Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 04.02.20 - klo:19:40Ainakin monessa muussa hybridi mallissa auto käynnistyy myös 12v akusta vaikka ajettaisiinkin sähköllä, volkkarista en tiedä.

Volvon hybridiä ei myöskään voi käynnistää, mikäli ajoakku on tyhjä. Tämä johtuu siitä, että suurjännitegeneraattori ja käynnistysmoottori on yhdistetty yhteen pakettiin ja vaatii korkeajännitteen. Onko joissain lataushybrideissä tosiaan 12 V käynnistysmoottori paketissa?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Natina

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 04.02.20 - klo:19:40
Niin siis volkkarilta mulle sanottiin, että 2019 mallista eteenpäin korkeajänniteakkua ladattessa lataa myös 12v akkua samalla. Siis piuhassa.

Tottakai sitten ajettaessa ja auton ollessa ns. päällä, lataa myös 12v akkua.

Joka tarkoittaa sitten sitä, että jos paljon käyttää webastoa saattaa 12v akku tyhjentyä. Tosin voi myös olla, että auto on niin fiksu ettei käynnistä webastoa 12v akun ollessa pienellä varauksella.

Ainakin monessa muussa hybridi mallissa auto käynnistyy myös 12v akusta vaikka ajettaisiinkin sähköllä, volkkarista en tiedä.

Aivan joo, käy järkeen. Tai toisaalta en ymmärrä, miksei volskun inssit ole aiempiin vuosimalleihin toteuttaneet 12 V akun latausta roikan nokassa, jos akku kuitenkin latautuu ajaessa korkeajännityspuolelta.

Luulen nähneeni jossain ohjekirjassa maininnan (tää 2016 tai sitten se oli edellinen 2011) että Webasto  sammuu jos akkujännite, lämmityksen ajastin tai bensavalo niin edellyttää.

Ei käynnisty volsku pelkällä pikkuakulla, koska perinteistä starttia ei ole. Sähkömoottori vaatii ajoakun virtaa. Periaatteessa auto ei myöskään anna sammuttaa polttomoottoria, mikäli ajoakun jännite on syystä tai toisesta liian matala.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Terpower

Joo monessa autossa webasto ei ainakaan käynnisty jos polttoaineen määrä on liian vähäinen.

Edelleen ihmetyttää tuo we connect yhteyden autoon toimivuus. Eli jos autossa on eSim-kortti kuten joku mainitsi, niin kai sekin tarvitsisi toimiakseen jonkunlaisen datasopimuksen. Autosta kun koitan laittaa car nettiä päälle se herjaa ettei ole yhteydessä verkkoon.
No pääasia tietysti että yhteys toimii ja saa säädettyä ja kateltua auton tietoja etänä ja näkee jäljellä olevan latausajan.
ID4 Pro Business

foxnen

Kyllä myös 2016 GTE mallissa 12v akuu latautuu, kun ladataa suurjänniteakkua. Mitattu akun navoista.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Banned

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 05.02.20 - klo:05:54
Edelleen ihmetyttää tuo we connect yhteyden autoon toimivuus. Eli jos autossa on eSim-kortti kuten joku mainitsi, niin kai sekin tarvitsisi toimiakseen jonkunlaisen datasopimuksen. Autosta kun koitan laittaa car nettiä päälle se herjaa ettei ole yhteydessä verkkoon.
No pääasia tietysti että yhteys toimii ja saa säädettyä ja kateltua auton tietoja etänä ja näkee jäljellä olevan latausajan.

We Connect toimii ilman wifiä ja etänä yms. auton omalla simmillä.
Car net puolestaan tarvitsee kännykästä jaetun netin tai oman mokkulan tms. Car net oli omasta mielestäni täysin turha, joten en jatkanut sopimusta. Connect sentään on jees, kun saa vaihdettua lähtöaikaa ja napattua lämmöt päälle etänä.
Passat GTE

duke7

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 05.02.20 - klo:08:26
Kyllä myös 2016 GTE mallissa 12v akuu latautuu, kun ladataa suurjänniteakkua. Mitattu akun navoista.
Mietin just että testaan asian noin mutta ei nyt tarvitse. Tämän puolesta toki puhui myös se havainto, että lataus menee takaisin päälle kun webasto käynnistyy.

Terpower

Lainaus käyttäjältä: Banned - 05.02.20 - klo:08:35
We Connect toimii ilman wifiä ja etänä yms. auton omalla simmillä.
Car net puolestaan tarvitsee kännykästä jaetun netin tai oman mokkulan tms. Car net oli omasta mielestäni täysin turha, joten en jatkanut sopimusta. Connect sentään on jees, kun saa vaihdettua lähtöaikaa ja napattua lämmöt päälle etänä.
Pitääpä itsekin mitata. Outoa että sitte mulle noin sanoivat.
Mutta mittaamalla selviää.
ID4 Pro Business

Natina

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 05.02.20 - klo:10:26
Pitääpä itsekin mitata. Outoa että sitte mulle noin sanoivat.
Mutta mittaamalla selviää.

Sulle on myyjä yrittäny kaupata uutta GTE:tä kaikilla mahdollisilla argumenteilla, ettet vaan sortuisi käytettyyn.  :)

Kiitos foxnen varmistuksesta!
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Wagner

Omat havainnot tosta sähkörangesta: Työmatka 25km / siivu, saan ladattua töissä. Virta on aina riittäny työmatkoihin, joskus rangea jälellä 15km, joskus 0km. En mitenkään yritä pihistellä, vaan painelen menemään motarilla ihan reipasta tahtia, ilmastoinnit / lämppärit päällä tarpeen mukaan. Kulutus pyöriny 20-25kWh/100km haarukassa. Lähdöissä en oo säätäny mitään latauksia, eli kun pistää töpseliin, niin lataa täyteen ja thats it. Aamuisin tulee startattua randomilla eri kellonaikoihin, joten ajastettu "lataan loput 20% just ennen lähtöä" ei toimia ja kun We (dis)connect toimii ku täi tervassa, nii jaksa senkää kauttaa alkaa aamulla latausta sohimaan päälle. Lataa näköjään automaattisesti heti, kun Webaston tökkää päälle.

Startissa ilmotettu range on sit näin talvisin  kotoa lähtiessä noin 40km, samoin töistä lähtiessä, mutta sit ku auto tajuaa että on ollu lämpimässä tallissa koko päivän, nii range hyppää sinne lähelle 50km. Ja on se parhaimmillaan sen 51km rangea näyttäny lähdössä nyt, että ei ainakaan ton perusteella akut oo vielä kovasti kipiää ottanu (kop kop). Kyseessä siis vuoden 2016 yksilö ja 80tkm rullattu.

Nyt edellisestä tankkauksesta menny 2000km ja kohta joutuu käymään taas, ku webasto syö bentsiiniä.  ;D

Kokonaisuudessaan vallan tyytyväinen hieman yli puolen vuoden kokemuksen perusteella. Eihän toi täydellinen oo, mutta hinta-laatu suhteeltaan oikein mainio.
Vastaava tekniikka ku tuupataan Audi Q3 Sportbackin nelivetoversioon, nii avot, siin ois nätti "ekoauto".
Tosin semmosen hinnat uutena onkii jo sitä tasoa, että saa pari tommosta vanhempaa GTE Passattia ja jää vähän vielä karkkirahaakin...  :P
Sikamaista menoa since 1975

tanu

Mitäs mieltä GTE kuskit ovat, millaista kulutusta voisin odottaa päivittäiseen työmatka-ajoon, joka on 30km/suunta 80/100kmh rajoituksilla? Lataus onnistuisi kotona, mutta työpaikalla ei ole mahdollisuutta lataukseen.


Terpower

Lainaus käyttäjältä: Natina - 05.02.20 - klo:11:47
Sulle on myyjä yrittäny kaupata uutta GTE:tä kaikilla mahdollisilla argumenteilla, ettet vaan sortuisi käytettyyn.  :)

Kiitos foxnen varmistuksesta!

Joo on tainnu yrittää  :)

Mittasin tänään akulta yleismittarilla, tosiaan kun auto latingissa antaa akulta reilu 13v ja kun otin laturin irti niin 12v vähän päälle.
Eli kyllä se -17 mallinenkin 12v akkua lataa samalla kun suurtehoakkuakin.
ID4 Pro Business

mddlfngz

Lainaus käyttäjältä: Banned - 05.02.20 - klo:08:35
We Connect toimii ilman wifiä ja etänä yms. auton omalla simmillä.
Car net puolestaan tarvitsee kännykästä jaetun netin tai oman mokkulan tms. Car net oli omasta mielestäni täysin turha, joten en jatkanut sopimusta. Connect sentään on jees, kun saa vaihdettua lähtöaikaa ja napattua lämmöt päälle etänä.

We Connect = Car-Net. Eli We Connect on Car-Netin uusi nimitys.

GTE-malleissa on käytännössä kaksi We Connect pakettia: Guide & Inform ja Security & Service.

Guide & Inform sisältää erilaisia palveluja, kuten online-reittitiedot, online-kohdetuonti ja online-reittituonti. Tämän paketin toiminnot löytyvät MIBin Menu-valikosta Car-Net -painikkeen takaa. Toiminnot vaativat WLAN-yhteyden jaon puhelimesta.

Security & Service -palvelut (lisälämmitys, lähtöajat, hätäsoittopalvelu, auton tila & lukkojen tila/avaus) kommunikoivat VW:n servereiden kanssa erillisen ohjainlaitteen (Online Control Unit) kautta. Palvelu aktivoituu We Connect -rekisteröinnin yhteydessä ja alkaa kommunikoimaan serverin kanssa sisäisen eSIMin kautta.

pascat

Millainen operaatio mahtaa olla tuon online control unitin asentaminen jälkikäteen? Taitaa olla helpompi asentaa joku Danhag tai vastaava millä sitten saa tuon webaston etänä ohjattua jos ei tarvi muita ominaisuuksia.

SP

GTE -19. Nyt autolla ajettu 2500km ja polttoainetta menossa eka tankillinen ja siitäkin on vasta 1/4 kulunut eli jos tätä rataa jatketaan ajan 10tkm automyyjän sponssaamalla tankillisella.

Yks juttu taas vaihteeksi autossa ärsyttää ja se on auton "tyhjäkäynti" tai siis sen puute. Eilen kun WeConnect ei toiminut en saanut auton laseja sulaksi, koska auto sammuttaa itsensä lyhyen hetken jälkeen kun autosta nousee skrapaamaan ikkunoita. Webastoa en halua käyttää ihan periaatteen vuoksi.

Onko kukaan keksinyt kikkaa millä auton saisi puhaltamaan lämpöä, (ilman polttomoottoria, WeConnectia tai webastoa)? Pitääkö kuskin penkille nostaa hiekkasäkki, jotta auto pysyisi "käynnissä"? :)

Haappis

We connectista. Hommasin käytetyn GTE:n ja olen luonut itselleni vw-tunnarit, ladannut appin, mutta kun yritän tehdä itsestäni ”pääkäyttäjää” syöttämällä ajetut kilometrit, sekä webbisivut että appi antavat saman herjan siitä, että syötetyt kilometrit eivät olisi oikein.

Tukeen soittanut pari kertaa. Molemmilla kerroilla sama vastaus; e-sim pitää aktivoida ja viimeistään 48 tunnin päästä toimii. Mutta kun ei toimi, aina sama kilometrivirheherja. Kävi mielessä, että voisikohan tämä liittyä jotenkin entisen omistajan asetuksiin tai tunnuksiin? Tuesta ei tähän saa vastausta. Onkohan kenelläkään ollut samanlaista härdelliä tuontiauton we connectia avatessa?

Natina

Lainaus käyttäjältä: SP - 05.02.20 - klo:15:41
Onko kukaan keksinyt kikkaa millä auton saisi puhaltamaan lämpöä, (ilman polttomoottoria, WeConnectia tai webastoa)? Pitääkö kuskin penkille nostaa hiekkasäkki, jotta auto pysyisi "käynnissä"? :)

Joo, sisätilanlämmitin.   :P

Itse hommasin lohkarin ja sisälämppärin MY16:een. Näin on ainakin joku lämmönlähde, millä saa kuivateltua kabiinia loskakaudella ja sulatettua lasit, kun latausmahdollisuutta ei työpaikalla ole (tai en ole siitä maksanut) mutta lämpötolppa löytyy.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

mddlfngz

Lainaus käyttäjältä: pascat - 05.02.20 - klo:15:34
Millainen operaatio mahtaa olla tuon online control unitin asentaminen jälkikäteen? Taitaa olla helpompi asentaa joku Danhag tai vastaava millä sitten saa tuon webaston etänä ohjattua jos ei tarvi muita ominaisuuksia.

Käytännössä ei ole mahdollista. Parempana vaihtoehtona näkisin Danhagin, Webasto thermoconnectin tai dfreeeze.

dfreeezeä saa nykyisin suoraan marmorilta.

Lainaus käyttäjältä: Haappis - 05.02.20 - klo:15:47
We connectista. Hommasin käytetyn GTE:n ja olen luonut itselleni vw-tunnarit, ladannut appin, mutta kun yritän tehdä itsestäni ”pääkäyttäjää” syöttämällä ajetut kilometrit, sekä webbisivut että appi antavat saman herjan siitä, että syötetyt kilometrit eivät olisi oikein.

Tukeen soittanut pari kertaa. Molemmilla kerroilla sama vastaus; e-sim pitää aktivoida ja viimeistään 48 tunnin päästä toimii. Mutta kun ei toimi, aina sama kilometrivirheherja. Kävi mielessä, että voisikohan tämä liittyä jotenkin entisen omistajan asetuksiin tai tunnuksiin? Tuesta ei tähän saa vastausta. Onkohan kenelläkään ollut samanlaista härdelliä tuontiauton we connectia avatessa?

Joko vikaa auton päässä tai sitten tuki ei ole jostain syystä oikeasti aktivoinut eSimiä. Voi olla mahdollista, että OCU on jumissa ja vaatii resetoinnin (auto ei lähetä kilometrilukemaa tehtaan serverille ja tästä syystä rekisteröinti ei onnistu).

Suosittelen vielä soittamaan tukeen uudelleen ja mainitsemaan ettei rekisteröinti ole silti onnistunut vaikka eSIM on heidän puheiden mukaan aktivoitu.





Haappis

Lainaus käyttäjältä: mddlfngz - 06.02.20 - klo:10:26
Joko vikaa auton päässä tai sitten tuki ei ole jostain syystä oikeasti aktivoinut eSimiä. Voi olla mahdollista, että OCU on jumissa ja vaatii resetoinnin (auto ei lähetä kilometrilukemaa tehtaan serverille ja tästä syystä rekisteröinti ei onnistu).

Suosittelen vielä soittamaan tukeen uudelleen ja mainitsemaan ettei rekisteröinti ole silti onnistunut vaikka eSIM on heidän puheiden mukaan aktivoitu.

Kolmas kerta tukipuhelimeen ja kappas, tällä kertaa yhteys saatiin muodostettua.

Haappis

Kysellään nyt sitten kun vauhtiin päästiin.

Akun alimman varaustilan asetuksissa sanotaan, että "kun auton lähtöaika on aktivoitu, auton akku latautuu heti alimpaan varaustilaan asti...". Mitä pitäisi tapahtua, jos lähtöaikaa ei ole aktivoitu. Ladataanko akku silloin täyteen 100% "alin varaustila"-asetuksesta riippumatta?

Itse olen asettanut alimman varaustilan ensin 90%, sitten 80% ja nyt 70%:iin ja tuntuu, että tällä ei ole ollut mitään vaikutusta ladattuun rangeen. Keleistä riippuen noin 44-46 km on ollut lähtiessä taulussa. Lähtöaikoja en ole ajastanut tai aktivoinut. Itselläni on ollut tarkoituksena vain säästää akkua ja jättää osa kapasiteetista lataamatta. Nyt laitoin testin vuoksi We Connectista lähtöajan aktiiviseksi (ilmastointi päällä) ja alimman varaustilan asetus oli näköjään itsekseen pudonnut 30%, näinkö sen kuuluu tehdä?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Haappis - 06.02.20 - klo:19:20
Kysellään nyt sitten kun vauhtiin päästiin.

Akun alimman varaustilan asetuksissa sanotaan, että "kun auton lähtöaika on aktivoitu, auton akku latautuu heti alimpaan varaustilaan asti...". Mitä pitäisi tapahtua, jos lähtöaikaa ei ole aktivoitu. Ladataanko akku silloin täyteen 100% "alin varaustila"-asetuksesta riippumatta?
Jos ei ole lähtöaikaa asetettu, niin akku alkaa latautumaan täyteen heti kun auton laittaa lataukseen.

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: tanu - 05.02.20 - klo:14:15
Mitäs mieltä GTE kuskit ovat, millaista kulutusta voisin odottaa päivittäiseen työmatka-ajoon, joka on 30km/suunta 80/100kmh rajoituksilla? Lataus onnistuisi kotona, mutta työpaikalla ei ole mahdollisuutta lataukseen.
Itse olen päässyt nollakelillä sähköllä max 42 km sekalaista ajoa (80 km/h + kaupunkiajo). Kyllä GTE-19 vie sinut talvikelilläkin sähköllä töihin asti 30 km, ja paluumatkallekin jää joitain km rangea, ellei suurin osa matkasta ole 100 km/h tai sisällä paljon kiihdytyksiä tai ole reilusti pakkasta. Kun akku tyhjä, kulutus 80 km/h ehkä 5,5 l/100km, satasen vauhdissa luokkaa 6 litraa. Näin ainakin pitempää pätkää ajaessa. Lyhyellä pätkällä korostuu hieman polttiksen kylmäkäynnistyksen takia kohonnut kulutus, joka vaikuttaa ekojen kilometrien aikana. Tietysti kannattaa esilämmittää auton kabiini kylmillä keleillä (Webasto tai sähkö latauspiuhasta). Kesällä uskoisin, että sähkö-range nousee 50 km tienoille rauhallisessa ajossa.

N. 30% pienemmällä ajoakulla varustettu 2016-2018 malli tarjoaa sähkö-rangea tietysti hieman vähemmän.

Haappis

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 06.02.20 - klo:19:26
Jos ei ole lähtöaikaa asetettu, niin akku alkaa latautumaan täyteen heti kun auton laittaa lataukseen.

Ok, tämä selittää ihmettelyt. Kiitos selvennyksestä. Jännä logiikka, jos viikon päähän ajastettu lähtöaika vaikuttaa siihen, miten auto tällä hetkellä itseään latailee.

Nyt on siis toistuva haamuaika ajastettu, joten alin varaus pitäisi olla käytössä. Autosta säädetty alimmaksi rajaksi 80% ja samoin we connectista. Auto latasi itsensä 29 kilometriin ja lopetti latauksen (tämä lienee riittävän tarkasti 70-80%) ja jälleen we connectin mukaan alimmaksi varaustilaksi oli muuttunut 30%. Onko tässäkin joku jäynälogiikka takana?

Vielä yksi. Latausportin vieressä on ne kaksi kumipainiketta. Ylempää painamalla auto lataa itsensä täyteen huolimatta ajastuksesta, mikäli ruotsimanuaalia oikein tulkkasin? Mutta mitä sillä alemmalla painikkeella voi ja kuuluu tehdä?

b1mpo

Miksi muuten lataat varuiksi akkua noin? Kerätäksesi jarruenergiaa paremmin vai akun elinikää lisätäksesi? Sehän ei lataudu aivan täyteen, vaikka 100% mittarissa, sillä akun koko kapasiteetti ei ole käytettävissä. Myöskään tyhjä se ei ole, vaikka 0%:iin ajaisi. Akussa on siis enemmän reserviä molemmissa päissä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

biili_

Lainaus käyttäjältä: plugaaja - 06.02.20 - klo:19:42
Itse olen päässyt nollakelillä sähköllä max 42 km sekalaista ajoa (80 km/h + kaupunkiajo). Kyllä GTE-19 vie sinut talvikelilläkin sähköllä töihin asti 30 km, ja paluumatkallekin jää joitain km rangea, ellei suurin osa matkasta ole 100 km/h tai sisällä paljon kiihdytyksiä tai ole reilusti pakkasta. Kun akku tyhjä, kulutus 80 km/h ehkä 5,5 l/100km, satasen vauhdissa luokkaa 6 litraa. Näin ainakin pitempää pätkää ajaessa. Lyhyellä pätkällä korostuu hieman polttiksen kylmäkäynnistyksen takia kohonnut kulutus, joka vaikuttaa ekojen kilometrien aikana. Tietysti kannattaa esilämmittää auton kabiini kylmillä keleillä (Webasto tai sähkö latauspiuhasta). Kesällä uskoisin, että sähkö-range nousee 50 km tienoille rauhallisessa ajossa.

N. 30% pienemmällä ajoakulla varustettu 2016-2018 malli tarjoaa sähkö-rangea tietysti hieman vähemmän.

Niin siis eikös se 2019 vuoden malli myös ole 9.9kWh akulla ja vasta 2020 on 13kWh akulla.

Haappis

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.02.20 - klo:22:15
Miksi muuten lataat varuiksi akkua noin? Kerätäksesi jarruenergiaa paremmin vai akun elinikää lisätäksesi? Sehän ei lataudu aivan täyteen, vaikka 100% mittarissa, sillä akun koko kapasiteetti ei ole käytettävissä. Myöskään tyhjä se ei ole, vaikka 0%:iin ajaisi. Akussa on siis enemmän reserviä molemmissa päissä.

No tässä oli kuningasajatuksena oikeastaan se, että näin pakkaskeleillä voisi ladata ne viimeiset prosentit ennen lähtöä, jotta akku ja miksei hyttikin olisi sopivassa käyttölämpötilassa ennen starttia. Ajatus lähtöaikojen ajastelusta etukäteen, varsinkin silloin kun weconnect ei suostunut toimimaan, tuntui näin ruuhkaperheellisenä puolimahdottomalta mikromanageeraamiselta, joten kuvittelin pystyväni tekemään tuon aina tarpeen vaatiessa nappia painamalla kuten esim webaston kanssa.

Toki kuvittelin säästäväni näin myös akun elinikää, mutta hyvä tietää, että sellaisesta ei tarvitse murehtia.

passo_s

#1945
Passat GTE-19
Schuko latausjohdon käyttö lähes kiellettiin merkkihuollossa, kun kerroin että sitä käytän 8h työpaikalla ja ilallasta - aamuun kotona. Laturia ei ole tehty kyseiseen tarkoituksen, oli huollon kommentti. Työpaikalla ja kotona on vaan schuko rasiat tarjolla :( .Asia tuli esille kun auto ei tällä hetkellä schuko latausjohdollaan lataa. Visit service -teksti jäi tänään ruudulle ja punainehäiriövalo paloi jatkuvasti latausluukkussa. Kolmisen kertaa latausta koitin ja ei poistunut vikatilastaan, joten ajoin kotteron pajalle.Välillä olen miettinyt jos kotiin latausaseman ostaisi, jokin sähköönliittyvä kulkine varmaan tulevaisuudessakin käytössä on

jarmoke

On tää kyllä hieno ladattava laite kun mukaan annetan laturi jota ei kuitenkaan saa/saisi käyttää.... Aikaisemminkin ketjussa kertonut, mutta miulla on ollut satunnaisia ongelmia sen schuko-laturin kanssa. ihan ihmeellisiä... No, nyt kun on kotona latauslaite seinässä ja schuko-laturia käytetään käytännössä vain töissä niin vähään aikaan ei ole temppuillut e schuko-laturikaan (kop kop).
Silti ihmetystä herättää ja ärsyttää tuo "se laturi ei ole tarkoitettu auton lataamiseen"-asennne.

Tietääkö joku miten muut merkit, esim. Audi, Mitsu, BMW, Volvo.... ilmoittavat, saako mukana tulevalla laturilla ladata autoa....

Banned

Mikä sen lataamisen estää? Jos piuha hajoaa, niin ostaa uuden. Mullakin tuli auton mukana jokin 16A versio orkkisjohdon sijaan. Auton lataamiseenhan se piuha on valmistettu. Jos joku nillittää, että ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, niin eihän se auto siinä jatkuvasti olekaan kiinni  :D
Passat GTE

jopo

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 07.02.20 - klo:14:09
.... .Välillä olen miettinyt jos kotiin latausaseman ostaisi, jokin sähköönliittyvä kulkine varmaan tulevaisuudessakin käytössä on
Suosittelen kyllä lämpimästi tuollaisen hankintaa. Mulla ollut nyt tuo Enston eFiller käytössä (11kw) ja onhan se helppoa kun talliin ajaa ja vain lätkäisee piuhan kiinni. Ei tartte pelätä, että jokin jossain kuumenee liikaa. Jos sitten tulee sähköauto, niin tuo käy siihenkin.

jarmoke

Suosittelen myös, on se aika nopeaa, kätevää ja helppoa kun ajaa auton pihaan ja tökkää piuhan kiinni. Ei tarvitse kaivaa johtoja erikseen mistään, ja tietty yhtä helppoa lähtiessä... Verrattuna ainakin omaan 8A schuko laturiin, lataahan se nopeasti ja esilämmitys on merkittävästi tehokkaampi. Ei e pakkasilla silti laseja sulaksi asti saa....
Ja tosiaan, ajatus on että puhtaasti polttomoottorikäyttöiseen ei enää siirryttäisi niin tuo latauslaite käy sitten tuleviinkin autoihin jos kunnossa pysyy :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy