Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Korissa korroosiota sisempien takalamppujen tienoilla(alla) ja oven kahvojen alta saattaa kulua maali puhki. Koskee kaikkia, ei ainoastaan hybridiä. Eipä näissä mitään muuta erityistä ole. Omalla listallani passatit on hyviä pelejä kaikkinensa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Passatti

Kysymys Passat GTE omistajille ,jolla on uusi auto. Toimiiko auton mukana tullut mode 2 schuko johto? Millä virralla lataatte? Mulla on Superb iV ja se käyttää samanlaista johtoa kuin Passatti mutta kun se vaan lataa tyhjästä täyteen akun 10 tuntia. Vikaa vissiin autossa.
Always lead, never follow

biili_

Akun koko 13kWh. Latauksen kesto:
- 5A-virralla: 13kWh / (0.230kV x 5A) = 11.3h
- 8A-virralla: 13kWh / (0.230kV x 8A) = 7h
- 16A-virralla: 13kWh / (0.230kV x 16A) = 3.5h

Tyhjänähän akku ei koskaan ole, joten täyttä 13kWh ei tarvitse ladata, samalla kuitenkin akun loppukapasiteetti latautuu hieman hitaammin, joten yllä olevat aika lähellä oikeaa.

SP

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 19.02.20 - klo:20:29
Akun koko 13kWh. Latauksen kesto:
- 5A-virralla: 13kWh / (0.230kV x 5A) = 11.3h
- 8A-virralla: 13kWh / (0.230kV x 8A) = 7h
- 16A-virralla: 13kWh / (0.230kV x 16A) = 3.5h

Tyhjänähän akku ei koskaan ole, joten täyttä 13kWh ei tarvitse ladata, samalla kuitenkin akun loppukapasiteetti latautuu hieman hitaammin, joten yllä olevat aika lähellä oikeaa.

Ei pidä unohtaa latauksessa tapahtuvaa muunnoshäviötä. Olisikohan 90% lähellä totuutta? Itse mittasin että schukon kautta ladatessa autoon meni 13,36kWh, kun auton akku oli niin tyhjä kuin ajamalla sai ajettua. En tiedä mikä GTE -19 akun nettokapasiteetti on, mutta veikkaan alle 12kWh. Onko jollain parempaa tietoa?

Oliko "Passatti" sinulla lataustehoa rajoitettu auton valikoista?

Passatti

Lainaus käyttäjältä: SP - 19.02.20 - klo:20:47
Ei pidä unohtaa latauksessa tapahtuvaa muunnoshäviötä. Olisikohan 90% lähellä totuutta? Itse mittasin että schukon kautta ladatessa autoon meni 13,36kWh, kun auton akku oli niin tyhjä kuin ajamalla sai ajettua. En tiedä mikä GTE -19 akun nettokapasiteetti on, mutta veikkaan alle 12kWh. Onko jollain parempaa tietoa?

Oliko "Passatti" sinulla lataustehoa rajoitettu auton valikoista?
Autossa on vain 2 asentoa max ja rajoitettu. Max asennossa lataus menee tiltiin omalla piuhallaan. Lataa vain rajoitetulla moodilla. Taitaa vika löytyä auton lataus elektroniikasta.
Always lead, never follow

Antore

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.02.20 - klo:21:08
Autossa on vain 2 asentoa max ja rajoitettu. Max asennossa lataus menee tiltiin omalla piuhallaan. Lataa vain rajoitetulla moodilla. Taitaa vika löytyä auton lataus elektroniikasta.

Tämä on ehkä sarjassa tyhmiä kysymyksiä mutta miksi autossa on latausvirran säätömahdollisuus jos auton mukana tuleva kaapeli kykenee ainoastaan 1,8 kWh lataustehoon? Audissa tuo vastaava valinta tehdään latauspiuhan 'mötikän' näytön valikoista 1,8 ja 3,6 kWh välillä ja sekin on minusta vähän omituista. Toki jos jostain normi suko-pistokkeesta saa sen 16A virtaa ja pitkään siitä lataa, niin varmaan fiksua valita alempi latausteho. Tosin Audin piuhassa sen virranottopään voi vaihtaa sukosta voimavirtapistokkeeksi jos sellaiseen on mahdollista kaapeli kiinn laittaa.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Antore - 19.02.20 - klo:21:36
Tämä on ehkä sarjassa tyhmiä kysymyksiä mutta miksi autossa on latausvirran säätömahdollisuus jos auton mukana tuleva kaapeli kykenee ainoastaan 1,8 kWh lataustehoon? Audissa tuo vastaava valinta tehdään latauspiuhan 'mötikän' näytön valikoista 1,8 ja 3,6 kWh välillä ja sekin on minusta vähän omituista. Toki jos jostain normi suko-pistokkeesta saa sen 16A virtaa ja pitkään siitä lataa, niin varmaan fiksua valita alempi latausteho. Tosin Audin piuhassa sen virranottopään voi vaihtaa sukosta voimavirtapistokkeeksi jos sellaiseen on mahdollista kaapeli kiinn laittaa.
Kysymys onkin, että kumpi ompi rikki piuha vai auton puoli. Auto ei lataudu tällähetkellä kuin rajoitetulla ampeereilla. Kerran mun piuha toimi päivän maxilla.Ilmeisesti volkkarin porukat voivat lataa 8A virralla ilman ongelmia.
Always lead, never follow

biili_

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.02.20 - klo:21:49
Kysymys onkin, että kumpi ompi rikki piuha vai auton puoli. Auto ei lataudu tällähetkellä kuin rajoitetulla ampeereilla. Kerran mun piuha toimi päivän maxilla.Ilmeisesti volkkarin porukat voivat lataa 8A virralla ilman ongelmia.

Eikös se ollut tunnettu vika, että chuko-laturi toimii vain 5A rajoteitetulla virralla. Näin siellä Suberbbi-foorumilla kirjoitellaan.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.02.20 - klo:21:49
Kysymys onkin, että kumpi ompi rikki piuha vai auton puoli. Auto ei lataudu tällähetkellä kuin rajoitetulla ampeereilla. Kerran mun piuha toimi päivän maxilla.Ilmeisesti volkkarin porukat voivat lataa 8A virralla ilman ongelmia.

Ymmärrän kyllä ongelman mutta oma kysymykseni olikin lähninä ihmettelyä miksi latausvirran rajoituksia autosta pitäisi säätää? Luulisi, että auto ottaa mitä sille annetaan  ;D

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Antore - 19.02.20 - klo:21:55
Ymmärrän kyllä ongelman mutta oma kysymykseni olikin lähninä ihmettelyä miksi latausvirran rajoituksia autosta pitäisi säätää? Luulisi, että auto ottaa mitä sille annetaan  ;D
Niin mielestäni pitäisi olla , eikä mitään Tukesin määräyksiä.
Always lead, never follow

Topjanne

16 A schuko ei kestä jatkuvaa 16 A virtaa. Vaikka kaapeli ja sulake kestääkin, niin itse pistorasia saattaa lämmetä liikaa pidempiaikaisessa käytössä. Siksi Tukes on määrännyt 8 A rajoituksen näille tilapäislatauskaapeleille. Vanhemmissa kaapeleissa on vielä mahdollisuus 10 A virtaan. Jos 8 A ei riitä, niin kannattaa hankkia kiinteä latauslaite, jolla saa sitten maksimivirrat.

passo_s

Schuko pistoke jos löystyy,kuten talossani, alkaa pistorasiassa lämpeneminen ylimenovastuksen kasvaessa. Ehkäpä siksikin hyvä että schuko johdon virta on rajattu max 8A.Mulla reagoi vikavirtasuoja ja syytä setviessä paljastui pistorasian ruuvit löysiksi. Syy oli siinä että se Passatin iso schuko johdon mötikkä jää ilmaan ja siten painoksi joka kohdistuu schuko pistorasiaan. Piitkässä juoksussa schukon ruuvit antoivat periksi ja pistorasian rakenne löystyi. Ruuvien kiristelyn sijaan vaihdoin tilalle teollisuuspistorasian IP55 luokituksella ja laitoin seinään telineen Passatin latausjohdon mötikälle.

Antore

Ilmeisesti Audi on sitten ainoa konsernin merkeistä joiden mukana tulee maksimit tarjoileva kaapeli? Jotenkin muistelin, että GTE:ssä olisi vastaava mutta muistan varmaan väärin.

Crown

Kohta on viikko ajettu 2017 vuosimallin kulkineella. Paljon on hyviä vinkkejä täältä luettuna, mutta yksi huoli kaipaa vastausta. Moottorin vikavalo jää päälle auton virrankytkennän jälkeen arviolta parin päivän välein. Virrat sammuttamalla ja uudelleenyrityksellä on toistaiseksi selvitty, sillä moottorin vikavalon palaessa auto sallii vaihdevalitsimen siirron, mutta liikkeelle ei pääse. Tällöin vasemman puoleinen "power" mittari ei myöskään aktivoidu 0-kohtaan. Vikakoodit on pariin kertaan tarkistettu ja kerran nollattu. Olisko jollain tarjota vastausta, mitä käyttäjällä menee metsään vai pitääkö pyytää myyjää/korjaamoa apuun?

biili_

Lainaus käyttäjältä: Antore - 20.02.20 - klo:19:53
Ilmeisesti Audi on sitten ainoa konsernin merkeistä joiden mukana tulee maksimit tarjoileva kaapeli? Jotenkin muistelin, että GTE:ssä olisi vastaava mutta muistan varmaan väärin.


Eikö tuo Audin Compact-latauslaite Schuko-kaapelilla ota saman verran virtaa, kuin muutkin merkit:
https://shop.audi.fi/sahkoautojen-lataustarvikkeet/schuko-kaapeli-8-a-compact-latauslaitteesen-7pp971678df

Sitten jos laitteeseen vaihtaakin kaapelin, jossa voimavirtakaapeli, niin virranotto on isompi:
https://shop.audi.fi/sahkoautojen-lataustarvikkeet/voimavirtakaapeli-16-a-compact-latauslaitteeseen-7pp971678cm

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.02.20 - klo:21:49
.Ilmeisesti volkkarin porukat voivat lataa 8A virralla ilman ongelmia.
No joo, kyllä voi ladata 8A virralla, mutta tällä palstalla useampikin uuden Passat GTEn omistaja on raportoinut ongelmista schuko-laturin toiminnassa, eli se pätkii aina välillä. Eli periaatteessa toimii, mutta luotettavuus ainakin 8A virralla melko huono. Itselläni saattaa tulla saman iltana useampi ilmoitus We Connectin kautta että lataus ei onnistunut. Yleensä jatkaa itsekseen jonkin ajan kuluttua, mutta välillä ei auta muu kuin mennä irrottamaan latausjohto pistorasiasta, jotta johdon mötikässä näkyvä 'kolmen punaisen ledin' vika poistuu ja lataus jatkuu. En ole testannut virran rajoittamista 5A:iin, kuulemma voisi toimia paremmin sillä. Vien johdon huoltoon kunhan ehdin...

Antore

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 20.02.20 - klo:21:25
Eikö tuo Audin Compact-latauslaite Schuko-kaapelilla ota saman verran virtaa, kuin muutkin merkit:
https://shop.audi.fi/sahkoautojen-lataustarvikkeet/schuko-kaapeli-8-a-compact-latauslaitteesen-7pp971678df

Sitten jos laitteeseen vaihtaakin kaapelin, jossa voimavirtakaapeli, niin virranotto on isompi:
https://shop.audi.fi/sahkoautojen-lataustarvikkeet/voimavirtakaapeli-16-a-compact-latauslaitteeseen-7pp971678cm

Nuo vaihtokaapelit tulee tuon 'latauskaapelin' mukana mutta ilmeisesti siis auton mukana tulevista kaapeleista ainoastaan Audin piuha tarjoaa mahdollisuuden 3.6 kWh teholla lataamiseen.

S8k-80

Lainaus käyttäjältä: Crown - 20.02.20 - klo:21:19
Kohta on viikko ajettu 2017 vuosimallin kulkineella. Paljon on hyviä vinkkejä täältä luettuna, mutta yksi huoli kaipaa vastausta. Moottorin vikavalo jää päälle auton virrankytkennän jälkeen arviolta parin päivän välein. Virrat sammuttamalla ja uudelleenyrityksellä on toistaiseksi selvitty, sillä moottorin vikavalon palaessa auto sallii vaihdevalitsimen siirron, mutta liikkeelle ei pääse. Tällöin vasemman puoleinen "power" mittari ei myöskään aktivoidu 0-kohtaan. Vikakoodit on pariin kertaan tarkistettu ja kerran nollattu. Olisko jollain tarjota vastausta, mitä käyttäjällä menee metsään vai pitääkö pyytää myyjää/korjaamoa apuun?

Koita rauhallisempaa lähtöä. Olen huomannut että joskus kun siirtää vaihteen D:lle ennen kuin power mittari on noussut nollaan niin silloin käy noin.

Turbokiisseli

Mä olen 2016 GTE:ssä törmännyt samaan ja assosioinut sen joko puolivialliseen starttinappiin tai huonosti painettuun jarrupolkimeen. Vikakoodeja ei ole, mutta täytyy tutkia vielä ennen kuin vaihtoautoliikkeen takuu umpeutuu.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Topjanne

Odottele rauhassa jalka jarrupolkimella kunnes kuuluu se "ding-dong" ja moottorivalo sammuu. Kylmällä kelillä pitää odotella pidempään.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 20.02.20 - klo:08:06
16 A schuko ei kestä jatkuvaa 16 A virtaa. Vaikka kaapeli ja sulake kestääkin, niin itse pistorasia saattaa lämmetä liikaa pidempiaikaisessa käytössä. Siksi Tukes on määrännyt 8 A rajoituksen näille tilapäislatauskaapeleille. Vanhemmissa kaapeleissa on vielä mahdollisuus 10 A virtaan. Jos 8 A ei riitä, niin kannattaa hankkia kiinteä latauslaite, jolla saa sitten maksimivirrat.

Kyllä se "oikea" 16A schuko rasia sen 16A kestää. Nämä ns tavalliset ei ole siihen tarkoitettu vaikka niissä muka 16A merkintä onkin.
Nuo oikeat 16A pistorasiat lienee yleenså sinisiä, ainaki mitä ite oon nähnyt. Ei välttis tarkoita silti että kaikki siniset olis 16A jatkuvaa kestäviä, en tiedä ..

Crown

Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 21.02.20 - klo:08:21
Odottele rauhassa jalka jarrupolkimella kunnes kuuluu se "ding-dong" ja moottorivalo sammuu. Kylmällä kelillä pitää odotella pidempään.

Kiitos kattavista vinkeistä. Pitää seurata äänimerkkiä ja mittaristoa jatkossa tarkemmin liikkeelle lähtiessä, kun ajossa en mitään poikkeavaa ole havainnut.

Yhdessä koeajamassani yksilössä oli erikoinen voimansiirron suunnalta tuntuva resonanssi sähköajossa alle 50km/h nopeudessa jalan kaasulpolkimelta noston jälkeen, jolloin auto lähti rullaamaan. Auto oli vasta 50tkm ajettu ja huonosti hoidetun näköisessä kunnossa, joten päätin jatkaa muiden gte vaihtoehtojen kartoitusta.

Hyvin tämä nyt valikoitunut Ruotsista tuotu yksilö tuntuu toimivan. Muutenkin hyvien varusteiden listalta Dynaudio miellyttää kyllä kirkkaalla soinnillaan. Tavaratilan subbari toki uupuu, mutta mahtaako kuskin penkin alla olla joku pienempi bassokaiutin? Suurin osa ajoista tapahtuu pelkällä sähköllä. Vielä en ole satavarma, onko schuko laturi 8A vai 10A versio. Pitänee jatkaa selvittelyä ja mahdollisesti investoida jossain kohdassa ehkä Webasto Pure 3-vaihe laturiin, joka vaikuttaa tällä hetkellä kilpailukykyisimmältä vaihtoehdolta. Valojen päällekytkentäkehotus hieman harmittaa, vaikka kytkeytymisaika on myöhäiseksi jo valittuna. Regeneroinnissa olen koittanut löytää lievempää hidastusta ja jotenkin ratin miinusnapin painallus vaikuttaisi hidastavan aavistuksen B-modea rauhallisemmin. Satunnaisesti risteysajossa huomaa DSG laatikon vaihteen kytkeytymisen nykäisevän kaasun painalluksesta, vaikka pääosin eteneminen on silkinpehmeää. Webasto  tuli asennettua jälkikäteen, kun sitä ei autosta löytynyt. Kertoivat tämän jälkiasenteisen version lämmittävän myös moottorilohkon alkuperäisestä poiketen. Tänään kokeilin lämmitystä ensi kertaa ja sisällä oli lämmintä vajaa 10min lämmityksen jälkeen, mutta konepellin alle täytyy muistaa kurkata toisella kertaa. Mielenkiinnosta olisi mukava selvittää, voiko tämä  Webaston Evo versio olla päällä myös ajon aikana, joka voisi parantaa matkustusmukavuutta sähkörangen suuremmin kärsimättä. Pisaramallisen kaukosäätimen range oli samaa luokkaa kuin edellisessä vag kulkineessa.

duke7

^ kuskin penkin alla on Dynaudion vahvistin, ei subbari. Olen myös positiivisesti yllättynyt tuon soinnista.
Eikö sulla ole valoissa auto-asentoa vai mistä kehoituksesta puhut?
Pienempää hidastusta voi muuten tehdä ihan jarrulla koska jarrutus aloitetaan sähköllä ja se energia tulee siis talteen.

Crown

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 22.02.20 - klo:00:08
^ kuskin penkin alla on Dynaudion vahvistin, ei subbari.

Ilmankos tuosta laatikosta ei ääntä tuntunut lähtevän ;)

Pitäisin mieluusti huomio led tai parkit päällä pidempään, kuin auton automatiikka ohjaa. Kun valokatkaisija on 0- tai parkkivaloasennossa, näkyy mittaristossa pyyntö kytkeä ajovalot. Mielummin katsoisin valitsemaani näyttötilaa ja kytkisin ajovalot oman arvioni mukaan. Lisäksi parkkien kanssa takavalot saa päälle, jotka tarvinnee ohjelmoida toimimaan kaikissa ajovalotiloissa, oman mieltymykseni mukaan.

Helppous ja mukavuus hidastaessa on vaan hakusessa. Pidin e-Golfin neljästä eri hidastusvaihtoehdosta ilman jarrun painallusta, jonka toivoisin olevan tarjolla useammissa kulkupeleissä. Pari eri recuperaatiovaihtoehtoa olisi monipuolisempi käyttää, jos minunlainen kuski haluaa hidastella ilman jarrupolkimen painallusta risteyksiin.

mtk

Saako kysyä pari asiaa:
- kun moottori on kylmä talvella, tai aina kun on viileää muutenkin, ja polkee kunnolla kaasua niin että auto käynnistää polttomoottorin, sen luulisi tekevän pahaa kylmänä kaikki tehot ja kylmät öljyt turbossa jne.
Että lämmittääkö auto moottoria koko ajan kylmissä olosuhteissa tätä toimintoa varten vai moottori vain sitten kuluu normaalia pahemmin?
- voiko millään tavalla ladata suoraan esim. 24V aurinkopaneeliakuista ilman invertteriä. Akut tyrkkää esim. 80A teholla suoraan. Ã,,lyääkö auton elektroniikka tällaista ottaa vastaan?
Pitää kylläkin olla sopiva kaapeli sitä varten.
Invertteri 230V välissä vain sotkee asiaa, ne ei tuollaisia virtamääriä kestä kun taas akut kestää luovutta isoja virtamääriä.
Octavia 1,4TSI,DSG
Superb 2,0 TDI200, DSG,

Antore

Lainaus käyttäjältä: mtk - 22.02.20 - klo:18:24
Saako kysyä pari asiaa:
- kun moottori on kylmä talvella, tai aina kun on viileää muutenkin, ja polkee kunnolla kaasua niin että auto käynnistää polttomoottorin, sen luulisi tekevän pahaa kylmänä kaikki tehot ja kylmät öljyt turbossa jne.
Että lämmittääkö auto moottoria koko ajan kylmissä olosuhteissa tätä toimintoa varten vai moottori vain sitten kuluu normaalia pahemmin?

No ihan varmasti tekee pahaa, enkä itse ainakaan koskaan tee kickdownia jos moottori ei ole ollut tovin käynnissä. Aika usein täyskaasukiihdytyksen tarpeen voi ennakoida, ainakin kaupunkiajossa ja jos näin ei kykene toimimaan, kannattaa ajaa hybrid-moodissa aina.

jamo75

id.3:ssa tuota oli kysytty ja vastaus oli että aurinkopaneelin lataus ei tueta koska se vaatisi enemmän älykkyyttä.
paneelista tuotto vaihtelee ja se voi loppuakin kesken lataus syklin, auton pään elektroniikka olettaa lataus tehon pysyvän sinä mitä sen olettaa olevan (riippuen missä kohtaa lataus sykliä se itse on).

Tesla on tuomassa markkinoille uuden sukupolven lataus asema jossa ensin ladataan sen omaa akkua ja sitten auto ladataan korkeammalla teholla lataus aseman akun kautta.

Lainaus käyttäjältä: mtk - 22.02.20 - klo:18:24
- voiko millään tavalla ladata suoraan esim. 24V aurinkopaneeliakuista ilman invertteriä. Akut tyrkkää esim. 80A teholla suoraan. Ã,,lyääkö auton elektroniikka tällaista ottaa vastaan?
Pitää kylläkin olla sopiva kaapeli sitä varten.
Invertteri 230V välissä vain sotkee asiaa, ne ei tuollaisia virtamääriä kestä kun taas akut kestää luovutta isoja virtamääriä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mtk

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 22.02.20 - klo:20:09
id.3:ssa tuota oli kysytty ja vastaus oli että aurinkopaneelin lataus ei tueta koska se vaatisi enemmän älykkyyttä.
paneelista tuotto vaihtelee ja se voi loppuakin kesken lataus syklin, auton pään elektroniikka olettaa lataus tehon pysyvän sinä mitä sen olettaa olevan (riippuen missä kohtaa lataus sykliä se itse on).

Tesla on tuomassa markkinoille uuden sukupolven lataus asema jossa ensin ladataan sen omaa akkua ja sitten auto ladataan korkeammalla teholla lataus aseman akun kautta.

Niin, sitä itsekin tarkoitin että lataan ensin omat 24V akkuni (12V akut sarjassa) ja siirrän niiden tehon auton akkuihin. Vähän samaan tyyliin kuin annetaan kaapeleilla apuvirtaa tyhjentyneeseen akkuun. Kaikki invertterit latauksen välissä on turhaa, kallista ja rajoittavaa tekijää. Mutta systeemit on näissä niin hienoksi tehty ettei se onnistu. Ja toinen syy on se että ei halutakaan tehdä liian helpoksi, koska valmistajat haluaa rahastaa.
Octavia 1,4TSI,DSG
Superb 2,0 TDI200, DSG,

b1mpo

Suurjännitettä ei saa 24V lähteestä. Se ei ole kiusantekoa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

biili_

vm 2020 webaston asetusvalikon osalta käyttöohjekirjassa on maahantuojan mukaan virhe. Autossa ei pidä olla asetusvalikkoa, vaikka ohjekirja niin väittääkin. Eli aiemista vuosimalleista poiketen 2020 mallissa sitä ei ole.

Kaukosäätimestä webaston kytkentä on päällä 30min maahantuojan mukaan. Tätä ei lue missään. Vanhemmissa malleissahan tuon ajan pystyi säätämään itse tuosta webaston asetusvalikosta.

e-managerin kautta ajastusongelmat webastolle näyttävät liittyvän jotenkin We Connect -käyttäjäproofiiliin itsellä. Omalla profiililla ei ajastukset toimi, mutta vieras-profiililla ne toimivat. Ilmeisesti muut eivät ole törmänneet tähän ajastusongelmaan?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy