Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 06.12.19 - klo:13:55
Passat GTE -19, marraskuussa luovutettu, MIB3 infotainment
Onko palstalla jollain muulla ed main auto? Webasto on mulla ”kytketty” siten että ajoakustossa pitää olla jokin määrä rangea ennen kuin webasto käynnistyy. 4 päivää merkkiliike tutki ja luovutti auton minulle takaisin sanatarkasti kommentilla: ”emme saa kuntoon, infotainmentin kautta tehty webaston ajastus menee palvelimen kautta ja kyseessä on palvelin vika” En usko, mihin tahoon pitäisi ottaa yhteyttä että tämä asia jota merkkiliike ei saa ratkaistua tulisi kuntoon? Minulle auto myytiin siten että webastoa voi ajastaa ajoakustosta riippumatta infotainmentin eli keskikonsolin ison näytön kautta, riippumatta siittä kuinka vähän ”rangea” ajoakustossa on.

Vähän vaikuttaa siltä että auto on ohjelmoitu toimimaan noin, ehkä kuitenkin vahingossa eli kyseessä in bugi. Tollasta ongelmaa merkkiliike ei voi korjata millään muulla kuin ohjelmistopäivityksellä ja jos sellaista ei ole nyt tarjolla niin on tekemätön paikka.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

passo_s

Mukavaa olisi jos joku Passat GTE -19 autoilija testaisi omastaan ed main asian.Useinhan auto johdon jatkeena kotona ja konttorilla on, mutta töissä on vähän väliä tilanne että unohdan työmatkalla nostaa ajoakuston varaustilan puoleen väliin. Asiakkaalla ei ole tarjolla sähköä ja webastoa ei saa päälle.

foxnen

WeConnect buki,

Näin VW vastaa, mutta kyllähän tämä laskuri pitäisi saa jollain nollattua.
Voisihan se nollautua, vaikka automaattisesti vuorokauden vaihduttua.
Minulla käytän noin 3 kertaa vuorokaudessa ko. sovellusta, mutta joka ikinen kerta teitpä mitä tahansa herja tulee 😡.

Palvelussa oleva suojafunktio estää yli 15 komennon käytön ja tietojen päivitys myös lasketaan komennoksi.

Suojafunktio on välttämätön, koska useat komennot toimivat yhteisten kontrolliyksikköjen kautta jotka vievät virtaa akusta.     

Olemme vielä pahoillamme virheilmoitusten epäselvyydestä.

Jos teillä on lisäkysymyksiä liittyen Volkswageninne We Connect tai We Connect Go palveluihin tai antamamme ohjeet eivät auttaneet teitä, ettehän epäröi ottaa meihin uudelleen yhteyttä.

Toivotamme hyvää talvea ja turvallisia ajomatkoja Volkswagenillanne.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

duke7

Ostin 2016 gte:n tässä juuri.
Onko se jo selvinnyt milloin 12V-akkua ladataan? Mietin vain webastoa ja pätkäajoa. Ohjekirjan mukaan käyttää siis 12V-akkua sille. Sinänsä jänniä nuo edellisten viestien ongelmat liittyen rangeen.. ehkä muuttunut jotenkin 2019-malleihin sitten.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 06.12.19 - klo:16:49
Palvelussa oleva suojafunktio estää yli 15 komennon käytön ja tietojen päivitys myös lasketaan komennoksi.

Suojafunktio on välttämätön, koska useat komennot toimivat yhteisten kontrolliyksikköjen kautta jotka vievät virtaa akusta.     
Heh heh, mikä selitys ;D

Jos tuossa on mobiilidata käytössä, niin se ei ole ilmainen edes VW:lle. Operaattoreilla on tapana laskuttaa asiakkaita, olivatpa sitten omia tai vierailijoita.

passo_s

Passat GTE-19
Autossa on dataliittymä,  ei taida olla 4G? Infotainmentistä päivityksen haku jää junnaamaan paikalleen. 47 k, autossa tällänen buginen infotainment järjestelmä, lainassa ollut Passat 2.0 TDi -19, tässä toimi webaston ajastus täysin ongelmitta.

passo_s

Passat GTE -19
Kannattaa jättää kauppaan jos webaston ajastus on tärkeää. Onneksi on työsuhdeautona, oma jos olisi harmittaisi vietävästi.

Jarmos

Passat gte 2016. Ostin auton muutama kk sitte. N.5000km ajoa takana ilman ongelmia.

Viime tiistaista (3.12.) asti ollut ongelmia sisätilan lämmityksessä. Välillä lämpeää usein ei. Laitoin we connectiin viestiä tästä, josta soitettiin nopeaan takaisin. Kertoivat että alkuviikosta saakka ollut jokin iso verkko tai järjestelmäongelma joka toivottavasti saadaan kuntoon lähiaikoina. Tästä on tullut sinnr lukuisia yhteydenottoja.
Oletteko saaneet tällaista ongelmaa ja onko korjaantunut miten?

plugaaja

We Connect sekoillut kyllä pahasti koko tämän 2 vkoa kun itselläni on ollut tuore GTE 2019 käytössä. Tänäänkin sisäänkirjautuminen epäonnistui useaan kertaan, kehotti yrittämään uudestaan myöhemmin Voi olla että tuollaiset kirjautumisongelmat pahimmillaan sekoittaa ajastuksen tekemisen yms.

Banned

Hyvin on onnistunut lämmitys johdon päässä ja ilman johtoa.
Passat GTE

passo_s

^Minkä vuotinen Passat GTE on kyseessä ?

Banned

-16. Yhteys on toiminut, mutta pirun hidashan se kyllä on. Webastoa ei näissä vanhoissa voi edes etänä ohjata.
Passat GTE

passo_s

Mun ongelmat koskee Passat GTE -19 ja sitä että keskikonsolista ei saa webastoa ajastettuna ollenkaan päälle. Merkkihuolto alkoi suoltaa jotain jargonia että infotainmentin osalta K Caara ei ole takuuvastuussa, auton keskikonsolissa oleva infotainment takuut ovat erillisellä sopimuksella ja siksi infotainmentistä ei ole K Caara vastuussa. Asia on vietävä tästä syystä maahantuojalle. Auto oli 4 pv K Caaralla tutkittavana, eikä tullut kuntoon.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 08.12.19 - klo:12:25
Mun ongelmat koskee Passat GTE -19 ja sitä että keskikonsolista ei saa webastoa ajastettuna ollenkaan päälle. Merkkihuolto alkoi suoltaa jotain jargonia että infotainmentin osalta K Caara ei ole takuuvastuussa, auton keskikonsolissa oleva infotainment takuut ovat erillisellä sopimuksella ja siksi infotainmentistä ei ole K Caara vastuussa. Asia on vietävä tästä syystä maahantuojalle. Auto oli 4 pv K Caaralla tutkittavana, eikä tullut kuntoon.
Eikö K  Caara ole maahantuoja? Mielestäni on. Nämä takuu asiat ovat Keskolla olleet ainakin ennen ihan mahdottoman vaikeita.

Always lead, never follow

Antore

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 08.12.19 - klo:14:48
Eikö K  Caara ole maahantuoja? Mielestäni on. Nämä takuu asiat ovat Keskolla olleet ainakin ennen ihan mahdottoman vaikeita.

Maahantuoja on K-Auto.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Antore - 08.12.19 - klo:15:00
Maahantuoja on K-Auto.
Samaa Kesko puljua nää on.
Always lead, never follow

passo_s

K Caaran takuukäsitteet koskien Passat GTE -19 setvitään työsuhdeautovastaavan kanssa tarkasti. Taisi tulla jokin aivopieru K Caaran huollon työnjohdosta kun sanoivat että Infotainment ei kuulu K Caaran takuun piiriin.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 08.12.19 - klo:15:27
Samaa Kesko puljua nää on.

Jälleenmyyjä ei ole maahantuoja, vaikka ovatkin molemmat Keskoa. Sinun logiikalla voisit palauttaa Budget Sportista ostamat vermeet K-Caaraan, koska sama kesko pulju.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Antore - 08.12.19 - klo:16:39
Jälleenmyyjä ei ole maahantuoja, vaikka ovatkin molemmat Keskoa. Sinun logiikalla voisit palauttaa Budget Sportista ostamat vermeet K-Caaraan, koska sama kesko pulju.
Ei jälleenmyyjä olekaan maahantuoja vaan samaan konserniin Keskoon kuuluva firma. K-auto ja K-Caara kuuluvat samaan firmaan.
Always lead, never follow

Antore

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 08.12.19 - klo:17:54
Ei jälleenmyyjä olekaan maahantuoja vaan samaan konserniin Keskoon kuuluva firma. K-auto ja K-Caara kuuluvat samaan firmaan.

Ja tällä ei ole yhtään mitään tekemistä siihen, mitkä on jälleenmyyjän ja maahantuojan vastuita.

Jarmos


https://www.vagarena.fi/index.php?topic=28804.msg689170#msg689170

Soitin myös we connectin lisäksi näistä lämmitysongelmista vw center airport, eivät kuulleet niistä.

passo_s

#1671
Passat GTE-19, webaston toiminta edellyttää rangea

"Kiitos vielä yhteydenotostanne Volkswagenin digitaalisiin palveluihin liittyen tapaukseen 0000222734. Rangea on oltava jäljellä 9% eli noin 5-6 km jotta lämmitin toimii. Olemme vielä pahoillamme epäselvyydestä. Jos teillä on lisäkysymyksiä liittyen Volkswageninne We Connect tai We Connect Go palveluihin tai antamamme ohjeet eivät auttaneet teitä, ettehän epäröi ottaa meihin uudelleen yhteyttä.Toivotamme hyvää talvea ja turvallisia ajomatkoja Volkswagenillanne."

Ko webaston toiminta on epälooginen, webaston omasta kaukosäätimestä webasto käynnistyy vaikka range näyttäisi autossa 0 km.

biili_

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 09.12.19 - klo:12:20
Passat GTE-19, webaston toiminta edellyttää rangea

"Kiitos vielä yhteydenotostanne Volkswagenin digitaalisiin palveluihin liittyen tapaukseen 0000222734. Rangea on oltava jäljellä 9% eli noin 5-6 km jotta lämmitin toimii. Olemme vielä pahoillamme epäselvyydestä. Jos teillä on lisäkysymyksiä liittyen Volkswageninne We Connect tai We Connect Go palveluihin tai antamamme ohjeet eivät auttaneet teitä, ettehän epäröi ottaa meihin uudelleen yhteyttä.Toivotamme hyvää talvea ja turvallisia ajomatkoja Volkswagenillanne."

Ko webaston toiminta on epälooginen, webaston omasta kaukosäätimestä webasto käynnistyy vaikka range näyttäisi autossa 0 km.

"Lämmitin" tuossa ei tarkoita webastoa, vaan hybridiakkujen avulla auton oman ilmastoinnin kautta suoritettavaa lämmitystä. Eli olette puhuneet kahdesta eri asiasta. Webasto ei tarvi "sähkökilometrejä", mutta bensatankki ei saa olla varatankilla.

passo_s

Ikävä kyllä kyseessä on webasto. Pyysin tarkennuksen ja tässä se tarkennus:

Kiitos vielä yhteydenotostanne Volkswagenin digitaalisiin palveluihin liittyen tapaukseen 0000222734.

Lämmitin johon vastauksessa viitataan tarkoittaa lisälämmintä, eli seisontalämmitintä, eli webastoa, josta mainitsitte 5. joulukuuta lähettämässänne viestissä kuvankaappausten kera.

Jos teillä on lisäkysymyksiä liittyen Volkswageninne We Connect tai We Connect Go palveluihin tai antamamme ohjeet eivät auttaneet teitä, ettehän epäröi ottaa meihin uudelleen yhteyttä.

Toivotamme hyvää talvea ja turvallisia ajomatkoja Volkswagenillanne.



velim

Passat GTE -16 teki tänä aamuna tenän, latausjohto ei suostunut irtoamaan autosta. Auton ovet avautuu normaalisti kakella mutta autohan ei suostu käynnistymään, jos laturin johto paikoillaan. Sellaisen havainnon tein myös, että ns. latausluukun lukitustappi oli pohjassa eli ns. lukittuna ja myös jumissa, ei suostunut sormin pyörittämällä liikkumaan, mikä kyllä onnistuu normaalisti. Eli vähän niin kuin luukku olisi kiinni, lukittuna vaikka todellisuudessa on auki. En tiedä vaikuttaako asiaan.

Nämä keskustelut ole joskus läpi lukenut ja muistelen jollakulla toisella olleen sama ongelma mutta en löydä tähän hätään eli oliko tuohon jokin kotikonsti, miten pistokkeen lukituksen sai auki? Pitääkö illalla etsiä toho avuksi?

Kiire oli töihin joten jouduin turvautumaan varajärjestelyihin, pitää tutkia lisää työpäivän jälkeen ...
VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: velim - 10.12.19 - klo:07:49
oliko tuohon jokin kotikonsti, miten pistokkeen lukituksen sai auki? Pitääkö illalla etsiä toho avuksi?

Ohjekirjasta löytyy ohje latauskaapelin manuaaliseen irrtokuseen. Vai olikohan nimellä latauskaapelin hätäirroitus..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Banned

Välittömän latauksen painike (ylempi nappi jossa piuhan kuva) pohjassa avaimella lukitus auki. Sillä pitäisi irrota.
Passat GTE

velim

Lainaus käyttäjältä: Banned - 10.12.19 - klo:10:58
Välittömän latauksen painike (ylempi nappi jossa piuhan kuva) pohjassa avaimella lukitus auki. Sillä pitäisi irrota.

OK, kiitos!
VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

passo_s

Passat GTE -19
Webaston ajastus ongelma alkaa hiljalleen selvitä. Merkkiliike saa ohjeita lopultakin, yli kuukausi on mennyt aikaa. Myyjä ei tiennyt mitä myy ja huolto ei tiedä mitä huoltaa. Myyjä myydessään autoa kertoi vakiovarusteeksi kuuluvan webaston toimivan siten että sillä voi tehdä aina infotainmentin kautta ajastuksen kunhan polttoainetta on ja starttiakussa virtaa. Webaston ajastuksen toiminnan ehdoksi onkin asetettu se että ajoakustossa pitää olla rangea 5-6 km. Weconnect tiimistä tuli vielä puhelu että kun webaston ajastaa toimimaan, sen käyntiaika on tehtaalla asetettu todella lyhyeksi. Nyt selvitetään voiko käyntiaikaa säätää huollossa pidemmäksi, tässä uudessa GTE:ssä ei ole valikoissa käyttäjän mahdollista säätää webastolle käyntijakson pituutta, kuten aiemmassa Passat tdissä oli.

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: velim - 10.12.19 - klo:07:49
Passat GTE -16 teki tänä aamuna tenän, latausjohto ei suostunut irtoamaan autosta.

Lähtikö jo irti täällä ja ohjekirjassa annetuilla ohjeilla?

Itselläni meinasi toissa lauantaina jäädä kauppareissu tekemättä, kun johto ei irronnut. Koitin molemmat konstit eli (1) kakesta avausnappi + välittömän latauksen painike, ja (2) konepellin alla hätävapautusvipu pienen luukun alla, ei irronnut. Kokeilin kaikkea moneen kertaan, soittelin jo myyjälle ja huoltoon, yhteensä puolen tunnin ajan, ei uusia ideoita kuin että koita nykäistä vielä. No, kävin vielä kerran kokeilemassa ja sehän lähti ihan normaalisti. Jumituksen syykin paljastui: liittimen alaosassa näkyi jäätä, joka vissiin sitten nykimisestä  lopulta irtosi. Edellisenä iltana oli satanut vettä vaakasuorassa, ilmeisesti siitä päässyt liittimen ja pistokkeen väliin, ja yöllä meni pakkaselle, seurauksena jumitus.

Siinä miettiessä muistin, että tällä palstalla taidettiin aikanaan mainita latauspistokkeen kuminen suojakaulus, joka tuli varusteeksi joskus 2017. Ja kun tutkin takakonttia tarkemmin, niin siellähän niitä oli 2 kpl muovipussissa. Enpä ollut ehtinyt niitä huomata pimeään vuodenaikaan, auto ollut vasta 2 vkoa ajossa. No, asensin paikalleen molempiin kaapeleihin, vaikuttaa ihan pätevältä ratkaisulta. Toivotaan, että ei jäädy tuosta kohtaa enää. Kauppareissun sain lopulta tehtyä ajoissa, mutta olisihan myyjäkin jo auton luovutuksessa voinut niistä suojista muistuttaa niin olisi yksi ongelmatilanne vältetty.

Täällä keskustelua niistä kumisuojista ja linkki kuviin: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=28804.msg624832#msg624832

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy