MB E 300 Hybrid T 2013 > MB S 500e L 2015

Aloittaja TTL, 27.07.13 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

TTL

#30
Tuon mallin kohdalla Mersun hinnastosta löytyy mukava yllätys. CO2-päästöt 65 g/km (vielä toistaiseksi nykymittaustavalla) ja sen myötä pieni autovero ja hyvin pieni ajoneuvovero. Jalkoihin ei tarvinne jäädä, huipputeho 449 hv ja vääntö 650 Nm 1.000-4.750 rpm. "Oikeassa" 500 S:ssähän noita on 455 kaakkia ja vääntöä 700 Nm 1.800â€"3.500 rpm (sekä autoveroa rapiat 50 teur enemmän vähänkään varusteltuna).
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

kai75

Onnittelut hienosta "bensanpihistelyautosta", kyl tuolla kelpaa sähköllä hurutella  ;D

Uteliaisuudesta kysyn et istutko ite paljon takapenkillä vai mihin tarvitset L-version (toisaalta ei tilaa ikinä liikaa oo...)?

Kuvia sit kehiin ASAP ku auto käsissä! ;)
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

TTL

#32
Ihan itse meinasin suhailla. Pistokehybridiä saa vain keskipitkänä versiona.


Tässä kaikki venytykset (ylintä ei vielä olekaan eikä kai tulekaan, kun coupe on jo markkinoilla, toiseksi alin on Maybachiksi ristitty):


Takapenkillä sen verta harvoin, etten sinne mitään erityisistumia tullut tilanneeksi...


...vaan tavallisen, kolmen istuttavan peruspenkin:
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

JaniKuula

Kuvat näytille heti ku pirssi pihassa :) mahtavaa että tällaisia ostetaan! Kyllä tuolla kelpaa ajella mökille 8) Päästölukemat kyllä alhaiset ;)
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

TTL

No nyt löytyy kuvia täältä. Ensivaikutelma on aika positiivinen, kyytiin sopii, sisustuksen laatu miellyttää, lähtee tarvittaessa räväkästi ja kulkee mukavasti. Ei ihan karvalakkimalli tullut mutta saatan silti kuvitella, millainen tämä olisi "kaikilla herkuilla".
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

kai75

Lainaus käyttäjältä: TTL - 09.05.15 - klo:10:28
No nyt löytyy kuvia täältä. Ensivaikutelma on aika positiivinen, kyytiin sopii, sisustuksen laatu miellyttää, lähtee tarvittaessa räväkästi ja kulkee mukavasti. Ei ihan karvalakkimalli tullut mutta saatan silti kuvitella, millainen tämä olisi "kaikilla herkuilla".
Onnittelut, hieno peli on vaik itseä ei hirveästi ruskea nahka ja ruskeat jalopuulistoitukset hirveästi sytytä  ::)

Onko tullut "pihisteltyä" ajossa?  :D Ite muistan ku lexus rx450 hybrid oli koeajossa niin sillä tuli hirveä tarve ajaa pihistellen et pääseekö pelkällä sähköllä kuinka pitkälle...  :)

Otitko talvikumit samassa kaupassa vai osteletko erikseen?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

JeanC

Upea Mercedes. Eipä löydy arenalta toista Autoa/nautintovälinettä.  :-*

TTL

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 09.05.15 - klo:11:25
Onnittelut, hieno peli on vaik itseä ei hirveästi ruskea nahka ja ruskeat jalopuulistoitukset hirveästi sytytä  ::)

Onko tullut "pihisteltyä" ajossa?  :D Ite muistan ku lexus rx450 hybrid oli koeajossa niin sillä tuli hirveä tarve ajaa pihistellen et pääseekö pelkällä sähköllä kuinka pitkälle...  :)

Otitko talvikumit samassa kaupassa vai osteletko erikseen?

Ok. Meikäläistä puolestaan eivät kiinnosta hiilikuitu- eikä alumiiniviritelmät sisustuksessa... n. 7 litraa 95E10:ä näyttäisi sekalaisessa ajossa todellisuudessa vetävän. Kaupungissa toki pääsen päivän ajelut kokonaan sähköllä. Talvipyörät ostan erikseen rengasliikkeestä.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Jonny

Onnea todella hienosta ja tyylikkäästä autosta! Ethän vaan Kouvolan seudulla pyörinyt viime viikon perjantaina? Siellä näin vastaavan...
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

europe

Nää mersun mallimerkinnät ovat  ihan avaruudesta, kolmelitraisella veekutosella ollaan nykyään S500. Toki sama se on bemarillakin FL 330i on kaksilitrainen bensaturbo. En tiedä mitä valmistaja näillä tavoittelee?  Tunteeko  ostaja ehkä saavansa enemmän...Miksei sitten suoraan S700 tai 380i. Anteeksi OT.

Hieno Hybridi toki, eikä valtiolle mene liikaa veroja eli fiksun varakkaan valinta. Onnea auton haltijalle.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: europe - 11.05.15 - klo:13:20
Nää mersun mallimerkinnät ovat  ihan avaruudesta, kolmelitraisella veekutosella ollaan nykyään S500. Toki sama se on bemarillakin FL 330i on kaksilitrainen bensaturbo. En tiedä mitä valmistaja näillä tavoittelee?  Tunteeko  ostaja ehkä saavansa enemmän...Miksei sitten suoraan S700 tai 380i. Anteeksi OT.

Hieno Hybridi toki, eikä valtiolle mene liikaa veroja eli fiksun varakkaan valinta. Onnea auton haltijalle.

Onhan tuossa jotain logiikkaa, sillä tämän version hybridivoimalinja tarjoilee suurin piirtein samat tehot kuin puhdas bensa-S500.

TTL

Kiitoksia vaan kannustuksesta!. Kouvolassa on ollut jokin toinen auto, ylempänä Itä-Suomessa pyörii tämä omistajansa Mersu.

Mallimerkintä ja moottorikoko eivät ole aikoihin menneet linjassa Mersullakaan, esimerkkinä vaikkapa OM651-moottori (2.2 litrainen nelkkudiesel), josta polveutuvat 200 - 250 CDI samasta lohkosta. Ja jos jotain C 200 CDI:tä on ostamassa, niin yllätys voikin olla suuri, kun pellin alla rötköttää Rellu Traficin / Opel Vivaron 1.6 litran CDI-diesel.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

K70

Onpa upea eco-auto ! Erottuu todellakin massasta.

Katsoin kuvat ja uteliaisuus heräsi. Onko tuo taloyhtiön talli, mihin tuo latauslaite on asennettu? Oliko minkäläinen revohka taloyhtiön kanssa luvan saaminen asennukseen?
Nimim. Latasinko turhaan lämmityspistorasiasta.

TTL

Taloyhtiöiden talli, neljänneskorttelin kokoinen ja yhteensä 5 taloyhtiön autoja siellä. Isännöitsijään yhteydenotto ja ehdotus siitä, millaisen latauslaitteen haluan asentaa. Sopimus energiamittarin asentamisesta ja siitä, ettei taloyhtiölle saa tulla asennuksesta kuluja / korjattavaa.

plugit.fi hoiti homman esimerkillisellä tavalla. Oman rapun jakokaapista oli alle 15 metriä johdotustarvetta aika järeällä kaapelilla vikavirtasuojan ja energiamittarin koteloon ja siitä lyhyt johdonpätkä itse latauslaitteeseen. Se kuulema kestää kuumaa, kylmää, vettä ja lunta hyvin ja voi asentaa ulkosallekin tarvittaessa.

1870 euroa kustansi kaikkineen maahantuojan tarjoaman latauspaikkakartoitusedun kanssa ja siitä työn osuuden voi laittaa kotitalousvähennykseen. Laitetta voi täydentää lukolla, älykortti- tai etäohjauksella, jos on sähkövarkaiden riski olemassa. Sinälläänhän tuo Mennekes-liitin jo sitä riskiä pienentää.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: TTL - 12.05.15 - klo:09:36
Kiitoksia vaan kannustuksesta!. Kouvolassa on ollut jokin toinen auto, ylempänä Itä-Suomessa pyörii tämä omistajansa Mersu.

Mallimerkintä ja moottorikoko eivät ole aikoihin menneet linjassa Mersullakaan, esimerkkinä vaikkapa OM651-moottori (2.2 litrainen nelkkudiesel), josta polveutuvat 200 - 250 CDI samasta lohkosta. Ja jos jotain C 200 CDI:tä on ostamassa, niin yllätys voikin olla suuri, kun pellin alla rötköttää Rellu Traficin / Opel Vivaron 1.6 litran CDI-diesel.

180, 200, 220, 250 on sama moottori. 220 ja 250 tuplaturbolla (OM651). Tarkennuksena edelliseen että W204:ää (C-sarja) on OM651 ja OM646 koneella ja uusin W205 (C-sarja) sarjalainen on sitten tällä uudella Renault moottorilla. Siitäkin jotkut sanoo että vain lohkot olisi renaultin?

W205 sarjalainen on sisältä ruma ja ohjauskaan ei ole sellainen kuin mersuissa on totuttu. Ohjaus nimittäin palauttaa mutkan jälkeen itsestään renkaat suoraksi  :o
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

TTL

3000 km takana ja bensan keskikulutus on ollut kaikessa ajossa 4.9 litraa satasella. Sähköä on mennyt 170 kWh = â,¬24 edestä siinä sivussa. Päivän ajojen rajoittuessa kaupunkipyöritykseen, bensan kulutus on sinne 30 km asti 0 litraa/100 km. 60 km maantielenkki täydestä latauksesta menee n. 2.4 litralla/100 km. 130 km maantielenkki puolestaan ottaa 5-7 litraa/100 km ajotyylistä riippuen. Yksittäisillä reissuilla tuo 7 litraa onkin ollut maksimikulutus. Akun lataus ajon aikana nostaa kulutusta n. litralla /100 km ja olen sitä harrastanut lähinnä, jos perillä ei autoa saa lataukseen enkä halua pitää akkuja lähes tyhjinä esim. yön yli. Hauska harrastus tuo bensan pihtailu!

Tuuli suhiseee a-palkissa kuskin puolella jo satasen vauhdissa ja vaihteisto empii sähköltä bensalle siirryttäessä, seiskaa pitää silmässä jo 1200 kierroksella melkoisen jurinan kanssa. Josko nuo takuuna korjaisivat...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Typ2

Lainaus käyttäjältä: TTL - 09.06.15 - klo:09:24
3000 km takana ja bensan keskikulutus on ollut kaikessa ajossa 4.9 litraa satasella. Sähköä on mennyt 170 kWh = â,¬24 edestä siinä sivussa. Päivän ajojen rajoittuessa kaupunkipyöritykseen, bensan kulutus on sinne 30 km asti 0 litraa/100 km. 60 km maantielenkki täydestä latauksesta menee n. 2.4 litralla/100 km. 130 km maantielenkki puolestaan ottaa 5-7 litraa/100 km ajotyylistä riippuen. Yksittäisillä reissuilla tuo 7 litraa onkin ollut maksimikulutus. Akun lataus ajon aikana nostaa kulutusta n. litralla /100 km ja olen sitä harrastanut lähinnä, jos perillä ei autoa saa lataukseen enkä halua pitää akkuja lähes tyhjinä esim. yön yli. Hauska harrastus tuo bensan pihtailu!

Mielenkiintoisia kulutuksia ja faktaa tuollaisesta autosta! Jatka raportointia.

Lainaus käyttäjältä: TTL - 09.06.15 - klo:09:24Tuuli suhiseee a-palkissa kuskin puolella jo satasen vauhdissa ja vaihteisto empii sähköltä bensalle siirryttäessä, seiskaa pitää silmässä jo 1200 kierroksella melkoisen jurinan kanssa. Josko nuo takuuna korjaisivat...

Huonoksi on mennyt Mersunkin laatu, kun TM joutui W221:n koeajossa moittimaan tuulen suhinoista 240 km/h nopeudessa.  :D
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

TTL

70tkm takana. Alussa oli vähän hankalaa, kun auto oli pajalla "ohjelmistopäivityksissä" päivätolkulla ajossa ilmenneen nykimisen vuoksi. Vaan saivat korjatuksi ja 10tkm jälkeen on ollut ongelmatonta. Toinen etuvalo keräsi kosteutta ja vaihdettiin takuuna uuteen. Korjaamolla luettu keskikulutus kaikessa ajossa on ollut alle 6 litraa satasella.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy