Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Luotoant

Reilu puoli vuotta GTE:llä takana ja nyt osui ensimmäinen vika. Yllätys, yllätys apukuskin lukko. Ovi ei mene lukkoon vaan avautuu heti lukituksen aikana uudestaan. Muut ovet kyllä lukittuvat normaalisti. Samoin peili ei käänny sisään. Oven saa lukkoon kääntämäällä oven kyljessä olevaa mustaa muoviruuvia, mutta sitten se ei avaudu kuin sisältä. Jäätynyt se ei ole koska vika pysyy vaikka auto lämpimässä. Onko kenelläkään tullut samaa ongelmaa vastaan ja onko muuta korjausvaihtoehtoa kuin koko lukon vaihto?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 15.02.19 - klo:13:01
Reilu puoli vuotta GTE:llä takana ja nyt osui ensimmäinen vika. Yllätys, yllätys apukuskin lukko. Ovi ei mene lukkoon vaan avautuu heti lukituksen aikana uudestaan. Muut ovet kyllä lukittuvat normaalisti. Samoin peili ei käänny sisään. Oven saa lukkoon kääntämäällä oven kyljessä olevaa mustaa muoviruuvia, mutta sitten se ei avaudu kuin sisältä. Jäätynyt se ei ole koska vika pysyy vaikka auto lämpimässä. Onko kenelläkään tullut samaa ongelmaa vastaan ja onko muuta korjausvaihtoehtoa kuin koko lukon vaihto?

Toimiiko sisävalot kun oven avaa, entä sähköpeilit muuten? Jos ei niin oven johtosarja on todennäköisesti kaput. Tai lukkomoduuli, mutta silloin pitäisi melkein olla molemmat viat. Voihan peilikin toki olla rikki... Arvailun sijaan kannattaa kääntyä luottamuksella merkkiliikkeen puoleen, tehdä diagnoosi ja kysyä vastaantulot. Tuontiauto ja vielä Kamuxin myymänä voi olla hankalampi rasti. Toki harrastaja lukee koodit VCDS:llä ja kertoo samat asiat, jos vastaantulon/goodwillin hyödyntäminen ei käy edes mielessä. Tai sitten kurkkaa suoraan oven haitarikumiin, näkyykö siellä katkenneita/kuoriintuneita johtimia.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Luotoant

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 15.02.19 - klo:13:40
Toimiiko sisävalot kun oven avaa, entä sähköpeilit muuten? Jos ei niin oven johtosarja on todennäköisesti kaput. Tai lukkomoduuli, mutta silloin pitäisi melkein olla molemmat viat. Voihan peilikin toki olla rikki... Arvailun sijaan kannattaa kääntyä luottamuksella merkkiliikkeen puoleen, tehdä diagnoosi ja kysyä vastaantulot. Tuontiauto ja vielä Kamuxin myymänä voi olla hankalampi rasti. Toki harrastaja lukee koodit VCDS:llä ja kertoo samat asiat, jos vastaantulon/goodwillin hyödyntäminen ei käy edes mielessä. Tai sitten kurkkaa suoraan oven haitarikumiin, näkyykö siellä katkenneita/kuoriintuneita johtimia.

Sisävalot ja peilikin kyllä toimii kun oven avaa, joten johdot varmaan ok. Lukkokin lukittuu, mutta avautuu heti perään. Ihan kun lukon mikrokytkin ei tunnistaisi oven menevän lukkoon ja avaa sitten. Hälytin lähtee päälle jos oven avaa.

JakeCape

No...ni. Puoli vuotta tankillisella. 8 735 km. Keskikulutus 0,58 l/100km. Sähköä 18 kWh/100km.
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 15.02.19 - klo:16:42
Sisävalot ja peilikin kyllä toimii kun oven avaa, joten johdot varmaan ok. Lukkokin lukittuu, mutta avautuu heti perään. Ihan kun lukon mikrokytkin ei tunnistaisi oven menevän lukkoon ja avaa sitten. Hälytin lähtee päälle jos oven avaa.
Mun Leonissa oli lukon mikrokytkinvika, sillä seurauksella että ovet menivät itsekseen lukkoon vaikka takaovi oli avattu. Ei siis tunnistanut oven avausta. Aika paljon tuntuu VAG-pelien lukoissa olevan noita mikrokytkinvikoja, joten mahdollinen ongelman aiheuttaja sunkin autossa. Mikrokytkimen pystyy käsittääkseni vaihtamaan erikseen, mutta merkkihuollossa vaihtavat koko lukkolaitteen. Hinnasta en osaa sanoa, kun itsellä meni takuuseen...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 15.02.19 - klo:10:04
Oma GTE vasta ekaa talvea käytössä mutta olen ihmetellyt myös tuota % Power ja E-max juttua. Aika samalla lailla tuntuisi toimivan minullakin, etenkin sen päivityksen jälkeen. Tosin kovin talvisisssa olosuhteissa paljoa ajanutkaan ennen päivitystä. Koitan ensi viikolla taas saada auton lämpimään talliin, se ei sielä nyt hetkeen ole taas ollut kun pientä remppaa kotona niin ei jaksa tallia järjestellä joka päivä...

Tallissa n. 13 astetta lämmintä ja auto laitetaan edellisenä päivänä lataukseen, eli ei ladata "viimeisiä prosentteja" vasta ennen lähtöä. Täydet prosentit ja E-maxit näyttää tallista lähtiessä.
Mitä noi E-maxit muuten käytännössä tarkoittaa? Jokin ylimääräinen hetkellinen tehoreservi tms?

ged

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 27.02.19 - klo:09:25
Mitä noi E-maxit muuten käytännössä tarkoittaa? Jokin ylimääräinen hetkellinen tehoreservi tms?
Mitä nyt foorumeilta olen saanut kaivettua, niin kauan kun "e-max" palkkeja on jäljellä, pystyy ajamaan täydellä sähköteholla.  Ilmeisesti akut lämpenee aika nopeasti niin kovassa kuormituksessa, joten jonkun ajan kuluttua tehorajoitin rajoittaa sähkömoottorin tehoja.  Jos tämän jälkeen vieläkin ajaa kaasu pohjassa, polttomoottori käynnistyy herkästi korvaamaan "tehovajetta".  Samasta syystä polttomoottori käynnistyy herkästi jos akut on kylmät tai niissä on vain vähän varausta jäljellä ja painat reippaasti kaasua.

haukkari

Moron
Eskettäin hankittu GTE Passat 2016.Hino peli mutta... Onko normaalia että sähköllä ajettaessa ( ei aina) kaasulta jalan nostaessa pois auto lataa täydellä teholla akkuja siis jarruttaa voimakkaasti vaikka ei koske jarrupolkimeen.Tämä siis normaali ajossa tasaisellakin ilman ACC, Sitten kun auton sammuttaa ja kytkee virrat toiminta on kuten ennenkin eli lataus jarruaa painettaessa, Toiminta on tullut esiin sekä tyhjillä että täysillä akuilla.

Topjanne

Nykäise vaihdekeppiä taaksepäin, niin vaihtaa D-moodista B-moodiin ja päinvastoin.

haukkari

Kiitos
Täytyypä kokeilla. Mitä moodit D ja B takoittavat ja mitä vaikuttaa ajamiseen.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: haukkari - 08.03.19 - klo:14:49
Kiitos
Täytyypä kokeilla. Mitä moodit D ja B takoittavat ja mitä vaikuttaa ajamiseen.

D = Drive
B = Brake

D asennolla kun nostat kaasun niin auto rullaa eikä pyri lataamaan akkua.

B asennolla kun nostat kaasun niin sähkömoottori muuttuu generaattoriksi ja se pyrkii lataamaan akkua liike-energiaa hidastamalla ja näin vähän kuin simuloi moottorijarrutusta.

D asennolla tuo lataaminen aktivoituu jarrua painamalla.

Kiihdyttämiseen D ja B asennoilla ei käsittääkseni ole vaikutusta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Rapeol

Tässä olen pähkäillyt työpaikan leasing autoksi uutta Passat GTE:tä joka tulee syksyllä isommilla akuilla. Nyt mietityttää kannattaako ottaa webasto jota tarvii noin puolet vuodesta? Omassa tapauksessa joutuisi maksamaan jokaiselta kuukaudelta tuota webastoa. Toki range pienenee kun kabiinia joutuu lämmittämään mutta 15km työlenkin (edestakas) tekee sähköllä vaikka range pieneneekin? Kertokaapa pärjääkö pelkällä auton seisontalämmitystoiminnolla?

biili_

Lainaus käyttäjältä: Rapeol - 10.03.19 - klo:14:32
Tässä olen pähkäillyt työpaikan leasing autoksi uutta Passat GTE:tä joka tulee syksyllä isommilla akuilla. Nyt mietityttää kannattaako ottaa webasto jota tarvii noin puolet vuodesta? Omassa tapauksessa joutuisi maksamaan jokaiselta kuukaudelta tuota webastoa. Toki range pienenee kun kabiinia joutuu lämmittämään mutta 15km työlenkin (edestakas) tekee sähköllä vaikka range pieneneekin? Kertokaapa pärjääkö pelkällä auton seisontalämmitystoiminnolla?

Itse pähkäilin samaa, kun omaa liisariani varustelin. Tämähän toki on täysin maku- tai tottumisasia ja varmaan vaikuttaa sekin, että missä päin asustelee. Saattaahan joku pilkkihaalareissa viihtyä hyvinkin kylmässä autossa.

Hyvä, että otin itselle tuon webaston ja otan kyllä seuraavaankin. Auton oma lämmitin ei riitä lämmittämään autoa kylmästä parkista. Ei tuo näytä hytti kovin lämmin olevan liikkeessäkään jos pelkällä sähköllä ajaa pakkasessa, toki tässä ei kaiken järjen mukaan pitäisi eroa ollakkaan, että ollaanko paikallaan vai liikkeessä, kun sähköllä lämmitetään. Webastoha ei ole sitten ajonaikainen vaan ainoastaan parkissa toimiva.

teräksenharmaa

Itsellä on jäänyt Webaston käyttö todella vähälle. Yleensä tulee pyöriteltyä Webastoa ihan vain sen vuoksi, että laite pysyisi kunnossa. Laturin kautta auto lämpenee omiin tarpeisiini oikein hyvin. Kovilla pakkasilla saisi lämmitä paremminkin, mutta sellaisia säitä on harvoin. Talvella mulla on talvikamppeet päällä, enkä ne päällä edes halua autoon hellelukemia.

V60

Makuasioita. Itse en voi sietää talvitakki päällä ajoa, joten eipä ole kertaakaan myös päällä ollut autossa tänäkään talvena, pl. parin kilsan ajot.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

teräksenharmaa

Itsellä työmatka on 15 kilometriä ja arkiajoissa hyvin harvoi tarvitsee yli 20 kilometrin siirtymiä suorittaa - ladattavalle hybridille hyvin sopien. Itse en tuollaisilla siirtymillä viitsi jumpata takin kanssa.

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: Rapeol - 10.03.19 - klo:14:32
Tässä olen pähkäillyt työpaikan leasing autoksi uutta Passat GTE:tä joka tulee syksyllä isommilla akuilla. Nyt mietityttää kannattaako ottaa webasto jota tarvii noin puolet vuodesta? Omassa tapauksessa joutuisi maksamaan jokaiselta kuukaudelta tuota webastoa. Toki range pienenee kun kabiinia joutuu lämmittämään mutta 15km työlenkin (edestakas) tekee sähköllä vaikka range pieneneekin? Kertokaapa pärjääkö pelkällä auton seisontalämmitystoiminnolla?

Itse laittaisin ehdottomasti edelleen webaston. Passat GTE webasto on todella nopea ja tehokas. Iso auto lämpenee nopeasti. Vielä kun uudessa Passat GTEssa sitä voisi pitää ajossa päällä niin saisit ehkä kaiken sähkön liikkumista varten. Toki ilmankin pärjää mutta talvella esilämmitetyllä autolla sähköllä ajaa pitempään, varsinkin jos tykkää ajella lämpimällä autolla. Jos omistaa oikean seinälatauslaitteen tai meinaa sellaisen hankkia ja lähtee joka kerta pakkasella siitä liikkeelle niin sillä kuulemma saa esilämmityksen hoidettua kunnolla. Akulla ja/tai matkalaturilla hoidettu esilämmitys on lähinnä naurettava esitys verrattuna webastoon.

Keräsmies

#1037
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 25.01.19 - klo:12:22
Fiksun kuuloinen toiminto.

Toivottavasti keinot yhdistää lisävalo automatiikkaan löytyvät. Muistathan kertoa, miten kävi.

No niin, DSM-valopaneeli on nyt paikallaan ja kytkettynä eturitilän takana, rosvoilta turvassa. Asennus tehtiin merkkiliikkeen toimesta, joka asensi aluksi myös kytkennät (relejohtosarja ja canbus-boksi). Autossa on siis alkuperäisenä DLA-ledivalot. Näiden kytkentöjen jälkeen paneeli kuitenkin toimi vain ECO-ajotilassa yhdessä auton normipitkien kanssa, vaihtoi siis automaattisesti ilman DLA:ta lyhyiltä normipitkille ja takaisin. Ajovaloautomatiikka ei kuitenkaan toiminut muissa ajotiloissa (normal/sport/individual) eikä DLA:n kanssa. Tämä oli tietysti turhauttavaa, koska mukautuva valotoiminto jäi näin hyödyntämättä.. Otin yhteyttä tämän foorumin nimimerkkiin ConD:hen, joka poisti canbus-lisäboksin kautta hoidetun herätekytkennän, asensi herätepiuhan koriohjainlaitteelle ja VCDS:llä koodit perään.
Nyt valot toimivat niin kuin pitääkin: DLA-systeemi toimii hienosti, ja lisää valotehoa saa yksinkertaisesti työntämällä viiksellä "pakkopitkät" ja samalla lisävalopaneelin päälle, ja paluu DLA-automatiikkaan tapahtuu samoin työntämällä viikseä eteenpäin:

a) lisäpitkä päällä 100% kun auton omat pitkät käytössä
b) lisäpitkä päällä 100% kun pitkien "vilkutus" käytössä
c) lisäpitkä päällä 0% kun kaukovaloassistentti käytössä (deaktivoi lisäpitkän siis kun assari käytössä)
d) lisäpitkä päällä 0% kun sumuvalot käytössä (deaktivoi lisäpitkän jos pitää voida käyttää pitkiä ilman assistenttia / sumuvalot päällä)

Suuret kiitokset siis ConD:lle avusta!
Merkkihuollon kavereilla on vielä opittavaa.



foxnen

Kuvat ois kiva :)
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Tero V

Hei!

Olen tässä harkinnut GTE:n ostamista (vm. 2015-16), mutta miten on tuon lataus mietityttää..

Työmatka minulla on 32 km suuntaansa, joten sähköllä pääsisi ilmeisesti ympäri vuoden lähes koko matkan, kun voin ladata niin töissä kuin kotipihassa. Mutta, latausmahdollisuus on ainoastaan lämmitystolpasta työpaikan pihalla ja taloyhtiön pihalla. Eli tilapäislautauslaite olisi siis ilmeisesti ainut mahdollisuus? Lataako joku pelkästään tuolla tilapäislatauslaitteella ja mitä ongelmia se voi aiheuttaa? Pitää minun nyt unohtaa GTE ja pysyä dieselkuskina :o

-Tero

Topjanne

Voit ladata pelkästään tilapäislaturillakin. Itse latasin sillä ensimmäisen vuoden, mutta jotkut ovat käyttäneet pidempäänkin ilman ongelmia.

Tarvitset kuitenkin luvan taloyhtiöltä ja työnantajalta. Työpaikalla lataaminen on nykyään myös verotettava työsuhde-etu.

5A latausvirralla akut ehtivät latautumaan täyteen työpäivän aikana.

biili_

Yli 2v ollut joka päivä käytössä tuo tilapäislaturi. Ei ongelmia.

Kesällä (>+10C) pääsee 35..40km sähköllä ja talvella (<+5C) 20..25km.

Topjanne

Optimiolosuhteissa pääsee helposti yli 40km, mutta vaatii tietenkin ennakoivan ajotyylin. Kesäpäivän sunnuntaicruisailulla olen päässyt jopa yli 50km, kun ei ole tarvinnut lämmittää eikä jäähdyttää. Talvellakin pääsee yhteen suuntaan tuon 30km, mutta jos joutuu välillä jäähdyttämään auton, niin voi jäädä alle 25km. Ajomatkaa saa jonkun verran lisää, kun lämmittää auton ensin latauksen yhteydessä tai Webastolla. Ilmanvaihdolla on yllättävän suuri merkitys eli jos tarkenee ja haluaa ajella kylmällä ja huuruisella autolla, niin pidemmälle pääsee sähköllä. Mutta hybridin idea onkin juuri siinä, ettei tarvitse murehtia sähkön loppumisesta, kun voi jatkaa tarvittaessa bensiinillä. Bensatankkia ei kannata turhaan tankata täyteen, jos nurkissa ajelee. Tuo vaan lisää painoa ja saattaa jopa väljähtyä, jos oikein säästäväisesti ajelee.

qsla

Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 14.03.19 - klo:10:23
Tarvitset kuitenkin luvan taloyhtiöltä ja työnantajalta. Työpaikalla lataaminen on nykyään myös verotettava työsuhde-etu.

Lainaa

Kyseessää on verotettava työsuhde-etu vain jos on määritelty pysäköintipaikka. Eli jos ei ole määrättyjä ruutuja niin senkus vain latailee, toki työnantajan luvalla.

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: qsla - 15.03.19 - klo:10:22
Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 14.03.19 - klo:10:23
Tarvitset kuitenkin luvan taloyhtiöltä ja työnantajalta. Työpaikalla lataaminen on nykyään myös verotettava työsuhde-etu.


Kyseessää on verotettava työsuhde-etu vain jos on määritelty pysäköintipaikka. Eli jos ei ole määrättyjä ruutuja niin senkus vain latailee, toki työnantajan luvalla.

Merkitystä on vain sähkön maksajalla, eikä sillä millaiset ruudut työpaikan pihalle on maalattu.


https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/paatokset/47380/verohallinnon-p%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-vuodelta-2019-toimitettavassa-verotuksessa-noudatettavista-luontoisetujen-laskentaperusteista2/

25 § Kun palkansaaja käyttää työnantajansa kustantamaa sähköä työpaikalla oman autonsa tai auton käyttöedun perusteena olevan auton lataamiseen, käytöstä muodostuvan edun raha-arvo on 30 â,¬ kuukaudessa.

Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Ambientti

Kyllä. Ainoastaan jos on täysi autoetu, eli firma maksaa myös polttoaineet, niin silloin firma voi luonnollisesti maksaa myös sähkön ilman että se olisi verotettava lisäetu.

Sähkö on auton polttoainetta tässä tapauksessa, ja jos työnantaja antaisi joka päivän päätteeksi pari litraa dieseliä/bensiiniä mukaan, niin sekin olisi verotettava etu. Ihan rippumatta siitä onko sinulla nimettyä parkkipaikkaa vaiko ei.

JakeCape

Lainaus käyttäjältä: Tero V - 14.03.19 - klo:09:47
Työmatka minulla on 32 km suuntaansa, joten sähköllä pääsisi ilmeisesti ympäri vuoden lähes koko matkan, kun voin ladata niin töissä kuin kotipihassa.

Minulla työmatka 27 km ja lataan myös töissä. Se menee talvella pääsääntöisesti sähköllä, jos ei lämmitä jatkuvasti. Yli -10°C ei enää aina pääse sähköllä. Sekin vaikuttaa ajaako 80 vai 85 km/h, jonkun perässä imussa, sataako jotain jne.
Lataan kotona ja töissä tilapäislaturilla 10A, eikä ainakaan vielä mitään ongelmaa. Sattumalta töissäkin autopaikan tolpan kello rikki, joten jatkuva virta kokoajan  ;D
Jos nyt olisin ostamassa autoa, etsisin jonkun vähän isommalla akulla. Nyt on vähän liian rajoilla.

Olen haaveillut webastosta, mutta jos se ei lämmitä ajossa, sillä ei oikein ole virkaa. Latauksessa ollessa lämpenee töpselistä.
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

Mika2

LainaaOlen haaveillut webastosta, mutta jos se ei lämmitä ajossa, sillä ei oikein ole virkaa. Latauksessa ollessa lämpenee töpselistä.

Minulla on jälkiasenteinen Webasto TSI-koneessa (ei siis GTE) yhdistettynä Remucin ohjaimeen. Olen ollut tähän erittäin tyytyväinen. Se että lämmitystä voi käyttää muutaman ensimmäisen ajokilometrin aikana on suuri plussa.

Haaveissa on uusi GTE ja todennäköisesti tehdasasennetulla Webastolla. Mikähän mahtaa olla perimmäinen syy siihen, että Webasto ei toimi ajon aikana. Onko kyse teknisestä rajoitteesta (kuumenee liikaa) vai pyritäänkö minimoimaan päästöjä? Pystyisiköhän Webaston koodaamalla saamaan toimimaan toisin?

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 12.03.19 - klo:14:25
Itse laittaisin ehdottomasti edelleen webaston. Passat GTE webasto on todella nopea ja tehokas. Iso auto lämpenee nopeasti. Vielä kun uudessa Passat GTEssa sitä voisi pitää ajossa päällä niin saisit ehkä kaiken sähkön liikkumista varten. Toki ilmankin pärjää mutta talvella esilämmitetyllä autolla sähköllä ajaa pitempään, varsinkin jos tykkää ajella lämpimällä autolla. Jos omistaa oikean seinälatauslaitteen tai meinaa sellaisen hankkia ja lähtee joka kerta pakkasella siitä liikkeelle niin sillä kuulemma saa esilämmityksen hoidettua kunnolla. Akulla ja/tai matkalaturilla hoidettu esilämmitys on lähinnä naurettava esitys verrattuna webastoon.

Webasto on kyllä Passatissa loistava. Nopea. Olen miettinyt, että onko esim. vesitila jotenkin pieni tms. että lämpiää niin nopeasti. Yli puolta tuntia ei kyllä juuri koskaan tarvi, että on "t-paita keli" autossa. 10...20 min. riittää usein.
Itsellä on seinälaturi (16A), ja kyllä silläkin sähköllä toimiva lämmitys on aika tehoton. Ja en ole ihan varm (joku voi kertoa), mutta toimiiko niin, että ensin lataa ja sitten lämmittää täydellä teholla. Eli akku ei ole ehkä optimaalisen lämmin (latauksesta) lähtiessä lataus/lämmitys kombinaatiolla?

Itse ajan kesät talvet ilman lämmitystä työmatkan (40km, yksin). Ainoastaan silloin kun huurtuu (syksy/kevät kosteat kelit ovat pahimpia, pakkasella ei huurru helposti), käytän jonkinlaista puhallusta/lämmitystä. Tosi vähän suhteessa ajoon. Ennen lähtöä webastolla lämmitys ~24C.
Ei siellä autossa kylmä ole pakkasellakaan. Kunnon alkulämmitys kuivaa sisätilat. Kuuma on pahempi, eli ilmastointia joutuu käyttämään, mutta se ei vie kovin paljon kapasiteettia.
Webaston kulutus lienee n. 0.6l/h (jostain näin luin)?

Toimintamatka sähköllä ollut ehkä noin ~24...50 km riippuen olosuhteista. Ajotapa on aina suhteellisen sama eikä liikennehjaittoja juurikaan. 100km/h n. 17km (tosin ollut paljon työmaita, joten muutaman km 30/60/80 ollut vaihtelevasti välissä), 80km/h n. 18km, loppu 40/60km/h.
AJotapa on tosi "säästelevä" (luulisin). Jos käyttä lämmitystä / raskaanpaa kaasujalkaa, matka tippunee muutamia kilometrejä.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 21.03.19 - klo:08:09Itse ajan kesät talvet ilman lämmitystä työmatkan (40km, yksin). Ainoastaan silloin kun huurtuu (syksy/kevät kosteat kelit ovat pahimpia, pakkasella ei huurru helposti), käytän jonkinlaista puhallusta/lämmitystä.
Toi ei kyllä ole ihan fiksuin toimintamalli, koska ilman ilmanvaihtoa auton sisäilman kosteus nousee (mm. sinun itsesi vaikutuksesta), vaikka ei vielä ilmenisikään lasien huurtumisena, ja voi pitkällä aikavälillä aiheuttaa pahimmillaan kosteusvaurioita verhoiluihin tms. Tuskin puhaltimen 1-asento jollakin matalalla lämpöasteella niin paljon lisää virrankulutusta että kannattaisi pitää aparaatti sammuksissa ... ilmanvaihtoon sillä on kuitenkin merkittävä vaikutus.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy