Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

fleetwood

En ole huomannut tuota maksimikantamajuttua, mutta yksi vähän ikävä piirre noissa DLA-valoissa kyllä on. Niissä on ns. moottoritietila jossa valokeila on pitempi, mutta se aktivoituu vasta 130 km nopeudessa. Eikä tuota aktivoitumisnopeutta voi ilmeisesti säätää alemmaksi.
Passat GTE Variant

jarmoke

Noniin, eilen sitten pääsin testailemaan valoja ns. normaalilla 2-kaistaisella tiellä ja kyllä ne pitkät toimi automatiikalla ihan hyvin, ei eroa siihen kun manuaalisesti pitkät laittoi päälle. Kerrassaan loistavasti toimivatkin, vastaantulevaa liikennettä oli sen verran että pääsi toimintaa ihastelemaan.

Laitoin auton illalla lataukseen kun sähkö loppui jo päivällä ja hybridimoodissa mentiin pitkään. Latausmötikässä, mikä on siinä johdossa valot syttyivät eli verkkovirtaa se kyllä sai, toisen pään kytkin autoon ja aamulla totesin että sähköinen range oli puhdas nolla. Ei ollut ladannut yhtään... Jälkikäteen kun mietin niin ei se alimmainen vihreä valo vilkkunut, taisi palaa yhtäjaksoisesti vihreänä. Miksiköhän (manuaali ei ole nyt  käsillä enkä saanut töissä lataukseen - en tiedä lataako se normaalisti kun saan johdon päähän taas...)? Täytyy tuota nyt seurata että ltoimiiko lataus normaalisti, oliko joku tilapäinen häiriö vai mikä... Onko vastaavasta kokemuksia ja mahdollisesti arvausta miksi auto ei ladannut vaikka verkkovirrrassa yön yli olikin?

Lähtöaika oli aamuksi ajastettu ja valikossa se "alimmman latauksen taso" on asetettu 100% eli pitäisi ladata aina täyteen kun piuhan päässä on...

No, onneksi on tankissa bensaa ja huoltikselta saa lisää mutta ihan periaatteen vuoksi harmittaa kun kerta sähköllä pitäisi työmatkat päästä...

concorde

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 04.09.18 - klo:09:39
Onko vastaavasta kokemuksia ja mahdollisesti arvausta miksi auto ei ladannut vaikka verkkovirrrassa yön yli olikin?

Olihan töpseli painettu pohjaan asti autossa?
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: concorde - 04.09.18 - klo:10:41
Olihan töpseli painettu pohjaan asti autossa?

Siihenhän se epäilys tietysti kohdistuu, että olen huolimattomasti sen laittanut. Tekisi tietysti mieli vastata että oli juu mutta :)

Luotoant

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 04.09.18 - klo:11:28
Siihenhän se epäilys tietysti kohdistuu, että olen huolimattomasti sen laittanut. Tekisi tietysti mieli vastata että oli juu mutta :)

Itse olen pari kertaa ihmetellyt samaa, mutta syyksi paljastui se, että pistokkeen laiton jälkeen olen laittanut ovet lukkoon, unohtanut jotain sisälle autoon ja avannut ovien lukituksen, jolloin lataus katkeaa. Silloin otettava töpseli irti ja laitettava uudestaan.

maxwell

Itsellä on myös ollut muutama hutilataus 22A Fortumin pikalaturissa. Olivat ajastettuja latauksia.

3.9. oli Car-Net 'tauolla' ennalta arvaamatta.

Mietityttää toi webaston kaukokäyttöhuhu ja koskahan sitä saisi Car-Netin kautta toimimaan.


kryy

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 04.09.18 - klo:14:04
Itse olen pari kertaa ihmetellyt samaa, mutta syyksi paljastui se, että pistokkeen laiton jälkeen olen laittanut ovet lukkoon, unohtanut jotain sisälle autoon ja avannut ovien lukituksen, jolloin lataus katkeaa. Silloin otettava töpseli irti ja laitettava uudestaan.
No eipä ole ainakaan minulla katkennut lataus autossa käynnin takia. Käytössä se vanhan mallinen percedos-laturi.

Luotoant

Onkohan kukaan vielä käyttänyt GTE:tä 60 000km huollossa? Mietityttää, että kuuluuko perus huollon lisäksi vaihdelaatikon öljyn vaihtoa tai muuta kalliimpaa huoltoa. Kun ostin auton käytettynä, niin sovittiin Kamuxin kanssa 60 000 huolto, mutta ei siinä oltu tehty muuta, kuin pelkkä öljyn vaihto moottoriin.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 04.09.18 - klo:14:04
Itse olen pari kertaa ihmetellyt samaa, mutta syyksi paljastui se, että pistokkeen laiton jälkeen olen laittanut ovet lukkoon, unohtanut jotain sisälle autoon ja avannut ovien lukituksen, jolloin lataus katkeaa. Silloin otettava töpseli irti ja laitettava uudestaan.

Ahaa, no tämä selittäisi hyvin eilisen, tapahtumien kulku oli kuvailemasi kaltainen mutta en johtoa irti käyttänyt... Hyvä tietää!

Täytyykin sopivassa kohtaa hieman testailla mitä tapahtuu kun noin tekee...

ged

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 04.09.18 - klo:15:43
Onkohan kukaan vielä käyttänyt GTE:tä 60 000km huollossa? Mietityttää, että kuuluuko perus huollon lisäksi vaihdelaatikon öljyn vaihtoa tai muuta kalliimpaa huoltoa. Kun ostin auton käytettynä, niin sovittiin Kamuxin kanssa 60 000 huolto, mutta ei siinä oltu tehty muuta, kuin pelkkä öljyn vaihto moottoriin.
En ole, mutta huolto-ohjelman mukaan 15 tkm on öljynvaihtoväli, 30 tkm isompi tarkastus, 45 tkm öljyt ja ilmeisesti 60 tkm vielä isompi.  Eli jos Kamux on tehnyt pelkästään öljynvaihdon niin on saattanut jäädä paljonkin tarkastuspisteitä väliin.

Jos joku tietää mistä löytyisi GTE:n huolto-ohjelman tarkempi kuvaus, olisin kiinnostunut.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Luotoant - 04.09.18 - klo:14:04
Itse olen pari kertaa ihmetellyt samaa, mutta syyksi paljastui se, että pistokkeen laiton jälkeen olen laittanut ovet lukkoon, unohtanut jotain sisälle autoon ja avannut ovien lukituksen, jolloin lataus katkeaa. Silloin otettava töpseli irti ja laitettava uudestaan.
Noin itselle kävi myös pari kertaa, ennen kuin hoksasin mistä on kyse. Noin voi käydä helposti ja siksi nykyisin odotan sen hetken, että latauksen ledi alkaa villkumaan vihränä onnistuneen ajastuksen merkiksi. 

Lainaus käyttäjältä: kryy - 04.09.18 - klo:14:10
No eipä ole ainakaan minulla katkennut lataus autossa käynnin takia. Käytössä se vanhan mallinen percedos-laturi.
Itse muistelen jossakin tuollaisissa tilanteissa latauksen katkenneen, mutta kun luukut laittaa kiinni, niin hetken odottelun jälkeen lataus käynnistyy uudestaan.

foxnen

Lainaus käyttäjältä: ged - 04.09.18 - klo:15:47
En ole, mutta huolto-ohjelman mukaan 15 tkm on öljynvaihtoväli, 30 tkm isompi tarkastus, 45 tkm öljyt ja ilmeisesti 60 tkm vielä isompi.  Eli jos Kamux on tehnyt pelkästään öljynvaihdon niin on saattanut jäädä paljonkin tarkastuspisteitä väliin.

Jos joku tietää mistä löytyisi GTE:n huolto-ohjelman tarkempi kuvaus, olisin kiinnostunut.
60 tkm on isohuolto ja DSG oljyt on vaihdettava 60 tkm välein.
Meidän GTE 60000 huolto:
Tarkastushuolto ja öljynvaihto
Laajennettu tarkastus
Lisätyö DSG-öljynvaihto
Lisätyö Raitisilmasuodattimen vaihto
Lisätyö Hammashihnantarkistus
Lisätyö Sytys tulppien vaihto

Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Taky

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 04.09.18 - klo:20:06
... DSG oljyt on vaihdettava 60 tkm välein.
Lisätyö DSG-öljynvaihto

Miksi se on sitten Lisätyö?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

foxnen

VW on määritellyt sen lisätyöksi, suositus on DSG vaihteiston öljynvaihdolle 60 tkm. Jos sitä ei ole tehty ja jokin yllättävä vika tulee,niin VW ei tule vastaan. Aivan sama on jakoremmilläkin, sekin on lisätyö. Paitsi GTE:lle ei ole määritelty remminvaihto ikää eikä vaihtoväliä. Tällaiset tulisi tietää, kun käytettyä ostaa jotta voisi tingata lisätyön kauppaan. Kyllä Kamux on näitäkin teettänyt,kun on sovittu.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

foxnen

Merkkikorjaamolta saa kaikkien huoltojaksojen huolto- ohjelmat.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.09.18 - klo:15:50
Itse muistelen jossakin tuollaisissa tilanteissa latauksen katkenneen, mutta kun luukut laittaa kiinni, niin hetken odottelun jälkeen lataus käynnistyy uudestaan.

Ainakin itsellä lataus käynnistyy uudelleen hetken kuluttua ovien aukaisun jälkeen, vaikkei edes lukitsisi uudelleen.
Kun laitan lataukseen, odotan aina että kuulen pistokkeen lukituksen äänen. Aina on ladannut.

PassatGTE2018

Lainaa
Kun laitan lataukseen, odotan aina että kuulen pistokkeen lukituksen äänen. Aina on ladannut.
...ja kokeilen, että pistoke on kiinni. Joskus on käynyt niin, ettei ole mennyt perille / kiinni.

jarmoke

Nyt on taas ladannut ihan normaalisti. Eilen kun laitoin lataukseen niin testailin vielä hetken että avasin lukituksen, avasin ja suljin oven, lukitsin, avasin lukituksen ja kävin peräluukulla.... Lataus toimi normaalisti. Nyt tuli mieleen että kuskin ovea en avannut, liekö sillä jokin erityinen merkitys...

Mutta lataus on siis kuitenkin toiminut nyt oikein...

Luotoant

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 04.09.18 - klo:21:01
VW on määritellyt sen lisätyöksi, suositus on DSG vaihteiston öljynvaihdolle 60 tkm. Jos sitä ei ole tehty ja jokin yllättävä vika tulee,niin VW ei tule vastaan. Aivan sama on jakoremmilläkin, sekin on lisätyö. Paitsi GTE:lle ei ole määritelty remminvaihto ikää eikä vaihtoväliä. Tällaiset tulisi tietää, kun käytettyä ostaa jotta voisi tingata lisätyön kauppaan. Kyllä Kamux on näitäkin teettänyt,kun on sovittu.

Sen verran kaupan yhteydessä tinkasin, että pyysin 60 000 määräaikaishuollon kaupan päälle, joka sovittiin. Ei toki eritelty tehtäviä töitä, joten tämä jää nyt vähän tulkinnan varaiseksi. Täytyy kokeilla, jos tulisivat sen verran vastaan, että vaihtaisivat vielä laatikon öljyt ja tekisivät muut lisätyöt joita 60 000 huollossa suositellaan.

biili_

Lainaus käyttäjältä: kryy - 04.09.18 - klo:14:10
No eipä ole ainakaan minulla katkennut lataus autossa käynnin takia. Käytössä se vanhan mallinen percedos-laturi.

Juu ei ole itselläkään lataus koskaan loppunut, jos aukaisee lukitusta. Vähäksi aikaahan se käy pois päältä ja odottaa, että irroitetaanko johto mutta jatkaa varmaan jossain 30s kuluttua.

Muutaman kerran kuitenkin on käynyt niin, että ei ole lataus alkanut kun lataukseen olen laittanut ja kotia sisään tullut. Car-net sovellus on paljastanut tämän joka kerta, kun puhelin on alkanut piippaamaan ja sovellus on tuonut push-ilmoituksen, että lataus ei onnistu. Eli auto on alkanut ensin lataamaan, mutta sitten lataus onkin keskeytynyt. Itse olen pitänyt syyllisenä huolimattomasti laitettua johtoa, mutta miksei tuo jokin bugikin voisi olla, koska sovelluksen ilmoituksen perusteella lataus on ensin kuitenkin käynnistynyt.. Latausta ei ole saanut kuitenkaan jatkumaa kuin vain käyttämällä johdon irti ja laittamalla uudestaan.

jarmoke

Tässä on nyt reilu viikko mennyt etten ole Passatilla ajanut, enkä edes ollut kyydissä :o

Pitääköhän se odottaa että se latautuu kun vaimo tulee illalla kotio ja lähtee vielä yötä vasten ajelulle :) Niin hullulta kun se kuulostaakin niin mieli kyllä tekis...

Car-Net kertoo pitkäaikaisen kulutuksen olevan nyt 2,6l/100km ja 11,8kWh/100km. Eka tankillisella mennään ja kilometrejä on kertynyt 1385. Sisältää myös reissun Helsinkiin (Tampereelta) moottoritietä pitkin n. 130km/h mittarinopeudella.

En tiedä laskinko oikein eilen mutta karkeasti, jos olettaa että kaikki sähkö olisi ladattu kotona (mitä ei ole tehty) tälle kokonaisajomatkalle tulisi sähkön ja bensan muodossa hintaa noin 77â,¬. En pidä pahana.

Raccna

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 29.07.18 - klo:21:13
Tällaisia halvempiakin on ilmestynyt markkinoille.
https://www.elintacharge.com/en/charging-cables/iec62196-type2-to-schuko-with-controlbox-16a
Onko näistä kokemuksia?

Tilasin kokeeksi tällaisen. Lataa todella nopeasti, jos on 16A pistoke mutta ei voida käyttää muualla. Sulakkeet paukkuu vaikka autosta laittaisi 5A päälle.

concorde

Ã,,h... taas pitää GTE tankata.

Justhan mä äsken (3800km sitten) kävin...  ;D
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Väänänen

Muutama kysymys hybridi-passatista, varmasti näitä on jo käsiteltykin, mutta en jaksanut selata koko keskustelua läpi.

1. Kulkeeko kuinka kylmällä kelillä pelkällä sähköllä? (Kaikki hybridit ei suostu liikkumaan pakkasella sähköllä)

2. Käytännön sähkörange kesällä/talvella

3. Millä lämmöllä sisätilat lämpeää pelkällä sähköllä ajettaessa? (Sähkövastus/lämpöpumppu/jokin muu, mikä?)
- Riittääkö kyseinen lämpö mukavaan matkaamiseen?

ged

Lainaus käyttäjältä: Väänänen - 24.09.18 - klo:17:34
Muutama kysymys hybridi-passatista, varmasti näitä on jo käsiteltykin, mutta en jaksanut selata koko keskustelua läpi.

1. Kulkeeko kuinka kylmällä kelillä pelkällä sähköllä? (Kaikki hybridit ei suostu liikkumaan pakkasella sähköllä)

2. Käytännön sähkörange kesällä/talvella

3. Millä lämmöllä sisätilat lämpeää pelkällä sähköllä ajettaessa? (Sähkövastus/lämpöpumppu/jokin muu, mikä?)
- Riittääkö kyseinen lämpö mukavaan matkaamiseen?

1. Vaikka kuinka kylmällä, varsinkin jos lataa viimeiset 10-20 % juuri ennen lähtöä niin että akut on lämpimät lähtiessä.

2. Kesällä 45-50, talvella vaihtelee olosuhteiden mukaan, n. 35. Kannatta "esilämmittää" akut.

3. Sähkövastus, kyllä riittää. Kannattaa lämmittää sisätilat ennen lähtöä niin ei mene ajon aikana niin paljon sähköä lämmitykseen.

Väänänen

Vaikuttaa lupaavalta, sillä työmatka yhteen suuntaan on 16 km.
Työpaikalla ei ole latausmahdollisuutta, mutta auto viettää pysäköitynä aikansa lämpimässä tallissa niin työpaikan kuin kodinkin päässä.

Tuolla yhtälöllä voisi periaatteessa ajaa 100% arjessa toistuvista rutiiniajoista pelkällä sähköllä.

GTE Passatiin ei taida saada korotettua alustaa /huonon tien alustaa, jollaisen ehdottomasti ottaisin, mikäli olisi saatavana.
Volkswagenin autonrakennusautomaatista ei löytynyt koko autoa, jotta olisi voinut kasata mieleisensä kokonaisuuden.



ged

Vanhaa Passat GTE:tä ei enää valmisteta. Ennakkotietojen mukaan uudistunut versio saisi n. 75 km rangen, sitä ei vielä ole julkistettu. Toimitukset alkaa todennäköisesti joskus keväällä.

Väänänen

Lainaus käyttäjältä: ged - 25.09.18 - klo:07:34
Vanhaa Passat GTE:tä ei enää valmisteta. Ennakkotietojen mukaan uudistunut versio saisi n. 75 km rangen, sitä ei vielä ole julkistettu. Toimitukset alkaa todennäköisesti joskus keväällä.

Paranee vaan. Nyt kuulostaa siltä kuin pitääkin.
Tuolla setillä ei polttomoottoria tarvitse käynnistää minun ajoillani kuin 5 - 10 kertaa vuodessa.

ged

Ehkä sellainen kommentti vielä kulutuksesta, että liikenneolosuhteet vaikuttaa todella paljon sähkönkulutukseen.  Ja tietenkin sen kautta rangeen.  Jos ajaa > 80 km/h tai joutuu pysähtymään ja käynnistymään toistuvasti, niin kulutus kasvaa jonnekin >22 kWh/100 km luokkaan.  Jotta pääsisi edes lähelle 50 km rangea, pitäisi keskikulutksen olla jossain 16 kWh/100 km.  Kylmä vaikuttaa myös keskikulutukseen, joten kylmällä säällä kylmillä akuilla range on jotain aivan muuta kuin kesäoloissa vastaladatulla akulla.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: ged - 24.09.18 - klo:18:07
1. Vaikka kuinka kylmällä, varsinkin jos lataa viimeiset 10-20 % juuri ennen lähtöä niin että akut on lämpimät lähtiessä.

Eli miten se menikään, jos laitan "latausprofiiliin" tai mikä se onkaan, että minimilataus on 80%. Silloin se lataa milloin vaan, vuorokauden ajasta riippumatta akun 80% täyteen, mutta lataako se automaattisesti sen lopun 20% akkuun ennen ajastettua lähtöä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy