Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

kryy

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 09.10.18 - klo:06:57
Dynamic light assist (=dynaamisesti säätyvät ja automaattisesti syttyvät kaukovalot) ja dynaamiset ledit on kaksi eri varustetta. Jälkimmäinen vain kääntää valoja mutkissa yms.
Nyt kun ajellut GTE:llä pimeillä teillä ekoja kertoja niin aivan mahtava varuste tuo Dynamic Light Assist. Matkustajatkin katsovat liikennettä edessä, kun yrittävät seurata 'varjostuksen' liikettä.
Ajelin kantatiellä pitkät päällä koko matkan, välillä toisten perässä, niin nuo penkat on todella hyvin valaistuna koko ajan. Valokeila menee käytännössä edellä ajavan auton sivuitse ohi.  Eikä kukaan näyttänäyt ärsyyntyvän, mutta onkohan tuollainen valojen käyttö hyväksyttävää?
Täytyy ehtiessä googlettaa miten tuo varjostaminen teknisesti on ratkaistu - vai oliko täällä joku jo sen etsinyt tietoonsa?

aMatsoni

Mikähän mahtaisi olla kätevin tapa jättää autoon lämmitys päälle latauksen ajaksi? Esim. kaupassa käydessä olisi mukavaa, jos auto pysyisi lämpimänä, eikä tarvitsisi matkalla kuluttaa akkua lämmitykseen.

Onnistuisi asettamalla lähtöaika, mutta tuntuu vähän hankalalta. Car-Netistä voisi "etänä" käskeä, mutta ei sekään kovin kätevää ole ja lisäksi palvelu tuntuu välillä pätkivän. Virtojakaan ei voi jättää päälle, kun auto pitäisi lukita.

jarmaho

Lainaus käyttäjältä: aMatsoni - 20.10.18 - klo:20:24
Mikähän mahtaisi olla kätevin tapa jättää autoon lämmitys päälle latauksen ajaksi? Esim. kaupassa käydessä olisi mukavaa, jos auto pysyisi lämpimänä, eikä tarvitsisi matkalla kuluttaa akkua lämmitykseen.

Webasto?
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 17.10.18 - klo:10:13
Näkyy olevan laadunparannuskampanja saatavilla itsellä

"Korkeajänniteakun ohjelmistopäivitys    19.09.2018"

Onkohan joku tuota päivitystä tehnyt, ja ennenkaikkea onkohan sillä jotain näkyvää vaikutusta tai onko tietoa mitä tuo parantaa?

Kävin varaamassa ajan ko. päivitykseen. Kyselin mitä se korjaa mutta haku tehtaan järjestelmästä on kuulemma koko päivän niin tökkinyt niin ei nähnyt sitten sitä tietoa. Kuulemma yleensä näkee jotain kuvausta "oireista" mitä on korjattu. Aika oli torstaille, katsotaan josko sillä reissulla selviää edes vähän että mihin tuo vaikuttaa...

crk1

Onko Passat GTE:n ja Golf GTE:n lataamisessa jotain eroa?
Monissa löytämissäni ”voimavirta - type 2” latausjohdoissa on listattu yhteensopiviin autoihin Golf GTE mutta ei Passat GTE.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: crk1 - 23.10.18 - klo:08:16
Onko Passat GTE:n ja Golf GTE:n lataamisessa jotain eroa?
Monissa löytämissäni ”voimavirta - type 2” latausjohdoissa on listattu yhteensopiviin autoihin Golf GTE mutta ei Passat GTE.

Ei ole, molempiin käy ihan samat kaapelit ja laturit.
Passat GTE Variant

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: kryy - 18.10.18 - klo:10:10
Nyt kun ajellut GTE:llä pimeillä teillä ekoja kertoja niin aivan mahtava varuste tuo Dynamic Light Assist. Matkustajatkin katsovat liikennettä edessä, kun yrittävät seurata 'varjostuksen' liikettä.
Ajelin kantatiellä pitkät päällä koko matkan, välillä toisten perässä, niin nuo penkat on todella hyvin valaistuna koko ajan. Valokeila menee käytännössä edellä ajavan auton sivuitse ohi.  Eikä kukaan näyttänäyt ärsyyntyvän, mutta onkohan tuollainen valojen käyttö hyväksyttävää?
Täytyy ehtiessä googlettaa miten tuo varjostaminen teknisesti on ratkaistu - vai oliko täällä joku jo sen etsinyt tietoonsa?

Tässä lyhyt video Dynamic Light Assist toiminnasta
https://www.youtube.com/watch?v=qDB4jW4sg6s

Ja toki nämä ihan hyväksytyt ja käyttöön tarkoitetut valot ovat. Varsinkin näin syyspimeällä todella hyvät pimeällä tiellä ajettaessa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 22.10.18 - klo:14:07
Kävin varaamassa ajan ko. päivitykseen. Kyselin mitä se korjaa mutta haku tehtaan järjestelmästä on kuulemma koko päivän niin tökkinyt niin ei nähnyt sitten sitä tietoa. Kuulemma yleensä näkee jotain kuvausta "oireista" mitä on korjattu. Aika oli torstaille, katsotaan josko sillä reissulla selviää edes vähän että mihin tuo vaikuttaa...

Tänään Pörhöltä soittivat ko. päivityksestä, onko huoltoa tms. lähiaikoina tulossa tai haluanko varata ajan pelkkään päivitykseen. Kuulemma liittyisi vain johonkin virheellisesti, satunnaisesti ilmenevään sähköjärjestelmän virheilmoituksen (vikavalo?). Ei olisi vaikutusta muuten toiminnallisesti, jos oikein ymmärsin.
Kuulemma kaikille GTE omistajille Oulussa joille päivitys on, soittaneet! Hyvä palvelu kieltämättä!

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 23.10.18 - klo:19:10
Tänään Pörhöltä soittivat ko. päivityksestä, onko huoltoa tms. lähiaikoina tulossa tai haluanko varata ajan pelkkään päivitykseen. Kuulemma liittyisi vain johonkin virheellisesti, satunnaisesti ilmenevään sähköjärjestelmän virheilmoituksen (vikavalo?). Ei olisi vaikutusta muuten toiminnallisesti, jos oikein ymmärsin.
Kuulemma kaikille GTE omistajille Oulussa joille päivitys on, soittaneet! Hyvä palvelu kieltämättä!
Minulle soittivat kans ja tuli kyllä sellainen tunne puhelun jälkeen että kyse olisi jostain isommasta kuin pelkästä vikavalosta. Haluavat kuulemma ehdottomasti tehdä tuon kaikille autoille vielä tämän vuoden puolella. 1. Soittavat kaikille 2. Kaikille autoille tämän vuoden puolella.

jarmoke

Jonkin verran on taas lataus tökkinyt, eli on piuhassa mutta ei olekaan ladannut. Sunnuntaina kotona ja eilen emännällä töissä. Käytössä siis "väliaikaiseen lataukseen" tarkoitettu Schuko laturi...
Mainitsin aikaa varatessa huoltoon mutta se eilinen on tullut taas sen jälkeen niin pitää pyytää tutkimaan samalla...

Sunnuntaina kotona, ehkä tunniin pihassa olleena, johdossa olevan muuntajan merkkivalot näytti niinkuin olisi täynnä, kaikki vihreenä. Avasin kaukosäätimellä lukituksen, alkoi latausvalo vilkkumaan latauksen merkiksi - lukitsin auton. Mobiilisovelluksella kuitenkin edelleen näytti että ei lataa (virkistin sen 3sek alasvedollakin) ja kun menin autolle niin valo ei vilkkunut vaan kaikki kolme paloivat taas vihreänä. Lukituksen avaaminen, piuha irti autosta ja takaisin paikoilleen - tämän jälkeen latasi normaalisti. Tarkistin vielä että piuha oli kunnolla paikoillaan auton keulassa ekalla kerrallakin...


biili_

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 24.10.18 - klo:08:07
Minulle soittivat kans ja tuli kyllä sellainen tunne puhelun jälkeen että kyse olisi jostain isommasta kuin pelkästä vikavalosta. Haluavat kuulemma ehdottomasti tehdä tuon kaikille autoille vielä tämän vuoden puolella. 1. Soittavat kaikille 2. Kaikille autoille tämän vuoden puolella.

Jep, sama tunne itelle jäi myös. Eipä ole aiemmin muista päivityksistä soiteltu. Kerrottu vain huollon yhteydessä, että tämmöinenkin kampanja tuli päivitettyä tms.

jarmoke

Aamulla vein auton huoltoon ja mainitsin vielä siitä että ei aina lataa vaikka laittaa lataukseen. Muistuttivat että se Schuko on vain väliaikaiseen lataukseen eikä sitä ole tarkoitettu pääasialliseksi latauslaitteeksi... :) No, tietysti tämä kirjattiin sinne tiedoksi ja en tiedä yrittävätkö ne siellä huollossa jotain selvittää, voisiko esim. njonkin softan uudelleenasennus tuollaiseen auttaa...

Yritin kysellä vielä että mitä se korjaa, mutta ei kertonut / tiennyt sen tarkemmin, sanoi vain että "jotain hybridijärjestelmässä mahdollisesti esiintulevaa vikaa siinä on korjattu". Ota tuosta nyt sitten selvää :D

Ei liity itse autoon suoranaisesti mutta ikävä kokemus rengasliikkeestä, kun vaihtoivat säilytyksessä olevat telvirenkaat alle. Aikataulu venyi puolisen tuntia vaikka hyvissä ajoiin paikalla (no okei, ehkä pitää ymmärtää ajankohta huomioiden). Mutta se että auton ratti ja vaihdevipu oli ihan kurassa huoltomiehen jäljiltä ja piti itse siivota, ei kuulu mielestäni asiaan. Uudehko ja siisti auto ei saa tulla hallista sisältä sotkettuna takaisin (tarkemmin, sitä ei saisi sotkea ylipäätään!). Lisäksi perstuntumalla mietin että ajettavuus otti yllättävän paljon osumaa talvirenkaista, tarkistin rengaspaineet niin kaikissa alle 2!!! Anteeksiantamatonta rengasliikkeeltä jättää paineet tarkistamatta... No, palaute ko. yritykseen asiasta laitettu...

Tarttis kaatopaikalla käydä kuorma viemässä, niin saisi oikeastaan sen jälkeen auton talliin. Kelit viilenee sitä tahtia että alkaa tulla ajankohtaiseksi. Aika pirun paljon hittiä ottaa kyllä tuo toimintamatka sähköllä kun ulkolämpötilat tuonne nollaan putoaa ja auto on ulkona. Lämpimästä tallista aamuisin lähtö vaikuttanee aika paljonkin asiaan, aika näyttää :)

foxnen

Hei, mikä päivtyskoodi tuli huoltokirjaan?
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

jarmoke

Näkeekö muuten auton näytöltä tai jostain mitä eri softaversioita autoon on asennettu? Tuli vaan mieleen, en tiedä mitä varsinaista hyötyä siitä sitten olisi :)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 25.10.18 - klo:13:05
Näkeekö muuten auton näytöltä tai jostain mitä eri softaversioita autoon on asennettu? Tuli vaan mieleen, en tiedä mitä varsinaista hyötyä siitä sitten olisi :)

VCDS (Full scan), huvin ja urheilun vuoksi. Sitten Erwinistä katselemaan mitä uudempia softaversiota olisi saatavillla. Tenkkapoo tulee vasta jos pyydä merkkihuoltoa päivittämään ko. softat autoon. Sitä ei niin vaan tehdäkään, pitää ensin löytää sopiva vika mikä voisi korjautua softan päivittämällä...

Tässä Tesla painii ihan omassa sarjassaan, jopa kuusi (6) vuotta vanhaan autoon tulee OTA:na yön yli uusin käyttöjärjestelmäversio. Ainoa rajoittava tekijä uusille ominaisuuksille on elektroniikan määrä; laskentateho, kamerat anturit yms.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

JakeCape

Suomi siirtyi talviaikaan, Passat ei. Sen kellot näyttää nyt 2:47 (9:47 talviaikaa). Mites muilla? 
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

GeeTee

Itsellä ainakin gte golffissa kaikki toimii kuten pitääkin niin autossa kuin carnetissäkin kunhan vaan otti aika-asetuksista täpän kesäajan kohdalta pois  8)

JakeCape

Kello käy 2:00-2:59. Viisarikellokin peruuttaa tunnin aina tasatunnein. Ymmärtääköhän se kolmelta iltapäivällä jatkaa matkaansa vai vasta ensi yönä? Jännitystä sunnuntaihin... En säädä käsin, koska haluan nähdä miten saksalainen insinööri on sen toteuttanut.
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

GeeTee

Käyhän se kello noinkin...

Suosittelen kuitenkin käyttämään gps:stä aikansa ottavaa vaihtoehtoa (ei manuaalia) ja kesäajaksi sitten täppä kohdalleen niin kello on aina oikeassa. Kymmenen sekuntia vapaa-aikaa uhrautuu aina tuon täpä päälle laittoon ja poistamiseen.

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 24.10.18 - klo:08:07
Minulle soittivat kans ja tuli kyllä sellainen tunne puhelun jälkeen että kyse olisi jostain isommasta kuin pelkästä vikavalosta. Haluavat kuulemma ehdottomasti tehdä tuon kaikille autoille vielä tämän vuoden puolella. 1. Soittavat kaikille 2. Kaikille autoille tämän vuoden puolella.

Kysymys lienee kustannuksista (ja imagosta) VW:n kannalta. Jos "vikavalo" tulee päälle, indikoiden että ajamista ei tule jatkaa, tulee tietenkin kustannuksia hinauksista yms. Ja ei voi erottaa oikeasta viasta, joten mahdotonta tietää voiko oikeasti jatkaa ajamista vai ei. Ja poistuuko tuo "vikavalo" sitten mitenkään ilman huollossa käyttöä. Tietenkin nuo on isoja asioita.
Mutta edelleen jäi käsitys, että kysymys on virheindikaatiosta ilman varsinaista vikaa, ja ajamista voisi sen puolesta jatkaa ilman ongelmia.

jarmoke

Viikko reissussa, reilu viikko sitte pe aamuna lähtö ja eilen pe iltana paluu. Auton kello näytti nollaa, eli lähti keskiyöstä liikkeelle. En tiedä sotkiko talviaikaan siirtyminen vai mikä mutta aika korjaantui vasta kun kelloajan gps valikosta otti kesäaikatäpän pois.
Toinen ongelma, pirun paljon ikävämpi on että ajovalot ei toimi oikein. Valokatkaisija auto asennossa, valikosta (oliko se dla tms asetus) valittuna ja mittarissa näkyy se valonkuva jonka keskellä a-kirjain. Ajovalot vaihtaa automaatrisesti lyhyet ja pitkät, ei mitään muuta, valokuvio ei siis muutu missään tilanteessa, lisäksi useamman kerran veti pitkät päälle vastaantulevaa rekkaa päin. Outoa oli myös että arpoi jonkun perässä niin että nosti valokuvion pitkille ja välittömästi puotti alas, teki tätä monta kertaa putkeen...  Sama juttu sekä meno että paluu Tre-Hki tuossa lomareissulla. Lisäksi ainakin tuntuu että lyhyet näyttää liian lähelle, voi toki olla osa tuota ongelmaa. Eipä kai auta ku varailla taas aikaa huoltoon, ärsytti ihan perhanasti kun tuon pitäa olla yksi parhaista asioista mitä autoon on ite ruksattu eikä enää toimi 😣

fleetwood

Saattaa valoissa olla vikaakin, mutta kokeilepa katsoa vielä sellainen juttu noiden valojen kanssa että tarkkaile valojen toimintaa eri ajomoodeissa. Eco-moodilla tuo nimittäin taisi toimia juuri noin eli on pelkkä lähi-/kaukovalot-toiminto ja Normal/Sport/Individual (jos siellä on valinnut valojen normaalitoiminnan) taas käyttää mukautuvia valoja.
Passat GTE Variant

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 03.11.18 - klo:15:23
Saattaa valoissa olla vikaakin, mutta kokeilepa katsoa vielä sellainen juttu noiden valojen kanssa että tarkkaile valojen toimintaa eri ajomoodeissa. Eco-moodilla tuo nimittäin taisi toimia juuri noin eli on pelkkä lähi-/kaukovalot-toiminto ja Normal/Sport/Individual (jos siellä on valinnut valojen normaalitoiminnan) taas käyttää mukautuvia valoja.
Kiitos hyvästä vinkistä, just manuaalia luin ja vaikkei ihan suoraan sanota niin juuri samaa jäin miettimään. Kokeilen tuota ja kerron miten kävi 😊

jarmoke

Noniin, eilen kävin testailemassa valoja ja ajelin sport moodilla, valot toimi kuten kuuluukin... Empä tuota tiennyt ja toisaalta ei sitä, tai en ainakaan löytänyt, suoraan ohjekirjassakaan sanottu... No, taas opittiin jotain uutta...

kryy

dsg ja automaattilaatikko kokemukset yleensäkin hiukan vähäiset, mutta pari juttua vaivaa mieltä.

Kun pysäköin auton ylämäkeen niin P-asennosta vapauttaminen on jäykkää. Siis ikäänkuin mekaanisesti jokin olisi hiukan epäsäädössä ja vaihdekeppiä joutuu hiukan runttaamaan taaksepäin. Lukkopainikke on tietty painettupohjaan.
Johtuuko tuo auton valumisesta taaksepäin pysäköinnin aikana ja siten vaihteiston park-asento ottaisi osan voimista..?

Toinen juttu on kun lähtee liikkeelle bensamoottori käynnissä ja siirrän valitsimen P->R->N->D niin auto nytkähtää hiukan jokaisella muutoksella. Ikään kuin ’kytkin’ ei täysin irrottaisi ja pieni slippi olisi koko ajan päällä. Syksyn viileämpien kelien ja jäykistyneen öljyn vaikutusta? Sähkölähdöllä ei tuollaista ole huomannut.

Miten teillä muilla?

ged

P-asento tosiaan ottaa osan kuormasta jos pysäköi rinteeseen, sen takia käsijarrun käyttö on DSG-laatikon kanssa aivan ehdottoman tärkeää.

Tuosta toisesta ei minulla vielä ole GTE:stä kokemusta, mutta aikaisempi Skoda oli selkeästi "epätasainen" kylmemmillä keleillä.  Tämä siitä huolimatta, että siinä oli mäkilähtöavustin.  DSG:ssä kytkinpakat on aina hieman kytkettyjä normaalissa vaihtamisessa, vaihteen kytkemisessä voi sen takia "tuntea" kun momentti vaihtuu.  On tietenkin myös mahdollista että sinulla on mekatroniikassa häiriötä, ja että kytkinpakat ei aukea kunnolla.

Sähkölähdössä ei vaihtaessa paikallan ole mitään moottoria joka kävisi, joten ei ole mitään momenttia jota pitäisi välittää kytkinpakkojen läpi.  Niiden aukeaminen tai sulkeutuminen ei sen takia tunnu mitenkään.

kryy

Öö..pitäisikö tuota käsijarrua käyttää jotenkin toisin kuin nyt olen tehnyt? Pysäköidessä hillhold jarruttaa, edelleen poljinta painaessa valitsin P:lle ja auto sammuksiin jolloin käsijarru surahtaa.
Jarrupoljin tulee kyllä vapautettua monesti ennen sammuttamista, joten onkohan siinä väärä tapa.? Pitäisi siis painaa kokoajan kunnes surina loppuu..

ged

Eipä ole tullut testattua rinteessä, mutta jos rinteeseen jättäisin, niin todennäköisesti ihan käsin vetäisin ensin käsijarrun päälle ja sitten vasta sammuttaisin. En tiedä onko tuolla sitten käytännössä eroa...

fleetwood

Itse teen mäessä jopa niin että vaihdan vapaalle, laitan käsijarrun, päästän hetkeksi jalkajarrun jolloin auto nytkähtää ja jää käsijarrun eikä vaihteen varaan ja sitten vasta laitan P:n ja sammutan auton.
Passat GTE Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy