Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Jlahti

Saisivat hieman tuota We connect sovellusta nopeuttaa, niin olisi kätevämpi käyttää. Yleensä tuppaa tulee virheitä taikka käynnistyy tosi hitaasti. Tietääkö kukaan jos asettaa tuon alarajan vaikka tuohon 80%, niin millä amppeeri määrällä tuo ladataan tuohon tasoon. Elikkä lataako auto sen pikalatauksella (välitön lataus) vai sillä ajastetun latauksen viralla? Voisin veikata että menee tuolla pikalatauksella.

Itselläni näillä 2-3 asteen lämpötiloilla range on ilmastoinnin kanssa 33km + 9km mahdollisesti lisää. Polttoainetta on mennyt kohta 2 tankillista auton ostosta, joten vähällä pääsee :).

hybridipasuuna

Passat gte variant haaveissa ostaa jonain päivänä,kunhan lompakko antaa myöten. Koe-ajettuna on useampikin yksilö, ja mahtavaa se sähköllä ajo. Hybriditekniikka vaan näissä tahtoo olla vielä suhteellisen uusi ja erilainen, verrattuna vaikka toyotaan. Tuntuu ettei oikein uskalla muita katsoakkaan kuin max n.100tkm ajettuja. Kävin pörhöllä kysymässä, paljonkohan erääseenkin myynnissä olleeseen gte varianttiin maksaisi vaihtaa uusi litium akku. Tiesin ja arvelin sen maksavan tuhansia, mutta vastaus uteluuni oli tähtitieteellinen, maahantuojan mukaan akku kustantaa rapiat 16te💸

Onko muilla parempaa tietoa, että onko tosiaan noin kallis? Tiedän, että ainakin joihinkin autoihin voi vaihtaa akun moduuleja, jolloin kustannus on huomattavasti alhaisempi. Veikkaan, että n.10v voi hellällä käytöllä olla akun vaihtoikä.

Kiva on kyllä lukea muiden kokemuksia, kiitos niistä👍

Mikko81

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 02.10.19 - klo:12:52
Tarttee varmaa itekkii alkaa kohta säätää ton latauksen kanssa. Nyt vaa tyrkänny töpseliin ja antanu ladata täyteen -> lähdössä ei optimitilanne.
Kaipaisin kylläkin vaan puhelimella ohjaukseen "yhden napin taktiikan", josta saisin auton latautumaan loput 80-100%. Aamut ku tuppaa olemaan aina erilaisia, nii lähtöajat ei oo samat. Kätsyintä ois, että herätessä samalla ku sammuttaa puhelimesta herätyksen, nii lähtis auto ryystämään omaa aamukaffettansa kitusiin.

Range kyl elää vähän omaa elämäänsä. Aamulla ku hyppää rattaille, nii nyt vilposemmilla keleillä voi näyttää 40km rangea. Mut heti ku lähtee liikkeelle, tulee 5 kilsaa lisää.
Toisinaan sit antaa vetää sähköllä rangen nollille, ennenku polttomoottori tulee hätiin, toisinaan taas hyppää hybridimoodiin vaikka sähkörangea on 5km jälellä (voi johtua motarinopeudesta?).

Muuten kyllä edelleen oon oikein tyytyväinen polttoainepolitiikkaan. Nyt viimeks tankilla käyny 2600km sitten, bensaa menny 1,1 l/100km ja sähköö 17,5 kWh/100km. Polttoainekulut 4,38 eur / 100km.  8)

Etkö voi vain laittaa alempaa tasoa tuohon 80-90% ja ajastaa latauksen joka on myöhemmin kuin milloin lähdet? Sitten kun herään niin laitat puhelimesta latauksen ja lämmityksen päälle.

Tuosta hybridimoodista oon huomannut saman kun akku on melkein tyhjä. Jos nopeus on yli 70kmh niin pistää polttiksen päälle siinä 6km kohdalla ja sit taas jos nopeus on alle niin antaa vetää ihan tyhjäks pelkällä sähköllä.

Ja tuosta viimeisestä, jos sulla on mennyt 1,1 l/100km niin miten polttoainekulut voi olla 4,38 eur/100km. Kallista bensaa teillä päin :D

Vekkula

#1443
Onko tuossa kokonaiskulut laskettu?

Edit: ei voi niinkään olla mitenkään noin suuret kulut
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Wagner

^&^^
Laskemassa myös sähkö on sitä polttoainetta tässä tapauksessa.  :P
Sikamaista menoa since 1975

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 03.10.19 - klo:10:59
^&^^
Laskemassa myös sähkö on sitä polttoainetta tässä tapauksessa.  :P

Öö, kuinka kallista sähköä teillä oikein on?
Itse olen laskelmissa käyttänyt 10snt/kWh...

jarmoke

Minulla ei toimi sovelluksen (känny/tietokone) kautta ajastettujen lähtöaikojen eikä tavoitelämpötilan säädöt. Mitä tahansa tekee, aina palaa autoon joku vanha, sama tilanne. Aina. Autosta ne voi säätää kohdalleen mutta jos sovelluksella taas yrittää jotain muuttaa niin palautuu se väärä tilanne.

Auto poistettu tililtä ja linkitetty takaisin, ei vaikutusta. Ensi viikolle on aika huoltoon ja pistävät infotainment yksikkön pyörryksiin, menee kaikki asetuksetkin samalla. No, toivottavasti korjaantuu.

Muutoin tiedot, esim. latauksen tila, valot, ikkunat, ovet, sijainti,  lämmityksen aloitus (muttei lämpötilan säätö) toimii ok.

Ihime hommia mutta asiallisesti on hommaa selvitelty. Varmaan ollut sekaisin heinäkuun alun huollosta saakka kun ne jotain härppi silloinkin tuosta infotainmentista. Ei vaan kesällä ole ollut noille tarvetta niin vasta syksyn tullen huomasin...

Wagner

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 03.10.19 - klo:13:13
Öö, kuinka kallista sähköä teillä oikein on?
Itse olen laskelmissa käyttänyt 10snt/kWh...

Totta, vetäsin hatusta sähkön hinnaksi 15 snt/kWh, joten todellisuudessa mennään vielä edullisemmin.
Bensalle pistin hinnaks 1,6 eur / litra, eli yläkanttiin tuli toi oma laskelma tehtyä.
Sikamaista menoa since 1975

finnman

Suberbin plugarihinnat on julkaistu ja ei tiedä hyvää GTE:n myynnille? Mm. Suberb PHEV Ambition HB 39149,. Auton varusteet ovat ihan kelvolliset(digimittaristo, led-valot, 8-tuuman näyttö, valaistukset riittävät autossa ym.) ja kun siihen ottaa Winterpaketin ja sähköisen takaluukun(+tarvittaessa jotain muutakin, kun lisävarusteiden hinnat ovat kohtuulliset) ollaan vielä reippaasti alle Passastin (48253,). Passatin hinnat on muutenkin faceliftin jälkeen nouseet liiaksi.

Sokota09

Eikös myös L&K:n saa edullisemmalla hinnalla kuin Passatin ja siihen sisältyy lähes kaikki varusteet?

Banned

No mutta kuka sitä nyt Skoodalla viitsii ajella ;) Peltoautona oli pikkupoikana, siihen sai kokeilu jäädä ;D
Passat GTE

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 03.10.19 - klo:14:45
Eikös myös L&K:n saa edullisemmalla hinnalla kuin Passatin ja siihen sisältyy lähes kaikki varusteet?

Pitää paikkansa. Lisäksi jos tulkitsin varustelistaa oikein, niin Superb plugariin saa myös lämmitettävän tuulilasin, jota ei Passat GTE malliin saa ollenkaan jostain syystä.

passo_s

Auts. Ensi kuun lopulle tulee uusi Passat GTE, kun Skoda kauppias ei osannut sanoa mitään Superb hybridin hinnoista kuukausi sitten.Onneksi kilsoja on niin paljon että kaksi vuotta pitää kärsiä GTE passattia. Omassa duunissa nettopalkkaan vaikuttaa enempi leasing maksu kuin vapaa-autoetu, mutta noin iso hintaero tekee toki Superb hybridistä edullisemman kuin GTE Passatista.

Mikko81

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 03.10.19 - klo:13:22
Totta, vetäsin hatusta sähkön hinnaksi 15 snt/kWh, joten todellisuudessa mennään vielä edullisemmin.
Bensalle pistin hinnaks 1,6 eur / litra, eli yläkanttiin tuli toi oma laskelma tehtyä.

Jaa, ok, ne oli "polttoainekulut".

Sitten tuohon sähkön hintaan... tuo 15 snt/kWh ei oo yhtään huono arvaus, koska auton lataamiseen tarvitaan oikeasti enempi sähköä kuin mitä se sanoo kuluttaneensa. Häviöt on 10-20% luokkaa tyypillisesti. En oo mitannut Passat GTElle mitä ne on mutta joku varmasti on.

Milu

Meillä ollut kolmisen viikkoa 18-mallinen GTE.  Kysyisin AID-mittaristosta että näkeekö jostain hybriditilassa tapahtuvan sähköavustuksen määrän? Eli kuinka paljon polttomoottoria avustetaan sähköllä ja missä tilanteessa? Eikös se sininen ohut viiva ole hetkellinen polttoaineen kulutus 0 - 40 l/100km?

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: Mikko81 - 03.10.19 - klo:18:37
Jaa, ok, ne oli "polttoainekulut".

Sitten tuohon sähkön hintaan... tuo 15 snt/kWh ei oo yhtään huono arvaus, koska auton lataamiseen tarvitaan oikeasti enempi sähköä kuin mitä se sanoo kuluttaneensa. Häviöt on 10-20% luokkaa tyypillisesti. En oo mitannut Passat GTElle mitä ne on mutta joku varmasti on.

Esim. meillä töissä on nyt uudet latauspistokkeet jotka laskuttavat kulutetun sähkön mukaan, eli siitä näkee tarkasti (mutta tuo on tosi hyvä pointti minkä otit esiin!). tuskin mielenkiinto riittää alka vertaamaan noita eroja kuitenkaan...
Lisäksi autoa ladataan kotona ja myös maksuttomissa latauspisteissä niin itse olen ajatellut tuon 10snt olevan hyvä arvaus - kun en viitsi alkaa edes miettimään että minkä verran ladataan "ilmaiseksi".

Aikaisemmin itsellä tuo 10snt oli varmastikin yläkanttiin, mutta nyt kun töissä maksaa 15snt/kWh niin voi olla että tuo 10snt ehkä ainakin ajoittain ylittyykin.  Noita häviöitä en ole aikaisemmin ajatellut, hmm...

hybridipasuuna

Tuossa vähän ylempänä kirjoitinkin jo asiasta, mutta oliko siis kenelläkään tietoa tuosta gte:n akkupaketin vaihdosta/akkumoduulien vaihdosta? Akun hinta siis maahantuojan mukaan reilu 16.000,+vaihtotyö. Onko tähän kellään kommenttia? Omalla rahalla käytettyä ostamassa, niin täytyy hieman ottaa asioista selvää.

Kiitän jos joku tietäjä osaa auttaa👌

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: Milu - 03.10.19 - klo:21:07
Meillä ollut kolmisen viikkoa 18-mallinen GTE.  Kysyisin AID-mittaristosta että näkeekö jostain hybriditilassa tapahtuvan sähköavustuksen määrän? Eli kuinka paljon polttomoottoria avustetaan sähköllä ja missä tilanteessa? Eikös se sininen ohut viiva ole hetkellinen polttoaineen kulutus 0 - 40 l/100km?

Hetkellisen kulutuksen näkee yhtäaikaa sähkölle ja polttoaineelle siinä mittariston keskellä. Kun valitset siihen kulutustiedot valikoista. Ne on itsellä siinä aina mutta en nyt muista ulkoa mitä ne oli nimeltään.

Wagner

Lainaus käyttäjältä: hybridipasuuna - 04.10.19 - klo:10:49
Tuossa vähän ylempänä kirjoitinkin jo asiasta, mutta oliko siis kenelläkään tietoa tuosta gte:n akkupaketin vaihdosta/akkumoduulien vaihdosta? Akun hinta siis maahantuojan mukaan reilu 16.000,+vaihtotyö. Onko tähän kellään kommenttia? Omalla rahalla käytettyä ostamassa, niin täytyy hieman ottaa asioista selvää.

Kiitän jos joku tietäjä osaa auttaa👌

Tietoa ei ole, mutta jostain jääny myös käsitys, että kallis paukku eessä, jos joutuu ite kustantamaan akuston vaihdon. GTE:n akustolla 8 vuoden takuu, eli menee vielä jokunen vuosi, kun edes teoriassa joutus kaivelemaan taskuja, jos akusto jouduttas vaihtamaan. Poislukien tietty tapaukset, jossa käyttäjä ite on omalla toiminnallaan tärvellyt akun.

https://stek.fi/question/sahkoauton-akun-kayttoika/

Todennäköistä on, että akustoa ei tarvitse auton elinkaaren aikana vaihtaa lainkaan. Passat GTE:n tapauksessa joutuu oottelemaan vähintään vuoteen 2023, ennenku aletaan saamaan tietoa mitä tapahtuu kun akustolle tulee se 8 vuotta täyteen. Auton jälleenmyyntiarvo voi kyllä kokea kovia, kun akkupaketin takuu loppuu. Itellä suunnitelmissa vaihtaa nykynen GTE about 3 vuoden kuluttua, jollonka akustolla 2v takuuta jälellä. Saas nähä onko kulkine muuttunu vaihtoautomarkkinoilla ongelmajätteeks siinä vaiheessa.  :o
Sikamaista menoa since 1975

S8k-80

#1459
Lainaus käyttäjältä: hybridipasuuna - 04.10.19 - klo:10:49
Tuossa vähän ylempänä kirjoitinkin jo asiasta, mutta oliko siis kenelläkään tietoa tuosta gte:n akkupaketin vaihdosta/akkumoduulien vaihdosta? Akun hinta siis maahantuojan mukaan reilu 16.000,+vaihtotyö. Onko tähän kellään kommenttia? Omalla rahalla käytettyä ostamassa, niin täytyy hieman ottaa asioista selvää.

Kiitän jos joku tietäjä osaa auttaa👌

Eiköhän sitä akun vaihtoa saa muutaman vuoden päästä edullisemminkin.
Tuossa GTE Golffin käytetty akku: https://www.ebay.de/itm/5Q0915590Q-Batterie-HV-Hybridbatterie-VW-Golf-VII-AU-1-4-GTE-Hybrid-110-kW/153595824305?hash=item23c30648b1:g:h1gAAOSwIoJdTCoD

Ja samalla varaosa numerolla kun hakee niin uusi maksaa alle 6000,
https://www.shopdap.com/5q0-915-590-q-vw-audi.html

Passatin akkuja näyttää löytyvän ainakin ruotsista ihan reilusti:
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/3Q0915590F/?page=1&order=eumile&asc=1

Natina

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 04.10.19 - klo:11:46
Hetkellisen kulutuksen näkee yhtäaikaa sähkölle ja polttoaineelle siinä mittariston keskellä. Kun valitset siihen kulutustiedot valikoista. Ne on itsellä siinä aina mutta en nyt muista ulkoa mitä ne oli nimeltään.

Taitaa olla jopa "Kulutus" tai "Hetkellinen kulutus".  ;)

Keskikulutuksen ollessa näytöllä voi sitten muistaakseni OK-nappia painelemalla vaihtaa lukeman lähdöstä, tankkauksesta tai pitkäaikaisen kulutuksen välillä.

Sitä vaan ihmettelen, että vaikka autossa on hieno mittaristo ja vaikka mitä tietoa siihen, niin miksi pitää silti rajata näytettävä tietomäärä näiden kulutusten ja muiden osalta vain yhteen aiheeseen ja siinäkin 1-2 lukemaan kerrallaan? Yksi syy lienee selkeys, mutta antais nyt edes mahdollisuuden niille, jotka tykkää numeroista ja haluaa keskellä olevan tilan hyödyntää.

Milun kysymys sähkömoottorin avustuksesta oli sikäli silmiä avaava, että en ollut aiemmin edes huomannut vasemman mittarin keskikehän näyttämän vaihtelevan sähkön- ja polttoaineen kulutuksen välillä. Voisi vaikka kehän väri muuttua sen mukaan, näyttääkö se kWh:ta vai l/100km lukemia.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

hybridipasuuna

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 04.10.19 - klo:12:17
Tietoa ei ole, mutta jostain jääny myös käsitys, että kallis paukku eessä, jos joutuu ite kustantamaan akuston vaihdon. GTE:n akustolla 8 vuoden takuu, eli menee vielä jokunen vuosi, kun edes teoriassa joutus kaivelemaan taskuja, jos akusto jouduttas vaihtamaan. Poislukien tietty tapaukset, jossa käyttäjä ite on omalla toiminnallaan tärvellyt akun.

https://stek.fi/question/sahkoauton-akun-kayttoika/

Todennäköistä on, että akustoa ei tarvitse auton elinkaaren aikana vaihtaa lainkaan. Passat GTE:n tapauksessa joutuu oottelemaan vähintään vuoteen 2023, ennenku aletaan saamaan tietoa mitä tapahtuu kun akustolle tulee se 8 vuotta täyteen. Auton jälleenmyyntiarvo voi kyllä kokea kovia, kun akkupaketin takuu loppuu. Itellä suunnitelmissa vaihtaa nykynen GTE about 3 vuoden kuluttua, jollonka akustolla 2v takuuta jälellä. Saas nähä onko kulkine muuttunu vaihtoautomarkkinoilla ongelmajätteeks siinä vaiheessa.  :o



Lähinnä ajetut kilometrit noissa käytetyissä mietityttää, takuuhan on kuitenkin 8v tai 160tkm. Tuo 160tkm menee rikki aika monesta myynnissä olevasta yksilöstä aika nopeasti. Nettiautossa on tosin juuri nyt ainostaan 4kpl gte varianttia jossa akkutakuu on jo päättynyt. Meillä ei tule kovin isoja ajomääriä ajettua vuodessa, mutta en aio ostaa yli 120tkm ajettua. Muuten joutuu turhan usein vaihtaa autoa.

hybridipasuuna

Lainaus käyttäjältä: S8k-80 - 04.10.19 - klo:13:21
Eiköhän sitä akun vaihtoa saa muutaman vuoden päästä edullisemminkin.
Tuossa GTE Golffin käytetty akku: https://www.ebay.de/itm/5Q0915590Q-Batterie-HV-Hybridbatterie-VW-Golf-VII-AU-1-4-GTE-Hybrid-110-kW/153595824305?hash=item23c30648b1:g:h1gAAOSwIoJdTCoD

Ja samalla varaosa numerolla kun hakee niin uusi maksaa alle 6000€
https://www.shopdap.com/5q0-915-590-q-vw-audi.html

Passatin akkuja näyttää löytyvän ainakin ruotsista ihan reilusti:
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/3Q0915590F/?page=1&order=eumile&asc=1


Passatissa ennen tätä uutta mallia oli 9,9kw akku. Gte golffissa taas on käsittääkseni ~7-8kw akku. Eli passatin isompi akku on varmaankin viidenneksen golffia kalliimpi

Pystyyköhän akusta vaihtamaan moduuleita, eikös täyssähkäreissä ole niin? Silloin hinta ei olisi nin paha. Toki ~6000e akku ulkomailta on paljon halvempi vaihtoehto, kuin marmoritiskin 16,000e

vwmies

Lainaus käyttäjältä: S8k-80 - 04.10.19 - klo:13:21
Eiköhän sitä akun vaihtoa saa muutaman vuoden päästä edullisemminkin.
Tuossa GTE Golffin käytetty akku: https://www.ebay.de/itm/5Q0915590Q-Batterie-HV-Hybridbatterie-VW-Golf-VII-AU-1-4-GTE-Hybrid-110-kW/153595824305?hash=item23c30648b1:g:h1gAAOSwIoJdTCoD

Ja samalla varaosa numerolla kun hakee niin uusi maksaa alle 6000,
https://www.shopdap.com/5q0-915-590-q-vw-audi.html

Passatin akkuja näyttää löytyvän ainakin ruotsista ihan reilusti:
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/3Q0915590F/?page=1&order=eumile&asc=1

Luulisi, että akkujen aftermarket hinnatkin laskevat, sekin voi olla jatkossa jm-arvon kannalta hyvä kilpailutekijä.
2. Muutaman käytetyn akun kohdalla (A) suluissa - ej testad eli kapasiteetti on tuntematon. Onko kukaan kysynyt rahdin hintaa ?
Yritetään pärjätä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: hybridipasuuna - 04.10.19 - klo:14:33

Passatissa ennen tätä uutta mallia oli 9,9kw akku. Gte golffissa taas on käsittääkseni ~7-8kw akku. Eli passatin isompi akku on varmaankin viidenneksen golffia kalliimpi

Akkujen koot ovat 8,7 ja 9,9 kilowattia eli Passatin akku on vajaan seitsemäsosan isompi. Hinta tuskin menee myöskään suoraan kilowattien mukaan, vaan mitä todennäköisimmin kilowattihinta on isommassa akussa halvempi.

Wescu

Käytetystä liikkeen ruotsista tuomasta GTE:stä kaupat kätelty ja luovutus sovittu alkuviikolle. Auton koeajolla huomasin, että tavaratilan suojaverhon automaattinen vapautus ei toimi kun avaa luukun. Ajotietokoneesta on ruksittu kyseinen ominaisuus päälle ja autossa on sähkötoiminen takaluukku. Kyseessä siis variant.

Myyjä esitti, että voi olla niin että kyseisessä yksilössä ei olisikaan tuota verhon automaattista vapautusta/sisään kelausta. Siitäkin huolimatta että autossa on sähkötoiminen takaluukku ja kyseisen toiminnon päälle/pois -valintaoptio löytyy ajotietokoneen valikosta. Omaan korvaan tämä kuulostaa melko absurdilta väitteeltä.

Onko arvon forumisteilla tietoa tahi kokemusta, onko tuo automaattinen vapautus jollain tapaa vakiovaruste esim. Sähköluukun tapauksessa? Muissa koeajamissani yksilöissä tuo on nimittäin ollut. Olisiko jotain helppoa tapaa varmistaa, että onko moinen varuste ko. Autossa vai ei?

janike

#1466
Jos kyse on kamuxista niin peru äkkiä kaupat kun vielä kerkeät, ongelmien selvittely on heidän kanssaan tuulimyllyjä vastaan taistelua. Paljon on tullut kuultua huonoa heidän toiminnasta, mutta paskan pitää näköjään osua omaan rupeliin ennen kuin uskoo.

Tämä oli vain ihan OT välihuomautuksena. Asiallista ja kiinnostavaa keskustelua, jatkakaa.
Näi se o.

Pinnamies

Minullakin tarkoitus hankkia GTE pikaisella aikataululla. Olisi muutama kysymys teille, joilla on näistä kokemuksia.
Meillä tulee auto etelärannikolla lähinnä kyläajoon, päivittäin tulee alle 40 km taajamassa ja kerran viikossa motaria kaupunkiin 30 km suuntaansa. Haluaisimme ajaa mahd usein sähköllä, joten kysymys kuuluu että onko meille webasto välttämätön. Kotipistokkeesta ja myöhemmin ehkä asemasta ladattaisiin joka yö auto.
Toinen kysymys, että onko näissä vm -16 autoissa kaikissa se carNet systeemi, ja onko se nykyään toimiva? Ajattelin, että jos saisin sillä auton toimimaan sähköllä myös pakkasella lyhyillä matkoilla.
Onkohan nämä Ruotsista tuodut tarjolla olevat autot jotakin leasing- tai muita yritysomisteisia autoja, kun varusteet on aika samanlaisia kaikissa? Onko näistä jollakin kokemuksia? Ja jos on niin haittako, jos ei ole vaikka lainkaan ladattu pistokkeella, onko vain parempi akkujen kannalta? Kiitos jos joku ehtii vastailla, olen nyt koeajanut autoja ja ehkä maanantaina syntyy kaupat!

biili_

Lainaus käyttäjältä: Pinnamies - 05.10.19 - klo:18:08
Minullakin tarkoitus hankkia GTE pikaisella aikataululla. Olisi muutama kysymys teille, joilla on näistä kokemuksia.
Meillä tulee auto etelärannikolla lähinnä kyläajoon, päivittäin tulee alle 40 km taajamassa ja kerran viikossa motaria kaupunkiin 30 km suuntaansa. Haluaisimme ajaa mahd usein sähköllä, joten kysymys kuuluu että onko meille webasto välttämätön. Kotipistokkeesta ja myöhemmin ehkä asemasta ladattaisiin joka yö auto.

2020 vuoden mallissa webasto kuuluu vakiovarusteisiin. Mahtaako tuo kertoa, että tarpeellinen on?

Itse ainakin olen todennut webaston ehdottomaksi varusteeksi.

GeeTee

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 05.10.19 - klo:22:02
2020 vuoden mallissa webasto kuuluu vakiovarusteisiin. Mahtaako tuo kertoa, että tarpeellinen on?

Itse ainakin olen todennut webaston ehdottomaksi varusteeksi.

Noissa 5kW sähkölämmittimet valmiina eli jos vaikka riittävällä teholla 16A sähköä syöttää latauksessa niin ei tarvi Webaa.




Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy