Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

m4x1mu5

Joo tuntuu olevan poltto-aineputkilla hieman saatavuusongelmaa, soittivat perjantaina huollosta että putket tulee aikaisintaan lokakuun alussa...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

TWBE

Onko noi polttoaineputket helposti nähtävissä vai muovien alla jemmassa?

Mikko81

Tuohon latausluukun tapin tahmaamiseen ei ainakaan auttanut aseöljy.

Pitäisi saada purettua tuota sen verran että pääsisi käsiksi tuohon tappiin toiselta puolelta. Maskin yläosan saa helposti auki kun avaa konepellin, mutta alaosa on jossain puskurin takana kiinni joten ilmeisesti pitäisi puskuri irroittaa että pääsee tuohon käsiksi.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Mikko81 - 06.09.20 - klo:22:21
Tuohon latausluukun tapin tahmaamiseen ei ainakaan auttanut aseöljy.

Pitäisi saada purettua tuota sen verran että pääsisi käsiksi tuohon tappiin toiselta puolelta. Maskin yläosan saa helposti auki kun avaa konepellin, mutta alaosa on jossain puskurin takana kiinni joten ilmeisesti pitäisi puskuri irroittaa että pääsee tuohon käsiksi.

Tai sitten huuhtelee vanhat rasvat pois, brake cleaneria runsalla kädellä suihkuttaen ja vaikka paineilmaa perään jos on. Jos tappi tuosta vertyy niin ei kannata voidella millään kovin rasvaisella. Siinähän on muovia muovia vasten. Teflon pohjainen liukaste voisi toimia, ohut sellainen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Mikko81

Sain lopulta Youpuupin avustuksella etumaskin irti. Oli vaan ne alareunan klipsut aika jäykät.

Ja ei sitä osaa missä tuo luukun tappi on saa herkisteltyä, joten kävin hakemassa uuden varaosan.
Nyt pitäisi vain selvittää voiko vanhan vain ottaa pois ja laittaa uuden tilalle vai pitääkö se jotenkin parittaa tai nollata testerillä?
Ei viittis kokeilla vaan huomatakseen että auto ei enää lähe käyntiin.

Terpower

Lainaus käyttäjältä: M_M - 06.09.20 - klo:10:30
Kyllähän ne erwinistä löytyy: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=44462.msg690035#msg690035

Mutta melko kovasti epäilen ettei Passatissa ole omaa sulaketta takalasin pyyhkijälle. Varmaksi en toki julista, kytkentäkaaviostahan sen voi selvittää.

Löyty itseasiassa ohjekirjasta   :)
ID4 Pro Business

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Mikko81 - 07.09.20 - klo:17:42
Ja ei sitä osaa missä tuo luukun tappi on saa herkisteltyä, joten kävin hakemassa uuden varaosan.
Nyt pitäisi vain selvittää voiko vanhan vain ottaa pois ja laittaa uuden tilalle vai pitääkö se jotenkin parittaa tai nollata testerillä?
Ei viittis kokeilla vaan huomatakseen että auto ei enää lähe käyntiin.

Kysy huoltotiskiltä, äkkiäkös huoltoneuvoja tuollaisen selvittää. Oletettavasti se pelkkä solenoidi, vetää kun saa virtasta. Toki VAG on viisaudessaan siihenkin voinut jonkin ohjainlaitteen ympätä. Mutta esim. ovien lukkojen vaihto ei vaadi koodausta, menisikö samoilla asetuksilla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Mikko81

Joo, voin vahvistaa ettei tarvi tehdä muuta kuin vaihtaa osa. Hyvin pelittää uus luukun tappi  :D

Oh5hrm

en lukenut koko ketjua läpi onko tästä ollut puhetta. mietteitä maanantailta. perjantaina jatkuu projekti.
Passat GTE 2016 120tkm huolto.
Huoltoon kuuluu mm. Dsg öljynvaihto.
Käyntin huollossa muussa kun vw omassa. Olivat vaihtamassa dsg:n suodatinta. Lukivat dsg huolto ohjelaa. ohjeista löyty kohta irroita vaihdelaatikko ? Homma loppu tähän.  Huolto tehtiin muuten loppuun. jäi laatikon öljyt vaihtamatta.  Ei auttanut kun mennä juttelemaan kivijalkaliikeeseen.
Hiukan aikaa keskusteltiin takuun vaatimuksista. Totesivat lopuksi suodatinta ei vaihdeta vain öljyt!!😲
Jos suodatin vaihdetaan koko moottori tiputetaan alas ja vaihdelaatikko iroitetaan. Työ arvioitu kestavän 12h.
Auto palaa takas naapuriliikeeseen ja menee öljyn vaihtoon..
Edelleen ihmetyttää minkälainen suunnittelun kukkanen.
Mitä tehtaalla ovat miettineet laatikon kestävyys iäksi, jos ei suodatinta vaihdeta.  200tkm? 500tkm? 1Mkm? 🤔

BasicDude

Mites tuo polttoaineputkien kamppis? Koskeeko tuo tuontiautoja?
Eli meneekö tuontiautot volkkarin piikkiin? Vm.2016.

duke7

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 10.09.20 - klo:21:02
Mites tuo polttoaineputkien kamppis? Koskeeko tuo tuontiautoja?
Eli meneekö tuontiautot volkkarin piikkiin? Vm.2016.
Menee. Sanoivat tästä muun asian yhteydessä juuri viikko sitten. Pitäisi aika varata.

MMracing

Onko kukaan näistä tutkinut tuota Dynaudion äänipaketin vahvistinta? Itseäni kiinnostaisi siinä mielessä että mikäli käytetään samaa kuin ei-hybridissä niin saisi subikanavan käyttöön. Ehkä..

Tos®

Lainaus käyttäjältä: MMracing - 16.09.20 - klo:19:35
Onko kukaan näistä tutkinut tuota Dynaudion äänipaketin vahvistinta? Itseäni kiinnostaisi siinä mielessä että mikäli käytetään samaa kuin ei-hybridissä niin saisi subikanavan käyttöön. Ehkä..
Niitä vahvistimia voi olla eri versioita, esim. omassa tiguanissa on 8 kanavainen, mutta 10 kanavaisen vois kai heittämällä laittaa tilalle ja sais myös subin. Kun soittimen resetoi painamalla pitkään virtanappia, sub vilahtaa hetken ääniasetuksissa.
Mikä varaosanumero siinä vahvistimen kyljessä (tai vcds) on? se kertonee lisää.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

MMracing

Pitää tutkia tarkemmin kun pääsee läppärillä autolle. Olisi kyllä näppärä jos saisi toimimaan noin.

duke7

Minkälaisia kokemuksia akun alemmasta latausrajasta? Eli mikä olisi hyvä kelien viilentyessä.
Käytössä 10 A laturi ja nyt laittanut sen 70% ja ajastukset aina aamuun noin normaaliin lähtöaikaan. Ajatuksena siis helppous kun voi vain aina tökätä kiinni ja auto latautuu mutta se viimeinen 30% ennen lähtöä niin on akulle parempi ja kai myös lämmittää akkua jolloin parempi range. Mutta onko toi 70% sitten hyvä vai jotain muuta 🤔

biili_

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 16.09.20 - klo:21:54
Minkälaisia kokemuksia akun alemmasta latausrajasta? Eli mikä olisi hyvä kelien viilentyessä.
Käytössä 10 A laturi ja nyt laittanut sen 70% ja ajastukset aina aamuun noin normaaliin lähtöaikaan. Ajatuksena siis helppous kun voi vain aina tökätä kiinni ja auto latautuu mutta se viimeinen 30% ennen lähtöä niin on akulle parempi ja kai myös lämmittää akkua jolloin parempi range. Mutta onko toi 70% sitten hyvä vai jotain muuta 🤔

En itsellä huomannut mitään hyötyä tästä.

Mikko81

Parempi ois jos latausvirta ois 16A. Sillä akkulämpiäs vähän paremmin ja auton ajastettu lämmitys kans toimii paremmin.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Mikko81 - 17.09.20 - klo:07:37
Parempi ois jos latausvirta ois 16A. Sillä akkulämpiäs vähän paremmin ja auton ajastettu lämmitys kans toimii paremmin.
Juu toki. Sitä ei vain nyt ole saatavilla. Kauhea vääntö oli taloyhtiön kanssa että sai edes jatkuvan sähkön autopaikalle.

JuHe85

Terve,

tuli ostettua 2018 vuoden GTE Passat. Se tuotiin Ruotsista ja oli ollut leesarina siellä. Muutama kysymys tuosta olisi, kun olen nyt ladannut sen 10 kertaa, niin saan sen vain ladattu 44 km. Onko tämä normaalia? Onko 50 km:stä hävinnyt 6 km?

Toinen kysymys on, että kuuluisiko tässä olla vakiona navigaattori? Infossa on tuollainen iconi, josta en ole löytänyt ruotsinkielisestä ohjekirjasta kuvaa. Jos ei, niin saanko android puhelimesta heren taikka gmapsin auton näytölle? Ja mielellään vielä digimittaristoon.

Autossa on easy access paketti, eli on avaimeton lukitus ja käynnistys. En kuitenkaan ole saanut takaluukun avausta jalalla toimimaan. Onko tuohon jotain vinkkejä? Olen yrittänyt kaikenlaisia tekniikoita, suoraan potkaiseminen ja poikittain, mutta ei ole toiminut.

Tilasin ohjekirjan, kun toinen kotimainen ei taivu, mutta ei ole vielä tullut.

Kiitoksia avustanne,
J



S8k-80

Lainaus käyttäjältä: JuHe85 - 17.09.20 - klo:09:45
Terve,

tuli ostettua 2018 vuoden GTE Passat. Se tuotiin Ruotsista ja oli ollut leesarina siellä. Muutama kysymys tuosta olisi, kun olen nyt ladannut sen 10 kertaa, niin saan sen vain ladattu 44 km. Onko tämä normaalia? Onko 50 km:stä hävinnyt 6 km?

Toinen kysymys on, että kuuluisiko tässä olla vakiona navigaattori? Infossa on tuollainen iconi, josta en ole löytänyt ruotsinkielisestä ohjekirjasta kuvaa. Jos ei, niin saanko android puhelimesta heren taikka gmapsin auton näytölle? Ja mielellään vielä digimittaristoon.

Autossa on easy access paketti, eli on avaimeton lukitus ja käynnistys. En kuitenkaan ole saanut takaluukun avausta jalalla toimimaan. Onko tuohon jotain vinkkejä? Olen yrittänyt kaikenlaisia tekniikoita, suoraan potkaiseminen ja poikittain, mutta ei ole toiminut.

Tilasin ohjekirjan, kun toinen kotimainen ei taivu, mutta ei ole vielä tullut.

Kiitoksia avustanne,
J


Käännää ilmanvaihto pois päältä kun akku on täysi, silloin yleensä näyttää 48-51km.
Android autolla saa google mapsin toimimaan mutta se ei näy digimittaristossa. Itsellä toimi tuo navigointi heti en osaa sanoa onko kaikissa tuo.
WeConnect ei toiminut aluksi kun auto oli ulkomailta tuotu. Sen e-sim vaati aktivoinnin että alkoi toimimaan. Siihen aktivointiin riitti soitto weconnect tukeen.

M_M

Lainaus käyttäjältä: JuHe85 - 17.09.20 - klo:09:45
Autossa on easy access paketti, eli on avaimeton lukitus ja käynnistys. En kuitenkaan ole saanut takaluukun avausta jalalla toimimaan.

Mulle ei passatin paketit ole tuttuja, mutta onko siis varmaa että autossa on tuo takaluukun potkuavaus? Ainakaan monessa muussa mallissa avaimeton kulku ei vielä tarkoita tuon potkuavauksen olemassa oloa, vaan se on erillinen varuste siihen päälle.

Jos autossa kuitenkin se on, niin olihan avain taskussa kun yritit avata luukkua? Se ei aukea jalalla ellei avain ole myös siinä luukun takana.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Banned

Luukun avaus toimii eteen-taakse liikkeellä siihen vetokoukun kohdalle. Saa seista suht lähellä luukkua, että tunnistaa avaimen. Välillä se temppuilee, yleensä silloin kun on molemmat kädet varattuina ;D
Passat GTE

Banned

Lainaus käyttäjältä: MMracing - 16.09.20 - klo:19:35
Onko kukaan näistä tutkinut tuota Dynaudion äänipaketin vahvistinta? Itseäni kiinnostaisi siinä mielessä että mikäli käytetään samaa kuin ei-hybridissä niin saisi subikanavan käyttöön. Ehkä..

Joltain ulkomaan foorumilta aikoinaan lueskelin, niin eivät saaneet subia asennettua vaikka kova oli uho. Eli ei vissiin ole ihan simppeli homma.
Passat GTE

Dumbass

Lainaus käyttäjältä: Banned - 17.09.20 - klo:14:37
Luukun avaus toimii eteen-taakse liikkeellä siihen vetokoukun kohdalle. Saa seista suht lähellä luukkua, että tunnistaa avaimen. Välillä se temppuilee, yleensä silloin kun on molemmat kädet varattuina ;D

Joo ja aika reilu taka-askel sen potkun jälkeen ettei auto pelkää että lyö sua luukulla leukaan.
Jälkiasennus koukku voi häiritä tuon tuomintaa.

JuHe85

Moi,

kiitoksia avustanne.

Oletin autossa olevan tuo paketti, mutta varmaksi en osaa sanoa, taikka sen sisältöä. Saako auton varusteet jostain selville?

Täytyy yrittää tuota ilmastoinnin ja puhaltimen sammuttamista.

Voisiko tuosta saada navin toimimaan, jos siihen ostaa Ebaystä kortin? Sain puhelimen kautta toimimaan gmapsin, mutta en hereä.

We connection sain myös toimimaan ja on toiminut hyvin, kun muutaman kerran olen ottanut yhteyttä. Tuossa puhutaan ilmastoinnista, niin onko se myös webaston ohjaus?

J

duke7

Korjauksen ajan oli fl gte ajossa ja siinä tuo potkaistava kontti. En saanut sitä koskaan toimimaan jos ovet oli auki. Ovet lukossa kun käveli kontille ja heilutteli niin toimi useimmiten. En varmaan tekniikkaa ihan osannut. Mutta ovet auki se ei auennut koskaan.

Terpower

Mites muilla nuo rengaspaineanturit, näyttääkö teillä nuo paineet ihan numeroina näytöllä ?
Mulla vaan ainakin pelkkä ajoneuvon kuva ilman varsinaisia lukuja.

Vaatiiko se numeroiden näyttö erilaiset tunnistimet vai onko vaan mulla tällanen ”halvempi versio”.
Auto siis -17 mallinen.
ID4 Pro Business

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 18.09.20 - klo:10:38
Korjauksen ajan oli fl gte ajossa ja siinä tuo potkaistava kontti. En saanut sitä koskaan toimimaan jos ovet oli auki. Ovet lukossa kun käveli kontille ja heilutteli niin toimi useimmiten. En varmaan tekniikkaa ihan osannut. Mutta ovet auki se ei auennut koskaan.

Siinä on kaksi tunnistinta, toinen puskurin pystyosassa ja toinen puskurin alla. Eli jalan pitää olla lähellä puskuria samaan aikaan kun jalkaterä käy puskurin alla ja sitten heti ottaa askel taaksepäin -> keskimmäinen jarruvalo syttyy merkiksi luukun aukeamisesta.

Jos jää heiluttelemaan jalkaa puskurin alle niin sillon ei aukea.

On kyllä sellainen mitä ei osaa ilman että alkuun keskittyy. Pienen harjottelun jälkeen kun tekniikan oppii niin toimii kohtalaisella varmuudella.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 20.09.20 - klo:03:44
Mites muilla nuo rengaspaineanturit, näyttääkö teillä nuo paineet ihan numeroina näytöllä ?
Mulla vaan ainakin pelkkä ajoneuvon kuva ilman varsinaisia lukuja.

Vaatiiko se numeroiden näyttö erilaiset tunnistimet vai onko vaan mulla tällanen ”halvempi versio”.
Auto siis -17 mallinen.

Taitaa olla niin että Keskon maahantuomissa autoissa ei ole tunnistimia vanteissa vaan on pelkkä passiivinen rengaspainevalvonta joka perustuu ABS antureilta tulevaan pyörien nopeustietoon.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

passo_s

^GTE:ssä vm -20 tämä on toiminut siinä mielessä hyvin ettei vingu jokaisesta kuoppaan ajosta. Passat -17 oli mahdoton, vähän väliä turhia hälyjä kuoppaan ajon jälkeen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy