Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

jamo75

siinähän se just se pointti on ei 8A sukake ole tarkoitettu minkään 8 tunnin 2Kw lataukseen. ne 2h rajoittimet om syystä niissä tolpissa.

muuten keski eurooppalaiset ihmettelevät suuresti minkä ihmeen takia Suomessa halutaan ladata kotona ? eikö teillä ole julkisia lataus asemia ?

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 24.06.20 - klo:12:04
Kokeile ehdottaa jos asennutat omalla kustannuksella tolpan päähän latauspömpelin, joku perusmalli josta saa 8A ja on kulutusmittaus samassa. Ei pitäisi tulla ongelmia jos maksat omat sähkösi eikä tuo 8A juuri isompi kuorma ole kuin talvilämmitys jos on sisätilalämppäri käytössä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

töpselinenä

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 24.06.20 - klo:03:42
Onkohan kellään mitään kokemuksia, kun nyt taloyhtiö kielsi auton lataamisen tolpasta sähköturvallisuuteen vedoten? Pihassa on ollut 3 Gte:tä ja kaikkia on ongelmitta ladattu tähän asti tolpista(tammikuu). Onko jotenkin mahdollista pyytää selvitystä perusteista vaikka äänestyksessä hävittiin tyyliin 10-3 enemmistöllä.
Isännöitsijän mukaan tolpat eivät kestä jatkuvaa latausta. Tolpissa on tuo 2 tunnin ajastin. Onko mitään tehtävissä, että saisin jatkaa latausta tai muuta mahdollusuutta? Todella paljon ärsyttäää ja hankaloittaa ajamista sähköllä tämä päätös. 4,5 vuoden päästä tulossa linjasaneeraus jolloinka on mahsollista tehdä latauspaikkoja. mutta aika pitkä aika odottaa.
Meillä ratkaisu on latauksen rajoitus 5A ja energiankulutusmittari sekä vikavirtasuoja tolppaan.

Kyllä ainakin kysyisin tarkempia perusteluita mikä turvallisuuden kanssa on ongelmana, niin on jotakin mitä haastaa. Ja sähkö tietty pitää maksaa, joko pari kymppiä extraa kuukaudessa tai sitten kulutuksen mukaan. GTE:n mahdollisuus rajoittaa lataus 5A poistaa viimeisetkin perusteet turvallisuusongelmasta ja riittää hyvin yön yli ladatessa.

slarpa

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 24.06.20 - klo:14:16
siinähän se just se pointti on ei 8A sukake ole tarkoitettu minkään 8 tunnin 2Kw lataukseen. ne 2h rajoittimet om syystä niissä tolpissa.

muuten keski eurooppalaiset ihmettelevät suuresti minkä ihmeen takia Suomessa halutaan ladata kotona ? eikö teillä ole julkisia lataus asemia ?

Eikai kukaan ole 8A sulakkeesta mitään puhunut? Tuollaisessa peruspöntössä on yleensä 16A sulake, vikavirtasuojat yms. Siitä kyllä uskaltaa ottaa 8A ulos kunhan sähkäri todennut kaapelit hyväkuntoiseksi.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

duke7

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 24.06.20 - klo:14:16
siinähän se just se pointti on ei 8A sukake ole tarkoitettu minkään 8 tunnin 2Kw lataukseen. ne 2h rajoittimet om syystä niissä tolpissa.

muuten keski eurooppalaiset ihmettelevät suuresti minkä ihmeen takia Suomessa halutaan ladata kotona ? eikö teillä ole julkisia lataus asemia ?
Ei nuo julkiset toimi mielestäni plugareille. Näiden akut sen verran pieniä että päivittäin ladattava jos haluaa hyötyä. Latausnopeuskaan ei oikein julkista latausta tue kun harvoin tulee missään oltua kolmea tuntia.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 24.06.20 - klo:14:22
Eikai kukaan ole 8A sulakkeesta mitään puhunut? Tuollaisessa peruspöntössä on yleensä 16A sulake, vikavirtasuojat yms. Siitä kyllä uskaltaa ottaa 8A ulos kunhan sähkäri todennut kaapelit hyväkuntoiseksi.

Juuri näin.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

atapi

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 24.06.20 - klo:14:40
Ei nuo julkiset toimi mielestäni plugareille. Näiden akut sen verran pieniä että päivittäin ladattava jos haluaa hyötyä. Latausnopeuskaan ei oikein julkista latausta tue kun harvoin tulee missään oltua kolmea tuntia.

En yleistäisi ihan kaikkiin plugareihin kun osassa on ihan asiallinen laturi. 7kW laturilla akku täyttyy aika mukavasti esim. salilla käydessä tai isompien ruokaostosten yhteydessä. Onhan se koti- tai työpaikkalataus silti paras vaihtoehto.

Tomppa79

Jesh. Kiitos neuvoista.
Isännöitsijä vetoaa yhdenvertaisuuteen ja siihen ettei sähköverkkoa ole tutkittu.
Yritän nyt ehdottaa sähköverkon tutkimista ja mahdollisuutta ladata alhaisella virralla autoa.
Tuskin ehdotuksulleni hirveästi lämmitään, mutta pyrin olemaan aktiivisena, että ajatukselle jossain vaiheessa lämmittäisiin.

yritimme kyllä ehdottaa yhtiökokouksessa tuota, että olisimme omalla kustannuksella asennuttaneet tolpat ja maksaneet kaiken itse.
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

V60

Taloyhtiöissähän saadaan kiistoja aikaiseksi hyvinkin mitättömistä asioista. Saati sitten kun puhutaan sähköauton lataamisesta ja edessä mahdollisesti olevasta kalliista sähköremontista.
Omassa taloyhtiössä tehtiin kiinnostuskartoitus lataamisesta 5 vuoden jänteellä. Tulos oli, että 32 paikasta kahdella oli kiinnostusta. Yhtiön päätös oli ettei toimenpiteitä.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

passo_s

Plugarilla ajelu on mukavaa, asuntoa valittaessa mukavuudella on painoarvoa. Otin työsuhdeautoksi plugarin ja ajattelin että en lataile kun tuntuu olevan paikat kortilla. Työpaikalle tärähti heti latauspiste, kotona schukolataus 8A riittää ihan hyvin ja ajelu on äänetöntä akustolla. Kulutus 3.5 l sadalle kilometrille / 30 000 km matkalla. Olen jonkin verran siis lataillut 7 kk aikana. Toki Korona lisäsi latailun,kun asiakastyötä asiakkaan tykönä väheni ja Microsoft teams aika asiakkaan kanssa lisääntyi. Itselle taisi tulla plugareita pitkäksi aikaa jos tässä työt säilyy saman. Asuntoa vaihtaessa taloyhtiö mikä tarjoaa autopaikan kunnollisella sähkönsyötöllä menisi ns jatkoon. Asumiseen liittyy mukavuustekijät, en jaksaisi tapella huonolla sähkösyötöllä varustetun autopaikan kanssa joka aamu, auto jäässä talvella ja vieläpä ympäri vuoden plugarinilataamatta.

Killer

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 25.06.20 - klo:03:06
Jesh. Kiitos neuvoista.
Isännöitsijä vetoaa yhdenvertaisuuteen ja siihen ettei sähköverkkoa ole tutkittu.
Yritän nyt ehdottaa sähköverkon tutkimista ja mahdollisuutta ladata alhaisella virralla autoa.
Tuskin ehdotuksulleni hirveästi lämmitään, mutta pyrin olemaan aktiivisena, että ajatukselle jossain vaiheessa lämmittäisiin.

yritimme kyllä ehdottaa yhtiökokouksessa tuota, että olisimme omalla kustannuksella asennuttaneet tolpat ja maksaneet kaiken itse.

Sano isännöitsijälle, että ohjelmoit latauksen tapahtuvaksi keskiyölle, kun muu kulutus lämmitystolpissa olematon. Tällöin taklaat tuon sähköverkon tutkimattomuuden. Samalla esittäkää latausasemaksi esim tämä, jolla ei voi kuormittaa verkkoa yhtään enempää kuin normaalilla autolämmitysrasialla.
Yhdenvertaisuuden takia juuri pitäisi teille antaa oikeus muutattaa tolpat latausasemiksi.
Luulen että pelkäävät keskusten sulakkeiden palamista jos yrittää ladata samaan aikaankuin muut autot on roikassa/lämmityksessä.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Turbokiisseli

Me teetettiin juuri taloyhtiöön kartoitus latausmahdollisuuksista. Fortumilla taisi maksaa luokkaa 300, eli pienessäkään yhtiössä ei mikään mahdoton santsaus.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 24.06.20 - klo:09:45
Passst GTE -19, autossa on minusta ainoa pieni ongelma kaasun pohjaan polkeminen 80 km/h:sta 120 km/h. Harvoin tuollaisia tulee. Ohjaus hieman vetelee kyseisessä ohitustilanteessa. Kiihdyttää maltillisemmin niin homma hoituu. DCC ei tullut vakiona, en sellaisesta maksanut kun koeajon perusteella alusta on mulle just hyvä. Tulee mieleen ranskanrimpulat joilla ajelin 90 luvun lopulla :)

Joo vetelee täälläkin, yllättävän paljon ja tarkkana saa olla ohitustilanteissa jos uria teissä. Ilmeisesti ihan ominaisuus. Onko kellään kokemuksia saako tätä vähennettyä etukulmien säädöillä?
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

passo_s

Ajoin uudempaa fordin focus ST:tä, siinä oli hienosti toimiva elektroninen tasauspyörästön lukko, estää vetelyä. Passatin GTE:ssä on sen verta myös tehoa että elektroninen tasauspyörästön lukko saisi tulla.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 25.06.20 - klo:14:48
Ajoin uudempaa fordin focus ST:tä, siinä oli hienosti toimiva elektroninen tasauspyörästön lukko, estää vetelyä. Passatin GTE:ssä on sen verta myös tehoa että elektroninen tasauspyörästön lukko saisi tulla.

Eiköhän elektroninen tasauspyörästön lukko (Volkswagenin termein EDS) ole kaikissa autoissa, joissa on ajovakauden hallinta (ESP).
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Vekkula

Eikös gte:ssä ole XDS joka pitäisi olla vähän pidemmälle viety kuin tuo perus EDL/EDS?
Ainakin Leonissa toimi mielestäni ihan hyvin.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

töpselinenä

Saakos tuon GTE-pörinän ohjelmoitua pois? Ohjekirjassa luki että GTE-moodissa äännellään tarkoituksella. Vähän reippaammin kun koittaa liikahtaa, niin auto päristelee kuin pakoputkiviritteinen mopedi ja vanhaa miestä nolostuttaa.

b1mpo

Vetely ei liity xds:ään, tai nykyisin xds+:aan millään tavalla. Se ominaisuus vaikuttaa vain kurviajelussa jarruttaen sisempää rengasta agressiivisemmassa ajossa. Se auttaa ohjaamaan melko hyvin kaasulla, muttei lukon veroinen ole.

Vetely taas on 'torque steering', kun hakee ulkokielisiltä sivuilta. Ohjaustehostimen ohjainlaitteen adaptaatiosta, tai longcodesta voi löytää apuja. Esimerkiksi "pull compensation", "torque steering compensation" tai muu vastaava saattaa olla haettu asia. Eli ei muuta kuin testaamaan.

Suurin syy näissä autoissa vetelyyn löytyy yleensä alustasta(välykset/kulmat) ja renkaista. Pelkästään toinen rengasmalli voi olla aivan tunteeton vetelylle ja toinen vetelee rajusti, että ei se välttämättä ole edes auton vika.

Noita ominaisuuksia ohjaukseen ja vetoon liittyen näissä on melko paljon. Eli vetelyn estoa, suoraan ajoa helpottavaa, mutka-ajoa helpottavaa, jarrutusta helpottavaa, vastaohjausta helpottavaa ym. ominaisuuksia liittyen jarruihin ja ohjaukseen, sekä vetoon.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

TWBE

Lainaus käyttäjältä: töpselinenä - 25.06.20 - klo:19:20
Saakos tuon GTE-pörinän ohjelmoitua pois? Ohjekirjassa luki että GTE-moodissa äännellään tarkoituksella. Vähän reippaammin kun koittaa liikahtaa, niin auto päristelee kuin pakoputkiviritteinen mopedi ja vanhaa miestä nolostuttaa.

Keinotekoiselle kaiuttimista kuuluvalle GTE pörinälle on OBD portista vagcomilla löydettävissä 0-100 % asetus, joka oletuksena 100:ssa, häritsevyys loppuu 60 kieppeillä, saa kokonaankin poijes 0:ssa.

skiikingumi

kun käytätte passattia huollossa niin käytättekö longlife öljyä?

m4x1mu5

#2449
Laitetaan oikeaan ketjuun...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

mattix

Sarja huoltoihin liittyviä kysymyksiä, kiitos avustanne  :)

1. Eikös GTE syö 4 litraa ölpää (1.4tsi siis)?

2. Tuleeko vuosimallien 2016-2018 GTE:n öljyn täytettävä VW-504.00/507.00 sopivuudet vai VW 508.00/509.00?

3. Mikä viskositeetti olisi hyvä? 0W-30, 5W-30 vai peräti 0W-20? Castrol Edge ja Shell Helix Ultra lienevät ok.

4. Mitä 15/45/75/105tkm öljynvaihtohuolto pitää sisällään?
5. Mitä 30/90tkm huolto pitää sisällään öljynvaihdon lisäksi?
6. Mitä 60/120tkm huolto pitää sisällään öljynvaihdon ja DSG-laatikkoöljynvaihdon lisäksi?

7. Vaatiiko GTE jotain spesiaalia / spesiaaliosaamista huollolta?

MMracing

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 25.06.20 - klo:14:48
Ajoin uudempaa fordin focus ST:tä, siinä oli hienosti toimiva elektroninen tasauspyörästön lukko, estää vetelyä. Passatin GTE:ssä on sen verta myös tehoa että elektroninen tasauspyörästön lukko saisi tulla.
Suurin syy lienee se että vääntö tulee niin nopeasti sähkömoottorilta.

passo_s

^oisko dcc , mukautuva iskunvaimennus,korjannut tälläisen vetelynkin?

b1mpo

Itse lähtisin renkaista ja pyöränkulmista liikkeelle. Elektroninen tasauspyörästön lukko näissä vageissa on myös. Se ei auta vetelyyn.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

m4x1mu5

Lainaa
Taloyhtiöden kanssa latauksesta "tappeleville" tiedoksi että ARA:ltä voi hakea investointitukea taloyhtiölle latausverkoston päivitykseen ja uudistamiseen. Tuki on 35% investoinneista ja 50% jos puolet latauspaikoista vähintään 11kw. Maksimi per taloyhtiö on 90 000,.

Lainaa

Avustettavia kustannuksia:

    tarvekartoitus
    hankesuunnittelu, jos hanke toteutuu
    sähköpääkeskukseen tarvittavat muutostyöt
    sähköliittymän tyypin muutos
    putkitukset ja kaapeloinnit
        niihin liittyvät tavanomaiset maanrakennustyöt
    latauslaitteet vain, jos ne ovat tuen saajan omistuksessa

https://www.ara.fi/fi-FI/Lainat_ja_avustukset/Sahkoautojen_latausinfraavustus

Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Simizek

Täällä uusi GTE omistaja myös, upea auto kaikinpuolin. 

Oma menossa ensi maanantaina 112tkm kohdalla öljynvaihtoon, mitähän muuta tuolle tehdään tässä n.120tkm kohdilla. DSG öljyt?

Banned

Saattaa hyvinkin olla. Vaihtoväli on 60 tkm.
Passat GTE

vail

Tervehdys, uusi foorumilainen tässä. GTE Passatti on hakusessa, kyselisin mielipidettä ajokilometreistä.

Noin 100k ajettua autoa olen ajatellut. Onko 120k kohdalla iso huolto joka puoltaisi ennemmin 120k ajettua kuin ~100k ajettua autoa? Budjetti ehdottomasti alle 25k,, tuohon hintaan alkaa olla jo tarjontaa. Kamux tuo ruotsin autoja. Onko niissä muuta huomioon otettavaa kuin huoltokirjaan liittyvät asiat?

Kuskin penkissä ei taida olla vakiona muistia? Millä nimellä sähköpenkki muistilla on varustelistassa? Meillä on rouvan kanssa sen verran pituuseroa että tuo olisi todella must varuste.
Passat GTE

mattix

Lainaus käyttäjältä: vail - 02.07.20 - klo:13:42
Tervehdys, uusi foorumilainen tässä. GTE Passatti on hakusessa, kyselisin mielipidettä ajokilometreistä.

Noin 100k ajettua autoa olen ajatellut. Onko 120k kohdalla iso huolto joka puoltaisi ennemmin 120k ajettua kuin ~100k ajettua autoa? Budjetti ehdottomasti alle 25k,, tuohon hintaan alkaa olla jo tarjontaa. Kamux tuo ruotsin autoja. Onko niissä muuta huomioon otettavaa kuin huoltokirjaan liittyvät asiat?

Kuskin penkissä ei taida olla vakiona muistia? Millä nimellä sähköpenkki muistilla on varustelistassa? Meillä on rouvan kanssa sen verran pituuseroa että tuo olisi todella must varuste.

120tkm kohdalla on laaja tarkastus- ja öljynvaihtohuolto sis. DSG öljyjen vaihdon ja mm. tulpat. Lienee +500, normaalihuoltoa kalliimpi eli ei mitään merkitystä, jos vain muuten hyvä yksilö löytyy.

25k, budjetilla pitäisi irrota vm. 2017 auton alle 80tkm ajettuna ellei halua viimeisen päälle varusteltua esim. digimittaristolla. Vuodesta 2017 lähtien näissä on ollut sähköinen huoltokirja, jolla huollot näkee.

Ruotsiautoista kannattaa tarkistaa _kaikki_ talvirenkaat, koska vaihtavat usein vain yhden akselin renkaat aluksi. Toki myös kaksi latausjohtoa pitää löytyä ja kaikki sähkösysteemit latausluukun aukaisua myöten toimia.

Sähkö/muistipenkit on harvinainen varuste. Se on joskus ollut ymmärtääkseni "easy access"-paketin yhteydessä eli avaimettoman sisäänmenon (kessy) kanssa.

Muita hyviä varusteita ovat mm. webasto, peruutuskamera, sähköinen kontin luukku, koukku, BLIS, digimittaristo sis. navin, kessy, parhaat ledit ja kattoluukku.

Adaptiivinen vakkari, bt ja muut perussysteemit tulevat vakiona.

VG

Webastosta tulikin mieleen, pitäisikö sen näkyä omana täppänään we connectissa, vai lähteekö poltin automaagisesti tarvittaessa päälle kunhan kelit tästä vähän kylmenee? Kun muistelen, että jossain tämän threadin kuvankaappauksessa näkyi erikseen lisälämmitin ja ilmastointi, tossa MY18 Ruotsintuonnin we connectissa on vain pelkkä ilmastointi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy