Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Jani933

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 11.05.20 - klo:15:28
Vähältähän tuo kuulostaa, mutta lömmitykseen ja epätaloudelliseen ajoon saa kyllä katoamaan paljon energiaa, eikä tuo rengaskokokaannhelpota tilannetta.
Aika normaalilta kuullostaa jos lämmitys ja yli 100km/h nopeudet.

infiniti

Kysymys tuohon Digital Cockpit mittaristoon liittyen ja se karttapohjaan. Talista löytyy 2016 mallinen GTE, jossa on kyseinen mittaristo. Saako tuohon mittariston karttapohjaan näkyviin POI-merkit, esim. valvontakamerat, p-paikat tai mitkä ikinä onkaan valittuna listalta? Onko minun järjestelmässä vain niin vanha ohjelmistoversio, että ei näy sen takia vai eikö siihen niitä saa ollenkaan? Voiko tätä päivittää itse vai onko vietävä VW huoltoon, jos on ohjelmistoversiosta/päivityksestä vain kiinni? Nämä POI tiedot kyllä näkyvät hienosti Discovery Pro navigaattorissa, mutta ei mittariston kartassa. Kartat olen itse päivittänyt.

PLM100

Lainaus käyttäjältä: PLM100 - 06.05.20 - klo:14:03
GTE rupesi kesken ajoa vaatimaan verstaalle pääsyä ilmoittamalla että ACC (adapatiivinen vakionnopeudensäädin) ei toimi. Sen lisäksi myöskään valot eivät toimi, mm vilkut. Lähimmälle verstaalle on yli 100 km ja ajatus ajaa ilman vilkkuja sellaista matkaa ei tunnu mielekkäältä. Muutenkin epävarma olo, mikä muu voi mennä matkalla rikki? Jotain neuvokkuutta täällä jolla asian voisi ratkaista? Edes tilapäisesti, niin että pääsen verstaalle turvallisesti?

No niin, vika löydetty ja korjattu: ”Ohjauspilarielektroniikan ohjauslaite viallinen”.

Hauska haaste oli ajaa tihkusateessa toistasataa kilometria korjaamoon kun myöskään tuulilasipyyhkimet eivät toiminneet. Hauskaa on myös että korjaus maksoi 790 euroa (töineen).

Aika vaarallista autosuunnittelua jos kesken ajon, yhtäkkiä, ajovalot vilkkuineen ja tullilasinpyyhkimet voivat lakata toimimasta. Onneksi ei tapahtunut pimeällä sateessa.

Topjanne

Aika vaarallista ajoa viallisella autolla. Eikös vakuutus olisi korvannut hinauksen korjaamolle?

passo_s

#2284
Opel vectra vm 2003 teki saman tyylisen tempun vuonna 2004. pimeänä talvi-iltana kesken työmatkan ajovalot katosi. Auto oli pitkän aikaa korjaamolla koska korjaamolla vain yksi asentaja tunsi Opelin uutta Can väylätekniikkaa ja hän oli sairauslomalla.On se jännä että mikään ce tms ”Eurooppa pykälä” ei vaadi auton valoihin mitään turvafunktiota. Vectran huoltorapsassa luki ”ohjauspylvään can väylän elektroniikka vika, valot ja vilkut pois käytöstä.”

Sokka

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 12.05.20 - klo:13:42
Opel vectra vm 2003 teki saman tyylisen tempun vuonna 2004. pimeänä talvi-iltana kesken työmatkan ajovalot katosi. Auto oli pitkän aikaa korjaamolla koska korjaamolla vain yksi asentaja tunsi Opelin uutta Can väylätekniikkaa ja hän oli sairauslomalla.On se jännä että mikään ce tms ”Eurooppa pykälä” ei vaadi auton valoihin mitään turvafunktiota. Vectran huoltorapsassa luki ”ohjauspylvään can väylän elektroniikka vika, valot ja vilkut pois käytöstä.”
Hiukan mennään aiheen vierestä, mutta eipä olla juu pitkälle päästy 15 vuodessa tuon suhteen. Tuo 2003 Vectra oli ensimmäinen CAN-väyläinen Opel. Niissäkin oli ohjauspyörämoduuli, joka vikaantuessaan aiheutti ongelmia valoissa, vilkuissa, pyyhkimissä, vakkarissa jne.

kattoauki

#2286

Kommentti poistettu

passo_s

Autojen automaatio on vaan halpaa kuluttaja elektroniikkaa. Teollisuus automaatiossa asiat kahdennetaan jos käyttäminen liittyy esim turvallisuuteen, toinen kaatuu toinen järjestelmä jää päälle. Auton valot ja tuulilasin pyyhkimet,mitäpä siitä jos ne kesken ajon pimeällä lopettaa toimintansa. Eipä silti, perheen vanhempaan kakkosautoon itse tehdyn huollon yhteydessä vaihdoin joka syksy ajovalopolttimot, vaikkei ne rikki olleetkaan. Kerran syksyllä sitten unohdin ajovalopolttimoiden vaihdon. Vaimo ajoi kaverille ja tuli kotiin kummatkin ajovalot pimeänä, laatu on niin tasaista kestoiän suhteen :) yhtä aikaa vaihdetut polttimot hajosivat yhtä aikaa, enää en vaihda samaan aikaan.

M_M

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 13.05.20 - klo:08:01
Autojen automaatio on vaan halpaa kuluttaja elektroniikkaa. Teollisuus automaatiossa asiat kahdennetaan jos käyttäminen liittyy esim turvallisuuteen, toinen kaatuu toinen järjestelmä jää päälle.

Toisaalta, autoissakin kahdennetaan kriittisimpiä järjestelmiä. Esimerkiksi ABS/ESP-boksin sisällä hyrrää rinnakkain kaksi prosessoria tekemässä täsmälleen samaa hommaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Anita Hirvosen hiukset

Moro vaan kaikille!

Ostin -17 vuosimallia olevan GTE:n viikko sitten. Kiitos tämän loistavan ketjun, niin about kaikki auton krumeluurit onkin tulleet jo tutuksi. Kaksi kysymystä mulla kumminkin olisi:

1. Mitenköhän peilit saa kääntymään koria vasten? Ei ne ainakaan tunnu käsivoimin kääntyvän, tai sitte en uskalla vaan kääntää tarpeeksi voimalla? Kuskin oven säätönamiskastakaan ei tunnu tapahtuvan mitään. Ei siinä kyllä toisaalta mitään selkeää asentoakaan ole tälle toimelle?

2. Webastoa ei ole. Tulevaa talvea ajatellen, niin onko We Connect - kännykkä appi ainut keino ajastaa kabiinin ilmastointia, vai voiko sen tehdä autosta käsin? En ainakaan löytänyt autosta nappia tälle, kun laitoin e-managerista lähtöajat, enkä toisaalta itse ilmastoinnin menusta. Siksi kysyn, kun We Connect pelaa ja yhdistää ihan ok, mutta palvelut ei ole käytössä jollen maksa 60,/vuosi. En mä tuota kännykkä hommaa tarttis, jos sitä lämmitystä saa jotenkin ajastettua autostakin käsin?

Anita Hirvosen hiukset

Lainaus käyttäjältä: Anita Hirvosen hiukset - 13.05.20 - klo:15:23
Moro vaan kaikille!

Ostin -17 vuosimallia olevan GTE:n viikko sitten. Kiitos tämän loistavan ketjun, niin about kaikki auton krumeluurit onkin tulleet jo tutuksi. Kaksi kysymystä mulla kumminkin olisi:

1. Mitenköhän peilit saa kääntymään koria vasten? Ei ne ainakaan tunnu käsivoimin kääntyvän, tai sitte en uskalla vaan kääntää tarpeeksi voimalla? Kuskin oven säätönamiskastakaan ei tunnu tapahtuvan mitään. Ei siinä kyllä toisaalta mitään selkeää asentoakaan ole tälle toimelle?

2. Webastoa ei ole. Tulevaa talvea ajatellen, niin onko We Connect - kännykkä appi ainut keino ajastaa kabiinin ilmastointia, vai voiko sen tehdä autosta käsin? En ainakaan löytänyt autosta nappia tälle, kun laitoin e-managerista lähtöajat, enkä toisaalta itse ilmastoinnin menusta. Siksi kysyn, kun We Connect pelaa ja yhdistää ihan ok, mutta palvelut ei ole käytössä jollen maksa 60,/vuosi. En mä tuota kännykkä hommaa tarttis, jos sitä lämmitystä saa jotenkin ajastettua autostakin käsin?

Laitetaan nyt vielä tuosta ovestani kuva, niin ymmärrätte paremmin kysymyksen nro.1 probleeman:



Manuaalissa taasen on tämmöinen kuva:



Avaimen lukitusnappiakin olen pitänyt pohjassa ja painanut useamman kerran, mutta ei auta.

passo_s

Sulla ei ole siellä sähkömoottoria, peilistä tukeva ote ja käännät, toki autoa kohti. En ole peilejä työsuhdeautoistani ikinä itse käännellyt, eivät ole harjallisessa pesukoneessa rikki menneet.

duke7

Peilit kääntyy kun tönäät vähän yläviistoon niitä

Anita Hirvosen hiukset

No perhana, kiitoksia!

Noinhan ne käsin kääntyy, kun oikeasti käyttää voimaa. Tai no vetää vähän ulospäin samalla kun kääntää. En vain uskaltanut käyttää tarpeeksi voimaa, kun uusi auto mulle ja manuaalissa sähkösäätöjen kuva  :)

Mites tuon lämmityksen ajastamisen kanssa? Säätyykö se vain sen We Connect - apin kautta, vai voiko autosta itsestään ajastella?

Jani933

Lainaus käyttäjältä: Anita Hirvosen hiukset - 13.05.20 - klo:20:30
No perhana, kiitoksia!

Noinhan ne käsin kääntyy, kun oikeasti käyttää voimaa. Tai no vetää vähän ulospäin samalla kun kääntää. En vain uskaltanut käyttää tarpeeksi voimaa, kun uusi auto mulle ja manuaalissa sähkösäätöjen kuva  :)

Mites tuon lämmityksen ajastamisen kanssa? Säätyykö se vain sen We Connect - apin kautta, vai voiko autosta itsestään ajastella?

E-Managerista voi laittaa ajastuksen autossa. Samalla tavalla toimii kuin weconnect apissa.

Anita Hirvosen hiukset

Lainaus käyttäjältä: Jani933 - 13.05.20 - klo:22:02
E-Managerista voi laittaa ajastuksen autossa. Samalla tavalla toimii kuin weconnect apissa.

Ok, kiitoksia tiedosta. Nyt kun pläräilin manuaaliakin, niin näinhän tuo näyttäis onnistuvan. En vain omin avuin löytänyt oikeita nappeja, kun räpläsin näyttöä. Mutta juu. Heivaan apin pois luurista ja hoidan lämmitykset tulevana talvena autosta käsin  :)

Mutta kiitoksia vielä kerran kaikille avusta. Eiköhän tämä hienolla autolla ajelu vielä tästä sutviudu.

Vilttonen

Lainaus käyttäjältä: infiniti - 11.05.20 - klo:16:21
Kysymys tuohon Digital Cockpit mittaristoon liittyen ja se karttapohjaan. Talista löytyy 2016 mallinen GTE, jossa on kyseinen mittaristo. Saako tuohon mittariston karttapohjaan näkyviin POI-merkit, esim. valvontakamerat, p-paikat tai mitkä ikinä onkaan valittuna listalta? Onko minun järjestelmässä vain niin vanha ohjelmistoversio, että ei näy sen takia vai eikö siihen niitä saa ollenkaan? Voiko tätä päivittää itse vai onko vietävä VW huoltoon, jos on ohjelmistoversiosta/päivityksestä vain kiinni? Nämä POI tiedot kyllä näkyvät hienosti Discovery Pro navigaattorissa, mutta ei mittariston kartassa. Kartat olen itse päivittänyt.

Olisko tähän kellään apuja? Itsekin kaipaisin kameratolppia tohon Active displayn karttaan.

Natina

Lainaus käyttäjältä: Vilttonen - 15.05.20 - klo:19:51
Olisko tähän kellään apuja? Itsekin kaipaisin kameratolppia tohon Active displayn karttaan.

GTE 2016. Joskus vuosi sitten kyselin samaa, ei tuntunut olevan mahdollista.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

infiniti

^ Kiitos infosta.

passo_s

Passat GTE 2019, 30 tkm
Alusta narisee kuin vanhassa autossa kun ajaa esim hidastekorokkeelle. Vanhempi Passat -17 teki samaa, mutta vain ekassa hidastekorokkeessa ja vain ulosjoustossa, eli pihasta kun lähti niin ekassa hidastekorokkeessa narahti eikä sitten enää narahtanut vastaavassa tilanteessa koko reissun aikana.  Taitaa olla GTE:ssä sen verta enempi painoa että alusta pettää alta :) K Caara sanoi puhelimessa että ominaisuus, hehe. 

TWBE

Samaa tekee etujousitus narahtaa jos jonkun korokkeen päältä ajaa, kaikki on kuitenkin edessä ehjää. Olisi silti kiva tietää mikä siellä narisee ja miksi  ;D

passo_s

Minusta tutuu että eivät vaan vaihda sitä narisevaa puslaa takuuseen, heti puhelinkeskustekussa aloitetaan puhumaan ominaisuudesta.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 18.05.20 - klo:14:12
Samaa tekee etujousitus narahtaa jos jonkun korokkeen päältä ajaa, kaikki on kuitenkin edessä ehjää. Olisi silti kiva tietää mikä siellä narisee ja miksi  ;D

Talon sisältä kuultuna seiskaGolfissa oli myös jokin etujousituksen nariseva kumipusla (en muista mikä), ja siihen laitettiin jotain erikoisrasvaa huollossa ja narina (auton) loppui siihen. Tarina ei kerro, loppuiko kuskin narinat...  :D
Yritetään pärjätä.

foxnen

Kahdessa huollossa on laitettu rasvaa, muistaakseni se oli Litiumrasvaa.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

passo_s

Hekkolaatuinen pusla korjataan rasvalla.

Sokka

Puhutaanko tässä nyt kallistuksenvakaajan runkopuslista, vai mistä?
Eikös ne melkein samalla vaivalla vaihtaisi rasvaamisen sijaan..

Seimari

Tänään ostin farkku Passat GTE:n vm. 2017.
Olen vasta ajanut pienen lenkin mutta ihan kivalta peliltä vaikuttaa.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Seimari - 20.05.20 - klo:14:03
Tänään ostin farkku Passat GTE:n vm. 2017.
Olen vasta ajanut pienen lenkin mutta ihan kivalta peliltä vaikuttaa.

Onnea Passat GTE:n hankinnasta ja turvallisia kilometrejä matkasi varrelle.

Tervetuloa foorumille, Seimari  :)

Erkki
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Vilttonen

En kyllä ymmärrä miten We Connectista saa omat erikoiskohteet ladattua. Auton mukaan ne ilmeisesti on ladattuna koska niitä ei enää ole tarjolla ja olen ne mielestäni onnistunut autoon lataamaan. Silti niitä ei löydy mistään valikosta saataville eli en ilmeisesti voi mitenkään tallettaa omia suosikkiosoitteita ja käyttää niitä. Iso miinus tästä VW:lle.  >:(

jarmoke

VW laatua/palvelua taas. Uudesta asti olen marmorilla valittanut että schuko laturi välillä toimii ja välillä ei. Ekalla kerralla laittoivat johonkin testeriin ja sanoivat että ei ole vikaa. Maksoi muistaakseni 80 euroa tuo testaus leasing-yhtiölle...
Nyt neljä perättäistä kertaa että ei ole toiminut, punainen valo/valot palaa siinä latausmötikässä. Tänä aamuna tarkistin kun laitoin laturiin ja punaiset paloi. Painoin sitä nappia pohjaan hetken aikaa, se jotenkin resetoi tms sen mötikän. Näytti vihreetä - asia kunnossa. Kaksi tuntia myöhemmin taas punaiset palaa ja auto ei ole ladannut.
Selityksiä selitysten perään, epäilen tekevätkö edelleenkään asialle mitään, aion käydä valittamassa ja kertoa että älkää turhaan mittailko vaan tehkää jotakin. Vituttaa, taitaa seuraavaan liisariin merkki vaihtua.
Toisena ongelmana kännykän liitettävyys jota on kohta vuosi setvitty. Aina välillä auto päivän sielä ja mitään ei ole muuttunut. Annoin periksi, olkoon paska ja pärjätään näin. Toinen syy vaihtaa merkkiä kun leasing kausi päättyy - siis se että asioita ei saada kuntoon. Samoja asioita kysellään joka helevetin kerta ja samanlaisena se sieltä takaisin tulee. Viimeksikin sanoivat että ilmoita heti jos ei ole kunnossa, he joka tapauksessa ottavat parin viikon päästä yhteyttä ja kysyvät. No, 2 minuuttia myöhemmin minulle selvisi että ei ole kunnossa, en jaksanut enää asiasta ilmoittaa. Yhteyttäkään ei ole kukaan ottanut vaikka viikkoja on monta jo vierähtänyt.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy