Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

SPK

Käsittääkseni syö auton 12V akkua ihan "normaalisti".

Akku lataantuu ajossa ajoi sitten aähköllä tai bensalla, samoin suurjänniteakkua ladattaessa myös 12V akkua ladataan eli siitä pidetään huolta koko ajan.

Webasto on lisävaruste, tuntuu niin kätevältä että suosittelen ruksimaan vaikka omaa kokemusta onkin vasta tuhannen km kuukauden ajalta.

Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen autoon, oma ajelu on pääasiassa lähiöpörräämistä joka menee nyt ihan sukkasillaan.


Mika2

"Webasto on lisävaruste, tuntuu niin kätevältä että suosittelen ruksimaan vaikka omaa kokemusta onkin vasta tuhannen km kuukauden ajalta."

Itsellä myös noin kuukauden ikäinen Passat Webastolla, joten pakko kysyä; oletko laittanut aamuisin pöhisemään, vaikka ollaan vielä selkeästi plus asteilla? -Nimimerkki pakkasia odotellessa  :P

SPK

Ei ole tallissa ollut niin viileetä että tarvisi laittaa pöhinää päälle mutta kerran piti pysähtyä P-alueelle kesken ajon alkuyöstä kun muksu alkoi huutaa ruokaa. Siinä kun takapenkillä maitobaari aukesi laitoin webaston pitämään auton lämpöisenä ja olihan se aika makoisaa.

TomiL


Autoa ilmeisesti pystyy lämmittämään sen ollessa latauksessa sähkön avulla. Mites olette (vai onko vielä kukaan) talvella tehneet; leudot pakkaset sähkön avustuksella ja pakkasen kiristyessä webastoa avuksi? vai miten toi jako kannnattaa tehdä?

fleetwood

Auton sähkölämmitin ei lämmitä moottoria, vaan pelkästään sisätiloja. Jos on tarpeeksi pakkasta tai ei ole sähköä koko matkaan, niin webasto on ihan jees..
Passat GTE Variant

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 05.09.16 - klo:15:07
Nuo noin kahden litran keskikulutukset ovat kyllä kovia lukemia!

GTE kiinnostaa kovasti meikäläistä myös. Miten ne toimii talvella? Luin että pelkällä akulla eivät suostu liikkumaan alle -10 asteessa. Kuinka paljon tämä vaikuttaa keskikulutukseen talvikeleissä? Entä lämmitys esim. 0 ja -10 asteen välissä, jos liikkeelle lähdetään vain sähköllä? Webasto vakiona? Ja Webastoon liittyen, käyttääkö se ns. auton akkua vai hybridin akkua? Jos vaikka mainitulla lämpötilavälillä ajelee vain sähköllä, niin syökö Webasto auton perinteisen akun tyhjäksi ja sitten ei lähdetäkään?

Tämmösiä käytännön kysymyksiä toivottavasti tulevaisuuden autonhankintaan... :)
Pääseehän tuolla vaikka nollan litran lukemiin, kunhan muistaa vain ahkerasti ladata ja ajaa vain lyhyitä etappeja. Pelkkä bensankulutus ei paljoa kerro, vaan vaatii rinnalleen sähkönkulutuksen.

Uskon, että alle 10 asteen pakkasissa kulutuslisä tulee olemaan selvä. Kun lähtee liikkeelle hybridimoodissa, niin moottori käyttää ensin itsensä ja katalysaattorit lämpimäksi, ennen kuin moottoria aletaan sammuttelemaan. Eiköhän näin mennä talvellakin sillä erotuksella, että tuo lämmitysvaihe ottaa hieman enemmän aikaa ja jos ilmastointi vaatii paljon lämpöä sisätiloihin, niin moottori on sammuksissa lyhyempiä pätkiä kuin lämpimämmillä keleillä.

Eiköhän Webasto toimi 12 voltin akulla, mutta mielenkiintoista tässä on se, että miten se vaikuttaa startteihin. Ymmärtääkseni periteistä starttimoottoria ei ole, vaan polttomoottori käynnistetään hybriditekniikan sähkömootorilla, joka ottaa sähkönsä korkeajänniteakusta. Ainakaan itse en ole kuullut perinteisen starttimoottorin ääniä. Voisin arvata, että 12 voltin akulle ei ole perinteistä laturiakaan, vaan sekin saa sähkönsä korkeajännitejärjestelmästä jännitteen alennuksen jälkeen.

TomiL

nyt kun mielessään tätä autoa speksaa niin mikäs valo-systeemi tuohon kannattaa valita? LED paketti tulee käytännössä kaupan päälle mutta ne muut dynamic yms. paketit. Käytännössä ajo on kylä-ajoa mutta jokusen kerran vuodessa tulee eksyttyä tuonne Suomen pimeälle puolelle useamman sadan kilsan matkalle. Kannattko siis valita jotain lisää vaiko mennä perussetillä, onko noista muista oikeesti mitään hyötyä?

Nipper

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.09.16 - klo:22:45
Pääseehän tuolla vaikka nollan litran lukemiin, kunhan muistaa vain ahkerasti ladata ja ajaa vain lyhyitä etappeja. Pelkkä bensankulutus ei paljoa kerro, vaan vaatii rinnalleen sähkönkulutuksen.
No toki niinkin. Mutta juuri tuollaista käyttäjien itse raportoimaa pidemmän aikavälin keskikulutusta ajattelin. Ja se lopulta merkitseekin pelkästään. Itsellä esim. ajoa tulee kuitenkin 50-100 km päivässä, joten aina en tulisi vain sähköllä pääsemään.
Sähkönkulutus toki pitää huomioida, mutta se on kuitenkin vain luokkaa 2â,¬/100km, joka on "ilmaista". Oma nykyinen diesel vie kuitenkin luokkaa 6â,¬/100km +dieselveron, 1,20 â,¬/pv. Tuollasella GTE:llä menisin siis työmatkat pelkällä dieselverolla...  8)

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.09.16 - klo:22:45
Uskon, että alle 10 asteen pakkasissa kulutuslisä tulee olemaan selvä. Kun lähtee liikkeelle hybridimoodissa, niin moottori käyttää ensin itsensä ja katalysaattorit lämpimäksi, ennen kuin moottoria aletaan sammuttelemaan. Eiköhän näin mennä talvellakin sillä erotuksella, että tuo lämmitysvaihe ottaa hieman enemmän aikaa ja jos ilmastointi vaatii paljon lämpöä sisätiloihin, niin moottori on sammuksissa lyhyempiä pätkiä kuin lämpimämmillä keleillä.
Silläpä se käytäntö kiinnostaakin. Uusimmassa VW-lehdessä käyttäjä raportoi että lataustilassakin kulutus oli jotain 4-5 l/100km, joten sikäli sekin puoli tuntuisi olevan kunnossa. Ja taas vie mun dieselkin talvella noin 50% enemmän kuin kesällä, jossa webasto mukana.

Lainaus käyttäjältä: SPK - 05.09.16 - klo:18:14
Käsittääkseni syö auton 12V akkua ihan "normaalisti".
Akku lataantuu ajossa ajoi sitten aähköllä tai bensalla, samoin suurjänniteakkua ladattaessa myös 12V akkua ladataan eli siitä pidetään huolta koko ajan.
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.09.16 - klo:22:45
Eiköhän Webasto toimi 12 voltin akulla, mutta mielenkiintoista tässä on se, että miten se vaikuttaa startteihin. Ymmärtääkseni periteistä starttimoottoria ei ole, vaan polttomoottori käynnistetään hybriditekniikan sähkömootorilla, joka ottaa sähkönsä korkeajänniteakusta. Ainakaan itse en ole kuullut perinteisen starttimoottorin ääniä. Voisin arvata, että 12 voltin akulle ei ole perinteistä laturiakaan, vaan sekin saa sähkönsä korkeajännitejärjestelmästä jännitteen alennuksen jälkeen.
Kuullostaa loogiselta ja fiksulta tekniikalta.  :)

Nipper

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 05.09.16 - klo:22:02
Auton sähkölämmitin ei lämmitä moottoria, vaan pelkästään sisätiloja. Jos on tarpeeksi pakkasta tai ei ole sähköä koko matkaan, niin webasto on ihan jees..

Okei. Eli siis tämä sisätilojen sähkölämmitin on vakiona? Ja se siis toimii halutessaan aina kun auto on latauspiuhan perässä?

Onko sulla fleetwood kokemusta talviajosta alkuvuodelta? Sori jos asia on jo käsitelty, löysin tämän aiheen vasta eilen. :)

Foxit

Nipper, kannattaa katsastaa myös Golf käyttäjien kokemukset GTE-mallista. Tuolta löytyy kokemuksia myös talviajoista. Alhaiset kulutuslukemat muuttuu kelien kylmetessä hieman korkeammiksi. Tässä lisää aiheita:
http://www.autostadium.fi/index.php?topic=1142.0
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=20257.30
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 06.09.16 - klo:10:19
Uusimmassa VW-lehdessä käyttäjä raportoi että lataustilassakin kulutus oli jotain 4-5 l/100km, joten sikäli sekin puoli tuntuisi olevan kunnossa.
Jos puhutaan samasta lataustilasta eli akkuja ajon aikana lataavasta tilasta, niin kulutus on kyllä paljon enemmän kuin tuo. 4-5 litraa on ennemminkin hybriditilan kulutus.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 06.09.16 - klo:10:19
Sähkönkulutus toki pitää huomioida, mutta se on kuitenkin vain luokkaa 2â,¬/100km, joka on "ilmaista". Oma nykyinen diesel vie kuitenkin luokkaa 6â,¬/100km +dieselveron, 1,20 â,¬/pv. Tuollasella GTE:llä menisin siis työmatkat pelkällä dieselverolla...  8)
Silläpä se käytäntö kiinnostaakin. Uusimmassa VW-lehdessä käyttäjä raportoi että lataustilassakin kulutus oli jotain 4-5 l/100km, joten sikäli sekin puoli tuntuisi olevan kunnossa.

Todellakin, sähkö on jokseenkin ilmaista bensiiniin verrattuna. Usein jopa onkin ilmaista, koska monien julkisten latauspaikkojen sähkö on vielä täysin ilmaista. Itse en ole lähtenyt autoon ladattua sähköä spritmonitoriin raportoimaan, koska auto ei osaa mitenkään kertoa paljonko sähköä on ladattu ja tiedolla on lähinnä informatiivinen arvo. Talliin laitoin kyllä energiankulutusmittarin, jolla seurailen asiaa kuukausitasolla; Viime kuussa auton lataamiseen meni sähköä 13â,¬ edestä, tankannut en koko kuukauden aikana (bensiiniä tosin meni jonkun verran koska en aja pelkästään kaupungissa) ja kilometrejä tuli n. 2000... 

Passat GTE Variant

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 06.09.16 - klo:10:21
Okei. Eli siis tämä sisätilojen sähkölämmitin on vakiona? Ja se siis toimii halutessaan aina kun auto on latauspiuhan perässä?

Onko sulla fleetwood kokemusta talviajosta alkuvuodelta? Sori jos asia on jo käsitelty, löysin tämän aiheen vasta eilen. :)

Kyllä, autossa on vakiona sähkölämmitys sisätiloille ja haluttaessa se lämmittää sisätilat jopa ilman että autossa on kiinni latauspiuha.

Ei ole vielä talviajokokemuksia ja tuskin on kenelläkään, koska ensimmäiset autot tulivat maahan vasta keväällä. Kannattaa vilkuilla Golf GTE kuskien kokemuksia aiheesta, siinähän on ihan sama tekniikka.

Passat GTE Variant

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 06.09.16 - klo:11:38
Todellakin, sähkö on jokseenkin ilmaista bensiiniin verrattuna. Usein jopa onkin ilmaista, koska monien julkisten latauspaikkojen sähkö on vielä täysin ilmaista. Itse en ole lähtenyt autoon ladattua sähköä spritmonitoriin raportoimaan, koska auto ei osaa mitenkään kertoa paljonko sähköä on ladattu ja tiedolla on lähinnä informatiivinen arvo.
Itse en vain oikein keksi mitään arvoa bensakulutuksen ilmoittamiselle, jos ajaa sähköllä. Autosta saa irti pitkän aikavälin ja edellisestä tankkauksesta lähtien käytetyn sähkön määrän. Noissa ei taida olla lataushäviöitä mukana, mutta kai ilman noita häviöitäkin pärjää.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 06.09.16 - klo:12:30
Itse en vain oikein keksi mitään arvoa bensakulutuksen ilmoittamiselle, jos ajaa sähköllä. Autosta saa irti pitkän aikavälin ja edellisestä tankkauksesta lähtien käytetyn sähkön määrän. Noissa ei taida olla lataushäviöitä mukana, mutta kai ilman noita häviöitäkin pärjää.

Ilmoita itse mitä tahdot, itseäni kiinnostaa kulutus lähinnä kustannusmielessä ja bensiini nyt sattuu olemaan monin verroin kalliimpaa kuin sähkö. Auton akkuun ladatun sähkön mittaan vain kk-tasolla kotilaturin pistorasiasta, se riittää minulle erinomaisen hyvin.
Passat GTE Variant

SPK

Samoja asioita itse funannut kulutuksen suhteen.
Polttoaineen kulutusta on tottunut seuraamaan historian takia. ei mene montaa vuotta kun tarkkaillaan huomattavasti tarkemmin sähkön kilowattitunteja.

Itsellä sähkötolppa kuuluu parkkipaikan hintaan joten ei tule pahemmin sähkönkulutusta seurattua.

Bensankulutusta kyllä seuraa hymyssä suin.  :D

Pelkkä bensamoottorin kulutushan ei ole mitenkään uutisoitavan pieni normaalia raskaammassa autossa.

Pitkis7

Variant harkinnassa ja mietin mitä lisävarusteita siihen ruksaisin.
Omistajat antakaa kommentteja:
- ACC - Toimiiko joka säällä niinkuin pitäisi? Koeajolenkillä toimi ainakin kivasti verrattuna vakiovakkariin.
- Dynaamiset LED-takavalot. - Muutaman satasen juttu, en ole nähnyt livenä miltä näyttävät...
- Travel-paketti + Digimittaristo - Tuntuu pakkohankinnalta "sähköautoon". Navigaattorin peilaus näytön keskelle aika jees, mutta onko navi ajantasainen esim. Hereen verrattuna? Saako näyttöön peilattua Android-puhelin näytön vai pelkän iPhonen?

Webasto ja avaimeton kulku tulee otettua anyway. Uusissa tehdastilauksissa mukana tulee näköjään myös Easy Close,
Passat GTE Variant -17
A5

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Pitkis7 - 06.09.16 - klo:19:44
- Travel-paketti + Digimittaristo - Tuntuu pakkohankinnalta "sähköautoon". Navigaattorin peilaus näytön keskelle aika jees, mutta onko navi ajantasainen esim. Hereen verrattuna? Saako näyttöön peilattua Android-puhelin näytön vai pelkän iPhonen?

Volkswagen käyttää Heren karttoja. Saksalaiset autotehtaat ostivat Heren Nokialta vuosi sitten. Oman kokemuksen perusteella Google Maps on paljon ajantasaisempi kuin Heren autokartat, eli Nokia tai sittemmin saksalaiset autotehtaat eivät oikein pärjää Googlen karttojen päivittymisnopeudelle. Autoon integroitu navigaattori on kyllä muuten paljon käyttökelpoisempi kuin puhelinnavigaattori, varsinkaan kun mun vuosimallissa ei ole CarPlaytä tai Android Autoa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Pitkis7 - 06.09.16 - klo:19:44
- Travel-paketti + Digimittaristo - Tuntuu pakkohankinnalta "sähköautoon". Navigaattorin peilaus näytön keskelle aika jees, mutta onko navi ajantasainen esim. Hereen verrattuna? Saako näyttöön peilattua Android-puhelin näytön vai pelkän iPhonen?
Android Auto pelaa hienosti ainakin S7 Sampan kanssa. Ei voi oikein puhua näytön peilaamisesta, koska tuo AA on oikeastaan ihan oma käyttöliittymä joihinkin puhelimen sovelluksiin. Perusnäkymä on vähän Google Now:n kaltainen. Google Maps toimii tosi hyvin. Ehkä parasta on se, kun Whatsapp lukee sinulle viestisi ja voit sanella englanniksi lähetettävän viestin.

Miinuksia siitä, että Mapsiä ei saa näkymään digiittaristoon, vaan on tyydyttävä keskusnäyttöön ja jotain epämääräisyyttä tuntuu olevan myös siinä, millä kielellä sanelu ja lukeminen toimivat. Välillä englanninkielisiä viestejä lukee aito suomalainen rallinainen ja välillä suomeksi tulleita viestejä lukee jenkkinainen omalla lausunnallaan. Tuo voi johtua siitä, kun Suomi ei kuulu vielä virallisesti AA:n tuettuihin maihin tai sitten en vaan osaa.

Pitkis7

Varmastikin androidin ominaisuuksia ettei aina pelitä suomeksi vaikka vaihtaa asetuksista suomen oletuskieleksi.

Latausta en pysty kerrostaloasujana tekemään, duunissa onneksi. (Kunnes verottaja päättää että sekin on verotettavaa tuloa...) Kuinkahan monta kilometriä  normaalilla puolen tunnin kauppareissulla saa akkuihin ladattua? Taitaa nuo kauppakeskusten latauspisteet olla aika hitaita.

Mikähän on todellinen kulutus jos akkuja ei lataa ollenkaan?
Passat GTE Variant -17
A5

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Pitkis7 - 06.09.16 - klo:22:03
Latausta en pysty kerrostaloasujana tekemään, duunissa onneksi. (Kunnes verottaja päättää että sekin on verotettavaa tuloa...) Kuinkahan monta kilometriä  normaalilla puolen tunnin kauppareissulla saa akkuihin ladattua? Taitaa nuo kauppakeskusten latauspisteet olla aika hitaita.

Mikähän on todellinen kulutus jos akkuja ei lataa ollenkaan?
Ei puolessa tunnissa kymmenellä ampeerilla kovin montaa kilometriä lataa. Jos haarukoimaan lähtisi vaikka siitä, täysi lataus riittää 40 kilometriin ja siihen aikaa kuluu reilu neljä tuntia. Puolessa tunnissa lataa vain muutaman kilometrin.

Minullakaan ei ole oikein mahdollisuutta ladata akkuja. Sanoisin, että käytöstä riippuen GTE:n kulutus on 4-7 l/100km ainakin näin sulan maan aikaan. Käyttö tietenkin vaikuttaa rajusti kulutukseen, mutta jos itse vertaan vaikka edelliseen eli Ocu3 RS:ään, niin 1-2 litraa vähemmän tämä GTE Passat syö. Auto, Motor und Spotin vertailussa GTE:n kulutus oli litroissa hyvin lähellä parilitraista perusdieseliä 220 hv 2.0 TSI syödessä noin neljäsosan enemmän. Tuo neljäsosa on aika lähellä totuutta myös vertailussani Ocuun.

SPK

Lainaus käyttäjältä: Pitkis7 - 06.09.16 - klo:22:03
Latausta en pysty kerrostaloasujana tekemään, duunissa onneksi. (Kunnes verottaja päättää että sekin on verotettavaa tuloa...) Kuinkahan monta kilometriä  normaalilla puolen tunnin kauppareissulla saa akkuihin ladattua? Taitaa nuo kauppakeskusten latauspisteet olla aika hitaita.

Kuten aiemminkin todettu auton mukana tulee kaksi latauskaapelia.
"pikalataus"kaapeli jolla akut täyttyy 2,5 tunnissa. = noin 3min/km.
Näitä pikalataustöpseleitä on suurin osa julkisista latauspaikoista. Ainoastaan Stockalla olen nähnyt perinteisen Schukopistokkeen.

Lisäksi tulee 8/10A latauskaapeli jolla 0-100% menee reilut 4h.
Tämä on mulla kotitöpselissä kiinni koko ajan ja auto lataa sillä itsensä aamuksi aina valmiiksi siten että aina ladataan 60% tasoon heti ja sataan sitten ennen lähtöä.

Fleetwoodin mallia seuraten tilasin autoon 16A latauskaapelin briteistä.
Se lataa käytännössä samalla teholla kuin pikalatausasemakin eli auton maks teholla.

Jostain syystä pikalatausaseman jälkeen range näyttää 50km ja kotoa lähdettäessä 47km..

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: SPK - 07.09.16 - klo:06:54
Ainoastaan Stockalla olen nähnyt perinteisen Schukopistokkeen.

Itse olen törmännyt näihin 16A schuko-latauspaikkoihin aika useinkin ja sikäli se briteistä tilaamani 16A matkalaturi on ollut ihan pätevä.

Passat GTE Variant

Takapainoinen Taapertaja

Auto on valmistunut ja toimitukseen kuulemma noin 2 viikkoa. Latauspaikkakartoitus ensi viikolla.

Oletteko tilanneet noita kiinteitä asemia koteihinne, ja jos olette niin millaisia kokemuksia on kertynyt? Onko kiinteäjohtoinen ja pistorasiallinen järkevämpi valinta? Vai kenties auton peruskaapeli normaalista 16A pistorasiasta tallin seinästä.

Moneen kertaan varmaan kysyttyjä aiheita, mutta mietityttää. Lataus itselläni tapahtuu pääosin yöllä, joten kiirettä ei ole.

Pitkis7

Auto tilauksessa joten aikaa kysellä tyhmiä  :)

Travel-paketin mukana tuli 3-vuoden Car-Net.
Sivusto jossa tuotetta esitellään on varsin niukka:
Mobiilista saa sen mukaan kesäkuumalla ilmastoinnin päälle jo valmiiksi, mutta toimiiko vastaava ohjaus myös webastolle?

Matkareitin/määränpään saanee syötettyä navigaattoriin jo etukäteen?
Passat GTE Variant -17
A5

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Pitkis7 - 06.10.16 - klo:18:43
Auto tilauksessa joten aikaa kysellä tyhmiä  :)

Travel-paketin mukana tuli 3-vuoden Car-Net.
Sivusto jossa tuotetta esitellään on varsin niukka:
Mobiilista saa sen mukaan kesäkuumalla ilmastoinnin päälle jo valmiiksi, mutta toimiiko vastaava ohjaus myös webastolle?

Onnea vaan tulevalle autolle  :)

Car-net ei ohjaa webastoa, vaan webastolle tulee oma, ihan tavallinen kauko-ohjain. Sinänsä sääli, olisi ollut paljon kätevämpi ohjata sitä puhelimesta. Erillinen kauko-ohjain on kyllä varmaan luotettavampi, mutta onneksi Car-Net on ollut viime aikoina vähän luotettavampi kuin aluksi.

Lainaa
Matkareitin/määränpään saanee syötettyä navigaattoriin jo etukäteen?

Saa. Lisäksi sinne voi viedä koneelta tai puhelimelta omia suosikkeja ym.

Edit: Ja tuossa alhaalla signaturessa pitäisi lukea tällä hetkellä n. 1,8 l/100 km, mutta kun ei ole tarvinnut käydä tankilla puoleentoista kuukauteen  ;D
Passat GTE Variant

Takapainoinen Taapertaja

Vajaa viikko takana GTE:llä, ja ajettelin kirjoittaa ensituntemuksia.

Sähköllä liikkeellelähtö hymyilyttää joka aamu. Auto on kokonaisuutena ja tunnelmaltaan selvästi edeltäjääni (Mondeo mk5) laadukkaamman oloinen, vaikka Mondeoon oli ruksittu lähes kaikki lisävarusteet. Ei natise eikä nitise ja kaikki toimii eleettömästi. Ovet ja muut peltityöt on jiirissä, eikä sinnepäin.  :)

Suorituskyky GTE-moodissa laittaa myös hymyilyttämään. Alla on jo tosin kitkarenkaat, eikä pito riitä edes kaupunkivauhdista lähtiessä tehojen ulosmittaamiseen. Neliveto tähän kiesiin tekisi hyvää, mutta nautinnollinen on näinkin.

Olen lataillut autoa kotona 10A tehoilla auton mukana toimitettavalla kotilatauskaapelilla. En ole kertaakaan saanut täyslatauksen jälkeen auton sähköllä ajamisen toimintamatkaksi lähellekään 50 kilometriä, vaan lukema on aina jäänyt reiluun 40 kilometriin. Tämän luvatun se myös on kyllä sähköllä suurinpiirtein jaksanut kulkeakin. Onko muilla ilmennyt samaa, vai onko autossani/latausjärjestelmässäni jotain korjaamisen varaa?

Auton vakioäänentoistolaitteisto on muuten yllättävän hyvä. Olisin ruksinut paremmat poppivehkeet, jos se olisi ollut mahdollista. Onneksi ei ollut.  :)

Toistaiseksi uusi auto on ollut erittäin positiivinen kokemus.

SPK

Lainaus käyttäjältä: Takapainoinen Taapertaja - 12.10.16 - klo:06:48
En ole kertaakaan saanut täyslatauksen jälkeen auton sähköllä ajamisen toimintamatkaksi lähellekään 50 kilometriä, vaan lukema on aina jäänyt reiluun 40 kilometriin.

Kylmä tekee tehtävänsä. 

dwntime

Ei vaan kotilatauskaapelilla et saa täyttä rangea. Siihen tarvitaan oikea 16A latauslaite.

SPK

Auton mukana tullut 10A latauslaite antoi elokuussa hiukan pienempää rangea kuin tarvikkeena ostettu 16A tai pikalatauskaapeli.
Kyseessä kuitenkin parin km erot.

Nyt kun autoa lataillut ulkona 16A letkulla niin järjestäen 43-41km, kotona tallissa 48km 10A latauskaapelilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy