Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Mikko81

^Saman olen pistänyt merkille vaikka mulla on ihan reilusti sisään ajettu yksilö. Muutaman kerran kun on tullut tiukempi jarrutus niin on yllättänyt kuinka paljon poljinta pitää painaa että alkaa tehokas jarrutus.

Muuten kyllä puolen vuoden kokemuksella pidän tätä oikein hyvänä autona ja tällä mennään kunnes täyssähköautoista on sopivia saatavilla ja pikalaturiverkko on riittävän kattava.

passo_s

Passat GTE -19
Nyt on toiminut weconnect monta päivää nikottelematta. Passat -17 mulla oli aktiiviset ajovalot, huomasinpa että tässä GTE:ssä ajovalokuvion muokkaus on parempi ja valot vielä pykälää paremmat. Mutta minne on piilotettu ajovalojenpesimet vai onko niitä lainkaan?

vwmies

Ei taida olla, ainakaan faceliftissä.  :-\
Yritetään pärjätä.

SP

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 31.12.19 - klo:10:49
Olishan se mukava tietää kuinka paljon on rullattu pelkällä sähköllä. Miten mittaatte auton sisään ajon? Se taitaa olla 1500 km, mutta jos ajat sähköllä 50% niin mittariin pitää kertyä 3000 km.

Edellistä bemarin plugaria en mitenkään sisäänajanut. Nykyistä GTEtä en myöskään ole sisäänajanut. Erikseen vielä myyjältä kysyin, eikä aiheesta ole kuulemma mitään ohjeistusta.

Hiukan hankalaa on plugarin polttomoottoria ajaakkin sisään. Plugarin koneeseen kohdistuvaan kylmäkäynnistys rasituksen, voisi ajatella kompeisoituvat maltillisilla käyttötunneilla kokonaisajomäärään nähden, kun autoa ladataan tiheästi. Sinällään pidän GTE toteutusta parempana siksi ettei kylmää polttomoottoria voi sammuttaa heti kun autolla on reippaammin kiihdytellyt. Bemarissa polttomoottorin sammuttaminen reippaan kiihdytyksen jälkeen nimittäin onnistui.

Antore

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 05.01.20 - klo:13:27
Ei taida olla, ainakaan faceliftissä.  :-\

Ei ole enää pakollinen varuste ja aika turhaa hommaa ja tuo veden ruiskiminen onkin ollut kuivuneen suolapaskan päälle.

Buhhi

Ajattelin laittaa 245 leveät 18 tuumaiset kitkarenkaat. Onko kokemusta lisääntyykö rengasmelu paljon nykyisistä 215 ja 16 tuumaisista?

Buhhi

Tai onko kokemusta kuinka paljon leveämpi rengas vaikuttaa rangeen? Onko oikeasti merkitystä?

Banned

Mulla on 235 "18 kitkat alla. Hiljaiset nuo ainakin omaan korvaan on.
Passat GTE

pertti80

Nyt on noin kuukauden päivät ajoa uudella GTE passatilla... Edellinen auto oli 4 vuotta vanha Diesel Passat eli Passat on itsessään tuttu, mutta kyllä tämä GTE on yllättänyt positiivisuudellaan.. Sähköllä todella mahtava ajella kaupungissa ja vähän pidempiäkin reissuja.. Erityisesti kaupungissa meno on niin sulavaa, että ihan herkistyy...Yllätyin kuinka pirteä 80hp:n sähkömoottori on... Uudet kitkat alla niin ainoa ääni mikä kuuluu on edessä ajavan auton nastojen rapina.. Sähköllä jopa vetelin noin 500 kg painavaa peräkärryä ja hienosti meni ilman tarvetta bensakoneelle... Muutama pidempi reissu tullut tehtyä ja toki bensan kulutus aika kova kun akut loppuu.. Pidemmällä matkalla kun ajelee hybridi toiminnolla ja akuissa virtaa niin hienosti ohjailee vuoroin bensan ja sähkön käyttöä ilman, että kuski huomaa muualta kuin mittareista... Ensimmäiseen tuhanteen kilometriin sisältyi jouluna pidempää ajoa ja kaupungissa pörräämist' ja keskikulutus oli luokkaa 5 l/100km... Viime aikoina menty enemmän kaupungissa ja lyhyitä matkoja ja kulutus pienempi... Oman latausaseman hommasin autotallin seinään ja sillä pärjää hyvin.. Julkisia latausasemiakin testattu, mutta on se verkosto vielä aika vaatimaton... Kun akkujen kestoja ja latausnopeutta saadaan vielä kehitettyä eteenpäin niin kyllä minusta ainakin on tullut sähköauto fani!! Sen verran olen testaillut, että akkuja ei pidemmällä matkalla kannata ajaa loppuu eli pitää akuissa sopivan varauksen ja antaa hybridin säätöön tilanteen mukaan... Kaupungissa vaihteen B-asento korvaa pitkälle tarpeen jarruttaa.. Jarrut ei ainakaan kulu.

Muutenkin uusi Passat varsin positiivinen.. Vakioana olevat automaattiset led valot on ihan huiput pimeillä teillä ajellessa... Polttoaine käyttöinen lisälämmitin toimii hyvin kaukosäätimellä. WeConnect Appin kautta menee päälle vain kun auto lataus piuhan päässä. Kyselin tätä liikkeestä ja pitäisi kuulemma mennä aina päälle myös appin kautta. Jossain asetuksessa vikaa ja pitää käydä liikkeessä jossain vaiheessa... Polttoainekäyttöistä lisälämmitintä ei voi käyttää ajettaessa, kierto kuulemma eri suuntaan.. Mutta sähköllä ajettaessa sähkövastus lämmitin on kyllä todella tehokas ja auto nopeasti sisältä lämmin vaikka ei webastoa olisikaan käyttänyt.. Kovia pakkasia ei etelässä ole vielä ollut, mutta mukava nähdä mitä käy jos pakkasta on 20 astetta ja akku loppuu kesken ajon ja auto pistää kylmän bensakoneen lennosta käytiin.. Voipi olla aika kova koneelle. Tosin en tiedä onko tässä jotain pakkasrajoja akun käyttöön.

DynaAudio ja Audiopro laaja näyttö digitaalisella mittarilla on myös toimiva kokonaisuus... Ainoa miinus on subbarin puute akkujen vievän tilan takia.. Kartta nyt on kohtuu hyvä, mutta eihän se googlen karttaa voita.. Lopettaisivat vaan autojen valmistajat omien karttojen kehittämisen ja ottaisivat Googlelta kartat...

Työmatkoilla tulee erityisesti Saksassa ajettua paljon lähes uusilla Saksalaisilla premium autoilla (Audi, MB ja BMW). Ei Passat niistä kauas ajettavuudelta jää... Toki esim. A6 vakaampi ajaa kun mittari nousee autobaanalla yli 150 km/h, mutta sitä vauhtiahan ei Suomen teillä tarvita...

Mielenkiinnolla odotan kun pistetään auto täyteen tavaraa, boxi katolla ja perhe kyytiin ja nokka kohti Lappia hiihtolomalla... Mikä tulee olemaan kulutus kun ajetaan se noin 1000km ,,käslompoloon isolla kuormalla.. Siinä loppuu akut jo ennen Mäntsälää ja bensaa palaa :)   

jarmoke

2018 jouluna käytiin pohjoisessa mutka, kyytissä 4 henkeä ja takaloosteri täynnä tavaraa, Menomatkalla Itäpuolta pitkin pohjoiseen oli enempi 100km/h rajoitusta ja ohituksia, keskikulutus 6,2l/100km.
Paluumatkalla enempi länsipuolta alas, enimmäkseen 80km/h rajoituksia ja yksi yöpyminen ja akkujen lataus välillä. Keskikulutus 5,3l/100km.
Matkaa tuli n. 900km suuntaansa.

Ei paha mun mielestä kun kuitenkin näkee kommentteja "matka-ajossa kulutus on sitten ihan posketon akkujen tuoman lisäpainon takia" yms yms...

Akuthan ei ole koskaan tyhjät vaan ne ajon aikana auttavat tarvittaessa polttomoottoria (ja vastaavasti sopivissa kohdissa niitä ladataan ajon aikana)...

pertti80

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 10.01.20 - klo:13:09
2018 jouluna käytiin pohjoisessa mutka, kyytissä 4 henkeä ja takaloosteri täynnä tavaraa, Menomatkalla Itäpuolta pitkin pohjoiseen oli enempi 100km/h rajoitusta ja ohituksia, keskikulutus 6,2l/100km.
Paluumatkalla enempi länsipuolta alas, enimmäkseen 80km/h rajoituksia ja yksi yöpyminen ja akkujen lataus välillä. Keskikulutus 5,3l/100km.
Matkaa tuli n. 900km suuntaansa.

Ei paha mun mielestä kun kuitenkin näkee kommentteja "matka-ajossa kulutus on sitten ihan posketon akkujen tuoman lisäpainon takia" yms yms...

Akuthan ei ole koskaan tyhjät vaan ne ajon aikana auttavat tarvittaessa polttomoottoria (ja vastaavasti sopivissa kohdissa niitä ladataan ajon aikana)...

Ei ollenkaan paha... Vähäisen kokemuksen perusteella sanoisin, että juurikin 80 km/h rajoituksen tiellä hybridi toimii parhaiten... Sopivissa kohdissa (alamäet yms.) menee kokonaan sähköllä ja tarvittaessa lataa aktiivisesti.... Bensakoneen kierrosmittari pysyy kohtuu paikallaan ja sähköllä lisäapuja mm. mäkiin.. Kun vauhti nousee niin suhteessa bensakoneen käyttö kasvaa enemmän ja sitä kautta bensan kulutus.. Passatin mittaristossa bensan kierrosluku ja sähkön käytön mittari ei  mielestäni näytä oikein silloin kun ajaa hybridillä. Bensakoneen kierrosluku mittari näyttää kierroslukua, mutta samalla ei sähkön käytön mittari näytä mitään, vaikka todellisuudessa sähköä käytetään samalla tarpeen mukaan.. Sähkön käytön mittari (Digitaalisessa mittarissa sininen osuus "kierrosluku"mittarista) näyttää sähkön käyttöä vain kun ajaa pelkällä sähköllä, mutta ei hybridi tilassa vaikka käytännössä sähköä käytetään bensakoneen apuna kokoajan tarpeen mukaan.. Latauksen mittari (vihreä osuus) näyttää..

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: pertti80 - 10.01.20 - klo:10:33
Erityisesti kaupungissa meno on niin sulavaa, että ihan herkistyy...Yllätyin kuinka pirteä 80hp:n sähkömoottori on...

Muutama pidempi reissu tullut tehtyä ja toki bensan kulutus aika kova kun akut loppuu..

Sen verran olen testaillut, että akkuja ei pidemmällä matkalla kannata ajaa loppuu eli pitää akuissa sopivan varauksen ja antaa hybridin säätöön tilanteen mukaan... Kaupungissa vaihteen B-asento korvaa pitkälle tarpeen jarruttaa.. Jarrut ei ainakaan kulu.

Kovia pakkasia ei etelässä ole vielä ollut, mutta mukava nähdä mitä käy jos pakkasta on 20 astetta ja akku loppuu kesken ajon ja auto pistää kylmän bensakoneen lennosta käytiin.. Voipi olla aika kova koneelle.

Kartta nyt on kohtuu hyvä, mutta eihän se googlen karttaa voita.. Lopettaisivat vain autojen valmistajat omien karttojen kehittämisen ja ottaisivat Googlelta kartat...

Sähkömoottori on 115 hevosvoimainen. Mulla kuluu pitkillä matkoilla bensaa vajaasta viidestä litrasta kuuteen litraan sataselle ilman ulkopuolista sähköä. En osaa pitää paljona.

Tosiaan ei kannata ajaa akkuja kuiviin matkan aluksi, koska silloin akut eivät ota vastaan sähköä täysimääräisesti ja varmaan kuluvatkin enemmän. Jos optimoimaan haluaa alkaa, niin matkalle sattuvat hitaammat kylien kohdat kannattaisi ajaa sähköllä. Lämmitystarvetta kannattaa myös maksimoida bensalle ja minimoida sähkölle.

Jarrujen kulumisen kannalta ei ole väliä ajaako B- vai D-moodilla. D-moodissa mekaaniset jarrut tulevat mukaan vasta sen jälkeen, jos jarrupoljin painetaan niin syvään, ettei sähkömoottori jaksa tuottaa vaadittua hidastuvuutta.

Tuo moottori on muokattu noita kylmästartteja kestämään, eikä siinä nykyisillä öljyillä mitään erikoista tapahdu.

jarmoke

Jos on digimittaristo niin sinne kierroslukumittarin keskelle saa näkymään sähkömoottorin käytön hybriditilassa. En nyt ulkoa muista mikä näyttömoodi se on mutta sen sinne kuitenkin saa...

Buhhi

Miten auton saa jäämään tyhjäkäynnille?

Autoilen paljon niin että joku jää odottamaan autoon kun käyn esim. Päiväkodissa tai kaupassa. Miten auton saa jäämään tyhjäkäynnille niin ettei se mene pois päältä?

Jos otan avaimet mukaan tai jätän autoon niin sillä ei ole merkitystä. Auto sammuu silti ja samalla mm. Radio ja lämmitys. Jos avaimet on sisällä niin radio ei sammu kuin vasta tulen autoon takaisin ja avaan oven uudelleen.

teräksenharmaa

Ainakaan puukottamatta autoa ei taida saada jäämään tyhjäkäynnille oikein mitenkään.

Natina

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 10.01.20 - klo:15:00
Sähkömoottori on 115 hevosvoimainen. Mulla kuluu pitkillä matkoilla bensaa vajaasta viidestä litrasta kuuteen litraan sataselle ilman ulkopuolista sähköä. En osaa pitää paljona.

Tosiaan ei kannata ajaa akkuja kuiviin matkan aluksi, koska silloin akut eivät ota vastaan sähköä täysimääräisesti ja varmaan kuluvatkin enemmän. Jos optimoimaan haluaa alkaa, niin matkalle sattuvat hitaammat kylien kohdat kannattaisi ajaa sähköllä. Lämmitystarvetta kannattaa myös maksimoida bensalle ja minimoida sähkölle.

Jarrujen kulumisen kannalta ei ole väliä ajaako B- vai D-moodilla. D-moodissa mekaaniset jarrut tulevat mukaan vasta sen jälkeen, jos jarrupoljin painetaan niin syvään, ettei sähkömoottori jaksa tuottaa vaadittua hidastuvuutta.

Tuo moottori on muokattu noita kylmästartteja kestämään, eikä siinä nykyisillä öljyillä mitään erikoista tapahdu.

Onko sähkömoottoriin tullut muutoksia faceliftin yhteydessä, vai onko se sama (tai saman tehoinen) kuin edeltäjässä? Olen ollut ihan tyytyväinen MY16 sähkömoottorin tehoon arkiajossa. Tehon loppumisen ”kesken” on huomannut lähinnä moottoritienopeuksilla.

Mitä tuo moottorin muokkaus kylmäkäynnistyksiä kestäväksi käytännössä tarkoittaa? Muutakin kuin kiinteää vuoden öljynvaihtoväliä vs Longlife?

Ensimmäistä talvea GTE:llä ajelen ja vaikka kunnon pakkasia ei ole vielä ollut, niin moottorin puolesta vähän hirvittää, mitä shokkeja se joutuu vielä kokemaan. Siksi pyrin lohkolämmitintä käyttämään aina, kun se akkujen lataamisen puolesta on mahdollista.

Semmoinen huomio kylmällä ajaessa, että kabiinin lämpöä tulee usein säädettyä ylemmäs silloin, kun ajan hybridimoodissa. Akkujen säästämiseksi taas lasken lämpöä asteen, pari, sähköllä ajaessa. Matkustusmukavuus ei siitä kärsi ja saan sisälle hieman enemmän lämpöä mattojen kuivattamiseksi. Olisi kuitenkin kiva, jos auto osaisi säätää lämmöt erikseen niin sähkö- kuin hybridimoodille.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Natina - 10.01.20 - klo:22:09
Mitä tuo moottorin muokkaus kylmäkäynnistyksiä kestäväksi käytännössä tarkoittaa? Muutakin kuin kiinteää vuoden öljynvaihtoväliä vs Longlife?

Ensimmäistä talvea GTE:llä ajelen ja vaikka kunnon pakkasia ei ole vielä ollut, niin moottorin puolesta vähän hirvittää, mitä shokkeja se joutuu vielä kokemaan. Siksi pyrin lohkolämmitintä käyttämään aina, kun se akkujen lataamisen puolesta on mahdollista.
En tiedä mitä kaikkia muutoksia moottorissa on, mutta ainakin alapään laakereissa on pinnoite, joka auttaa moottorin käynnistyessä täyteen laukkaan kylmiltään. Nokka-akseleissa saattoi olla rullalaakeri samasta syystä. Monenlaisia pieniä mutoksia moottorissa kuitenkin on ja varmaan sen vuoksi se ei hiljattain muuttunut muiden tapaan 1.5 litraiseksi.

Banned

Lainaus käyttäjältä: Buhhi - 10.01.20 - klo:21:50
Miten auton saa jäämään tyhjäkäynnille?

Autoilen paljon niin että joku jää odottamaan autoon kun käyn esim. Päiväkodissa tai kaupassa. Miten auton saa jäämään tyhjäkäynnille niin ettei se mene pois päältä?

Jos otan avaimet mukaan tai jätän autoon niin sillä ei ole merkitystä. Auto sammuu silti ja samalla mm. Radio ja lämmitys. Jos avaimet on sisällä niin radio ei sammu kuin vasta tulen autoon takaisin ja avaan oven uudelleen.

Tuollaisissa tilanteissa ainoa mahdollisuus on "rest" puhallus tai webasto (jolloin autosssa tulee kuuma). Mankan saa päälle kun painaa siitä volumenapista.
Passat GTE

Antore

Lainaus käyttäjältä: Banned - 11.01.20 - klo:09:30
Tuollaisissa tilanteissa ainoa mahdollisuus on "rest" puhallus tai webasto (jolloin autosssa tulee kuuma). Mankan saa päälle kun painaa siitä volumenapista.

Eikö vaihde P-asennossa ja kaasun nopea pohjassa käyttäminen (kick down) käynnistä moottorin? Toinen vaihtoehto on jättää sähköt täysin päälle painamalla käynnistysnappia sen jälkeen kun on avannut kuskin oven. Näin siis ainakin Audissa.

Buhhi

Lainaus käyttäjältä: Antore - 11.01.20 - klo:09:39
Eikö vaihde P-asennossa ja kaasun nopea pohjassa käyttäminen (kick down) käynnistä moottorin? Toinen vaihtoehto on jättää sähköt täysin päälle painamalla käynnistysnappia sen jälkeen kun on avannut kuskin oven. Näin siis ainakin Audissa.

Sillä ei ole merkitystä tässä tapauksessa onko bensa vai sähkö käytössä. Sammuu silti kun auton mielestä on ollut taroeeksi pitkään parkissa. Täytyy kokeilla tuota napin painamista oven aukaisun jälkeen.

Buhhi

Lainaus käyttäjältä: Banned - 11.01.20 - klo:09:30
Tuollaisissa tilanteissa ainoa mahdollisuus on "rest" puhallus tai webasto (jolloin autosssa tulee kuuma). Mankan saa päälle kun painaa siitä volumenapista.

Rest puhallus puhaltaa ainakin omasta mielestä aina kylmää. Vai tuntuuko se vaan siltä? Pystyykö rest puhalluksella lämmittämään autoa jos vaikka säätää kuumemmaksi?

Antore

Lainaus käyttäjältä: Buhhi - 11.01.20 - klo:11:53
Sillä ei ole merkitystä tässä tapauksessa onko bensa vai sähkö käytössä. Sammuu silti kun auton mielestä on ollut taroeeksi pitkään parkissa. Täytyy kokeilla tuota napin painamista oven aukaisun jälkeen.

Oletko kokeillut käynnistää moottorin kick downilla kun se on sammunut ja vaihde P-asennossa? Toki vaihde pitää jättää p-asentoon, moottori sammuu heti jos käyttää ajoasennossa.

Ouzi

Ekaa kertaa vag plug in tänään koeajoin. Tosi positiivinen miten huomaamattomasti moottorit ja voimansiirto toimii. Kulku puolta myös löytyy kivasti. Gte tila  :) paljon e moodilla muuten kestää 0-100  ? Ei paljon huomaa tai  tunne DSG vaihtoja. Tai polttomoottori ja sähkö kytkeytymisiä.  Onhan toki hiljainen ja laadukkaan oloinen.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 11.01.20 - klo:15:16
paljon e moodilla muuten kestää 0-100  ?

GTE Golffilla 10-11 sekunnin välillä ja joku kymmenys varmaankin lisää Passatille.

Buhhi

Lainaus käyttäjältä: Antore - 11.01.20 - klo:13:52
Oletko kokeillut käynnistää moottorin kick downilla kun se on sammunut ja vaihde P-asennossa? Toki vaihde pitää jättää p-asentoon, moottori sammuu heti jos käyttää ajoasennossa.

Minä tarkoitin kyllä tyhjäkäynnillä sitä että akku tai polttomoottori on päällä ja lämmitin ym. toimii. Testasin ja tosiaan tuolla kickdownilla saa polttomoottorin käyntiin ja sen jälkeen ei sammu kumpikaan niin kauan kun käyttää. Ok tuokin, mutta olisi hyvä jos saisi jostain akkutyhjäkäynnin pakoitettua niin ettri sammuta autoa.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Buhhi - 11.01.20 - klo:19:38
Minä tarkoitin kyllä tyhjäkäynnillä sitä että akku tai polttomoottori on päällä ja lämmitin ym. toimii. Testasin ja tosiaan tuolla kickdownilla saa polttomoottorin käyntiin ja sen jälkeen ei sammu kumpikaan niin kauan kun käyttää. Ok tuokin, mutta olisi hyvä jos saisi jostain akkutyhjäkäynnin pakoitettua niin ettri sammuta autoa.

Nyt en kyllä ymmärrä mitä tarkoitat. Silloin kun auton polttomottori käy tyhjäkäyntiä niin toki kabiinikin lämpiää ja toisaalta myös silloin kun sähköt on päällä niin auto lämpiää vaikka sillä ei ajaisi. Ja tosiaan tuon oven avaamisen jälkeen saa auton ev-puolen 'tyhjäkäynnille' -> auto lämpiää vaikka sillä ei ajaisi (ainakin audissa).

concorde

Lainaus käyttäjältä: Buhhi - 07.01.20 - klo:17:27
Ajattelin laittaa 245 leveät 18 tuumaiset kitkarenkaat. Onko kokemusta lisääntyykö rengasmelu paljon nykyisistä 215 ja 16 tuumaisista?

Veikkaan, että rengasmeluun vaikuttaa enemmän renkaan merkki ja malli sekä profiili, ennen leveyttä.

Meillä on kaksi B8-pasuunaa ja omien kokemuksien perusteella 18-tuumaisesta paras versio on 225/50R18. Toisessa on Nokialaiset ja toisessa Pirellit ja molemmat ovat selkeästi hiljaisemmat kuin originaalit 235/45R18 - gummit. Toi 225 ei vielä vetele urissakaan.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

the_kapu

Pienenmpää ja korkeampaa rengasta alle, niin melu vähenee.

Takahutlari

Onko kenelläkään käytössä GTE:ssä maskin edessä viimasuoja? Jos, niin oletteko huomanneet sillä olevan merkitystä sisälämpöön? Rangen pidentämiseksi olen ajellut lyhyemmät matkat ilmastoinnin ollessa LO -asetuksella ja mietiskelin, että auttaisiko viimasuoja maskissa siihen, että lämpötila auton sisällä olisi hieman korkeampi.

b1mpo

Eikös lo -asento kytke ilmastoinnin päälle? Ainakin perinteisissä autoissa näin muistelisin. Maskin laittaminen tuskin paljoa vaikuttaa sisälämpöön, koska ilmaa ei oteta konehuoneesta. Kannattaa tuulilasin lämmitys laittaa päälle ja puhallus pois tuulilasilta. Maski voi auttaa polttomoottorin lämpenemiseen, mutta tuskin sähköajossa sillä on suurta merkitystä? Eikös se ole muutenkin umpinaisempi se keula?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy