Mercedes-Benz C32 AMG

Aloittaja Jukikyy, 04.05.12 - klo:21:09

« edellinen - seuraava »

Jokker

Komee AMG! :)

Meinaatko vaihtaa sen tähtimaskin kun mummotähtäimen poistat? Vanteet on juuri passelit, lisänä vielä Johtotähti-keskiöt noihin.
Audi A6 Avant 3.0TFSI quattro '09

ex: BMW 520dA touring '12, Audi A5 coupé 3.0 TDI quattro '10, Audi A5 1.8 TFSI '07

nikob

Pidä ihmeessä mummo tähti nokalla.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Jokker - 24.05.12 - klo:23:31
Komee AMG! :)

Meinaatko vaihtaa sen tähtimaskin kun mummotähtäimen poistat? Vanteet on juuri passelit, lisänä vielä Johtotähti-keskiöt noihin.

Kiitos kehuista, niin auton kun vanteidenkin!!

Tosiaan olis tarkoitus vaihtaa noi vanteiden keskiöt johtotähden keskiöiksi, mut missään Mersussa ei ole ton kokoista vanteen keskiäkuppia, joten noi tarttis teipata. En ole vain oikean kokoisia tarroja mistään valmiina löytäny, joten tarttis varmaan teettää sellaiset.

Maskin meinasin pitää vakiona, mut taitaa toi merkin poisto jäädä tekemättä, kun silmä on jo tottunut tohon johtotähteen.

MjK

Lainaus käyttäjältä: auri - 04.05.12 - klo:23:29
Upea auto!! Nuo rumat halpisturkkipaskavanteet vaan häpäisevät auton. Eli vanteet vaihtoon ja sassiin!
Varmasti mahtava auto liikkumaan tuolla kompurakutvosella ;)
Noloa :(  Siis toi "halpisturkkipaskavanteet" kommentti.

Jukikyy

Viime viikolla joku per***een persr**kä on onnistunut kolhaisemaan Mersun oikeaan takalokasuojaan autonovella ja mukava pikkulommohan siitä on syntynyt. Nou hätä! Soitto Autodentiin ja tänään kävi Autodentin sälli lommon korjaamassa ja jälleen on takalokasuoja täysin virheetön. Hienosti sai kaveri kyllä 10 minuutissa lommon täysin häviämään.

Suosittelen kyllä ko. firmaa ainakin tämän oman ja ainoan kokemuksen perusteella ko. firmasta.

nikob

Mites on Mese pelannut? Saksanmaalla näyttäisi näitä olevan aika mukavin hinnoin tarjolla mitä tuossa kerran katselin. Huollot taitaa olla aika tyyriitä AMG:hen, mutta autokin on aika maukas  :P
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: nikob - 23.09.12 - klo:16:35
Mites on Mese pelannut? Saksanmaalla näyttäisi näitä olevan aika mukavin hinnoin tarjolla mitä tuossa kerran katselin. Huollot taitaa olla aika tyyriitä AMG:hen, mutta autokin on aika maukas  :P

Puuta täytyy koputtaa eli mitään vikoja ei ole ollut. Tosin auto ollut omistuksessani vasta noin 5kk ja 4tkm. Moottori on kerrassaan loistelias yksi hienoimmista millä olen ajanut ja vaihteistokin toimii moitteetta. Alusta on sopivan jämäkkä, mutta ei liian kova normiajoon.

Huollot ja suurin osa varaosista ovat saman hintaisia kuin perus C-sarjalaisessa / C320:ssä. Eli ei tämä mikään kallis ole huoltaa/ylläpitää.

Bensaa palaa normiajossa noin 12l/100km ja maantiellä 9-10l/100km.

Jos autoa meinaat hankkia niin tarkista, että automaatin öljyt on säännöllisesti vaihdettu (miel. maks 60tkm välein), tulpat vaihdettu (miel maks 45 tkm välein), kompuran cooleri vaihdettu (leviää noin 80 tkm välein), toisio ilmapumppu usein rikki ja moottorin vikavalo saattaa palaa ei aina, korit on todella kovia ruostumaan varsinkin oven yläreunoista tiivisteiden alta ja voissain malleissa syyläri saattaa tihkua/huohottaa jäähdytin nestettä automaattilaatikkoon, joilloin 1-2 vaihto on kylmänä todella nykäisevä. Jos näitä vikoja ei löydy olet todellisen helmen kanssa tekemisissä!!

nikob

Vähäsen noita tullut katseltua, mutta ei huvittaisi vaihtaa noin kymmenen vuotta vanhempaan ja hyvän yksilönkin löytö varmasti vaikeaa. Taas toisaalta miksi sitä aina järjellä ajatella  :D.
Räsään kyllä ollut sen verran tyytyväinen ettei tarvisi tämmöisiä ajatella, mutta
jotenkin nämä amg mallit polttaisi  :D
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16


nikob

Hienoja kuvia hienosta autosta  :P
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

VAG!



On tuo pyrstö niin viattoman näköinen, että saattaa moni kiireinen bisnesaudisti kokea melkoisen yllätyksen ;D Pahimmassa tapauksessa saattaa jopa mennä letkauttamaan repsikalle jotain putkenpäistä ennen nöyryytystä.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 07.10.12 - klo:22:26
Pahimmassa tapauksessa saattaa jopa mennä letkauttamaan repsikalle jotain putkenpäistä ennen nöyryytystä.
"Viitty mitkä mehupillit, onks tää joku 220cdi"  ;) :P
Viattoman kaunis

Ranssi

On upea peli!

Eivätkös nuo ole tämän mallin vakiopuket?

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 07.10.12 - klo:23:25
On upea peli!

Eivätkös nuo ole tämän mallin vakiopuket?

Kiitos kehuista!

Joo vakio putkenpäät ovat kyseessä. Halkaisija on 85mm eli ei ne ihan mehupillit ole, vaikka mehupilleiltä näyttävätkin kuvissa. Komeasti AMG stanssattu molempien putkien ylä pintaan :)


Neppis

"Lommojenkorjausketjusta" eksyin tänne tallin puolelle - upea kakkosauto. Missä hinnoissa tällaiset vajaa kymmenen vuotta vanhat AMG-kaunokaiset pyörii Suomesta / Saksasta hankittuna?

Oletko ollut tyytyväinen noihin Hankookin V12 Evoihin? Itsellä nuo ovat yhtenä vaihtoehtona seuraaviksi, jos vain ovat hiljaiset ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvät.

Damn kun olen kateellinen tällaisten kakkosautojen omistajille.  :D
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

automaattori

Sorry, kyllästyttää!
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

matala

#46
Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 12.05.12 - klo:12:42
Joo ei ole lukkoa vakiona tässäkäään mallissa, harmi. Kyllä se siltin jaksaa kahdella renkaalla sutia, jos saa ne vaan ensin sutimaan, mutta jos alkaa sutimaan yhdellä renkaalla, niin ei se toinen rengas enää leikkiin mukaan lähde.

Niin ja tällä autolla en ole tuota noin 120km/h sutimista kokeillut, mutta kyllä se näillä tehoilla ja väännöillä sen jaksaa tehdä, kun vakio BMW M3 343hv sen tekee.

Nyt jää tosin sutimiset, kun on uudet renkaat alla.

Itse vastaavan pelin aiemmin omistaneena täytyy sanoa, että kyllä se sutiminen 120 km/h vauhdissa onnistuu ;D Lukkoa se kyllä todellakin kaipaa, sillä kunnon kiihdytyksissä piti aina ottaa luistonesto pois muuten paloi vaan keltainen kolmio mittaristossa. Muistaakseni lukko ei ollut mitenkään pahanhintainen lisäinvestointi. Ei vaan tullut hankittua kun vaihdoin C32:n uuteen E61 520d:hen :'( lähinnä kulutuksen takia. Ajoin tuolloin aika paljon työssä ja auto ei ollut kakkoskulkine, hörppäsi koko tankin kun kävi Helsingistä Tampereella edestakaisin. En muuten päässyt ikinä motarilla alle 10 l kulutuslukemiin. Oma syy 8)
MB E250 CDI T A 4matic AMG-sport

Peeveli

Tämä on mennyt ohi palstalla...Hieno vehje kunnon motilla. Ja mitä aiempaa keskustelua tästä tsekkasi, niin hyvä juttu että keulatähti on edelleen paikallaan. ;)

Tässä on ns. sleeper-teemaa kivasti kun takaputkistokaan ei aiheuta kunnioitusrefleksiä takanatulijoilta mutta auton liikahtaminen varmasti vakuuttaa.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 07.10.12 - klo:22:26
On tuo pyrstö niin viattoman näköinen, että saattaa moni kiireinen bisnesaudisti kokea melkoisen yllätyksen ;D Pahimmassa tapauksessa saattaa jopa mennä letkauttamaan repsikalle jotain putkenpäistä ennen nöyryytystä.

Auttaisitko yksinkertaista, ja selittäisit, mikähän yllätys voisi olla tulossa, jos esim. yrittäisi ohittaa ko.mersun. Ajaisiko kuski eteen, eikä päästäisi näinollen ohi, ettei vaan tulisi kolaria. Näinhän ainakin muutamat mersukuskit kuullemma toimii ::) Mikähän sitten mahtaisi olla se lopullinen nöyryytys?! Jos tarkoituksesi oli vaan pelkkä mielistely, niin sitten ymmärrän kyllä kommenttisi. :D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 13.10.12 - klo:20:27
Auttaisitko yksinkertaista, ja selittäisit, mikähän yllätys voisi olla tulossa, jos esim. yrittäisi ohittaa ko.mersun.

Yksi esimerkki voisi olla vaikka se, että monesti näitä näppäriä pisnesautoilijoita* näkee sellaisissa liikennetilanteissa, missä pisnesmies on kääntymässä seuraavasta risteyksestä oikealle, mutta ajaa kuitenkin 2-kaistaisen tien liikkennevaloissa vasempaan reunaan, jotta voi näppärästi kiilata sieltä oikealla olevan eteen ja jarruvalot loimuten voi sitten kääntyä oikealle. Tässä tilanteessa tehokkaammalla autolla voi helposti nöyryyttää kiireistä pisnesautoilijaa, kun pisnesautoilija ei pystykään kiihdyttämään näppärästi ohitse.

Juu, onhan tämä lapsellista toimintaa, mutta tuo pientä piristystä harmaaseen arkeen ;) Ja ylimääräistä poonusta tuo se, jos oikealla kaistalla myös numero kakkonen on pelissä mukana ;D

*Kuskeja, jotka ajavat kulipremiumilla poukkoillen jatkuvasti kaistalta toiselle, kun on niin kiire tekemään pisnestä.

Ironic32

On kyllä siistin näköinen peli. Joku jo aiemmin totesikin, että näitä oikeasti moottorilla varustettuja autoja soisi näkevän enemmänkin.

Ja totta tosiaan on kyllä yllättävän "säyseän" näköinen suoraan takaa päin tämä kampe 8)

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 12.10.12 - klo:22:19
"Lommojenkorjausketjusta" eksyin tänne tallin puolelle - upea kakkosauto. Missä hinnoissa tällaiset vajaa kymmenen vuotta vanhat AMG-kaunokaiset pyörii Suomesta / Saksasta hankittuna?

Oletko ollut tyytyväinen noihin Hankookin V12 Evoihin? Itsellä nuo ovat yhtenä vaihtoehtona seuraaviksi, jos vain ovat hiljaiset ja ajo-ominaisuuksiltaan hyvät.

Damn kun olen kateellinen tällaisten kakkosautojen omistajille.  :D

Eipä nämä "vanhat" Mersut enää juuri missään ihme hinnoissa ole. Nettiauton hinta haitari taitaa olla 13.500-32.900, joista tuo kallein on on noin 12.000 yli hintainen ja tästä syystä ollut samassa liikkeessä myynnissä jo vuodesta 2008!! Mutta hyvä yksilö maksaa suomessa sen vajaa 20kâ,¬ ja Saksassa melkein 15Kâ,¬. Jos vertaa saman ikäiseen saman verran ajettuun M3 Bemariin niin Bemari on noin 10kâ,¬ kalliimpi vaikka on uutena ollut hivenen halvempi hankkia eli erikoisemmat mersut ei hintaa kovin hyvin pidä.

Hankookeihin olen ollut ihan tyytyväinen. Profiilin Audissa on Hankookin K107:t ja ennen oli Nokian Hakka Z:t ja Nokialaiset on kyllä joka alueella paremmat kuin nuo Hankook K107:t. Nokialaiset on hiljaisemmat, kuluttaa polttoainetta vähemmän ja pitää sateella paremmin. Näitä Evo V12 renkaita on vaikea verrata mihinkään, kun Mersussa ei muita ole alla ollut. Mutta tässä Mersussa toimii todella hyvin. Kulutuskestävyys taitaa olla tämän renkaan huonoin osa-alue, mutta se jää nähtäväksi. Ihan hiljaisiltakin nämä Evo V12:t ovat ainkin tässä hyvin äänieristetyssä Mersussa jopa 19" koossa.

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: matala - 13.10.12 - klo:08:48
Itse vastaavan pelin aiemmin omistaneena täytyy sanoa, että kyllä se sutiminen 120 km/h vauhdissa onnistuu ;D Lukkoa se kyllä todellakin kaipaa, sillä kunnon kiihdytyksissä piti aina ottaa luistonesto pois muuten paloi vaan keltainen kolmio mittaristossa. Muistaakseni lukko ei ollut mitenkään pahanhintainen lisäinvestointi. Ei vaan tullut hankittua kun vaihdoin C32:n uuteen E61 520d:hen :'( lähinnä kulutuksen takia. Ajoin tuolloin aika paljon työssä ja auto ei ollut kakkoskulkine, hörppäsi koko tankin kun kävi Helsingistä Tampereella edestakaisin. En muuten päässyt ikinä motarilla alle 10 l kulutuslukemiin. Oma syy 8)

Hienoa, että täältäkin löytyy kohtalotovereita :) Kunnon lukko maksaa noin 1500â,¬ + asennus, jos ei osaa itse asentaa.

Kulutus pyörii minullakin siinä 10-11 välillä omassa ajossa, mutta 80 rajoitusalueella ilman ohituksia pääsee jopa 8:lla alkaviin lukemiin. Mutta itsellä ei kulutuksella niin väliä, kun kilometrejä kertyy sen 5-7tkm vuodessa.

Nyt olen vähän harkinnut talvi auton ostoa ja taisin jo juovuspäissäni viikonloppuna ostaa vm. 2001 VW Golf 2.8 V6 4-Motionin. Myyjäkin oli tosin känässä, joten saatan selvitä kaupasta säikähdyksellä ;D (Kaveri tota autoa myy, joten ei hätää...) Vaikka ihan kiva talviauto tuo Golf olisi. Vaimo vain ei oikein ymmärrä sitä, että autolla ei voi talvella ajaa.

Jukikyy

Muutama kuva talvi setupista. Alla alkuperäiset vaatimattomat, joskin erinomaisessa kunnossa olevat 17" vanteet. Renkaina Michelin X-Ice North.

Meinasi talvi yllättää perjantaina niin voin sanoa, että leveät 265 kesärenkaat, kohtuu tehokas takaveto sekä automaatti ei ole kaikkein etenemiskykyisin yhdistelmä. Ei meinannut tasamaallakaan päästä liikkeelle :) No onneksi pääsin sentään kotiin, kun kadun pikkupojat työnsi auton pihaan.










Jukikyy

Tänään tuli vahattua Mersu kahteen kertaan Collinite 476S:llä ja ovenvälit, konepellin sisäpuoli ja takaluukun välit AutoGlymin punaisella. Aikaa meni koko päivä, mutta tuli lopputuloksestakin ihan kelpo.

Talviautoa en ole vielä hommannut kauniimman puoliskon vastustuksesta johtuen. No eipä ole Mersulla tullut ajeltua kolmeen viikkoon eikä paljoa tarvitse talvella varmaan muutenkaan ajella. Talviajot hoidellaan Audilla.


pokkus

Kuvista nopeasti katsottuna lumikerroksen alla näyttäisi olevan mini-pakettiauto/SUV, kun sen verran komeasti on tuota lunta päässyt tulemaan :)

Jukikyy

Vähän takaapäin näyttää Audi A2:lta ja sivulta just joltain SUV:lta :)

On tosiaan saanut pihaa kolata ihan kivasti viimeisten päivien aikana. Ehkä joku 50cm tullut lunta.

Auto saa mun puolesta tuolla lumen alla olla pakkaselta suojassa niin kauan kuin mahdollista. Katsotaan kuinka hyvin yhdellä autolla pärjätään.

Jukikyy

Mersu oli tosiaan oikeastaan koko talven seisomassa. Muutaman kerran kuussa kävin ajelemassa pakkaspäivinä, jotta auto ei "kovetu" paikoilleen. Varsinaisesti käyttöön auton otin huhtikuun puolessavälissä kelien sen jo salliessa.

Nyt tuli sitten vihdoin ja viimein tehtyä huolto Mersuun. Eli tulpat, öljyt, öljynsuodatin, ilmansuodattimet, raitisilmasuodatin ja kompressorin öljyt tuli vaihdettua. Aikaa meni rapiat 5 tuntia ja siitä varmaan 4 tuntia tulppien vaihtoon.

Vittumaisen tiukassa oli tulpanhatut... Ja "viimeiset" tulpat melko ahtaassa paikassa... No tulipahan vaihdettua eikä mun omistuksen aikana tarvitse enää koskaan vaihtaa (vaihtoväli 60tkm). Vaihdoin tulpiksi NGK Iridiumit IFR6D10 ja otin pois Mersun alkuperäiset tulpat, jotka oli niin ikään NGK Iridium IFR6D10 mallia. Eli mersun orkkis tulpat on täysin samat kuin NGK ja tulpassa jopa samat tekstit kuin NGK:n tulpissa. Ainoa ero oli orkkis tulpassa lisänä oleva Mersun tähti. Ilmanputsarinkotelot sekä puolat piti irroittaa, jotta tulppiin pääsi käsiksi.

Kompressorin öljyt oli helppo vaihtaa, kun oli apteekista ostettuna 2 kpl 60mm ruiskuja ja motonetista 5mm kumiletkua, jolla sai vanhat öljyt imettyä ulos ja uudet sisälle. Kompuranöljyjä ei pitäisi ikinä vaihtaa, mutta ei öljyn vaihdosta koskaan haittaakaan ole.

Raitisilmasuodattimen vaihdosta en edes viitsi mainita, koska missään koskaan omistamassani autossa vaihto ei ole ollut näin helppoa.

Ilmansuodattimiksi vaihdoin ihan vain huvikseen K&N paneelisuodattimet ( lisätehoa en odota). Koska ilmansuodattimenkotelot oli irti tulppien vaihdon johdosta sai ne pestyä sisältä puhtaaksi hyvin.

Moottoriöljyiksi tuli AMG:n suosituksesta Mobil 1 New Life 0W 40 ja suodattimeksi Mersun alkuperäinen. Pohjan suojamuoveja piti hieman poistaa, jotta öljyt sai alakautta valutettua ulos. No samalla tuli irroitetut suojamuovit pestyä molemmin puolin.

Lisäksi kävin paikallisessa Vehossa huollattamassa automaattilaatikon (sis. öljyt huuhtelemalla 12 litraa, joista 4 jäi laatikkoon, magneetti, tiivisteet, suodatin ym.) sekä peräöljyt (2 litraa öljyä) vaihdettiin (peräöljyjen vaihtoväli 200tkm, mutta kohta mittarissa 100tkm, joten jousivat jo vaihtoon). Laskun loppusumma oli positiivinen yllätys 357â,¬ (loppusumma oli autolaatikonhuolto 270â,¬+peräöljyt 137â,¬=407â,¬, josta sai tarjouskupongilla 50â,¬ pois). Pelkät peräöljyt maksaa Veholla 66â,¬/L eli tästä syystä vaihdatin ne siellä. Tomaatin öljynvaihto on itselle vierasta puuhaa, joten tästä syystä en niitä itse vaihtanut.

Nyt ei ole kuin takajarrujen ehostus enää jäljellä (levyt, palat ja jarrusatuloiden maalaus hopeiseksi), mutta sen suorittaminen taitaa mennä kesälomiin.

Kesällä voisi käydä jossain varttimaililla tai maililla ajamassa, josko tähän lähelle johonkin ko. tapahtuma sattuisi. Auto ei tosin mikään älyttömän kova menijä ole, mutta kyllä sillä liikennevirran mukana pysyy. Pitoa uusilla renkailla on niin paljon, että ei jauha yhtään tyhjää lähtiessä, joten viivalta irtoaa ihan kivasti automaatin saattelemana.

nikob





LainaaAuto ei tosin mikään älyttömän kova menijä ole
Olet vain jo tottunut Amg:n suorituskykyyn  ;D.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy