Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Banned

#1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
12.04.24 - klo:07:42
Tuo Volvon neliveto on kyllä huono systeemi. Muuten pääset sähköllä, mutta liukkaassa risteyksessä käynnistetään polttomoottori ja odotellaan, että neliveto kytkeytyy. Itselläni on pieni nousu pihassa autotallille ja se nollakeleillä pehmenee niin, että kaksivetoisella saa välillä ottaa useamman kerran vauhtia. Tuossa viimeistään menisi polttomoottorille ja se kävisi noin puoli minuuttia, jos sitäkään kerrallaan.
#2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
11.03.24 - klo:11:30
Lainaus käyttäjältä: Banned - 19.02.24 - klo:15:42Ei nyt sen kummempaa taktiikkaa ole. Mulla nyt alla -16 mallinen GTE ja mittarissa karvan päälle 90 tkm. Varmaan jonkun nelisen vuotta tuolla vielä ajelee.

Niin ne vaan suunnitelmat muuttuu ;D Passatti lähti vaihtoon ja tilalle tulee 330e XDrive. Eipähän tarvitse ensi talvena katujen auraamisesta stressailla.
#3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
19.02.24 - klo:15:42
Ei nyt sen kummempaa taktiikkaa ole. Mulla nyt alla -16 mallinen GTE ja mittarissa karvan päälle 90 tkm. Varmaan jonkun nelisen vuotta tuolla vielä ajelee. Sitten on talokin maksettu pois, niin voi alkaa vaihtoa katsomaan. Silloinhan tuo alkaa olla jo keski-ikäinen suomen autokannassa, mutta mittarissa minun ajolla jotain 140 tkm. Vaihtoarvoa tuskin paljoa on ja hyvällä tuurilla ei ole lootakaan vielä porsinut, tosin seuraavassa vaihteistoöljyn vaihdossa taidan vaihdattaa sen rikkoutuvan tiivisteenkin.
Tässä kun sattuu olemaan kaikki varusteet mitä tarvitsee ja vähän ylikin, niin ei ole mitään vaihdon tarvetta sen puoleen. Tosin nelivedosta sitä näin talvisin haaveilee ja seuraavassa autossa se tuleekin olemaan.
#4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
12.02.24 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: Temmi79 - 11.02.24 - klo:21:38Juuri ostin GTE Passatin ja toivoisin tyhmälle vähän neuvontaa:

1. Onko tästä GTE - sähköinen lisäteho napista jotain iloa? Miten sitä käytetään tai kannattaa käyttää?
Itse käytän myös rivakammissa ohitustilanteissa tuota nappia. Lähtee vetämään ilman arpomisia. Rattiläpysköillä on hyvä vaihtaa vaihde sopivaksi. Ja lähteehän siitä miehekkäämmät murinat, niin tuntuu kuin olisi voimaa pellin alla :D
#5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.01.24 - klo:14:02
Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 24.01.24 - klo:18:02No niin... 2016 ja pukkas vikakoodin C103615 eli taka-akselilla oleva valojen korkeussäätöanturi. Onkohan kalliskin remontti tulossa?
Ei nuo anturit montaa kymppiä maksa ja saa todennäköisesti vaihdettua itsekin. Ovat pyöränripustuksissa kiinni.
#6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.12.23 - klo:21:41
Lainaus käyttäjältä: muusteri - 05.12.23 - klo:21:37Mites tuon rengaspainevalon saa sammumaan? Paineet asetettu 2,5bar mutta silti palaa. Asetuksissa rengaspainevalvonta kohdassa lukee että toiminto ei ole käytettävissä.
Oiskohan sulla antureilla toimiva rengaspaineen mittaus ja nykyisissä vanteissa ei ole antureita?
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
30.11.23 - klo:10:29
Lainaus käyttäjältä: muusteri - 29.11.23 - klo:22:40Jos auto on liikkeen toimesta tuotu Ruotsista, niin onko 8v akkutakuu tällöin vielä voimassa ilman mitään kummempaa? Vai täytyykö ongelman ilmetessä olla yhteydessä tahoon joka auton aikoinaan on Ruotsiin maahantuonut?
Eikös tuon takuun kuitenkin anna valmistaja.
#8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
20.11.23 - klo:11:00
Lainaus käyttäjältä: Immunity - 14.11.23 - klo:21:09Jep, itsellä kävi samoin, kun oli edellisellä GTE:llä muistaakseni ajettu n. 120 tkm. Ryöstivät K-Autossa siitä vajaa 800e...
Satasen keikka oli. Nyt on kunnolla kiinni. Aika heppoiset on valmistajan pistehitsit.
#9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.11.23 - klo:10:54
Lainaus käyttäjältä: Immunity - 15.11.23 - klo:17:52Se meni hinurilla sinne, kun oli vielä Volkkarin tieturva voimassa, ja kun ei tiennyt, mikä sen EPC valon oli sytyttänyt. Toivat toki sijaisauton veloituksetta tilalle, mutta kun vika selvisi ja hintalappu, niin vähän yskitti siinä kohtaa. Moiselle tangolle melkonen hinta.

Eihän ne tietysti ala mitään osia korjaamaan K-Autolla, vaan tilaavat uudet palikat, jotka vaihtaa, niin hinta sen mukainen. Jos olisi tiennyt, mistä kyse, olisi jossain muualla voinut käyttää.
No tuossa tapauksessa on vähän paha, kun ei itse pääse väliin. Sentään viitsivät säätimen vaihtaa erikseen, eikä koko turbopakettia.
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.11.23 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: Immunity - 14.11.23 - klo:21:09Jep, itsellä kävi samoin, kun oli edellisellä GTE:llä muistaakseni ajettu n. 120 tkm. Ryöstivät K-Autossa siitä vajaa 800e...
No huh huh. Mulla menee pienemmälle korjaamolle, jossa aikoivat irrottaa säätimen ja hepata tuon kärkiosan takaisin varteen kiinni. Sen jälkeen kalibrointi ja matka jatkuu. Pitäisi selvitä huomattavasti halvemmalla.
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.11.23 - klo:15:27
Kesken matka-ajon syttyi EPC merkkivalo. Ahdot hävisivät ja ahtopaineen säädinhän se oli syynä. Vika oli niinkin erikoinen, että tangon päässä oleva hahlo-osa oli murtunut irti pistehitsistään. Ajettu noin 90 tkm ja polttomoottorilla niistä enintään 1/4. Mitään korroosiota tms. ei ollut nähtävissä. Että noinkin se voi sitten näköjään hajota.
#12
Eikös jarrunesteen vaihto kuulu vuosihuoltoon? Tai ainakin jokatoinenvuosihuoltoon?
#13
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
09.10.23 - klo:13:53
Lainaus käyttäjältä: Olbo - 09.10.23 - klo:13:09
12V akusta kyselisin. Onko minkälaisia hintoja tarjottu vaihdosta? Käyttöautosta sanottiin että 400, niin kuulostaa melko suolaselta.
Voiko mikä tahansa akkuliike vaihtaa vai pitääkö olla volkkarin "osaajat"?
Voi vaihtaa vaikka itse, kunhan käyttää sen jälkeen ODB11 tai VCDS osaajan luona koodattavana. Akun vaihto täytyy ilmoittaa autolle. Itse akun vaihtaa viiteen minuuttiin, sen päälle sitten koodaus. Alle puolen tunnin homma kokonaisuudessaan.
#14
Se on juuri noin surkea. Viiksestä voi tietysti napata nopeudenrajoittimen päälle ja ajaa lämä pohjassa sitä nopeutta. Ei tuohon oikein muuta keinoa ole.
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.10.23 - klo:13:04
Minä olen ladannut 10A virralla autotallissa jo useamman vuoden. 80-luvun lopussa rakennettu talli ja hyvin on homma toiminut. Virtapiuha ei ole alkuperäinen vaan on Saksassa aikanaan vaihdettu 16A versioon. Auto on pre-fl, joten asetuksista rajattu tuo latausteho.
#16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.09.23 - klo:12:32
Ei ihan normaalilta kuulosta, että kaasu "hirttää" noinkin pitkäksi aikaa. Oli sitten kyseessä auto tai moottoripyörä, niin itse en moisesta ominaisuudesta olisi kovin innoissani.
#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
19.09.23 - klo:07:53
Lainaus käyttäjältä: Immunity - 18.09.23 - klo:16:51
Rengaspaineen tunnistus ilman antureita (ainakin omassa pre faceliftissa olisi vaatinut anturit renkaisiin).

Todennäköisesti tuontiauto kyseessä. Suomessa myydyissä ei ole antureita. Oman toin saksasta ja siinä on anturit vanteissa.
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
13.09.23 - klo:15:18
Lainaus käyttäjältä: Immunity - 13.09.23 - klo:11:24
Ei varmaan Dynaudio ole parhaimmasta päästä,  mutta kun siirryin GTE:n vakio musavehkeisiin Skodan Cantonista, oli se aika moinen pudotus ja harmitus, kun musaa paljon kuuntelee. Nyt taas tuoreemman GTE:n myötä, jossa Dynaudio, on musan kuuntelemisesta tullut taas huomattavasti nautittavampaa. Näin se vain omalle korvalle kuulostaa. Ja tuleehan tuolla kabiinissa vietettyä sen n. 36tkm verran vuodessa, niin merkitys kasvaa.
Huonot musavehkeet on kyllä sellainen harmitus ajan kanssa, että se on itselläni kyllä yksi auton valintakriteereistä. Hirveä homma alkaa vakiolaitteita päivittämään itse.
#19
Subbarille ei ole mitään valmista lähtöä, joten signaali subbarin vahvistimelle linjamuuntimella kuskin penkin alla olevalta Dynaudion vahvistimelta. Itse otin etuoven 8" menevistä piuhoista. Harmaa/punainen + ja harmaa/ruskea -. Vahvistimesta lähtee kaapelinippu, jota ei ole kun ehkä 10 cm näkyvissä ja sekin kierteellä, joten vähän joutuu näpertämään. Toinen vaihtoehto on kaivella vasemman potkupaneelin takaa oveen menevät piuhat esille. Itse en kyllä saanut sitä muovia edes irti.

Linjamuunnin tai vahvistin kannattaa olla sellainen, jossa on signaalin voimakkuuden säätö kaukosäätimelllä. Mankka nimittäin vaimentaa basson toistoa isommilla volumeilla, joten sitä joutuu vähän musiikin mukaan säätämään.

Itselläni on linjamuuntimena tämä: https://www.fanaticaudio.com/shop/tarvikkeet/linjamuuntimet/dd-audio-bsi-bass-signal-interface/
Subarina: https://www.fanaticaudio.com/shop/subwooferkotelot/12-tuumaiset/dd-audio-le-612e-d2/
Ja vahvistimena joku Ground Zero, joka työntää 1 ohm >1200 W.

Vahvistimen laitoin sedanissa hattuhyllyn alle.

Vahvistimelle ja linjamuuntimelle saa virran akunkengästä. Linjamuuntimen piuhalle on kengän päällä pienempi pultti. Vahvistimelle otin akun kengän pultin alta rengasliittimellä. Vahvistimen maadoitin samaan pisteeseen akun miinuskaapelin kanssa. Linjamuuntimen samaan nippuun muiden laitteiden miinusterminaaliin.
#20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
13.09.23 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 13.09.23 - klo:08:16
Eikä tuo säätely kummoisesti onnistu kun ekvalisaattorissa on tasan kolme säätövipua.

Sama se on Dynaudiossa. Uskomattoman huonot säädöt. Edellisessä E90 bemarissa oli Logic 7, jossa oli 7 kanavainen equ. Sillä jo teki jotain.

Mutta muuten Dynaudiossa on kyllä selkeä ääni ja kojelaudan keskikajari auttaa kyllä saamaan äänen kuvan mukavasti eteen. Subbari puuttuu, mutta sen saa suht helposti lisättyä. Akkukin sopivasti takakontissa. Mulla on kontissa DD Audio LE-612E-D2 ja sille tasonsäätö keskikonsolissa ;D
#21
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
12.09.23 - klo:10:44
Lainaus käyttäjältä: peped - 12.09.23 - klo:10:40
Onko kukaan pannut merkille minkä verran sähkörange on tippunut tyyliin 4-5v vanhassa GTE:ssä jos kilometrejä tullut mittariin vaikkapa se lähemmäs 100tkm? Lienee korkeajänniteakun(kin) testaus olisi fiksua käytettyä katsellessa, tai vähintäänkin koeajolle lähdettäessä vaatia että akku on ladattu valmiiksi täyteen latinkiin. Korkeajänniteakuston takuu itsessäänhän taisi volkkarilla olla se 8v / 160tkm (tämän voi tarkistaa Interwebistä).
Mulla on -16 malli 86000 km ajettuna, enkä ole vielä huomannut hiipumista.
#22
Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 28.08.23 - klo:13:31
Kun omasta tuota manuaalia luin niin ilmeisesti pitäisi osata - mutta se miten tuo moodi valitaan on itelle täysi mysteeri. Park assist nappi vaan toglee park assist on / off eli voisi olettaa tuon olevan jotenkin automaattinen. Fordissa tuo ruututyyppi valittiin näytöltä mutta passatissa tuolle en mitään valintaa ole löytänyt (my18)

Se päättelee itse ollaanko peruuttamassa taskuparkkiin vai ruutuun viereisten autojen mittojen perusteella. Tai ainakin yrittää päätellä.
#23
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
28.08.23 - klo:07:52
Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 27.08.23 - klo:12:57
Täytyy komppaa että yllättävän ”äänekäs” toi (farkku) passatti on - ja alustaltaan töksähtelevä.

b) huonokuntoisella tilkkutäkkitiellä jota passatilla piti ajaa 50kmh ja silti töyssyt teki pahaa - pysty fiestalla lasketella  tasasta 80kmh ja rouva joi vieressä punkkua iittalan lasista ilman että mitään läikky. Olin yllättynyt

Nappaa valikosta comfort asetuksen päälle, niin kummasti rauhoittuu. Yllättävän hyvin toimii.
#24
Minäkin muistelin, että vilkku pitää olla, mutta ainakin 2016 malli peruuttaa näköjään taskuun ilman vilkkuakin.
#25
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
11.08.23 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 11.08.23 - klo:09:26
No hitto. 140tkm mittarissa, ei kai noi laakerit vielä voi olla loppu.
No, täytyy tunkkailla ja tutkia
Mulla oli 80 tkm ajettuna alapallonivelet väljänä, joten ei yllätä tuo laakerikaan.
#26
Mulla on -16 ja siinä on molemmat ;D
#27
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
27.05.23 - klo:12:32
Lainaus käyttäjältä: Mandons - 26.05.23 - klo:11:41
Tuo lane assistent on omasta mielestäni sairaan ärsyttävä ominaisuus, kun tuntuu, että auto vetelee ja käyttätyy miten haluaa ohitustilanteissa. Vaikka tosin onkin yksi turvaominaisuus ja ehkä pidemmillä matkoilla jopa hyväkin ominaisuus.
Ei se vetele, jos käyttää vilkkua kaistan vaihdossa. Tosin nämä vetelee ihan muista syistä ohittaessa  ;D
#28
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
17.04.23 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 17.04.23 - klo:12:01
Mulla nykäisee 1-> 2 vaihto sähköllä ajaessa ja "täysiä kiihtdyttäessä" tästä eteenpäin vaihtaa katkottomasti kuten DSG:n ptääkin.

Mullakin teki tuota joskus. Sen jälkeen olen ilmeisesti oppinut tuota varomaan. Saattoi myös öljynvaihdolla olla osuutta. Luulen kuitenkin, että alitajuisesti vältän polettamasta tuossa vaihtokohdassa.
#29
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
17.04.23 - klo:07:50
Lainaus käyttäjältä: Ropsu99 - 16.04.23 - klo:21:55
Nykäseekö teidän autot kun lähtee paikaltaan liikkeelle?

Toinen mitä olen huomannut niin viileänä aamuna kun auton käynnistää ja moottori starttaa, rääkäisee se hassusti, ihan vain sekunnin ajan. Voisiko tämä tulla vaihteiston suunnalta?

Sit vielä pohtinut sitä että joskus aina välillä kun käynnistää auton jarru pohjassa, kestää jopa 15 sekunttia että moottorin vikavalo lähtee pois päältä ja auto on valmiina tositoimiin, onko tämä normaalia?

Ei ole normaalia x 3.
#30
Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 27.03.23 - klo:20:18
Sehän näissä onkin ongelma että herja tulee, jos edes tulee, aivan liian myöhään. Polttisautoissa 12V akkua käytetään joka startissa moottorin käynnistykseen ja käyttäjä alkaa huomata akun heikkenemisen jo hyvissäajoin ihan siitä miten starttaus sujuu. Mutta, koska näissä hybrideissä sitä akkua ei käytetä moottorin starttaukseen, mitään ensioireita siitä ei huomaa. Lisäksi, joka ikinen kerta kun lataat autoa, eli about päivittäin, myös 12V akku latautuu täyteen, joten aina liikkeelle lähtiessä se on "niin täysi kuin voi". Joten saatat ajaa elämänsä loppuillaan olevalla akulla aivan tietämättömänä siitä, ja ensimmäinen oire mikä tulee onkin se että se akku on niin täysin lopussa ettei ota virtaa enää vastaan.

Tähän vielä lisäksi se tieto että DSG mekatroniikka ja sen pumppu toimii nimenomaan 12V akun voimin, niin akun kyykähtäminen saattaa hyvinkin olla syy, tai ainakin osasyy näihin kalliisiin vaihteistoremppoihin. Joten 12V akun tuoreena pitäminen voi olla viisas ennakoiva teko lompakonkin kannalta.
Totta 100%.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy