Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Natina

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 06.04.20 - klo:09:41
Itselläni on Volvon hybridi, jossa käyttäjä ei voi edes vaikuttaa latausvirtaan (lataa siis sillä teholla minkä auto ja latausyksikkö keskenään päättävät, käytännössä auto pyytää suurinta virtaa minkä auto pystyy vastaanottamaan). En tiedä miksi Volkswagen on tuonut edes mahdollisuuden kuljettajalle valita latausvirta, mutta en ainakaan itse pysty näkemään mitään hyötyä latausvirran rajoittamisesta (ellei se sitten johdu siitä, että latauspaikan sähköt eivät kestä täyttä virtaa).

Miten Volvokuskit voi sitten tosiaan varmistua siitä, ettei sulakkeet pauku tai töpselit sula?

Onhan hitaampi lataus ainakin omasta mielestäni akuille parempi kuin nopea, koska ne lämpiää siinä vähemmän. Toisaalta, jos ollaan lähdössä heti latauksen jälkeen liikkeelle niin sitten lämmin akku on suotava...
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Natina - 06.04.20 - klo:09:53
Miten Volvokuskit voi sitten tosiaan varmistua siitä, ettei sulakkeet pauku tai töpselit sula?

Onhan hitaampi lataus ainakin omasta mielestäni akuille parempi kuin nopea, koska ne lämpiää siinä vähemmän. Toisaalta, jos ollaan lähdössä heti latauksen jälkeen liikkeelle niin sitten lämmin akku on suotava...

Eihän se Volkswageninkaan järjestelmä kerro sitä, paukkuvatko sulakkeet tai töpselit sulaa. Ongelmahan koskee lähinnä schuko-latausta. Volvossa on 8 A schuko-latauskaapeli. Jos schuko-pistorasia ei kestä 8 A kuormaa, niin sanoisin vian olevan paikan sähköasennuksissa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Natina

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 06.04.20 - klo:10:14
Eihän se Volkswageninkaan järjestelmä kerro sitä, paukkuvatko sulakkeet tai töpselit sulaa. Ongelmahan koskee lähinnä schuko-latausta. Volvossa on 8 A schuko-latauskaapeli. Jos schuko-pistorasia ei kestä 8 A kuormaa, niin sanoisin vian olevan paikan sähköasennuksissa.

Ei ollutkaan kyse siitä, kertooko järjestelmä millä virralla on turvallista ladata, vaan siitä, että volskun laitteella on ylipäätään mahdollista laittaa mummola-asetus päälle ja saada auto ladattua siinä missä Volvokuski ajelee bensalla kotiin. Otetaas toinen esimerkki: työpaikalla, jossa on useampi lataaja yhden tolpan nokassa. Täydellä virralla sanoo paks ja pum, taas ajellaan bensalla kotiin.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Natina - 06.04.20 - klo:11:01
Ei ollutkaan kyse siitä, kertooko järjestelmä millä virralla on turvallista ladata, vaan siitä, että volskun laitteella on ylipäätään mahdollista laittaa mummola-asetus päälle ja saada auto ladattua siinä missä Volvokuski ajelee bensalla kotiin. Otetaas toinen esimerkki: työpaikalla, jossa on useampi lataaja yhden tolpan nokassa. Täydellä virralla sanoo paks ja pum, taas ajellaan bensalla kotiin.

Jos lataa schuko kaapelilla, jonka "mötikässä" mahdollisuus säätää latausvirtaa, niin kyllä volvo varmasti ymmärtää tiputtaa latausvirtaa ja sulakkeet ei sano poks.. Ja kun suomessa ilmeisesti lähes kaikki auton mukana tulevat schuko kaapelit on niitä 8A versioita niin "mummola" asetus on silloin se valmiiksi asetettu maksimi, joissain voi olla vielä valittavissa vielä hitaampi mummola asetus (esim. 5A).

Sitten kun ladataan jostain wallboxista tai vastaavasta johon auto liittyy type2 - type2 kaapelilla niin se wallbox osaa kertoa autolle jos kuormitusta on liikaa ja virtaa pitää alkaa rajoittamaan ettei sulakkeet pala.

Esimerkiksi tilanne jossa wallboxissa on kaksi 22kW type2 liitäntää ja sähkön syöttö boxille on 3x32A (eli 22kW) ja se on ohjelmoitu laitteen tietoihin oikein. Yksi sähköauto tulee lataamaan ja kykenee ottamaan 22kW vastaan -> boxi antaa autolle luvan ottaa 22kW -> toinen auto tulee samoille apajille -> toinen auto pyytää wallboxilta myös 22kW -> boxi kertoo molemmille autoille, että tarjolla on vain 11kW -> molemmat autot lataa 11kW teholla -> sulakkeet ei pala.

Schuko latauksessa vastuu oikeasta virran rajoituksesta on auton lataukseen laittavalla henkilöllä eikä automatiikalla niin se on varmasti yksi suuri syy, että schuko kaapelit on specsattu useimmiten max. 8A virralle jolloin riski sulakkeiden paukkumiseen tai pistokkeiden kärähtämiseen on huomattavasti laskenut.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

mddlfngz

SFS-EN 62752 â€"standardi edellyttää, että Suomessa myytävien täyssähkö- ja ladattavien hybridiajoneuvojen sukolatausjohtojen maksimivirta on 8 ampeeria pitkäkestoisessa latauksessa.

Eli valmistaja speksaa kaapelit maakohtaisesti eri latausvirroille. Jos autoon tilaa yleismallisen Mennekes-kaapelin, joka on speksattu 10A latausvirralle, niin tällöin auto lataa 10A virralla.


Topjanne

Käytössäni on ollut jo vuoden verran kiinteä 11 kW:n latausasema, josta GTE kykenee siis käyttämään enintään 3.6 kW. En silti näe mitään tarvetta ladata aina täydellä teholla. Lataan auton yöllä, jolloin pörssisähkö on yleensä edullisimmillaan. Kesäaikaan käytän 5 A latausvirtaa ja talvella 10 A, jotta saa myös sisätilat lämpimäksi. Välittömässä latauksessa on toki täydet 16 A, jos on tarvetta lisäajeluille työpäivän jälkeen.

Kiinteistössä on muitakin sähköhärpäkkeitä, jotka saattavat tarvita suurta hetkellistä virtaa. Yöllä voi tulla kova pakkanen ja lämmityslaitteet alkavat lämmittää täysilla, jolloin kapasiteetti voi loppua kesken, jos kaksi autoa lataa täydellä teholla.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Natina - 06.04.20 - klo:11:01
Ei ollutkaan kyse siitä, kertooko järjestelmä millä virralla on turvallista ladata, vaan siitä, että volskun laitteella on ylipäätään mahdollista laittaa mummola-asetus päälle ja saada auto ladattua siinä missä Volvokuski ajelee bensalla kotiin. Otetaas toinen esimerkki: työpaikalla, jossa on useampi lataaja yhden tolpan nokassa. Täydellä virralla sanoo paks ja pum, taas ajellaan bensalla kotiin.

No meikäläisellä ei ole vielä tullut vastaan sellaista tilannetta, jossa 8 A lataus ei olisi onnistunut, mutta 5 A lataus olisi onnistunut. Mummoloissa on sitä paitsi hyvin usein 3-vaihesähköistys, eli riittävästi sähköä muutenkin. Ehkä jossain Italian maaseudulla voisin kuvitella sellaisen paikan, jossa virtaa schuko-pistorasiasta saa vain 5 A. Tuskin kovin yleistä sielläkään näin pienet tehot.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

baum

Kauanko ajastetun lähdön "ilmastointi" eli lämmitys mahtaa puksuttaa lämpöä säädetyn lähtöajan jälkeen, vai stoppaako se heti?

Voiko sen puhallusnopeuteen vaikuttaa jotenkin?

Webasto onneksi löytyy, mutta taidan siirtyä pian pitämään autoa tallissa, joten ei ole hyvä ratkaisu tuleville kylmille keleille vaan saisi lämmittää pirtinkin sähköllä asialliseksi ennen lähtöä.

Lisäksi webassa on hiukan ärsyttävää välillä, että se heittää auton lämpötilaksi 22c ajon ajaksi myös. Jostain syystä se ei tee sitä aina, mutta en ole päässyt logiikkaan kiinni milloin näin tapahtuu.

b1mpo

Eikö sovelluksella tai nettiportaalista säädetä pyydetty lämpötila myös webastoa käytettäessä?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Turbokiisseli

Meillä ainakin lähtöaika ajastettuna ja sisälämpöpyynti +21 työntää Webasto just niin kuumaa kuin mahdollista. On yllättävän tehokas kun ei lämmitä moottoria. Pikkupakkasilla 5-10min riittää hienosti!
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

GeeTeeEe

Iltaa! 2018 GTE Variant ollut puolisen vuotta alla ja hyvin tyytyväinen olen ollut hankintaan.

Kuitenkin alusta alkaen märällä kelillä on antanut vaihtelevalla innokkuudella "Side Assist ja peruutusavustin eivät käytettäv. Ei tunnistinnäkymää" -varoitusta. Samalla ko. järjestelmät luonnollisesti kytkeytyvät pois päältä. Joskus palautuvat saman matkan aikana, joskus eivät. K-Caaralla ensi selvittelyn jälkeen löysivät likaa antureiden ja takapuskurin välistä. Maahantuojalla oli tieto viasta, koska siihen tilattiin jonkinlainen muovinen suoja estämään likaantumista. Tämä takuuseen asennettiin, mutta samat oireet vaan jatkuu. Selvisi, että suoja ei oikein estä antureiden kuraantumista. Maahantuoja totesi, että muuta ei ole tehtävissä  ??? Eli käytännössä myyvät käyttökelvotonta varustetta Passat Variantiin.

Onko kellään muulla vastaavaa vikaa esiintynyt? Yritin kysyä, jos vaikka saisi osan antureista koodattua pois käytöstä, että side assist olisi käytössä, mutta ei ollut huollon mukaan mahdollista. Olisi mukava kuulla, jos jollain vastaava ongelma olisi saatu ratkaistua jotenkin..

Banned

Sama homma -16 mallissa. Side assist lakkasi ensin sateella toimimasta, nyt ei toimi poudallakaan. Ei merkitystä sillä onko auto pesty vai ei. Pysyy ehkä minuutin päällä ja sitten tulee ilmoitus, että ei näkymää.  Täytyy tuosta huollossa mainita ensikerralla. En ole vielä kurkkinut saisiko noita itse jotenkin putsailtua.
Passat GTE

Jlahti

Onko tuo side assist joku lisävaruste vai ihan tavalliset anturit auton kyljessä? Itselläni meinaan ei ole ollut tätä ongelmaa, mutta puskurissa olevat anturit kyllä, kun pikku pakkasilla loskaa tuli taivaalta. Todella ärysttävää kun vakionopeuden säädin lakkaa tässä kohdin toimimasta :(.

Vaihdelaatikko vaihdettiin tuossa kuukausi takaperin autooni ja ulvahdusäänet katosivat. Myös ylimääräiset nykäisyt hävisivät, joita tapahtui juuri vaihteiden 3-4 kohdalla.

Banned

Lisävaruste. Siellä on tutkat takapuskurin takana nurkissa. Vilkuttelee peileissä, jos joku on tulossa ohi tai on kuolleessa kulmassa, jos yrittää vaihtaa kaistaa.
Passat GTE

GeeTeeEe

Saattaa Banned vaatia ensipuhdistuksen huollossa. Pakkautuu ilmeisesti aika tiukaksi se lika puskurin väliin. Mutta sen jälkeen suojankin kanssa voisi olla mahdollista itse puhdistella. Siinä toki vähän mietityttää, mihin kaikkialle vesi menee jos alkaa letkulla sinne sohimaan, ettei tule muuta ongelmaa tilalle.

Banned

Näissä kuvissa näyttäisi aika paljaana olevan tuo liitin. Tiedä sitten miten on lopulta suojattu.
http://www.vagbase.com/%20VW%20PASSAT%20B8%20Side%20assist%20lane%20assist


Passat GTE

Daatta

Vaikea uskoa että tuollainen magnetometri (?) olisi jotenkin erityisen herkkä lialle tai pölylle. Johtosarjan liitin on varmasti speksattu ulkokäyttöön, samanlaisia on autossa muuallakin eivätkä ne yhtenään happane. Vaikka kaipa ne merkkiliikkeessä tietävät paremmin... Uudehkon auton kanssa se on kuitenkin ensimmäinen pysäkki, oli takuu voimassa tai ei. Vikakoodit lukemalla (VCDS/merkkiliike) saa yleensä lisää selvyyttä asiaan.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Banned

Ulkomaan foorumeilta lueskelin, että softan päivityksellä lähtisi taas pelaamaan.
Passat GTE

M_M

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 09.04.20 - klo:08:23
Vaikea uskoa että tuollainen magnetometri (?) olisi jotenkin erityisen herkkä lialle tai pölylle.

Tutkat siellä puskurin sisällä on, vastaavan tyyppinen kuin keulalla olevan ACC:n tutka.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Banned - 09.04.20 - klo:09:06
Ulkomaan foorumeilta lueskelin, että softan päivityksellä lähtisi taas pelaamaan.

Ã,,lä sitten itse päivittele. Päivitys kadottaa datasetin ja kalibroinnin tuosta systeemistä.

Lainaus käyttäjältä: M_M - 09.04.20 - klo:09:23
Tutkat siellä puskurin sisällä on, vastaavan tyyppinen kuin keulalla olevan ACC:n tutka.

Jep, juurikin näin. Tutkat siellä on.

Banned

Saavat katsoa seuraavassa huollossa tuon kuntoon. Ei viitsi ajella 50 km suuntaansa erikseen tuon takia.
Passat GTE

TWBE

Minusta noi tuntuu menevän pienestä lumisateesta aina jumiin, samaa varoitellaan ohjekirjassakin. Parempi pärjätä omilla aisteilla. Mukavia vehkeitä kyllä hyvällä säällä.

passo_s

Passat GTE,-19
Tuulilasi kamera tai jokin kamerajärjestelmään liittyvistä komponenteista taas sökönä. Toinen kerta kun vien tästä syystä pajalle.

Jurtsa

#2213
9 kk kerkesi -16 vuoden kulkine olla alla kunnes teki temput ja lopetti toiminnan kesken ajon.
Tapahtui 30-40kmh nopeudessa sähköllä ajaessa ja vaihteen vaihtuessa 3 -> 4. Auto nykäisi jonka jälkeen hyppäsi bensalle ja kojetaulu oli joulukuusena vikoen mm. hybridijärjestelmää, front assistia, ACC:ta sekä muita härveleitä. Ei vastannut enää kaasuun, vaan käski pysäyttämään auton.

Hetken ihmeteltyäni värivalojen loistetta yritin käynnistellä autoa uudelleen, koska tukin kapeaa tietä. Auto käynnistyi muutaman yrittämän jälkeen sähkölle ja lähti liikkeelle. Ajotietokoneen mukaan mitään vikoja ei ollut päällä, mutta kojetauluun jäi moottorivikavalo palamaan.

Nopealla haulla tässä tämä vaikuttaisi olevan vaihdelaatikko-vika. Pystyykö joku kohtalotoveri varmistamaan tämän?
Autossa on vielä liikkeen myöntämä takuu, joten mitä kaikkia osa tulee vaatia vaihdettavaksi ?  ???


edit. Mitä raati on mieltä, onko tuolla viisasta ajella pyhien yli? Vakuutuksesta löytyy kyllä keskeytysturva, joten sijaisauto kyllä hoituu.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Jurtsa - 10.04.20 - klo:21:53edit. Mitä raati on mieltä, onko tuolla viisasta ajella pyhien yli? Vakuutuksesta löytyy kyllä keskeytysturva, joten sijaisauto kyllä hoituu.
En suosittele ajamaan, jo senkin takia, että autossasi on myyjäliikkeen myöntämä takuu, ja he voivat perääntyä vastuustaan vedoten ajeluun viallisella autolla, mikä on saattanut vaikuttaa vikaan tms. Kun sulla vielä on keskeytysvakuutus, niin ei muuta kuin sijaisauto peliin.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

jarmoke

Oma kiesi viimeisiä ennen faceliftiä, eli 2018 elokuussa saatu auto. Toimiiko noissa puheohjaus auton toimintoihin, muistaakseni sanoivat että suomen kieli ei ole tuettu mutta jos vaihtaa kieleksi englannin niin mitä pystyy äänikomennoilla ohjaamaan?
Vai onko se joku turha ominaisuus mikä toimii maksimissaan jonkin puhelimen siri/google ohjaukseen?

Kysymys tuli ajankohtaiseksi kun vaimo kertoi miten hänen työkaverinsa juttelee A Mersun kanssa, että miksei meillä ole sellaista 😊

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Jurtsa - 10.04.20 - klo:21:53Mitä raati on mieltä, onko tuolla viisasta ajella pyhien yli? Vakuutuksesta löytyy kyllä keskeytysturva, joten sijaisauto kyllä hoituu.

Nyrkkisääntö on, että punaisella varoitusvalolla ei ajeta lainkaan ja keltaisella saa ajaa. Mikä on tarkka varoitusvalo ja minkä värisenä?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Turbokiisseli

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 12.04.20 - klo:11:00
Oma kiesi viimeisiä ennen faceliftiä, eli 2018 elokuussa saatu auto. Toimiiko noissa puheohjaus auton toimintoihin, muistaakseni sanoivat että suomen kieli ei ole tuettu mutta jos vaihtaa kieleksi englannin niin mitä pystyy äänikomennoilla ohjaamaan?
Vai onko se joku turha ominaisuus mikä toimii maksimissaan jonkin puhelimen siri/google ohjaukseen?

Ei toimi kuin puhelin kaapelilla kytkettynä ja Apple CarPlayn kautta, ainakaan Discover Prossa.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

pasila

Näitä GTE passatteja jonkinverran tarjolla käytettynä 16-18 vuosimalleja. Tyypillisesti niillä on ajettu 50-120tkm. Pystyykö noista mitenkään päättelemään niiden akuston kuntoa, jos noita käy koeajamassa? Näkyykö se tuon ikäisissä rangesta tai jostain? Eikös noissa kuitenkin akuston takuu ole 160tkm/7 vuotta? Onko joku edes ajatellut, että miten näiden autojen jälleenmyyntiarvolle käy, kun auto lähenee tuota 7 vuotta? Uusi akusto taitaa maksaa noin 10kâ,¬?

duke7

Lainaus käyttäjältä: pasila - 16.04.20 - klo:14:16
Näitä GTE passatteja jonkinverran tarjolla käytettynä 16-18 vuosimalleja. Tyypillisesti niillä on ajettu 50-120tkm. Pystyykö noista mitenkään päättelemään niiden akuston kuntoa, jos noita käy koeajamassa? Näkyykö se tuon ikäisissä rangesta tai jostain? Eikös noissa kuitenkin akuston takuu ole 160tkm/7 vuotta? Onko joku edes ajatellut, että miten näiden autojen jälleenmyyntiarvolle käy, kun auto lähenee tuota 7 vuotta? Uusi akusto taitaa maksaa noin 10kâ,¬?
Hyvä kysymys alussa. Mutta akkua ei tarvitse vaihtaa kokonaan välttämättä eli näihin saa myös yksittäisiä  moduuleja. Jossain tässä ketjussa oli aiemmin hinta ja kappalemäärät.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy