Golf VII 1.4TSI nakutus kiihdyttäessä lämpöisellä moottorilla

Aloittaja petep1981, 28.08.19 - klo:13:54

« edellinen - seuraava »

petep1981

Eli ongelmanaon se että, kun moottori lämpenee niin kiihdytettäessä kuuluu alussa nakutusta koneesta. Yleensä silloin kun tarvitaan eniten vääntöä, eli liikkeelle lähdöt yms.. Öljyn kulutus myös kummastuttaa. Tällä hetkellä öljyä menee 1l / 1300-1800km

tuomas_eronen

Jos et vielä aja 98:lla, niin kokeile tankata sitä. Ainakin aikanaan omassa 1.2 TSI:ssä auttoi asiaan.

TDiih

Ahdin saattaa olla soronoo ja öljy palaa sitä kautta.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

petep1981

Lainaus käyttäjältä: tuomas_eronen - 28.08.19 - klo:21:39
Jos et vielä aja 98:lla, niin kokeile tankata sitä. Ainakin aikanaan omassa 1.2 TSI:ssä auttoi asiaan.

Itselläkin 98 ajossa. Tuohon olen omana omistusaikana tankannut vain 2 kertaa 95 bensaa.

petep1981

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 28.08.19 - klo:21:44
Ahdin saattaa olla soronoo ja öljy palaa sitä kautta.

Unohtui laittaa vastaus tännekkin, eli vika oli turbossa. Se syötti öljyä suoraan imusarjaan

fixed

Ja paljonko tällä oli ajettu, kun turbo antautui? Miten huollettu? Longlife?

petep1981

165tkm, huollettu säännöllisesti ja käytetty öljynvaihdossa 8000-10000km välein. Tietysti öljyt vaihtunut kokoajan koska turbo syöttänyt öljyä suoraan imusarjaan.

ratia69

#7
Lainaus käyttäjältä: petep1981 - 12.02.20 - klo:14:32
Unohtui laittaa vastaus tännekkin, eli vika oli turbossa. Se syötti öljyä suoraan imusarjaan

Minulla on täällä aloitus
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=49524.0

joka saattaa olla samaa perua kuin tämäkin. Mistä todettiin, että turbo oli hajonnut? Ilmoittiko vikakoodia? Onko turbo siinä imusarjan alapuolella? Tämä?  https://www.turbotukku.com/tuotteet.html?id=19393/538278

Minun TSI:ssä samat oireet, mutta öljyn kulutusta en ollut vielä ehtinyt toteamaan, kun auto ollut minulla niin vähän aikaa (enkä ilmeisesti ole katsonut taustapeiliin, kun moottori kävi kylmänä  ::)). Pajalla kerrottiin, että savuttaa, mutta turboa ei epäilty. Kerrottiin vaan, että saattaa olla kansiremppa edessä. En halunnut jättää tarkistettavaksi, kun arvioivat 3000-4000 euroa hinnaksi. Nyt olen päättänyt itse tehdä remontin. Olen purkanut imupuolta, että voisin vaihtaa ruiskusuuttimia (sytytyskatkoja 1. ja 3. sylinterissä) ja samalla huomasin imusarjan pohjalla lilluvan öljyä. Ei kai se öljy muualta sinne tule kuin turbosta(?)


ukormi

Lainaus käyttäjältä: ratia69 - 05.10.21 - klo:08:57
Minulla on täällä aloitus
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=49524.0

joka saattaa olla samaa perua kuin tämäkin. Mistä todettiin, että turbo oli hajonnut? Ilmoittiko vikakoodia? Onko turbo siinä imusarjan alapuolella? Tämä?  https://www.turbotukku.com/tuotteet.html?id=19393/538278

Minun TSI:ssä samat oireet, mutta öljyn kulutusta en ollut vielä ehtinyt toteamaan, kun auto ollut minulla niin vähän aikaa (enkä ilmeisesti ole katsonut taustapeiliin, kun moottori kävi kylmänä  ::)). Pajalla kerrottiin, että savuttaa, mutta turboa ei epäilty. Kerrottiin vaan, että saattaa olla kansiremppa edessä. En halunnut jättää tarkistettavaksi, kun arvioivat 3000-4000 euroa hinnaksi. Nyt olen päättänyt itse tehdä remontin. Olen purkanut imupuolta, että voisin vaihtaa ruiskusuuttimia (sytytyskatkoja 1. ja 3. sylinterissä) ja samalla huomasin imusarjan pohjalla lilluvan öljyä. Ei kai se öljy muualta sinne tule kuin turbosta(?)

Öljy voi tulla myös huohottimen kautta imusarjaan.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ratia69

#9
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 05.10.21 - klo:10:03
Öljy voi tulla myös huohottimen kautta imusarjaan.

Mikä sen tekee? Liikaa öljyä? Meinaan, että tikusta katsottuna öljyä on laitettu ylimäärin (katsoin tikusta, kun moottori oli seissyt ja kylmänä).

ukormi

Lainaus käyttäjältä: ratia69 - 05.10.21 - klo:10:19
Mikä sen tekee? Liikaa öljyä?

Mulla oli huohottimen kalvot entiset. Vaihdoin huohottimen ja alkoi öljyt pysymään koneen sisällä.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ratia69

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 05.10.21 - klo:10:32
Mulla oli huohottimen kalvot entiset. Vaihdoin huohottimen ja alkoi öljyt pysymään koneen sisällä.

OK, tarkistan tuonkin, jonka lisäksi valutan öljyä vähän pois.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: ratia69 - 05.10.21 - klo:10:35
OK, tarkistan tuonkin, jonka lisäksi valutan öljyä vähän pois.

Ylimääräinen öljymäärä voi tulla myös bensasta joka pääsee mäntien ohi öljypohjaan. Haiseeko öljy bensaiselle?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ratia69

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 05.10.21 - klo:11:26
Ylimääräinen öljymäärä voi tulla myös bensasta joka pääsee mäntien ohi öljypohjaan. Haiseeko öljy bensaiselle?

Öljy ei haise bensalle. Tarkistin joskus aiemmin, kuin luin, että rikkoutuneesta bensapumpusta(?) oli päässyt polttoainetta öljytilaan. Tämä siis poissuljettu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy