Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 10.02.17 - klo:10:15
Ã,,lkää nyt isot pojat kiistelkö siitä että mitä kaistaa kannattaa kenenkin ajaa, kun kysymys oli pohjimmiltaan siitä, että nappi (tai napit) on väärässä kohtaa autossa ja pitäisi olla "teknisesti" estetty ettei noin voi käydä ajaessa (esim. 100km/h).

Fordissa mielestäni hoidettu tämä ongelma järjen kanssa. Jos auto liikkuu niin käynnistys/sammutus nappia on painettava useamman sekunnin, muuten ei tapahdu mitään. Fordissa on myös automaattivaihteiston kanssa mietitty samaa eli jos vauhdissa heittää kepin R tai P asentoon niin menee vaan vapaalle.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

TomiL

Pakkohan tota oli testata.... Auto sammui kuin saunalyhty kun nappia kerran nopeasti painoin. Käyntiin ei suostu lähtemään jos ei ole valitsin asennossa P ja jarru painettuna... Edes N asennossa ei suostu käynnistymään..... :-\

TomiL

Lainaus käyttäjältä: tietsit - 10.02.17 - klo:15:06
https://www.dropbox.com/sh/kod79b61eukworp/AAAgUPBgioXvvYLfsfjUGiyAa?dl=0
tuolta saa ladattua kamerat. Tosin saan ne vaan näkymään kartalla, en hälyttämään.

Miten tämä paketti tulee asentaa? riittääkö siirto muistikortille sopivaan paikkaan vai pitääkö tehdä jotain muutakin?

tietsit

Lainaus käyttäjältä: TomiL - 13.02.17 - klo:09:29
Miten tämä paketti tulee asentaa? riittääkö siirto muistikortille sopivaan paikkaan vai pitääkö tehdä jotain muutakin?

Itse laitoin https://www.volkswagen-car-net.com/portal/fi_FI/web/fi/login Car-Net porttaalin kautta. Sieltä löytyy omat erikoiskohteet (POI), Sitten piti vielä auton car-net:n kautta ladata. Olisikohan ollut Car-net: kautta.

tietsit

Onko kukaan saanut toimimaan mirrorlink siten, että se peilaisi koko kännykän näytön autoon? Youtubessa on monta viedota, missä demotaan. Esim https://youtu.be/qs2tdQpbRpU?t=68 ajankohdassa  1:11

Mulla toi Mirrorlink on ihan turha vai pari hassua aplikaatiota näkyvissä. Puhelimena on Samsung Galaxy S6.

Saako Android Autoon vaihdettua taustakuvaa?

Rubio

Konfiguraattori tarjoaa vakiovarusteeksi "PW1 Talvipaketti". Tietääkö joku mitä tuo sisältää? En löytänyt tuota PW1 mistään katalogista.
Seat Alhambra 2,0 TDI 150 Style Business DSG 2017

ex-VAG:
Skoda Superb Combi 2.0TDI Elegance 2011
Skoda Octavia Combi 2.0TDI Elegance 2014
VW Passat GTE Variant 2017
VW Touran Highline 2,0TDI 110kW DSG vm. 2017

Rubio

Lainaus käyttäjältä: Rubio - 28.02.17 - klo:22:55
Konfiguraattori tarjoaa vakiovarusteeksi "PW1 Talvipaketti". Tietääkö joku mitä tuo sisältää? En löytänyt tuota PW1 mistään katalogista.

Itselleni vastaten... Myyjä vahvisti, että PW1 sisältää lämmitettävät takasivuistuimet ja ratin sekä 230v pistorasian. Samalla varmistui, että seuraava liisari on Passat GTE Variant.  8)
Seat Alhambra 2,0 TDI 150 Style Business DSG 2017

ex-VAG:
Skoda Superb Combi 2.0TDI Elegance 2011
Skoda Octavia Combi 2.0TDI Elegance 2014
VW Passat GTE Variant 2017
VW Touran Highline 2,0TDI 110kW DSG vm. 2017

MrBurns

Miten pitkä toimitusaika GTE Passatilla on tällä hetkellä. Joko saa ruveta autonvaihtoa suunnittelemaan kun nykyisellä on 6000km takana :)
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

biili_

Lainaus käyttäjältä: MrBurns - 15.03.17 - klo:10:59
Miten pitkä toimitusaika GTE Passatilla on tällä hetkellä. Joko saa ruveta autonvaihtoa suunnittelemaan kun nykyisellä on 6000km takana :)

Marras-Joulukuun vaihteessa tilatun sai tammikuun lopussa, eli noin 2kk.

biili_

Minkäslaisiin kilometreihin olette nyt näillä 0-keleillä päässeet? Itsellä sähkökilometrit ovat edelleen 25km huiteilla eikä muutosta ole tullut, kuin käynnistyksessä annettuun ennustukseen..

Sulo Wilen

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 03.04.17 - klo:17:13
Minkäslaisiin kilometreihin olette nyt näillä 0-keleillä päässeet? Itsellä sähkökilometrit ovat edelleen 25km huiteilla eikä muutosta ole tullut, kuin käynnistyksessä annettuun ennustukseen..

Näillä nollakeleillä pääsen reilut 30 kilometriä, jos lämmitys on normaalitasolla. Ilman lämmitystä saattaa mennä taloudellisella ajolla jopa 40. Yllättävän suuri merkitys tuolla sisätilan lämmittämisellä on. Ajomatkaan minun tapauksessani vaikuttaa varmaan se, että suuren osan ajosta ajan pääkaupunkiseudun kehäteillä. Nopeus on tuolloin yleensä 60 - 90 km/h ilman pysähdyksiä, joka lienee lähellä ihanteellista taloudellisuuden kannalta.

Ustop

Mikäs käsitys täällä on tuosta esilämmityksestä sähköllä, lämmittääkö vain sisätilat vai lämmittääkö myös moottorin? Työsuhdeautoa speksaamassa, ja  alkaa tulla katto vastaan ja mielellään ottaisin webaston tilalle esim. acc:n. Jokuhan täällä valitteli, että sisätilat lämpeää huonosti sähköllä kovemmilla pakkasilla, voisiko mahdollinen moottorin lämmittäminen selittää sen. Tuossa gte:ssä kai kuitenkin on 5kw:n ptc, joten luulisi sillä sisätilat lämpiävän.

Netistä yritin googlailla, mutta löysin vain seuraavan kuvan:
http://bioage.typepad.com/.a/6a00d8341c4fbe53ef01a51195895c970c-popup
Minun ymmärryksellä tuosta nyt voi päätellä että joko lämmittää moottoria tai ei lämmitä, mutta mahdollista se olisi  :)

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

fleetwood

Tuosta oli juttua eräässä toisessa ketjussa, mutta foorumin haku toimii miten toimii eli ei toimi ollenkaan.. Joka tapauksessa, vakiona tuleva sähkölämmitin lämmittää vain sisätilat, ei moottoria. Polttoainelämmitin lämmittää sekä sisätilat että moottorin, eikä se toimi ajon aikana. Sähkölämmitystä voi etäohjata mobiilisovelluksen kautta ja polttoainelämmitintä erillisen kauko-ohjaimen avulla.

Mitä tehoon tulee, niin oma kokemus on se että polttoainelämmittimen teho on ihan eri luokkaa kuin sähkölämmittimen, joka todella on aika hengetön. Tarpeellisuus on tietenkin jokaisen omassa harkinnassa, sekä polttoainelämmitin että acc on molemmat fiksuja varusteita.


Passat GTE Variant

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ustop - 04.04.17 - klo:13:02
Mikäs käsitys täällä on tuosta esilämmityksestä sähköllä, lämmittääkö vain sisätilat vai lämmittääkö myös moottorin? Työsuhdeautoa speksaamassa, ja  alkaa tulla katto vastaan ja mielellään ottaisin webaston tilalle esim. acc:n. Jokuhan täällä valitteli, että sisätilat lämpeää huonosti sähköllä kovemmilla pakkasilla, voisiko mahdollinen moottorin lämmittäminen selittää sen. Tuossa gte:ssä kai kuitenkin on 5kw:n ptc, joten luulisi sillä sisätilat lämpiävän.
Esilämmitys ei lämmitä moottoria ja yksivaihdepistokkeesta ei 10 ampeerin laturin kautta paria kilowattia enempää edes saa edes teoriassa irti.

Ustop

Ok, tuosta kuvastahan voisi saada myös toisenlaisen käsityksen asiasta. Auxiliary heater joka lienee webasto, on rinnan lämmityslaitteen kennon kanssa, kun taas ptc elementti on "sarjassa" moottorin jäähdytyspiirin kanssa.

Toki webasto on mukava varuste, mutta kun alkaa tulla vuokran katto vastaan niin pakko valita.

biili_

Lainaus käyttäjältä: Sulo Wilen - 04.04.17 - klo:09:37
Näillä nollakeleillä pääsen reilut 30 kilometriä, jos lämmitys on normaalitasolla. Ilman lämmitystä saattaa mennä taloudellisella ajolla jopa 40. Yllättävän suuri merkitys tuolla sisätilan lämmittämisellä on. Ajomatkaan minun tapauksessani vaikuttaa varmaan se, että suuren osan ajosta ajan pääkaupunkiseudun kehäteillä. Nopeus on tuolloin yleensä 60 - 90 km/h ilman pysähdyksiä, joka lienee lähellä ihanteellista taloudellisuuden kannalta.

Aika hyvin omaan verratuna. Tosiaankin itsellä 0..-15 välillä toteutuneet kilometrit pysyvät 25:ssä kun hytin lämmitys päällä. Mainittakoon, että lämmitän aina auton webastolla etukäteen vielä.

Tänään tuli testattua, että ajoin puhallin kiinni. Matka koostui kahdesta pätkästä. Aamulla lämpötila oli +3C ja iltapäivällä +9C. Käynnistyksessä näytti hyvälle, kun auto ennusti 49km:ä, mutta toteutunut oli sitten 32km. Keskinopeus on 40km/h, mutta pitää sisällään <10km moottoritietä. Pitää varmaan vielä koittaa heittää lenkki ilman moottoritien pätkää.

Kohtahan tässä joutuu jo käymään huollossa asian tiimoilta naurettavana..

biili_

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.04.17 - klo:14:34
Esilämmitys ei lämmitä moottoria ja yksivaihdepistokkeesta ei 10 ampeerin laturin kautta paria kilowattia enempää edes saa edes teoriassa irti.

Sähkölämmityshän onnistuu myös ilman sähköjohtoa jos sen on asetuksista sallinut. Sähkölämmitys on kyllä heikko, tuli joillain pakkasilla sitä testattua. Webastolla auto on aina kuin saunaan istuisi :) Itse ainakin ollut tyytyväinen webastoon vaikka sitä tulikin mietittyä, että laittaako vai ei.

Oma käyttöhän tähän taas vaikuttaa, jos autoa tarvitsee lämmittää vaikka ainoastaan kotona jossa sähköpistoke aina saatavilla niin ehkä sitten voisi hieman kärsiä tuosta huonosta sähkölämmityksestä ja jättää webaston tehtaalle. Mutta jos kuitenkin haluaa lämpimällä autolla lähteä tiheään paikasta jossa ei ole sähköpistoketta tarjolla ja ei halua kuluttaa hybridin akkua lämmitykseen, niin sitten webaston kohdalle rastit.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 04.04.17 - klo:18:05

Tänään tuli testattua, että ajoin puhallin kiinni. Matka koostui kahdesta pätkästä. Aamulla lämpötila oli +3C ja iltapäivällä +9C. Käynnistyksessä näytti hyvälle, kun auto ennusti 49km:ä, mutta toteutunut oli sitten 32km. Keskinopeus on 40km/h, mutta pitää sisällään <10km moottoritietä. Pitää varmaan vielä koittaa heittää lenkki ilman moottoritien pätkää.
Moottoritie käy kyllä sähkökilometrien päälle.

Sulo Wilen

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 04.04.17 - klo:18:05
Tänään tuli testattua, että ajoin puhallin kiinni. Matka koostui kahdesta pätkästä. Aamulla lämpötila oli +3C ja iltapäivällä +9C. Käynnistyksessä näytti hyvälle, kun auto ennusti 49km:ä, mutta toteutunut oli sitten 32km. Keskinopeus on 40km/h, mutta pitää sisällään <10km moottoritietä. Pitää varmaan vielä koittaa heittää lenkki ilman moottoritien pätkää.

Millaisiin kulutuslukemiin olet parhaimmillaan päässyt autollasi? Itse olen kevätkeleilläkin päässyt oikein yrittämällä lähelle 15 kwh/100km (ilman puhallinta). Minun kokemukseni mukaan tuo jo lähentelee 50 km:n pituutta koko akun latauksella. Tuo keskinopeutesi kertonee kaupunkiajosta, joka sekin tietenkin kuluttaa. Hieman ihmetyttää, jos autosi ei ilmoita alussa täyttä 50 kilometriä?

Millaisia paineita pidätte kesärenkaissa? Auton tarrassa on ilmoitettu 2,6 bar, mutta minulle valmiiksi kaikkiin renkaisiin oli huollossa laitettu peräti 2,9 bar? Pitäisiköhän tiputtaa hieman? Tuntuu muuten kulutus olevan näillä kesärenkailla hieman suurempi kuin kitkoilla. Mistähän sekin johtuu?

biili_

Lainaus käyttäjältä: Sulo Wilen - 05.04.17 - klo:12:08
Millaisiin kulutuslukemiin olet parhaimmillaan päässyt autollasi? Itse olen kevätkeleilläkin päässyt oikein yrittämällä lähelle 15 kwh/100km (ilman puhallinta). Minun kokemukseni mukaan tuo jo lähentelee 50 km:n pituutta koko akun latauksella. Tuo keskinopeutesi kertonee kaupunkiajosta, joka sekin tietenkin kuluttaa. Hieman ihmetyttää, jos autosi ei ilmoita alussa täyttä 50 kilometriä?

Millaisia paineita pidätte kesärenkaissa? Auton tarrassa on ilmoitettu 2,6 bar, mutta minulle valmiiksi kaikkiin renkaisiin oli huollossa laitettu peräti 2,9 bar? Pitäisiköhän tiputtaa hieman? Tuntuu muuten kulutus olevan näillä kesärenkailla hieman suurempi kuin kitkoilla. Mistähän sekin johtuu?

Tuo kilometrin vaje tulee muuten penkinlämmittimestä, sehän oli tosiaan päällä kun hytti alkoi tulemaan sen verran kylmäksi.

Tänään tuli tehtyä matka ilman moottoritietä ja tuli ennätys sähkökilometreissä ilman puhallinta: 36km. Kulutukset ovat olleet 0..+10C keleillä seuraavat:
- Motari mukana + puhallin: 26.4kWh/100km, keskinopeus 47km/h. Pitemmällä aikajänteellä tämän tilan kulutus on ollut vajaata 30kWh.
- Motari mukana ilman puhallinta + penkinlämmitys: 20.4kWh/100km, keskinopeus 45km/h.
- Ei motaria ilman puhallinta + penkinlämmitys: 18.6kWh/100km, keskinopeus 37km/h.

Vähän sellainen oli havaittavissa, että ensimmäisten kilometrien aikana jäljellä olevat ajokilometrit hupenivat suuremmalla suhdeluvulla kuin 1:1, mutta sitten olisi tuo tasoittunut kun matka eteni. En tiedä oliko oikeasti näin.

Itsellä vielä talvirenkaat alla, joiden paineita ei ole tullut tarkistettua. Nuokihan kyllä voi hyvinkin vaikuttaa.

TomiL

Jaahas... 7425 km se kesti kunnes työmaan parkkipaikalla ruutuun tuli ilmoitus jotta hybridijärjestelmässä vika eikä auto suostunut hievahtamaankaan ???

Auto kyllä kehoitti jotta olisi käynnistettävä manuaalisesti ja maksimit kierrokset 3000 rpm mutten kyllä keksinyt jotta miten....  ainut mitä en huomannut koittaa jotta jos auton olisi kääntänyt GTE tilaan niin olisiko silloin bensakone ollut heti mukana. Onkos kenelläkään tietoa miten tuon sähköajon saa ohitettua ja auton vikatilassa liikenteeseen - luulisi jotta jokin backuppi on kun varsinainen poimuajo laukeaa?

Se jotta mikä vikä laitteeseen tuli niin selvinnee tuonnempana jos selviää.....


-tomi

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 05.04.17 - klo:18:39
Tuo kilometrin vaje tulee muuten penkinlämmittimestä, sehän oli tosiaan päällä kun hytti alkoi tulemaan sen verran kylmäksi.

Tänään tuli tehtyä matka ilman moottoritietä ja tuli ennätys sähkökilometreissä ilman puhallinta: 36km. Kulutukset ovat olleet 0..+10C keleillä seuraavat:
- Motari mukana + puhallin: 26.4kWh/100km, keskinopeus 47km/h. Pitemmällä aikajänteellä tämän tilan kulutus on ollut vajaata 30kWh.

Vähän sellainen oli havaittavissa, että ensimmäisten kilometrien aikana jäljellä olevat ajokilometrit hupenivat suuremmalla suhdeluvulla kuin 1:1, mutta sitten olisi tuo tasoittunut kun matka eteni. En tiedä oliko oikeasti näin.

Itsellä vielä talvirenkaat alla, joiden paineita ei ole tullut tarkistettua. Nuokihan kyllä voi hyvinkin vaikuttaa.
Moottoritienopeus on aina haastava tilanne sähkölla ajaville. Ilmanvastuksen nousua ei vain voi välttää, eikä jarrutusenergian talteenottokaan pääse oikeuksiinsa. Polttomoottorilla tilanne on jonkin verran armollisempi, koska suuren nopeuden myötä moottorin kuorma on korkea ja se parantaa voimakkaasti polttomoottorin hyötysuhdetta.

Kun lähdetään liikkeelle "kylmällä" autolla, niin renkaat ja voiteluaineet ovat kylmästä kankeita. Ottaa aikansa, ennen kuin kitka lämmittää paikat ja kulutus tippuu normaalitasolle.

Talvirenkaat notkearunkoisina rullaavat yleensä hyvin.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: TomiL - 02.05.17 - klo:11:17
Auto kyllä kehoitti jotta olisi käynnistettävä manuaalisesti ja maksimit kierrokset 3000 rpm mutten kyllä keksinyt jotta miten....

Kysypä tuota huollossa, olisi ihan kiva tietää miten tuo tehdään jos tuo sama tapahtuu joskus muillekin.


Passat GTE Variant

TomiL

#353
 -

TomiL

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 03.05.17 - klo:09:20
Kysypä tuota huollossa, olisi ihan kiva tietää miten tuo tehdään jos tuo sama tapahtuu joskus muillekin.

Kyselin tuota jo huollonsta ja sekä myyjiltä, ei kellään ollut mitään tietoa... täytyy yrittää jos saisi kiinni jonkun joka oikeesti tietäisi asiasta....

biili_

Lainaus käyttäjältä: TomiL - 03.05.17 - klo:10:22
Kyselin tuota jo huollonsta ja sekä myyjiltä, ei kellään ollut mitään tietoa... täytyy yrittää jos saisi kiinni jonkun joka oikeesti tietäisi asiasta....

Koitas sitä teknisen tuen nappia, joka on aurinkolasilokeron vieressä. Tulee samalla testattua miten se pelaa :)

kivilaak

Nyt on ensimmäiset vajaa 3000 km GTE:llä takana ja samanmoiset kokemukset on kantamasta sähköllä ja lämmittimistä kuin muillakin. Eli sähkölämmitys on varsin tehoton. Sen sijaan webasto on erittäin tehokas (paljon paljon tehokkaampi kuin mitä mulla oli Superbissa tai edellisessä TDI-passatissa). Pakkas- ja nollakelillä pääsin sähköllä 28-38 km riippuen sisätilan lämmityksestä ja jonkun verran nopeudesta. Eli 40km oli vain haave. Nyt pari päivää sitten kun oli +14C ja ajelin koko matkan 50-80 km/h nopeutta, oli sähkökantamaa jo 47 km, eli lupaus "jopa 50km" pitää aika lailla paikkansa ainakin kesäkelissä ! Vaihteiston ja hybriditekniikan toimintalogiikka on hienosti toteutettu - vaihteen tai voimanlähteen vaihtumista ei huomaa juuri lainkaan. Sähköllä olematon moottorijarrutus oli alkuun outo, B-moodissa taas jopa turhankin reipas. Noista kun olisi jokin välimuoto niin menisi siihen mihin on dieselillä tottunut eikä tarttisi jarruihin paljon koskea. Varustelistalta webasto on ehdoton, samoin aktiivinen digimittaristo. Kaistavahti toimii ok, ACC on hyvä, Side assist on motarilla turhankin herkkä varoittamaan, DLA:sta ei ole vielä tullut kokemuksia ku nei oo juuri tullut pimeällä maantiellä ajettua. Avaimeton järjestelmä ja kontin jalkaheilausavaus ja muut toimii ok. Kaapelirumbakin on odotettua vähemmän kivuton. Johto on helppo ja nopea kytkeä ja irrottaa. Ainoa riesa on se latausluukun onneton mekaaninen toteutus, aukeaa kyllä varsin hyvin mutta sulkeminen on välillä tuskaa. Samoin pikku yllärinä tuli koeajoautoon verrattuna tuo matkalaturin vaihtumienn 10A -> 8A eli aika hidasta on sillä. Leasing auton tapauksessa ei välttämättä viitti kotiin kiinteää latauspistettä hankkia, joten pitää harkita tilaako briteistä 10/16A matkalaturin noin 400 eur. Hyvä peli kaiken kaikkiaan.

TomiL

Lainaus käyttäjältä: kivilaak - 04.05.17 - klo:08:40
Nyt on ensimmäiset vajaa 3000 km GTE:llä takana ja samanmoiset kokemukset on kantamasta sähköllä ja lämmittimistä kuin muillakin. Eli sähkölämmitys on varsin tehoton. Sen sijaan webasto on erittäin tehokas (paljon paljon tehokkaampi kuin mitä mulla oli Superbissa tai edellisessä TDI-passatissa). Pakkas- ja nollakelillä pääsin sähköllä 28-38 km riippuen sisätilan lämmityksestä ja jonkun verran nopeudesta. Eli 40km oli vain haave. Nyt pari päivää sitten kun oli +14C ja ajelin koko matkan 50-80 km/h nopeutta, oli sähkökantamaa jo 47 km, eli lupaus "jopa 50km" pitää aika lailla paikkansa ainakin kesäkelissä ! Vaihteiston ja hybriditekniikan toimintalogiikka on hienosti toteutettu - vaihteen tai voimanlähteen vaihtumista ei huomaa juuri lainkaan. Sähköllä olematon moottorijarrutus oli alkuun outo, B-moodissa taas jopa turhankin reipas. Noista kun olisi jokin välimuoto niin menisi siihen mihin on dieselillä tottunut eikä tarttisi jarruihin paljon koskea. Varustelistalta webasto on ehdoton, samoin aktiivinen digimittaristo. Kaistavahti toimii ok, ACC on hyvä, Side assist on motarilla turhankin herkkä varoittamaan, DLA:sta ei ole vielä tullut kokemuksia ku nei oo juuri tullut pimeällä maantiellä ajettua. Avaimeton järjestelmä ja kontin jalkaheilausavaus ja muut toimii ok. Kaapelirumbakin on odotettua vähemmän kivuton. Johto on helppo ja nopea kytkeä ja irrottaa. Ainoa riesa on se latausluukun onneton mekaaninen toteutus, aukeaa kyllä varsin hyvin mutta sulkeminen on välillä tuskaa. Samoin pikku yllärinä tuli koeajoautoon verrattuna tuo matkalaturin vaihtumienn 10A -> 8A eli aika hidasta on sillä. Leasing auton tapauksessa ei välttämättä viitti kotiin kiinteää latauspistettä hankkia, joten pitää harkita tilaako briteistä 10/16A matkalaturin noin 400 eur. Hyvä peli kaiken kaikkiaan.

Jep, vastaa omiakin kokemuksia - varsinkin tuo latausluukun heppoisuus ärsyttää.  Kaistanvahdin jätin pois kun en tullut sen kanssa sinuiksi edellisen auton kanssa. Mutta riskillä otin DLA:n kun paljon itä-suomessa liikun niin se toimii todella hienosti. Loistavasti valaisee pientareetkin pitkillä vaikka edessä oleva auto pysyy varjossa. Toi on oikeasti hyvin toimiva systeemi. Ainut murhe on tosiaan nyt tuo hybridijärjestelmävirhe joka päätti matkan. No ilmeisesti buutti auttoi ja auto ollut nyt asentajalla testauksessa jotta mistä moinen johtuu.... Veikkaanpa jotta  jatkossa pesun jälkeen en aja sähköllä vaan hetken polttomoottorilla jotta moottoritila kuivuu lämmön seurauksena.




repomies

Lainaus käyttäjältä: TomiL - 02.05.17 - klo:11:17
Jaahas... 7425 km se kesti kunnes työmaan parkkipaikalla ruutuun tuli ilmoitus jotta hybridijärjestelmässä vika eikä auto suostunut hievahtamaankaan ???

Niin että miten se auto nyt sitten hievahti sinne huoltoon? Lavetilla?

TomiL

Lainaus käyttäjältä: repomies - 04.05.17 - klo:09:47
Niin että miten se auto nyt sitten hievahti sinne huoltoon? Lavetilla?

Juu, lavetilla... käytännössä siellä auto buutattiin niin vika poistui - bitti vinossa tyyppinen ongelma. Auto oli tuolla viikon pengottavana ja jopa asentaja otti sen ajoon illaksi ja keräsi logit, mutta mitään ei selvinnyt... aika näyttää uusiutuuko vika.... eikä tehtaan pää ollut yhtään viisaampi....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy