Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

^ ihan totta. Ruotsissa näitä ollut kai aika paljon yrityksille liisattuina ja niitä vapautunut näin kolmen vuoden jälkeen. Varmasti myös Superb niin paljon halvempana vaikuttanut hintoihin. Itse kans vähän mietin sitä mutta olisi pitänyt kikkailla väliaikainen auto yms niin ei innostanut. Superbin halpuus on toki osaksi tehty varusteiden eroilla.

m4x1mu5

Ruotsituonnit polkeet hintoja alas, naapurissa saa plugin hybridiin n. 9000, tuen ja firmat erityisesti ostaa näitä liisareiksi. Nyt sopparit on umpetuneet ja johonkin autot pitää "tunkata". Kun katsoo hintoja niin 1.4 TSI Passat suomiauton hinta on 2-4 tonnia halvempi, 2.0 TDI suht samoissa. Ei tartteet paljoa miettiä minkä hankkii varsinkin kun ajoneuvovero on esim. dieselissä 700,/v vrt 70,/v.

Veikkaan että suomimyyjät on vielä näiden 1.4 TSI mallien kanssa pulassa kun hintoja pitäisi laske se 3-4k, jotta kauppa kävisi...

Tämän vuoden puolella GTE:eitä on tuotu useita satoja yksilöitä, verot 1.5k,-2,5kE vuodesta/mallista/kilometreistä riippuen. Alkaa "C-ledit" erottumaan liikenteessä.  ;)

Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

TWBE

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 12.06.20 - klo:13:52
Passat GTE-19
Onko latausjohdon lukituksen aika säädettävissä? Mulla käy useasti niin että avaan ovet, nostelen tavarat takaluukkuun, ovet pysyy auki mutta se latauspiuha lukittuu uudestaan autoon vaikka ovet auki ovatkin.

Lainaus käyttäjältä: MMracing - 12.06.20 - klo:14:05
Tämä ärsyttää meilläkin.
Aivan sama kokemus täälläkin, ja palatessa autolle sama homma. Kaapeli kiinni autossa lukittuna, erikseen kaukosäätimellä pitää avata auki. No ei ole iso homma - mutta silti.

duke7

Onkos kukaan lukenut TM:n plugarien vertailua jo? Mikä järjestys ja mitä sanottiin GTE:stä?
Mersu ja bemarihan tuossa ovat kooltaan luokkaa pienempiä autoja mutta ymmärrän testiasetelman kyllä kun ei näitä niin paljon ole.

Enhancer

Facebookin plugariryhmään oli joku ottanut loppuyhteenvedoista. Passat 2. Volvon jälkeen. Sai pyyhkeitä kokonaissuorituskyvystä ja tökkivästä infotainmentista.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

atapi

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 17.06.20 - klo:11:54
Onkos kukaan lukenut TM:n plugarien vertailua jo? Mikä järjestys ja mitä sanottiin GTE:stä?
Mersu ja bemarihan tuossa ovat kooltaan luokkaa pienempiä autoja mutta ymmärrän testiasetelman kyllä kun ei näitä niin paljon ole.

Näin yhteenvedon. V60 T8 voitti saaden viisi tähteä, GTE ja MB saivat neljä tähteä ja bemari kolme.
Passatia kiiteltiin kulutuksesta tyhjällä akulla (tuossa joukossa ei vaadi ihmeitä) ja suorituskyky oli odotetusti selvästi joukon huonoin...sanottiin toki että liikkuu enemmän kuin riittävästi. En tiedä olivatko mitanneet kiihtyvyyttä pelkällä sähköllä, mutta siinähän GTE olisi pärjännyt aika hyvin ja Volvo olisi selvästi joukon hitain.

symb

Lainaus käyttäjältä: Ville_K - 11.06.20 - klo:14:17
Moi. Onnistuuko passat gte:hen webaston jälkiasennus?

Autohan se on siinä missä muutkin, varmasti onnistuu.

TWBE


kattoauki

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 17.06.20 - klo:23:04


>:(
https://www.youtube.com/watch?v=YWKAXI5g4ag

Uusi Superb IV hybrid failasi jo aiemmin. Luistonesto-ohjelma kestä mukana ja kaistalle paluu epäonnistuu. Sama kuin Passatilla. Lienee sama luistonesto-ohjelma molemmissa.

akk

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 17.06.20 - klo:11:54
Onkos kukaan lukenut TM:n plugarien vertailua jo? Mikä järjestys ja mitä sanottiin GTE:stä?
Mersu ja bemarihan tuossa ovat kooltaan luokkaa pienempiä autoja mutta ymmärrän testiasetelman kyllä kun ei näitä niin paljon ole.

Eiköhän ne ole kuitenkin samassa kokoluokassa, ainakin mittojen mukaan. Mersu on yhtä pitkä ja leveä kuin passatti, mersussa on vielä pidempi akseliväli. Bemari on peräti 6 cm edellisiä lyhempi, mutta täytyy ottaa huomioon että se oli vertailun ainoa sedan, joten farkkuna olisi todenäköisesti pidempi. Bemarissakin on pidempi akseliväli kuin passatissa. Toki passatti oli sisätiloiltaan väljin, mutta ei se kokoluokkaa muuta.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 17.06.20 - klo:23:04


>:(
https://www.youtube.com/watch?v=YWKAXI5g4ag

Iskunvaimennnus ja jousitus on liian löysä, body-rollia liikaa jonka johdosta perä menettää pitonsa ja se alkaa "viemään" autoa.

Maaginen testi jossa 71km/h nopeudella tulee hylky ja 72km/h läpäisy... when 1km/h matters..  ;D

Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Banned

No onhan tuo helvetin levoton verrattuna tuohon pösöön ja mersuun.
Passat GTE

duke7

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 09.06.20 - klo:14:41
Onkohan se pärinälaatikko jotenkin soittimen ohjauksessa? Mietin vain kun huollossa päivittivät soittimen softan ja sen jälkeen ei ole pärissyt. No, pitää kai käydä näyttämässä. Uskomatonta kyllä että sitä kaipaa nyt kun ei kuulu ääntä 😁
Kävin näyttämässä ja on kuulemma mystistä 😁
Eivät siis saaneet ääntä takaisin ja laittoivat tukipyynnön maahantuojalle ja arveli että valmistajan apua tarvitaan.

töpselinenä

Huvikseni kokeilin ladata GTE:ta Lidlissä. Ei lähtenyt lataus käyntiin 22 kWh AC töpselistä. Painoin auton lataa heti nappia ja hetilataus asetus autosta oli maksimi. Latausaseman päästä painoin "aloita". Autossa ledi ei muuttunut vihreäksi ja laturi pyöritti datayhteyden muodostusta kunnes pyysi kytkemään johdon uudelleen ja painamaan aloita.

Pitäisikö Lidlin laturin toimia? Teinkö jotain väärin?

passo_s

^Onko niissä vikapalvelun puh nro? Kotinurkilla julkiset latausasemat, mm. kauppojen tarjoamat,ovat piru vie menneet ja laittaneet ne älynapin taakse, vaikka ilmaisia olisivatkin. Pitäkööt tunkkinsa, ei työsuhdeautoilijana jaksa säätää älynappien kanssa.

töpselinenä

Voi olla että Lidlin latausasemassa AC-töpseli oli rikki. Onko kenelläkään GTE:n lataus niistä onnistunut, eli lähtökohtaisesti pitäisi toimia?

duke7

Pitäisihän sen toimia aina jos on Type 2.
Kaikki tunnistelätkät ja applikaatiot taas tekee hommasta niin typerää että jää lataamatta. Pitäisi olla joku yhtenäinen systeemi tai vaikka ihan vain lähimaksupääte noissa.

passo_s

Vitsit kun en muista minkä niminen älylätkä se oli, mutta poika näki vaivaa ja löysi jonkun yleismallin. Se yleismallin älylätkä toimi hetken ilmaisissa latauspisteissä,  sitten se vaan kuoli, yks kaks vaan ei enää toiminut. Firmalla on pikalataus pisteitä, niissä ei tarvi lätkää ja lataus sujuu todella hyvin. Nyt kun Seatti toi edullisen plugarin ja edelleen firma sponssaa työsuhdeautoilijaa joka plugarilla ajaa, alkaa olla lähellä että omasta pussista ostaisi pikalatausaseman. Se seuraavakin on plugari.

passo_s

#2418
^juniori tuossa ajelee kavereilleen joista moni asuu siten että lähistöllä on pikalatausasema. Ovat vaan kuulemma usein jossain vikatilassa kun tarkemmin tutkii miksi lataus ei toimi.Kuulemma huvittavinta on se että jos on annettu numero jonne viasta voi ilmoittaa, sieltä vikailmoitusnumerosta juoksuttaisivat koko ison kaupan parkkiksen läpi että tutki nyt ovatko kaikki latauspisteet vialla. Eipä juuri etädiagnostiikkaa ja vikatilanteita ole mietitty kun ilmaisia latauspisteitä on asenneltu.

MMracing

Eka kertaa ”täydet”😁


duke7

[quote author=m4x1mu5 link=topic=28804.msg705584#msg705584 date=1592152769
Tämän vuoden puolella GTE:eitä on tuotu useita satoja yksilöitä, verot 1.5k,-2,5kE vuodesta/mallista/kilometreistä riippuen. Alkaa "C-ledit" erottumaan liikenteessä.  ;)
[/quote]
Tänään huvikseni laskin näiden osuutta B8 Passateista kolmen tunnin ajelun aikana. Tulos ei ole tieteellisesti pätevä mutta jotain kertoo. Yhteensä B8 Passatteja näin 13 kpl joista 7 oli GTE:tä.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: töpselinenä - 18.06.20 - klo:14:27
Huvikseni kokeilin ladata GTE:ta Lidlissä. Ei lähtenyt lataus käyntiin 22 kWh AC töpselistä. Painoin auton lataa heti nappia ja hetilataus asetus autosta oli maksimi. Latausaseman päästä painoin "aloita". Autossa ledi ei muuttunut vihreäksi ja laturi pyöritti datayhteyden muodostusta kunnes pyysi kytkemään johdon uudelleen ja painamaan aloita.

Pitäisikö Lidlin laturin toimia? Teinkö jotain väärin?
Lidlin mukaan kyllä pitäisi tunnin ilmainen lataus pärähtää eetteriin:
https://corporate.lidl.fi/vastuullisuus/ymparisto/sahkoauto

Tomppa79

Onkohan kellään mitään kokemuksia, kun nyt taloyhtiö kielsi auton lataamisen tolpasta sähköturvallisuuteen vedoten? Pihassa on ollut 3 Gte:tä ja kaikkia on ongelmitta ladattu tähän asti tolpista(tammikuu). Onko jotenkin mahdollista pyytää selvitystä perusteista vaikka äänestyksessä hävittiin tyyliin 10-3 enemmistöllä.
Isännöitsijän mukaan tolpat eivät kestä jatkuvaa latausta. Tolpissa on tuo 2 tunnin ajastin. Onko mitään tehtävissä, että saisin jatkaa latausta tai muuta mahdollusuutta? Todella paljon ärsyttäää ja hankaloittaa ajamista sähköllä tämä päätös. 4,5 vuoden päästä tulossa linjasaneeraus jolloinka on mahsollista tehdä latauspaikkoja. mutta aika pitkä aika odottaa.
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

SNG

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 18.06.20 - klo:09:39
Iskunvaimennnus ja jousitus on liian löysä, body-rollia liikaa jonka johdosta perä menettää pitonsa ja se alkaa "viemään" autoa.

Maaginen testi jossa 71km/h nopeudella tulee hylky ja 72km/h läpäisy... when 1km/h matters..  ;D

Maagisesti hyvät läpäisevät, paskat eivät. Aika raju ero GTE 71km/h vs Pösö 508 78 km/h.

Sisar-malli hybridi Superb failasi kanssa selkeästi tai oikeastaan vielä fataalimmin.

Urheilullisena mallina yritetään markkinoida, vaikka alusta EI TOIMI urheilullisuutta vaativassa kokeessa.

Olen ajanut GTE:llä, ja hieno mukava auto on. Ilmeisesti "liian mukava" kun patonkikin pärjäsi kokeessa paremmin.

PS. No ensimmäinen A-mersu sentään kaatui kokeessa  ;D

Mikko81

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 24.06.20 - klo:03:42
Onkohan kellään mitään kokemuksia, kun nyt taloyhtiö kielsi auton lataamisen tolpasta sähköturvallisuuteen vedoten? Pihassa on ollut 3 Gte:tä ja kaikkia on ongelmitta ladattu tähän asti tolpista(tammikuu). Onko jotenkin mahdollista pyytää selvitystä perusteista vaikka äänestyksessä hävittiin tyyliin 10-3 enemmistöllä.
Isännöitsijän mukaan tolpat eivät kestä jatkuvaa latausta. Tolpissa on tuo 2 tunnin ajastin. Onko mitään tehtävissä, että saisin jatkaa latausta tai muuta mahdollusuutta? Todella paljon ärsyttäää ja hankaloittaa ajamista sähköllä tämä päätös. 4,5 vuoden päästä tulossa linjasaneeraus jolloinka on mahsollista tehdä latauspaikkoja. mutta aika pitkä aika odottaa.

Asiaa voisi koittaa lähestyä uudelleen selittämällä että latausvirtaa voidaan ja kannattaakin rajoittaa noiden tolppien kanssa. Ei sen pitäisi olla mikään turvallisuusongelma jos ladataan vähän pitempäänkin esimerkiksi 8 ampeerilla.

Sitten toinen asia mikä kannattaa nostaa esille on asuntojen jälleenmyyntiarvo ja houkuttelevuus. Hallitus vastaa taloyhtiön kunnostamisesta siten että sen arvo säilyy. Voit yrittää selittää heille että ladattavat autot yleistyy kovaa vauhtia ja tämä päätös karsii ostajakuntaa pian huomattavasti. Tämä väistämättä laskee asuntojen arvoa.

jamo75

Jatkuva latauksen suositus sininen pistorasia ja 16A sulakkeet
Johdotus 60 luvulta ja taloyhtiössä satojen tuhansien korjaus velka päällä ?
Muutama autoton jäärä riittää, heille riittää kun voi kytätä vieraspaikkojen käyttöä ?
Yksinkertainen ratkaisu muuttaa muualle, karua mutta totta

Ei niitä asuntoja myydä sillä että autopaikka on pakko ottaa siten arvoon viittaaminen turhaa

Lainaus käyttäjältä: Mikko81 - 24.06.20 - klo:07:29
Asiaa voisi koittaa lähestyä uudelleen selittämällä että latausvirtaa voidaan ja kannattaakin rajoittaa noiden tolppien kanssa. Ei sen pitäisi olla mikään turvallisuusongelma jos ladataan vähän pitempäänkin esimerkiksi 8 ampeerilla.

Sitten toinen asia mikä kannattaa nostaa esille on asuntojen jälleenmyyntiarvo ja houkuttelevuus. Hallitus vastaa taloyhtiön kunnostamisesta siten että sen arvo säilyy. Voit yrittää selittää heille että ladattavat autot yleistyy kovaa vauhtia ja tämä päätös karsii ostajakuntaa pian huomattavasti. Tämä väistämättä laskee asuntojen arvoa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

passo_s

Miten sen lain kanssa kävi, taloyhtiöiden parkkipaikoille lainsäädäntö velvoittaa latauspaikkoja? Tuliko tälläinen laki? Muistelen että jollain foorumilla lakimuutosta mietittiin että siitä seuraa muuntajan päivitys, maakaapelien päivitys jne, ei pikkujuttuna isommalla taloyhtiön parkkiksella etene. Eikö se taloyhtiö anna edes 2h ladata? Ilmeisesti ei ja pelätään että kelloa sitten siirretään 2h välein että saadaan ladattua täyteen. Kaveri kertoi että heidän taloyhtiössä tilanne eskaloitui sellaiseksi että joku iäkkäämpi mies repi tolpista plugarien johtoja irti, oli kuulemma lopettanut vasta kun hänet oli useamman asukkaan voimin puhuteltu että haluattekos tästä myös poliisin kanssa asioida

passo_s

Passst GTE -19, autossa on minusta ainoa pieni ongelma kaasun pohjaan polkeminen 80 km/h:sta 120 km/h. Harvoin tuollaisia tulee. Ohjaus hieman vetelee kyseisessä ohitustilanteessa. Kiihdyttää maltillisemmin niin homma hoituu. DCC ei tullut vakiona, en sellaisesta maksanut kun koeajon perusteella alusta on mulle just hyvä. Tulee mieleen ranskanrimpulat joilla ajelin 90 luvun lopulla :)

duke7

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 18.06.20 - klo:10:33
Kävin näyttämässä ja on kuulemma mystistä 😁
Eivät siis saaneet ääntä takaisin ja laittoivat tukipyynnön maahantuojalle ja arveli että valmistajan apua tarvitaan.
Ei kuulemma ole mitään tekemistä edes teoriassa infotainmentin päivityksellä tuohon soundaktoriin. Eli korjausta olisi nyt jatkettu minun laskuun.. Minun mielestä siis hajosi huollon yhteydessä mutta enhän sitä tietysti heti huomannut. Onkohan tähän jotain järkevää keinoa jolla saisi huollon kantamaan vastuunsa?
Diagnoosina se laite on siis mykkä vaikka äänet on päällä. Ei ainakaan kerrottu sen antavan vikakoodeja.

slarpa

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 24.06.20 - klo:03:42
Onkohan kellään mitään kokemuksia, kun nyt taloyhtiö kielsi auton lataamisen tolpasta sähköturvallisuuteen vedoten? Pihassa on ollut 3 Gte:tä ja kaikkia on ongelmitta ladattu tähän asti tolpista(tammikuu). Onko jotenkin mahdollista pyytää selvitystä perusteista vaikka äänestyksessä hävittiin tyyliin 10-3 enemmistöllä.
Isännöitsijän mukaan tolpat eivät kestä jatkuvaa latausta. Tolpissa on tuo 2 tunnin ajastin. Onko mitään tehtävissä, että saisin jatkaa latausta tai muuta mahdollusuutta? Todella paljon ärsyttäää ja hankaloittaa ajamista sähköllä tämä päätös. 4,5 vuoden päästä tulossa linjasaneeraus jolloinka on mahsollista tehdä latauspaikkoja. mutta aika pitkä aika odottaa.

Kokeile ehdottaa jos asennutat omalla kustannuksella tolpan päähän latauspömpelin, joku perusmalli josta saa 8A ja on kulutusmittaus samassa. Ei pitäisi tulla ongelmia jos maksat omat sähkösi eikä tuo 8A juuri isompi kuorma ole kuin talvilämmitys jos on sisätilalämppäri käytössä.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy