BMW 3 -sarja

Aloittaja autofanaatikko, 19.01.14 - klo:17:16

« edellinen - seuraava »

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: SkootaRS - 19.01.14 - klo:16:17
Katsopas tajousta uudelleen, joka on lähetetty kotiin. Heillä on menossa kamppanja ihan siitä syystä, että sarjasta on mahdollisesti tulossa kohta uusi faceliftattu malli lähiaikoina tai ainakin sellaista huhua on liikkunut.

Niillä varusteilla, joilla oma räsä on tulossa, saa 320ix:n ihan riittävillä varusteilla eikä edes tarvitse karvalakkiin tyytyä. Ei siihen mitään sportline-pakettia tarvitse. Se on ihan tarpeeksi varusteltu ilmankin. Jokaisella automerkille melkein pyörii tällä hetkellä kamppanjat, jossa saa ison määrän varusteita ilmaiseksi tai sitten nimellisellä arvolla. En mä tätä mistään hihasta heitä.

Joo ihan ok tuo uusi bemun Business-kampanjavarustus on, mutta ei siinä mitään naveja tai nahkapenkkejä ole ja mm. radion vakiokaiuttimetkin on vakiona bemareissa aivan suolesta.

Muistaakseni ulkopeilinlämmityksen ja sadetunnistimenkin halutakseen pitää vielä ruksia joku lisähintainen paketti (ainakin 2012 syksystä vielä piti).  Räsän vakiokajarit hakkaa bemun vakiot 100-0. Bemuun kunnon kajarisysteemi on vähintään 700 euroa extraa ja Harman&Kardon yli tonnin. Joka kulma on täynnä perusmustaa tai valkoista uutta 3-sarjaa ja metalliväri maksaa about 1500 euroa. Penkkien kaikki säädöt on manuaalisäädöin ja miljoona kertaa inhottavammat käyttää kuin vaikkapa Audin tai Skodan vastaavat. Tuohon täytyy ruksia vielä sähkösäädöt, jos vähänkää arvostaa parempia penkkejä tai hommata sport-jakkarat. Lisäksi säädettävä ristiseläntuki maksaa yli 500 euroa extraa penkkiin kuin penkkiin (toki on sähköinen ja tulee molempiin etupenkkehin). Mittariston ajotietokoneen ruutukin on vakiona pienempi ja sisältää vanhanaikaisen viisarimallisen kulutusmittarin, eli jos haluaa paremman ajotieturin ja erilaisen näkymän, maksat siitäkin lisähintaa. Monessa autossa tuulilasin yläreuna on tummennettu, bemarissa maksat siitäkin lisähinnan. Sama monessa autossa on jo tähän hintaan automaattisesti himmentyvä taustapeili ja 3-sarjassa sekin on lisähintainen kilke. Edes lukuvaloja ei kuulu vakiovarusteluun, on pakko ottaa valopaketti, jos haluaa mm. lukuvalot ja meikkipeilien valot (niitä ei vakiona ole).

Aika helposti välttämättömyyksiin palaa 5000 euroa tai jopa 10.000 euroa vielä tuon Business varustelun päälle. Toki jos pärjää perusvärillä, peruskajareilla sekä perusistuimilla vajavaisin säädöin eikä tarvitse esim. hämärätunnistinta ja sadetunnistinta niin ehkä tuo silloin riittää. Mullakin paloi helposti useita touhutonneja, jotta sai edes jotenkin normaalitasoiset ja hyvät varusteet vakio Busineksen ohella.

Tässä tämä tämänhetkinen kamppiksen sisältö

BMW xDrive Nordic Business -varustelu:
Kampanjamallit sisältävät mm. seuraavat varusteet
- BMW xDrive -nelivetojärjestelmä
- Automaattivaihteisto (8-vaihteinen)
- Seisontalämmitys / tuuletus kaukokäytöllä
- Lämmitettävä ohjauspyörä
- Xenon-ajovalot
- Vakionopeussäädin
- Peruutustutka (PDC) taakse
- Bluetooth handsfree Professional ja USB-liitäntä
sis. Laajennetut älypuhelin toiminnot (bluetooth audio streaming)
- Kääntyvät takaselkänojat (40:20:40)

3-sarjaan ei ole kyllä tulossa vielä mitään faceliftiä. F30 virallinen myynti alkoi meillä vasta 2012 keväällä ja farkku F31 tuli vasta syksyllä 2012 saataville.

BMW:n facelift on tullut perinteisesti kolmen-neljän vuoden päästä siitä, kun auto on esitelty. Näin oli esim. E90/E91:n sekä F10/F11:sta kanssa. Joten siitä tuossa ei ole kyse, että jo facea pukkaisi. Ihan normaalia myynnin vauhdittamista ja nykyinen BMW:n Suomen maajohtajanainen on kova xDrive fani, jolla varmaan osa syynsä tähänkin (kaiken muun ohella). Mersulta tulossa myös kova luu tässä keväällä uuden C-sarjan muodossa. Jollain on pidettävä mielenkiinto yllä bemareissakin.

autofanaatikko

#1
Tollasten kamppisten takia monella vaan on kuvitelma, että tuo bemmi olisi jotenkin niin ihmeellisesti varusteltu. Toki siihen Businekseen kuuluu kaikkea kivaa, mutta kun se pohjana oleva perusaihio on bemarin tapauksessa edelleen melkoinen karvalakki ja kaikkea hyvinkin olleellista, käytännöllistä ja monessa muussa autossa tuohon hintaan tai jopa sen alle vakiona olevaa varustetta puuttuu edelleen. Asioita siis, jotka ovat monessa muussa autossa itsestäänselvyys ja kuuluvat jo perushintaan.

Kyllähän Octavia Elegance tai RS ovat vakiovarustelunsa puolesta aika kova luu. Lisävarusteet ovat myös melko edullisia vs. premiumit.

Mitä tulee tuohon Sportline-pakettiin, niin sehän ei oikeastaan pidä sisällään bemarissa yhtään mitään käytönnöllisyys-, turvallisuus- tai mukavuusvarusteiden lisääntymisiä. Jotain isompaa vannetta ja värikästä listanpätkää vaan. M-Sport antaa jo jotain enemmän, mutta ulkonäköön senkin sisältö vain pääasiassa keskittyy.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: V-O - 19.01.14 - klo:17:47
Se on juurikin niin että jos jotain luulee saavansa ilmaatteksi tai vähällä rahalla niin loppujen lopuksi sitä saa oikeesti aika vähän.

Kikka "eikä tässä vielä kaikki" sopii kyllä ostoiskanavalle mutta autokaupassa kannattaa tosiaan perehtyä.

Niimpä!

Edes mukava ja käytännöllinen Servotronic-ohjaus ei ole 3-sarjassa vakio, eli siitäkin maksat lisää. Vitoseen se sentään kuuluu vakiona.  Itseni oli esim. pakko ottaa  omaani nämä kilkkeet Business vermeiden lisäksi, jotta autosta tuli edes vähän perusvehjettä edustavampi ja premiumimpi.

- Sparkling bronze metalliväri

- tuulilasin yläreuna harmaa

- sähkösäätöinen ristiseläntuki etuistuimissa

-kromilistat sivuikkunoissa

- sisälistoitus harjattua alumiinia, kojelaudassa listan reunus korkeakiiltoinen musta

- täyssähkösäätöiset penkit, kulj.istuin muistilla

- Servotronic-ohjaustehostus

- nahkainen urheiluohjauspyörä

- mittariston ajotietokone laajennetulla näytöllä

- HiFi-kaiutinjärjestelmä (teho 205w, 9 kaiutinta)

- aut. himmenevät ulkopeilit, sis. peilikoteloiden sähköisen kääntymisen auton koria vasten

- näkyvyyspaketti (aut.himmentyvä taustapeili, sumuvalot eteen, sadetunnistin, 3kpl alaspäin kääntyvät takaniskatuet)

- käytännöllisyyspaketti (ohjauspyörän lämmitys, säilytystilapaketti, valopaketti)

- sport-automaatti (rattivaihteet, sport+ ajotila, paremman näköinen ja parempaa matskua oleva vaihdekepin kepukka)

- Invidiual antrasiitti sisäkattoverhoilu ((musta sisäkatto)

Erzi

Lainaus käyttäjältä: SkootaRS - 19.01.14 - klo:16:17
Katsopas tajousta uudelleen, joka on lähetetty kotiin. Heillä on menossa kamppanja ihan siitä syystä, että sarjasta on mahdollisesti tulossa kohta uusi faceliftattu malli lähiaikoina tai ainakin sellaista huhua on liikkunut.

Niillä varusteilla, joilla oma räsä on tulossa, saa 320ix:n ihan riittävillä varusteilla eikä edes tarvitse karvalakkiin tyytyä. Ei siihen mitään sportline-pakettia tarvitse. Se on ihan tarpeeksi varusteltu ilmankin. Jokaisella automerkille melkein pyörii tällä hetkellä kamppanjat, jossa saa ison määrän varusteita ilmaiseksi tai sitten nimellisellä arvolla. En mä tätä mistään hihasta heitä.

Tämä pastettu tuolta octavia rs:n toimitusaikaketjusta Jyrin kehotuksesta.

Voisitko SkootaRS kertoa mitä siinä kotiintulleessa mainoksessa lukee, koska olen itse muutaman tuhannen kilometrin päässä omasta mainoksestani?

Touring 320ixa maksaa pelkällä nordic business -tarjouksella hieman yli 47te, vai olenko väärässä? Vai onko nyt jokin toinen kamppanja menossa, josta en ole tietoinen?
Mielestäni tuo nordic business on melko karvalakkimalli pelkillä noilla varusteilla, jos verrataan varusteisiin jotka octaviaan saa tuolla hinnalla. Octavia rs:n saa laittaa melkein kaikki varusteet listalta, että ylipäätään päästään tuohon hintaan.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Erzi


Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 19.01.14 - klo:17:40
Mitä tulee tuohon Sportline-pakettiin, niin sehän ei oikeastaan pidä sisällään bemarissa yhtään mitään käytönnöllisyys-, turvallisuus- tai mukavuusvarusteiden lisääntymisiä. Jotain isompaa vannetta ja värikästä listanpätkää vaan. M-Sport antaa jo jotain enemmän, mutta ulkonäköön senkin sisältö vain pääasiassa keskittyy.

Oikeassa muuten olet. Melkein turha ottaa tuota sportlinea, koska ei siinä oikein muuta hyödyllistä ole kuin sportpenkit ja ne saa ruksittua mukaan vajaalla 800â,¬:lla. Mitä olen koeajoautoja nähnyt niin enemmän olen myös pitänyt sportpenkkien verhoilusta enemmän ilman tuota sportlinea. Jotenkin kangas tuntuu miellyttävämmältä ilman linesia.
Ainut syy sportlinen valintaan olisi se, että jos auton tilaisi 18" vanteilla (esim. 397) ja hintaa tulisi noille vanteille enemmän kuin mitä sportline ja nuo vanteet maksavat yhteensä. En löytynyt konfiguraattorista valintaa vanteille, jos ei valitse mitään linesia.

Suunnittelin autoa bmw:n sivuilla ja sportlinen kanssa hinta olisi 54'764â,¬ (18" vanteilla) ja ilman sportlinea 51'634â,¬ (16" vanteilla). Molemmat siis business automatic 320i xDrive touring.

Lisävarusteet:

-sport automaattivaihteet
-servotronic
-urheiluistuimet
-ristiseläntuki
-säilytyspaketti
-pdc eteen ja taakse
-sadetunnistin
-valopaketti
-taitettava päänsuoja taakse
-hifi kaiuttimet
-laajennettu ajotietokone
-kattoverhoilu antrasiitti
(-sportlinessa mukana 18" vanteet)
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 19.01.14 - klo:20:30
Tämä pastettu tuolta octavia rs:n toimitusaikaketjusta Jyrin kehotuksesta.

Voisitko SkootaRS kertoa mitä siinä kotiintulleessa mainoksessa lukee, koska olen itse muutaman tuhannen kilometrin päässä omasta mainoksestani?

Touring 320ixa maksaa pelkällä nordic business -tarjouksella hieman yli 47te, vai olenko väärässä? Vai onko nyt jokin toinen kamppanja menossa, josta en ole tietoinen?
Mielestäni tuo nordic business on melko karvalakkimalli pelkillä noilla varusteilla, jos verrataan varusteisiin jotka octaviaan saa tuolla hinnalla. Octavia rs:n saa laittaa melkein kaikki varusteet listalta, että ylipäätään päästään tuohon hintaan.

Kyllähän tuo on ainoa kamppis mitä on tällä hetkellä ja se on sisällöltään hieman harhaanjohtava, kun siitä saa mm. sen käsityksen, että neliveto olisi todella halpa tai lähes puoli-ilmainen, mutta taivat pyytää nelikosta ihan normaalin hinnan. Se asiakasetu, eli noin 8000 euroa on selvää kusetusta. Ei tuossa asiakas kyllä niin paljoa hyödy?

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 20.01.14 - klo:07:20
Kyllähän tuo on ainoa kamppis mitä on tällä hetkellä ja se on sisällöltään hieman harhaanjohtava, kun siitä saa mm. sen käsityksen, että neliveto olisi todella halpa tai lähes puoli-ilmainen, mutta taivat pyytää nelikosta ihan normaalin hinnan. Se asiakasetu, eli noin 8000 euroa on selvää kusetusta. Ei tuossa asiakas kyllä niin paljoa hyödy?

Ei se nyt ihan kusetusta sikäli ole, että Webasto ja lämmitettävä ratti tulee kaupan päälle verrattuna normaaliin Business Automatic -versioon. BA on jatkuvasti saatavana hinnastossa noille kampanjamallien moottoreille, vaikka kai senkin voi jonkinlaiseksi kamppanjaksi tulkita. Asennuspaikasta riippuen weballe+ratille voinee laskea arvoa reilu puolet tai kaksi kolmannesta nelivedon normaalista lisähinnasta. Huonompi tarjous silti, kuin viime vuoden loppupuolen Limited xDrive Edition -kampanja. Sinänsä tuollainen mainostaminen on lähinnä tyhmää - itseäni asiakkaana moinen lähinnä tympii ja karkoittaa.

Onkohan se kampanjan Webasto muuten "normaali" BMW:n tehdasasenteinen lisälämppäri, joka lämmittää pelkkää sisältilaa, vai Suomen olosuhteisiin sopiva sekä moottoria että sisätilaa lämmittävä asennus?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 20.01.14 - klo:08:10
Ei se nyt ihan kusetusta sikäli ole, että Webasto ja lämmitettävä ratti tulee kaupan päälle verrattuna normaaliin Business Automatic -versioon. BA on jatkuvasti saatavana hinnastossa noille kampanjamallien moottoreille, vaikka kai senkin voi jonkinlaiseksi kamppanjaksi tulkita. Asennuspaikasta riippuen weballe+ratille voinee laskea arvoa reilu puolet tai kaksi kolmannesta nelivedon normaalista lisähinnasta. Huonompi tarjous silti, kuin viime vuoden loppupuolen Limited xDrive Edition -kampanja. Sinänsä tuollainen mainostaminen on lähinnä tyhmää - itseäni asiakkaana moinen lähinnä tympii ja karkoittaa.

Onkohan se kampanjan Webasto muuten "normaali" BMW:n tehdasasenteinen lisälämppäri, joka lämmittää pelkkää sisältilaa, vai Suomen olosuhteisiin sopiva sekä moottoria että sisätilaa lämmittävä asennus?

Valitettavasti tehdasasenteinen ja lämmittää siis vain sisätilat. Lämmitettävä ratti on erikseen muutaman satkun varuste tehdasasenteisena. Sen on saanut myös noin 700 euron hintaisen paketin mukana, jossa on tullut tuo lämmitys ja kaikkea muuta hyödyllistä.

V-O

Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 20.01.14 - klo:08:10
kampanjan Webasto "normaali" BMW:n tehdasasenteinen lisälämppäri, joka lämmittää pelkkää sisältilaa
No nyt kyllä tippu 6 pojoa Bemarin vaakakupista. Mitähän iloa tuommoisesta "normaalista webastosta" on?

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: V-O - 20.01.14 - klo:17:15
No nyt kyllä tippu 6 pojoa Bemarin vaakakupista. Mitähän iloa tuommoisesta "normaalista webastosta" on?

Se lämmittää sisätilat tosi nopeasti baijerilaisena talvipäivänä.

On noihin tuunattu moottorikertoa mukaan, mutta vaatinee lisäosia eikä ole triviaali konffaus. Tekeeköhän joku merkkiliike moista?

V-O

 ;D  joo ekana -20 asteen pakkasella tehdaswebastolla auton kabiini lämpimäksi. Sitten auto käyntiin ja hitto soikhoon, kabiini jäähtyy kun sisään puhaltuu hyytävän kylmää ulkoilmaa...

No okei auttaahan se toki, eikä tartte ikkunoita pahoilla keleillä jäistä raapia.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: V-O - 20.01.14 - klo:17:15
No nyt kyllä tippu 6 pojoa Bemarin vaakakupista. Mitähän iloa tuommoisesta "normaalista webastosta" on?

Tollanen toi bemun systeemi on ollut muistaakseni vuodesta miekka ja kirves asti.

hapelton1

Osaako kukaan sanoa saako E9X bemuista rengaspaineenvalvonnan kytkettyä pois päältä? Onko vanteissa oma tunnistin vai toimiiko pelkästään ABS:n kautta?

Uti

Käsittääkseni toimii ABS-tekniikalla! Ei taida saada pois?

Markku

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Uti - 27.01.14 - klo:12:27
Käsittääkseni toimii ABS-tekniikalla! Ei taida saada pois?

Markku

ABS:n toimintaa liittyvä systeemi. Pösö ja jotkut muutmamat japsimerkit on niitä harvoja, joissa on erilliset anturit vanteissa.

Tietääkseni ei saa pois päältä ja miksi ylipäätään pitäisikään...

hapelton1

Kiitoksia vastanneille. Tarkoitus on vaihtaa uudet rengassarjat (talvi &kesä) alle ja sitä ennen varmistaa, ettei ole antureita mitkä pitäisi siirtää  uusiin.

Maccara

Se anturi pitää vaan resetoida kun heittää uuden satsin renkaita.
Seat Leon FR150 TDi DSG -14

V-O

Argh, minkä hemmetin takia noitten suunnittelijoiden pitää kyhätä törkeitä kokonaisuuteen sopimattomia laajakuvascreenejä noihin kojelautojen yläpuolelle. Todella törkeän näköinen:
-

-
Kaikesta säästetään ja tossa on lopputulos. Integroitu näyttö vaatii suunnittelijalta pikkasen enemmän mutta kun ei ole mistä ottaa, kun se suunnittelijakin on joku low-cost versio. Ja joku sanoo ja luulee että bemari olisi preemiumia, pah.

Ei siis kolmostakaan  :(

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: V-O - 09.10.15 - klo:20:56
Argh, minkä hemmetin takia noitten suunnittelijoiden pitää kyhätä törkeitä kokonaisuuteen sopimattomia laajakuvascreenejä noihin kojelautojen yläpuolelle. Todella törkeän näköinen:
-

-
Kaikesta säästetään ja tossa on lopputulos. Integroitu näyttö vaatii suunnittelijalta pikkasen enemmän mutta kun ei ole mistä ottaa, kun se suunnittelijakin on joku low-cost versio. Ja joku sanoo ja luulee että bemari olisi preemiumia, pah.

Ei siis kolmostakaan  :(

Niin ja tämä oli ainoa syy miksi hylkäsit 3- ja 4-sarjat? Varmaan tämä näyttöasia oli jo aiemmin sun tiedossa, vai etkö tiennyt?

Toki ei tuo ole ehkä niin hieno kuin integroidut näytöt, mutta onhan tuo silti enempi integroitu kojelautaan kuin mm. mersun C-sarjan näytöt. Tuo on sentään integroitu näytön alaosasta kiinni kojelautaan.

Niin ja mitä premiumiin tulee, niin joidenkin mielestä se alkaa vasta 5-sarjasta, siinä kun on se möhkö kojelautakin vielä. 3- ja 4-sarja on vain laadukkaita, mutta ei premiumia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy