Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Nalkkis - 07.02.20 - klo:22:02
Ok. Joillekin se on laturi, toisille laturin johto. ;D
Schuko latausjohdossa on iso mötikkä, onko se vaan ”sulake” ? Kumman iso. Ledejähän siinä on kolme,mutta jos autossa on latauksen säätöelektoniikka, miksi tällänen julmettu mokkula tarvii olla schuko johdossa?

passo_s

Passat GTE-19
Apple watchilla we connect toimii kuin junan vessa.

Terpower

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 09.02.20 - klo:14:13
Passat GTE-19
Apple watchilla we connect toimii kuin junan vessa.
Toimiihan se, mutta eipä kellolla paljon mitään ajastella. Mulla muutenki toiminu iPhonella ku junan vessa.
ID4 Pro Business

passo_s

Mulle pukkaa ei yhteyttä herjaa kun kännystä käytän weconnectia, vaatii aina usean yrityksen. Applen kellolla ei ole tullut kertaakaan ei yhteyttä herjaa.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Nalkkis - 07.02.20 - klo:20:22
Toki noissa (schuko)johdoissa on se älymokkula välissä, mutta monet luulee, että se on se laturi.

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 08.02.20 - klo:23:27
Schuko latausjohdossa on iso mötikkä, onko se vaan ”sulake” ? Kumman iso. Ledejähän siinä on kolme,mutta jos autossa on latauksen säätöelektoniikka, miksi tällänen julmettu mokkula tarvii olla schuko johdossa?

Se mokkula schuko-latausjohdon välissä pitää sisällään elektroniikan joka kertoo autolle väylää pitkin että millainen latauspaikka on kyseessä ja kuinka suurella virralla kyseisestä paikkaa saa kuormittaa. Joissain mokkuloissa on latausvirran säätömahdollisuus ja jos siitä säätää virtaa niin todellisuudessa mokkula vain kertoo autolle erilaisen virtarajoituksen ja auto aina hoitaa sen todellisen säätämisen. Mokkula sisältää myös vikavirtasuojauksen toden näköisesti. Konkreettinen laturi on sitten autossa ja auton elektroniikka säätää sen tehoa väylän kautta tulleen tiedon mukaan. Jos käyttää esim. markettien "hidas" lataus pisteitä niin tämä älymokkula on siellä marketin seinässä olevan boxin sisällä eli väliin tarvitaan pelkkä type2 - type2 johto.

Sitten kun käytetään pikalatausta CCS Combo 2 liitännällä (ei yleensä löydy hybrideistä) niin se todellinen laturi on siellä marketin parkkipaikalla olevassa isommassa boxissa. Boxi ja auto juttelevat väylän kautta ja auto päättää anturitietonsa avulla kuinka suurella virralla akkua voidaan täyttää ja kertoo sen väylää pitkin laturille joka sitten lataa akkua suoraan tasajänniteliitännän kautta. Eli auto päättää miten akkua ladataan ja ulkoinen laturi todellisuudessa lataa akun.

Markkinoilla on myös schuko-latauskaapeleita joissa tuo älymokkula on rakennettu sinne type2 liitännän sisälle eli kaapeli on huomattavasti sirompi. Kaapelissa on vain pieni vikavirtasuoja palikka lähellä schuko pistoketta. Tässä esim. yksi potentiaalinen vaihtoehto ->

https://eauto.si/metron-shop/product/type2-schuko-cee-16a-1-phase/

Ja tässä esitellään paria em. merkkistä kaapelia ->

https://youtu.be/hSqP8wa2nT4
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

#timo#

#1985
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.02.20 - klo:12:53
Se mokkula schuko-latausjohdon välissä pitää sisällään elektroniikan joka kertoo autolle väylää pitkin että millainen latauspaikka on kyseessä ja kuinka suurella virralla kyseisestä paikkaa saa kuormittaa.
No ei kai nyt sentään. Schuko johdosta puhuttaessa tämä tieto täytyy olla käyttäjällä tiedossa!

Topjanne

Lainaus käyttäjältä: #timo# - 10.02.20 - klo:14:36
No ei kai nyt sentään. Schuko johdosta puhuttaessa tämä tieto täytyy olla käyttäjällä tiedossa!

Niin, käyttäjä säätää käyttöpaikan rajoitusten mukaisesti mokkulan, joka kertoo tiedon edelleen autolle.

passo_s

Passat GTE-19
Kaksi päivää ollut pajalla vianhaussa, lane assist ja travel assist herjojen takia. Vianhaku sen kuin jatkuu. Taitaa olla niin että asentajien osaaminen ei riitä. Kaippa maahantuojalta joku osaaja K Caaralle löytyisi.

Haappis

Tuoreena we connect-käyttäjänä ihmettelen, miten saisin ”ajotietoihin” ajetun matkan kulutustiedot? Tällä hetkellä ajotiedot kertovat vain ajomatkan, -ajan ja keskinopeuden, sekä käyttövoiman (sähkö ja hybridi). Muistelen nähneeni tällaisia raportteja tässäkin ketjussa. Auto on vm16, jos sillä on merkitystä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: #timo# - 10.02.20 - klo:14:36
No ei kai nyt sentään. Schuko johdosta puhuttaessa tämä tieto täytyy olla käyttäjällä tiedossa!

Joo olet ihan oikeassa, että se pitää olla käyttäjän tiedossa. Sensijaan mietin, että kun sinä tiedät sen latauspaikan rajoitteet niin miten kerrot sen rajoituksen autolle? Kirjoitat paperille ja työnnät sen paperin postimerkin kanssa pakoputkeen? Itse ainakin kertoisin tiedon sille schuko latausjohdon mokkulalle joka osaa kertoa sen autolle. Autosta toki voi joku säätö löytyä myös suoraan tähän mutta onnistuu se näinkin..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Natina

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.02.20 - klo:12:53
Markkinoilla on myös schuko-latauskaapeleita joissa tuo älymokkula on rakennettu sinne type2 liitännän sisälle eli kaapeli on huomattavasti sirompi. Kaapelissa on vain pieni vikavirtasuoja palikka lähellä schuko pistoketta. Tässä esim. yksi potentiaalinen vaihtoehto ->

https://eauto.si/metron-shop/product/type2-schuko-cee-16a-1-phase/

Ja tässä esitellään paria em. merkkistä kaapelia ->

https://youtu.be/hSqP8wa2nT4

Kiitti vinkistä ja linkeistä. Tuommoinen integroidun älymokkulan kaapeli onkin seuraava latausjohto, mitä ostan! ...kunhan nyt ensin totean, että säännöllistä lataustarvetta on muuallakin kuin kotona.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 06.02.20 - klo:22:18
Niin siis eikös se 2019 vuoden malli myös ole 9.9kWh akulla ja vasta 2020 on 13kWh akulla.
'Alkuperäinen' Passat GTE 9.9 kWh:n akulla oli myynnissä noin v. 2018 syksyyn asti, sitten tuotanto keskeytettiin WLTP-kuvioiden takia, kunnes facelift tuli myyntiin 13 kWh akulla syksyllä 2019. Toki sitä taidetaan jossain kutsua 2020 faceliftiksikin. Yhtä kaikki, olen käsittänyt että v. 2019 ei valmistettu ja myyty muuta kuin faceliftiä.

Jlahti

Lainaus käyttäjältä: Haappis - 10.02.20 - klo:16:57
Tuoreena we connect-käyttäjänä ihmettelen, miten saisin ”ajotietoihin” ajetun matkan kulutustiedot? Tällä hetkellä ajotiedot kertovat vain ajomatkan, -ajan ja keskinopeuden, sekä käyttövoiman (sähkö ja hybridi). Muistelen nähneeni tällaisia raportteja tässäkin ketjussa. Auto on vm16, jos sillä on merkitystä.

Tätä selvittelin omassa autossani kanssa ja syyksi We connect tuki kertoi näin:

Kulutustiedot näkyvät vain Passat GTE malleissa, joihin on asennettu Security & Service ja e-Manager palvelupaketti ja hallintaohjelma.

Itseltäni tuo ainakin puuttuu, joten hyväksyin tämän selityksen.

Banned

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.02.20 - klo:17:42
Kirjoitat paperille ja työnnät sen paperin postimerkin kanssa pakoputkeen?

Helpompi tapa on laittaa sieltä auton valikosta maksimilataustehoksi vaikka 10A. Siitä päästäänkin siihen, että tajuaako se auto nostaa tuota itse 16A:iin, kun laittaa latausasemaan kiinni esim. kaupoilla?
Passat GTE

zäbää

Mietinnässä tämmönen Passat GTE hakee itselle.

Onko näissä jtn tyyppivikoja joita huomioida?
-Akkujen takuu on paljon?

Onko tää 1.4 kone kestävämpi, kun joskus aikanaan noista meni jakoketjuja poikki?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

duke7

Lainaus käyttäjältä: Banned - 11.02.20 - klo:07:55
Helpompi tapa on laittaa sieltä auton valikosta maksimilataustehoksi vaikka 10A. Siitä päästäänkin siihen, että tajuaako se auto nostaa tuota itse 16A:iin, kun laittaa latausasemaan kiinni esim. kaupoilla?
Ajastetuille voi säätää paikan mukaan (esim koti ja työ) omat virtarajat ja sille hetilataukselle omansa.

Topjanne

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 11.02.20 - klo:11:00
Ajastetuille voi säätää paikan mukaan (esim koti ja työ) omat virtarajat ja sille hetilataukselle omansa.

Tässä kohtaa se mokkula suojaa kodin sähköverkkoa, koska siihen voi säätää maksimiksi 8A vaikka hetilatauksekselle olisikin valittu 16A ja ajastuksille vaikka 5A.

Topjanne

Schuko-piuhalla ladatessa säädin virta-asetukset näin:
- mokkulan maksimivirta 8A (uusissa maksimi)
- ajastuksissa 5A (yön aikana ehtii hyvin)
- välitön lataus (We Connectista tai latausluukun ylemmällä nappulalla) MAX eli 16A

Näillä asetuksilla pistorasia tai sulake ei kuormitu liikaa (siis max 8A), mutta esimerkiksi julkisilla latausasemilla saa ladattua maksimivirralla.

Kiinteällä latausasemalla näin:
- asema antaa enintään 3x16A
- ajastuksissa 5A kesällä ja 10A talvella (lämmittää sisätilat paremmin)
- välitön lataus 16A

Lisäksi olen asettanut latauksen painopisteen yöllä kello 2-5, jolloin pörssisähkö on edullisimmillaan.

jarmoke

Empä ole jaksanut jumpata noita asetuksia. Mulla lataa aina max-teholla, eli schuko max on 8A (latausjohto rajoittaa) ja muutoin ottaa mitä saa (16A).

Lisäksi olen miettinyt tuota yösähköjumppaa ja sitä että aamulla ladattaisiin vasta täyteen, olen todennut että taloudellisemmaksi varmaan itsellä tulee kun ladataan aina täyteen kun mahdollista. Eipä se tarvi ku kerran pöräyttää (talvella) bensakone käyntiin sanotaan vaikka viim. 6km matkalle niin siinä aika pitkän aikaa saa kikkailla yösähköjen kanssa tasoittaakseen hintaeron.... Tämä siis oman mietinnän tulos meidän käytössä.

Banned

Auton valikossa taitaa olla 5, 10 ja 16A, joten 8A ei saa valittua. Johto ei ole alkuperäinen, niin siitä ei voi rajoittaa erikseen. Niin tosiaan nuo saa latauspaikkojen mukaan valittua. Muuten menee välittömän latauksen asetuksilla. Täytyy se sitten erikseen näköjään muuttaa 16A:ksi, jos laittaa latausasemaan.

Itselläni on yösähkölataus. Samalla tavalla se akku on täynnä aamuisin. Jos täytyy kesken päivän ladata, niin jättää vaan ajastuksen laittamatta. Tosin taitaa tuo osata ladata muutenkin, jos vaikka lähtö on ajastettu ennen yösähkön alkamista.
Passat GTE

Topjanne

Latauksen saa aina käyntiin manuaalisesti vaikka olisikin ajastus aktivoituna ja ohittaa silloin ajastuksessa määritetyn virta-asetuksen.

Yöllä lataus ei ole pelkästään taloudellisesti kannattavaa vaan tasoittaa myös sähkönkulutusta, koska harvemmin yöllä on muuta merkittävää kulutusta lämmityksen lisäksi.

jarmoke

Kukin tarpeensa mukaan. Olen toki tietoinen sähkön kulutuksesta yleisesti, sekä meillä kotona on päivä/yösähkösopimus. Ajoja ei kuitenkaan ole etukäteen suunniteltu, enkä ainakaan minkään lataussyklin takia ala suunnittelemaankaan. Kulkuneuvo jolla ajetaan kun tarvii, nykysysteemillä on päästy mielestäni hyvinkin pieneen polttoaineenkulutukseen :)
Omassa kristallipallossa ei näy riittävän selkeästi esim. milloin lapset tarvii kyytiä tms että voisi aina erikseen ladata auton täyteen ennen sitä. Mutta kuten sanoin, kukin tarpeensa ja mielenkiintosnsa mukaan - niin sen kuuluu ollakin.

passo_s

Passat GTE-19
Neljäs päivä menossa kameran vaihdossa, ilmeisesti kameraa vieläkin odotellaan.

Terpower

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 12.02.20 - klo:09:10
Kukin tarpeensa mukaan. Olen toki tietoinen sähkön kulutuksesta yleisesti, sekä meillä kotona on päivä/yösähkösopimus. Ajoja ei kuitenkaan ole etukäteen suunniteltu, enkä ainakaan minkään lataussyklin takia ala suunnittelemaankaan. Kulkuneuvo jolla ajetaan kun tarvii, nykysysteemillä on päästy mielestäni hyvinkin pieneen polttoaineenkulutukseen :)
Omassa kristallipallossa ei näy riittävän selkeästi esim. milloin lapset tarvii kyytiä tms että voisi aina erikseen ladata auton täyteen ennen sitä. Mutta kuten sanoin, kukin tarpeensa ja mielenkiintosnsa mukaan - niin sen kuuluu ollakin.

Samoin.

Mä lataan autoa vaan duunissa päivällä ja ajan sähköllä sen minkä pääsee. Loppu mennään sitte bensalla jos on tarvis.

ID4 Pro Business

zäbää

Lainaus käyttäjältä: zäbää - 11.02.20 - klo:10:05
Mietinnässä tämmönen Passat GTE hakee itselle.

Onko näissä jtn tyyppivikoja joita huomioida?
-Akkujen takuu on paljon?

Onko tää 1.4 kone kestävämpi, kun joskus aikanaan noista meni jakoketjuja poikki?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

???? Voisko joku vastata :)

b1mpo

Kuukkelista kaivamalla..







Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

passo_s

Passat GTE-19
Yli viikon auto ollut pajalla. Kamera joka toimii kaistavahtina ja autonomisessa ajamisessa on vaihdettu ja silti kaustavahti ja autonominen ajaminen herjaa. Korjaamolla on auto, huolto on tehtaaseen yhteydessä, saas nähdä koska on kunnossa.

Terpower

Mulla herjaa toi auto, siis 2017 aika-ajoin että "Eco ajovinkkejä ei ole saatavilla" tai jotain tohon suuntaan.

On mulla siinä joku ECO-ajotila, mutta ei sekään mitään vinkkejä anna ja edelleen ilmoitus tulee aina kun auton käynnistää ja välillä muutenkin.

Kellään muulla vastaavaa kokemusta ?
ID4 Pro Business

passo_s

Passat GTE-19
K Caara jos ei saa Passattini autonomiseen ajamiseen liittyvää kamerajärjestelmää kuntoon, onko jossain maahantuoja ja kenties heillä parempaa osaamista? Yli viikon on K Caara harjoitellut autollani kamerajärjestelmän korjausta, kameran he vaihtoivat turhaan, koska vika jatkuu kameran vaihdosta huolimatta.

zäbää

Kiitos näistä. Onko näissä jtn tyyppivikoja jotka tulis syynätä erityisen tarkasti?

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.02.20 - klo:07:10
Kuukkelista kaivamalla..








Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy