Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

biili_

#990
Lainaus käyttäjältä: concorde - 18.01.19 - klo:20:05
Mitens ton GTE:n 12V akun lataaminen...?

Ohjekirja sanoo, että marmori lataa, koska tehdasasenteinen akku vaatii speciaalilaturin (jännitesäädellyn tms.)  , mutta voiko sen takaluukussa olevan akun ladata normisti tuollaisella CTEKin älylaturilla?

Vaimon ajot ovat niin lyhyitä ja pelkästään sähköllä, että 12V akun varauskommentteja on alkanut näkyä näytöllä ja esim. webasto ei välttis lähde aina päälle sen takia. Ja kun ulkona on -15C, niin olis kiva kun lähtis.  Lataako tuota 12V akkua mikään tossa autossa, jos bensakone ei käy?

Valtuutetun huollon kertomana suurjännitepuoli hoitaa 12V akun lataamisen. Lataaminen voi tapahtua hybridilaturissa tai ilman hybridilaturia. Auto kuulemma mittaa 12V akun varausta ja tarvittaessa sitten laittaa suurjännitepuolen lataamaan sitä. Eli jos kaikki toimii, niin ei 12V akku voi olla tyhjänä.

No itsellä tuo 12V akku kyykähti ja vaihtovat uuden tilalle. Oireena oli, että webasto ei montaa minuuttia pysynyt päällä. Ikää 12V akulla oli 2v.

concorde

Laiskan (ruåttalaista manuskaa jaksamattoman) kyssäri GTE:n lämmittämisestä sähköllä:

Mitä muuta pitää asetella päälle, kuin lähtöaika, että tuo GTE lämpiäis sähköllä, kun se on piuhan päässä?  Asettelin siis lähtöajan (huomiselle päivälle) ja siellä oli lämpötilasäätö (22C) ja varmistin, että auto on samaa mieltä viikonpäivästä, mutta kylmä oli, kun lähteä piti.  Akku toki oli täynnä.

Yleisesti tuota on lämmitetty webastolla, mutta nyt kun siinä oli haasteita 12V varauksen kanssa ja webbis ei lähtenyt päälle, niin kokeilin tuota sähköäkin ja epäonnistuin surkeasti...
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

foxnen

Lähtöajan lisäksi täytyy valita lataus ja ilmastointi.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: concorde - 30.01.19 - klo:16:09
Yleisesti tuota on lämmitetty webastolla, mutta nyt kun siinä oli haasteita 12V varauksen kanssa ja webbis ei lähtenyt päälle, niin kokeilin tuota sähköäkin ja epäonnistuin surkeasti...

Onko sinun autoosi tuo korkejänniteakun ohjelmistopäivitys (aloitus 19.9.2018) saatavilla / tehty?
Minulla ei ollut tehty, ja auto "hyytyi" viime la. täysin ja piti viedä lavetilla korjaamolle. Vikailmoitus jossa punainen auto kuvake + huutomerkki ja jotain tekstiä korkeajännitejärjestelmän viasta.
Ja tähän liittyen siksi, että minulla oli sellaisia oireita ennen tuota, että webasto ei pariin kertaan käynnistynytkään, ja lisäksi pari kertaa 12v akun varauksesta varoittanut käynnistäessä (varoitus poistui kun sammutti/käynnisti auton).
Lisäksi parina viimeisenä päivänä ei kulkenut sähköllä enää ollenkaan. Oli hybridimoodissa, mutta ei kuluttanut akun varausta oikeastaan ollenkaan (mutta varausta oli).
Laitoin nämä oireet "löyhästi" pakkasen piikkiin (pyöri siinä -30C +/-).
Mutta kysymys saattoikin sitten olla tuosta päivityksestä.
Korjaamolla eivät heidän mukaansa olleet muuta tehneet, kuin softapäivityksen ja ladanneet 12v akun.
Kovin paljon enempää tietoa ei tunnu korjaamolta saavan vaikka yrittäisi udella. Vetoavat, etteivät itsekään tiedä / eivät saa VW:ltä enempää tietoa. Tiedä häntä...
No, nyt täytyy seurailla, ilmeneekö samoja / jotain oireita vielä.

foxnen

Onko kukaan kuullut näistä päivityksistä:
"Vielä kun saisi sen 0.5kwh takaisin käytettäväksi minkä edellisessä huollossa tullut päivitys vei "reserviin"".
"93D9 W teho ja ohjauselektroniikan ilmeisesti joku säätöyksikkö. Listahinta päälle 5000â,¬ ja tehtaan piikkiin tietysti. Nämä siis kampanjoita molemmat".
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: concorde - 30.01.19 - klo:16:09
Laiskan (ruåttalaista manuskaa jaksamattoman) kyssäri GTE:n lämmittämisestä sähköllä:

Mitä muuta pitää asetella päälle, kuin lähtöaika, että tuo GTE lämpiäis sähköllä, kun se on piuhan päässä?  Asettelin siis lähtöajan (huomiselle päivälle) ja siellä oli lämpötilasäätö (22C) ja varmistin, että auto on samaa mieltä viikonpäivästä, mutta kylmä oli, kun lähteä piti.  Akku toki oli täynnä.
Lämmityspaikan asetuksista tarvisee tosiaan valita lämmitys päälle. Kun sammuttaa autosta virrat pois, niin näyttöön pomppaa ruutu, jossa näytetään seuraavaksi ajastetun lähtöhetken asetukset. Itse varmistan tuosta aina sen, että sisässä on sopivat asetukset.

concorde

Juu ja tuo on loogisesti kirjoitettu "ilmastointi" , joka mun kirjoissa on viilennystä. No tuli siihen se lämpömittarin ikoni, joten saa siitä vinkkiä

Testasin ja jotain lämpöä tuolla saattoi tulla. Testin ajankohta oli huono, kun toi Elenia pätki tänään sähkönsaatia (taas kerran) just testiaikana.  Mutta uskon, että tuolla se toimii. Kiitti infosta :)
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

foxnen

Kysymys lataamisesta ja kuinka sen toimii.
Kotiin mennessä laitan auton latausasemaan lataa 70%, lähtöaika aamulla 7:10 paikka koti (asetus lataus 70% ja ilmastointi päällä).
Aamulla auto lämmin ja akku täynnä 100%. Jos haluan, että aamulla auto lämmin ja akku 70%, niin otanko lähtöaika asetuksista pois latauksen?
Vastaavasti töissä laitan auton lataukseen lataa 70%, lähtöaika 16:00 paikka työ (asetus lataus 70% ja ilmastointi päällä). Ilmeisesti auto on lämmin ja akku täynnä?
Tietysti testaan itse, mutta jos joku tietää valmiiksi kuinka toimii!
Ilmeisesti erilaista lataus asetusta ei voi eri lähtöajoille asettaa.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 04.02.19 - klo:08:59
Kysymys lataamisesta ja kuinka sen toimii.
Kotiin mennessä laitan auton latausasemaan lataa 70%, lähtöaika aamulla 7:10 paikka koti (asetus lataus 70% ja ilmastointi päällä).
Aamulla auto lämmin ja akku täynnä 100%. Jos haluan, että aamulla auto lämmin ja akku 70%, niin otanko lähtöaika asetuksista pois latauksen?
Vastaavasti töissä laitan auton lataukseen lataa 70%, lähtöaika 16:00 paikka työ (asetus lataus 70% ja ilmastointi päällä). Ilmeisesti auto on lämmin ja akku täynnä?
Tietysti testaan itse, mutta jos joku tietää valmiiksi kuinka toimii!
Ilmeisesti erilaista lataus asetusta ei voi eri lähtöajoille asettaa.

e-managerin ensimmäisessä valikossa asetuksista löytyy akun alempi varaustatila. Jos se on asetettu ylemmäksi kuin akun varaustila lataukseen kytkettäessä, niin akku alkaa latautumaan tuohon asetuettuun varaukseen välittömästi. Akun latausta voi ohjata myös ajastuksen kautta, jolloin akku latautuu ennen lähtöä asetettuun varaustilaan. Suosittelen lataamaan pääosin ajastetusti, niin akku pysyyy on lämpimämpi liikkeelle lähdettäessä.

JakeCape

Kuittaantuuko Passatin vikailmoitukset itsekseen, vai pitääkö kaikki käydä nollauttamassa huollossa?
Tänään käytin moottoria n. 10 min ja muutama minuutti sähkökäytölle siirtymisen jälkeen tuli virheilmoitus "Moottoriöljyn taso liian korkea" ja vikavalo syttyi. Tarkistin öljyt ja ne oli tuoreen näköiset ja ylärajassa, siis ei mitään vikaa. Laittaisin talven piikkiin tämän virhemittauksen ja -ilmoituksen, mutta häipyykö vikavalo ennen juhannusta?
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

Dumbass

Öljyn määrän vikavalo pitäisi kuittaantua hetkeksi (100km) kun pelti on käynyt auki.
Auto olettaa että olet öljyt tsekannut.

Käynnistitkö autoa öljyn tarkistuksen jälkeen?

JakeCape

Lainaus käyttäjältä: Dumbass - 05.02.19 - klo:17:31
Käynnistitkö autoa öljyn tarkistuksen jälkeen?

Nyt vasta hoksasin tarkistaa valon. Ei palanut enää. Jännityksellä odotan syttyykö uudelleen 100 km jälkeen...
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

Nipper

Moi taas pitkästä aikaa. Oma GTE Passat on ehtinyt jo melkein puolen vuoden ikään, joten on hyvä aika vertailla kokemuksia.

Miten on sähköajon range'ia riittänyt muilla? Tai kokonaiskulutus enemmän kiinnostaa, koska range riippuu ajaako motaria vai ei jne.
Itellä akusta löytyy puhtia noin 6,4 - 6,6 kWh.
Tehtaan vahvistaman tiedon mukaan akku on 9,9 kWh ja koostuu 96 kennosta. Ilmeisesti kennot on jaettu vielä, muistaakseni, kuuteen erilliseen lohkoon, jotka voidaan vaihtaa erikseen.
Sitä ei Laakkonen osaa tai tehdas ole halunnut kertoa, että paljonko akusta pitäisi olla käytettävissä. Ovat kertoneet vain että akussa pidetään teknistä reserviä sen eliniän turvaamiseksi. Esimerkiksi sain jonkun vanhan e-Golfin akun tietoja (range 160 km) sen verran että uutena tekninen reservi on 50 %, keski-iässä 30 % ja käyttöiän lopussa 10 %.

Viralliset latausajat kuitenkin kertovat, että 3,6 kW latausteholla latausaika on 2,5 tuntia. Tämä antaisi 9 kWh energiaksi.

Onko joku muu pohtinut käytettävissä olevaa kokonaisenergiaa?

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 15.08.18 - klo:08:01
Mikä "suurjännitepuolen päivitys" 93D5, tehtiin eilen. Tuntuu, kuin auto kiihtyisi nopeammin ja ottaisi vastaa sähköä enenmmän hidastuksissa sekä akku latautuu täydemmäksi 50km + 2km.

Mulla on kuulemma "93D8" päivitys tehtynä viime lokakuussa. En huomannut sen muuttaneen mitään range'in suhteen, muuten ehkä vähän parani sähköajo - mikä ei huono ollut uutenakaan.

Nipper

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 04.09.18 - klo:14:04
Itse olen pari kertaa ihmetellyt samaa, mutta syyksi paljastui se, että pistokkeen laiton jälkeen olen laittanut ovet lukkoon, unohtanut jotain sisälle autoon ja avannut ovien lukituksen, jolloin lataus katkeaa. Silloin otettava töpseli irti ja laitettava uudestaan.

Onko asia oikeasti näin? Täytynee oikein kokeilla.
Lataus saattaa katketa hetkeksi, jos ovet avaa uudestaan, mutta mun mielestä sen pitäs palautua kyllä itsestään.

Ainakin kerran mulla on ollut auto työpaikan laturissa kiinni, mutta ei ladannut. Huomasin Car-Net sovelluksesta myöhemmin, että näytti keltaista töpseliä. Syytä en tiedä. Piuha oli autossa kiinni, mutta ei vain ladannut. Pistin uudestaan ja sit toimi. Car-Net kyllä tuhannen tyhmä tässäkin mielessä, kun ei osaa mitään ilmoittaa moisesta. Ainoa ilmoitus tulee, jos on laittanut ilmastoinnin päälle sovelluksesta manuaalisesti ja sit ottaa piuhan irti.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 06.02.19 - klo:10:03Viralliset latausajat kuitenkin kertovat, että 3,6 kW latausteholla latausaika on 2,5 tuntia. Tämä antaisi 9 kWh energiaksi.

Akkua ladatessa latausvirta pienenee sitä mukaa kun akku täyttyy. Akun kapasiteettia ei siten voi laskea noin suoraviivaisesti.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 06.02.19 - klo:10:16
Akkua ladatessa latausvirta pienenee sitä mukaa kun akku täyttyy. Akun kapasiteettia ei siten voi laskea noin suoraviivaisesti.
Samoin tyhjää akku ladattaessa virta on pieni.

Nipper

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 08.10.18 - klo:12:09
Mutta oikeastaan kysymys, onko kukaan miettinyt, selvittänyt tai tietääkö muuten tuosta auton lämmityksen tehosta, ja eri johtojen vaikutuksesta siihen? Itse valitsen varmaan tuon autotallivaihtoehdon, mutta kiinnostaa silti... Ainakin tuolla 8A kaapelilla havaintoni mukaan auton lataus keskeytyy ohjaamon lämmityksen ajaksi...

Saatan olla pahasti myöhässä, mutta osallistutaan silti. Tottahan eri latauspiuhat eli lataustehot vaikuttaa asiaan lämmitykseen ja kulutukseen.
Laakkosen tietojen mukaan auton PTC vastus on 6,7 kW teholtaan eli maksimilämmitykseen ei riitä mikään latausteho, mutta 16A eli 3,6 kW taitaa olla se maksimi mitä käyttää, kun auto ei käynnissä.

Auton asetuksista voi laittaa päälle "lämmitys akkuenergialla", jollon lämmitystä voi käyttää ilman latauksessa oloakin ja tällöin myös esim. 8A-latauksella akku ei ole täysi liikkelle lähdettäessä, koska piuhasta saataavaa energiaa jatketaan akun energialla. 16A-latauksessa tätä ei tapahdu, joten siitä tuo edellä oleva oletus latauksen maksimilämmityksen 3,6 kW tehoon.

Itsellä 10-16A on riittänyt autokatoksessa kaikkiin tilanteisiin ja 16A töissä ilman katosta myös. Kotona latauslaite seinässä myös, mutta koska olen naapurin kanssa saman 16A sulakkeen takana, joudun rajoittamaan lataukseni 10A silloin kuin naapurin "fossiili-auto" lämppärin piuhan perässä. :)

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Nipper

Lainaus käyttäjältä: ged - 23.11.18 - klo:09:05
Juuri tuo laite (3,7 kW versio) on meillä käytössä. On toiminut luotettavasti ja 16 A virralla saa mukavasti auton lämpimäksi. Tosin vinkin perusteella kytkin vielä "salli ilmastointi akulla" päälle, se tarkoitti että auto käyttää alkuun myös sisäistä akkua 5 kW:n lämmitykseen. Tuloksena sekä auto että akku lämpenee todella mukavasti. Tuntuisi jopa hieman lisäävän rangea, ilmeisesti akku ehtii vielä latautua siinä.

Mielenkiintoista jos akun käyttö lämmitykseen lisää range'a... Kaiken järjen mukaan akku ei kuitenkaan voi olla lähtiessä täysin täynnä.
Vai voisiko "salli ilmastointi akulla" tehdä sen, että se käyttää energian akusta, jolloin latausenergia jäisi vain akkua täyttämään?

Nipper

Lainaus käyttäjältä: Mike Tyson - 27.11.18 - klo:16:52
Samaa mieltä hybriditekniikasta ja voimalinjasta. Auto on toiminut kuin kello ja sähkömoottorin alaväännön tarjoama liikkumisen keveys ja vaivattomuus tuo edelleen hymyn huulille. Samoin kulutus omassa päivittäisessä ajossa. 8tkm taitaa tulla täyteen viimeisimmällä tankillisella.

Car-Nettiin liittyen olen kuitenkin eri mieltä. Jos auton mukana toimitetaan mikä tahansa varuste tai palvelu, niin tokihan asiakas odottaa, että se toimii. Jos ja kun ei toimi, on se vähintäänkin harmituksen aihe ja vaikuttaa kokonaiskuvaan valmistajasta/palveluntarjoajasta.

Juuri näin, kyllä se hiukan rypistää otsaa, kun 60 tonnin autossa ei yks saakuran mobiilisofta toimi edes auttavasti. Jo sisäänkirjautuminen ottaa 1-2 minuuttia!!

Muuten samaa mieltä. Sähkömoottori on hieno ajaa.

Lainaus käyttäjältä: JakeCape - 28.11.18 - klo:19:35
Täysin samaa mieltä hybriditekniikasta ja voimalinjasta. GTEllä ajelee edelleen hymy huulilla. Kulutus nyt: elokuussa tankattu, puoli tankkia jäljellä, 5tkm ajettu, keskikulutus 0,5 l/100km.

Car-Net ei tosiaan toimi kuten voisi kuvitella. Vuosi vielä maksettua käyttöä jäljellä ja menee tosi tarkkaan harkintaan maksanko siitä itse.
Olen huomannut, että kun avaa auton ovet kaukosäätimellä juuri ennen Car-Netin käyttöä, niin toimii. Auto jotenkin nukkuu niin sikeästi, ettei herää Saksasta tulevaan kuiskailuun, vaan täytyy tönäistä vierestä.

Mulla autto sähkö- ja tehoelektroniikan vaihto (JX1) tms. (näin asia mulle kerrottiin) isoimpiin Car-Net ongelmiin. Edelleen viiveet on pitkiä, mutta nyt saa ainakin yhteyden. Aiemmin oli juuri tuota ongelmaa, että auto on jossain horroksessa, jopa olleessaan latauksessa. Nyt elektroniikan vaihdon jälkeen on ehkä kahdesti ollut yhteysongelma, josta toinen ainakin oli taas jotain serveriongelmaa.

Nipper

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 06.02.19 - klo:10:16
Akkua ladatessa latausvirta pienenee sitä mukaa kun akku täyttyy. Akun kapasiteettia ei siten voi laskea noin suoraviivaisesti.

Tämä on muuten ihan totta. Kiitos. :)

Nipper

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 01.02.19 - klo:09:25
Onko kukaan kuullut näistä päivityksistä:
"Vielä kun saisi sen 0.5kwh takaisin käytettäväksi minkä edellisessä huollossa tullut päivitys vei "reserviin"".
"93D9 W teho ja ohjauselektroniikan ilmeisesti joku säätöyksikkö. Listahinta päälle 5000â,¬ ja tehtaan piikkiin tietysti. Nämä siis kampanjoita molemmat".

Mihin nämä liittyy?
Kiinnostaa itseä myös.

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 06.02.19 - klo:11:53
Mielenkiintoista jos akun käyttö lämmitykseen lisää range'a... Kaiken järjen mukaan akku ei kuitenkaan voi olla lähtiessä täysin täynnä.
Vai voisiko "salli ilmastointi akulla" tehdä sen, että se käyttää energian akusta, jolloin latausenergia jäisi vain akkua täyttämään?

Periaatteessa, jos latauskaapeli on kytketty, niin lämmitysvirta otettaisiin akusta ja akkua ladataan samalla = ei tyhjene. Mutta toimiiko se noin? Olen itsekin kokeillut, mutta en ole kyllä pystynyt toteamaan. Tosin en ole kovin tarkasti seuraillut. Ja se näissä kokeiluissa vähän ongelma onkin, että miten pystyisi riittävällä tarkkudella mittaamaan asioita. Ei nuo auton parametrit kovin tarkkaa tietoa anna, ja olosuhteet vaikuttaa paljon.

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 06.02.19 - klo:12:53
Mihin nämä liittyy?
Kiinnostaa itseä myös.

Täytyy sanoa, että ainakin viimeisen "korjauksen" (korkeäjännitejärjestelmän vika), eli käytännössä vain softapäivityksen jälkeen fiilikset on, että paljon muuttui = huononi. En tiedä mikä versio softasta on. Näkeekö sen jostain?
Tehoservi (% Power) näyttäisi olevan paljon alempi nykyään. Tänäänkin -10C, latausta ~ennen lähtöä ja reservi <50%. Lähti polttomoottorilla käyntiin. Tosin hyvin pienen ajon jälkeen sai vaihdettua e-modeen. Yleensäkin nykyään reservi enempi ~70...80%. Harvoin aiempaan verrattuna antaa e-max:ia.
Näyttää, että latausvarakin (vihreä palkki) on pienempi kuin ennen. Vaikka akku olisi juuri ajettu täydestä tyhjään (n.-15C ulkol.), ei anna täyttä kapasiteettia ladata (n. 70...80% palkki).
Myös sellainen tuntuma (tämä on mutua), että latausvirta on kylmässä pienentynyt ja vaihtelee enemmän.

Näissä -10...-20C lämpötiloissa täyteen ladattuna antaa rangea n. 45...46km. Todellinen ajomatka +/-25km.


PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 06.02.19 - klo:12:37
Juuri näin, kyllä se hiukan rypistää otsaa, kun 60 tonnin autossa ei yks saakuran mobiilisofta toimi edes auttavasti. Jo sisäänkirjautuminen ottaa 1-2 minuuttia!!

Ajot näyttää useasti menevän edelleen väärille päiville, eli viimeinen ajo näkyy vasta seuraavan päivän kohdalla CAR-NETissä! En ole seuraillut nyt, vieläkö niitä katoaa.

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 07.02.19 - klo:11:25
Näissä -10...-20C lämpötiloissa täyteen ladattuna antaa rangea n. 45...46km. Todellinen ajomatka +/-25km.

Tarkennuksena, että nämä km:t ~täysin ilman sisälämmitystä ajon aikana. Jos huurteenpoistoa tarvii, niin LO/16C/tuuletin pienimmällä/puhallus ikkunaan tarvittaessa.

PassatGTE2018

Tällaista % Power ja rangea näytti eilen. Auto oli ollut 4h tallissa (n. 8C lämpö) ja ladattu juuri ennen kuvan ottoa 60% -> 100% (max. latausvirta 15.5A).



Itsestä tuntuu, että ei ole ihan ok. Mutta mitä mielipidettä / kokemusta muilla?
Tuntuu myös, että ennen vikaa / päivitystä, oli parempi.

Topjanne

Range näyttää olosuhteisiin nähden ihan hyvältä, mutta % Power ja E-max pitäisi kyllä olla täynnä latauksen jälkeen.

Tämä päivitys koskee ilmeisesti uudempia malleja, koska minun 2016 Passatin laadunparannuskampanjoissa ei mainita sitä. Sen sijaan tyrkyllä olisi "Ohjainlaitteiden ohjelmistopäivitys, 7.6.2018 alkaen".

jarmoke

Oma GTE vasta ekaa talvea käytössä mutta olen ihmetellyt myös tuota % Power ja E-max juttua. Aika samalla lailla tuntuisi toimivan minullakin, etenkin sen päivityksen jälkeen. Tosin kovin talvisisssa olosuhteissa paljoa ajanutkaan ennen päivitystä. Koitan ensi viikolla taas saada auton lämpimään talliin, se ei sielä nyt hetkeen ole taas ollut kun pientä remppaa kotona niin ei jaksa tallia järjestellä joka päivä...

Noista ajovaloista olisi sellainen WTF havainto, on siis se automatiikka että säätää itse valokuviota muun liikenteen mukaan... Joskus ihmettelin täälläkin kun Helsingistä tulin, ekaa kertaa pimeällä, että pitkät ei kunnolla mene päälle moottoritiellä. Testailin sitten pienemmällä tiellä ja ne toimi kunnolla. Jonkin aikaa sitten tultiin taas Helsingistä moottoritietä kohti Tamperetta, ja vasen pitkä ei ollut moottoritiellä kertaakaan käytössä vaikka edessä ei näkynyt ketään eikä vastaankaan tullut ketään. Kun noustiin lempäälän rampista ja ajettiin pienempää tietä niin valot toimi taas normaalisti ja pitkät oli päällä molemmissa valoissa.

Siis, toistan, WTF??? Millä helvetin logiikalla auto ei käytä valotehoa kuin puoliksi kun ajetaan moottoritietä? Onko muilla samja havaintoja, ja/tai jotain selitystä miksi se toimii noin? Toki, manuaalisesti pitkät päälle laittamalla ne valaisivat kunnolla ja näki jotain eteensäkin...

Jos sillä jotain merkitystä niin auto lienee aikalailla loppupäästä mitä tehtaalta tuota "vanhan mallin" GTE:tä viime syksynä ulos tuli (jos vuosien varrella jotain muutosta tuohon toimintaan tullut)...

mabe

Taitaa olla karttapohjan mukaan toimiva kaukovalomoodi käytössä.
Joskus Audien vastaavissa matrix-valoissa navigaattorin kanssa ollut samaa. Pyrkii siis tarjoamaan minimihäikäisyllä maksimikantamaa. Toiminee hyvin etelämpänä jossa autoja on paljon, täällä meillä on melko paljon väylää jossa motarilla voi vetää pitkät päällä.

By design siis.

Liekö joku moottoritietunnistus kytkettävissä vcds kanssa pois jos oikein kaivaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy