BMW

Aloittaja makkis, 29.11.09 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Ironic32

LainaaBemarikuskit ovat mulkkuja, liikenteessä törttöilevistä kaikkein pahimpia.

En tiedä, liekö tuolla liikeenteessä bemarikuskit sen kummempia mulkeroita kuin muutkaan, mutta ainakin media tykkää aina mainita, että kyseessä oli "iso bmw"

http://www.iltalehti.fi/helsinki/2009120410716271_hi.shtml

Flat

Ensikohtaaminen pimeällä parkkipaikalla tuon GT:n kanssa. Luulin takavinkkelistä priukseksi. Takavalot jumalattoman suuret, kuin chevy alerossa (vai mikä se oli) konsanaan. Kun valot laitettiin  päälle, niin aika silmiinpistävät oli  nuo raitakuviot. Uudessa viitosessa taitaa olla samat raitatakavalot, tai pikemminkin punaseepravalot. Hillitymmät olisivat voinneet laittaa....

Jyri

Noista BMWn takavaloista, ovat aina välillä osaneet kyllä hienosti poiketa massasta, esim nykyisen 500sarjan sedanin takavalot ovat mielestäni persoonallisella tavalla onnistuneet.

samulis

Lainaus käyttäjältä: Kynäkauppias - 04.12.09 - klo:07:30
Minä taas en pääse alle 6,5 litran. Eilen meni tankkiin 64,xx litraa ja tripissä 903 km. Tuon täytyy johtua korttelirallista mitä harrastan eri paikkakunnilla uutta kynäkohdetta saalistaessani. Vanha kynäkauppias ei mene joka luukkuun vaan saattaa väijyä uutta saalista useita kilometrejä ennen kuin iskee. Ettei tuossa kulutuksessa muuta ihmeellistä ole kuin se etten ole päässyt alle kuuden matka-ajopainotteisessa menossa. Ja se että Superbilla mentiin samoihin lukuihin.
Aika kova eroa, kun itse pe kävin tankkaan niin tripissä _sama_ lukema ja tankkiin meni 55,3L. Tuolla pätkällä keskinopeuskin 54,6km/h eikä siinä maantie ajoa ollut... Kuten mainittua maantiellä pääsee helposti alle 5,5:n Eihän sulla ole webastoa tms joka haukkais jostain syystä reilusti (ei kyllä tuntuis järkevältä...)? Melkein kuulostaisi että joku bitti tms on poikittain ja auto ei toimi oikein...  Tai sit sä et oo polkenut riittävän kovaa ja DPF:n poltot tms on jäänyt kesken ja se yrittää koko ajan sitä...

kokken

Vähän koomistakin että ainakin tämän foorumin alkumetreillä näyttää elinvoimaisin topic olevan bmw-teema. Audi-leiriin siirryttyäni on vähän ihmetyttänyt tämä avarakatseisuuden puute, kun tuntuu olevan vag-leirissä vähän rajoittunut katselukulma baijerin ajokalustoob. Itselläni oli pari aikaisempaa autoja 3-sarjalaisia ja nyt mennään A4:lla, seuraava auto vois aikanaan olla quattro. Portit on kuitenkin auki ja aivan hyvin vois jonain päivänä pihassa olla bimmerikin. Molemmat on hienoja autoja...

Flat

LainaaAudi-leiriin siirryttyäni on vähän ihmetyttänyt tämä avarakatseisuuden puute, kun tuntuu olevan vag-leirissä vähän rajoittunut katselukulma baijerin ajokalustoob.

Sulle ei ilmeisesti annettu audin oston yhteydessä audi laseja? Käyppä valittamassa myyjälle....
Niitä on olemassa eri vahvuuksilla, ensikertalaiset saavat vahvat ja parkkiintuneet audi kuskit hieman miedommat.

Kynäkauppias

samulis: ei ole webastoa. Luulisin tuon dpf-polton olevan hallussa, täällä pöndellä kun on satasen rajoituksia ja viikoittain niitä ajelen navi-nopeudella 109 km/h. 80-alueella ajan 89 ja ohitan kaikki perä edellä vastaan tulevat heti tilaisuuden tullen(pysyy tuo imagokin kohdillaa). Taajamassa tulee sitten ajeltua varsin aktiivisesti, tällä paikkakunnalla kun ruuhkat ei ole este kuin pääväylillä jotka osaan välttää. Monesti tuntuu olevan kulutusneula oikeassa reunassa. Ja ei kai tuo 6,5 l niin kummallinen kulutus ole spritmonitorinkaan mukaan: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/38-5er.html?fueltype=1&constyear_s=2008&power_s=130&power_e=130

Se mikä minua ihmetyttää on että Superb kulki lähes samalla polttoainemäärällä. Toki takaveto tekee lumikeleillä ajamisesta monin verroin hauskempaa ja tämä kuluttaa enemmän riisseliä. Mutta muuten ajotyyli ja -nopeus on sama.
Tuleva vulvumies.

ma1ja

Kyllä hameväki tykkää bemarista! Mielestäni BMW ja kaunis naiskuski korkokenkineen ovat sellainen yhdistelmä, että siinä on jotain ristiriitaisen seksikästä. Saman säväyksen tekevät samainen kaunis nainen polttamassa sikaria tai naukkailemassa viskiä. Mutta ehkä olen friikki, joka täällä yksin sairaassa mielessään pohtii tällaista. (moottoripyörät ja aseharrastus ovat sitten mielestäni liian butch)

Ja skula, naisen mieli on häilyväinen! Mieli voi muuttua BMW:nkin suhteen. Itse olin katumaasturivastustaja niin kauan kunnes jouduin koeajamaan GLK:n.
Niin se vaan menee.

ma1ja

Pitää vielä palata tänne selittelemään.
Mielestäni nainen voi ajaa, mitä autoa tahansa eikä siitä minulle synny sen kummempia mielleyhtymiä. Monet tehokkaat urheiluautot ovat muuten niin lelumaisia ja niissä on jotain glitteriä niin että ne sopivat oikein hyvin naiskuskeille. Tuossa bemussa vain on jotain niin sovinistisen mystistä. Ihan äkkiä ei tule muuta automerkkiä mieleen, jossa olisi noin.
Ainoastaan yhdistelmässä BMW-nainen, voisin bemarin korvata ehkä Mustang GT:llä, vaikka siinäkin tunnelmat ovat hieman erilaiset.
:-\
Niin se vaan menee.

samulis

Lainaus käyttäjältä: Kynäkauppias - 06.12.09 - klo:09:21
samulis: ei ole webastoa. Luulisin tuon dpf-polton olevan hallussa, täällä pöndellä kun on satasen rajoituksia ja viikoittain niitä ajelen navi-nopeudella 109 km/h. 80-alueella ajan 89 ja ohitan kaikki perä edellä vastaan tulevat heti tilaisuuden tullen(pysyy tuo imagokin kohdillaa). Taajamassa tulee sitten ajeltua varsin aktiivisesti, tällä paikkakunnalla kun ruuhkat ei ole este kuin pääväylillä jotka osaan välttää. Monesti tuntuu olevan kulutusneula oikeassa reunassa. Ja ei kai tuo 6,5 l niin kummallinen kulutus ole spritmonitorinkaan mukaan: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/38-5er.html?fueltype=1&constyear_s=2008&power_s=130&power_e=130

Se mikä minua ihmetyttää on että Superb kulki lähes samalla polttoainemäärällä. Toki takaveto tekee lumikeleillä ajamisesta monin verroin hauskempaa ja tämä kuluttaa enemmän riisseliä. Mutta muuten ajotyyli ja -nopeus on sama.
Niin mä kuvittelin, että sulla olis kuvausten perusteella kulutus enemmänkin 5,5-6:n väliä vaikka kuinka "aktiivisesti" ajais, varsinkin jos maantietä on valtaosa ajoista... Mun havaintojen mukaan e60:ssä(kin) kulutus alkaa merkittävästi nousta ~140:n vauhdeissa ja sen jälkeen... Esim kesällä ajettiin pitkät pätkät Ranskassa vakkarilla 132:n gps nopeutta ja tankillisen keskikulutus jäi alle 6:n. Saksan puolelle vapailla pätkilläkään ei tankillisten keskikulutus noussut yli 6,5... Tosin jos sulla taajamassa tulee taas paljon lyhyttä pätkäajoa niin sehän nostaa heti kulutusta... Mulla duunimatkakin on ~35km vaikka meneekin noita pk-seudun pääväyliä ja kehiä niin ei siinä niin hirveesti pysähdyksiä ole. Tietty pitää aina pitää merkin imagoa yllä ja ohitella joka paikassa ja tunkea pieniin väliin jne jne mitä kaikkea ne nyt opettaakaan bmw driving schoolissa, mihin tosin en ole vielä päässyt...  ???

Kynäkauppias

Kyllä se kulutus menee sinne 6,5-7 ennemminkin, matka-ajolukematkin kyllä kuulostaa muilla pieniltä. No, litra sinne tai tänne. Lapin teillä ei onneksi paljon tarvi tunkea ahtaisiin väleihin, lukuunottamatta Simo-Oulu(ei periaatteessa kuulu Lappiin, mutta tuollakin saatan suhailla) väliä.
Tuleva vulvumies.

Scodillakki

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 05.12.09 - klo:09:50
LainaaBemarikuskit ovat mulkkuja, liikenteessä törttöilevistä kaikkein pahimpia.



Jaa a mietin tuossa vain, kun ajelen enimmäkseen Skodalla työajot ja Bemarilla muut ajot, että missä vaiheessa muutun mulkuksi. Ilmeisesti, kun baijerilaisen oven aukaisee niin kuskista tulee mulkku? Liikennekäyttäytyminen on mielestä ihan sama ajaako Skodalla vai Bemarilla ;) Niin kyllä meillä emäntä ajelee 500 sarjalla ihan mielellään ja Skodakin kelpaa alle aina kun se tuossa pihalla on joutilaana.
Audi A4 40 TFSI business advanced 2020
ja
MB:t
w210
W212

k4ne

Helssingin Sanomat oli itsenäisyyspäivän aattona sijoittannut erään bayerilaismaasturin panssarivaunujen katveeseen.

X1 Penpun koeajo

Hyvä juttu ja hyvä auto varmaan, ei siinä mitään. Mutta että ajamisen ilosta: koeajoauton hinta lisävarustein (mm. navigaatiojärjestelmä, ksenonvalot, automaatti-ilmastointi) 62 128,91 euroa ???

makkis

X1.

Nyt iski valtava X1 kuume. Firman ajokissa on kaksi vuotta liisaria jäljellä, eli primääri ajokki tuskin vaihtuu X1:een paitsi työnantajaa vaihtamalla.
Taloudellinen tilanne toisaalta tällä haavaa näyttää sellaisia lukemia, että kakkosautoksikaan ei rahkeet riitä utta X1:stä hankkimaan ja toisaalta "kakkosauto" on jo perheessä päätetty, se tulee olemaan 130i. Tämä päätös ei ole minun, vaan vaimon. Ajankohtaa en lähde arvioimaan, mutta tällä hetkellä hänen ansiotaso on satkun kuussa, eli ei nyt ainakaan ihan lähipäivinä.

Kuinkas perkeleessä minä nyt X1:n saan? Lotto ei tuota.... himpatti. Pitänee laittaa mailia Santanderiin, jotta X1 pitää Makkikselle saada alle nyt heti oitis....

Hieno auto, käsittämättömän upea.

slash

Makkiksen kanssa samoilla linjoilla, meillä vaan tämä olisi nappivalinta vaimon autoksi 2.0da ja pitäisi kuulemma olla valkoinen...
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Häkä

Teknisesti pätevä peli, mutta muotoilusta en tykkää. Varsinkin sivuprofiili on muun ykkössarjan tapaan aikas tuommonen...noh ruma.

makkis

Kyllä se Penpunkin longlife täyrättää "service due!" tekstin näköjään ruutuun. 30800 km ja nyt sannoopi jotta poika poika, varailes huolto 2000 kilsan aikana. Kuukautta vaille vuosi tuohon ajanjaksollisesti meni aikaa. Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä. Pitäisi muistaa huomenna tai tällä viikolla ainakin varata se aika, 2000 km saattaa mennä hujauksessa.

-V-

makkis kerää kilsoja kuin kaupparatsu-bakkis aikanaan :)

Peeveli

Oletko -V- vaihtanut coupen toiseen bemmuun? Samanlainen kuin sulla oli, näkyi myynnissä Laakkonen/Espoo. Jos näin on, minkä malliversion otit tilalle?

HJP

Näyttäisi allekirjoituksen mukaan vaihtuneen avomalliin, kolmelitraisella bensakoneella ;)

Et kai -V- vaihtanut E46:seen, toivon tosissaan että ostit E93sen...

makkis

Tänä aamuna lähdin hakemaan lehtiä heittolaatikolta ja iDrive sanoi että moottori on vaurioitunut, tehoja rajoitetaan. Huoltoonkin taas pyyteli.  En tiedä tuosta vauriosta, minusta auto oli ajolleen aivan normaali ja soitin huoltoon, sanoivat että jos ahdistaa, käytä pikahuollossa mutta kun kerran toimii, niin ei kun kovaa ajoa.

Bootti ei auttanut (oma analysi) että kai siellä jotain häikkää on. Pitää kai ajankulukseen ajaa huomenna 100 km per sivu, että selviää onko tuossa oikeasti jotain vikaa.

Tekisi jo mieli tyrmätä penppu teknisesti aivan paskana, ei Skodan kanssa tarvinnut tällaisten murheiden kanssa painia... kunnes muistin, että pitihän.. sillä erolla että Ocu todella kulki vain kymppiä herjan tullessa. Skodassa auttoi bootti, mutta tässä herja ei häviä. Auto toimii kuitenkin kuin junan vessa ja 177 hv:stä uupuu kuitenkaan 7 kpl, eli ihan kilhakkiin terävyys puuttuu.

En tiedä, raportoin faktat jahka ehdin käymään Kuopiossa. Varasin määräaikaishuollon samalla ja en ehtinyt edes sanoa sanaa sijaisauto, kun sanoivat että huolto on kelli 13.00 mutta sulle on auto varattu alkaen klo 12.00 ja jos tarvitset sitä poikkeavana aikana, niin kerro, varataan se siihen. Ihme homma. Sanoin sitten, että viimeksi oli joku voordi ja sitä en tahdo enää kokea, niin sanoi että vastaava auto. Kerroin olevani X1 kuumeessa ja huolto sanoi että selvittää löytyykö X1 ja soittaa perään. Soitti vartin päästä ja sanoi että sijaisauto on X1 2.0xDrive. Näin se homma menee leksus ja penppumiejillä. viatkaan ei vitura, kun palvelu pelaa.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: makkis - 09.12.09 - klo:23:09
En tiedä, raportoin faktat jahka ehdin käymään Kuopiossa. Varasin määräaikaishuollon samalla ja en ehtinyt edes sanoa sanaa sijaisauto, kun sanoivat että huolto on kelli 13.00 mutta sulle on auto varattu alkaen klo 12.00 ja jos tarvitset sitä poikkeavana aikana, niin kerro, varataan se siihen. Ihme homma. Sanoin sitten, että viimeksi oli joku voordi ja sitä en tahdo enää kokea, niin sanoi että vastaava auto. Kerroin olevani X1 kuumeessa ja huolto sanoi että selvittää löytyykö X1 ja soittaa perään. Soitti vartin päästä ja sanoi että sijaisauto on X1 2.0xDrive. Näin se homma menee leksus ja penppumiejillä. viatkaan ei vitura, kun palvelu pelaa.
Taitaa täälläkin olla merkin vaihto edessä, jos huollossa palvelu noin hyvin pelaa. Harmi vaan ettei siellä myyntipuolella yleensä olla samanlaisia...
Audi A4 Allroad quattro -17

makkis

Näin se pelaa. Ihan kaikkeen ne ei vissiin kykene, mutta verrattuna Skoda -itkuun ( vaikka sopimukseen on kirjattu sijaisauto) niin tuntuu hassulta, kun sijaisauto on itsestään selvähomma ja ajokkiin näköjään voi vielä vaikuttaa.

Renkaan puhkeamisen takia sijaisautona oli Voord, tein selväksi etä Ka/Fiesta/Focus tason Voordeja en jatkosa hyväksy, enkä tojotia.

Ahistaa ihan oikeasti ajaa penpun jälkeen millääm muulla, mieluummin roudaan vaimon kuskiksi ja sijaiautona on tuo hänen e39.

skula

Makkista viedään nyt X1 kuumeessa kun litran mittaa!

Hienoa!

8)

Häkä

Tuo on kyllä oikeanlaista asiakaspalvelua. Autoliikkeelle suht mitätön teko, mutta asiakasta varmasti lämmittää. Vielä kun saa ajella mieleisellään autolla, niin jää parempi mieli vaikka omassa kärryssä olisikin jotain häikkää. Ainakaan ei häädetä asiakkaita muualle huonolla palvelulla.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Häkä - 10.12.09 - klo:11:39
Tuo on kyllä oikeanlaista asiakaspalvelua. Autoliikkeelle suht mitätön teko, mutta asiakasta varmasti lämmittää. Vielä kun saa ajella mieleisellään autolla, niin jää parempi mieli vaikka omassa kärryssä olisikin jotain häikkää. Ainakaan ei häädetä asiakkaita muualle huonolla palvelulla.

Samalla mahdollisesti saadaan nakattua sopivasti bensaa liekkeihin, ja kasvatettua X1-polte niin suureksi että kohta ollaan raapustamassa nimeä soppariin :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

mol

Tuollaiset sijaisautohommelit ovat toimiessaan ihan huippujuttu. Oikein toivoisi että autoon tulisi jotain vikaa niin pääsisi vaihteeksi ajelemaan jollain muullakin. Itselläni ko. systeemi toimii Skodankin kanssa mainiosti mutta syynä lienee enemmänkin tuttu huoltopäällikkö kuin huoltoliikkeen strategia.

Joku muuten voisi väittää BMW:n ja Lexuksen tapauksessa että pitäähän sen hinnan jossain näkyäkin... Itse en, hienoja Premium-luokan autoja ovat ne.

jf

LainaaJoku muuten voisi väittää BMW:n ja Lexuksen tapauksessa että pitäähän sen hinnan jossain näkyäkin...
Oikeasti kysymys kuuluu; miksei näy audilla? Hintaakin pitäisi olla riittävästi (mikäli hinta on se kynnyskysymys). Tulevaisuus näyttänee toimiiko palvelu pempulla yhtä hyvin myös pks:n alueella... Epäilen vahvasti.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Kynäkauppias

Onko tuo sijaisauto joku leasing-hässäkkä vai saako velka-pemari kuskiki automaattisesti sijaisauton?
Tuleva vulvumies.

k4ne

Lainaus käyttäjältä: HäkäVarsinkin sivuprofiili on muun ykkössarjan tapaan aikas tuommonen...noh ruma.

Meikämannellakin oli pitkään samantapainen ajatus, että ykkössarjalainen muistuttaa ulkonäöltään lähinnä linttaan astuttua tenniskenkää. On siihen silmä nyt tottunut jo paremmin, vaikka työtä on teettänytkin. Männä talvelta sentään otettuna tyypit sekä ´05 120d:stä (joo tykkäsin kyllä) että ´07 118d:stä (jaa-a, en oikeestaan tykännyt).

Viimeistään nyt pitää kuitenkin ruveta vakavissaan harkitsemaan tulevaisuuteen sijoittamista ja hommata itelleen ykkössarjalainen, väliäkö sillä mikä.Tuulilasin lokakuussa ilmestynny EXTRA klassikot & käytetyt "lehti nimittäin esittelee BMW:n 1-sarjan Tulevana Klassikkona. Se on kuulemma muotoiluguru Chris Banglen visioita parhaimmillaan:

”Ikkunalinjasta löytyy Bemun luottomuoto Hofmeister kink, jonka suoraviivainen jatke muodostaa takaoven jakosauman. Valografiikka on toteutettu siten, että sekä taka- että etuvalot ovat korin nurkissa. Alaspäin taittuvat suipot etuvalot antavat hiukan surullisen mutta sympaattisen vaikutelman”, lehti kirjottaa ja muuta yhtä mukavaa.

Minähän en taiteesta mitään ymmärrä, mutta ei tommosta voi enää vastustaa, eihän?    

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy