Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

lari

Ehkä jo joskus täällä selvitettykin , mutta...

Mitä eroa on Saksan ja Suomen GTE versioilla ? Etenkin siis lämmitys ... onko niissä eroja ?


UltraMagnum

Oletteko tilanneet 16A latauskaapeleita ulkomailta?
Onko hinnat laskeneet yhtään?
Saako niitä jo Suomesta?

kryy

Itse katselin tuolta evconnectors:lta tuota 16A Percedosia(orkkis tyylistä), mutta Fleetwoodin aikaisempi kolmesaataa-jotain on jo nykyisin neljäsataa-jotain.
Jäin jo harkitsemaan kiinteää asemaa tuolla hinnalla, mutta sähkäri on tulossa tsekkaamaan ensin töpselit ja piuhat.
10A riittää tosin näillä ajoilla.

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: kryy - 29.07.18 - klo:21:00
Itse katselin tuolta evconnectors:lta tuota 16A Percedosia(orkkis tyylistä), mutta Fleetwoodin aikaisempi kolmesaataa-jotain on jo nykyisin neljäsataa-jotain.
Jäin jo harkitsemaan kiinteää asemaa tuolla hinnalla, mutta sähkäri on tulossa tsekkaamaan ensin töpselit ja piuhat.
10A riittää tosin näillä ajoilla.

Tällaisia halvempiakin on ilmestynyt markkinoille.
https://www.elintacharge.com/en/charging-cables/iec62196-type2-to-schuko-with-controlbox-16a
Onko näistä kokemuksia?

Taky

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

JakeCape

Laturi lakkasi toimimasta tänään. :( Punainen valo paloi laturissa ja kun otin irti seinästä ja kokeilin uudelleen, rele naksuu sisällä eikä mikään valo pala.
Auton takuu loppui toukokuussa. Saas nähdä mitä jälleenmyyjä sanoo.
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

JakeCape

Hyvin kävi. Uusi laturi tulossa. Meni vielä takuun piikkiin.
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

jarmoke

Passat GTE farmari on valmistunut tehtaalta ja parisen viikkoa menee luovutukseen, siis jossain kuun puolen välin jälkeen...

Kattotelineet pitäisi hankkia, kai tähän telineet saa laittaa :D ? (johonkin Bemarin hybridiin ei saanut...). Volkkarin omat telineet varmaan kannattaa laittaa kun ei uutenakaan hirveitä maksa, luulisi niiden kuitenkin tuottavan suht vähän melua... Oisko jollakulla sopivia orkkiksia ylimääräisenä?

Mielenkiinnolla odotan autoa, tietysti. Pikkusen "hirvittää" etukäteen että montako iltaa sen manuaalin kanssa menee että pääsee jyvälle eri toiminnoista mitä kaikkea sinne valikoiden taakse kätkeytyy...

Ainiin, kannattaako se Google auto kikkailla puhelimeen vai onko ok esim. spotify ilman sitäkin?

hänk

Mtv3 autosivuilla huima juttu, Volkkari-konserni mennyt taas yli mistä aita matalin, konsernin hybridi- ja sähköautoista löytynyt syöpää aiheuttavaa metallia kadiumia, koskee 2013 jälkeen valmistettuja autoja ja joutuvat kutsumaan autot takaisin.

mabe

Laitetaanpa alkuperäisempi lähdeviite yllä olecaan
Alihankkija käyttänyt laturissa kadmiumia, öaturit ehkä vaihtoon.

https://m.phys.org/news/2018-07-volkswagen-recall-electric-cars.html

Tonttu66

124000 auton laturissa on kadmiumia 8 milligrammaa per laturi. Kyllä tässä tehdää kärpäsestä härkänen, mutta sellaistahan tämä on #metoo aikana.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

JakeCape

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 01.08.18 - klo:21:39
Ainiin, kannattaako se Google auto kikkailla puhelimeen vai onko ok esim. spotify ilman sitäkin?

Android Autosta ei ole paljon iloa, mutta kikkailun arvoinen kuitenkin. Ã,,änet (kuten Spotify) saa kulkemaan bluetoothillakin, mutta navigaattori on hyvä auton näytöllä. Googlen navissa ei ole nopeutta tai nopeusrajoitusta, joka heikentää sen käytettävyyttä melkoisesti. Ne saa kikkailemalla, mutta nopeuskameroita ei taida löytyä.

Parasta on miellyttävän naisäänen lukemat viestit. Varsinkin hymiöt. Viestiin vastaaminen puhella ei onnistu kunnolla. Suomi on niin pieni kielialue, ettei Googlella riitä mielenkiinto laittaa puheohjausta kuntoon.
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: JakeCape - 02.08.18 - klo:15:02
Android Autosta ei ole paljon iloa, mutta kikkailun arvoinen kuitenkin. Ã,,änet (kuten Spotify) saa kulkemaan bluetoothillakin, mutta navigaattori on hyvä auton näytöllä. Googlen navissa ei ole nopeutta tai nopeusrajoitusta, joka heikentää sen käytettävyyttä melkoisesti. Ne saa kikkailemalla, mutta nopeuskameroita ei taida löytyä.

Parasta on miellyttävän naisäänen lukemat viestit. Varsinkin hymiöt. Viestiin vastaaminen puhella ei onnistu kunnolla. Suomi on niin pieni kielialue, ettei Googlella riitä mielenkiinto laittaa puheohjausta kuntoon.

Kiitos kommentista. Pitää katsoa nyt käytännössä vielä alanko tuota asentaan, Navi on autossa itsessään niin sen takia ei välttämättä puhelimesta sitä tarvi...

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 01.08.18 - klo:21:39
Passat GTE farmari on valmistunut tehtaalta ja parisen viikkoa menee luovutukseen, siis jossain kuun puolen välin jälkeen...

Kattotelineet pitäisi hankkia, kai tähän telineet saa laittaa :D ? (johonkin Bemarin hybridiin ei saanut...). Volkkarin omat telineet varmaan kannattaa laittaa kun ei uutenakaan hirveitä maksa, luulisi niiden kuitenkin tuottavan suht vähän melua... Oisko jollakulla sopivia orkkiksia ylimääräisenä?

Mielenkiinnolla odotan autoa, tietysti. Pikkusen "hirvittää" etukäteen että montako iltaa sen manuaalin kanssa menee että pääsee jyvälle eri toiminnoista mitä kaikkea sinne valikoiden taakse kätkeytyy...

Ainiin, kannattaako se Google auto kikkailla puhelimeen vai onko ok esim. spotify ilman sitäkin?

Itse ostin Thulen setin omaan Passat GTE Varianttiin:
   
Thule WingBar 961
Thule Rapid System 753
Kit 4059

Taisi olla alennuksineen n. 220Eur Oulun Tarviketorilta.

Tuota asennus Kit 4059 vaihtamalla saa saman telineen sopimaan sitten myöhemmin muihin autoihin helposti.

UltraMagnum

Onko muut GTE omistajat havainneet omistuista nykimistä/vatkaamista autoa kiihdyttäessä?
Samaa nykimistä/vatkaamista ilmenee myös hitaasti peruuttaessa.
Ajettaessa tasaista vauhtia tätä ei ilmene.

Auto on 15000 ajettu reilun puolivuotta vanha GTE Variant.

Pitäisi varata huoltoaika öljynvaihtoon mutta ajattelin ennen sitä kysäistä täältä että onko muilla samoja havaintoja.

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 06.08.18 - klo:11:54
Onko muut GTE omistajat havainneet omistuista nykimistä/vatkaamista autoa kiihdyttäessä?
Samaa nykimistä/vatkaamista ilmenee myös hitaasti peruuttaessa.
Ajettaessa tasaista vauhtia tätä ei ilmene.

Auto on 15000 ajettu reilun puolivuotta vanha GTE Variant.

Pitäisi varata huoltoaika öljynvaihtoon mutta ajattelin ennen sitä kysäistä täältä että onko muilla samoja havaintoja.

Olen huomannut ainakin, että hitaasti "ryömiessä" (eteen tai taakse) sähkömoottori "nykyttää" joskus. Kuin sellaista "katkomista" vedossa. Voisiko olla ehkä kaasupolkimeen liittyvää, kun vain hyvin vähän painetaan... Ajattelin mainita seuraavassa huollossa. Ehkä tuota on kiihdyttäessäkin joskus ollut... Ei tuosta suurempaa haittaa ole ollut.

PassatGTE2018

Onko havaintoja Car-Netin toimivuudesta / toimimattomuudesta?
Itsellä ei ole mitään (matkoja tms.) päivittynyt viikkoon portaaliin!

ged

Tarkistin äsken, hyvin näyttäisi toimivan ja matkat näkyy oikein.

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 06.08.18 - klo:11:31
Itse ostin Thulen setin omaan Passat GTE Varianttiin:
   
Thule WingBar 961
Thule Rapid System 753
Kit 4059

Taisi olla alennuksineen n. 220Eur Oulun Tarviketorilta.

Tuota asennus Kit 4059 vaihtamalla saa saman telineen sopimaan sitten myöhemmin muihin autoihin helposti.

Ihan hyvään hintaan olet setin saanut... Samanverran on marmorilla listahinta telineille tuohon mutta en tarkemmin ole perehtynyt telineiden muotoiluun. Voi olla että nuo Thulen putket on hiljaisemmat, valmistajan mukaan ainakin selvästi hiljaisemmat kuin se edeltävä ovaalin muotoinen malli...
Sitten sais Thulelta(kin) matalan telineen, ei ois pahan näkönen. Siinä tosin tulee "ongelmaksi" sitten se että melkein pitäis kaikki kiinnittää siihen T-bariin kun esim. suksiboksin kiinnikkeet tulee toooosi lähelle kattoa... Ja kun suksiboksia ei itellä ole vaan on pari boksia mitä lainata niin niissä ei tietenkään noita T-bar kiinnikkeitä ole.

Jokohan auto tulisi ensi viikolla :P

eari

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 06.08.18 - klo:12:39
Olen huomannut ainakin, että hitaasti "ryömiessä" (eteen tai taakse) sähkömoottori "nykyttää" joskus. Kuin sellaista "katkomista" vedossa. Voisiko olla ehkä kaasupolkimeen liittyvää, kun vain hyvin vähän painetaan... Ajattelin mainita seuraavassa huollossa. Ehkä tuota on kiihdyttäessäkin joskus ollut... Ei tuosta suurempaa haittaa ole ollut.

Minulla ihan samaa vaivaa 3/2018 rekisteröidyssä ja noin 3500km ajetussa Passat Variant GTE:ssä. Ostin auton 1400km ajettuna, esittelyauto. Huomasin vian muutaman päivän sisällä ostosta. Hitaasti ryömiessä nytkyttää ja tutisee ja varsinkin välillä taskuun peruuttaminen on mahdotonta kun tuntuu auto nytkyy ja tutisee niin kovasti. Sen olen huomannut, että nytkytys pahenee pidemmillä ajomatkoilla. Aamulla kun kylmänä lähtee liikkeelle, niin noin 10km menee ihan hyvin ja sen jälkeen pahenee. Samaa vaivaa on E- ja hybridi-modella ajettaessa. Nytkytyksen lisäksi liikkeelle lähdettäessä (eteen taikka taaksepäin), kuuluu metallinen naksahdus. Naksahdus kuuluu auton ulkopuolella reilusti isompana kuin auton sisälle. En tiedä vielä että liittyykö nämä kaksi ominaisuutta toisiinsa.

VW:n huollossa homman selvittäminen on ollut työn alla parisen viikkoa. Sain demottua nytkytyksen ja naksumisen huoltomiehelle ja ei kuulemma ole normaalia. Kertaalleen on päivän ollut katsottavana (päivityksiä, sopeutuksia yms.) ja jotain hetkellistä vikakoodia löytyi sähkömoottorin puolelta (kait?). Selvittely meni tehtaalle ja sieltä tuli ohjeeksi tehdä jotain uusia testejä. GTE menee pajalle uudelleen 10.8., jossa kokeillaan tehtaan testit ja päivitykset.

Harmi juttu kerrassaan, kun muuten olen ollut autoon tosi tyytyväinen. Tuollaiset tutinat, nytkytykset ja naksahdukset ei vaan pitäisi kuulua tällaisen auton ominaisuuksiin. Aikaisempia kokemuksia GTE:n voimalinjasta on parin vuoden ajalta kahdesta eri Golf GTE:stä, ja niissä vastaavaa ei ole ilmennyt. Veto on ollut tasaista koko tehoalueella. Jostain vastaavan tyyppisestä vaivasta on speakev:n keskusteluissa ollut juttua, ja olen ymmärtänyt että mekatroniikkaa ja vaihdelaatikkoa on ainakin vaihtoon mennyt.

https://www.speakev.com/threads/slightly-judder-power-take-up.79145/

https://www.youtube.com/watch?v=1DBzU4pJ0TI




ged

Vaikka omassa GTE:ssä ei tuota esiinny, niin oireet muistuttavat kovasti DSG-ongelmia jota oli edellisessä autossa (Ocu).  Huollossa eivät alkuun oikein saaneet toistettua, mutta loppujen lopuksi meni 30k kohdalla DSG:n mekatroniikka vaihtoon 100% goodwillillä.

GTE:n voimansiirrossa noita kytkimiä on yksi lisää, joten voisin kuvitella että mekatroniikkaongelmat voivat esiintyä aika monenlaisina häiriöinä.  Mekatroniikan häiriö johtaa siis siihen, että noiden kytkinten ja vaihteiden ajoitus ei mene oikein tai viivästyy.  Meidän Ocussa se johti ilmeisesti kytkinpakan hienoiseen luistamiseen, onneksi se ei sentään mennyt rikki.

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: eari - 06.08.18 - klo:15:24
Minulla ihan samaa vaivaa 3/2018 rekisteröidyssä ja noin 3500km ajetussa Passat Variant GTE:ssä. Ostin auton 1400km ajettuna, esittelyauto. Huomasin vian muutaman päivän sisällä ostosta. Hitaasti ryömiessä nytkyttää ja tutisee ja varsinkin välillä taskuun peruuttaminen on mahdotonta kun tuntuu auto nytkyy ja tutisee niin kovasti. Sen olen huomannut, että nytkytys pahenee pidemmillä ajomatkoilla. Aamulla kun kylmänä lähtee liikkeelle, niin noin 10km menee ihan hyvin ja sen jälkeen pahenee. Samaa vaivaa on E- ja hybridi-modella ajettaessa. Nytkytyksen lisäksi liikkeelle lähdettäessä (eteen taikka taaksepäin), kuuluu metallinen naksahdus. Naksahdus kuuluu auton ulkopuolella reilusti isompana kuin auton sisälle. En tiedä vielä että liittyykö nämä kaksi ominaisuutta toisiinsa.

VW:n huollossa homman selvittäminen on ollut työn alla parisen viikkoa. Sain demottua nytkytyksen ja naksumisen huoltomiehelle ja ei kuulemma ole normaalia. Kertaalleen on päivän ollut katsottavana (päivityksiä, sopeutuksia yms.) ja jotain hetkellistä vikakoodia löytyi sähkömoottorin puolelta (kait?). Selvittely meni tehtaalle ja sieltä tuli ohjeeksi tehdä jotain uusia testejä. GTE menee pajalle uudelleen 10.8., jossa kokeillaan tehtaan testit ja päivitykset.

Harmi juttu kerrassaan, kun muuten olen ollut autoon tosi tyytyväinen. Tuollaiset tutinat, nytkytykset ja naksahdukset ei vaan pitäisi kuulua tällaisen auton ominaisuuksiin. Aikaisempia kokemuksia GTE:n voimalinjasta on parin vuoden ajalta kahdesta eri Golf GTE:stä, ja niissä vastaavaa ei ole ilmennyt. Veto on ollut tasaista koko tehoalueella. Jostain vastaavan tyyppisestä vaivasta on speakev:n keskusteluissa ollut juttua, ja olen ymmärtänyt että mekatroniikkaa ja vaihdelaatikkoa on ainakin vaihtoon mennyt.

https://www.speakev.com/threads/slightly-judder-power-take-up.79145/

https://www.youtube.com/watch?v=1DBzU4pJ0TI

Tuo linkkaamasi YouTube video kyllä kuvaa varsin hyvin sitä tilannetta jolloin räminä kuuluu. Isoimmat räminä tulee juuri silloin kun moottori on lämmin.
No maanantaina auto menee tavalliseen huoltoon mutta aikaa varatessa kerroin jo näistä oireista. Varattiin pari tuntia pidempi aika selvittelyjä varten.
Saapa nähdä millaiseen remonttirumbaan tässä nyt joutuu.

eari

Lainaus käyttäjältä: eari - 06.08.18 - klo:15:24
Minulla ihan samaa vaivaa 3/2018 rekisteröidyssä ja noin 3500km ajetussa Passat Variant GTE:ssä. Ostin auton 1400km ajettuna, esittelyauto. Huomasin vian muutaman päivän sisällä ostosta. Hitaasti ryömiessä nytkyttää ja tutisee ja varsinkin välillä taskuun peruuttaminen on mahdotonta kun tuntuu auto nytkyy ja tutisee niin kovasti. Sen olen huomannut, että nytkytys pahenee pidemmillä ajomatkoilla. Aamulla kun kylmänä lähtee liikkeelle, niin noin 10km menee ihan hyvin ja sen jälkeen pahenee. Samaa vaivaa on E- ja hybridi-modella ajettaessa. Nytkytyksen lisäksi liikkeelle lähdettäessä (eteen taikka taaksepäin), kuuluu metallinen naksahdus. Naksahdus kuuluu auton ulkopuolella reilusti isompana kuin auton sisälle. En tiedä vielä että liittyykö nämä kaksi ominaisuutta toisiinsa.

VW:n huollossa homman selvittäminen on ollut työn alla parisen viikkoa. Sain demottua nytkytyksen ja naksumisen huoltomiehelle ja ei kuulemma ole normaalia. Kertaalleen on päivän ollut katsottavana (päivityksiä, sopeutuksia yms.) ja jotain hetkellistä vikakoodia löytyi sähkömoottorin puolelta (kait?). Selvittely meni tehtaalle ja sieltä tuli ohjeeksi tehdä jotain uusia testejä. GTE menee pajalle uudelleen 10.8., jossa kokeillaan tehtaan testit ja päivitykset.

Harmi juttu kerrassaan, kun muuten olen ollut autoon tosi tyytyväinen. Tuollaiset tutinat, nytkytykset ja naksahdukset ei vaan pitäisi kuulua tällaisen auton ominaisuuksiin. Aikaisempia kokemuksia GTE:n voimalinjasta on parin vuoden ajalta kahdesta eri Golf GTE:stä, ja niissä vastaavaa ei ole ilmennyt. Veto on ollut tasaista koko tehoalueella. Jostain vastaavan tyyppisestä vaivasta on speakev:n keskusteluissa ollut juttua, ja olen ymmärtänyt että mekatroniikkaa ja vaihdelaatikkoa on ainakin vaihtoon mennyt.

https://www.speakev.com/threads/slightly-judder-power-take-up.79145/

https://www.youtube.com/watch?v=1DBzU4pJ0TI

Passatti kävi nyt päivän tutkimuksissa huoltoliikkeessä. Tehtaalta oli tullut jokin sähkömoottorin softapäivitys ja eihän sillä mitään vaikutusta ollut. Huollon porukka oli vuorotellen käynyt autoa ajelemassa, ja heidän mielestään nykiminen ja naksuttelu on pahimmillaan polttomoottorilla peruutettaessa. Puhuivat jostain, että 2-kytkin vois olla jotenkin viallinen tai sitten mekatroniikka ei osaa ohjailla 2-kytkimen liikkeitä järkevästi. Peruutettaessa kuulemma käytetään vaan 2-kytkin, niin sanoivat. Peruuttaminen onkin välillä sellaista loikkimista, ettei siitä meinaa tulla mitään. No, homma jatkuu autotehtaan uusia ohjeita odotellessa, alustava seuraava huolto varattu 2 viikon päähän. Täytyy sanoa että onhan tää auto melkoisen ekologinen, kun korjaamolla vaan makaa.

Ryntäileekö teillä auto E-modessa kun tasakaasulla ajelee? Mulla nimittäin tekee sellaista noin sekunnin syklillä. Ei se vauhti varmaankaan paljon nouse, mutta perstuntumalla sen kyllä huomaa ja power-mittarissa viisari nytkyttelee samaan tahtiin. Vakkarin päälle laittaminen lopettaa sen. Oliskohan jokin softa-homma?

fleetwood

Vikaahan tuossa on, omassani ei ole koskaan ollut tuollaisia oireita. Ei ryntäile vaan kiihtyy ja menee täysin tasaisesti kaikissa olosuhteissa.
Passat GTE Variant

foxnen

Mikä "suurjännitepuolen päivitys" 93D5, tehtiin eilen. Tuntuu, kuin auto kiihtyisi nopeammin ja ottaisi vastaa sähköä enenmmän hidastuksissa sekä akku latautuu täydemmäksi 50km + 2km.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 15.08.18 - klo:08:01
Mikä "suurjännitepuolen päivitys" 93D5, tehtiin eilen. Tuntuu, kuin auto kiihtyisi nopeammin ja ottaisi vastaa sähköä enenmmän hidastuksissa sekä akku latautuu täydemmäksi 50km + 2km.

Siis huollossako tuo päivitys tehtiin?
Oma auto (11/2017, 2018 malli) ei useinkaan näytä edes 50km ajomatkaa täyteen ladattuna. Yleisimmin n. 48km ajomatkaa näyttää aamulla (lataus illalla).

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: eari - 11.08.18 - klo:20:20
Ryntäileekö teillä auto E-modessa kun tasakaasulla ajelee? Mulla nimittäin tekee sellaista noin sekunnin syklillä. Ei se vauhti varmaankaan paljon nouse, mutta perstuntumalla sen kyllä huomaa ja power-mittarissa viisari nytkyttelee samaan tahtiin. Vakkarin päälle laittaminen lopettaa sen. Oliskohan jokin softa-homma?

Ihan mielenkiinnosta eilen oikein kokeilin tätä varmistaakseni oman auton osalta. Mitään nykimistä tunnu eikä näy mittarissa heilahtelua.

foxnen

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 15.08.18 - klo:10:25
Siis huollossako tuo päivitys tehtiin?
Oma auto (11/2017, 2018 malli) ei useinkaan näytä edes 50km ajomatkaa täyteen ladattuna. Yleisimmin n. 48km ajomatkaa näyttää aamulla (lataus illalla).
Huollossa tehtiin päivitys ja pari viikkoa sitten tullut marmorin listoille.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

kryy

Tuo päivitys tuli jo 17.7. omaan autooni, muutaman päivän sisällä sen ostosta.
MY2017 siis ja en kyllä huomannut mitään muutosta, mutta ei ollut kyllä kuin parin päivän kokemus takana. Eivät huollossa osanneet kertoa mitä päivitys tarkalleen tekee. Mutta kahteen kertaan olivat sen joutuneet päivittämään, sanoivat tiskillä.

Minulla E-rangea tulee ’lisää’ latausten välillä, kun ajaa pidempiä matkoja suuntaansa eikä aina 10km:n pätkiä. Yleensä viikonloppureissujen jälkeen maanantaisin on 50km ja viikolla 47km.

jarmoke

Oma Passatin luovutus sovittu keskiviikolle. Vaikka se onki vain auto, ja teille monelle jo tietty ihan tuttu ja arkinen peli niin ainahan se vähän miestä jännittää kun uusi kiesi tulee taloon...

Sormet ristissä että kaikki on kunnossa ja toimii niinku pitääkin...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy