Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Olen päässyt tuohon 15 kWh/100 km kulutukseen. Talvella ei tosin ole mitään toivoakaan, mutta kesällä erityisen taloudellisessa ajossa onnistuu, jos ilmastointiin ei polteta kovin paljon energiaa. Ensi tuon kesänä pitäisi jopa edellistä kesää helpommin sisäänajon ja renkaiden kulumisen ansiosta.

biili_

Lainaus käyttäjältä: tietsit - 23.01.17 - klo:14:00
Pari viikko ollut nyt uusi GTE alla.

Jotenkin tuntuu latausaika pitkältä, kun käyttää shuko pistoketta.
Auto näyttää latausajaksi 5h40min. Mites muilla?
Car-Net:stä valittuna 10A latausvirta tai max.

Jos latausvirta olisi 10A, niin silloinhan yhdessä tunnissa pitäisi ladata ~2,3kWh. Joten tyhjästä täytee luulisi vievän aikaa reilu 4h eikä 5h40min. Vaikuttaisi, että lataa 8A virralla vaikka valittuna max virta.

Type 2:sta lataus kestää 2h40min.

On tainnut tuo laturi nyt vaihtua uusiin autoihin. Taisi olla tuossa omassa 8A, eikä 10A kuten koeajoautossa oli.

tietsit

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 30.01.17 - klo:20:50
On tainnut tuo laturi nyt vaihtua uusiin autoihin. Taisi olla tuossa omassa 8A, eikä 10A kuten koeajoautossa oli.

Tarkistin oman laturin tyyppikilven ja kas kummaa 8A. Kyselin myyjältä ja varmisti, että uudet tulevat 8A laturilla. Oli myyjällekkin ylläri

Idefix

Olen GTE Passatilla ajellut kolmisen kuukautta. Bensamoottorin tyhjäkäyntikierrokset ovat paria poikkeusta lukuunottamatta olleen 1200-1300 krs/min tasolla.
Onko muilla samaa ominaisuutta?
Ominaisuudeksi tätä VW:n huollosta nimittivät, kun siitä heille viestitin.

teräksenharmaa

Normaalistihan tuo GTE ei käy tyhjäkäyntiä, vaan moottori sammuu varsin herkästi tarpeettomana. Jos moottoria käytetään niin silloin on joku erikoistilanne kuten kylmä kone. Noissa tilanteissa kierrokset voivat hyvinkin olla korkealla. Pitääpä tarkkailla noita tyhjäkäynnin kierroksia.

fleetwood

#305
Yleensä kierrokset ovat aika samassa jos ajaa matka-ajoa hybriditilalla. Ja kuten sanottu, kaupungissa auto tosiaan sammuttelee konetta pienillä nopeuksilla.

Nyt kovemmilla pakkasilla sen sijaan kierrokset ovat vaihdelleet paljonkin ja sähköllä ajaminen on ollut todella hankalaa, se on onnistunut vain tasaisella nopeudella ajettaessa pintakaasulla. Heti kun kaasupoljinta painaa enemmän kuin pari milliä, auto on käynnistänyt moottorin.

Edit: Jaa niin tuossa oli kyse tyhjäkäyntikierroksista. Tosiaan moottori ei paikallaan ollessa käy yleensä ollenkaan, mutta nyt pakkasilla on käynyt niin että liikennevaloihin tultaessa kone on ollut seis, mutta hetken paikallaanolon jälkeen se on aina käynnistynyt. Kierroksia en ole kyllä seurannut.
Passat GTE Variant

Pitkis7

Lainaus käyttäjältä: Idefix - 08.02.17 - klo:08:56
Olen GTE Passatilla ajellut kolmisen kuukautta. Bensamoottorin tyhjäkäyntikierrokset ovat paria poikkeusta lukuunottamatta olleen 1200-1300 krs/min tasolla.
Onko muilla samaa ominaisuutta?
Ominaisuudeksi tätä VW:n huollosta nimittivät, kun siitä heille viestitin.
Jeps, samoja kierroslukuja täälläkin. Auto ollut alla kolme viikkoa, joten en tiedä onko vain talvikelin juttuja.
Bensamoottori pärähtää pakkaskylmänä käyntiin kun akut on tyhjenee ja mittarin mukaan samalla lataa myös akkuihin lisää virtaa. Oli varsin veret pysäyttävä kokemus ensimmäistä kertaa liikennevaloissa -8 asteessa  :D Lähti ihan ekaa kertaa kone autoliikkeestä haun jälkeen käyntiin ja kävi aika rouheasti noilla kierroksilla. Voisi olla vielä sylinterilepuutusmoodissa - Näkeekö sitä jostain asetuksista?
Passat GTE Variant -17
A5

tietsit

Nyt kun on noita pakkasiakin saatu etelään, niin yllättäen pelkällä sähköllä menty vaikka oli -17.

Mutta olen todella pettynyt tuohon Car-Netin kautta ajastettavaan ilmastointiin. Vaikka olen asettanut lämmöt max/HI, niin ei toi auto kovinkaan lämmin ole aamulla. Näyttää käynnistävän n.30-35min ennen lähtöä tuon lämmityksen päälle. Auto siis 10A piuhassa kiinni ja ei latausta samaan aikaan. Olisi pitänyt kuitenkin ottaa se Webasto

biili_

Lainaus käyttäjältä: tietsit - 08.02.17 - klo:19:20
Nyt kun on noita pakkasiakin saatu etelään, niin yllättäen pelkällä sähköllä menty vaikka oli -17.

Mutta olen todella pettynyt tuohon Car-Netin kautta ajastettavaan ilmastointiin. Vaikka olen asettanut lämmöt max/HI, niin ei toi auto kovinkaan lämmin ole aamulla. Näyttää käynnistävän n.30-35min ennen lähtöä tuon lämmityksen päälle. Auto siis 10A piuhassa kiinni ja ei latausta samaan aikaan. Olisi pitänyt kuitenkin ottaa se Webasto

Webasto on kyllä ollut tosi hyvä. Ei ole pahemmin palellut kun autoon on mennyt. Sähköllä näyttää pääsevän -19 asteissakin, mutta moottoritiellä menee sitten hybridille noissa asteissa.

Kilometrit ovat jääneet vielä toistaiseksi noin 25km tietämille. Kulutus pyörii noin 30kWh/100km paikkeilla. Ilmastoinnille näyttää ~15km potentiaalia ja tuosta saa kilometrit kotiutettua ajopuolelle laittamalla lämmön low:lle tai pois kokonaan päältä. Itseltä ei ajomoodin valintaa löydy, niin sattuuko se Eco-moodi tuovan kuinka paljon ajokilometrejä normaali-moodiin verrattuna?

Laturi oli tosiaan vaihtunut nyt 10A:sta 8A:iin. Kuulemma tammikuun lopulla tullut myyjille tiedoite, että näin on tapahtunut. On se vaan hidas tuo 8A, kun lataus ottaa sen 5h40min..

teräksenharmaa

Seurailin tänään tuota tyhjäkäyntiä. Kyllä se tosiaan on siellä tuhannen yläpuolella. Ja kun tarkemmin ajattelee, niin eipä normalissa tyhjäkäynnissä oikein mitään ajatusta olisikaan. Silloin kun moottoria tyhjäkäytetään, niin siihen on joku syy kuten lämmittäminen. Tuo taitaa onnistua paljon fiksummmin kun laittaa moottotille vähän kuormaa lataamalla akkua ja nostaa hieman kierroksia. Matalilla kierroksilla tyhjäkäynti ei lämpene tai tee mitään muutakaan hyödyllistä ja tuon sijaan on parempi vain sammuttaa moottori.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: tietsit - 08.02.17 - klo:19:20
Nyt kun on noita pakkasiakin saatu etelään, niin yllättäen pelkällä sähköllä menty vaikka oli -17.

Ai ihan e-modella? En kovin paljon ole pakkasilla ajanut, lähinnä vain sellaisia lyhyitä pyrähdyksiä ja auto on tuonut mittaristoon yliviivatun e:n todella nopeasti tallista lähtemisen jälkeen ja sen jälkeen on päässyt pelkällä hybridillä. Mikähän tuohon oikein vaikuttaa...


Passat GTE Variant

TomiL

moro,

Oma GTE tilattiin syys/lokakuun vaihteessa ja auton sain 29.12.2016  - mukana tuli 10A laturi. Liekö ollut varaston viimeisiä ;-)

Auto oli viimeyön ulkona ja aamulla pakkasta -18 astetta. Webastolla auto lämpimäksi ja kun lähdettin nin moottori meni saman tien päälle. No junnu tarhaan muutaman kilsan päähän ja sielä sitten uusi startti niin työmatka 17 km tultiin pelkästään sähköllä vaikka pakkasta olikin. Eli sähköllä voinee ajaa kylmässäkin ja käytännössä vain 5-6  kilsan erotus toimintamatkassa -5 asteen pakkasiin.

Jostain luin että moottori pakotetaan välillä käyntiin jottei öljyyn kondensoituisi vettä jne jne... liekö tolla sitten vaikutusta jotta auton ajaa lämpöisestä tallista pakkaseen niin auto haluaa herkemmin käytellä polttomoottoria - tiedä sitten. Mutta kyllä täälläkin E-moodilla tänään tultiin 17 km matka kokonaan - tosin akku oli kyllä aivan tyhjä kun perille päästiin.

Saman olen todennut sähköllä lämmityksestä - oikeastaan luovun siitä -10 asteen jälkeen sillä se on aika puhditon kovemmilla pakkasilla.  Eli tuleville tilaajille ehdottomasti suosittelen webaston ottoa.

ajomoodi on mulla työajoissa ecolla - se tuo 0 - (-5) asteen keleillä aluksi noin 7 km lisää, mujtta loppumatkasta kun katson niin ero ei vaikuta kuin kilometrin enään. Eli käytännössä toi taitaa vaikuttaa eniten juuri lämmityksen kautta.. Ehkä sillä hieman saa pelinvaraa.....

Tyhjäkäynti on kyllä samoissa, ainakin näin pakkasilla... ensiviikolla luvattiin taas 5 astetta lämmintä joten täytyypä seurata tyhjäkäyntiä silloin, josko se sattuisi sitä jossain vaiheessa tekemään...

tietsit

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 09.02.17 - klo:08:26
Ai ihan e-modella? En kovin paljon ole pakkasilla ajanut, lähinnä vain sellaisia lyhyitä pyrähdyksiä ja auto on tuonut mittaristoon yliviivatun e:n todella nopeasti tallista lähtemisen jälkeen ja sen jälkeen on päässyt pelkällä hybridillä. Mikähän tuohon oikein vaikuttaa...

Ihan e-modella ollan menty. Ei käynnistänyt bensamoottoria edes motarilla 110km/h. Mulla ei ole ollut tallissa vaan katoksessa piuhan päässä eikä ole webastoa valitettavasti.

fleetwood

Hyvä kuulla että autossa ei ole vain tyhmää automatiikkaa, joka estäisi e-moden jos lämpötila on -10 tai alle, vaan tuo riippuu myös jostain muusta.

Omassa tapauksessani avainsana on ilmeisesti liian lyhyet ajomatkat, jolloin moottori tai akut eivät ehdi lämmitä tarpeeksi ja siksi e-mode on estetty.
Passat GTE Variant

Sulo Wilen

Lainaus käyttäjältä: tietsit - 09.02.17 - klo:12:09
Ihan e-modella ollan menty. Ei käynnistänyt bensamoottoria edes motarilla 110km/h. Mulla ei ole ollut tallissa vaan katoksessa piuhan päässä eikä ole webastoa valitettavasti.

Minulla on samanlaisia kokemuksia. Auto käyttää hybrid -moodia vain akun loppuessa tai jos vahingossa olen sen napista päälle laittanut. Vahinkotapauksissa sähköajoa ei kuitenkaan saa välittömästi takaisin päälle, vaan moottori käy minuutin verran. Näin siis Etelä-Suomen kovimmillakin pakkasilla lähes -20 asteeseen saakka.

Kokeilin tässä myös ensimmäistä kertaa matka-ajoa GTE:llä. Matkaa kertyi hieman vajaat 300 km yhteen suuntaa. Kulutus oli mennessä auton ilmoituksen mukaan 5,2 ja tullessa 5,7 l/100 km. Ero johtuneen pääasiassa kelistä, joka paluumatkalla oli loskainen. Valta-osa matkasta oli moottoritietä ja vauhti vakionopeudensäätimellä 110 km/h.

Samalla matkalla sattui tällainen tapaus: Ohituskaistalle lähtiessäni ajattelin tehostaa ohitusta painamalla GTE-nappia. Katsomatta nappia painoin sitä. Painoinkin vahingossa viereistä virtanappia, joka tietenkin katkaisi autosta virran. Virran sain toki autosta päälle uudelleen napista, mutta vedon päälle saaminen vaati vaihteiston käyttämistä P-asennolla. Sitä taas en voinut tehdä vauhdissa. Ei auttanut kuin pysäyttää auto ohituskaistalle, laittaa vaihde P:lle, käynnistää auto uudelleen ja lähteä liikkeelle. Tämän kokemuksen perusteella virtanapin paikka olisi kyllä jossakin kauempana GTE-napista.

fleetwood

Ei mennyt tänäänkään e-modella, pakkasta vähän yli kymmenen astetta.

Mutta. äsken tapahtui jotain muuta kummaa. Nyt olen ihmeissäni. Käytiin tytön kanssa kauppakeskuksessa ja paluumatkalla keskiruutuun tuli jonkunlainen taloudellisuusopastusruutu, jossa oli mitä lie taloudellisuusajovinkkejä ja joitain pyöreitä mittareita, jotka kuitenkaan eivät näyttäneet mitään. Eikä siinä vielä kaikki, Car-valikkoon ilmestyi vanhojen tuttujen e-näytöt, ajotiedot ja ajoneuvotila vaihtoehtojen lisäksi uusi 'Mukavuusvarusteet'. 11 kuukautta olen tuolla ajanut ja ikinä siellä ei tuollaista ole ollut... Lisäksi keskiruudun energiavirtauskaavio oli pimeänä, näytti vain auton ja sähökilometrejäkin näytti nollaa. Mittaristossa nuo näkyi ihan normaalisti. Joku toimintahäiriö kai, toimiikohan huomenna oikein  ::)

Saisikohan tähän vielä nappaamani kuvan, näyttääkö kenestäkään tutulta?

Passat GTE Variant

biili_

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 09.02.17 - klo:20:03
Saisikohan tähän vielä nappaamani kuvan, näyttääkö kenestäkään tutulta?



Eipä kyllä omasta tuommoista löydy. Skodissa taisi vähän saman tyylinen olla, josta näki juurikin litroina eri härpäkkeiden kulutuksen.

Tänäänkin tuli -20C ajettua pelkällä E-moodilla. Pihasta kun lähtee, niin auto haluaa lähtä hybridillä ja saattaa E:n päällä olla poikkiviiva jonkin aikaa (~1km), mutta sitten se poistuu ja voi E-moodin laittaa päälle. Tuohan voi olla vaikka joki softa-juttu, että miten antureita luetaan tai sitten lämmitetään polttomoottoria, että milloin e-moodin voi laittaa päälle.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Sulo Wilen - 09.02.17 - klo:15:28
Samalla matkalla sattui tällainen tapaus: Ohituskaistalle lähtiessäni ajattelin tehostaa ohitusta painamalla GTE-nappia. Katsomatta nappia painoin sitä. Painoinkin vahingossa viereistä virtanappia, joka tietenkin katkaisi autosta virran. Virran sain toki autosta päälle uudelleen napista, mutta vedon päälle saaminen vaati vaihteiston käyttämistä P-asennolla. Sitä taas en voinut tehdä vauhdissa. Ei auttanut kuin pysäyttää auto ohituskaistalle, laittaa vaihde P:lle, käynnistää auto uudelleen ja lähteä liikkeelle. Tämän kokemuksen perusteella virtanapin paikka olisi kyllä jossakin kauempana GTE-napista.

Siis oikeesti, voiko noin tosiaan käydä? Kuulostaa uskomattomalta. Itsehän en tunne GTE:n kabiinin nappijärjestystä, mutta kyllä on tavallisen p*skaa suunnittelua Volkkarilla, jos laitetaan yhtään mikään ajon aikana mahdollisesti tarvittava toiminto virtanapin kanssa lähekkäin. Ja shaipaa on myös tuo, että pitää käyttää P:llä, jos vauhdissa käyttää virrat hetkellisesti poissa päältä, ja jos haluaa vedot takaisin. 
Octavia III RS TDI

puolihop

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 09.02.17 - klo:20:24
Eipä kyllä omasta tuommoista löydy. Skodissa taisi vähän saman tyylinen olla, josta näki juurikin litroina eri härpäkkeiden kulutuksen.


Octavia 3:ssa on ainakin juuri tuommoinen mukavuusvarusteet kohta, joka näyttää eri lisälaitteiden kulutuksen litroina. Siinä näkyy esim. webasto, takalasin lämmitys, penkinlämmitys, ilmastointi yms. riippuen siitä mitä on päällä.

TAG

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 09.02.17 - klo:20:37
Siis oikeesti, voiko noin tosiaan käydä? Kuulostaa uskomattomalta. Itsehän en tunne GTE:n kabiinin nappijärjestystä, mutta kyllä on tavallisen p*skaa suunnittelua Volkkarilla, jos laitetaan yhtään mikään ajon aikana mahdollisesti tarvittava toiminto virtanapin kanssa lähekkäin. Ja shaipaa on myös tuo, että pitää käyttää P:llä, jos vauhdissa käyttää virrat hetkellisesti poissa päältä, ja jos haluaa vedot takaisin.
Mietin myös tilannetta Saksan autobahnilla, kuin 180km lasissa teet ohitusta vasemmalla kaistalla ja sitten sun pitää pysähtyä siihen 280km kulkevien Audien kaistalle starttailemaan. Se olisi 99% varmuudella kuolema niillä teillä. Käsittämätön moka, jos tosiaa noin on, että auto pitää käyttää P:llä vahinkopainalluksen jälkeen. Olisikohan N-riittänyt? Ainakin diesel käynnistyy sillä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Sulo Wilen - 09.02.17 - klo:15:28
Samalla matkalla sattui tällainen tapaus: Ohituskaistalle lähtiessäni ajattelin tehostaa ohitusta painamalla GTE-nappia. Katsomatta nappia painoin sitä. Painoinkin vahingossa viereistä virtanappia, joka tietenkin katkaisi autosta virran. Virran sain toki autosta päälle uudelleen napista, mutta vedon päälle saaminen vaati vaihteiston käyttämistä P-asennolla. Sitä taas en voinut tehdä vauhdissa. Ei auttanut kuin pysäyttää auto ohituskaistalle, laittaa vaihde P:lle, käynnistää auto uudelleen ja lähteä liikkeelle. Tämän kokemuksen perusteella virtanapin paikka olisi kyllä jossakin kauempana GTE-napista.
Olen samaa mieltä siitä, että virtanappi menee aivan liian helposti sekaisin noiden ajotilan valinnan nappien kanssa. Siksi itse välttäisin kesken minkään hektisemmän tilanteen tuon napin käyttöä, vaan polkisin kaasua niin syvälle, että kick down ottaisi mukaan sähkömoottorin. Muistaakseni ohjekirjassa lukee vähän siihen suuntaan, että noin saa käyttöön kaiken käytettävissä olevan tehon.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: TAG - 09.02.17 - klo:20:50
Mietin myös tilannetta Saksan autobahnilla, kuin 180km lasissa teet ohitusta vasemmalla kaistalla ja sitten sun pitää pysähtyä siihen 280km kulkevien Audien kaistalle starttailemaan. Se olisi 99% varmuudella kuolema niillä teillä.
Mikset rullailisi tuossa tilanteessa oikeanpuoleisimmalle kaistalle ja sieltä lopulta pientareelle? Ei kai ole mitään järkeä jäädä siihen kaikkein vaarallisimpaan paikkaan.

TAG

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.02.17 - klo:23:00
Mikset rullailisi tuossa tilanteessa oikeanpuoleisimmalle kaistalle ja sieltä lopulta pientareelle? Ei kai ole mitään järkeä jäädä siihen kaikkein vaarallisimpaan paikkaan.
Ei siinä viereisellä kaistallakaan mitenkään hitaasti ajeta ja autoja on yleensä enemmän kuin mitä meidän poliitikot haluavat meidän tietävän, ruuhkaisuutta selitellessään, lisäverojen kiilto silmissään. Jos nopeutesi putoaa nopeasti alemmas, niin voipi tulla kiire ehtiä vaihtaa yhtään minnekään, 130km lasissa nekin siitä ohi menee. Ja sitten se oikeanpuoleinen kaista on täynnä puolalaisia rekkoja ja ei mitenkään terveellinen vaihtoehto sekään pysäyttämiselle tai ylipäänsä sekaan sukeltamiselle.

Sulo Wilen

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.02.17 - klo:23:00
Mikset rullailisi tuossa tilanteessa oikeanpuoleisimmalle kaistalle ja sieltä lopulta pientareelle? Ei kai ole mitään järkeä jäädä siihen kaikkein vaarallisimpaan paikkaan.

Joo, toki. Minun tapauksessani oli tietenkin kyseessä kotoinen Suomi, jossa ohituskaistat ovat lähes aina ylämäessä. Ja ohituskaistaahan käytetään ohitettaessa, eli oikealla puolella on auto tai autoja, joten ei sinne noin vain suhauteta. Näissä sähköhärveleissä et edes moottorin äänen loppumisesta kuule, että olet ongelmissa, joten asian oivaltamiseen meni muutama sekunti. Sen jälkeen ylämäkeen hiipuneella vauhdilla olisi saattanut olla kohtalokasta tunkea enää edes sen hitaamman kaistan läpi pientareelle.

Minun erehdystäni selittänee joillekin GTE:tä omistamattomille se, että nuo ajomoodivalinnat ja tämä GTE-valinta ovat keskikonsolissa sellaisten integroitujen nappien takana. Eli eivät juurikaan erotu muusta keskikonsolista. Virtanappi taas on niiden jälkeen selkeästi erottuva ja koholla oleva pyoreä nappi. Totta kai ensimmäistä kertaa tuota sitten sokkona painaessani painoin sitä kojelaudan ainoaa erottuvaa nappia. Hyvää tuossa oli, että en varmaankaan tee tuota virhettä toista kertaa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: TAG - 10.02.17 - klo:00:02
Ei siinä viereisellä kaistallakaan mitenkään hitaasti ajeta ja autoja on yleensä enemmän kuin mitä meidän poliitikot haluavat meidän tietävän, ruuhkaisuutta selitellessään, lisäverojen kiilto silmissään. Jos nopeutesi putoaa nopeasti alemmas, niin voipi tulla kiire ehtiä vaihtaa yhtään minnekään, 130km lasissa nekin siitä ohi menee. Ja sitten se oikeanpuoleinen kaista on täynnä puolalaisia rekkoja ja ei mitenkään terveellinen vaihtoehto sekään pysäyttämiselle tai ylipäänsä sekaan sukeltamiselle.
Niin no sulla oli kuitenkin se 180 lasissa, joten on siinä aikaa ja nopeutta siirtyä kaista kerrallaa oikealle ja lopulta pientareelle. Saksassa vieläpä annetaan tilaa esimerkillisesti kaistaa vaihtaville. Vielä en näe ensimmäistäkään perusteltua syytä jäädä sinne vasemmanpuoleiselle kaistalle.

fleetwood

Tänään oli mukavuusvarusteet-ruutu hävinnyt ja kaikki oli kuten ennenkin. Tilapäisesti joku bitti poikittain, kuten vähän arvelinkin.
Passat GTE Variant

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 10.02.17 - klo:10:06
Niin no sulla oli kuitenkin se 180 lasissa, joten on siinä aikaa ja nopeutta siirtyä kaista kerrallaa oikealle ja lopulta pientareelle. Saksassa vieläpä annetaan tilaa esimerkillisesti kaistaa vaihtaville. Vielä en näe ensimmäistäkään perusteltua syytä jäädä sinne vasemmanpuoleiselle kaistalle.

Ã,,lkää nyt isot pojat kiistelkö siitä että mitä kaistaa kannattaa kenenkin ajaa, kun kysymys oli pohjimmiltaan siitä, että nappi (tai napit) on väärässä kohtaa autossa ja pitäisi olla "teknisesti" estetty ettei noin voi käydä ajaessa (esim. 100km/h).
Octavia III RS TDI

Sulo Wilen

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 10.02.17 - klo:10:15
Ã,,lkää nyt isot pojat kiistelkö siitä että mitä kaistaa kannattaa kenenkin ajaa, kun kysymys oli pohjimmiltaan siitä, että nappi (tai napit) on väärässä kohtaa autossa ja pitäisi olla "teknisesti" estetty ettei noin voi käydä ajaessa (esim. 100km/h).

Juuri noin!

Hieman aiheesta sivuun, mutta tarpeellista: onko kukaan keksinyt kuinka Passatin navin saisi varoittamaan kameratolpista?

tietsit

Lainaus käyttäjältä: Sulo Wilen - 10.02.17 - klo:10:34
Juuri noin!

Hieman aiheesta sivuun, mutta tarpeellista: onko kukaan keksinyt kuinka Passatin navin saisi varoittamaan kameratolpista?

https://www.dropbox.com/sh/kod79b61eukworp/AAAgUPBgioXvvYLfsfjUGiyAa?dl=0
tuolta saa ladattua kamerat. Tosin saan ne vaan näkymään kartalla, en hälyttämään.

DJDH

Vielä kun ne saisi näkymään AID:llä, niin toimisi paremmin. Nyt näkyy vain soittimen navinäytöllä.
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy