Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

JPOGTE


Hei!
Kiitos neuvoista. Kolmannen latauksen jälkeen huomattiin, että sähköajon pituus oli hypännyt nyt 48 km. Eli siis sähköakku aktivoituu muutaman lataus-purkaus - syklin jälkeen. Jostakin syystä trippimittari ei nollautunut edes tankkasmisen jälkeen.. No jospa se selviää jatkossa.


Nyt kehittyi ongelma nro 4:
Kysymys 4: Navigaattoria ei saa päältä pois

Eilen kokeiltiin navigaattoria, ja se saatiin sammumaan.Tuli teksti valikkoon, että sammuta. Tänään käytettiin myös, mutta nyt:

Navigointia ei saa saa sammumaan navigoinnista tai infortainmentin Nav -nappulan takaa.
Ohjuspyörän pikkunäytön täyttää vain navigaatioon liittyvät tekstit.

Mitä nyt? Alkaa kyllä käämit palaa lopullisesti. Haemme kohta takaisin vanhan Passattimme  liikkeestä ja palautamme uuden GTE:n. GTE elää kertakailluaan omaa elämäänsä eikä tottele mitään.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 02.02.20 - klo:13:46
Tuo oo-näppäin ei jostain syystä nollaa matkaa viimeisestä tankkauksesta lähtien. Mutta yritetään.  :)

Eikä kuulukkaan nollata sitä vaan se 0.0 näppäin nollaa sen ihan perinteisen trippi mittarin jossa näkyy vain kilometrit yhden desimaalin tarkkuudella.

Tuo mitä tarkoitat on ajotietokone ja siinä on kolme muistia.
- "lähdöstä alkaen" tai "since start" ja se nollautuu kun auto on ollut pari tuntia käyttämättömänä ja lähdet ajamaan tai voi myös nollata käsin.
- "tankkauksesta lähtien" tai "since refuel" ja se nollautuu vain tankkaamalla
-"pitkäaikainen" tai "long term" ja se nollautuu vain nollaamalla (tai kun on ollut tarpeeksi pitkään nollaamatta, ehkä 100 tuntia tjs.)

Tuo lähdöstä alkaen ja pitkäaikainen nollaus onnistuu ainakin vanhemmissa radion näytöstä CAR valikko -> setup oikeasta alakulmasta -> ajotietokone -> alimpana nollaus vaihtoehdot. Muistelisin myös että saa nollattua ratin OK nappia pidempään painamalla kun haluttu ajotietokone on näytöllä aktiivisena.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 02.02.20 - klo:18:21
Ohjuspyörän pikkunäytön täyttää vain navigaatioon liittyvät tekstit.

Mittariston näyttö näyttää sitä tietoa mikä on valittu. Ratin oikean puolen sivuttain näppäimillä (jotka ovat OK napin vieressä molemmin puolin) saa vaihdettua näytettävää ruutua, ylös-alas näppäimillä sitten käytetään lisätoimintoja ruudun "sisällä". Eli ylös-alas näppäimillä saa aloiettua navigoinnin tai ajotietokoneessa saa vaihdettua näytettävää tietoa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

JPOGTE

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 02.02.20 - klo:18:46
Mittariston näyttö näyttää sitä tietoa mikä on valittu. Ratin oikean puolen sivuttain näppäimillä (jotka ovat OK napin vieressä molemmin puolin) saa vaihdettua näytettävää ruutua, ylös-alas näppäimillä sitten käytetään lisätoimintoja ruudun "sisällä". Eli ylös-alas näppäimillä saa aloiettua navigoinnin tai ajotietokoneessa saa vaihdettua näytettävää tietoa.

Hyvä. Peruaatteessa näin normaalitilassa. Mutta näyttö on jotenkin lukittunut tähän navi-tilaan. Ko näppäimet eivät tee mitään. Pitää varmaan käydä vw-autossa...

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 02.02.20 - klo:18:59
Hyvä. Peruaatteessa näin normaalitilassa. Mutta näyttö on jotenkin lukittunut tähän navi-tilaan. Ko näppäimet eivät tee mitään. Pitää varmaan käydä vw-autossa...

Siis näistä kuvan napeista mittaristo ei vaihda navilta mihinkään muuhun?



Jos ei tapahdu mitään niin sitten joku vika / jumi päällä..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

JPOGTE

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 02.02.20 - klo:19:35
Siis näistä kuvan napeista mittaristo ei vaihda navilta mihinkään muuhun?



Jos ei tapahdu mitään niin sitten joku vika / jumi päällä..

Kyllä. Juuri nuo painakkeet eivät auta. Navi on jumittunut päälle, eikä sitä saa pois päältä. Ohjekirja on tosi sekava ja huonosti laadittu: hypitään sivuilta toiselle vain. Ohjeissa  kyllä neuvotaan, miten kukin toiminto saadaan päälle. Mutta heh missään ei sanota miten ne vastaavasti saadaan pois päältä sitten.  ;D >:( :o ??? :-[

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 02.02.20 - klo:18:59
Hyvä. Peruaatteessa näin normaalitilassa. Mutta näyttö on jotenkin lukittunut tähän navi-tilaan. Ko näppäimet eivät tee mitään. Pitää varmaan käydä vw-autossa...

Tuliko auton mukana käyttöohjekirja? Jos tuli, kannattaa ottaa se käteen ja lukea ainakin perusasiat ja kokeilla ohjeiden ymmärtäminen autossa. Jos ei tullut, kannattaa sellainen hakea autoliikkeestä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

dwntime

Mitäs tapahtuu kun klikkaat sitä VIEW painiketta?

JPOGTE

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 02.02.20 - klo:20:20
Mitäs tapahtuu kun klikkaat sitä VIEW painiketta?

Pitää testata. Kiitos vihjeestä!

SP

Mulla GTE -19 ja olen samaa mieltä ohjekirjasta. Todella sekainen ja sisältää mm. vielä saksakielisiä sanoja siellä täällä. Kertoo kiireellä tehdystä käännöstyöstä.

Mites teillä muilla tapahtuu tuosta "view napin" yläpuolelta missä on tuo "puhuva pää". Minulla se ei ainakaan toimi äänen tunnistus systeemi.

biili_

Lainaus käyttäjältä: SP - 02.02.20 - klo:21:17
Mulla GTE -19 ja olen samaa mieltä ohjekirjasta. Todella sekainen ja sisältää mm. vielä saksakielisiä sanoja siellä täällä. Kertoo kiireellä tehdystä käännöstyöstä.

Mites teillä muilla tapahtuu tuosta "view napin" yläpuolelta missä on tuo "puhuva pää". Minulla se ei ainakaan toimi äänen tunnistus systeemi.

Varustetiedot

[RCB] Navigointi Discover Pro ja digitaalinen mittaristo. Media & Internet -paketti.
1 667,08 â,¬1 667,08 â,¬ ,
â€"[9WJ] App-Connect älypuhelinliitäntä. Apple CarPlay -laitteiden käyttö langattomasti radion näytöltä.
â€"[QR9] Liikennemerkkien tunnistus
â€"[EL5] Online-palvelut, omalla ohjainlaitteella ja SIM-kortilla. (Navigaattoreiden yhteydessä)
â€"[9S0] Digitaalinen mittaristo Active Info Display 10,25" mukautettava värinäyttö
â€"[QV3] Digitaalinen radiovastaanotin (DAB) FM-vastaanottimen lisäksi
â€"[9IJ] Matkapuhelinvalmius Comfort. Ulkoinen antenniliitäntä ja langaton lataus (Qi-standardi).
â€"[QH1] Puheohjaus (ei suomeksi)
â€"[7UG] Radio ja navigointi Discover Pro Kosketusvärinäyttö 9,2" (MIB3)
â€"[2F1] Valmius mobiiliavaimelle eli matkapuhelimen käytölle avaimena yhteensopivien puhelinten kanssa.

passo_s

Passat GTE -19
Travel assist ei pelaa. Pesin anturit ja kamerahan tuulilasinpyyhkijöillä pysyykin puhtaana. Eipä travel assistilla paljon käyttöä ole ollutkaan. Polttaa nyt koko ajan häiriösymbolia ärsyttävästi, siksipä pajalle.

Turbokiisseli

-16 mallissa Discovery Pron yhteydessä puheohjaus toimii vain kun puhelin on kaapelilla kiinni autossa eli ilmeisesti CarPlayn kautta. Jos puhelin ei ole kytketty napista painaessa herjaa vain "puheohjaus ei käytössä" tms.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 03.02.20 - klo:08:16
-16 mallissa Discovery Pron yhteydessä puheohjaus toimii vain kun puhelin on kaapelilla kiinni autossa eli ilmeisesti CarPlayn kautta. Jos puhelin ei ole kytketty napista painaessa herjaa vain "puheohjaus ei käytössä" tms.

Lyhyt painallus aktivoi auton oman puheohjauksen ja pitkä painallus CarPlayn Sirin. Jos nämä varusteet siis on.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

jsalminen

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 02.02.20 - klo:09:17
1. Korkeajänniteakkujen lataus
Autoa on ladattu nyt kaksi kertaa. Hybriditilassa ajo kesti ensimmäisellä kerralla 30 km, siten meni bensamoottorille.

Uudesta GTE:ssa löytyy sellainen asetus kuin akun minimivaraus, joka oletuksena on muistaakseni 30%:ssa. Eli jos ajaa hybridimoodissa, niin ilmeisesti GTE siirtyy välillä bensamoottoriin pitääkseen tuon 30% taso. Tämä saattaisi myös selittää miksi hybridinä pääsi 30 km. Toki range-lukema muokkautuu ajotyylin mukaan. Aivan uutena siihen range-laskentaan ei varmaankaan ollut vielä tarpeeksi pitkältä ajalta dataa käytettävissä.

Asetus löytyy Vechile / Settings puolelta. Itse säädin sen 0%:iin, koska pyrin ajamaan akun yleensä lähes tyhjäksi.

GTE -19 käyttöliittymä muuttui tosiaan aiemmasta melko paljon, joten manuaalin läpikäynti uusien valikoiden ymmärtämisessä on tarpeen … :-)

JPOGTE

#1875
Arvoisat ystävät!

Auto Passat Variant GTE vietiin paikan xx Suomessa vw-myyntin. Henkilökunta tutkaili navigaattoria, ja summittaistenkin painamisten kautta lopulta tuli close navigator. Tilanne on valitettavasti seuraava vm 2020 GTE llä vs koeajettu 2019 GTE:

Navigaattoriohjelma on muuttunut täysin 2020 viime vuoden 2019 vm:sta.

Navigaattori tallentelee ihmeellisiä osoiteita muistiin ja niitä ei saa pois. Ilmeisesti muistiin mahtuu esim. 10 osoitetta ja 11 putoaa / häviää pois???? Navigaattori on vaikeaselkoinen ja lähes susi.

2020 käyttöohjekirja on täysin susi ja ala-arvoinen suomenkielellä.

Eilen täyteen ladattu suurjänniteakku /näyttö eilen  48 km. Se tyhjeni tänään täysin 10 km ajomatkalla hybridiajolla.

Näinkin kallis auto .. se ei toimi monin osin. Vaihto toiseen tai paluu vanhaan on lähellä.

Terpower

Terve.

Ostin juuri käytettynä GTE:n 2017. Ajettu nyt 85000.

Ensimmäinen kysymys kuuluu, että kun akun lataa täyteen näyttää range noin 36km. Onko tuo siis auton itse arvioima, kyseisillä lämmitysvoimakkuuksilla, ulkolämpötilalla ym ? Miksi rage ei nouse sen yli ja sitten vaan pienene sitä mukaa kun virtaa kuluu ?

Toinen kysymys, kun lämmittää autoa webastolla, niin ottaako se virran 12V akusta ? Jos niin mistä löytyy 12V akun latausnavat, jos sitä pitää joskus vähän virkistää ?

ja vielä yksi, aktivoin We Connectin käyttämällä puhelinta wifi hotspotina, eikä autossa ole mitään erillistä tikkua nettiyhteydelle, silti appi toimii ja ilmoittaa kaikki tiedot ja juttuja pääsee sieltä säätämään. Eli miten se yhteys on muodostettu ?

Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta olis hyvä saada vähän tietoa.

ID4 Pro Business

Natina

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 03.02.20 - klo:16:14
Terve.

Ostin juuri käytettynä GTE:n 2017. Ajettu nyt 85000.

Ensimmäinen kysymys kuuluu, että kun akun lataa täyteen näyttää range noin 36km. Onko tuo siis auton itse arvioima, kyseisillä lämmitysvoimakkuuksilla, ulkolämpötilalla ym ? Miksi rage ei nouse sen yli ja sitten vaan pienene sitä mukaa kun virtaa kuluu ?

Toinen kysymys, kun lämmittää autoa webastolla, niin ottaako se virran 12V akusta ? Jos niin mistä löytyy 12V akun latausnavat, jos sitä pitää joskus vähän virkistää ?

ja vielä yksi, aktivoin We Connectin käyttämällä puhelinta wifi hotspotina, eikä autossa ole mitään erillistä tikkua nettiyhteydelle, silti appi toimii ja ilmoittaa kaikki tiedot ja juttuja pääsee sieltä säätämään. Eli miten se yhteys on muodostettu ?

Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta olis hyvä saada vähän tietoa.

Samalla tavalla toimii oma 2016kin rangen suhteen. Aamulla lähtiessä voi olla 38 km, mutta jo puolen kilsan ajon jälkeen on hävinnyt pari, kolme kilsaa. Lämpötila vaikuttaa rangeen, ja ehkä sitä kautta välillisesti tai suoraan lämmittimen nuppien asento. Sakemanni on halunnut, että auto ei turhaan lupaile kuuta taivaalta vaan tiputtaa rangea heti lähdössä.

Latausnavat löytyy konehuoneesta muistaakseni sulakerasian etureunasta, akku on peräkontissa. Manuaalissa on tämä esitetty. En tosin ole varma, onko 12v akun lataaminen erillisellä laturilla ollenkaan tarpeen, vai ladataanko sitä samalla, kun auton ajoakutkin.

Veikkaan, että puhelimesi on paritettu bluetoothilla ja yhteys toimii sen kautta.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

JPOGTE

Saako kysyä kokeneemmilta:

Kun teillä pelaa kaikki Passat GTE:ssa ja ajatte hybridillä, niin kuinka monta kilometriä suurjännitepuolen akussa riittää virtaa? Siis montako kilometriä hybridillä voi esimerkiksi ajaa kesällä, siihen asti kun bensamoottori alkaa hoitaa kaiken tehontuoton?

Onko siis hybridissä mitää järkeä ollenkaan?

Terpower

Lainaus käyttäjältä: Natina - 03.02.20 - klo:18:22
Samalla tavalla toimii oma 2016kin rangen suhteen. Aamulla lähtiessä voi olla 38 km, mutta jo puolen kilsan ajon jälkeen on hävinnyt pari, kolme kilsaa. Lämpötila vaikuttaa rangeen, ja ehkä sitä kautta välillisesti tai suoraan lämmittimen nuppien asento. Sakemanni on halunnut, että auto ei turhaan lupaile kuuta taivaalta vaan tiputtaa rangea heti lähdössä.

Latausnavat löytyy konehuoneesta muistaakseni sulakerasian etureunasta, akku on peräkontissa. Manuaalissa on tämä esitetty. En tosin ole varma, onko 12v akun lataaminen erillisellä laturilla ollenkaan tarpeen, vai ladataanko sitä samalla, kun auton ajoakutkin.

Veikkaan, että puhelimesi on paritettu bluetoothilla ja yhteys toimii sen kautta.

Kiitos vastauksesta.

Puhelinta en ole parittanut autoon lainkaan ja toimii vaikka auto ei olisi lähelläkään.
No pääasia että toimii.

Todella tehokas toi webasto, tai ainaki webastona se mulle myytiin. Mulla tossa siis volkkarin oma kaukosäädin jolla ohjataan lämmitystä. Auton sisällä on myös nappi mistä lämmityksen saa käyntiin kunhan auto ei vaan käy. Jo 5 minuttia 1-2 asteen pakkasella sulattaa ikkunat ja lämmittää auton todella hyvin.

Vähän vielä sekava tuo digitaalinen mittaristo. Välillä säätää pyöreiden mittarien sisälää olevaa infoa ja välillä taasen keskellä olevaa. Mageeta on saada navi keskelle sitä näyttöä, tyhmää vaan ku se sitten poistuu siitä keskinäytöltä jos laittaa mittaristoon.

Vielä pitää testata, että mitä laseja we connect apin kautta voi lämmittää. Siellä kohta lasin lämmitys, mutta ei mitää selostetta, että mikä lasi. Lämpeääköhän siis pelit ja takalasi vai mikä. No aamulla pitää kokeilla jos on pakkasta.

Mutten auto todella hyvä ajaa ja sopivan pirteä myös.
ID4 Pro Business

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 03.02.20 - klo:19:17Puhelinta en ole parittanut autoon lainkaan ja toimii vaikka auto ei olisi lähelläkään.
No pääasia että toimii.

Autossa on oma eSIM hätäpuheluita ja Weconnect-toimintoja varten.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 03.02.20 - klo:15:50Eilen täyteen ladattu suurjänniteakku /näyttö eilen  48 km. Se tyhjeni tänään täysin 10 km ajomatkalla hybridiajolla.

Sanoisin, että joko akku ei ollut täysi kun lähdit liikkeelle tai sitten akku ei ollut tyhjä 10 km jälkeen. Olet ehkä jättänyt latauksen kesken, tai sitten tulkitset auton mittareita väärin.

Kysy myyjältä, jos se voisi vielä kerran esitellä auton toimintoja.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

JPOGTE

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 03.02.20 - klo:20:15
Sanoisin, että joko akku ei ollut täysi kun lähdit liikkeelle tai sitten akku ei ollut tyhjä 10 km jälkeen. Olet ehkä jättänyt latauksen kesken, tai sitten tulkitset auton mittareita väärin.

Kysy myyjältä, jos se voisi vielä kerran esitellä auton toimintoja.

Juu, akku oli täysi. Latausta vähintään  3 h 30 min. Epäilys on, että upouudessa autossa akun aktivoituminen / likim. kykyyn sitoa varauksua ei ole vielä saavuttanut maksimia.
Myyjäparalla vaikea tilanne - vm. 2020 on niin uudistunut, ettei kaikesta ole edes huollossakaan eksaktia tietoa.  :(

Akuista vähän tietoa:

Esim. Upouusi litium-ioni Li+ akku saavuttaa maksimi kapasiteetin
vähintään 4-5 lataus-purkaussyklin jälkeen tai jopa vasta kuukauden
käytön jälkeen.

Vastaavasti, neljän-viiden kuukauden eli lukuisten lataus-purkaus - syklien
jälkeen akku alkaa sivureaktioista johtuvien heikennysten vuoksi menettää
kapasiteettia -1.5 % /4-5 kuukautta. Myös käyttämätön akku menettää kapasiteettia
ikääntymisen vuoksi.

En tiedä, mikä akkutyyppi on korkeajänniteakku?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 03.02.20 - klo:21:05
Juu, akku oli täysi. Latausta vähintään  3 h 30 min. Epäilys on, että upouudessa autossa akun aktivoituminen / likim. kykyyn sitoa varauksua ei ole vielä saavuttanut maksimia.
Myyjäparalla vaikea tilanne - vm. 2020 on niin uudistunut, ettei kaikesta ole edes huollossakaan eksaktia tietoa.  :(

Akuista vähän tietoa:

Esim. Upouusi litium-ioni Li+ akku saavuttaa maksimi kapasiteetin
vähintään 4-5 lataus-purkaussyklin jälkeen tai jopa vasta kuukauden
käytön jälkeen.

Vastaavasti, neljän-viiden kuukauden eli lukuisten lataus-purkaus - syklien
jälkeen akku alkaa sivureaktioista johtuvien heikennysten vuoksi menettää
kapasiteettia -1.5 % /4-5 kuukautta. Myös käyttämätön akku menettää kapasiteettia
ikääntymisen vuoksi.

En tiedä, mikä akkutyyppi on korkeajänniteakku?

Ei 3,5 tunnin lataus tavallisesta pistorasiasta riitä täyttämään hybridiauton akkua tyhjästä täyteen. Siihen tarvitaan 5-6 tuntia 8 A latausvirralla, kylmässä säässä enemmän.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

JPOGTE

#1884
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 03.02.20 - klo:21:20
Ei 3,5 tunnin lataus tavallisesta pistorasiasta riitä täyttämään hybridiauton akkua tyhjästä täyteen. Siihen tarvitaan 5-6 tuntia 8 A latausvirralla, kylmässä säässä enemmän.

Ei täytäkään. Mutta ladattiin Type 2 :lla. Jotain 3 tunnin 40 min jälkeen latauksen merkkivalo oli sammunut. Lataus oli kauppakeskuksen parkkihallissa.
jotain +6 oC. Ajotietokone näytti 48 km sähköakulla-ajoa. Sitten hybridillä (bensa+sähkö) päästiin reilut 10 km, ja akku näytti 0 km. Lpt ulkona oli siinä 0 ... -1 oC.  Eli eikö Passat GTE sovi Suomen nykyisenkään talveen edes pk-seudulla.   ;D >:( :(

Jlahti

Oletko katsonut mitä on määritetty akun ala ja yläraja-arvoksi. Elikkä jos lähtöaika on määritetty ja aktiivinen nuo arvot tulevat voimaan. Jos alaraja on esim. 50% niin kun auton laitat latautumaan akut ladataan 50% asti. Ja loput 50% ladataan vasta kun lähtöaika lähestyy. Jos painat latausluukun ylimmäistä painiketta ennen kuin yhdistät kaapelin autoon, niin silloin akut ladataan täyteen oli lähtöaika määritetty tai ei. Itse olen huommannut (v.2016) omassa autossani että kesällä pääsi noin 45-52 kilsaa hyvinkin. Nyt talvella ajot E-moodissa on noin 20-30 kilometriä riippuen lämmityksestä ja ajoprofiilista (eco, normal, sport etc.). Toki vaikuttaa talvirenkaat ja lumi sohjotiellä, jota toki ei tänä talvena paljoa ole ollut :). Itse pyrin aina ajamaan e-modesa, hybridillä vasta kun lähden ajamaan pitempää matkaa esim. moottoriteillä. Täällä joku kertoi aiemmin että näissä VW autoissa ei ole käytössä lämpöpumppua (Audeissa taisi olla jo) tuohon lämmitykseen vaan 5 kilowatin lämpövastus, joten voi arvata kuinka paljon tuolla saa kulututettua ajoakut.

Jos jaksaa vain lukea tätä ketjua niin suosittelen käymään lävitse, paljon hyviä vinkkejä itsekkin kerännyt. Oma autoni on nyt tällä hetkellä huollossa DSG vaihteistontakia (ajettu 50tkm) neloselta kolmosvaihteelle tippuessa kuuluu sellainen ulvahdusääni, sitä ollaan tässä melko kauan jo setvitty :(.

JPOGTE

#1886
Lainaus käyttäjältä: Jlahti - 04.02.20 - klo:08:38
Oletko katsonut mitä on määritetty akun ala ja yläraja-arvoksi. Elikkä jos lähtöaika on määritetty ja aktiivinen nuo arvot tulevat voimaan. Jos alaraja on esim. 50% niin kun auton laitat latautumaan akut ladataan 50% asti. Ja loput 50% ladataan vasta kun lähtöaika lähestyy. Jos painat latausluukun ylimmäistä painiketta ennen kuin yhdistät kaapelin autoon, niin silloin akut ladataan täyteen oli lähtöaika määritetty tai ei. Itse olen huommannut (v.2016) omassa autossani että kesällä pääsi noin 45-52 kilsaa hyvinkin. Nyt talvella ajot E-moodissa on noin 20-30 kilometriä riippuen lämmityksestä ja ajoprofiilista (eco, normal, sport etc.). Toki vaikuttaa talvirenkaat ja lumi sohjotiellä, jota toki ei tänä talvena paljoa ole ollut :). Itse pyrin aina ajamaan e-modesa, hybridillä vasta kun lähden ajamaan pitempää matkaa esim. moottoriteillä. Täällä joku kertoi aiemmin että näissä VW autoissa ei ole käytössä lämpöpumppua (Audeissa taisi olla jo) tuohon lämmitykseen vaan 5 kilowatin lämpövastus, joten voi arvata kuinka paljon tuolla saa kulututettua ajoakut.

Jos jaksaa vain lukea tätä ketjua niin suosittelen käymään lävitse, paljon hyviä vinkkejä itsekkin kerännyt. Oma autoni on nyt tällä hetkellä huollossa DSG vaihteistontakia (ajettu 50tkm) neloselta kolmosvaihteelle tippuessa kuuluu sellainen ulvahdusääni, sitä ollaan tässä melko kauan jo setvitty :(.

Kiitos hyvistä neuvoista! Olen  noita viestejä lukenut. Osin ihmetellen, että miten voi olla mahdollista. Latauksista olen appsista huomannut kW-arvosta, että täyteen olisi pitänyt mennä. Mutta miksi kjakku tyhjenee nopeasti. Tutkaillaan tilannetta.

Natina

Lainaus käyttäjältä: Jlahti - 04.02.20 - klo:08:38
Oletko katsonut mitä on määritetty akun ala ja yläraja-arvoksi. Elikkä jos lähtöaika on määritetty ja aktiivinen nuo arvot tulevat voimaan. Jos alaraja on esim. 50% niin kun auton laitat latautumaan akut ladataan 50% asti. Ja loput 50% ladataan vasta kun lähtöaika lähestyy. Jos painat latausluukun ylimmäistä painiketta ennen kuin yhdistät kaapelin autoon, niin silloin akut ladataan täyteen oli lähtöaika määritetty tai ei. Itse olen huommannut (v.2016) omassa autossani että kesällä pääsi noin 45-52 kilsaa hyvinkin. Nyt talvella ajot E-moodissa on noin 20-30 kilometriä riippuen lämmityksestä ja ajoprofiilista (eco, normal, sport etc.). Toki vaikuttaa talvirenkaat ja lumi sohjotiellä, jota toki ei tänä talvena paljoa ole ollut :). Itse pyrin aina ajamaan e-modesa, hybridillä vasta kun lähden ajamaan pitempää matkaa esim. moottoriteillä. Täällä joku kertoi aiemmin että näissä VW autoissa ei ole käytössä lämpöpumppua (Audeissa taisi olla jo) tuohon lämmitykseen vaan 5 kilowatin lämpövastus, joten voi arvata kuinka paljon tuolla saa kulututettua ajoakut.

Jos jaksaa vain lukea tätä ketjua niin suosittelen käymään lävitse, paljon hyviä vinkkejä itsekkin kerännyt. Oma autoni on nyt tällä hetkellä huollossa DSG vaihteistontakia (ajettu 50tkm) neloselta kolmosvaihteelle tippuessa kuuluu sellainen ulvahdusääni, sitä ollaan tässä melko kauan jo setvitty :(.

Kiva kuulla, että muillakin on range samaa luokkaa kuin itelläni (20 km). Tänäänkin aamulla -16 lämmöissä kulutus oli 33 kWh/100 luokkaa. Talvikaudella ei pääse kuin menomatkan töihin sekä osan matkaa kotiin sähköllä. Olen huomannut, että kylmemmillä keleillä akussa saa olla vaikka 10 km jäljellä mutta silti polttis hyrähtää avuksi esim moottoritien rampille mennessä. Pitäisköhän harkita, että alkaisi lataamaan työpaikallakin, en ole osannut laskea.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

andyh

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 04.02.20 - klo:08:54
Kiitos hyvistä neuvoista! Olen  noita viestejä lukenut. Osin ihmetellen, että miten voi olla mahdollista. Latauksista olen appsista huomannut kW-arvosta, että täyteen olisi pitänyt mennä. Mutta miksi kjakku tyhjenee nopeasti. Tutkaillaan tilannetta.

Oletko kokeillut e-modella eli pelkällä sähköllä ajaa kuinka pitkälle pääsee? Mutta jos akku oikeasti tyhjenee 10km ajolla, niin joku outo ongelma tai suorastaan vika siinä on.

JPOGTE

Lainaus käyttäjältä: andyh - 04.02.20 - klo:11:15
Oletko kokeillut e-modella eli pelkällä sähköllä ajaa kuinka pitkälle pääsee? Mutta jos akku oikeasti tyhjenee 10km ajolla, niin joku outo ongelma tai suorastaan vika siinä on.

Totta puhut. Aika vuoristorataa tämä uusi Passat GTE. Juuri kun luulee oppineensa jotain, toisella hetkellä tapahtuukin muuta yllättävää. Pitää seurata tilannetta. Jos ei tilanne muutu sanotaan 5-10 putkaus/lataussyklin jälkeen, niin katse kääntyy VW-aiutoon. Nyt on kylläkin kylmin kuukausi menossa. Kevään edistyessä on auton tilannekin parannuttava. Huolestuttaa kylläkin tuo outo automatiikka, josta ei ymmärrä mitään, koska käyttöohjekirja 2020 on täysin bc:stä tällähetkellä.

Jotenkin tuntuu, että sähköautoilu on aika lapsenkengissä vielä.  USAssa ja Japanissa teilä ajelee kylläkin jo (vety)polttokennoillakin toimivia sähköautoja ... Olemne Suomessa perässä näitä maita monta vuotta ellei kymmenenkin vuotta jo.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy