Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 22.11.19 - klo:13:44
En tiedä VW:n tapausta mutta Webastolla on oma äppi, josta ohjataan toimintoja.

Tä? Voisko joku nyt opastaa tyhmempää. Voiko siis esim. vm 2018 GTE Passatin tehdasasennettua webastoa ohjata jotenkin muuten etänä kuin omalla sen omalla (lyhyen kantaman) kaukosäätimellä?

M_M

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 22.11.19 - klo:14:01
Tä? Voisko joku nyt opastaa tyhmempää. Voiko siis esim. vm 2018 GTE Passatin tehdasasennettua webastoa ohjata jotenkin muuten etänä kuin omalla sen omalla (lyhyen kantaman) kaukosäätimellä?

Ei ainakaan webaston sovelluksilla. Webasto Thermoconnect on ihan oma järjestelmänsä jonka kyllä varmaan Passattiinkin saa asennettua jos haluaa, ainakin Kodiaqiin se upposi melko kivuttomasti...

Volkkarilla on omat sovelluksensa joiden kautta vuosimallista ja varusteista riippuen SAATTAA voida etäohjata lämmitintä, jos on ostanut käyttöoikeuden (vuosimaksullinen). En tiedä mistä mallivuodesta alkaen tuo on Passatissa ollut mahdollista.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

passo_s

^Kiitokset. Tarviipa perehtyä miten webaston ThermoConnect aktivoidaan.

M_M

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 22.11.19 - klo:14:43
Tarviipa perehtyä miten webaston ThermoConnect aktivoidaan.

Ei sitä varsinaisesti aktivoida, vaan se asennetaan. Ostetaan sellainen, kaivetaan kaukosäätimen vastaanotinpurkki esille ja kytketään se sinne kiinni.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Wagner

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.11.19 - klo:14:57
Ei sitä varsinaisesti aktivoida, vaan se asennetaan. Ostetaan sellainen, kaivetaan kaukosäätimen vastaanotinpurkki esille ja kytketään se sinne kiinni.

Just ni. Edellisessä kulkineessa oli webasto, mut ainoastaan autosta säädettävä versio, ei siis ees kakea. Asennutin siihen puhelinohjauksen, makso satasia, mut kyllä kannatti.

Pitäs varmaan poistaa äppi puhelimesta, ku saisin vieläkin siitä weban päälle, vaikkei autoa ookkaa ollu itelläni puoleen vuoteen.  ;D
Tai ainakin poistaa se auto sieltä äpistä.
Sikamaista menoa since 1975

passo_s

Passat GTE-19
Kappas webasto starttaa weconnectilla vain kun autossa on latausjohto kiinni.

Antore

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä; mikä idea webastossa on kun GTE:ssä sisätilat lämpiää/viilenee sähköllä?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Antore - 22.11.19 - klo:21:04
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä; mikä idea webastossa on kun GTE:ssä sisätilat lämpiää/viilenee sähköllä?

Onko Passat GTE:ssä tosiaan sähkövastus lämmittämistä varten?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Antore

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 22.11.19 - klo:21:16
Onko Passat GTE:ssä tosiaan sähkövastus lämmittämistä varten?

Tarkoitin siis ainoastaan kabiinin lämmitystä/viilennystä. Ja jos sovelluksella webaston ohjaus onnistuu ainoastaan silloin kun auto on latauksessa niin en oikein näe mikä idea silloin on webastoa käyttää.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Antore - 22.11.19 - klo:21:22
Tarkoitin siis ainoastaan kabiinin lämmitystä/viilennystä. Ja jos sovelluksella webaston ohjaus onnistuu ainoastaan silloin kun auto on latauksessa niin en oikein näe mikä idea silloin on webastoa käyttää.

Itselläni on Volvo hybridi, jossa kabiinin esilämmitys tehdään Webastolla. Auto ei tarvitse olla latauksessa ja esilämmityksen voi käynnistää sovelluksella. Sähköllä kabiinia ei voi esilämmittää.

En tunne Passat GTE:tä, mutta kuulostaa oudolta, että Passatin webaston voisi käynnistää vain silloin, kun auto on latauksessa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

b1mpo

Jos auto kytketty normaaliin pistorasiaan, niin ei paljoa virtaa jää lämmitykselle, jos lataa samalla. Silloin webasto on kyllä paikallaan. Akun lataushan kannattaa ajastaa niin, että lähtiessä akku täynnä, jolloin on lämmityksellekin tarvetta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Antore

Ainakin phew e-tronin sisätilat on tavoitelämmöissä n. 10-15 minuutin lämmityksen jälkeen (+5 -> +22) ja jos auto on piuhan päässä ei tuolla ole mitään käytännön vaikutusta rangeen.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Antore - 22.11.19 - klo:21:33
Ainakin phew e-tronin sisätilat on tavoitelämmöissä n. 10-15 minuutin lämmityksen jälkeen (+5 -> +22) ja jos auto on piuhan päässä ei tuolla ole mitään käytännön vaikutusta rangeen.

Mitä autoa tarkoitat phew e-tronilla?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Antore


Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Antore - 22.11.19 - klo:22:01
A3 e-tron.

Siinä näyttää olevan vakiovarusteena korkeajännite PTC-vastus, jolla lämmitys hoidetaan ja webasto ei ole vakio- tai lisävarusteena.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Antore

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 22.11.19 - klo:22:07
Siinä näyttää olevan vakiovarusteena korkeajännite PTC-vastus, jolla lämmitys hoidetaan ja webasto ei ole vakio- tai lisävarusteena.

OK, kiitos tiedosta! Jotenkin oletin, että GTE:n ja e-tronin tekniikka olisi identtistä näiltä osin mutta ilmeisesti näin ei ole. Ilmeisesti Golf GTE on tekniikaltaan Passatin kaltainen?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Antore - 22.11.19 - klo:22:13
OK, kiitos tiedosta! Jotenkin oletin, että GTE:n ja e-tronin tekniikka olisi identtistä näiltä osin mutta ilmeisesti näin ei ole. Ilmeisesti Golf GTE on tekniikaltaan Passatin kaltainen?

Näin oletan, että nyt uusilla malleille korvautuva Golf GTE ja nykyinen Passat GTE ovat samaa tekniikkaa. Golfista on juuri julkistettu uusi malli, jossa kaksi eri GTE vaihtoehtoa ja varmaankin myös uudempaa tekniikkaa. Juuri julkistetut Skodan uudet plugarit lienevät samaa sukupolvea tulevien Golf GTE hybridien kanssa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

passo_s

#1607
Lainaus käyttäjältä: Antore - 22.11.19 - klo:21:04
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä; mikä idea webastossa on kun GTE:ssä sisätilat lämpiää/viilenee sähköllä?
Webasto on sitä varten että ei ole hybrid järjestelmän akustossa virtaa lämmitykseen.Hölmöintä on se että jos Passat GTE -19 lämpiää Webastolla vain kun se on latausjohto kytkettynä,miksi myyjä ei sitä myydessään autoa kerro selkeästi? Mulla on työsuhdeauto, myyjän tarjous kiertää työsuhdeautoista vastaavalle. Myyjä suullisesti kertoi että webastoa voi ohjata puhelimeen asennettavalla weconnectilla. Autovastaava kertoi että jos autosi on sähköttömällä vieraspaikalla voit laittaa webaston päälle puhelimella. Autovastaava selvittääkin maahantuojan kanssa miksi webasto ei toimi ed main tavalla. Tällä hetkellä toimin siten että nostan auton hybrid akuston varaustilan korkealle ajaessani asiakkaalle ja sitten asiakkaalla tolpattomalla paikalla käynnistän ko akustolla lämmityksen puhelimella.Myöskin K Caaran huolto tutki autoa 3h,olin mukana puhelimeni kanssa. Olivat huollossa sitä mieltä että auton webaston toiminnassa on jotain vikaa.

9987

Mitä käyttöohjekirja kertoo webaston käytöstä ?  Siellä pitäisi olla

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 23.11.19 - klo:06:18
Webasto on sitä varten että ei ole hybrid järjestelmän akustossa virtaa lämmitykseen.Hölmöintä on se että jos Passat GTE -19 lämpiää Webastolla vain kun se on latausjohto kytkettynä,miksi myyjä ei sitä myydessään autoa kerro selkeästi? Mulla on työsuhdeauto, myyjän tarjous kiertää työsuhdeautoista vastaavalle. Myyjä suullisesti kertoi että webastoa voi ohjata puhelimeen asennettavalla weconnectilla. Autovastaava kertoi että jos autosi on sähköttömällä vieraspaikalla voit laittaa webaston päälle puhelimella. Autovastaava selvittääkin maahantuojan kanssa miksi webasto ei toimi ed main tavalla. Tällä hetkellä toimin siten että nostan auton hybrid akuston varaustilan korkealle ajaessani asiakkaalle ja sitten asiakkaalla tolpattomalla paikalla käynnistän ko akustolla lämmityksen puhelimella.Myöskin K Caaran huolto tutki autoa 3h,olin mukana puhelimeni kanssa. Olivat huollossa sitä mieltä että auton webaston toiminnassa on jotain vikaa.

Eikös täällä joku osannut kertoa, että webasto kyllä lähtee päälle napista tai weban omasta kauko-ohjaimesta myös ilman että auto on latauksessa? Jos näin on niin sillonhan mitään teknistä estettä webaston käyttämiselle ei voi olla eli kyse on vain siitä ettei we connect osaa suorittaa kyseitä toimenpidettä.  :-\
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

SP

GTE -19 ja testasin aamulla We Connectin kautta käynnistää webaston, sitten että auto ei ollut latauksessa. Webasto käynnistyi ihan kuten pitääkin. Eihän siinä olisikaan mitään logiikkaa jos webasto tarvitsisi latauskaapelia toimiakseen.

Itse en webastoa kaytä vaan lämmitän sähköllä. Tosin edelliseen 225xe bemariin verrattuna tuo sähkölämmitin on todella onnettoman tehoinen.

passo_s

Kiitokset tiedosta, ajan huoltoon ja haen takas kun saavat webaston toimimaan.

passo_s

Passat GTE-19
Eilen tuli jokin päivitys tms, auto heitti minut primary userina ulos. Kirjauduin uudelleen. Nyt kun hybrid akustossa oli 8km ajomatkaa jäljellä, weconnect starttaa webaston. Ajoin autoa, pääsin perille, hybrid akustoon jäi 2 km ja weConnect ei starttaa webastoa. Kotona latasin 8 km tasolle, irroitin latausjohdon ja weconnect taas starttaa webaston. Eihän tuolla hybrid akustolla pitäisi olla webaston kanssa mitään tekemistä, autossaan on ns tavallinen akku webastoa jne varten.

Natina

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 25.11.19 - klo:07:46
Passat GTE-19
Eilen tuli jokin päivitys tms, auto heitti minut primary userina ulos. Kirjauduin uudelleen. Nyt kun hybrid akustossa oli 8km ajomatkaa jäljellä, weconnect starttaa webaston. Ajoin autoa, pääsin perille, hybrid akustoon jäi 2 km ja weConnect ei starttaa webastoa. Kotona latasin 8 km tasolle, irroitin latausjohdon ja weconnect taas starttaa webaston. Eihän tuolla hybrid akustolla pitäisi olla webaston kanssa mitään tekemistä, autossaan on ns tavallinen akku webastoa jne varten.

Ehtikö 12 V akku latautua ensimmäisen Weban käytön jälkeen riittävästi? Veikkaukseni on, että 12 V akku oli liian tyhjä Webaston käyttöön ensimmäisen käyttökerran ja sitä seuranneen ajon jälkeen.

Eikö 12 V akkua ladata vain auton ollessa töpselin nokassa tai (polttomoottorilla) ajaessa? Siihen tuo jälkimmäinen käynnistyminen ainakin viittaisi, sen kotilatauksen aikana oli myös 12 V akku saanut lisää mehua.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

passo_s

Kyse ei ollut tuosta, webaston oma kaukosäädin käynnisti webaston.

siige

Toimiikohan mulla B-asento oikein? Eli kun ajelen kaupungissa pintakaasulla vaihdekeppi B-asennossa akku lopuillaan ja kun auto itekseen käynnistää polttomoottorin, niin menee manuaalivaihteet päälle ja huudattaa yleensä 2 vaihteella konetta n.4000kierroksessa, kunnes vaihdan D:lle tai vaihdan manuaalisesti vaihdetta..

Antore

Lainaus käyttäjältä: siige - 25.11.19 - klo:20:42
Toimiikohan mulla B-asento oikein? Eli kun ajelen kaupungissa pintakaasulla vaihdekeppi B-asennossa akku lopuillaan ja kun auto itekseen käynnistää polttomoottorin, niin menee manuaalivaihteet päälle ja huudattaa yleensä 2 vaihteella konetta n.4000kierroksessa, kunnes vaihdan D:lle tai vaihdan manuaalisesti vaihdetta..

Toimii ihan oikein. Miksi ihmeessä et aja D-asennossa? Coastailuhan on juuri se juttu jolla rangea saa kasvatettua, regenerointi toki on myös tärkeää mutta ainoastaan silloin kun oikeasti on tarve vauhtia hiljentää. Jos haluat käyttää 'moottorijarrutusta' (joka on käytännössä ihan sama asia kuin jarrunpolkimen painaminen) niin tökkää silloin keppiä b-asentoon ja sitten taas takaisin d:lle.  Voit toki vaihtaa myös sähköllä ajettaessa manuaalisesti mutta vaihtokohtaa on vähän vaikea määrittää. B-asennossa kuitenkin vaihdot tapahtuvat ns. 'rajoittimella' vaikka sitä ei samalla tavalla kuule kun ei se sähkömoottorin kiertäminen pidä ääntä. Polttiksessa tuon sittten kuulet kovina kierroksina.

siige

Lainaus käyttäjältä: Antore - 25.11.19 - klo:21:14
Toimii ihan oikein. Miksi ihmeessä et aja D-asennossa? Coastailuhan on juuri se juttu jolla rangea saa kasvatettua, regenerointi toki on myös tärkeää mutta ainoastaan silloin kun oikeasti on tarve vauhtia hiljentää. Jos haluat käyttää 'moottorijarrutusta' (joka on käytännössä ihan sama asia kuin jarrunpolkimen painaminen) niin tökkää silloin keppiä b-asentoon ja sitten taas takaisin d:lle.  Voit toki vaihtaa myös sähköllä ajettaessa manuaalisesti mutta vaihtokohtaa on vähän vaikea määrittää. B-asennossa kuitenkin vaihdot tapahtuvat ns. 'rajoittimella' vaikka sitä ei samalla tavalla kuule kun ei se sähkömoottorin kiertäminen pidä ääntä. Polttiksessa tuon sittten kuulet kovina kierroksina.

Dodi, Hyvä homma...
Luulin jo, et joku vika siinä. Tuolleen sitä tökinkin, mut välil se unohtuu B:lle. Keskustassa pirun mukava toi B-Asento, ei paljoo tarvi jarrua painella.

Antore

Lainaus käyttäjältä: siige - 25.11.19 - klo:21:24
Dodi, Hyvä homma...
Luulin jo, et joku vika siinä. Tuolleen sitä tökinkin, mut välil se unohtuu B:lle. Keskustassa pirun mukava toi B-Asento, ei paljoo tarvi jarrua painella.

Suosittelen kyllä opettelemaan ajorytmin myös kaupungissa D-asennossa. B-asentohan (audin s-tronicissa S) on manuaalitila jossa vaihde kuitenkin lopulta vaihtuu ylös- ja alaspäin kun kierroksia on liikaa tai liian vähän. En tiedä mikä vaikutus vaihteilla sähkömoottorin jatkona on, mutta vähän veikkaisin ettei turhaa kannata sitä sähkömottooriakaan kierrättää. Mutta ihan fiksua on tietyissä tilanteissa käyttää myös keppiä vauhdin hillitsemiseen, niin ei takanatulijat hermostu jatkuvasta jarruvalon vilkkumisesta. Toki tuo B-asento sytyttää myös jarruvalon vaikka jarrupolkimeen ei koskisi mutta ei kuitenkaan ihan heti, vaan tekee sen omasta mielestään siinä vaiheessa kun vauhti hidastuu siinä määrin että takana on syytä luulla jarrua painetun. Voisikohan tuota vielä hankalammin selittää :) Sen verran voimakas tuo regenerointi on myös jarrupoljinta painamalla, ettei perinteiset kitkajarrut juuri koskaan normaalissa ajossa pääse tositoimiin. Kannattaakin aina aika ajoin tehdä oikein kunnon jarrutus kovassa vauhdissa, niin ei pääse ne 'oikeat jarrut' jumimaan.

siige

Lainaus käyttäjältä: Antore - 25.11.19 - klo:21:45
Suosittelen kyllä opettelemaan ajorytmin myös kaupungissa D-asennossa. B-asentohan (audin s-tronicissa S) on manuaalitila jossa vaihde kuitenkin lopulta vaihtuu ylös- ja alaspäin kun kierroksia on liikaa tai liian vähän. En tiedä mikä vaikutus vaihteilla sähkömoottorin jatkona on, mutta vähän veikkaisin ettei turhaa kannata sitä sähkömottooriakaan kierrättää. Mutta ihan fiksua on tietyissä tilanteissa käyttää myös keppiä vauhdin hillitsemiseen, niin ei takanatulijat hermostu jatkuvasta jarruvalon vilkkumisesta. Toki tuo B-asento sytyttää myös jarruvalon vaikka jarrupolkimeen ei koskisi mutta ei kuitenkaan ihan heti, vaan tekee sen omasta mielestään siinä vaiheessa kun vauhti hidastuu siinä määrin että takana on syytä luulla jarrua painetun. Voisikohan tuota vielä hankalammin selittää :) Sen verran voimakas tuo regenerointi on myös jarrupoljinta painamalla, ettei perinteiset kitkajarrut juuri koskaan normaalissa ajossa pääse tositoimiin. Kannattaakin aina aika ajoin tehdä oikein kunnon jarrutus kovassa vauhdissa, niin ei pääse ne 'oikeat jarrut' jumimaan.

Juuri näin! Harjoitteluvaihe vasta menossa, niin tuore kampe itelle toi :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy