelkällä bensalla  suhatessa lukema ois varmaan jossain 1500 euron hujakoilla, ku töissäkin on saanu ladattua, jota tos sähkönkulutuslukemassa ei siis näy. Tankkauksia ei oo tullu kirjattua ylös, mut eipä tuota pumpulla oo tarvinnu kovin usein käydä.
Sikamaista menoa since 1975

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 29.09.20 - klo:13:02
Ko äpin takia mun ja Passat GTE tarina ei saa jatkoa, tulee kilsat huhtikuussa työsuhdeautossa täyteen ja haussa on auto jossa puhelin äppi toimii.

Vahva suositus Mersulle ja Mercedes Me sovellukselle.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Jokeri

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 30.09.20 - klo:09:55
Vahva suositus Mersulle ja Mercedes Me sovellukselle.

Nii, eikös niitä saa nykyään Renaultin koneella ja valmistettu Afrikassa. Tosin hevosmiesten tietotoimistosta kuultua "faktaa" :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy