Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Dumbass

Lainaus käyttäjältä: VG - 02.07.20 - klo:22:17
Webastosta tulikin mieleen, pitäisikö sen näkyä omana täppänään we connectissa, vai lähteekö poltin automaagisesti tarvittaessa päälle kunhan kelit tästä vähän kylmenee? Kun muistelen, että jossain tämän threadin kuvankaappauksessa näkyi erikseen lisälämmitin ja ilmastointi, tossa MY18 Ruotsintuonnin we connectissa on vain pelkkä ilmastointi.

Onhan autossasi Webasto?
Suomessa vakio mutta ei Ruotsissa ja aika monta ruotsin tuontiautoa olen nähnyt ilman.

Mnederst

Ruotsintuonti tuli minullekin pari viikkoa sitten, kilsoja 85 tkm. Samalla eka viesti foorumille!

Auto vaikuttaa erittäin hyvältä ajettavalta, mukava hiiviskellä varsinkin sähköllä.

Muutama kyssäri tuli mieleen:

Radiosta kuuluu aika ikävä noin 1,5 sekunnin sirinä aika säännöllisesti. Ehkä muutaman minuutin välein, ja kaikilla kanavilla. Kännykällä kuunnellessa ei tätä tule. Voisikohan antenni/antennivahvistin olla hajoamassa?

Rangea olen saanut auton lupaamaan maksimissaan noin 47 km, kun näppään ilmastoinnin pois. Onkohan ihan linjassa auton iän kanssa?

Auto myytiin -17 vuosimallina, vaikka on rekattu 07/2016. Onkohan tää ihan ok?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Mnederst - 03.07.20 - klo:10:47Auto myytiin -17 vuosimallina, vaikka on rekattu 07/2016. Onkohan tää ihan ok?

VW:n vuosimalli vaihtuu yleensä valmistusviikolla 22, joten voi juuri ja juuri olla 2017. Asian pystyy tarkistamaan valmistusnumerosta, jonka 10. merkki on vuosimalli. Vuosi 2017 taitaa olla H.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

VG

Lainaus käyttäjältä: Dumbass - 03.07.20 - klo:09:21
Onhan autossasi Webasto?
Suomessa vakio mutta ei Ruotsissa ja aika monta ruotsin tuontiautoa olen nähnyt ilman.

On. Testattu toimivaksi kaukosäätimestä ja keskikonsolin napista. Mutta kylmempään vuodenaikaan tulee ehkä pari kertaa viikossa tilanne, jossa olisi kiva saada webasto myös kännykällä päälle.

Mnederst

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 03.07.20 - klo:11:08
VW:n vuosimalli vaihtuu yleensä valmistusviikolla 22, joten voi juuri ja juuri olla 2017. Asian pystyy tarkistamaan valmistusnumerosta, jonka 10. merkki on vuosimalli. Vuosi 2017 taitaa olla H.

Hep, kiitokset, on tuo sitten H eli -17 vuoden malli. Ei tuossa kai mitään uudistuksia tullut, mutta kivempi sitten aikoinaan myydä.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: VG - 03.07.20 - klo:11:24
On. Testattu toimivaksi kaukosäätimestä ja keskikonsolin napista. Mutta kylmempään vuodenaikaan tulee ehkä pari kertaa viikossa tilanne, jossa olisi kiva saada webasto myös kännykällä päälle.

Tässäpä siihen ratkaisu jos ei ole WeConnectia autossa : https://www.dfreeeze.de/en/step-1-order-your-dfreeeze-receiver

Aivan huippulaite yhden talven kokemuksen jälkeen. Toimi 100% kuin junan vessa, toisin kuin VW:n oma palvelu :)

biili_

Lainaus käyttäjältä: VG - 02.07.20 - klo:22:17
Webastosta tulikin mieleen, pitäisikö sen näkyä omana täppänään we connectissa, vai lähteekö poltin automaagisesti tarvittaessa päälle kunhan kelit tästä vähän kylmenee? Kun muistelen, että jossain tämän threadin kuvankaappauksessa näkyi erikseen lisälämmitin ja ilmastointi, tossa MY18 Ruotsintuonnin we connectissa on vain pelkkä ilmastointi.

Webastotuki käynnykkään tuli vasta vm 2020, jota alettiin myymään 2019 josain vaiheessa.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Mnederst - 03.07.20 - klo:10:47
Auto myytiin -17 vuosimallina, vaikka on rekattu 07/2016. Onkohan tää ihan ok?

Njoo, nämä käsitteet menevät helposti sekaisin. Autosi ei ole vuosimallia -17 vaan -16, se määräytyy puhtaasti rekisteröintipäivämäärän mukaan. MUTTA autosi voi olla mallivuoden(MY) 2017 auto, tämä vaihtuu näissä joskus kesän korvilla. Jotta voisit myydä tulevan vuoden malleja (mahdollisilla muutoksilla) sinulla on oltava niitä esiteltäväksi jo syksyllä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 04.07.20 - klo:00:04
Njoo, nämä käsitteet menevät helposti sekaisin. Autosi ei ole vuosimallia -17 vaan -16, se määräytyy puhtaasti rekisteröintipäivämäärän mukaan. MUTTA autosi voi olla mallivuoden(MY) 2017 auto, tämä vaihtuu näissä joskus kesän korvilla. Jotta voisit myydä tulevan vuoden malleja (mahdollisilla muutoksilla) sinulla on oltava niitä esiteltäväksi jo syksyllä.

Kyllä koko tuotanto siirtyy kerralla seuraavaan mallivuoteen (VW:n tapauksessa viikolla 22 paitsi WLTP-hässäkän aikana) eikä niin, että vain seuraavan vuoden esittelyautot tehtäisiin eri spekseillä. Vuosimalli ja mallivuosi tarkoittavat samaa asiaa, ja käyttöönottovuosi kuvaa minä vuonna auto otettu käyttöön.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 04.07.20 - klo:00:04
Njoo, nämä käsitteet menevät helposti sekaisin. Autosi ei ole vuosimallia -17 vaan -16, se määräytyy puhtaasti rekisteröintipäivämäärän mukaan. MUTTA autosi voi olla mallivuoden(MY) 2017 auto, tämä vaihtuu näissä joskus kesän korvilla. Jotta voisit myydä tulevan vuoden malleja (mahdollisilla muutoksilla) sinulla on oltava niitä esiteltäväksi jo syksyllä.

Juuri EI NÃ,,IN!

1. Vuosimalli (MY) jonka määrittelee autonvalmistaja ja se on kenen tahansa luettavissa VIN koodista.

2. Käyttöönottopäivä on päivämäärä jolloin auto on ensirekisteröity.

Tuo mfrobergin kertoma ajatusmaailma on ollut validi vielä 70- ja 80-luvuilla mutta ei enää nykyään.

Tämä on tietysti sellainen asia mistä alkaa taas kitka-nasta tyyppinen vääntö ja pilaa hetkeksi tämän topicin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

teraja

Vuosimalli ja mallivuosi on täysin samoja asioita, eli lopetan orastavan väännön tähän.

passo_s

Passat GTE -19
40 tkm olen ajellut, nyt tuli sellainen vika että moottori täristää kylmä startissa hetken. Ei sytytä häiriövaloja mutta ihan kuin kävisi kolmella.

VG

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 03.07.20 - klo:20:00
Webastotuki käynnykkään tuli vasta vm 2020, jota alettiin myymään 2019 josain vaiheessa.

No hemmetti, ei sitten.
Webaston kaukosäätimiä saa vissiin lisää marmoritiskiltä tai webaston edustajilta hintaan X? Jos saisi auton jokaiseen avainnippuun myös webaston ohjauksen, niin se ratkaisisi melkein kaikki omat kaukolämmitystarpeet.


semi-OT:
Edellisen auton (Volvo) kännykkä-äppi oli jossain määrin sekava ja vaikeakäyttöinen. Mutta siihen verrattuna tää volkkarin we connect on aivan järkyttävän huono. Softa on hidas käynnistymään, suomennokset on mitä sattuu, komentojen läpimenossa kestää pieni ikuisuus. En ole esimerkiksi vielä kertaakaan saanut lähetettyä naviin osoitetta etukäteen, vaikka känny väittää että sinne meni. Omassa käytössä näyttää nyt siltä, että ainoa käyttökelpoinen ominaisuus on ilmastoinnin starttaus ennakkoon, jos kerta webaston käyttöä ei tueta tässä vuosimallissa. Eipä tartte maksaa jatkoaikaa kun tää sopimus päättyy.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: VG - 04.07.20 - klo:12:08
En ole esimerkiksi vielä kertaakaan saanut lähetettyä naviin osoitetta etukäteen, vaikka känny väittää että sinne meni.
Onko navissa nettiyhteys? Vai toimiiko se esim. puhelimesta jaetun netin kautta? Navin osoite ei mene perille, jos soitin ei ole nettiyhteydessä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: teraja - 04.07.20 - klo:09:09
Vuosimalli ja mallivuosi on täysin samoja asioita, eli lopetan orastavan väännön tähän.

Eivät ole siinä maailmassa missä minä elän. Otetaan hypoteettinen esimerkki. Menet autoliikkeeseen vaihtamaan sitä 07/2017 rekisteröityä purssiäsi. Käsi pystyyn kaikki jotka ovat sitä mieltä että autokauppias ottaa ilomielin autosi sisään vuosimallina 2018 ja kehuu että tämähän on sitä "uudempaa mallia".

Ymmärrän että tästä voisi vääntää ikuisesti. Itse kuulun vanhaan koulukuntaan jossa rekisteröintipäivä määrää vuosimallin eikä keskikesällä tapahtuva jonkinlainen mahdollinen muutos tehtaalla. Siksi meillä ei koskaan tulisi mieleenkään ostaa uutta autoa niin että se rekattaisiin marras-joulukuussa.

Ymmärrän toki toisenlaisen mielipiteen, sillä siitä tässä on mielestäni kyse, mutta se ei ole eikä tule olemaan omana ohjenuorana.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

VG

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.07.20 - klo:12:21
Onko navissa nettiyhteys? Vai toimiiko se esim. puhelimesta jaetun netin kautta? Navin osoite ei mene perille, jos soitin ei ole nettiyhteydessä.

Ei ole nettiyhteyttä, pelkkä auton oma (e)SIM jolla weconnectin muut jutut kyllä toimii.
Mutta eipä näköjään toimi vaikka olis kännykän netti jaettu autolle. Kokeiltiin just niin että toisesta kännykästä oli jako päällä (ja auto siihen yhteydessä) ja toisen kännykän weconnectilla yritettiin lähettää osoite "Käytä autossa" napilla. Osoite ilmestyi kännyäpin listaan, mutta ei löydy autossa mistään.

duke7

No, minä käyn useammin varaosatiskillä kuin autokaupassa ja siellä merkkaa se mallivuosi. Ja kyllä autokauppiaskin sanoo noin siitä vm 18 autosta jos on tullut uusi malli tai facelift autosta. Noin yleisesti ottaen toki pyrkii saamaan hyvityshintaa alas kaikin keinoin. Ja jos ostaa aina auton vm 17 ja myy vm 18 jne niin tekee tiliä 😁
Ja kun noin puolet autoista on tuollaisia..

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: VG - 04.07.20 - klo:13:03
Ei ole nettiyhteyttä, pelkkä auton oma (e)SIM jolla weconnectin muut jutut kyllä toimii.
Mutta eipä näköjään toimi vaikka olis kännykän netti jaettu autolle. Kokeiltiin just niin että toisesta kännykästä oli jako päällä (ja auto siihen yhteydessä) ja toisen kännykän weconnectilla yritettiin lähettää osoite "Käytä autossa" napilla. Osoite ilmestyi kännyäpin listaan, mutta ei löydy autossa mistään.
Skodan amundsenissa mulla tulee ilmoitus ruutuun, jos oon lähettänyt osoitteen. Eli kun autolle jakaa netin, niin sitten tulee ilmoitus. Palveluhan on myös maksullinen. Eli tilaus pitää olla voimassa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Mnederst

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 04.07.20 - klo:11:57
Passat GTE -19
40 tkm olen ajellut, nyt tuli sellainen vika että moottori täristää kylmä startissa hetken. Ei sytytä häiriövaloja mutta ihan kuin kävisi kolmella.

Aikoinaan Bemarissa samaa ongelmaa, kun kävi vajailla sylintereillä. Ruiskusuuttimien ja puolien vaihto auttoi asiaan.

Kallis setti oli, toivottavasti tässä tapauksessa auttaa pelkkä puolien vaihto, jos vika siellä.

VG

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.07.20 - klo:13:33
Skodan amundsenissa mulla tulee ilmoitus ruutuun, jos oon lähettänyt osoitteen. Eli kun autolle jakaa netin, niin sitten tulee ilmoitus. Palveluhan on myös maksullinen. Eli tilaus pitää olla voimassa.

"Online-kohdetuonti" palvelu on aktivoituna. Pitää maanantaina soitella helpparin numeroon ja kysellä missä vika.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Mnederst - 04.07.20 - klo:14:19
Aikoinaan Bemarissa samaa ongelmaa, kun kävi vajailla sylintereillä. Ruiskusuuttimien ja puolien vaihto auttoi asiaan.

Kallis setti oli, toivottavasti tässä tapauksessa auttaa pelkkä puolien vaihto, jos vika siellä.
Sytytyskatkoksesta, siltä tämä perstuntumalta tuntuu, on aiemmissa autoissani syttynyt moottorinhäiriövalo. Käynnissä pysyy ja kulkee, ei ole oma niin pysytään radalla :) Menen kyllä varikkokäynnille jos häiriöviestiä pukkaa.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: VG - 04.07.20 - klo:13:03
Ei ole nettiyhteyttä, pelkkä auton oma (e)SIM jolla weconnectin muut jutut kyllä toimii.
Mutta eipä näköjään toimi vaikka olis kännykän netti jaettu autolle. Kokeiltiin just niin että toisesta kännykästä oli jako päällä (ja auto siihen yhteydessä) ja toisen kännykän weconnectilla yritettiin lähettää osoite "Käytä autossa" napilla. Osoite ilmestyi kännyäpin listaan, mutta ei löydy autossa mistään.

Itse olen tätä osoitteen lisäystä kokeillut moneen kertaan viimeisen 2kk aikana ja joka kerta toiminut. Autossa ei ole pysyvää nettiyhteyttä vaan puhelin jakaa netin automaattisesti aina kun bluetooth yhdistyy. Jos osoitteen lisää kun auto on sammuksissa niin osoitteen lähetys jää palvelimelle jonoon ja menee autoon perille seuraavalla kerralla kun soitin saa nettiyhteyden. Eli auton ei tarvitse olla aktiivisena yhteydessä, että systeemi toimisi. Itsellä lisätyt osoitteet löytyy Destination memorysta samasta listasta johon käsin autossa tallennetut osoitteet jäävät talteen.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

vail

Lainaus käyttäjältä: mattix - 02.07.20 - klo:21:04
120tkm kohdalla on laaja tarkastus- ja öljynvaihtohuolto sis. DSG öljyjen vaihdon ja mm. tulpat. Lienee +500â,¬ normaalihuoltoa kalliimpi eli ei mitään merkitystä, jos vain muuten hyvä yksilö löytyy.

25kâ,¬ budjetilla pitäisi irrota vm. 2017 auton alle 80tkm ajettuna ellei halua viimeisen päälle varusteltua esim. digimittaristolla. Vuodesta 2017 lähtien näissä on ollut sähköinen huoltokirja, jolla huollot näkee.

Ruotsiautoista kannattaa tarkistaa _kaikki_ talvirenkaat, koska vaihtavat usein vain yhden akselin renkaat aluksi. Toki myös kaksi latausjohtoa pitää löytyä ja kaikki sähkösysteemit latausluukun aukaisua myöten toimia.

Sähkö/muistipenkit on harvinainen varuste. Se on joskus ollut ymmärtääkseni "easy access"-paketin yhteydessä eli avaimettoman sisäänmenon (kessy) kanssa.

Muita hyviä varusteita ovat mm. webasto, peruutuskamera, sähköinen kontin luukku, koukku, BLIS, digimittaristo sis. navin, kessy, parhaat ledit ja kattoluukku.

Adaptiivinen vakkari, bt ja muut perussysteemit tulevat vakiona.

Kiitos tiedoista. Kiirettä ei sillain ole, että mieluusti odottelen sopivaa yksilöä hyvillä varusteilla. Tarvittaessa ajan hakemaan kauempaakin.

Näistä We Connect yhteysongelmista lukeneena, onko näitä auton yhteyksiä yleensä mahdollista testata koeajoautossa oman puhelimen kanssa? Vai pääseekö rekkaamaan ilman auton omistamista? Aiemmalla koeajolla ei ollut vielä aikaa miettiä moisia asioita.
Passat GTE

Wagner

Lainaus käyttäjältä: vail - 05.07.20 - klo:11:31
Kiitos tiedoista. Kiirettä ei sillain ole, että mieluusti odottelen sopivaa yksilöä hyvillä varusteilla. Tarvittaessa ajan hakemaan kauempaakin.

Näistä We Connect yhteysongelmista lukeneena, onko näitä auton yhteyksiä yleensä mahdollista testata koeajoautossa oman puhelimen kanssa? Vai pääseekö rekkaamaan ilman auton omistamista? Aiemmalla koeajolla ei ollut vielä aikaa miettiä moisia asioita.

Muisti palailee pätkittäin, jos lainkaan (yli vuosi sitten pähkäilin saman asian kanssa), mutta taisi olla niin, että vaatii rekisteröitymisen runkonumeron tms. perusteella. En sitten viittiny koeajossa olevaan autoon lähtee kokeilemaan tuota, vaan vasta sitten kun olin raapassu nimet kauppakirjaan. Sinänsä siirto itselle onnistu ongelmitta.

Nythän en sitten enää We disconnectia käytäkkää, ku ois se 60 eur latoa tiskiin, että ois pysyny päällä ja kun toimivuus on mitä on, niin säästinpähän nekin jenit...  8)
Sikamaista menoa since 1975

töpselinenä

Omassa on vaihtoehdot latausvirralle 5A, 10A, 13A ja max. Schuko-laturi antaa tuon max 10A ulos. Pystyykö auton asetuksia muuttamaan (esim. VCDS) niin että 10A vaihtoehdosta tulisi 8A? Naapurin kanssa ollaan saman 16A sulakkeen takana, niin silloin saisin rajattua talviaamujen virrankulutuksen puoleen kapasiteetista, mutta muuten voisin latailla maksimiasetuksella johdon rajoittamalla 10A:lla.

biili_

Lainaus käyttäjältä: töpselinenä - 09.07.20 - klo:08:54
Omassa on vaihtoehdot latausvirralle 5A, 10A, 13A ja max. Schuko-laturi antaa tuon max 10A ulos. Pystyykö auton asetuksia muuttamaan (esim. VCDS) niin että 10A vaihtoehdosta tulisi 8A? Naapurin kanssa ollaan saman 16A sulakkeen takana, niin silloin saisin rajattua talviaamujen virrankulutuksen puoleen kapasiteetista, mutta muuten voisin latailla maksimiasetuksella johdon rajoittamalla 10A:lla.

Mikäli suomiauto ja myyty noin 01/2017 tai sen jälkeen, niin schuko-laturi rajoitettu 8A. Tuota ennen toimitetuissa oli 10A.

töpselinenä

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 10.07.20 - klo:21:57
Mikäli suomiauto ja myyty noin 01/2017 tai sen jälkeen, niin schuko-laturi rajoitettu 8A. Tuota ennen toimitetuissa oli 10A.
Jälkeen, mutta Ruotsiauto - eli 10A schuko-johto. Vaihtoehdot olisi talveen mennessä hankkia/vaihtaa suomalaisen laturi, hankkia säädettävä laturi (voi olla epäkäytännöllinen jos asetus ei jää muistiin) tai ohjelmoida auton 10A lataus 8A lataukseksi (jos mahdollista). Näistä tuo viimeinen vaihtoehto kiinnostaisi eniten, mutta en onnistu löytämään tietoa siitä Googlella.

duke7

^ eikös 5 A riitä? Ehtii sillä akun täyteen yön yli tai työpäivän aikana.
Muutenkin aika epätodennäköistä että samaan aikaa naapurin kanssa ottaisitte täyttä virtaa. Pahimmillaan sulake naksahtaa joka ei nyt kovin paha ole.

m4x1mu5

Latausvirran säädöt tehdään aina elektroniikalla, ei ohjelmistolla.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: töpselinenä - 10.07.20 - klo:22:10
Jälkeen, mutta Ruotsiauto - eli 10A schuko-johto. Vaihtoehdot olisi talveen mennessä hankkia/vaihtaa suomalaisen laturi, hankkia säädettävä laturi (voi olla epäkäytännöllinen jos asetus ei jää muistiin) tai ohjelmoida auton 10A lataus 8A lataukseksi (jos mahdollista). Näistä tuo viimeinen vaihtoehto kiinnostaisi eniten, mutta en onnistu löytämään tietoa siitä Googlella.

Tästä kunnollinen säädettävä latauskaapeli

https://eauto.si/metron-shop/product/pc03-16a-1-phase/

LainaaCharging current can be adjusted: 6A, 8A, 10A, 13A or 16A. Selected charging current stays stored in internal memory even when disconnected from the socket
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy