Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

Eikös langaton car play toimi wlanilla?

akk

^ käsittääkseni, mutta ei ainakaan bluethootilla. Mutta saman suuntaisia havaintoja täälläkin että BT:tä musiikintoistoon kannattaa välttää, jos vain on muita vaihtoehtoja. Eikä tarvitse olla vältämättä kultakorvakaan  ;D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

passo_s

^Vielä jos Bluetoothin lisäksi hifistelyä jatketaan,jos kerta hifistellään niin hifistellään sitten kunnolla,spotifyn  sijaan pitää valita Tidal.

TWBE

Näin varmaan niillä jotka Dynaudion paketilla autonsa tilanneet tai Ruotsin version löytäneet... 8)

mddlfngz

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 24.03.20 - klo:12:30
Merkkihuollossa täytyy käydä tekemässä auton identifiointi ja henkkarit mukaan.

Volkswagen Ident on MY18 eteenpäin ja sitä tarvitaan lukkojen avausta & sulkemista varten. Muuten tuolle ei ole tarvetta.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: mddlfngz - 27.03.20 - klo:09:29
Volkswagen Ident on MY18 eteenpäin ja sitä tarvitaan lukkojen avausta & sulkemista varten. Muuten tuolle ei ole tarvetta.
Taitaa onnistua tuo lukkojen avaus ja sulkeminen vasta faceliftissä (siis tämä uudempi versio isommilla akuilla)... Itsellä 2018 viimeisiä "vanhoja malleja" ja ovien lukitseminen etänä ei tuossa ole mahdollista....

TWBE

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 26.03.20 - klo:17:02
^Vielä jos Bluetoothin lisäksi hifistelyä jatketaan,jos kerta hifistellään niin hifistellään sitten kunnolla,spotifyn  sijaan pitää valita Tidal.

Saikos ton Tidalin valikot jotenkin näkyviin volkkarin Android auton ruudulle. On meinaan spotify kivempi kun voi valita musiikit näytöltä.

mddlfngz

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 27.03.20 - klo:12:55
Taitaa onnistua tuo lukkojen avaus ja sulkeminen vasta faceliftissä (siis tämä uudempi versio isommilla akuilla)... Itsellä 2018 viimeisiä "vanhoja malleja" ja ovien lukitseminen etänä ei tuossa ole mahdollista....

Pitäisi löytyä 22/18 alkaen valmistetuista autoista Car-Net Security & Service -paketin yhteydessä.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: mddlfngz - 30.03.20 - klo:09:15
Pitäisi löytyä 22/18 alkaen valmistetuista autoista Car-Net Security & Service -paketin yhteydessä.

Marmorin mukaan ei ainakaan meidän autosta löydy... Alkuun toki kerrottiin että tunnistautumisen jälkeen pitäisi toimia (kun kysyin mitä iloa siitä tunnistautumisesta on niin kerrottiin juuri tuo), ei toimi. Ja kun asiasta tunnistautumisen jälkeen kysyin ja sitä selvitettiin... ... vastaus oli että on mallikohtainen toiminnallisuus ja ei toimi tässä mallissa...

No, viime kesänä lakkasi huollon jälkeen toimimasta ajastetut lähdöt, aina palautti jonkuin saman tilanteen. Sitä selviteltiin moneen kertaan ja päivitettiin joku softakin kun oli ongelmia myös android 10 kanssa. Nyt on sitten ollut erinäisiä ongelmia kaikkien puhelinten kanssa android versiosta riippumatta. Tänään on taas auto liikkeessä, tekevät taas sille "radion" softalle jotain...

baum

Tervehdys,

Vähän ristiriitaista infoa mittarivirheen paikkaamisesta löytyy. Onko vakiorattailla 215/55/17 tuleva mittarivirhe paikattavissa OBDeleven koodauksilla?  Eli pitäisi varmaan uskotella autolle, että siellä olisi pienemmät rattaat alla, jolloin saisi tuon 100 -> 105 mittarivirheen paikattua. Mahtuisiko näihin 60-profiilinen kumi pyörimään?

Saako jotain muutettua keskinäytölle startin jälkeen tössähtävän turhanoloisen "range ja potentiaali" menun oletuksena toiseen? Vaikka ajotietojen tilastot tai media-valikon suoraan. Pieni juttu, mutta auto tuntuu niin täydelliseltä niin pitää keksiä vikoja.

Saako koodaamalla ovia lukittautumaan automaattisesti mikäli virta on poissa ja avaimet ulkopuolella? Mulla ilmeisesti ei ole avaimetonta sisäänmenoa tässä tuoreessa 2017 gte-hankinnassa.

Takajarrulevyt ovat vähän rujon näköiset, onko jollain tietoa suoraan mikä on oikea halkaisija, kun varaosista löytyy kolmea eri kokoa. 282,300 ja 310mm.

duke7

^ nuo takajarrulevyt muuten kai jonkunlainen tyyppivika. Omassa on kans ja mitä katsellut muita gte:eitä niin varmaan puolessa sama homma. Oletan liittyvän siihen kun ovat niin vähällä käytöllä.

60-sarja mahtunee helposti alle. Ei tuolla niin ahdasta ole.

Perusversio on vain avaimeton käynnistys mutta ovet avattava napista.

akk

^^ Enpä ole törmännyt tapaukseen että nopeusmittarivirhettä voi koodaamalla korjailla, liittynee myös lakiin ? Kulutuslukemiahan voi kyllä korjailla koodaamalla.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

M_M

Lainaus käyttäjältä: akk - 03.04.20 - klo:08:15
^^ Enpä ole törmännyt tapaukseen että nopeusmittarivirhettä voi koodaamalla korjailla, liittynee myös lakiin ? Kulutuslukemiahan voi kyllä korjailla koodaamalla.

Vanhemmassa kalustossa oli osassa mahdollisuus muuttaa nopeusmittarin näyttämää aavistuksen verran, suuria muutoksia ei kyllä niissäkään pystynyt tekemään. Itsekin joskus omasta -07 Jetasta säädin mittarivirhettä pienemmäksi. Vähän sellainen tuntuma kyllä, että tuoreemmissa autoissa tämän pienenkin säädön mahdollisuus on poistunut.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

slarpa

Hieman offtopiccia mutta mittarivirheestä sellainen ihmetys että sitä on perusteltu jossain jollain EU- lailla muistaakseni? Että autoissa pitää olla tietty määrä mittarivirhettä? No kummasti tuolla etelä-Euroopassa vuokra-autoissa mittarivirhettä on ollut tasan nolla km/h, esim Alfa Romeossa.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

M_M

Ei missään ole määrätty, että mittarivirhettä pitäisi olla.

On määrätty vain, että mittari ei saa missään tilanteessa näyttää liian pientä lukemaa, vaikka autoon vaihtaisi eri kokoiset renkaat (jos ovat silti hyväksyttyä kokoa). Suurin osa valmistajista sitten pelaa varman päälle ja laittaa mittarin laittamaan vähän liikaa. Mutta ei, mikään määräys ei sano etteikö mittarivirhe saisi olla myös tasan nollassa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

-ruoska-

Lainaus käyttäjältä: baum - 03.04.20 - klo:02:26
Tervehdys,

Vähän ristiriitaista infoa mittarivirheen paikkaamisesta löytyy. Onko vakiorattailla 215/55/17 tuleva mittarivirhe paikattavissa OBDeleven koodauksilla?  Eli pitäisi varmaan uskotella autolle, että siellä olisi pienemmät rattaat alla, jolloin saisi tuon 100 -> 105 mittarivirheen paikattua. Mahtuisiko näihin 60-profiilinen kumi pyörimään?


Tässä ohjeistus Golfille, kannattaa kokeilla pääseekö Passatissa tuohon kiinni.
Linkki

Voisi kuvitella että tätä kautta matkamittari ei sitten ala valehtelemaan.

akk

^ Luulisi että tuo vaikuttaa matkan mittauksen ja sitä kautta myös välillisesti kulutuslukemiinkin. Esim. omassa Tiguanissa näyttää että oletuskulutuslukemat on ”kalibroitu” 18” pyöräkoolle, joten kun alla on 17”, niin virhettähän siinä tulee.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

-ruoska-

Eikös noiden 18" ja 17" renkaiden halkaisija pitäisi olla hyvinkin lähellä toisiaan, tai oikeastaan minkä tahansa tuumakoon.

Jos niitä yli-/alakoon renkaita pistää niin silloinhan kaikki mittarit menee pieleen.

Tällä koodauksella luulisi että asia hoituu ohjelmallisesti, kannattaa kokeilla

akk

^ Olettaisi että näin digiaikana olisi tarkat mittausanturit ja hienot ohjelmat, jotta saataisiin 99,9 % tarkat lukemat. Mutta ei  :D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

akk

Lainaus käyttäjältä: akk - 03.04.20 - klo:10:33
^ Olettaisi että näin digiaikana olisi tarkat mittausanturit ja hienot ohjelmat, jotta saataisiin 99,9 % tarkat lukemat. Mutta ei  :D

Ps. jos nyt oikein meni laskelma niin ero 17” (215/65) ja 18” (235/55) välillä kehässä on noin 0,7 %
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

-ruoska-

Kyllähän ne lukemat varmasti on erittäin lähellä 100% tarkkuutta, mutta jos mennään sörkkimään asioita siinä mittausketjussa, niin sittenhän ei enää mittausparametrit pidä paikkaansa

mddlfngz

Lain mukaan mittarivirhe saa olla 10%+4km/h. Uudessa Golfissa mittarilukema perustuu ABS-tunnistimien lisäksi GPS-tietoon, joten mittarivihreen pitäisi olla minimaalinen.

baum

Kiitos vastauksista, odottelen vielä tuota obd11-pulikkaa kilkkeineen josko sillä pääsis riehumaan.

Mittarivirhe tuntuu ihan 5kmh tahalliselta offsetiltä, eli näyttää 85 80-vauhdissa ja 105 100-vauhdissa.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: baum - 03.04.20 - klo:17:24
Kiitos vastauksista, odottelen vielä tuota obd11-pulikkaa kilkkeineen josko sillä pääsis riehumaan.

Mittarivirhe tuntuu ihan 5kmh tahalliselta offsetiltä, eli näyttää 85 80-vauhdissa ja 105 100-vauhdissa.

No tavallaan toihan on hyvä vaan kun ajat sen 110 motarilla - kun välähtää kamera niin tulee vaan huomautus.  ;D

TWBE

Voisiko joku noista latauskaapeleista tietävä vielä selventää tuota sähkölatausta. Kun autoni mukana tuli kaksi keltaista latauskaapelia:
1. Käsittääkseni mode 2 pikalatauskaapeli esim. automarkettien latauspisteistä suoraan ladattaessa max asetuksella menee n. alle 3h ladatessa (2h 40min bout).
2. Schuko liitäntäinen kaapeli normaaliin pistorasiaan, tässä kaapelissa on keskellä iso musta mötikkä - mistä ei saa kyllä mitään säätöjä tehtyä. Mikähän se mötikän virka mahtaa olla? Onko näitä erilaisia kun olen nähnyt ilmankin tommosta mötikkää olevia scuko kaapeleita?

Pääkysymys kuuluu lähinnä tuosta scuko puolen kodin normista sähkötolpasta lataamisesta, että pitääkö sieltä auton valikosta mennä säätämään niitä amppeereita pienemmäksi kun tuota "mötikkä" kaapelia käyttää ja missä tapauksissa niitä amppeereita kannattaa säätää?

Lisäksi, minusta se amppeeri säätö lisäsi latausaikaa myös markettikaapelilla eli kohdan 1 kaapelia käytettäessä. -Jos on aikaa odotella, niin kannattaisiko tuota marketti lataustakin hidastaa?

Tonttu66

Ensin termeistä: mode tarkoittaa lataustapaa. Mode 2 on schuko-kaapelilla lataus ja Mode 3 latausasemasta lataus. Molemmissa tapauksissa auton päässä on Type 2 -pistoke.

Schuko-kaapelissa oleva mötikkä on latauksen ohjaus- ja säätöyksikkö. Mode 3 latauksessa samat asiat hoitaa latausasema.

Aina kannattaa ladata maksimivirralla mitä lataustapa mahdollistaa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Topjanne

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 05.04.20 - klo:10:33
Aina kannattaa ladata maksimivirralla mitä lataustapa mahdollistaa.

Miksi?

passo_s

Passat GTE -19
Kuulemma MIB3:lle saa softapäivityksellä suomenkielen. On saanut jo jonkin aikaa.Miksi merkkiliike ei huolehdi ja kutsu päivitykseen? Jostain päin nettiä asian pongasin.

PrimeTime

Tietääkö joku mistä saisin Teslan multimedianäyttöä vastaavan soittimen hommattua asennuksineen? Eli 9-10" näyttö, mielellään pystyversio ja pääkaupunkiseudun läheisyydestä mielellään.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 06.04.20 - klo:08:27
Miksi?

Itselläni on Volvon hybridi, jossa käyttäjä ei voi edes vaikuttaa latausvirtaan (lataa siis sillä teholla minkä auto ja latausyksikkö keskenään päättävät, käytännössä auto pyytää suurinta virtaa minkä auto pystyy vastaanottamaan). En tiedä miksi Volkswagen on tuonut edes mahdollisuuden kuljettajalle valita latausvirta, mutta en ainakaan itse pysty näkemään mitään hyötyä latausvirran rajoittamisesta (ellei se sitten johdu siitä, että latauspaikan sähköt eivät kestä täyttä virtaa).
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy