Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

V60

Voin olla vähän sivistymätön mutta silloin tällöin jarrut pohjaan satasen nopeudesta, niin johan pysyy kunnossa.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

iQuCar

Tänne ilmestyi kanssa reilu pari viikkoa sitten -16 malli ja ainakin tähän astisella kokemuksella erittäin tyytyväinen hankintaan.
700km ajeltu ja keskikulutus 1l/100km, ei olisi sitäkään jos ei olisi tullut GTE-ajotilaa testailtua. Hieman epäröin lataamista kun kotona mahdollisuus vain lämmitystoplasta lataamiseen, mutta aika vaivatonta se siitäkin on - lyö johdon kiinni pysäköidessä ja käy koiraa käyttäessä laittamassa lisäaikaa jos ei eka 2h riittänyt. Ainakin 13A teholla lataa hyvin, 16A en ole vielä testannut alkaako tolppa lämpeämään. On hieman vanhempi yhtiö niin ainakaan talvella ei parane latailla yhtäaikaa kun muilla lämppärit kiinni. Onko muilla minkälaiset kokemukset lämmitystolpasta lataamisesta ja taloyhtiön suhtautumisesta lataamiseen?

E-remote palvelua en ole onnistunut saamaan pelittämään, joten kaikkia ominaisuuksia ei ole päässyt testaamaan. Ensin piti tapella asiakaspalvelun kanssa, että sai auton verkkoyhteyden pelittämään, sen jälkeen olen odotellut milloin vw portaali suostuisi ottamaan tilauksen e-remote palvelusta vastaan. Asiakaspalvelusta osasivat kertoa, että sivuilla on ollut viimeaikoina ongelmia toimittajan vaihtumisen tms. johdosta, mutta kahteen viikkon tilausta ei ole voinut tehdä ja ei voi kuulemma muuta kuin odottaa... Mielestäni käsittämätöntä, että tämän kokoinen konserni ei saa yhtä verkkokauppaa/portaalia toimimaan..

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: iQuCar - 05.08.19 - klo:15:19
700km ajeltu ja keskikulutus 1l/100km, ei olisi sitäkään jos ei olisi tullut GTE-ajotilaa testailtua. Hieman epäröin lataamista kun kotona mahdollisuus vain lämmitystoplasta lataamiseen, mutta aika vaivatonta se siitäkin on - lyö johdon kiinni pysäköidessä ja käy koiraa käyttäessä laittamassa lisäaikaa jos ei eka 2h riittänyt. Ainakin 13A teholla lataa hyvin, 16A en ole vielä testannut alkaako tolppa lämpeämään. On hieman vanhempi yhtiö niin ainakaan talvella ei parane latailla yhtäaikaa kun muilla lämppärit kiinni. Onko muilla minkälaiset kokemukset lämmitystolpasta lataamisesta ja taloyhtiön suhtautumisesta lataamiseen?

Kannattaa kokeilla, että kuinka paljon pistoke noilla tehoilla lämpenee. Vaikka parin tunnin jälkeen kun lataus tapahtuu täydellä teholla.

jt

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.08.19 - klo:15:36
Kannattaa kokeilla, että kuinka paljon pistoke noilla tehoilla lämpenee. Vaikka parin tunnin jälkeen kun lataus tapahtuu täydellä teholla.
En ehkä lähtisi normipistokkeesta kokeilemaan pitkäkestoisesti 16A:ia, siellä voi olla jo sisuskalut kuumana, mutta rasian kuori olla silti viileä.

Taloyhtiömitoitushan lämmityspistokkeille on hyvin maltillinen, könttä + pieni wattimäärä per auto, ei tule ongelmaksi jos ei ole yhtäaikaisia "suurkuluttajia" montaa, sitten jos on iso joukko latailemassa + lohkot sun muut päälle, alkaa koko kentän yhteismitoitus olla helisemässä.   
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: jt - 05.08.19 - klo:17:43
En ehkä lähtisi normipistokkeesta kokeilemaan pitkäkestoisesti 16A:ia, siellä voi olla jo sisuskalut kuumana, mutta rasian kuori olla silti viileä.
Kannattaa nykäistä tökkeli irt ja tunnustella suoraan niiden tökkelin sauvojen lämpötilaa. Näin saa tarkkaa tietoa. Joissakin rasioissa jo 10 ampeeria on liikaa ja monet rasiat kestävät 13 ongelmitta. Sitten on vielä 16 ampeerin jatkuvalle virralle rehdyt rasiat erikseen.

jt

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.08.19 - klo:17:58
Kannattaa nykäistä tökkeli irt ja tunnustella suoraan niiden tökkelin sauvojen lämpötilaa. Näin saa tarkkaa tietoa. Joissakin rasioissa jo 10 ampeeria on liikaa ja monet rasiat kestävät 13 ongelmitta. Sitten on vielä 16 ampeerin jatkuvalle virralle rehdyt rasiat erikseen.
Tuo on jo parempi metodi, mutta ei sekään täysin tarkka ole. Rasian sisällähän voivat kuumentua myös ne johtoliittimet, toki niistä lämpö johtunee niille koskettimille myös aika pian kunhan tarpeeksi hehkuttaa. 16A jatkuvalle virralle tehdyllä rasialla lataa jo paremmalle mielellä.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

teraja

Lainaus käyttäjältä: iQuCar - 05.08.19 - klo:15:19
Tänne ilmestyi kanssa reilu pari viikkoa sitten -16 malli ja ainakin tähän astisella kokemuksella erittäin tyytyväinen hankintaan.
700km ajeltu ja keskikulutus 1l/100km, ei olisi sitäkään jos ei olisi tullut GTE-ajotilaa testailtua. Hieman epäröin lataamista kun kotona mahdollisuus vain lämmitystoplasta lataamiseen, mutta aika vaivatonta se siitäkin on - lyö johdon kiinni pysäköidessä ja käy koiraa käyttäessä laittamassa lisäaikaa jos ei eka 2h riittänyt. Ainakin 13A teholla lataa hyvin, 16A en ole vielä testannut alkaako tolppa lämpeämään. On hieman vanhempi yhtiö niin ainakaan talvella ei parane latailla yhtäaikaa kun muilla lämppärit kiinni. Onko muilla minkälaiset kokemukset lämmitystolpasta lataamisesta ja taloyhtiön suhtautumisesta lataamiseen?
Ihan mielenkiinnosta, mitä taloyhtiö sanoi, kun kysyit lupaa ladata lämmitystolpasta? Ja miten sähkön maksu hoituu / miten käyttämäsi sähkö mitataan?

iQuCar

Lainaus käyttäjältä: jt - 05.08.19 - klo:18:02
Tuo on jo parempi metodi, mutta ei sekään täysin tarkka ole. Rasian sisällähän voivat kuumentua myös ne johtoliittimet, toki niistä lämpö johtunee niille koskettimille myös aika pian kunhan tarpeeksi hehkuttaa. 16A jatkuvalle virralle tehdyllä rasialla lataa jo paremmalle mielellä.
Töpselin päästä siis olen kokeillut, eihän se rasia siitä mihinkään lämpene tai sitten pitää olla jo hyvin huolissaan 😅
16A vikavirtasuoja noissa on, pitäiskös sen suojata ylikuumeneminen?

iQuCar

Lainaus käyttäjältä: teraja - 05.08.19 - klo:18:19
Ihan mielenkiinnosta, mitä taloyhtiö sanoi, kun kysyit lupaa ladata lämmitystolpasta? Ja miten sähkön maksu hoituu / miten käyttämäsi sähkö mitataan?
En ole saanut vielä vastausta, laitoin isännöitsijällekin kysymyksen, että miten on muissa yhtiöissä tehty.
Ehdotin tällaisia vaihtoehtoja:
1. Lasketaan jokin sähkönkulutusarvio ja maksan sen mukaan enemmän autopaikasta
(esim. 3h päivässä)
2. Otetaan tolpasta aikarajoitin pois ja asennetaan sähkömittari ja maksan toteutuneen käytön mukaan. Asennustyöt tarvikkeineen maksaa n. 170,
3. Vaihdetaan tolppa kokonaan tarkoitukseen suunniteltuun ratkaisuun esim. tällaiseen (300,): https://www.satmatic.fi/8MMO466/ekauppa/p8MMO466/
4. Käytetään kolmatta osapuolta palveluntarjoajana joka hoitaa laskutukset ja huolehtii laitteista (esim. https://www.parkkisahko.fi/tuotteet/lammitystolpistalatauspiste/)
5. Latausaseman asentaminen (ei mitään järkeä lähteä kustantamaan)

Meillä on "pieni" 22 asunnon paritaloyhtiö, hyvin on yleensä saatu asiat sovittua, toivotaan että nytkin

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: iQuCar - 05.08.19 - klo:19:35
Töpselin päästä siis olen kokeillut, eihän se rasia siitä mihinkään lämpene tai sitten pitää olla jo hyvin huolissaan 😅
16A vikavirtasuoja noissa on, pitäiskös sen suojata ylikuumeneminen?

Ei se vikavirtasuoja pelasta. Kun kontaktit löystyvät ja hapettuu tarpeeksi, niin se sulattaa 10 ampeerillakin pistokkeen. Enston ensimmäisen sukupolvel lataustolpassa, joka on designiltaan palkittu noin 20 senttiä halkaisijaltaan oleva rosteriputki, käytettiin kelvottomia pistorasioita ja vähänkään käytettynä ne kaikki lämpenevät enemmän ja vähemmän. Viimeaikoina näihin olen törmännyt Tampereen Stockmannin parkkihallissa. Kannattaa valita siellä parhaassa kunnossa olevat rasiat. Eniten käytetyt rasiat ovat jo varsin löysiä. Yhtä surkea oli työpaikkani pihallakin ollut Enston tolppa, jonka tilalla on nyt onneksi jo kunnolliset sähköauton lataus-boxit. Kaikissa muissa käyttämissäni rasioissa lämpeneminen on ollut mitättömän ja maltillisen välissä.

teraja

Lainaus käyttäjältä: iQuCar - 05.08.19 - klo:19:40
En ole saanut vielä vastausta, laitoin isännöitsijällekin kysymyksen, että miten on muissa yhtiöissä tehty.
Ehdotin tällaisia vaihtoehtoja:
1. Lasketaan jokin sähkönkulutusarvio ja maksan sen mukaan enemmän autopaikasta
(esim. 3h päivässä)
2. Otetaan tolpasta aikarajoitin pois ja asennetaan sähkömittari ja maksan toteutuneen käytön mukaan. Asennustyöt tarvikkeineen maksaa n. 170,
3. Vaihdetaan tolppa kokonaan tarkoitukseen suunniteltuun ratkaisuun esim. tällaiseen (300,): https://www.satmatic.fi/8MMO466/ekauppa/p8MMO466/
4. Käytetään kolmatta osapuolta palveluntarjoajana joka hoitaa laskutukset ja huolehtii laitteista (esim. https://www.parkkisahko.fi/tuotteet/lammitystolpistalatauspiste/)
5. Latausaseman asentaminen (ei mitään järkeä lähteä kustantamaan)

Meillä on "pieni" 22 asunnon paritaloyhtiö, hyvin on yleensä saatu asiat sovittua, toivotaan että nytkin
Ihan hyviltä monet vaihtoehdot kuulostavat ja tosissaan pienessä yhtiössä voi olla jopa järjestettävissäkin. Yllättävän vaikeaa isommissa tuntuu olevan usein nimittäin nämä hommat...

Itsellä oli suunnitelmissa hommata GTE myös, Golf kylläkin, ja ladata hissukseen autotallin pistokkeesta mittarin läpi (oli taloyhtiölle ok ennakkokyselyn perusteella), mutta päädyin nyt kuitenkin työsuhdeautoon, joka tulee olemaan bensavehje. Firma ei tue sähköautoja/hybridejä lainkaan, niin ei ollut järkeä lähteä säätämään omalla rahalla mitään. Ehkä sitten 4 vuoden päästä, kun seuraava vaihto tulee eteen...

Jurtsa

Farkku GTE:n uusi omistaja ilmoittautuu joukkoon ja kyselee heti hyväksi havatuista ajotavoista - käytättekö pääsääntöisesti D vai B - tilaa ajaessanne?
Onko maantieajoon mitään vinkkejä kulutuksen pudottamiseen? 105-110kmh -vakkarissa kuluttaa keskimäärin 5 - 5.5 litraa sataselle. Vai onko tämä normaali lukema?

Kaikki muutkin vinkit tervetulleita!

Natina

Lainaus käyttäjältä: Jurtsa - 05.08.19 - klo:21:52
Farkku GTE:n uusi omistaja ilmoittautuu joukkoon ja kyselee heti hyväksi havatuista ajotavoista - käytättekö pääsääntöisesti D vai B - tilaa ajaessanne?
Onko maantieajoon mitään vinkkejä kulutuksen pudottamiseen? 105-110kmh -vakkarissa kuluttaa keskimäärin 5 - 5.5 litraa sataselle. Vai onko tämä normaali lukema?

Kaikki muutkin vinkit tervetulleita!

D-moodissa ajelen. Ennakoiden. Rattilärpäkkeitä tai B-moodia ei tule käytettyä kuin harvoin. Alussa tuli kokeiltua, mutta totesin ajamisesta tulevan turhan kulmikasta.

Jalka kaasulta heti, kun näyttää että joutuu pysähtymään. Rullaa todella hyvin ainakin Nokian Hakka Blue 2:illa. Jarrutuksissa (jos ja kun niitä vaaditaan) olen pyrkinyt tekemään tasaisen pitkiä jarrutuksia siten, että latauspalkki ei mene tappiin saakka, vaan maksimissaan noin puoleen väliin.

Kulutuksesi kuulostaa normaalilta, samaan olen itsekin päässyt. GTE-moodi ja useampi ohittelu kyllä syö tehokkuutta. Kannattaa antaa ACC:n (jos on) hoitaa perässä roikkuminen pitkällä turvavälillä ja tyytyä vaikka siihen ”mittari-sataseen” mieluummin kuin ajaa 110 lasissa.

Lämmitys/jäähdytys ajastetusti ennen liikkeelle lähtöä. Kabiinin lämpötilapyynti maltilliseksi, ilmastointi pois päältä kun sitä ei tarvi. Talvikaudella ajastettu lataus esim. viimeisen 20% osalta takaa, että akku on lämmin liikkeelle lähtiessä. Lämmin akku antaa enemmän virtaa kuin kylmä.

Katolta tietty tarpeettomat kattotelineet pois ja jotkut jopa sanoo, että auton pesu ja vahaus auttaa kulutukseen. No varmaan ne kärpäset maskissa jotain jarruttaa...  ;D
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Jurtsa

Lainaus käyttäjältä: Natina - 06.08.19 - klo:00:56

... Talvikaudella ajastettu lataus esim. viimeisen 20% osalta takaa, että akku on lämmin liikkeelle lähtiessä. Lämmin akku antaa enemmän virtaa kuin kylmä.


Miten tämä käytännössä tehdään?

Itse olen määrittänyt alemmaksi latausrajaksi 30%:, sekä latausprofiiliin 12-07 yösähkö, ylempi latausraja 100% sekä lähtöaika 7.15. Eikö tämän pitäisi ladata akusto täyteen hetkeä ennen lähtöä?

lari

Kohtuullisesti on saksan & ruotsin tuonteja (GTE - Golf & Passat) myytävänä , mutta onko tietoa mitä eroja noilla on suomi-autoihin ?  Siis esim. lämmitys etc.

Turbokiisseli

Meillä on Ruotsista tuotu GTE ja ero Suomiautoon on paljon paremmat varusteet. En tiedä onko GTE:tä myyty Saksaan ilman ns. talvipakettia, mutta Ruotsista kaikki ovat samoilla ominaisuuksilla kuin Suomeen uutena myydyt.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Natina

Lainaus käyttäjältä: Jurtsa - 06.08.19 - klo:07:26
Miten tämä käytännössä tehdään?

Itse olen määrittänyt alemmaksi latausrajaksi 30%:, sekä latausprofiiliin 12-07 yösähkö, ylempi latausraja 100% sekä lähtöaika 7.15. Eikö tämän pitäisi ladata akusto täyteen hetkeä ennen lähtöä?

Kyllä, juuri tuota tarkoitin. Yösähköä en tosin ajatellut, siksi mainitsin esimerkissäni 80-20 %.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Banned

Lainaus käyttäjältä: lari - 06.08.19 - klo:08:18
Kohtuullisesti on saksan & ruotsin tuonteja (GTE - Golf & Passat) myytävänä , mutta onko tietoa mitä eroja noilla on suomi-autoihin ?  Siis esim. lämmitys etc.
Oma on saksasta tuotu ja selvästi paremmilla varusteilla mitä suomimallit. Webastoa yms. löytyy kuten pohjoisen malleissakin.
Passat GTE

jarmoke

ihan mielenkiinnosta, mitä nämä Ruotsi/Saksa autojen "selvästi paremmat varustelut" pitää sisällään?

Banned

#1219
Omassa on nyt ainakin nämä. Tuontipeleistä nämä näyttäisi monesta löytyvän, vaan ei suomimalleista ainakaan tässä mittakaavassa.

- panorama luukku
- dynaamiset ajovalot
- Dynaudio
- nahka/alcantara
- peruutuskamera
- digimittaristo
- kaista-avustukset yms. parkkeeraukset
- täyssähköpenkki
- webasto
- discover media pro
- koukku
- keyless entry
- helmiäisväri
- r-line sporttipaketti
Passat GTE

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Banned - 06.08.19 - klo:09:50
Omassa on nyt ainakin nämä. Tuontipeleistä nämä näyttäisi monesta löytyvän, vaan ei suomimalleista ainakaan tässä mittakaavassa.

- panorama luukku
- säätyvät ajovalot
- Dynaudio
- nahka/alcantara
- peruutuskamera
- digimittaristo
- kaista-avustukset yms. parkkeeraukset
- täyssähköpenkki
- webasto
- iso navi
- koukku
- keyless access
- helmiäisväri

Jaa. Kyllä mun suomiautossa on selkeästi pidempi lista noita varusteita. Tuossahan on ihan oleellisia aukkoja kuten Ergo-jakkarat, laminoidut lasit, säätyvä alusta ja XDS.

Banned

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 06.08.19 - klo:09:56
Jaa. Kyllä mun suomiautossa on selkeästi pidempi lista noita varusteita. Tuossahan on ihan oleellisia aukkoja kuten Ergo-jakkarat, laminoidut lasit, säätyvä alusta ja XDS.
Vähän päivitin tuota listaa. Löytyy R-line sporttipaketti ja DCC. Siinä on tuo XDS. Eikös nuo Ergopenkit lie kaikissa? Tässä on sähköllä myös tuo "hissi" ja hieronta. Laminoiduista laseista en osaa sanoa, on vissiin vaan tummennetut takalasit, jotka tulee tuon r-linen myötä.

Tos vielä listaa syynättäväksi:

•   Navigation module Discover Media PRO
•   R-Line Sport Package
•   Outside sound (e-sound)
•   Alloy wheels "Dartford" 18 inches
•   Active Info Display
•   Adaptive chassis control DCC with travel profile selection
•   DYNAUDIO Confidence 700 watts
•   Heater with Remote Control
•   Rear view camera rear view
•   Keyless Entry
•   Sport comfort seats leather / Alcantara
•   Comfort massage seat with 14-way adjustment
•   Low emissions according to emission standard Euro 6
•   Automatic distance control ACC up to 210 km / h
•   Driving Assistance System: Driving profile selection
•   Driving Assistance System: Traffic Sign Recognition
•   Driver Assistance System: Hill Start Assist
•   Driving Assistance System: Multi Collision Brake
•   Driver assistance system: fatigue detection sensor
•   Driver assistance system: (Front assist) with city emergency brake function
•   LED headlights
•   License plate light LED
•   Taillights LED
•   Comfort seats in front with massage function
•   Climatronic 3-zone
•   heated seats in the front
•   Outside sound (e-sound)
•   Park Distance Control (front and rear)
•   Steering wheel (leather) with multifunction and switching function
•   Parking brake electric
•   Interior mirror with automatic dimming
•   Automatic headlight switching (ALS)
•   Isofix seats for child seat on back seat
•   Occupant protection system proactive
•   Mobile Online Services App Connect
•   Special paint Oryx-white mother-of-pearl effect
•   3-point safety belt in the back center
•   Storage bag on front seat backrests
•   Airbag front passenger side can be switched off
•   Airbag driver / passenger side
•   Ambient lighting
•   Drive slip control (ASR)
•   Display for wash water level
•   Wing mirror aspherical, left
•   Outside mirror electr. adjustable and heatable
•   Exterior mirror painted
•   Outside temperature display
•   Flashing light integrated in the exterior mirror
•   brake Assist
•   Chrome package (1)
•   Chrome strips on side windows
•   Hybrid 160 kW (engine 1.4 ltr. - 115 kW)
•   Electric motor 85 kW (hybrid drive)
•   Electron. Differential lock (EDS)
•   Electric windows front and rear
•   Remote unlocking tailgate
•   Front glass laminated glass tinted
•   Head airbag system front and rear including side airbag front
•   Rear headrests (3-fold)
•   Charging cable (AC)
•   Lumbar support and adjustment backrest inclination, left electr. adjustable
•   Lumbar support at the front
•   Steering column (steering wheel) mechan. adjustable, height / length adjustment
•   Reading lights front and rear LED
•   Light Assistant (Coming Home, Leaving Home)
•   Rear center armrest
•   Multimedia jack AUX-IN
•   Fog light
•   Non smoking package
•   Tire monitoring display
•   Rear seat back divided with center armrest
•   Shift / selector lever handle leather
•   Windscreen washer nozzles heatable
•   Seat belts front with belt tensioner, height adjustable
•   Sun visors with mirror (illuminated)
•   Start / Stop system
•   Dust and pollen filter with activated carbon filter
•   12V socket in the luggage compartment
•   Bumper painted
•   Textile floor mats
•   Door handles outside body color
•   Door protection strips chrome-plated below
•   First aid kit and warning triangle
•   Thermal insulation glazed green
Passat GTE

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Banned - 06.08.19 - klo:10:05
Laminoiduista laseista en osaa sanoa, on vissiin vaan tummennetut takalasit, jotka tulee tuon r-linen myötä.
Varustelluissa versioissa on verhot.

Turbokiisseli

Eroaako Banned R-line -paketilla ulkonäkö mitenkään? GTE:hän on jo muutenkin etupuskuria lukuun ottamatta samanlainen kuin R-Line ulkoisesti.

Mun kommentti paremmasta varuselusta on toki yleistys, mutta mitä itse GTE Passateja seurailin mm. Nettihautomossa niin myynnissä olevista Suomiautoista puuttui lähes kaikista nahkasisusta, Discover Pro ja digimittaristo. Poikkeuksia varmasti on, mutta myynnissä ei moisia <40k, hintaluokassa ollut.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Banned

#1224
Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 06.08.19 - klo:10:57
Eroaako Banned R-line -paketilla ulkonäkö mitenkään? GTE:hän on jo muutenkin etupuskuria lukuun ottamatta samanlainen kuin R-Line ulkoisesti.

Ei eroa ulkoisesti mitenkään.

Volkkarin lisävarustelistan mukaan:
R-Line-sportpaketti DCC:n yhteydessä
Progressiivinen ohjaus
Takasivulasit ja takalasi tummennettu.
Laajennettu elektroninen tasauspyörästönlukitus XDS.
Urheilullisempi ja tarkempi kaarreajo.
Passat GTE

Banned

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 06.08.19 - klo:10:57
Poikkeuksia varmasti on, mutta myynnissä ei moisia <40k, hintaluokassa ollut.
Ja tämä tosiaan 41 tkm ajettuna suomen kilvissä ~35 k,. Laajennettua tehdastakuuta jäljellä vielä reilu 2 vuotta. Vuosimalli 2016.
Passat GTE

jt

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.08.19 - klo:20:39
Ei se vikavirtasuoja pelasta. Kun kontaktit löystyvät ja hapettuu tarpeeksi, niin se sulattaa 10 ampeerillakin pistokkeen.
Näin juuri. Vikavirtasuoja ei suojele lämpenemistä vastaan, ainoastaan sitä vastaan jos virtaa alkaakin vuotaa jonnekin muualle, vaikkapa maahan tai ihmisen käsille ja sitten katkaisee syötön salamannopeasti. Myös heikkolaatuiset sähkölaitteet voivat laukaista vikavirtasuojan. Jos/sitten kun rasia on sulanut muovimöykyksi ja kontakti ottaa kiinni vaikkapa tolpan metallirunkoon, vikavirtasuoja huomaa eron virroissa ja katkaisee syötön.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

iQuCar

Lainaus käyttäjältä: jt - 06.08.19 - klo:11:34
Näin juuri. Vikavirtasuoja ei suojele lämpenemistä vastaan, ainoastaan sitä vastaan jos virtaa alkaakin vuotaa jonnekin muualle, vaikkapa maahan tai ihmisen käsille ja sitten katkaisee syötön salamannopeasti. Myös heikkolaatuiset sähkölaitteet voivat laukaista vikavirtasuojan. Jos/sitten kun rasia on sulanut muovimöykyksi ja kontakti ottaa kiinni vaikkapa tolpan metallirunkoon, vikavirtasuoja huomaa eron virroissa ja katkaisee syötön.
Eli jätetään isommalla teholla latailu suosiolla siihen tarkoitettuihin latausasemiin

MR

Jäänyt käymättä palstalla pariin kuukauteen. Talvikäytöstä oli tuossa pari sivua taaksepäin juttua. Ite tuli tuota esilämmitystä aika tarkkaan selvitettyä, kun omassani oli siihen liittyen viime syksynä vikaa (syy loppuen lopuksi hapettunut johdin). Eli tosiaan GTE ei lämmitä moottoria webastolla, sähköesilämmityksessä, eikä myöskään sähköajossa. Näin saadaan kabiini mahdollisimman nopsasti lämpimäksi. Lämppärikierrossa on jos jonkinlaista venttiiliä, jotka avautuvat ja sulkeutuvat tilanteen mukaan. Tässä on tuo kierto selitetty juurta jaksaen. Tomii myös Passattiin, vaikka tämä Golfin onkin. http://www.vwgolf.org/schematic_diagram_coolant_hoses_golf_gte-1383.html

Omassani ei ole webastoa ja melkein aina olen pärjännyt pelkällä kabiinin sähköesilämmityksellä 16A teholla. Kovempia pakkasia varten mulla on myös sisätilanlämppäriä varten pistoke. Omassani on myös säteilylämmitin moottoria varten. Käytän sitä talvella seuraavasti. Kun tiedän että en tule pelkällä sähköllä reissusta selviämään, laitan auton n. 1-2h aikaisemmin lämppärin piuhaan. Heti alkumatkasta siten kone käymään, esim. painamalla gte-namiskaa. Ajetaan bensalla nesteet kunnolla lämpöiseksi, jonka jälkeen loppumatkasta lämpöisillä nesteillä akku tyhjäksi. Näin ajosähköä ei kulu tuon PTC-lämmittimen ja nesteiden kiehuttamiseen. Tietysti normaalit akun täyteen lataukset ja kabiinin esilämmittämiset juuri ennen liikkeelle lähtöä. Itse olen jakanut kuorman vielä kotona kahdelle eri vaiheelle, vaikka tuo säteilylämmitin ei kovin montaa sataa wattia teholtaan olekaan.
Passat Variant GTE -16
Ibiza 1.0tsi FR -19

MR

Lainaus käyttäjältä: Mike Tyson - 24.06.19 - klo:13:09
Sen verran uutta tietoa, että tätä ilmiötä tapahtuu lämpötilasta riippumatta. Nytkin kesäkeleillä tämä on tullut vastaan joka kerran kun harvakseltaan (ei edes viikoittain) polttomoottoria joutuu käyttämään. Uusi arvaus on, että kun polttomoottori on ollut pitkiä aikoja käynnistämättä, ensimmäinen käynnistys tapahtuu kuvatulla tavalla. Ei toki sulje pois, etteikö myös lämpötila/pakkanen voisi vaikuttaa.

Ruvennut muuten tekemään tätä samaa minullakin viimeisen huollon jälkeen. Ilmeisesti päivittivät moottorin ohjauksen, positiivista :). Toki jos survaiseen enemmän kaasua, niin tämä lämmitysvaihe ohittuu ja se hypää vetämään välittömästi.
Passat Variant GTE -16
Ibiza 1.0tsi FR -19

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy