Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Banned

Auton mukana tuli näköjään Delphin 16A kaapeli, eli 8A latausta ei saa tehtyä. Auton valikossa kun näköjään 5A ja 10A. Vai uskaltaisikohan tuolla 10A:lla kokeilla? Taulussa on 10A sulake.
Passat GTE

MR

Anna mennä vaan. Omassa 2016 orkkislaturi on tuon 10A. Ei mitään ongelmaa. Öisin latailen 5A:lla.
Passat Variant GTE -16
Ibiza 1.0tsi FR -19

Sokota09

Minkälaisia kulutuslukemia GTE:llä saa maantieajossa, kuorman kanssa ja ilman? Tämä kiesi kiinnostaisi, toimistolle ajot pystyisi suorittamaan sähköllä, mutta miten maantieajosta saatavat hyödyt?

MR

Mulla menee 5-6l väliin satkulla riippuen ajonopeudesta. Iso kuomukärry tulee n. 7-7,5l kulutuksella perässä.
Passat Variant GTE -16
Ibiza 1.0tsi FR -19

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: MR - 17.05.19 - klo:10:24
Mulla menee 5-6l väliin satkulla riippuen ajonopeudesta. Iso kuomukärry tulee n. 7-7,5l kulutuksella perässä.

Ok, hyvä tietää. Hyödyntääkö auto maantieajossa akkuja (ajoasetuksesta riippuen) vai miten tuo toimii? Ohitustilanteissa kaiketi antaa lisäpotkua?

MR

Hyödyntää kyllä. Sähkö on mukana tavalla tai toisella joka ajomoodissa. Parhaimmillaan hybridimoodissa ajaessa yhteistoiminnan huomaa pienemmällä mutkaisella maantiellä, jolla ajonopeus on 60-80 km/h välillä. Silloin polttista sammutellaan hyvinkin useasti ja auto rullailee todella pienellä kulutuksella. Sitten taas moottoritienopeuksissa mennään pääsääntöisesti pelkällä bensalla. Ohituksissa, kun painaa GTE nappulaa, niin kaikki pollet hyppää takajaloilleen ja ehtii pikkuisen pienempäänkin väliin :D.
Passat Variant GTE -16
Ibiza 1.0tsi FR -19

Natina

Lainaus käyttäjältä: MR - 17.05.19 - klo:10:39
Hyödyntää kyllä. Sähkö on mukana tavalla tai toisella joka ajomoodissa. Parhaimmillaan hybridimoodissa ajaessa yhteistoiminnan huomaa pienemmällä mutkaisella maantiellä, jolla ajonopeus on 60-80 km/h välillä. Silloin polttista sammutellaan hyvinkin useasti ja auto rullailee todella pienellä kulutuksella. Sitten taas moottoritienopeuksissa mennään pääsääntöisesti pelkällä bensalla. Ohituksissa, kun painaa GTE nappulaa, niin kaikki pollet hyppää takajaloilleen ja ehtii pikkuisen pienempäänkin väliin :D.

Komppaan MR:ää. Ensimmäinen n. 200 km matka-ajo suuntaansa takana, ja kyllä se sähköä käytti matkantekoon. Hybridimoodissa piti akun varauksen about vakiona, ja loppumatkasta vaihdoin aina sähkölle, jotta sain ajettua akut tyhjäksi.

Matkanopeus oli 80-110 mittarin mukaan, ja hybridimoodissa huomasi helposti sen, että auto sammuttaa polttomoottorin, jos kaasua keventää tai eteen tuli pienikin alamäki. Sitten vastaavasti käynnisti sen taas nopeasti, kun tasamaa tai ylämäki alkoi. Käynnistymishetki oli helposti nähtävissä sähkönkulutusmittarista (sininen pieni kehä kierroslukumittarissa, AID:ssä).

Ohituskiihtyvyys oli mielestäni hyyvällä tasolla, GTE-moodiakin tuli noissa kokeiltua. Sitä en vielä tarkastellut, paljonko kulutus kasvaisi käytännön ajossa, jos GTE-moodia pitää päällä jatkuvasti. Ilmeisesti polttomoottori ei ainakaan sammuile yhtä hanakasti (jos yhtään?). Pärinägeneraattorin ääni ei ainkaan vielä ottanut aivoon, aiheutti kuitenkin hieman huvittuneisuutta että semmoinenkin on mukaan ympätty.

Oma keskikulutukseni per 200 km siivu oli 5,4 km, ja akku matkan lopussa finito. Auto oli täyteen lastattu, 2+2 ja tavaraa niin, ettei kontin verho olisi mennyt kiinni. Ulkolämpö oli noin 10 astetta.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

fleetwood

Helmikuussa tuli käytyä perheen kanssa Levillä eli n. 1000 km ajomatka, kolme henkilöä ja farkun takaosa täynnä tavaraa. Paluumatkalla kulutukseksi tuli 4,5 litraa satasella, puolessa välissä ladattiin akkua n. puoleen. Todella hyvä matka-auto.

Muutenhan tuolla pääsisi melkein pelkästään sähköllä, mutta nykyään tulee ajettua paljon myös kaupungin ulkopuolelle ja sen takia kulutus on 2,5 litraa satkulla. 
Passat GTE Variant

Sokota09

Loistavaa, kiitos kaikille lisätiedoista.

Natina

Lainaus käyttäjältä: Natina - 17.05.19 - klo:11:23
Oma keskikulutukseni per 200 km siivu oli 5,4 km, ja akku matkan lopussa finito.

Tähän vielä lisäyksenä, että sähkön kulutus oli lisäksi ym. matkalla 3,1 kWh.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

teräksenharmaa

Lämmöllä on kyllä iso vaikutus kulutukseen. Heti kun säät lämpeni, niin sähkönkulutus tippui 13- ja 14-alkuisiin lukemiin.

Natina

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 20.05.19 - klo:12:46
Lämmöllä on kyllä iso vaikutus kulutukseen. Heti kun säät lämpeni, niin sähkönkulutus tippui 13- ja 14-alkuisiin lukemiin.

Saman havaitsin itsekin. Tosin en ole verrannut kulutuksia, mutta nyt kesäkeleillä (15...20) saman työmatkan jälkeen jää akkuun 5...8 km enemmän mehua kuin esim vapun aikaan olleilla (0...10) keleillä.

Auton oltua viikonloppuna puolitoista vuorokautta töpselin nokassa oli ajomatkaa mittarin mukaan 49 km. Kylmemmillä ilmoilla olin nähnyt sen näyttävän max 40 km lähdössä. Ajoin tuon jälkeen noin 7 km lenkin ja kilsoja oli vähentynyt 10.

Auto (akut) vaikuttaa tykkäävän kesästä, toivottavasti talven kanssa ei tule sitten ongelmia.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Wagner

GTE Pasuuna ois kyllä houkutteleva konsepti. Ny pitäs vaan saada varmistus työpaikalta, että järjestävätkö latausmahdollisuuden sinnekin. Työmatka on 25km per siivu, ilman ruuhkia 20min. Motarilla 10min ja loput sit liikennevaloissa kökkimistä. Hakusessa joku 3 vuotias alle satku ajettu yksilö.

Suurin motivaattori vaihdolle ois käyttökulut. Nykyne dieselpower Q3 ku maksaa vuodessa 675 eur, vaikkei ajas metriäkään (+vakuutukset). GTE Pasukan maksut taitaa olla alle 150 eur? Sit ku teoriassa 80% ajoista menis sähköllä, nii polttoainekulujenkin luulis tippuvan "vähäsen".

Yhtään en oo vielä käyny koeajamassa. Aboot samalla voimalinjalla olevan A3 E-tronin kävin kokeilemassa ja olihan se metka tapaus. Kyseisessä yksilössä oli sen verran puutteita (mm. autohold uupu), ettei kauppoja syntyny. Sitäpaitsi A3 oli JUMALATTOMAN melusa nykyseen kulkineeseen verrattuna isolla tiellä. Joo toki rengastuksella on vaikutusta (siin oli Pirellit), mut yllättävän melusa se oli. Toivottavasti Passatissa ois meluntorjunta vähän paremmalla tolalla. Mut koeajollahan se selviää...

Toisaalta ei pitäs kiusata itteensä, enneku selviää työpaikan latausmahdollisuus. Sinänsä siel fasiliteetit ois hyvä, vähä sähkötöitä joutus tekemään, mut lähinnä siis työnantajan suhtautumisesta asiaan kiinni.
Sikamaista menoa since 1975

Wagner

No pitkäänhän tossa menikin, tossa toi GTE ny seisoo pihas.  ;D

Koejaossa tosin. Akku oli tyhjä liikkeessä, nii sain yön yli lainaan, että pääsee kokeilemaan sitä sähkökulkuakin paremmin.
Ekat fiilikset oikein positiiviset. Kävin vielä volkkarin huollossa kyselemässä tyhmiä, huoltohistorian sai selville ja tiedon, että carnet on vielä toiminnassa. Tosin jäi epäselväks, että onko maakoodattu -> ei toimi Suomessa, mut eihä siinä ois mitää järkee. No eiku siis testaamaan...
Suomenkielistä käyttöohjekirjaakin saa marmorilta marmorihintaan. Tarkkaa tietoa en lennosta saanu, mutta 50-100 eur arveli maksavan.

Mut yks hemmetin iso vika tos on. Takavalot ei pala! Ai jumankeka ku tekis mieli jutella henkeviä sen neropatin kanssa, joka on keksiny, ettei autos tarvii palaa takana minkäänlainen tuikku, ku se on liikenteessä. Eli eikun setvimään, saako valot koodattua palamaan aina ku autossa on virrat päällä, riippumatta siitä, missä asennossa valokytkin on.

Mut ny tutkimaan carnetin asennuskiemuroita ja oottelemaan että Pasmatti kerkee imuroida sen verran virtaa sisään, että pääsee "oikeesti" koeajolle.  :)
Sikamaista menoa since 1975

Herr K

Onnittelut uudesta autosta!
VW Passat Variant GTE

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 24.05.19 - klo:19:27
Onnittelut uudesta autosta!

Ehdin jo onnitella uudesta autosta, mutta koeajossahan tuo oli vasta. Pitäis malttaa lukea kunnolla...  ;D
VW Passat Variant GTE

passo_s

Onnittelut että sait koeajoon, myyjä ei saanut järkättyä mulle koeajoa Tampereella.Laakkosella ei ole yhtään GTE passattia.

jule GTE

Ennen ostopäätöstä tarkista onko autoon takaisin kutsua. Itselleni on golffi -15 vuotinen. Toukokuun alussa tullut pyyntö akkujen tarkistukseen,kosteus ongelman takia. Tämä minulle tuli tietoon huollon yhteydessä. No kosteutta löytyi auto odottaa nyt erikoissähkömiestä ja uusia akkuja. Lystille tulee hintaa 18 000â,¬. Onneksi entinen omistaja on huollot asianmukausesti hoitanut

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 24.05.19 - klo:19:02
Mut yks hemmetin iso vika tos on. Takavalot ei pala! Ai jumankeka ku tekis mieli jutella henkeviä sen neropatin kanssa, joka on keksiny, ettei autos tarvii palaa takana minkäänlainen tuikku, ku se on liikenteessä. Eli eikun setvimään, saako valot koodattua palamaan aina ku autossa on virrat päällä, riippumatta siitä, missä asennossa valokytkin on.

Saa koodattua VCDS-kaapelin avulla.
Passat GTE Variant

Wagner

Ã,,st... Mopo sit keuli sen verran, että tuli ne harakanvarpaat kauppakirjaan raapustettua.  :o

No muuten kait kaikki hyvin, mut samas rytäkäs hävis ajokortti! :-X
Uuden saa 15 eurolla ja polliizille on ilmotus kadonneesta tehty. Mut taito se on sekin hävittää ajokortti autokaupoilla.

Kamppiksia tos ei ollu päällä, sen tarkistin volkkarin huollosta.

Takavalot saa koodattua. -> Guut! Seuraavaks sit sopimaan tällejä nohevan koodarin kanssa pk-seudulla.

Tosin mennee kesäkuulle, ku Pasmatin jätin vielä liikkeeseen vaiks ois sen saanu väliaikasilla kilvillä samointein mukaan. Mut renkaiden vaihtorulianssin takia pitää siel kuitenkii vielä ens viikolla käydä, nii naatitaan nyt vielä pari päivää wanhasta kunnon Q3:sta.  ;)

Tosin koeajotesti "työmatka" meni alle odotusten. 25km ja 20min ilman ruuhkia, josta 10min motarilla. Lopputulos oli aamulla, että pääsin sen 15min akulla motarin loppuun ja loput sit hybrillä.  >:( Noo leikkaa se polttoainekuluja kuitenkin aikalailla, joten tuli sit tosiaan raapusteltua nimmarit paperiin.
Sikamaista menoa since 1975

Twist82

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 25.05.19 - klo:22:14
Ã,,st... Mopo sit keuli sen verran, että tuli ne harakanvarpaat kauppakirjaan raapustettua.  :o

No muuten kait kaikki hyvin, mut samas rytäkäs hävis ajokortti! :-X
Uuden saa 15 eurolla ja polliizille on ilmotus kadonneesta tehty. Mut taito se on sekin hävittää ajokortti autokaupoilla.

Kamppiksia tos ei ollu päällä, sen tarkistin volkkarin huollosta.

Takavalot saa koodattua. -> Guut! Seuraavaks sit sopimaan tällejä nohevan koodarin kanssa pk-seudulla.

Tosin mennee kesäkuulle, ku Pasmatin jätin vielä liikkeeseen vaiks ois sen saanu väliaikasilla kilvillä samointein mukaan. Mut renkaiden vaihtorulianssin takia pitää siel kuitenkii vielä ens viikolla käydä, nii naatitaan nyt vielä pari päivää wanhasta kunnon Q3:sta.  ;)

Tosin koeajotesti "työmatka" meni alle odotusten. 25km ja 20min ilman ruuhkia, josta 10min motarilla. Lopputulos oli aamulla, että pääsin sen 15min akulla motarin loppuun ja loput sit hybrillä.  >:( Noo leikkaa se polttoainekuluja kuitenkin aikalailla, joten tuli sit tosiaan raapusteltua nimmarit paperiin.

AC-nappi=range extender. Jos ahdistaa bensalla ajo, niin ilmastointi pois päältä.

ged

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 25.05.19 - klo:22:14
No muuten kait kaikki hyvin, mut samas rytäkäs hävis ajokortti! :-X
Kannattaa katsoa Yle Areenasta sarja identiteettivarkauksista. Tee parhaasi tuon kadonneen kortin löytämiseksi, jos se päätyy vääriin käsiin on luvassa paljon vaivaa ja ongelmia.

(joo, meni off-topic, mutta harva tietää mihin ajokortin tai henkkarin hukkaaminen voi johtaa)

MR

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 25.05.19 - klo:22:14
Tosin koeajotesti "työmatka" meni alle odotusten. 25km ja 20min ilman ruuhkia, josta 10min motarilla. Lopputulos oli aamulla, että pääsin sen 15min akulla motarin loppuun ja loput sit hybrillä.  >:( Noo leikkaa se polttoainekuluja kuitenkin aikalailla, joten tuli sit tosiaan raapusteltua nimmarit paperiin.

Motari on kaikelle sähköajolle myrkkyä, on sitten kuinka isoakkuinen tahansa. Kannattanee jatkossa ajaa nimenomaan tuo motaripätkä hybriditilassa ja muuten e-modessa tai valita vaihtoehtoinen reitti. 25km pitäisi mennä sähköllä talvellakin, jos ajonopeus ei nouse hirvittävän suureksi.
Passat Variant GTE -16
Ibiza 1.0tsi FR -19

Wagner

Lainaus käyttäjältä: MR - 26.05.19 - klo:20:50
Motari on kaikelle sähköajolle myrkkyä, on sitten kuinka isoakkuinen tahansa. Kannattanee jatkossa ajaa nimenomaan tuo motaripätkä hybriditilassa ja muuten e-modessa tai valita vaihtoehtoinen reitti. 25km pitäisi mennä sähköllä talvellakin, jos ajonopeus ei nouse hirvittävän suureksi.

Jep. Tänään eri reitti ja ruuhkassa jumien. 26km & 45min ja akkuun jäi vielä 8km jälelle. Bensaa kulu 0,0 litraa  ;D
Eppäilen että exä ois polttanu dieseliä vähän enempi samalla reissulla ku toi GTE bensaa.

Notta sen puoleen positiivinen startti tälle  suhteelle.

Carnet läks kertapierasulla toimimaan, voimassa maaliskuulle 2020, eli sen jälkeen pitää alkaa kaivaa taskuja, jos meinaa jatkossa käyttää.

Suomenkielisen opuksen tilasin marmorilta maanantaina ja just tuli infoa, että noudettavissa ois.

Sit jobinpostia työnantajalta: Emme tarjoa latausmahdollisuutta. Kitos...
Noo sen verran vedetään takasi, että emme tarjoa latausmahdollisuutta VIELÃ,,, kun olemassa olevaa käytäntöä ei ole, niin pittää vähän diskuteerata aiheesta.

Lainaus käyttäjältä: Twist82 - 26.05.19 - klo:09:04
AC-nappi=range extender. Jos ahdistaa bensalla ajo, niin ilmastointi pois päältä.

Juu, nämä kans tiedossa, että kaikki muu sähkönkäyttö tietty haukkaa rangea pois.

Lainaus käyttäjältä: ged - 26.05.19 - klo:09:46

Kannattaa katsoa Yle Areenasta sarja identiteettivarkauksista. Tee parhaasi tuon kadonneen kortin löytämiseksi, jos se päätyy vääriin käsiin on luvassa paljon vaivaa ja ongelmia.

(joo, meni off-topic, mutta harva tietää mihin ajokortin tai henkkarin hukkaaminen voi johtaa)

Jep, OLK:it tehty, kortti pysyny kateissa. Hyvällä munkilla se on vaan kadonnu johonkin ja selvis 50 eurolla ja pikku säädöllä. Huonommalla munkilla sit jotain jännää edessä.
Sikamaista menoa since 1975

northrob

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 29.05.19 - klo:09:43Suomenkielisen opuksen tilasin marmorilta maanantaina ja just tuli infoa, että noudettavissa ois.

Paljonkos kustantaa?
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Wagner

Sikamaista menoa since 1975

Banned

Ã,,rsyttävää piippaulua kuuluu, kun autosta nousee virrat päällä. Avaimen jos kaivaa taskusta ja jättää autoon, niin piippailua on hieman vähemmän. Sitten vielä tuo automaattinen virtojen katkaiseminen... Saako tuota jotenkin säädettyä myöhemmäksi, nyt taitaa olla 30 sek? Eikai tuo muuten, mutta jos joutuu takakontille menemään tai vaikka autotallin ovea sulkemaan, niin taas joutuu "starttailemaan" uudestaan. Ja nousemaan piippailun sävellyksellä autosta >:(
Passat GTE

MR

Saahan siitä autosta painettua virrat veks, kun nousee, niin ei tarvitse kuunnella piipitystä.

Itseäni häiritsee enemmän, että välillä virtanappulaa painamalla autoon ei tulekaan kaikki virrat päälle tai starttaaminen kestää pidempään. Olet jo ehtinyt hämmentää kepin vaihteelle, eikä auto liikukkaan. Vaihde taas parkille ja uusi nappulan painallus, ennen kun pääsee liikkeelle. Muilla samaa?
Passat Variant GTE -16
Ibiza 1.0tsi FR -19

Wagner

^ Ehkä. Kertaalleen oon ihmetelly, miks ei liiku vaikka virrat on päällä. Keppi takas peelle ja napista uudelleen käyntiin, nii sit lähettiin. Auto ollu nippanappa viikon käytössä, joten en osaa sanoa onko yleisempikin ilmiö vai kohelsinko ite vaan tuolla kertaa jotain.
Sikamaista menoa since 1975

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: MR - 06.06.19 - klo:14:07
Itseäni häiritsee enemmän, että välillä virtanappulaa painamalla autoon ei tulekaan kaikki virrat päälle tai starttaaminen kestää pidempään. Olet jo ehtinyt hämmentää kepin vaihteelle, eikä auto liikukkaan. Vaihde taas parkille ja uusi nappulan painallus, ennen kun pääsee liikkeelle. Muilla samaa?

Tuota on esiintynyt täälläkin silloin tällöin uudesta saakka eli kolmen vuoden ajan. Onneksi tuota tapahtuu kuitenkin varsin harvoin.
Passat GTE Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy