Tässä meidän ratkaisu. Tuon koirien tason alla on vielä 850 litraa tavaratilaa ja yhä mahtuu 5 hlö lisäksi kyytiinkin
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - HiTecci #1
Superb III (15-) / Vs: Koirankuljetusratkaisuja?06.03.24 - klo:09:08
Tässä meidän ratkaisu. Tuon koirien tason alla on vielä 850 litraa tavaratilaa ja yhä mahtuu 5 hlö lisäksi kyytiinkin
#2
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Tavaratilan koko10.08.23 - klo:09:00
Taitaa fillarin pystyssä kuljetus vaatia Buzz tai Caddy -luokan smurffibussin
#3
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Nykyautot kohtuuttoman hankalia käyttää27.06.23 - klo:15:36Lainaus käyttäjältä: seppotaas - 27.06.23 - klo:13:29 Eikös juurikin tuo Model Y ole tälleen, noitten rullattavien nappien toiminnot vaihtelee ihan täysin sen mukaan missä kohtaa valikoita seikkaillaan #4
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Nykyautot kohtuuttoman hankalia käyttää27.06.23 - klo:15:35Lainaus käyttäjältä: seppotaas - 27.06.23 - klo:13:29 Eikös juurikin tuo Model Y ole tälleen, noitten rullattavien nappien toiminnot vaihtelee ihan täysin sen mukaan missä kohtaa valikoita seikkaillaan #5
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Nykyautot kohtuuttoman hankalia käyttää27.06.23 - klo:10:56
No onhan nuo kosketuslevyt valmistajalle varmaan halpa & helppo ratkaisu, joissain jopa pienen näytön kera toteutettuina, jolloin sen näppäimen kuvakettakin voi vaihtaa "lennossa". Mutta loppukäyttäjälle nuo ovat valitettavan tunnottomia ja joskus kenties jopa toisinkin päin, niihin hiplaa ihan vahingossakin. Siksi perinteinen näppäin on käyttäjäystävällisempi, vaikka se onkin valmistajalleen kalliimpi monine muovimuotteineen yms.
Kokonaan toinen juttu onkin sitten muo lääppimänäytöt, joku Tesla Model Y kenties siellä huipulla, kun aivan kaikki on keskitetty sinne lääpinnän taakse. Saadaanhan tuolla kovin pelkistetty ohjaamo, jälleen valmistajan kustannuksia pykälän verran alas päin ja päivityksissä voidaan laittaa vaikka koko valikot laakista uusiksi jos niin halutaan, mutta... #6
Caddy / Vs: Caddy Maxi 2012-> harkinnassa.16.06.23 - klo:23:11Lainaus käyttäjältä: Gumle - 16.06.23 - klo:22:37 Vai tulisikohan se yleisyys siitä että siihen saa inva-muunnoksen, lasketun kontin lattian ja rampin jota pitkin voi pyörätuolin työntää sisään. Tuolla saadaan samalla melkoisia taloudellisia etuuksia nimenomaan taksi-käyttöön hankittuna, vaikka niitä inva-kuljetuksia ei tuolla autolla ikuna tehtäisikään yhtä ainutta. Vrt. erilaiset yksityistenkin verokiertokikkailut kovista takajakkaroista ja pulkista katolla lähtien aina nykyisiin "retkeilyautoihin" saakka #7
Caddy / Vs: Caddy Maxi 2012-> harkinnassa.16.06.23 - klo:08:54
Ihan vaan wink-wink, kannattaa käydä läpi myös nuo muut kyseisen smurffibussi-luokan vaihtoehdot läpi, moni vaihtanut nimenomaan niin pakumaisesta Caddystä näihin huomattavasti henkilöautomaisempiin ranskattariin
#8
Foorumin yleiset asiat / Vs: Jahreswagenit vs. Saksan rinnakkkaistuojat03.06.23 - klo:09:21Lainaus käyttäjältä: UseampiVW - 03.06.23 - klo:08:44 Jos tarkoitus tosiaan on käydä itse siellä Saksassa se auto hakemassa, niin miksei samointein vain osta sitä ihan itse sieltä paikalliselta jämyltä ja cruisaile sillä sitten Suomeen. Näin jää se välittäjänkin siivu pois siitä välistä omaan lompakkoon #9
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi10.05.23 - klo:10:51Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 10.05.23 - klo:09:42 Aina on poikkeuksia. Omakohtaisesti ex. 600cc prätkä oli talossa 7v ajan ja sain siitä sen mitä aikanaan maksoinkin, mutta ehkä paras on kuitenkin ollut tuo ex. as.auto josta sain 2v jälkeen poismyydessä 6k, enempi mitä ostaessa maksoin kuitenkaan sitä mitenkään fixailematta tms. kun osui oikein kuumeinen ostaja paikalle. Eli voittaahan sitä joku aina lotossakin, niin... #10
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi10.05.23 - klo:09:12Lainaus käyttäjältä: bassek - 09.05.23 - klo:21:41 Ei ehkä ihan noin kuitenkaan, melkoinen kosla saa olla jos siihen 5k, vuodessa pitää korjauksiin upottaa, vaikka tuo 5k, nyt ei ole vielä kummoinenkaan uuden auton arvoalenemaksi, monissa on huomattavasti suurempikin, sellaisena karkeana näppituntumana kun voi pitää että se on luokkaa 3-4v ja 50% arvosta pois #11
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi09.05.23 - klo:08:11Lainaus käyttäjältä: Geoman - 08.05.23 - klo:20:41 Eikä niin tule tapahtumaan ennen kuin ne tosiaan kykenevät 1:1 tarjoamaan vähintään kaiken sen mitä nykyinen polttiskin, hankintahinta nyt ensimmäisenä. Toki se on selvää että suurimmalle osalle käyttäjistä riittää pelkkä lihan liikutin, jolloin se autokin about se ja sama mikä se on, mutta kun on myös meitä muita joille esim. riittävä range kunnon as.vaunun vetokyvyllä ilman että auton hinta karkaa pilviin, niin... No sanotaan että ihan huomenna tuollaista ei ole vielä patteriautojen tarjontaan tulossa #12
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Nykyautot kohtuuttoman hankalia käyttää21.04.23 - klo:12:27Lainaus käyttäjältä: SNG - 21.04.23 - klo:12:21 No eihän nämä nykyisin ole kuin ihmisten ja tavaroiden liikuttimia, jotkut vielä hannaavat vastaan, mutta kyllä nuo tietoälyt ovat ottaneet jo homman niiin handuunsa ettei niitä enää kokonaan pois päältä saa edes halutessaan. Jotain ajotuntumaakin kokeakseen pitää siirtyä ihan suosiolla 2-pyöräisiin, siellä nuo älyt eivät ole vielä niin pitkällä ja muutenkin kosketus ympäristöön sen ympäriltä puutuvan peltikehikon ansiosta huomattavasti välittömämpi - eikä tule ongelmiakaan kuis sen saakaan käyntiin #13
Superb III (15-) / Vs: Kääntölaakereiden vaihto06.02.23 - klo:09:25
Ihan perus McPhersonhan tuo on, joten jos vaan saa sen iskaritolpan alapään irtoamaan olkavarresta, niin eiköhän se sieltä uloskin tule pienellä kikkailulla. Juurikin kakkosnelkku ja tunkki ovat oivat välineet puristaa sitä tolppaa sen verran kansaan että se mahtuu alapäästään olkavarren yli, kuten tuossa videossakin tehtiin. Tuossa yksi tapaus itselläni vaan muuttui hiukan kinkkiseksi kun tuo olkavarren pultti napsahtikin poikki => purettiinkin sitten hiukka enempi vetarin päästä alkaen alapalloa irti jne. jotta saatiin koko kokonaisuus olkavarsineen työpöydälle ja päästiin tuo katkennut pulttikin pois poraamaan
#14
Honda / Vs: Millä moottoripyörällä ajat?14.01.23 - klo:09:34Lainaus käyttäjältä: o.b. - 14.01.23 - klo:00:46 Itse aloitin mopoiluni about samanlaisella ruskea-pronssin värisellä Sport-mallilla vm -66. Eroina tankki vaakatasossa ja satula suoraan kiinni rungon päällä. Tuo oli faijan vanha ja aikanaan faijan käydessä sillä duunissa, juoksin aina kotiportille ja halusin kyytiin - nyt siis puhutaan vuosista -68...71 kun itse olin vielä sellainen alta 3v vaahtosammutin. Sittemmin faija hommasi VW kuplan ja tuo mopo meni maalle liiteriin jemmaan, josta se kaivettiin esiin kun täytin 14v. Faijan kanssa purettiin se ihan nippeleiksi, tehtiin täydellinen entisöinti ja niin oli tuo perintömopo itseni alla kun 15v synttäripäivä lopulta koitti No sittemmin mopo koki karmean kohtalon, mutsin faija (jonka liiteriin mopo kuskattiin jälleen takaisin jemmaan kun täytin 18v ja sain oman auton) dementoitui, kiukkuspäissään muutaman vuoden jälkeen tuhosi tuon mopen ihan totaalisesti ja kaivoi romun peltoon. Sieltä faija sen sitten jossain vaiheessa kaivoi takaisin esiin ja toimitti romikseen asianmukaiseen met.kierrätykseen #15
Honda / Vs: Millä moottoripyörällä ajat?07.01.23 - klo:09:35Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 15.06.18 - klo:09:16 No niin sitä -18 vielä ajateltiin, mutta -22 keväällä ei sitten kuitenkaan tullut Hondaa tuon Hondan tilalle vaan tuli Suzuki, eka yli litranen tässä talossa, Suzuki GSF 1250 SA GT -08 #16
Kori ja valot / Vs: kojelautakamera30.12.22 - klo:10:51Lainaus käyttäjältä: v6e - 30.12.22 - klo:10:34 Ei kai sitä ihan pakko ole sulakkeelta haarottaa, tuossakin kuvassa useita kokonaan tyhjiä sulakepaikkoja askissa, joihin varmaankin tulee nuo mainitsemasi signaalit jo muutenkin, sen kun tuikkaa littu-abikon johdon päähän ja tyhjään sulakekantaan kiinni Ja kyllä, itsellekin pukki toi moisen kojelautafilmauskojeen, joka on jo asennettuna paikallaan ja toimivaksi todettu. Toivottavasti tuon enempää tarvetta sille ei tulekaan, mitä nyt jos liikenteessä tulee joitain sopivia bongauksia tehtyä, niin ovat nytten sitten "nauhalla" ihan autom. #17
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Liikenneympyrä20.12.22 - klo:21:06
Liekö vähän samaa ajatusta ajoratamaalauksilla, mitä tuossa on penkerein tehty
https://www.google.com/maps/@60.2235315,24.8633958,19z #18
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Liikenneympyrä20.12.22 - klo:11:11
Vai olisiko tuo kärkikolmioton 3. kaista niitä heti seuraavasta poistuvia varten? Tällöin tuo poisto on myös useampikaistainen, joista se oik.puoleisin on näitä edellisestä tulevia varten ja ne normaalisti ympyrästä poistuvat ryhmittyy vas.puoleisille kaistoille. Tod.näk. tuo oik.puoleisin sittemmin yhdistyy päättyvänä kaistana noihin muihin, jolloin se väistämisvelvollisuus ympyrästä poistuvia kohtaan jo toteutuukin
#19
Moottori ja voimansiirto / Vs: Maskisuojan käyttö talvisin16.11.22 - klo:15:51Lainaus käyttäjältä: Sped - 16.11.22 - klo:11:03Haitoista? Onko niitä edes olemassa? Tuosta suojasta on vain pelkkää plussaa ja tänä päivänä niitä saa perinteisten "retkipatjojen" lisäksi jopa todella tyylikkäitäkin, jotka eivä enää edes auton ulkonäköä pilaa millään muotoa. Itsellä näihin ranskattariinhan nuo suojat ovat tulleet aina uuden auton mukana jo vuosia ja tuo kyllä istuu rivotuksineen kaikkineen auton keulaan niin hyvin ettei sitä välttämättä edes tiedä suojan olevan paikallaan #20
Elektroniikka / Vs: Asensin lisävalon ja käytön jälkeen akkuvalo syttyi06.11.22 - klo:15:18Lainaus käyttäjältä: AKEKSY - 06.11.22 - klo:14:36 Ihan sillä valmiilla sarjallakin voi mennä, ottaa vain sen releen käämin toisen pään irti valmiiksi kytketystä maasta ja vetää sen siis myös tuonne polttimon kannalle herätteen kera => releen käämi tulee polttimon rinnalle #21
Elektroniikka / Vs: Asensin lisävalon ja käytön jälkeen akkuvalo syttyi06.11.22 - klo:14:29
Eiköhän se kaikista yksinkertaisin olisi tosiaan laittaa rele sen lisävalon +12V syöttöön, joka tulee suoraan akulta ja toki se lisäfikkarin toinen puoli sitten suoraan maihin. Tuon releen itsensä käämin karvat molemmat kiinni sinne polttimon kantaan, jolta ohjaus halutaan => oli ne ajovalot sitten ohjattu vaikka kuun asennolla toimiviksi, niin aina ja joka kerta kun valo syttyy, myös tuo rele vetää ja tällöin myös se lisävalokin syttyy
#22
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero poistui jo21.10.22 - klo:11:24Lainaus käyttäjältä: HS100 - 21.10.22 - klo:10:49 Joka oli jo ihan alunalkaenkin tiedossa, tuo perusveron korotus kun tiedettiin jo tasan tarkkaan kun autoveroa alettiin sähköautoilta poistamaan. Mikään yllättävä uutinen tuo ei todellakaan siis ollut - tai no saahan tästä TAAS niitä kuuluisia klikkiotsikoita https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/HallituksenEsitys/Sivut/HE_176+2021.aspx LainaaAutoverolain liitteenä olevaa verotaulukkoa 1 sekä verotaulukkoa 1A ehdotetaan muutettavan siten, että alin, eli nollapäästöisiin autoihin sovellettava veron osuus laskettaisiin 2,7 prosentista nollaan. Samalla ajoneuvoverolakia muutettaisiin siten, että näiden autojen perusveroa korotettaisiin 65 eurolla vuodessa. Perusveron korotus muuttaisi ajoneuvoverolain nollapäästöisiin autoihin soveltuvaa perusveron määrää nykyisestä 53,29 eurosta 118,29 euroon vuodessa. Päivää kohden kannettavana verona korotus olisi 17,80 senttiä. #23
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Offline-puhelinnavi25.08.22 - klo:08:22Lainaus käyttäjältä: Zarhan - 25.08.22 - klo:07:59 Here on aikanaan Nokiasta erkaantunut osastonsa ja heidän perusajatuksenaan on ollut nimenomaan tuoda ilmainen, kunnolla suomea puhuva navari kännyihin. Businessmalli on ihan toisenlainen, heillä kun on nykyisin myös varsin tukeva jalansijansa autojenkin kiinteissä navareissa, jossa se raha sitten jo pyöriikin, karttapäivitykset ovat maksullisia eikä todellakaan mitään halpoja #24
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Sähkön hinta, 2021 - 2030, mihin mennään13.07.22 - klo:19:54Lainaus käyttäjältä: Kilu7 - 13.07.22 - klo:17:15 Ja nyt uusimpana jotkut ovat kuulemma kieltäytyneet kokonaan tekemästä sopimusta, mikäli tällä hetkellä voimassaolevan päättyminen on yli 3kk päässä. Aikaisemmin pystyi ottamaan esim. 3x 12kk pötköjä toisensa perään samalla 12kk tarjoushinnalla, nämä vaan ajoitettiin alkaviksi niin että tuo vimonen 12kk alkaisi vasta 2v päästä - ja nämä sopparit jopa pitivät #25
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Sähkön hinta, 2021 - 2030, mihin mennään03.07.22 - klo:07:50Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 03.07.22 - klo:06:09 Ja jos ei perusmaksuakaan saa ilman suurta älämölöä nostaa, niin sitten otetaan jotain ihan uusia kompinentteja mukaan kuvioon, kuten nyt vimosimpana tehomaksu #26
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Sähkön hinta, 2021 - 2030, mihin mennään18.06.22 - klo:09:05Lainaus käyttäjältä: Kilu7 - 18.06.22 - klo:08:53 Itsellä toki vero on sama 2.79, mutta siirto on 4.07 ja sähkö itse vielä toistaiseksi 4.68 = 11,54 c/kWh (ALV 24%). Eli kakku jakaantuu siis melko nätisti kolmeen osaan. Ja kun nyt näyttää siltä että tuo sähkön osuus tulevana syksynä pomppaa n. 2.4x, niin ei se tarkoita sitä että myös sähkölaskuni kokonaisuudessaan pomppaisi 2.4x, eikös Edit: Elikkäs 2.79 + 4.07 + 11.40 = 18.26 c/kWh (ALV 24%), eli kertoimina kun sähkön hinta 2.4x niin kok.lasku nousee "vain" 1.6x #27
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Sähkön hinta, 2021 - 2030, mihin mennään18.06.22 - klo:07:48Lainaus käyttäjältä: Kilu7 - 17.06.22 - klo:22:41 Ja jälleen valtavia synkkyyden pilviä maalaille isoa klikki-otsikkoa luoden, samalla ah niin sopivasti unohtaen että sen itse sähkön hinta sähkölaskun kokonaisuudessa on vain yksi sen kolmesta palasesta, sähkö + siirto + verot #28
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Polttomoottorit hautaa 2035, onko lopulta väliä11.06.22 - klo:19:38Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 11.06.22 - klo:15:46 Tässä tullaankin yhteen valtiovallan aivopieruun kun LPG/AutoGas/nestekaasu on kielletty liik.käytössä, vaikka juuri tämä on se kaasumuoto joka on Keski-Euroopassakin se ylivoimainen ykkönen ja tarvittavat matalapainekaasumuutossarjatkin varsin edullisia, jollon täälläkin varmasti tehtäisiin kaasukonversioita huomattavasti nykyistä enempi #29
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Polttomoottorit hautaa 2035, onko lopulta väliä11.06.22 - klo:08:13Lainaus käyttäjältä: V60 - 10.06.22 - klo:22:51 Ja varsinkin jos EU vielä määrittelee tuon litiumin ihmiselle vaarallisten aineiden listalle => litiumin käsittelyn kustannukset moninkertaistuu ja romahduttaa EU:n omavaraisuuden akkutuotannossa kun jopa alan suurimmat uhkaa laittaa lapun luukulle https://www.kauppalehti.fi/uutiset/eu-saattaa-julistaa-litiumin-terveydelle-vaaralliseksi-suurtuottaja-albemarle-uhkaa-sulkea-saksan-tehtaansa/5b00689c-8bb2-4e54-b4d6-fe9a9877d392 LainaaEU saattaa julistaa litiumin terveydelle vaaralliseksi " suurtuottaja Albemarle uhkaa sulkea Saksan tehtaansa #30
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Polttomoottorit hautaa 2035, onko lopulta väliä10.06.22 - klo:14:49Lainaus käyttäjältä: Guido - 10.06.22 - klo:13:50Saahan sitä ihmisellä olla unelmia Kuvailemasi tilanne vain on yksinkertaisesti aivan täyttä utopiaa, sillä jotta polttikset 20v kuluttua tosiaan olisi edes marginaalissa, saati sitten tyystin kadonneet, tarkoittaisi se että tänään ei saisi enää myydä yhtä ainutta polttista, ei autoa, moottoripyörää, kuorma-autoa, bussia... Vaan mikä onkaan se todellisuus? Hyvä että vasta pelkällä polttiksella varustetut henkilöautot on tuohon mennessä saatu pois, mutta kun kuviossa on tuossa em. listassakin jo mainittuja muita ajoneuvoja vaikka kuinka ja paljon, niin polttoainepumppuja on yhä katukuvassa jne. joten... |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |