Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 07.02.20 - klo:14:30Tietääkö joku miten muut merkit, esim. Audi, Mitsu, BMW, Volvo.... ilmoittavat, saako mukana tulevalla laturilla ladata autoa....

Volvon hybridimallien mukana tulee sekä Type 2 että schuko latauskaapelit. Schuko-kaapeli on latausvirraltaan 8 A ja se on tarkoitettu ihan normaalisti auton lataamiseen.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

passo_s

#1951
Hölmöä tuo GTE Passatin mukana tulleen schuko laturin rajaaminen väliaikaiseen lataukseen, kuitenkaan ei määritetä mikä aikamäärä on väliaikaista. Tulkitsen edelleenkin niin että lataaminen 8h työpaikalla on väliaikaista, työsuhdeauto kun on niin kotona ei ladatakkaan enää sillä jos lataa vielä kotonakin niin lataaminenhan on sitten auton käyttöön liittyvien ohjeiden mukaan ei väliaikaista :)

Antore

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 07.02.20 - klo:14:30
On tää kyllä hieno ladattava laite kun mukaan annetan laturi jota ei kuitenkaan saa/saisi käyttää.... Aikaisemminkin ketjussa kertonut, mutta miulla on ollut satunnaisia ongelmia sen schuko-laturin kanssa. ihan ihmeellisiä... No, nyt kun on kotona latauslaite seinässä ja schuko-laturia käytetään käytännössä vain töissä niin vähään aikaan ei ole temppuillut e schuko-laturikaan (kop kop).
Silti ihmetystä herättää ja ärsyttää tuo "se laturi ei ole tarkoitettu auton lataamiseen"-asennne.

Tietääkö joku miten muut merkit, esim. Audi, Mitsu, BMW, Volvo.... ilmoittavat, saako mukana tulevalla laturilla ladata autoa....

Mulla tuli A3 e-tronin mukana hervoton laatikko johon laturin olisi voinut kiinnittää ja näin tehdä siitä "latausaseman" ;D Siis tyhjää täynnä oleva boksi jossa pidike laturille. Käytin ainoastaan seinäpidikkeitä vähän vastaavasti kuin toisessa kuvista. Aina kun kotona olen on auto tuon laturin perässä.







table images png

Nalkkis

Eikös se nyt kuitenkin ole niin, että laturi on autossa ja piuha on vaan piuha. Joissain kaapeleisssa on vissiin virtamäärän säätömahiksia.
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

Antore

Lainaus käyttäjältä: Nalkkis - 07.02.20 - klo:19:50
Eikös se nyt kuitenkin ole niin, että laturi on autossa ja piuha on vaan piuha. Joissain kaapeleisssa on vissiin virtamäärän säätömahiksia.

Näin se taitaa olla mutta ei kai kuitenkaan ole suositeltavaa lykätä autoa piuhalla suoraan verkkovirtaan? Jotenkin ilmeisesti latausta hallitaan ja tehdään se 'älykkäästi'. Audin käsikirja nimittää tuota vekotinta latausjärjestelmäksi :D Eikä kyllä ole mitään mainintaa, etteikö tuota voisi käyttää ihan jatkuvasti.




whats pics

Nalkkis

Toki noissa (schuko)johdoissa on se älymokkula välissä, mutta monet luulee, että se on se laturi.

Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

passo_s

Jos siinä on virran rajoitusta jne elektroniikkaa niin minusta se on silloin laturi :) Volvon schuko laturi on sievän kokoinen verrattuna Passatin schuko laturiin. Audissakin schuko laturi näyttää olevan mukavan pieni.Passatin schuko laturi mötikkä kanssa on tympeää päivittäin temuta, ehkäpä siksi sitä suositellaan väliaikaiseksi laturiksi.

biili_

passo_s:

Vastaahan jo kysymyksiin. Joko webaston ajastus toimii? Löytyykö asetusvalikko autosta, joka on mainittu ohjekirjassa? Mitä maahantuoja on sanonut ongelmiin?

Nalkkis

Ok. Joillekin se on laturi, toisille laturin johto. ;D
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

passo_s

Passat GTE-19
Webasto weconnect appsilla ajastettuna käynnistyy kun autossa on 9 km rangea. Weconnect portaali (webbiselain) sama juttu. Webaston ajastus autosta autosta onnistuu ja vaatii saman rangen.Huvittavaa on se että jos rangea on alle 9 km, weconnect appsi,weconnect portaali eikä autosta tehty ajastus käynnistä webastoa,mutta webaston kaukosäädin käynnistää. Maahantuoja lähes pesee kätensä kertomalla että weconnect on maahantuojasta erillinen yhtiö jonka omistaa VW tehdas, ole hyvä ja valita heille. No en ole jaksanut. Harmittaahan se että weconnectissa on paljon serveri häiriöitä jotka aiheuttaa päivittäisessä käytössä sen että weconnect valittaa ei yhteyttä mutta sitten esim neljännellä yrityksellä käynnistää webaston. Tympeää tuossa on varsinkin weconnect palvelun hitaus jotain pyyntöä tehdessä.Minusta weconnect portaali on hieman parempi yhteyden muodostuksessa autoon, olisikos hieman nopeampi.

b1mpo

Myyjähän se on vastuussa tuotteen toimivuudesta. Eihän siinä kahta sanaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jamo75

Höpö höpö jälleenmyyjä vastuu on mitätön.
Estääkö autolla ajamisen, ei.
Esim. Skoda connect oli useita viikkoja pois käytöstä, silti ei barrikadeilla noustu.
Kyllä ne käyttöehdot rajaavat vastuun pois näistä verkkopalvelu ihmetyksistä

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.02.20 - klo:00:13
Myyjähän se on vastuussa tuotteen toimivuudesta. Eihän siinä kahta sanaa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 08.02.20 - klo:08:57
Höpö höpö jälleenmyyjä vastuu on mitätön.
Estääkö autolla ajamisen, ei.
Esim. Skoda connect oli useita viikkoja pois käytöstä, silti ei barrikadeilla noustu.
Kyllä ne käyttöehdot rajaavat vastuun pois näistä verkkopalvelu ihmetyksistä

Jos ja kun myyjä on myynyt auton niin, että siihen kuuluu verkkopalvelu, niin kyllä myyjä siitä verkkopalvelustakin Suomen kuluttajasuojalain mukaan vastaa. Se on ihan myyjän oma asia onko hänellä yksi vai monta päämiestä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

passo_s

#1963
Passat GTE-19
Myyjälle voit toki asiasta valittaa. Aika nopsaan siihen kyllästyin ettei myyjä asialle mitään tee. Kaupan purku ei ollut tämän weconnect toimintakatkoksien takia mahdollinen.Mulla on työsuhde auto,tulee niin paljon kilsoja että menee kahdessa vuodessa passat vaihtoon. En mä jaksa vapaa ja työaikaa käyttää enempää weconnectista valittamiseen myyjälle tai weconnect tiimille.Ei ole VW seuraava työsuhdeautoni,varmaankin ajan Skodalla jossa on samat ongelmat, tuotteen nimi on vain Skoda connect :) Nyt auto on pajalla kun se heitti visit workshop latauksen aloittaessa. On muuten eka auto itsellä joka itse kuittaa visit workshop herjan. Starttasin auton ja teksti häipyi. Muissa autoissani visit service tai visit workshop jäi aktiiviseksi kun se kerran napsahtaa ruutuun. Auto meni ensin travel assist ja lane assist vikojen takia K Caaralle, sain auton takaisin saatesanoilla että emme saa kuntoon mutta autolla voit ajaa,viestittelimme maahantuojan kanssa.Auton hain ja car valikko herjaa unavailable. Seuraavana aamuna työpaikalla lataukseen laitettaessa lataus tilttasi. En ota ajoon ennnen kuin on korjattu, menee aikaa rampatessa k caaralla.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 08.02.20 - klo:10:42
Passat GTE-19
Myyjälle voit toki asiasta valittaa. Aika nopsaan siihen kyllästyin ettei myyjä asialle mitään tee. Kaupan purku ei ollut tämän weconnect toimintakatkoksien takia mahdollinen.Mulla on työsuhde auto,tulee niin paljon kilsoja että menee kahdessa vuodessa passat vaihtoon. En mä jaksa vapaa ja työaikaa käyttää enempää weconnectista valittamiseen myyjälle tai weconnect tiimille.Ei ole VW seuraava työsuhdeautoni,varmaankin ajan Skodalla jossa on samat ongelmat, tuotteen nimi on vain Skoda connect :) Nyt auto on pajalla kun se heitti visit workshop latauksen aloittaessa. On muuten eka auto itsellä joka itse kuittaa visit workshop herjan. Starttasin auton ja teksti häipyi. Muissa autoissani visit service tai visit workshop jää aktiiviseksi kun se kerran napsahtaa ruutuun. Auto meni ensin travel assist ja lane assist vikojen takia K Caaralle, sain auton takaisin saatesanoilla että emme saa kuntoon mutta autolla voit ajaa,viestittelimme maahantuojan kanssa.Auton hain ajoin ja kas lataus tilttasi. En ota ajoon ennnen kuin on korjattu, menee aikaa rampatessa k caaralla.

Kun et ole yksityishenkilönä ostajana, niin valitettavasti tuohon tapaukseesi ei kuluttajansuoja päde. Luulisi, että Volkswagen nyt kuitenkin verkkopalvelunsa laittaisi kuntoon.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

passo_s

^luulin myös että korjaavat. 4 kk on ollut toiminta mitä sattuu, VW on mulla vielä ajossa  1v ja 8kk. Seuraavan autoon tutkin miten webaston thermocall toimii,jos koen luotettavaksi speksaan sellaisen. Ei tälläisestä weconnectista tule kuin mielipahaa, järkyttävän hidas kun jotain toimintoa siltä pyytää ja odotat itseasiassa sitä että se sanoo ”yhteys ei ole nyt autoosi mahdollinen, yritä myöhemmin uudestaan”. Weconnectiin laitoin yhden tiukemman viestin , niin he syyttää tiukassa paikassa teliaa ja Elisaa. Annoin olla, mulla on parempaakin tekemistä.

biili_

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 08.02.20 - klo:10:52
^luulin myös että korjaavat. 4 kk on ollut toiminta mitä sattuu, VW on mulla vielä ajossa  1v ja 8kk. Seuraavan autoon tutkin miten webaston thermocall toimii,jos koen luotettavaksi speksaan sellaisen. Ei tälläisestä weconnectista tule kuin mielipahaa, järkyttävän hidas kun jotain toimintoa siltä pyytää ja odotat itseasiassa sitä että se sanoo ”yhteys ei ole nyt autoosi mahdollinen, yritä myöhemmin uudestaan”. Weconnectiin laitoin yhden tiukemman viestin , niin he syyttää tiukassa paikassa teliaa ja Elisaa. Annoin olla, mulla on parempaakin tekemistä.

2019 vm:ssa lienee tuo webasto oli vielä lisävarusteena ja tuli vasta 2020:een vakioksi?

Löytyykö 2019 vm:sta se webaston oikea asetusvalikko? Webaston eli seisontalämmityksen asetusvalikosta voi säätää käyttötilan: tuuletus/lämmitys, ajastuksen ja keston. Ja en tarkoita nyt e-manageria. Itsellä 2020:stä hukassa tuo webaston oma valikko.

e-managerin puolelle on näkynyt tulevan täppä josta voi valita seisontalämmityksen seuraavalla e-managerissa ajastetulle lähdölle. Tästä EI puhuta mitään käyttöohjeessa, vain seisontalämmityksen asetusvalikosta puhutaan! Tuo seisontalämmityksen ajastus e-managerista ei näytä toimivan kuin vain silloin jos lataus on aktiivinen. Eli jos kaapeli paikoillaan ja akku täysi eikä enään lataa, niin ei myöskään lähde seisontalämmitys käyntiin..

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 08.02.20 - klo:11:08Löytyykö 2019 vm:sta se webaston oikea asetusvalikko? Webaston eli seisontalämmityksen asetusvalikosta voi säätää käyttötilan: tuuletus/lämmitys, ajastuksen ja keston. Ja en tarkoita nyt e-manageria. Itsellä 2020:stä hukassa tuo webaston oma valikko.

Eikö se tosiaan löydy ilmastoinnin Menu-näppäimen takaa avautuvasta ruudusta, jossa alhaalla muistaakseni yksi valinta on seisontalämmityksen kuvake?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Pallopää

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 08.02.20 - klo:12:45
Eikö se tosiaan löydy ilmastoinnin Menu-näppäimen takaa avautuvasta ruudusta, jossa alhaalla muistaakseni yksi valinta on seisontalämmityksen kuvake?
Ei löytynyt ainakaan mulla.

Pallopää

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 06.02.20 - klo:22:18
Niin siis eikös se 2019 vuoden malli myös ole 9.9kWh akulla ja vasta 2020 on 13kWh akulla.
Onko siis faceliftin jälkeen vielä näitä pienempiä akkuja vai kaikissa 13 kWh?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Pallopää - 08.02.20 - klo:13:13
Ei löytynyt ainakaan mulla.

Mitä GTE käyttöohjekirja sanoo? Kuuluisiko valikon olla autossa?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Pallopää

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 08.02.20 - klo:13:37
Mitä GTE käyttöohjekirja sanoo? Kuuluisiko valikon olla autossa?
Käyttäjä biili_ onkin jo asiaa avannut, eli infotainmentista ei löydy koko valikkoa, josta ohjekirjan mukaan webasto ohjelmoidaan.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Pallopää - 08.02.20 - klo:13:44
Käyttäjä biili_ onkin jo asiaa avannut, eli infotainmentista ei löydy koko valikkoa, josta ohjekirjan mukaan webasto ohjelmoidaan.

Ei vanhassakaan Passatissa valikkoa infotainmentin valikoista avattu vaan ilmastoinnin säätimistä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Pallopää

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 08.02.20 - klo:13:51
Ei vanhassakaan Passatissa valikkoa infotainmentin valikoista avattu vaan ilmastoinnin säätimistä.
Jaa. Joka tapauksessa tässä valikko löytyy ohjekirjan mukaan infotainmentista, ja ilmastoinnin menu-napin takaa sitä en löydä.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Pallopää - 08.02.20 - klo:14:02
Jaa. Joka tapauksessa tässä valikko löytyy ohjekirjan mukaan infotainmentista, ja ilmastoinnin menu-napin takaa sitä en löydä.

OK. Vanhassa vm 2015 Passatissa ilmastoinnin valikko oli kuvan mukainen, ja toinen nappi alarivissä oli seisontälämmityksen asetukset.


Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

JPOGTE

Hei!

Meillä on Passat GTE farmari vm.  2020. Kysymys kuuluu, että voiko autoa ladata myös
esim. CCS pikalatauksella tvs.? Ostareilla on CCS latureissa johto valmiina, mutta tarvittaisiin ilmeisesti jokin adapteri, jotta johdon saisi autoon kiinni. Tyhjästä täyteen noin 3 h 30 min on pitkä aika palloilla ostarilla Type2:lla ladattaessa, varsinkaan jos ei ole mitään muuta asiaa, joten pikalataus on tullut mieleen.

Siis, onko pikalataus yleensäkään mahdollista Passat GTE:llä?
Jos on niin onko tarvittavaa adapteria olemassa kiinnitykseen autoon?

Kiitos tiedosta.

duke7

^ ei noita CCS:iä voi käyttää. Eikä se type2 nytkään rajoita latusnopeutta vaan auto rajoittaa. Muistaakseni sillä saisi 22 kW tehon mutta gte ottaa max 3,7 kW sisään.

Tullut siihen tulokseen että ainoa järkevä tapa ladata on kotona tai töissä.

djdemo

Lainaus käyttäjältä: plugaaja - 21.01.20 - klo:19:32
Mitäs huollossa sanottiin latauspiuhasta? Minulla myös suko-laturi pätkii, huolto ohjeisti testaamaan eri pistorasiasta, mutta samaa ongelmaa satunnaisesti muissakin paikoissa. Täytyy viedä huoltoon kun ehdin, onneksi enimmäkseen toimii ihan ok.
Ei siinä taida olla juurikaan eroa, koska D-vaihteellakin jarrupoljinta painaessa hidastaminen tehdään generaattorila eli lataamalla akkua, paitsi sitten ihan jarrutuksen loppuvaiheessa tai tiukassa jarrutuksessa auton pysäytys tehdään pyöräjarruilla. Eli enemmän makukysymys, haluaako ajaa sähköautotyyliin yhdellä polkimella vai perinteisesti kahdella. Itse menen kahdella.

Latausjohto vaihtui huollossa heidän "varapiuhaan", mikä on toiminut sitten ihan ok.

Mites tuo B-vaihteella ajaminen. Tänään Hesarin GTE-arvostelusta vasta sain kuvan, että sillähän voi ilmeisesti ajaa koko ajan. Autokaupassa sanottiin, että sillä voi alamäessä moottorijarruttaa.. Tänään ajelin kaupunkiajoa B-vaihteilla 40 km. Onnistuihan se, mutta jotenkin tuntuu tahmealta tuo, kun hidastaa heti kun kaasulta ottaa jalan. Mutta onko jolla kulla tietoa, että mikä tuon B-vaihteen pointti on. Pääseekö sähkölllä pidemmälle, jos ajaa sillä?

jamo75

eiks autokaupoissa nykyisin selitetä mitään ?

B-vaihteen tarkoitus on kerätä liike energiasta lisäsähköä.
jos ajat B vaihteella niin auto siis kerää energiaa aina kun päästä "kaasusta" jos et sitä halua ja pyrit perinteiseen rullaukseen ei kannata ajella sillä
siitä toki voi olla montaa mieltä onko siitä hyötyä vai ei, henk koht kokemusta asiasta kun ei ole

Lainaus käyttäjältä: djdemo - 08.02.20 - klo:20:10
Latausjohto vaihtui huollossa heidän "varapiuhaan", mikä on toiminut sitten ihan ok.

Mites tuo B-vaihteella ajaminen. Tänään Hesarin GTE-arvostelusta vasta sain kuvan, että sillähän voi ilmeisesti ajaa koko ajan. Autokaupassa sanottiin, että sillä voi alamäessä moottorijarruttaa.. Tänään ajelin kaupunkiajoa B-vaihteilla 40 km. Onnistuihan se, mutta jotenkin tuntuu tahmealta tuo, kun hidastaa heti kun kaasulta ottaa jalan. Mutta onko jolla kulla tietoa, että mikä tuon B-vaihteen pointti on. Pääseekö sähkölllä pidemmälle, jos ajaa sillä?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Antore

Lainaus käyttäjältä: djdemo - 08.02.20 - klo:20:10
Latausjohto vaihtui huollossa heidän "varapiuhaan", mikä on toiminut sitten ihan ok.

Mites tuo B-vaihteella ajaminen. Tänään Hesarin GTE-arvostelusta vasta sain kuvan, että sillähän voi ilmeisesti ajaa koko ajan. Autokaupassa sanottiin, että sillä voi alamäessä moottorijarruttaa.. Tänään ajelin kaupunkiajoa B-vaihteilla 40 km. Onnistuihan se, mutta jotenkin tuntuu tahmealta tuo, kun hidastaa heti kun kaasulta ottaa jalan. Mutta onko jolla kulla tietoa, että mikä tuon B-vaihteen pointti on. Pääseekö sähkölllä pidemmälle, jos ajaa sillä?

B-asennon pointti on se, ettei tarvitse jalkaa siirtää välttämättä kaasulta jarrulle. Tuo 'moottorijarrutus' on ihan identtinen rekuperaatio joka tapahtuu jarrupoljinta painamalla. Parhaan rangen saavuttaa kun antaa auton rullata mahdollisimman paljon 'vapaalla'. Kätevä tuo asento on tietyissä tilanteissa, joissa eteneminen on nykivää eikä suotta halua myöskään jarruvaloa vilkuttaa toistamiseen. Toki B-asennossa myös jarruvalo syttyy kun hidastuminen saavuttaa tietyn pisteen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy