Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

coelb

2016 vuosimallin GTE:ssä on varmaankin alkuperäiset navigaattorin kartat, jotka alkavat olla monin paikoin ajastaan jäljessä. Mites tuon päivitys onnistuu? Kohtuullisella vaivalla ja hinnalla itse vai mahdollisesti joten kuten järkevällä korvauksella huollon yhteydessä?

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: coelb - 24.07.20 - klo:11:24
2016 vuosimallin GTE:ssä on varmaankin alkuperäiset navigaattorin kartat, jotka alkavat olla monin paikoin ajastaan jäljessä. Mites tuon päivitys onnistuu? Kohtuullisella vaivalla ja hinnalla itse vai mahdollisesti joten kuten järkevällä korvauksella huollon yhteydessä?
Pääsisiköhän tällä eteenpäin...
https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/fi/fi/index/downloads/maps-download#/
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

coelb

Kiitos! Vähän tuon perustella jäi vielä epäselväksi, että mahtaako päivitys onnistua Macbookilla..?
Jos ei toimi, niin menee hankalaksi löytää windows-konetta, johon saisi jotain ladatakin (työkoneelle ei).

Onko tietoa miten paljon veloittavat tästä huollossa?

FreeZ

OS X:lle on myös MapCare ohjelmisto jolla omani sain päivitettyä helposti.

VG

Lainaus käyttäjältä: VG - 04.07.20 - klo:16:04
"Online-kohdetuonti" palvelu on aktivoituna. Pitää maanantaina soitella helpparin numeroon ja kysellä missä vika.
No enpä soitellu maanantaina vaan vasta nyt. Ongelmahan oli siis se, ettei kännyäpistä tai www:n kautta We Connectilla merkatut osoitteet siirtyneet auton navigaattoriin.

Tässä (MY18 ruotsintuonti) osoitteet siirtyy Car-Netin kautta. Car-Net ei osaa käyttää datansiirtoon bluetoothin yli jaettua nettiä, vaan vain wlania tai auton erillistä datasimmiä. Ainakin Samsungeissa kännykän wlan jako tarkoittaa samalla myös sitä, ettei känny itse voi käyttää muita wlaneja, eli omassa tapauksessa se pitäisi aina muistaa räpätä päälle autoon noustessa, ja pois autosta poistuessa.

Lisäksi tässä on se hauskuus, että Car-Net tarkastaa uudet osoitteet automaattisesti vain, jos nettiyhteys on saatavilla heti kun auton starttaa. Jos jakaa netin tyyliin vasta kymmenen sekuntia sen jälkeen kun auto on lyöty tulille, osoitteet eivät siirry enää itsestään, vaan siirto pitää käynnistää käsin Car-Netin menujen valikoiden alavalikoiden mutkien kautta. Tämä vaikuttaa myös navigaattorin käyttöliittymään, sinnekin online osoitteiden "päivitä" nappula ilmestyy vain, jos päivitys/tarkastus on tehty ensin kertaalleen Car-Netin kautta.

Senverran vaikea proseduuri, että samassa ajassa olisi jo ehtinyt kahdesti kirjoittamaan osoitteen käsin auton naviin. Autoon hommatulla datasimmillä toi tietty ratkeaisi, mutta enpä jaksa pelkästään tämän takia sellaista hommata.

VG

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 19.07.20 - klo:20:30
Oliko nää "saippuat" tavalliset Efficientgrip:t  vai Efficientgrip performance:t?

Efficientgrip performancet. Tökin niitä tossa yksi päivä kovuusmittarilla, noi on itseasiassa jopa pehmeämpää kumiseosta kuin muissa talouden autoissa, että ei pitäis olla siitäkään kiinni. Noh, uudet renkaat on jo tulossa mutta ei vielä alla. Ihan sama jos kulutus nousee muutamalla Watilla sähköä ja desillä bensaa, mielummin niin kuin pitkäksi mennyt jarrutus tai ojaan mennyt väistö hirvieläimen takia.

Feri

Terve kaikille!

Hankin tuossa -17 GTE:n (ajettu 58tkm) ja olisi muutama kysymys teille asiasta harjaantuneille:

Mulla ei jostain syystä näy We Connectissa ajomatkojen keskikulutus lainkaan. Ajettu matka ja sen kesto kyllä näkyy. Osaiskohan joku kertoa, että mistä johtuu?

Toinen asia liitty infotainmentiin. Autossa ei ole navia itsessään, vaan olen käyttänyt AndroidAutoa, onkohan auton oma navi mahdollista asentaa päivityksen myötä?

Kiitos jo etukäteen mahdollisista avuliaista vastauksista.

658136

Lainaus käyttäjältä: jopo - 21.07.20 - klo:08:03
Ehkä käsitin jotain väärin, mutta itse lähden aina ajoon niin, että hipaisen ohimennessä kahvaa ja käyn sitten vetämässä kaapelin autosta irti. Avainta tarttee käyttää vasta sitten jos kaapelia ei irrota tietyn ajan sisällä. Tämä siis iV kans.

Piti tänään testata ihan ajatuksen kanssa. Kyllä, toimii Superb IV:ssä juurikin kuvaamallasi tavalla. Eli tunnustan olleeni väärässä :)

janimak

Lainaus käyttäjältä: Feri - 24.07.20 - klo:14:17
Mulla ei jostain syystä näy We Connectissa ajomatkojen keskikulutus lainkaan. Ajettu matka ja sen kesto kyllä näkyy. Osaiskohan joku kertoa, että mistä johtuu?

Tervetuloa kerhoon :)

Minulla ei myöskään näy kulutus vuoden 2017 mallissa We Connectissa ja olen ymmärtänyt, että sitä ei siihen myöskään saa näkymään.

Anita Hirvosen hiukset

Edellisillä sivuilla oli juttua vm.2017 GTE:ni vikailmoituksista. DSG:n mekatroniikassa oli vikaa ja se on nyt uusittu. Volkkari maksoi good willinä 100% osista ja 70% töistä. Myyjäliike hoiti loput kuluista ja järjesti laina-auton rempan ajaksi. Auto meni korjaukseen viime viikon maanantaina ja äsken hain sen takaisin.

Omalta osaltani pitää nostaa hattua Volkkarille, kuin myös SAKA:lle. Alusta loppuun sujui tämä homma mallikkaasti ja toivotaan ettei tämmöistä isompaa remppaa tulis enää.

Laus

Puolisen vuotta ajelin GTE:llä (my17) ajettu nyt 145tkm. Reilun kympin ehdin ajaa. Olen autoon suurilta osin tyytyväinen. Ainoa vika joka ilmeni oli takaoven lukko.
Työmatkat 13 km/suunta sujuivat mukavasti e-modella. Töissä pystyi lataamaan jos tiesi että on töiden jälkeen ajoa, rangea sain parhaimmillaan näyttämään 44+5. Useita viikkoa korona aikana oli ettei tarvinnut lainkaan käynnistää polttista.
Myös pojan lätkä pelireissut keväällä menivät talvirajoituksilla vielä aika kohtuullisilla kulutuksilla, 5-6 ltr/100 km.
Mutta sitten, asuntovaunu (kokonaispaino 1600 kg) perään niin johan alkoi nätisti sanottuna harmittamaan, veti toki vaunua hybridimodella mutta vähänkin mäkeä niin monesti haki jopa kolmosta ja silti vauhti putosi matkanopeuden tavoitteesta (85km/h) lähelle seitsemääkymppiä ja keskikulutus esimerkiksi viime viikonloppuna oli 12,6 ltr/100 km.
Huomenna tai perjantaina vaihtuu Passat Alltrackiin joten paluu dieseliin , kyllä se valitettavasti on niin että vaunu vaatii diesel veturin.
VW Passat Variant 2,0 TDI 190 Alltrack  -17
(Ennen Passat Variant GTE -17, Superb Combi 2,0 TDI 150 DSG -17, Passat Variant 1,6 TDI DSG -15 Occu III 1,6 TDI DSG -13, Occu II Combi 1,9 TDI DSG -09, Occu II Combi TDI 1,9 DSG -06, Occu Combi TDI 1,9 -03 Occu Combi TDI 1,9 -99 , Audi 80 Avant -94 jne... VW Kupla vm 66 vuonna 81 )

MMracing

Lainaus käyttäjältä: Laus - 30.07.20 - klo:01:08
Puolisen vuotta ajelin GTE:llä (my17) ajettu nyt 145tkm. Reilun kympin ehdin ajaa. Olen autoon suurilta osin tyytyväinen. Ainoa vika joka ilmeni oli takaoven lukko.
Työmatkat 13 km/suunta sujuivat mukavasti e-modella. Töissä pystyi lataamaan jos tiesi että on töiden jälkeen ajoa, rangea sain parhaimmillaan näyttämään 44+5. Useita viikkoa korona aikana oli ettei tarvinnut lainkaan käynnistää polttista.
Myös pojan lätkä pelireissut keväällä menivät talvirajoituksilla vielä aika kohtuullisilla kulutuksilla, 5-6 ltr/100 km.
Mutta sitten, asuntovaunu (kokonaispaino 1600 kg) perään niin johan alkoi nätisti sanottuna harmittamaan, veti toki vaunua hybridimodella mutta vähänkin mäkeä niin monesti haki jopa kolmosta ja silti vauhti putosi matkanopeuden tavoitteesta (85km/h) lähelle seitsemääkymppiä ja keskikulutus esimerkiksi viime viikonloppuna oli 12,6 ltr/100 km.
Huomenna tai perjantaina vaihtuu Passat Alltrackiin joten paluu dieseliin , kyllä se valitettavasti on niin että vaunu vaatii diesel veturin.
Vaununvedossa Gte-moodi olisi järkevämpi, hybridillä ei ole voimaa käytössä yhtäläisesti.

duke7

Lainaus käyttäjältä: MMracing - 30.07.20 - klo:09:55
Vaununvedossa Gte-moodi olisi järkevämpi, hybridillä ei ole voimaa käytössä yhtäläisesti.
Juu toimii siinä hyvin. En nyt asuntovaunua ole vetänyt mutta isoa kärryä muuten ja kulkee gte-modella kevyen tuntuisesti. Kulutusta en tarkkaillut tosin. Epäilemättä isompi kuin dieselillä. Kannattaa se miettiä montako prosenttiä vuotuisesta ajosuoritteesta vetää kärryä.

duke7

Ja vaunun vedosta tuli mieleen yleisemminkin aihe eli miten te muut koette hybrid-moden ajettavuuden?
Omasta mielestä sen kaasuvaste on niin hidas ja epälineaarinen että harvoin tulee sillä ajettua. Sähköllä vaste on järkevä samoin kuin gte-modella.
Tai no toimii se hybrid jossain maantiellä kun rullaa sitten vapaalla ja voi ohituksiin vaihtaa modea. Väkisin tulee mieleen vasteen olevan noin päästötestien takia.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 30.07.20 - klo:10:00
Kannattaa se miettiä montako prosenttiä vuotuisesta ajosuoritteesta vetää kärryä.

Voi olla ettei edes kannata vaan kannattaa miettiä auton kokonaiskustannuksia.

Itse kun hankin Passatin koronapaniikin aikaan niin harkitsin GTE:tä hyvin tarkkaan ja vertailin kuluja dieselin kanssa. Ajan noin 30tkm vuodessa ja laskin tämän mukaan verot, energiat ja huollot. Tulos on se, että GTE:llä pitää ajaa 80% sähköllä jotta kilometrikustannus on sama kuin dieselillä ja omalla ajoprofiililla tämä ei onnistu lähellekkään jos alla on pre-fl GTE jossa pienempi akku. FL versiolla jossa isompi akku niin voisi juuri ja juuri onnistua. GTE:n puolet pienempi huoltoväli ja siihen yhdistettynä kalliimaat huollot syövät tehokkaasti halpojen sähkökilometrien edut.

Sitten kun aletaan laskea mukaan hankintahintaa ja oletettua arvonalenemaa niin homma menee vielä enemmän dieselin eduksi. 70-90tkm ajettu GTE huonoilla varusteilla olisi maksanut 10kâ,¬ enemmän kuin erittäin hyvin varusteltu mopo-diesel, GTE hyvillä varusteilla noin 12-13kâ,¬ enemmän.

Sitten kun ajan autolla kolme vuotta eli noin 90tkm ja menen pyytämään vaihtotarjousta niin 160tkm ajettu hybridi on todennäköisesti menettänyt arvostansa huomattavasti enemmän kuin valmiiksi naurettavan halpa diesel. Vanhanaikaisella 30km sähkö-rangella oleva hybridi, josta akkutakuu on päättynyt aikaa sitten, ei ole varmaan mikään myyntihitti kun taas 160tkm ajettu diesel on vielä ihan ok käyttöauto.

Mitään ei toiki voi ottaa pois siltä, että GTE on todella mukava, vaivaton ja kevyen tuntuinen ajaa varsinkin kaupunkiympäristössä. Ne GTE Passatit joilla olen ajanut ovat toimineet voimalinjan puolesta erittäin hienosti ja huomaamattomasti. Käyttökulut vaan tekee siitä hienosta autosta omaan käyttöön järjettömän.

Nämä nyt omia mielipiteitä ja laskelmat perustuu omaan ajomäärään ja huollattamiseen kalliissa merkkiliikkeessä (VW Airport).
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

duke7

^ näistä toki saa aina laskettua mitä haluaa ja riippuu paljon ajoista. Vertaat nyt myös hyvin eritehoisia autoja. Itse katselin 190 hp dieseleitä nelivetona vaihtoehtona. Ne oli liki samoissa hinnoissa mutta taas omilla noin 15 tkm/vuosi ajoilla olisi tullut kalliimmaksi se. Ja myönnetään että halusin jo dieselistä eroon kun 10 vuotta sellainen oli.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 30.07.20 - klo:11:07
^ näistä toki saa aina laskettua mitä haluaa ja riippuu paljon ajoista. Vertaat nyt myös hyvin eritehoisia autoja. Itse katselin 190 hp dieseleitä nelivetona vaihtoehtona. Ne oli liki samoissa hinnoissa mutta taas omilla noin 15 tkm/vuosi ajoilla olisi tullut kalliimmaksi se. Ja myönnetään että halusin jo dieselistä eroon kun 10 vuotta sellainen oli.

Joo toki minun esimerkissä kyse täysin eri tehoisista autoista. Itselle kuitenkin tärkeämpää että autossa on miellyttävä varustus kuin tehokas moottori ja siksi olisi hyvä verrata mopo dieseliä johonkin mopo hybridiin mutta sellasta ei Passatin koriin ole tarjolla  :D

Loppupeleissä jokainen tekee sen autovalinnan ihan juuri niillä perusteilla kun itse (eli vaimo  ;D) haluaa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

TWBE

Tietääkö joku saako sähköisen takaluukun kaukosäädöllä avattaessa kuuluvaa avauspiippausta jollain asiallisella konstilla poistettua?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 02.08.20 - klo:00:05
Tietääkö joku saako sähköisen takaluukun kaukosäädöllä avattaessa kuuluvaa avauspiippausta jollain asiallisella konstilla poistettua?

Saa koodattua VCDS:llä. Takaluukun ohjainlaitteen adaptaatiosta löytyvää tone sensor asetusta muuttamalla saa äänen pois. Jos luukun saa kiinni vain luukun reunassa olavasta napista niin senkin saa muutettua niin että sulkeutuu myös avaimen napista ja kuskinoven napista.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 02.08.20 - klo:07:14
Saa koodattua VCDS:llä. Takaluukun ohjainlaitteen adaptaatiosta löytyvää tone sensor asetusta muuttamalla saa äänen pois. Jos luukun saa kiinni vain luukun reunassa olavasta napista niin senkin saa muutettua niin että sulkeutuu myös avaimen napista ja kuskinoven napista.

Nuo toiminnot ei välttämättä onnistu enää koodaamalla. Riippuu ohjainlaitteen versiosta.
Volkkareissa yleensä toimii kaukosäätimellä ja sisänapista tuo avaus ja sulkeminen. Skodista tuo jostain ihmeen syystä on jätetty pois.

Vilttonen

Olisi 60tkm huolto edessä.

Hinta kyllä arvelluttaa isosti. VW:n huollossa arvio 800eur joka sisältää tulpat, DSG-öljyt ja muut perushuollot suodattimineen.

Puulaakit tarjoaa alkaen 200euroa, mutta erittelyissä on jatkuvasti puutteeita ja haluaisin, että "tehdas" päivittää auton mikäli jotain softan puolesta on tullut. Tähän tuskin pienet pajat pystyy?

Tallinnassa merkkihuolto olisi 650eur eikä tuo hinta enää kannata laivaus ja muiden maksujen takia. Onko kellään vinkkejä missä huollattaa pääkaupunkiseudulla?

Wagner

Lainaus käyttäjältä: Vilttonen - 03.08.20 - klo:10:56
Onko kellään vinkkejä missä huollattaa pääkaupunkiseudulla?

https://www.alppilanautohuolto.fi/volkswagen/

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kollega väitti saaneensa hyvää palvelua edullisemmilla hinnoilla kuin centtereistä.

Eli uutisarvona taas näitä kaverin-kummin-kaiman kertoman mukaan, mutta kysymällähän se hintataso ainakin selviää.
Sikamaista menoa since 1975

ak72

Lainaus käyttäjältä: Vilttonen - 03.08.20 - klo:10:56
Olisi 60tkm huolto edessä.

Hinta kyllä arvelluttaa isosti. VW:n huollossa arvio 800eur joka sisältää tulpat, DSG-öljyt ja muut perushuollot suodattimineen.

Puulaakit tarjoaa alkaen 200euroa, mutta erittelyissä on jatkuvasti puutteeita ja haluaisin, että "tehdas" päivittää auton mikäli jotain softan puolesta on tullut. Tähän tuskin pienet pajat pystyy?

Tallinnassa merkkihuolto olisi 650eur eikä tuo hinta enää kannata laivaus ja muiden maksujen takia. Onko kellään vinkkejä missä huollattaa pääkaupunkiseudulla?

On kyllä hintaa huollolla... Mikähän mahtais olla loppusumma jos viet omat öljyt ja tulpat mukana? Taitaa GTE:ssä muutenkin tulppien vaihto nuilla kilsoilla olla turhaa jos sähköllä on suurin osa kilometreistä ajettu.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Turbokiisseli

Tuosta DSG:n öljyjen osuus lienee jo luokkaa 500â,¬. Itse käytin omani marmorilla, mutta tulpat vaihdoin itse. K-Caaralla oli tuolloin joku kamppis niin koko huollolle jäi hintaa n. 600â,¬, joka sekin tosin on melko paljon.

GTE:n DSG taitaa olla aika erilainen kuin tavallinen, joten kannattaa tsekata, että pajalla on tuohon tietotaito öljynvaihtoon.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

TeroPee

Alppilan autohuoltoa on tullut käytettyä mutta ei tokikaan GTE:n kanssa kun ei sellaista ole. Hyvä paikka oman kokemuksen perusteella.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Vilttonen

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 03.08.20 - klo:12:31
On kyllä hintaa huollolla... Mikähän mahtais olla loppusumma jos viet omat öljyt ja tulpat mukana? Taitaa GTE:ssä muutenkin tulppien vaihto nuilla kilsoilla olla turhaa jos sähköllä on suurin osa kilometreistä ajettu.

Sitä juuri mietin, että tarvitseeko tulppia vaihtaa. Normaalisti en varmaan antaisi näillä kilometreillä tuohon hintaan vaihtaa, mutta kun en tiedä mitä pääasiassa sähköllä ajaminen tekee tulpille. Eli käykö niin, että koska niitä käytetään niin vähän on järkevää vaihtaa jo nyt ne jne.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Vilttonen - 03.08.20 - klo:14:11
Sitä juuri mietin, että tarvitseeko tulppia vaihtaa. Normaalisti en varmaan antaisi näillä kilometreillä tuohon hintaan vaihtaa, mutta kun en tiedä mitä pääasiassa sähköllä ajaminen tekee tulpille. Eli käykö niin, että koska niitä käytetään niin vähän on järkevää vaihtaa jo nyt ne jne.

Miksi ostaa tuon hintaluokan auto ja laiminlyödä huollot?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Vilttonen

#2577
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.20 - klo:14:25
Miksi ostaa tuon hintaluokan auto ja laiminlyödä huollot?

No en ihan ajatellut, että 60tkm kohdalla tulppien vaihto on ajankohtaista ja, että niiden vaihtamisen väliin jättäminen tässä huollossa on laiminlyöntiä. Voihan ne toisaalta sinne itsekin vaihtaa. Kyseessä on kuitenkin yksi helpommista huoltohommista mitä autolleen voi tehdä :)

Hinta marmorilla oli 180eur ko. toimenpiteelle

TeroPee

Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

duke7

^ kohtalaisen heikkoa asiantuntemusta kun epäili hihnallista tsi-mottia ja märkää dsg:tä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy