Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

passari

Lainaus käyttäjältä: tet - 14.08.20 - klo:12:38
Eiköhän siinä auton mukana tulevassa schuko-kaapelissa ole kuitenkin pistorasian lämpötilavalvonta. Kenties se passarin alkuperäinen piuha ei edes ollut rikki, vaan katkoi latausta kesken kaiken koska pistorasia kuumeni liikaa.

Tällä kertaa ei ollut siitä kyse. Käytetty rasia on sininen suko-rasia, joka on autokatoksen ryhmäkeskuksessa kiinni. Huollon mukaan latausjohto oli rikki ja vaihtoivat uuteen. Tuskin olisivat vaihtaneet ehkää johtoa.

passari

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 14.08.20 - klo:10:55
Oletko kokeillut käyttäjän asetuksen jälkeen sulkea oven painamalla avaimen nappia avaimen parittamiseksi käyttäjän kanssa?

Kyllä, paritus on tehty. Ongelma on siinä, että auto unohtaa parituksen. Jos toisilla avaimilla menee autoon heti, kun edellisillä on tullut pois, se tunnistaa käyttäjän oikein ja ajaa penkin heti oikeaan asentoon. Kun aikaa kuluu X tuntia, paritus unohtuu, ja käyttäjä pitää valita manuaalisesti keskinäytöltä. Penkki pitää tässä tilanteessa ajaa oikeaan asentoon pitämällä penkin sivussa muistipaikan painiketta painettuna niin kauan, että penkki on oikeassa asennossa. Vaihtoehtoisesti voi odotella pari minuuttia, että käyttäjän pääsee valitsemaan keskinäytöltä ja tökkäämään ”Apply settings”, jolloin penkki menee käyttäjän säätöihin.

vail

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 06.08.20 - klo:20:48
Tälle autolle on tehty semmoset polttoainetta oikeasti säästävät vanteet, melko rumat tietysti, mutta pihistelijälle vois olla hyvä ratkaisu. Joku muu voi varmaan linkkaa jos tietää mistä ne komiat vanteet löytyy  ;D

No hyhhyh taisin keksiä mitä vanteita meinaat. Ei semmosia.
Passat GTE

TWBE


Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 02.08.20 - klo:07:14
Saa koodattua VCDS:llä. Takaluukun ohjainlaitteen adaptaatiosta löytyvää tone sensor asetusta muuttamalla saa äänen pois. Jos luukun saa kiinni vain luukun reunassa olavasta napista niin senkin saa muutettua niin että sulkeutuu myös avaimen napista ja kuskinoven napista.

Kiitos, Ross Techin lukijalla ainakin oli ihan saksankielinen osuus mistä tuo ääniasetus löytyi. Nyt on mukavaa kun kontti aukeaa ilman hälytystä  :) 8)

Terpower

Olipa mukava aamu auton kanssa. Lähdin aamulla reippaana töihin ja käynnistin auton. Sitten alko pimputus ja virheilmoituksia näyttö täyteen:

ESC ajonvakautus
Mäkilähtöavustin
Front Assist
Liikennemerkkien tunnistus
Rengaspainevaroitin
Dynamic Light Assist

Saattaa joutua viemään huoltoon.

ID4 Pro Business

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 15.08.20 - klo:08:01
Olipa mukava aamu auton kanssa. Lähdin aamulla reippaana töihin ja käynnistin auton. Sitten alko pimputus ja virheilmoituksia näyttö täyteen:

ESC ajonvakautus
Mäkilähtöavustin
Front Assist
Liikennemerkkien tunnistus
Rengaspainevaroitin
Dynamic Light Assist

Saattaa joutua viemään huoltoon.

Eikös joku aiemmin maininnut, että jos käyttöakun jännite laskee liian alas alkaa väylä sekoilemaan? Päteekö tämä myös GTE:hen?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Terpower

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 15.08.20 - klo:11:34
Eikös joku aiemmin maininnut, että jos käyttöakun jännite laskee liian alas alkaa väylä sekoilemaan? Päteekö tämä myös GTE:hen?

Juuri testattiin käyttöakku tarkastushuollossa 2 viikkoa sitten, mut toki voihan se kyykätä.
Pitää käydä mittaamassa.
ID4 Pro Business

Terpower

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 15.08.20 - klo:11:52
Juuri testattiin käyttöakku tarkastushuollossa 2 viikkoa sitten, mut toki voihan se kyykätä.
Pitää käydä mittaamassa.

Mittasin akun, kaikki ok.
ID4 Pro Business

vail

Ensimmäinen ihmetyksen aihe. Ykköskäyttäjällä HUD toimii, mutta kakkoskäyttäjällä ei. Kun vaihtaa käyttäjää niin HUD laskeutuu alas ja profiilia muokatessa HUD asetus ilmoittaa "Ei käytettävissä" tms.
Passat GTE

Sam123

Terve!

Edelleen vähän pihalla tästä koko lataamishommasta. Onko näitä turvallista ladata tavallisesta lämpötolpasta esim 10A, jos vaihtais sellaisen kytkimen missä on pakotus?

Miten täällä muut latailee autojaan?

Autoon menisi 30te ja  siihen päälle esim. Webasto pure asennettuna 1300,. Kalliiks tulee 🤣

Jotenki itellä sellanen olo, että nuo hinnat tulee tässä pian alas..

Onkohan  tällä hetkellä järkevä ostaa vai odottaisko pari kuukautta? Nyt vaan olis sellanen yksilö tarjolla missä olis ns kaikki herkut, näitä ei ihan älyttömän usein tule  tarjolle. Pelottaa vaan, että arvo laskee vuodessa n. 5000, näillä nykyisillä hinnoilla.

Vekkula

Oma mielipiteeni on että jos auton hinta on omasta mielestä kallis ja siihen päälle vielä jännittää kova arvonlasku niin jättäisin ostamatta ja katselisin enemmän omalle kukkarolle sopivia autoja.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

VG

No se. Tän ikäisten tän hintaisten perusautojen hinta nyt vaan laskee ton verran vuodessa, käyttövoimasta riippumatta.
Tohon vielä GTE:n tapauksessa suhteessa korkeat huoltokustannukset päälle, ei sovi rahan käyttöä pelkäävälle.

Sam123

Tottakai auton arvot laskevat, oman Leonin arvo tippunu 10 000, vuodessa. Lähinnä pointtina hintojen nousu vrt. kevääseen, mutta tuskinpa täällä kukaan ennustaja on, mitä tulee hintoihin 🤣

duke7

Kyllä nämä taisi olla vain keväällä alessa kun autokauppa oli muutenkin jäissä.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 16.08.20 - klo:11:59
Tottakai auton arvot laskevat, oman Leonin arvo tippunu 10 000, vuodessa.

Eiköhän silloin olisi kannattavampi ajaa vain taksilla?

m4x1mu5

Mitä olette maksaneet latausaseman asennuksesta? Ihmetyttää noi avaimet käteen tarjiukset joissa asennukselle tulee hintaa lähemmäs tonni. Eihän toi ole kuin max 2 tunnin homma asiansa osaavalta sähkäriltä + tarvikkeet kohteesta riippuen.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

vail

Lainaus käyttäjältä: vail - 15.08.20 - klo:16:17
Ensimmäinen ihmetyksen aihe. Ykköskäyttäjällä HUD toimii, mutta kakkoskäyttäjällä ei. Kun vaihtaa käyttäjää niin HUD laskeutuu alas ja profiilia muokatessa HUD asetus ilmoittaa "Ei käytettävissä" tms.

Toinen ihmetyksen aihe. Tehdasasennettu webasto, mutta sille ei näy mitään hallintanappeja We Connect apissa. Pitäisikö siellä näkyä?
Passat GTE

jamo75

Avaimet käteen sisältää myöskin aseman todennuksen testerillä tai autolla.
Kaiken suunnittelun, johdoitukset jne vain kaapeliojan kaivuu on se ulkopuolella.

Ei se sun perus sähkäri kiinnosta pätkääkään toimiiko se lataus asema vai ei, kytkee johdot jos sellaiset on riittävän lähellä kaikki muu maksaa erikseen.

Itse kun samalla tehdään koko autokatoksen sähköistys, liiketunnistus valoilla, ryhmäkeskuksella ja 50m maakapelilla, on vähän eri homma

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 16.08.20 - klo:16:56
Mitä olette maksaneet latausaseman asennuksesta? Ihmetyttää noi avaimet käteen tarjiukset joissa asennukselle tulee hintaa lähemmäs tonni. Eihän toi ole kuin max 2 tunnin homma asiansa osaavalta sähkäriltä + tarvikkeet kohteesta riippuen.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Wagner

Lainaus käyttäjältä: vail - 16.08.20 - klo:21:35
Toinen ihmetyksen aihe. Tehdasasennettu webasto, mutta sille ei näy mitään hallintanappeja We Connect apissa. Pitäisikö siellä näkyä?
¨

Muistaakseni ei näkynä ja en voi tarkistaa ku en viittiny maksaa 60 euroa siitä, että ois saanu taas We Disconnectin toimimaan vuodeks.
Weba toimii "vaan" kakella, mut riittää meikäläiselle vallan mainiosti.
Sikamaista menoa since 1975

Wagner

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 16.08.20 - klo:16:56
Mitä olette maksaneet latausaseman asennuksesta? Ihmetyttää noi avaimet käteen tarjiukset joissa asennukselle tulee hintaa lähemmäs tonni. Eihän toi ole kuin max 2 tunnin homma asiansa osaavalta sähkäriltä + tarvikkeet kohteesta riippuen.

Asennuslasku tais olla noin 250 eur, mutta riippuu tietty kui paljo sitä asentamista on. Itelläni sähkö oli jo seinän toisella puolella, joten isompia kaapelinvetotarpeita ei ollu. Kaveri vielä varmisti, että masiina pelittää niinku pitääkin (anto ekaks erroria, ku boxin dip kytkimet oli vika-asennossa tulevaan sähköön verrattuna.
Sikamaista menoa since 1975

Laus

Webasto ei toimi "vaan" kakella. Saahan sen ajastettua myös menun kautta.
VW Passat Variant 2,0 TDI 190 Alltrack  -17
(Ennen Passat Variant GTE -17, Superb Combi 2,0 TDI 150 DSG -17, Passat Variant 1,6 TDI DSG -15 Occu III 1,6 TDI DSG -13, Occu II Combi 1,9 TDI DSG -09, Occu II Combi TDI 1,9 DSG -06, Occu Combi TDI 1,9 -03 Occu Combi TDI 1,9 -99 , Audi 80 Avant -94 jne... VW Kupla vm 66 vuonna 81 )

vail

Lainaus käyttäjältä: Laus - 16.08.20 - klo:22:24
Webasto ei toimi "vaan" kakella. Saahan sen ajastettua myös menun kautta.

Ok nämä vaihtoehdot riittää, ajattelin että pelkällä kakella lähtee mutta menusta ajastus auttaa asiaa. Kiitos neuvoista, paljon on opeteltavaa uuden tekniikan kanssa.

Weconnect on kyllä pelannut sutjakammin kuin odotin.
Passat GTE

mattix

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 15.08.20 - klo:08:01
Olipa mukava aamu auton kanssa. Lähdin aamulla reippaana töihin ja käynnistin auton. Sitten alko pimputus ja virheilmoituksia näyttö täyteen:

ESC ajonvakautus
Mäkilähtöavustin
Front Assist
Liikennemerkkien tunnistus
Rengaspainevaroitin
Dynamic Light Assist

Saattaa joutua viemään huoltoon.

Oliko ajoakku tyhjänä? Ajoakun ollessa tyhjä ja autoa käynnistäessä, hybridijärjestelmä käynnistyy todella kauan. Jos silloin yrittää lähteä liikkeelle ennen "plingplongia" (+polttomoottorin käynnistymistä), niin minulla ainakin auto on mennyt pari kertaa solmuun. Eli ei hätäillä liikkeelle lähdössä varsinkaan ajoakun ollessa finito.

Wagner

Lainaus käyttäjältä: Laus - 16.08.20 - klo:22:24
Webasto ei toimi "vaan" kakella. Saahan sen ajastettua myös menun kautta.

Mistäs moinen löytyy? Pikasella kahlaamisella löyty vaan e-managerin starttiajat ja sitä kautta tuleva "lehmän henkäys" lämmitys.
Ite ei oo tarvinnu ajastella lämmityksiä, nii ei oo tullu perehdyttyä tarkemmin asiaan.
Sikamaista menoa since 1975

duke7

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 17.08.20 - klo:13:54
Mistäs moinen löytyy? Pikasella kahlaamisella löyty vaan e-managerin starttiajat ja sitä kautta tuleva "lehmän henkäys" lämmitys.
Ite ei oo tarvinnu ajastella lämmityksiä, nii ei oo tullu perehdyttyä tarkemmin asiaan.
Muistaakseni ilmastoinnin valikoista saa.

Erkka

#2665
Lainaus käyttäjältä: Wagner - 17.08.20 - klo:13:54
Mistäs moinen löytyy? Pikasella kahlaamisella löyty vaan e-managerin starttiajat ja sitä kautta tuleva "lehmän henkäys" lämmitys.
Ite ei oo tarvinnu ajastella lämmityksiä, nii ei oo tullu perehdyttyä tarkemmin asiaan.


Tuosta keskimmäisestä ilmastointisäätimestä MENUA painamalla saa seisontalämmityksen ajastuksen valikon näkyviin.



Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Wagner

Jees, sieltähän se löyty. Kaikkee sitä oppii ku vanhaks elää.  ;D
Kerran taisin viime talvena käydä kabiinista tökkäämässä webaston päälle, mut ajastusta ei oo tosiaan vielä tullu käytettyä.
Sikamaista menoa since 1975

dzeidzei

Tuoreen ruotsintuonnin opiskelija ihmeissään. Mulla on kaksi ajastusta lataukselle aktiivisena:
-"Päivittäin klo 06:25". Tähän olen asettanut latauspaikan jossa 5A:lla 90%:iin, ja edullinen tariffi 22-06.
-"Päivittäin klo 08:00". Tähän asetettu latauspaikka jossa 10A:lla 100%:iin.

Kun tulen kotiin vaikkapa 17:30 ja laitan piuhan autoon kiinni, palaa ajastuslataus-nappi. Kun nyt painan avaimesta ovet lukkoon sammuu tuo valo, ja vihreä valo alkaa pumppaamaan nopeahkosti, eli käsittääkseni aletaan lataamaan. Miksi tuo lataus alkaa siis heti, vie vähän pohjaa tuolta edullisen tariffin kalastelulta.

dieu7

"Akun latauksen alaraja" tjms asetus yleisissä latausasetuksissa (ei siis latauspaikkakohtaisissa). Tuo jos on yli 0%, lataa tuohon rajaan asti heti kun piuhan laittaa kiinni. Sitten pysähtyy ja lataa seuraavan lähtöajan asetuksen mukaan loput.

dzeidzei

No näin vain, kiitokset! Jotenkin olin ajatellut tuon rajan sellaiseksi, johon ajastamaton lataus lataa. Asetin 10 pinnaan tuon ja lataus pysähtyi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy