Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Topjanne

Miksi pitäisi välttää B-asennon käyttöä. Minusta se on todella kätevä ja jopa turvallisempi kaupunkialueella, jossa hidastuksia ja pysähdyksiä tulee jatkuvasti. Enimmäkseen pärjää pelkällä kaasupolkimella, kunhan ensin opettelee käyttämään. Ideana on, ettei poljinta päästä tarpeettomasti kokonaan ylös, koska silloin alkaa jarruttamaan. Eli ns. pintakaasulla kulkee kuin rullaamalla perinteisellä polttomoottoriautolla. Toki muutoin kannattaa käyttää D-asentoa juurikin mahtavan rullaamisen takia.

Tuota "siigen" kertomaa ominaisuutta en ole itse huomannut, koska harvemmin päästän akun varauksen nollille alueella, jossa B-asentoa kannattaa käyttää.

S8k-80

Lainaus käyttäjältä: siige - 25.11.19 - klo:20:42
Toimiikohan mulla B-asento oikein? Eli kun ajelen kaupungissa pintakaasulla vaihdekeppi B-asennossa akku lopuillaan ja kun auto itekseen käynnistää polttomoottorin, niin menee manuaalivaihteet päälle ja huudattaa yleensä 2 vaihteella konetta n.4000kierroksessa, kunnes vaihdan D:lle tai vaihdan manuaalisesti vaihdetta..

Minä ajan aina B-moodissa ja samanlailla se vaihtaa kuin D-asennossa vaikka akku olisi tyhjä ja bensa moottori lähtisi käyntiin.
Ei se sähkömoottorin kierroksia huudata vaikka on B-moodissa, ainakaan minulla.

Antore

Lainaus käyttäjältä: S8k-80 - 26.11.19 - klo:08:23
Minä ajan aina B-moodissa ja samanlailla se vaihtaa kuin D-asennossa vaikka akku olisi tyhjä ja bensa moottori lähtisi käyntiin.
Ei se sähkömoottorin kierroksia huudata vaikka on B-moodissa, ainakaan minulla.

Voi tietysti olla, että vw:n dsg toimii eri tavalla kuin audin s-tronic (e-tron) mutta miten seuraat sähkömoottorin kierroksia ja oletko seurannut nopeutta jossa vaihdot eri vaihteille tapahtuu?

S8k-80

Lainaus käyttäjältä: Antore - 26.11.19 - klo:08:30
Voi tietysti olla, että vw:n dsg toimii eri tavalla kuin audin s-tronic (e-tron) mutta miten seuraat sähkömoottorin kierroksia ja oletko seurannut nopeutta jossa vaihdot eri vaihteille tapahtuu?

Näkyyhän se vaihde siinä näytössä. Samoja nurkkia kun hinkkaa niin sen kyllä huomaa vaihtuuko vaihteet samassa kohdassa.
Ja tuli tuosta otettu B-moodilla logiakin VCDS:llä, kun tarkkailin sähkömoottorin vääntöä.
Jos vaikka saisi otettua vähän lisää voimaa irti sähkömoottorista...

Antore

Lainaus käyttäjältä: S8k-80 - 26.11.19 - klo:08:34
Näkyyhän se vaihde siinä näytössä. Samoja nurkkia kun hinkkaa niin sen kyllä huomaa vaihtuuko vaihteet samassa kohdassa.
Ja tuli tuosta otettu B-moodilla logiakin VCDS:llä, kun tarkkailin sähkömoottorin vääntöä.
Jos vaikka saisi otettua vähän lisää voimaa irti sähkömoottorista...

Niin näkyy ja ainakin audi kehottaa vaihtamaan isommalle aika pitkään kunnes sitten lopulta niin tekee jos ei itse manuaalilla pykällä. Manuaalitilahan tuo b kai volkkarissakin on?

S8k-80

#1625
Lainaus käyttäjältä: Antore - 26.11.19 - klo:09:09
Niin näkyy ja ainakin audi kehottaa vaihtamaan isommalle aika pitkään kunnes sitten lopulta niin tekee jos ei itse manuaalilla pykällä. Manuaalitilahan tuo b kai volkkarissakin on?

Ei ole manuaali vaan samanlainen kuin D. Manuaalille menee vain jos siirtää vaihde keppiä oikealle.

Natina

Kertaakaan en ole GTE:llä nähnyt tarvetta pykältää itse. Sähköllä ajaessa kun ei ole minkäänlaista tuntumaa moottorin kierroksiin tai tietoa sen tehoalueista. Ei kai sähkömoottorilla edes mitään optimi kierrosaluetta ole, tai se on paljon laajempi kuin polttiksella?`

Sen kyllä olen vakkarista havainnut, että kaupunkinopeuksilla 40...50 ajaessa vakkari heittää D6 sisään, kun ilman vakkaria ajetaan D4:llä. Kulutusmittari putoaa isosti, kun kutonen on käytössä. Ihmettelen, mistä moinen ero johtuu. Eco-ajomoodi on käytössä ja tosiaan E-modella tuota ainakin tapahtuu.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Antore - 26.11.19 - klo:09:09
Niin näkyy ja ainakin audi kehottaa vaihtamaan isommalle aika pitkään kunnes sitten lopulta niin tekee jos ei itse manuaalilla pykällä. Manuaalitilahan tuo b kai volkkarissakin on?

B on moodi jossa auto moottorijarruttaa voimakkaasti kun kaasun löysää (ja jarruvalot syttyy moottorijarrutuksen aikana). Saman saa aikaa D moodissa painamalla kevyesti jarrupoljinta.

Banned

Jonkun verran tulee tuota käytettyä ratin läpästä hidastetöyssyissä ja alamäissä.
Passat GTE

siige

Lainaus käyttäjältä: S8k-80 - 26.11.19 - klo:08:23
Minä ajan aina B-moodissa ja samanlailla se vaihtaa kuin D-asennossa vaikka akku olisi tyhjä ja bensa moottori lähtisi käyntiin.
Ei se sähkömoottorin kierroksia huudata vaikka on B-moodissa, ainakaan minulla.

Onkohan mulla jotain vikaa tossa vehkeessä sit... Välillä kuitenkin B:llä vaihtaa automaattisesti vaihteita vaikka kone pärähtäiskin käyntiin, välillä lyö taas käsivaihteet päälle.
Taidanpa käyttää huollossa kun kerta takuutakin viä jokunen kuukausi.
Coming home valotkaan eivät syty, prkl.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: siige - 26.11.19 - klo:15:35
Coming home valotkaan eivät syty, prkl.

Pitää väläyttää pitkiä sammuttamisen jälkeen että coming home toiminto aktivoituu.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

siige

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 26.11.19 - klo:15:52
Pitää väläyttää pitkiä sammuttamisen jälkeen että coming home toiminto aktivoituu.
Jaa, siinä on sellanen jippo :D
Just huomasin, niin se B vaihdehan tulee kun vaihdevipua käyttää alaspäin, ei oikealle... Mä oon siirtänyt sen aina oikealle ja luullut, et on B päällä.. Eli oikealle kun siirtää, niin menee manuaalille..
Kyl tää tästä.. Jokunen viikko menee totuttelussa.

passo_s

Passat GTE -19
Weconnect alkoi lopulta toimia, tai toimii tänään.

JAJJ

Itsellä kiikarissa otsikon mukainen auto. Kovasti kiinnostaisi vaihtaa nykyinen diesel hybridiautoon ja Passat vaikuttaa kaikinpuolin hyvältä vaihtoehdolta.
Olen lukenut tämän keskustelun läpi enkä sittenkään ole täysin vakuuttunut autosta. Todella paljon tuntuu olevan jos jonkinlaista ongelmaa, mutta näin varmaan on kaikkien autojen keskusteluketjuissa. (en juurikaan lueskele näitä) Itsellä vaihtoehto olisi käytetty pari kolme vuotta vanha alle 100tkm ajettu yksilö.
Mitä mieltä olette, onko käsitykseni ongelmista paisunut suuren kertainformaarion myötä?
Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan  :)

Banned

Kyllähän se vähän tilannetta vääristää, kun näille foorumeille tullaan yleensä ilmoittamaan vioista ja ongelmista. Ei kukaan tule kertomaan että hyvin menee :) Ei ole olemassa sellaista automallia, mistä ei netissä vikoja löydy.
Passat GTE

JAJJ

Juuri tuota tarkoitin. Se vaan mietityttää kun nuo katselemani ovat kokolailla näitä ensimmäisiä Hybridipassatteja, ettei nyt kovin ongelmallista tapausta saisi käsiin.

passari

Terve

Alla tuore Passat GTE 2019 ja pari kysymystä tullut mieleen:
1) Lataus on pari kertaa katkennut omia aikojaan niin, että We Connect sanoo esim ”Tarkista kaapeli”. Kaapelissa vilkkuu kolme punaista lediä. Pistoke irti seinästä ja takaisin kiinni, ja lataus jatkuu ongelmitta. Kyseessä auton mukana tullut Suko-latauskaapeli. Onko tietoa, missä vika voisi piillä? Laitan autoliikkeeseenkin toki kyselyä.

Ainakin toisella kerralla auto on ollut parhaillaan latauksessa, ja sitten on ajastettu We Connectilla lähtöaika seuraavaan aamuun.

2) Autokatoksessa on punainen voimavirtarasia. Saisiko siitä luvallisesti 3,7 kW lataustehon voimavirta-Suko-adapterilla ja 16 A latauskaapelilla? Esim näillä:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/384658/Adapteri-voimavirtavalovirta-5-napainen-maadoitettu
https://evchargeplus.com/fi/product/sahkoauton-latauskaapeli-tyyppi-2-schuko-ohjauskoteloon-16a/

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: passari - 28.11.19 - klo:19:04
2) Autokatoksessa on punainen voimavirtarasia. Saisiko siitä luvallisesti 3,7 kW lataustehon voimavirta-Suko-adapterilla ja 16 A latauskaapelilla? Esim näillä:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/384658/Adapteri-voimavirtavalovirta-5-napainen-maadoitettu
https://evchargeplus.com/fi/product/sahkoauton-latauskaapeli-tyyppi-2-schuko-ohjauskoteloon-16a/

Ei saa. Tuo Voimavirta -> Valovirta adapteri on ihan perinteisellä valovirtapistorasialla jota ei saa kuormittaa 16A virralla kuin tilapäisesti.

Jos haluaa hyödyntää sitä 16A voimavirtapistoketta eikä halua mitään kiinteitä asennuksia tehdä niin itse harkitsisin jotain tämän tyyppistä.

https://www.latausjohto.fi/epages/latausjohto.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2019030704/Products/%2235324%20Voimavirta%20Type%202%20latausjohto%22
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

o.b.

Black Friday tarjous eBay:ssä:

https://www.ebay.de/i/283445074292

Kaverikseen tuo tietty kaipaa vikavirtasuojaa.
Tilaisin jos olisi sähköauto 8)

JouniJL

Lainaus käyttäjältä: passari - 28.11.19 - klo:19:04
Terve

Alla tuore Passat GTE 2019 ja pari kysymystä tullut mieleen:
1) Lataus on pari kertaa katkennut omia aikojaan niin, että We Connect sanoo esim ”Tarkista kaapeli”. Kaapelissa vilkkuu kolme punaista lediä. Pistoke irti seinästä ja takaisin kiinni, ja lataus jatkuu ongelmitta. Kyseessä auton mukana tullut Suko-latauskaapeli. Onko tietoa, missä vika voisi piillä? Laitan autoliikkeeseenkin toki kyselyä.

Ainakin toisella kerralla auto on ollut parhaillaan latauksessa, ja sitten on ajastettu We Connectilla lähtöaika seuraavaan aamuun.

2) Autokatoksessa on punainen voimavirtarasia. Saisiko siitä luvallisesti 3,7 kW lataustehon voimavirta-Suko-adapterilla ja 16 A latauskaapelilla? Esim näillä:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/384658/Adapteri-voimavirtavalovirta-5-napainen-maadoitettu
https://evchargeplus.com/fi/product/sahkoauton-latauskaapeli-tyyppi-2-schuko-ohjauskoteloon-16a/


Laturiin jos vaihtaa esin tämän 3x16A (https://m.motonet.fi/fi/tuote/384086/Pistotulppa-5-napainen-400V-16A) pistotulpan, niin sitten sitä voi kuormittaa turvallisesti jatkuvalla 16A virralla. Se kyllä vaikeuttaa jodon käyttöä muualla.

siige

 Kävin tänään tankilla, bensa-rangea oli jäljellä 40km ja tankkiin uppos 53litraa bensiiniä.  Eikös näissä ole 50litran tankki?  ::) Ootteko saanu tankattua yli 50litraa? Koijjasko shelli mua?  ;D

passari

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 29.11.19 - klo:12:18
Ei saa. Tuo Voimavirta -> Valovirta adapteri on ihan perinteisellä valovirtapistorasialla jota ei saa kuormittaa 16A virralla kuin tilapäisesti.

Jos haluaa hyödyntää sitä 16A voimavirtapistoketta eikä halua mitään kiinteitä asennuksia tehdä niin itse harkitsisin jotain tämän tyyppistä.

https://www.latausjohto.fi/epages/latausjohto.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2019030704/Products/%2235324%20Voimavirta%20Type%202%20latausjohto%22

Tuoreena tieteenharjoittajana itselleni on vielä epäselvää, mistä tällainen kielto tulee, ja mikä on tilapäistä. Luin aikaisempia viestiketjuja, joissa aihetta käsiteltiin, mutta asia jäi silti epäselväksi.

Tuossa linkittämässäni adapterissa on sininen suko-pistorasia, joten arvelen sen olevan mitoitettu nimellisesti 16 A virralle, kuten kai suurin osa suko-pistorasioista on. Mitä tilapäisyyteen tulee, 3,7 kW teholla auton akku latautuisi tyhjästä täyteen ehkä neljässä tunnissa, mikä on noin 17% jatkuvasta käytöstä.

Allaolevassa SESKO ry:n lataussuosituksessa viitataan kotitalouspistorasiaan, ja erityisesti pitkään käytössä olleisiin, kun suositellaan latausvirran rajoittamista. Koska voimavirtarasiaa saisi kuormittaa ”pitkiä aikoja” 3x16A virralla, ei mahdollinen rajoitus kysymyksessäni siis liity voimavirtarasiaan tai -pistotulppaan, vaan nimenomaan adapterin suko-pistorasiaan. Alla olevassa lainauksessa esitetään myös perusteet, miksi kotitalouspistorasiasta ladattaessa latausvirtaa on syytä rajoittaa. Mielestäni nuo syyt eivät liity kysymykseni tilanteeseen, jossa voimavirtarasiaan liitettäisiin suko-adapteri.

Adapterin käyttöön latausaseman ja latausjohdon välillä on otettu kantaa myös Stekin sivuilla, mutta en osaa annettujen tietojen pohjalta päätellä, onko kysymykseni mukainen latausjärjestely sallittu.
https://stek.fi/question/sahkoauton-latausnopeuden-lisays-voimavirtapistorasiallla/

https://www.sesko.fi/standardit/standardoinnin_aihealueita/sahkoautot_ja_latausjarjestelmat/lataussuositus] [url]https://www.sesko.fi/standardit/standardoinnin_aihealueita/sahkoautot_ja_latausjarjestelmat/lataussuositus[/url]

LainaaSähköajoneuvoa syötetään vaihtosähköllä ajoneuvon lähellä olevasta kotitalouspistorasiasta (SFS 5610) tai teollisuuspistorasiasta (SFS-EN 60309) esimerkiksi auton lämmityspistorasiakotelosta. Kotitalouspistorasian käytölle on kuitenkin rajoituksia. Kotitalouspistorasiat on usein suojattu 10 A sulakkeella tai johdonsuojakatkaisijalla. Kokemus on osoittanut, että kotitalouspistorasia ei kestä jatkuvasti 16 A mitoitusvirtaansa varsinkaan, jos kyse on pitkään käytössä olleesta pistorasiasta.

Sähköautoa ja ladattavaa hybridiä voidaan ladata kotitalouspistorasiasta edellyttäen, että ajoneuvon ottama pitkäaikainen latausvirta on rajoitettu 8 ampeeriin standardin SFS-EN 62752 mukaisesti.

Vakuutusyhtiöt voivat asettaa vakuutusehdoissaan ja suojeluohjeissaan lisävaatimuksia kotitalouspistorasian käytölle sähköauton lataamiseen.

Teollisuuspistorasiaa voidaan kuormittaa mitoitusvirrallaan pitkiä aikoja.


passo_s

Weconnect on buginen, autossa ei ole erillistä nestesäiliötä ajovalopesureille. Lisäksi olen lisännyt jo aikaa sitten pissapoikaan lasolia, auto ei herjaa enää lasinpesunesteestä mutta weconnectin mukaan pitäisi lisästä nimenomaan ajovalopesureille nestettä säiliöön jota ei ole olemassa :)




tigutagu

Voiko tuota etulasin sulatusaikaa pidentää? Nappasin eilen lasien lämmityksen weconnectista päälle yhtäaikaa auton lämmityksen kanssa. Etulasin lämmitys kesti vain saman aikaa kuin takalasin lämmityskin. Pari aukkoa lasin alalaidassa sulana ja puhallus ikkunaan loppunut vaikka sisätilan lämmitys puhalsi samaan aikaan muualle.

Voiko tuota jotenkin erikseen säätää?

Auto matkalaturissa 10a sulakkeen perässä, pakkasta alle 5 astetta.





SP

GTE -19 ajettu ~600km ja kotipihassa sähköllä peruuttessa auto antoi vikailmoitukseen "gearbox in emercengy mode" samalla polttomoottori käynnistyi. Onko raadilla kokemusta tämmöisestä?

Mulla oli edellisen 225xe kanssa 8x vikaa joista 3x tienposkessa kolmen vuoden aikana. En todellakaan haluaisi nyt volkkarista samanlaista riesaa..

V60

Mielenkiintoisia nämä sähkövehkeet. Yli 30 vuotta ja miljoona kilometriä polttomoottoreilla takana ja yhden kerran matka keskeytynyt....sähkövikaan.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

foxnen

WeConnectissa on BUKI.
Eilen päivittyi uusi versio WeConnect 5.2.1. Tästä tuli pientä harmia Passat GTE:n kanssa.
Joka kerta, kun tekee puhelimella muutoksia.
Niin herjaa Akkuohje. Auton 12 V:n akun säästämiseksi et voi suorittaa muita toimintoja ennen auton käynnistämistä.
Käynnistetty auto useasti, käyty ajamassa lenkki sähkö, että hybridi moodissa. Luettu vikakoodit Vcds ross tech uusimalla versiolla 19.6 vikakoodit, ei tähän löytynyt sitä kautta syytä. Tämä on siinä mielessä hyvä versio, kun se tarkastaa myös ajoakun kennot.
Ohjeista Akkuohje: Jotkin palvelut, esimerkiksi "Lukitseminen ja lukkojen avaus" tai ajotietojen päivitys, voivat lyhentää auton toimintamatkaa. Auton 12 V:n akun säästämiseksi ja käynnistysongelmien välttämiseksi voit suorittaa vai tietyn määrän toimintoja, kun auto pysäköitynä. Näet vielä käytettävissä olevien toimintojen määrän. Kun olet käyttänyt ne kaikki, käynnistä auto. Sen jälkeen palvelut ovat taas käytössä.
En löytänyt mistään toimintojen määrää, eikä käynnistäminen nollaa näitä.
Eikä autossani pysty sovelluksella lukitsemaan ja avaaman lukkoja.
Auton ollessa latausjohdossa kiinni ja latauksessa ei ajoakun toimintmatka lyhene ja 12V akku ei tyhjene.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

passo_s

Passat GTE-19
Webaston ohjauksessa paha bugi, saas nähdä mitä tapahtuu. Autoa ei saada merkkiliikkeessä kuntoon.

janhama

Tuore GTEn omistaja ilmoittautuu. Auto -18 mallinen farkku.

Pari viikkoa sitten koeajoin ja tuli fiilis, että tällainen pitää ostaa, kun auton hankinta oli muutenkin päällä. Viikko sitten niin tuli tehtyä ja nyt on koitettu oppia auton tavoille.

Tänään auto menee huoltoon ja samalla katsotaan tuulilasin pyyhin, joka osuu yläasennossaan a-pilariin.

Latausluukku on kyllä surkea esitys. Aiheutti pakkasilla harmita hiuksia. Täytyy siitäkin sanoa huollossa.
WeConnect on myös todettu surkeaksi, mutta näähän on varmasti tuttuja juttuja kaikille..

Kysymyksiä varmasti ilmenee matkan varrella.

passo_s

Passat GTE -19, marraskuussa luovutettu, MIB3 infotainment
Onko palstalla jollain muulla ed main auto? Webasto on mulla ”kytketty” siten että ajoakustossa pitää olla jokin määrä rangea ennen kuin webasto käynnistyy. 4 päivää merkkiliike tutki ja luovutti auton minulle takaisin sanatarkasti kommentilla: ”emme saa kuntoon, infotainmentin kautta tehty webaston ajastus menee palvelimen kautta ja kyseessä on palvelin vika” En usko, mihin tahoon pitäisi ottaa yhteyttä että tämä asia jota merkkiliike ei saa ratkaistua tulisi kuntoon? Minulle auto myytiin siten että webastoa voi ajastaa ajoakustosta riippumatta infotainmentin eli keskikonsolin ison näytön kautta, riippumatta siittä kuinka vähän ”rangea” ajoakustossa on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy