Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 17.08.16 - klo:15:36
Herääkin kysymys että kuinka VAGin hybridikonsepti DSG:n avustuksella toteuttaa tämän energiatehokkaammin? Ymmärtääkseni nämä töpselistä ladattavat GTE -Golfitkaan eivät mene hybridiajotilassa moottoritieajossa yhtään pienemmällä bensan käytöllä kuin esim. hybridi -Aurikset ilman seinästä latausmahdollisuutta.
Volkkarin voimalinja kykenee etenemään pelkän polttomoottorin voimalla eikä tasaisen nopeuden maantieajossa ole tarvetta turhaan kierrättää sähköä. Tällöin ei myöskään tule turhia sähköisiä häviöitä. Olisi mielenkiinotoista nähdä vertailua GTE:n ja Tojon hybridien välillä eri nopeuksissa. Voi hyvinkin olla, että Tojot pärjäisivät tuossakin vertailussa, mutta se ei tapahtuisi vaihteen ansiosta vaan pikemminkin siitä huolimatta. Auris nyt jää suorituskyvyltään GTE:n jalkoihin ja kai tuolle Tojon moottorille täytyy antaa myös kulutusetu selvästi tehokkaampaan ottomoottoriin verrattaessa. Taitaapa Auriksessa olla myös hieman kapeampi rengaskoko ja selvästi keveämpi hybriditekniikka.

repomies

Toyotalla on atkinson-moottorit noissa, mistä tulee omanlaisensa hyöty polttoaineenkulutuksen kannalta. Volkkarilla motti taitaa olla suht standardi turbokonstruktio, eli ei ole menty ituhippihommassa ihan loppuun asti vaan on haettu mukavuutta ja tehoa.

MMV

VAG:n hybridikonsepti on jo ajatusmallillisesti täysin erilainen kuin Toyotalla. Siinä missä Toyota pyrkii mahdollisimman pieneen co2-arvoon suorituskyvyn kustannuksellakin, VAG käyttää hybriditeknologiaa suorituskyvyn kasvattamiseen. Lisäksi käytännössä (nykyisin) kaikki VAG-hybridit ovat plugareita.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: MMV - 17.08.16 - klo:17:07
VAG:n hybridikonsepti on jo ajatusmallillisesti täysin erilainen kuin Toyotalla. Siinä missä Toyota pyrkii mahdollisimman pieneen co2-arvoon suorituskyvyn kustannuksellakin, VAG käyttää hybriditeknologiaa suorituskyvyn kasvattamiseen. Lisäksi käytännössä (nykyisin) kaikki VAG-hybridit ovat plugareita.

VAGin versio on oleellisesti halvempi ja samalla rajoittunut siten, ettei sähköä voi generoida samalla kun sitä käytetään. VAG systeemissä on vain yksi (iso) sähkömoottori, kun toyotalla kaksi. Uudessa ladattavassa priuksessa kun ICE ei ole käynnissä, niin molemmat sähkökoneet voivat vetää pyöriin. Akku on isompi ja näin saadaan lisätehoa.Tällä järjestelyllä saadaan parhaat puolet esiin, koska kun lataus on käytetty, niin voidaan palata normi-priuksen tyyliseen toimintatapaan, jossa sähköä voidaan generoida MG1:llä siitä riippumatta käytetäänkö sähköä etenemiseen MG2:lla.

repomies

^Ehkäpä volkkarin insinööri on ajatellut, että ikiliikkujia ei ole. Jos akkua pitää ladata niin miksi pitäisi liikkua sähköllä mikä siis syö sitä akkua? Jos polttomoottoria käytetään niin miksipä ei myös liikuttaisi sen voimin ihan suoraan eikä välillisesti?

Varmaan volkkarinkin konstruktio yrittää akkua ladattaessa ajaa polttomoottoria hyvällä hyötysuhteella eli latausteho todennäköisesti hieman vaihtelee. Se vaan volkkarin moottori ei yllä samaan hyötysuhteeseen kuin atkinsoni.

MMV

^^Minulle tuo on ihan mambo jamboa. Mikä todennäköisesti ostajalle merkkaa on se, paljonko kuluttaa ja miten kulkee. Ainakaan kulkupuoleen Toyota ei ole hybrideissään panostanut. Ja kun Sprintmonitorista katselee, niin Passat GTE näyttää kuluttavan minimillään jonkin ituhipin ajossa 1,67l/100km, joten kai tuo menee myös vähällä jos elämän ainoa tarkoitus on kulutuksen minimointi.

tmr97

#156
Lainaus käyttäjältä: repomies - 17.08.16 - klo:20:44
^Ehkäpä volkkarin insinööri on ajatellut, että ikiliikkujia ei ole. Jos akkua pitää ladata niin miksi pitäisi liikkua sähköllä mikä siis syö sitä akkua? Jos polttomoottoria käytetään niin miksipä ei myös liikuttaisi sen voimin ihan suoraan eikä välillisesti?

Ei-ladattavassa hybridissä akku on senverran pieni, ettei siitä saa kovinsuurta tehoa ulos. Jotta tarvittaessa voidaan sähkökoneella käyttää suurempaa tehoa on pakko olla generaattori erikseen. Erillinen generaattori antaa tietysti lisäoptimointimahdollisuuksia. Toyotan hybridit ovat rinnakkaishybrideitä, eli ICE voi vetää suoraan pyöriin, sähköä ei ole pakko generoida. Sarjahybridi ei ole kovin taloudellinen. Ecorun kisat näyttävät hyvin toyotan hybridien taloudellisuuden, heinäkuun kisassa priukset söivät 3,3 ja 3,5l/100km, kun A3 e-tron vei 3,9 vaikka se lähti kisaan akku täynnä (eli noin 45km noin 300km matkasta meni nollakulutuksella).

VAG konstruktio tulee tehdä isolla akulla, muuten noin 100hv sähkökoneesta ei olisi iloa. Kun sähkökoneita on vain yksi, niin rahaa säästyy. Valitettavasti VAG lisähinta hybridistä on suuri, vaikka huomioi ison akun ja yhden tehokkaan sähkökoneen.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 17.08.16 - klo:21:20
Ei-ladattavassa hybridissä akku on senverran pieni, ettei siitä saa kovinsuurta tehoa ulos.

...oletko nyt aivan varma mitä kirjoitat? Ei-ladattavien hybridien akkujen kapasiteetti on pienempi kuin plug-in -vehkeissä, mutta kyllä minun käsittääkseni Li-ion akku kykenee suuriakin virtoja purkamaan.

nackerton

#158
Saahan akuista vaikka kuinka suuria tehoja, mutta se lyhentää kennojen elinikää. Toyotan 1.3 kWh:n nikkeliakusta otetaan maksimissaan n. 25 kW, ja tällä tasolla uskalletaan vielä myöntää akulle 10 vuoden takuu.

JAK

Lainaus käyttäjältä: nackerton - 17.08.16 - klo:22:11
Saahan akuista vaikka kuinka suuria tehoja, mutta se lyhentää kennojen elinikää. Toyotan 1.3 kWh:n nikkeliakusta otetaan maksimissaan n. 25 kW, ja tällä tasolla uskalletaan vielä myöntää akulle 10 vuoden takuu.

Eikö ne poistaneet tuon 10 vuoden takuun? Toki virhevastuu jne...

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 17.08.16 - klo:19:58
VAGin versio on oleellisesti halvempi ja samalla rajoittunut siten, ettei sähköä voi generoida samalla kun sitä käytetään.
Eikö tuo mene pikemminkin niin päin, että sitä sähköä joudutaan generoimaan samalla kun sitä käytetään. Eihän sillä, että toinen moottori tekee sähköä toisen moottorin käytettäväksi saavuteta muuta kuin häviöitä.

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 17.08.16 - klo:21:20
Toyotan hybridit ovat rinnakkaishybrideitä, eli ICE voi vetää suoraan pyöriin, sähköä ei ole pakko generoida.
Kun sen aurinkopyörää pyörittävän sähkömoottorin on pakko työskennellä koko ajan kun halutaan vetoa, niin kyllähän sille on myös generoitava sähköä. Polttomoottori kun ei voi Tojon ratkaisussa toimia itsekseen, vaan vaatii aina kaverikseen pienemmän sähkömoottorin, joka taasen vaatii parikseen isomman sähkömoottorin joko tuottamaan tai käyttämään sähköä ajotilanteesta riippuen. Toki pienellä akulla hetken pärjää ilman generointia, mutta akun tyhjenemisen jälkeen sitten tarvitsee generoida sähköä moottorille ja akun lataamiseen.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: MMV - 17.08.16 - klo:17:07
VAG:n hybridikonsepti on jo ajatusmallillisesti täysin erilainen kuin Toyotalla. Siinä missä Toyota pyrkii mahdollisimman pieneen co2-arvoon suorituskyvyn kustannuksellakin, VAG käyttää hybriditeknologiaa suorituskyvyn kasvattamiseen. Lisäksi käytännössä (nykyisin) kaikki VAG-hybridit ovat plugareita.
Itse muotoilisin tuon niin, että Volkkarin ratkaisu on kompromissi taloudellisuuden, suorituskyvyn ja mukavuuden suhteen, kun taas Toyota panostaa kaikki pelimerkit taloudellisuudelle.

Foxit

Lainaus käyttäjältä: JAK - 17.08.16 - klo:23:20
Eikö ne poistaneet tuon 10 vuoden takuun? Toki virhevastuu jne...
Ei. Kannattaa tarkistaa lähteitään... Itsellenikin tuli kyllä yllätyksenä että tuo akkutakuu on taas muuttunut 8 vuoden sijasta 10 vuotiseksi.

Tässä vielä lainausta: "Hybrideillämme on normaalin takuun lisäksi 5 vuoden / 150 000 km hybridijärjestelmän takuu jonka lisäksi vielä 10 vuoden / 350 000 km hybridiakkuturva."
https://www.toyota.fi/hybrid/tayshybridin-edut.json

Onkos tämä akkutakuu Passat GTE:n tapauksessa sama kuin Golfilla eli 8 vuotta / 150 tkm? Onko muuten Volkswagenin hybridijärjestelmälle tai voimalinjalle mitään kahta vuotta pitempää takuuta myönnetty Suomessa?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Foxit

Vielä tästä alhaisiin CO2 arvoihin pääsemisestä. Itse kun olen tehnyt enemmänkin vertailua Golf GTE:n ja Auris Hybridin välillä niin olen huomannut seuraavaa:

Golfin GTE:n arvot / Auris hybridin arvot:

  • Ilmoitetut CO2 päästöt: 35 g/km vs. 79 g/km
  • Yhdistetty kulutus: 1,5 l/100km vs. 3,5 l/100km
  • Todelliset CO2 päästöt (Spritmonitor yli 15 tkm kirjaukset): n. 94 g/km vs. 121 g/km
  • Todelliset kulutuslukemat (Spritmonitor yli 15 tkm kirjaukset): 4,0 l/100km vs. 5,2 l/100km
  • CO2 päästö/kulutuslisä todellisuudessa: +169 % vs.  +53 %
Kyllähän nuo GTE:n ilmoitetut kulutus/päästölukemat saavat auton näyttämään paperilla hyvinkin taloudelliselta, mutta todellisuus onkin sitten jo jotain aivan muuta. On toki totta että jos GTE:tä saa ladattua ahkeraan, ajomatkat latausten välillä pysyvät lyhyinä eikä suomen pakkasia tarvitse nähdä niin pienellähän tuon saa menemään mutta onko se käyttöautossa sijoitetun reilun 10 000â,¬ lisähinnan väärti, voi jokainen kohdallaan miettiä. Tähän en sitten laskenut vielä GTE:n latauksen aiheuttamia CO2 päästöjä ja sähkölaskuja mukaan…

Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

MMV

Mutta onhan GTE:n ja Auriksen välillä aivan julmettu ero suorituskyvyssä, niin kai se nyt jotain viekin. Kuinka vaikeaksi autoilu oikein pitää tehdä ituhippeily nimissä? Minua ketuttaisi joka ikinen päivä ajaa autolla, jonka kaikki muut ominaisuudet olisivat lähinnä katastrofaaliset (esim. Prius), mutta menisi pisaralla pisimmälle.

teräksenharmaa

En tosiaan itse maksaisi GTE:stä pyydettyä hintaa pelkästään pienemmän kulutuksen vuoksi. Kun yhtälöön otetaan mukaan myös muita ominaisuuksia, niin sitten hinta oli mulle sopiva.

Mun mielestä aika hölmöä väittää todellisuuden olevan jotain muuta kuin ilmoitettu kulutus. Jos Suomessa asuisin, niin toteutuva bensan kulutus olisi varmaankin lähellä normikulutusta, koska voisin latailla autoa kotosalla ja töissä. Bensaa ei tarvitsisi polttaa edes kaikkina viikkoina.

Foxit

#166
Lainaus käyttäjältä: MMV - 18.08.16 - klo:10:15
Mutta onhan GTE:n ja Auriksen välillä aivan julmettu ero suorituskyvyssä, niin kai se nyt jotain viekin. Kuinka vaikeaksi autoilu oikein pitää tehdä ituhippeily nimissä? Minua ketuttaisi joka ikinen päivä ajaa autolla, jonka kaikki muut ominaisuudet olisivat lähinnä katastrofaaliset (esim. Prius), mutta menisi pisaralla pisimmälle.
Toki pitää antaa hieman lisäarvoa sille että VW on halunnut käyttää sähkömoottorien tarjoamaa muhkeata vääntöä ja tehoa avittamaan auton kulkua. Ehkä jotkut tätä haluavatkin ja onhan se kiva että se vaihtoehto heille nyt suotakoon. Omalla kohdallani en ole kokenut näitä mainitsemiasi puutteita autossani. Muutenkin tämän uuden Gen4 Priuksen ajo-ominaisuuksia kehuttu monelta taholta. Enemmän minua ottaisi päähän se että päivittäisessä ajossani en pääsisi näitä muhkeita tehoja ja hienoja ajo-ominaisuuksia käyttämään.

Asiasta toiseen. Onko näitä GTE -malleja päästy vielä testaamaan TM:n talviautotestissä? Käsittääkseni Golf GTE on toimii pakkaskeleillä melko epätaloudellisesti. Autostadiumilla kun vertailtiin kulutuksia viime tammikuulta, silloinhan oli se kova pakkasjakso (-15... -30 astetta). Itse sain tällöin korkeimpia mitattuja ja laskettuja kulutuslukemia tankilliselle omalla tankkaushistoriallani 5,9 ja 5,8 l/100km. Golf GTE -kuskit puhuivat autojensa ottavan noin 7-10 l/100km tankillisille tuona kylmänä pakkasjaksona. Heillä tietty webaston käyttö saattoi tuoda oman lisänsä. Omassani Toitsussani ei ole Webastoa mutta ei ole silläkään tarvinnut palella. Kaiken lisäksi jouduin silloin ajamaan päivittäin lyhyttä 6 - 8 km pitkää työmatkaa aika matalilla keskinopeuksilla ja voin sanoa että ei paljon sähköllä liikuttu :D.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

fleetwood

Ensimmäiset autot tulivat maahan vasta keväällä, ehkä se ei ole vielä TM:n talvitestiin ehtinyt.

Miksi GTE olisi mitenkään erityisen epätaloudellinen talvella? Toki pelkällä sähköllä ei pääse ajamaan yhtä usein kuin kesällä. mutta hybriditekniikka toimii muuten toki normaalisti. Näyttävätkö nämä Golf GTE:n lukemat erityisen epätaloudellisilta kesä- vs talvikuukausilla: https://www.spritmonitor.de/en/detail/698965.html ?

Mahdollisimman pieni kulutus ei itsellenikään ole tämän auton ainoa juttu - aika oleellinen toki - ja vertailu Toyotan hybrideihin on toki jossain määrin mielenkiintoista, mutta mielestäni autot ovat kuitenkin koko lailla ihan eri luokassa. 
Passat GTE Variant

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 18.08.16 - klo:10:33
Toki pitää antaa hieman lisäarvoa sille että VW on halunnut käyttää sähkömoottorien tarjoamaa muhkeata vääntöä ja tehoa avittamaan auton kulkua. Ehkä jotkut tätä haluavatkin ja onhan se kiva että se vaihtoehto heille nyt suotakoon. Omalla kohdallani en ole kokenut näitä mainitsemiasi puutteita autossani. Muutenkin tämän uuden Gen4 Priuksen ajo-ominaisuuksia kehuttu monelta taholta.

Omassani Toitsussani ei ole Webastoa mutta ei ole silläkään tarvinnut palella.
Tuskin tarvitsee ehdollistaa sitä, haluaako iso osa autoilijoista autoonsa hyvää suorituskykyä. Itse olen kokenut paljonkin puutteita Priuksessa voimalinjassa. Eihän se tosiaan liiku oikein mitenkään ja silloin, kun se vähän liikkuu, niin polttomoottorin mylvintä palauttaa mieliin kymmeniä vuosia vanhat muistot entisaikojen pikkumoottorisista autoista. Kuminauhamainen tunne kiihdytyksissä aiheuttaa myös oman nyppimisensä. Ei kai missään nykyautossa tarvitse enää palella tyyliin vuosituhannen vaihteen diesel Golfit. Webasto on kuitenkin mukavuutta ja turvallisuutta, koska kuskin ei tarvitse jyrsiä ikkunoita auki, auto on lämmin jo ennen liikkeelle lähtöä ja näkyvyys lasien läpi on kunnossa alusta alkaen.

SPK

Itse päädyin GTE:hen ajo-ominaisuuksien takia.
Toki siinä kiinnosti uusi tekniikkakin, ja sähköllä on kiva suhista mutta koe-ajetuista budjettiin menevistä autoista se oli paras.
Näkisin että Toyotan hybridiratkaisut on kaikkinensa ihan eri käyttäjille kuin minulle.

Ainoa asia mikä mietityttää on olisiko syytä hommata ripeämpi latauskaapeli?
Auton mukana tulee 10A Schuko ja pikalatauskaapeli.
Plugin Fin tarjois 13A Schuko-letkun mutta jostain olis kiva löytää 16A vastaava.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: SPK - 18.08.16 - klo:12:03
Ainoa asia mikä mietityttää on olisiko syytä hommata ripeämpi latauskaapeli?
Auton mukana tulee 10A Schuko ja pikalatauskaapeli.
Plugin Fin tarjois 13A Schuko-letkun mutta jostain olis kiva löytää 16A vastaava.

Suosittelen, itse tilasin tämän: https://evconnectors.com/portable-ev-charger/Portable-Mode-2-62196-2-EVSE-Schuko-Domestic-Plug

Näyttääkö tutulta?  :)
Passat GTE Variant

Foxit

#171
Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 18.08.16 - klo:11:00
Ensimmäiset autot tulivat maahan vasta keväällä, ehkä se ei ole vielä TM:n talvitestiin ehtinyt.

Miksi GTE olisi mitenkään erityisen epätaloudellinen talvella? Toki pelkällä sähköllä ei pääse ajamaan yhtä usein kuin kesällä. mutta hybriditekniikka toimii muuten toki normaalisti. Näyttävätkö nämä Golf GTE:n lukemat erityisen epätaloudellisilta kesä- vs talvikuukausilla: https://www.spritmonitor.de/en/detail/698965.html ?

Mahdollisimman pieni kulutus ei itsellenikään ole tämän auton ainoa juttu - aika oleellinen toki - ja vertailu Toyotan hybrideihin on toki jossain määrin mielenkiintoista, mutta mielestäni autot ovat kuitenkin koko lailla ihan eri luokassa.
Onhan se epätaloudellinen siinä mielessä että, jos verrataan GTE -Golfin ilmoitettuun 1,5 l/100km keskikulutukseen ja siihen että sen tulisi saada latausmahdollisuuden myötä selkeätä etua suhteessa ei-pluggareihin. Tätä taustaa vasten moni asiaa tuntematon voisi olettaa Golfin toimivan huomattavasti pienemmällä bensan käytöllä. Fleetwood, hyvä että kuitenkin kirjaat noita tankillisia Spritmonitoriin, arvostan sitä että saadaan taas lisää todellista mittausdataa näistä uusista laitteista tuonne.

On kyllä ihan totta että Golf GTE ja Auris HSD pyörivät ihan eri hintaluokassa, varsinkin kun vertaan omaan 2011 vuotiseen versioon jossa ilmoitettu keskikulutus on 3,8 l/100km ja tämän hetken markkina-arvo ehkä n. 15 000 â,¬ kieppeillä. Silti olen onnistunut tuolla ajamaan 2,5 vuoden aikana 4,9 l/100km keskikulutuksella. Tämä mainitsemasi alk. 42 000 â,¬ arvoinen Apajun GTE- on kulkenut 4,0 l/100km keskikulutuksella.

Katsellaan rauhassa miltä tilanne vaikuttaa parin vuoden päästä kun näitä GTE-malleja on ollut ihmisillä pitempään käytössä. Haastankin kaikki GTE-kuskit omistamaan autojaan pitempään kuin kaksi vuotta. Hienoa että saadaan lisää kilpailua muiltakin valmistajilta kuten Hyndain Ioniq ja Toyotalta seinästä ladattavasta Prius Primestä saadaan vihdoin parempaa vertaluparia näille GTE-malleille. Ei kyllä olisi pahitteeksi vaikka Toyotakin toisi suorituskykyisempiä hybridejä markkinoille. Toisaalta haluisin nähdä myös eurooppalaisilta valmistajilta taloudellisempia ja edullisempia hybridejä meille joille tämä maltillisempikin suorituskyky riittää päivittäisiin ajoihin.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

SPK

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 18.08.16 - klo:12:06
Suosittelen, itse tilasin tämän: https://evconnectors.com/portable-ev-charger/Portable-Mode-2-62196-2-EVSE-Schuko-Domestic-Plug

Näyttääkö tutulta?  :)

Hämmentävää, jos olisin myyntimies ja pitäisi tarjota latauskaapelia kaverille jolla on 10A-piuha niin ottaisin 16A enkä 13A kaapelin listoille. Tuliko pahasti toimituskuluja tuohon?

Ranssi

Sallittakoon seuraava, kun keskustelu on muutenkin pyörinyt hybrideisä yleensä, ei ainoastaan Passat GTE:ssä, että on kummasteltava Audin vaatimatonta panosta erityisesti A4:n kohdalla uuden tekniikan käyttöönotossa. Mese on tarjonnut jo jonkin aikaa houkuttelevaa C350 Plug-iniä ja Baijerin liukuhihnalta saa 330e:tä, missä viipyy Ingolstadtin vastine???

teräksenharmaa

Yleensä uusi malli esitellään suosituimmilla tekniikoilla ja vähemmän myydyt erikoisversiot tulevat tuotantoon vasta jälkijunassa. Hybridi, kangaskattoinen ja kireimmät tehoversiot kuuluvat näihin toisen aallon versioihin. Toivasti Ingolstadtissa ollaan nopeampia kuin naapurissa Münchenissä, jossa F30:n esittelystä kului viisi vuotta, ennen kuin hubridiversio esiteltiin.

europe

^^
Olihan markkinoilla aluksi F30 ActiveHybrid3.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: SPK - 18.08.16 - klo:12:52
Hämmentävää, jos olisin myyntimies ja pitäisi tarjota latauskaapelia kaverille jolla on 10A-piuha niin ottaisin 16A enkä 13A kaapelin listoille. Tuliko pahasti toimituskuluja tuohon?

Toimituskulut olivat 18 euroa. Laitoin tilauksen sisään eräänä perjantaina puolilta päivin ja kuriiri toi latausjohdon seuraavana maanantaina.

16A on tosiaan ehdoton matkalaturina, koska esimerkiksi monessa kauppakeskuksessa on latauspaikalla tavallinen 16A schuko-pistorasia ja tuolla 16A:n laturilla latausnopeus tyhjästä täyteen on se 2,5h.
Passat GTE Variant

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 18.08.16 - klo:12:23
Onhan se epätaloudellinen siinä mielessä että, jos verrataan GTE -Golfin ilmoitettuun 1,5 l/100km keskikulutukseen ja siihen että sen tulisi saada latausmahdollisuuden myötä selkeätä etua suhteessa ei-pluggareihin. Tätä taustaa vasten moni asiaa tuntematon voisi olettaa Golfin toimivan huomattavasti pienemmällä bensan käytöllä. Fleetwood, hyvä että kuitenkin kirjaat noita tankillisia Spritmonitoriin, arvostan sitä että saadaan taas lisää todellista mittausdataa näistä uusista laitteista tuonne.

Niin no lähinnä tuossa hain sitä, että nuo talvikulutukset eivät todellakaan eronneet merkittävästi kesäkulutuksista, kuten epäilit. Se onkin ihan eri asia mitä nämä autot kuluttavat tehtaan ilmoittamaan verrattuna.

Tuohon spritmonitorin käyttöön on tullut totuttua aikaisempien autojen kohdalla, mutta tämän GTE:n kanssa mittaustuloksia tulee merkittävästi harvemmin kuin aikaisemmin. Nykyisellä tankillisella olen nyt ajanut 1100 km, tankki on vielä 2/3 täynnä ja auton näyttämä keskikulutus on 1,9 l/100 km - ei ole vielä hirveä kiirus tankkaamaan ja päivittämään tilastoja :)

Passat GTE Variant

Ranssi

#178
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 18.08.16 - klo:13:36
Yleensä uusi malli esitellään suosituimmilla tekniikoilla ja vähemmän myydyt erikoisversiot tulevat tuotantoon vasta jälkijunassa. Hybridi, kangaskattoinen ja kireimmät tehoversiot kuuluvat näihin toisen aallon versioihin. Toivasti Ingolstadtissa ollaan nopeampia kuin naapurissa Münchenissä, jossa F30:n esittelystä kului viisi vuotta, ennen kuin hubridiversio esiteltiin.

Eipä Daimler AG suuresti aikaillut C350 Plug-inin esittelyn kanssa uuden C-sarjan lanseerauksen jälkeen, ja on sanottava, että F30:n tapauksessa on luonnollista, ettei ladattavaa hybridiä heti esitelty, koska sellaiseen soveltuvaa tekniikkaa ollut vielä laajemmin markkinoilla auton esittelyajankohtaan eli vuonna 2012. Audi on sen sijaan esitellyt uuden mallin aivan hiljattain, tilanteessa, jossa kilpailevilla merkeillä on jo ollut tarjolla plug-in -versiot. Näin voi hyvällä, ellei erittäin hyvällä syyllä sanoa Audin edustavan teknistä takamatkaa.

Foxit

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 18.08.16 - klo:13:57
Niin no lähinnä tuossa hain sitä, että nuo talvikulutukset eivät todellakaan eronneet merkittävästi kesäkulutuksista, kuten epäilit. Se onkin ihan eri asia mitä nämä autot kuluttavat tehtaan ilmoittamaan verrattuna.

Tuohon spritmonitorin käyttöön on tullut totuttua aikaisempien autojen kohdalla, mutta tämän GTE:n kanssa mittaustuloksia tulee merkittävästi harvemmin kuin aikaisemmin. Nykyisellä tankillisella olen nyt ajanut 1100 km, tankki on vielä 2/3 täynnä ja auton näyttämä keskikulutus on 1,9 l/100 km - ei ole vielä hirveä kiirus tankkaamaan ja päivittämään tilastoja :)
Hyvältä vaikuttaa tosiaan kulutuslukemasi tähän mennessä ja onhan tuossa sähköajossa jotain hyvin koukuttavaa.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy