Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - tmr97

#1
Altea (04-) / Altea XL 4WD
03.01.12 - klo:11:53
Hinnastossa näkyy olevan nykyisin tavallisestakin Altea XL:stä 2.0TDI koneella 4WD versio. Hinta on houkuttelevasti alle 30 kâ,¬. Onko kellään kokemuksia tästä? Koeajettavissa missään?

Tämä on aika yllättävä veto, kun samaan aikaan Golfin 2.0TDI 4Motionit ovat hinnastosta hävinneet.
#2
Exeo (08-) / Subbari exeoon
04.09.11 - klo:21:16
Jos Exeossa on takaovissa kaiuttimet, niin niiden vahvistin sijaitsee ST:ssä takakontin oikean reunan luukun takana. Vahvistimeen tulee moninapaliitin, jossa on linjatasoinen signaali molemmille kanaville, heräte, virta ja kaiutinlähdöt. Ohje ei päde, jos autossa on BOSEt.

Linjasignaali on pinnit 1, 2 ja 3. Pinniin 2 menee molempien kanavien maa (2 kpl ruskeita johtoja). Keltainen ja vihreä ovat itse signaalijohtimet.
Näin ainakin omassani. Asennukset omalla vastuulla, autoissa voi olla eroja!
Ryöstin noista signaalin ja laitoin pienen vahvistimen (2*40W, sillattuna noin 80W, alipäästösuodin)  siten, että virta otetaan takakontin virtaliittimestä. Takakontin virtaliittimen maksimivirta on 20A, tuon vahvistimen sulake on 15A. Kaiuttimena Infinity REF1260W noin 20l suljetussa kotelossa. Kotelo on elementille pieni, kun suositus on 36l, mutta sillä tulee toimeen.

Ã,,äni parani selvästi. Säädin subin voimakkuuden niin, että basso nollilla ääni on ok. Puhdistaa myös ovikaiuttimien ääntä, kun bassokuormaa poistuu, kun ei tarvitse korostaa säätimellä.
#3
Nyt ovat ekat helteet jo koettu. Olisiko jollain kokemusta uudesta manuaalisesta climaticista (Golf, Ocu, Yeti, ...)? Erityisesti kiinnostaa vertailu vanhaan puoliautomaattiseen tai climatroniciin. Minulla oli vanha puoliautomaattinen ilmastointi golfissa ja se toimi oikein hyvin, automaattista, jollainen edellisessä autossa oli, ei juurikaan kaivannut. Miten on tämän uuden version laita. Joutuuko lämpötilaa säätämään ylös-alas usein vai pysyykö mukava lämpötila kabiinissa yhdellä vakioasennolla?
#4
Exeo (08-) / Exeo käyttökokemuksia
30.11.10 - klo:23:30
Golf V 2.0TDI comfortline farmari vaihtui Exeo ST 2.0TDI Styleen. Takana on eka reissu ja ennakkokäsitykset ovat osoittautumassa oikeiksi.

Exeo on mainio matka-auto. Kulkee todella vakaasti, kohtuullinen melutaso ja kulutus. Suurin ero Golfiin on melutasossa, exeo on ihan eri luokkaa rengasmelun osalta. Stereoiden ääni on vähän parempi kuin RCD300:lla varustetussa golfissa. Suunnilleen samaa tasoa kuin golf VI farkussa. Automatti-ilmastointi toimii ainakin pakkasilla hyvin. Auto lämpeneekin ihan ok, vaikka koneen lämmöt nousevat hitaasti.

Tavaratilaa exeossa on vähemmän, kontin mataluus kiusaa vähän. Vakiona on onneksi verkko matkustamon ja kontin välissä. Kontista puuttuu kassikoukut, tosin golfissa ne olivat aika kehnot (liian pienet).  Pyyhkijät saa nostettua lasista ilman huoltoasentoa, toisin kuin golfissa. Tämä yksittäinen asia kiusasi golfissa kovasti. Huoltoasentoa kun ei saanut päälle, jos auto oli käynnissä. Golfin pyyhkijöiden "kammio" kerää vielä lunta ja se sitten sulaa ja jäätyy.

Golf V:ssä oli kaksi virran ulosottoa keskikonsolissa, exeossa on vain yksi. Tosin ei ole kahta enää golf VI:ssakaan. Exeon xenonit ovat kirkkaat golfin halogeeneihin verrattuna. Keskikonsoli/kyynärnoja on exeossa erittäin tukeva ja mukava, mutta tilaa tuhlaileva. Se on myös jonkin verran kässärin käytön edessä. Golfin tapainen konsoli/kyynärnoja olisi hyvä parannus, vaikka kyllä se liukuva kansi joskus lähti pois paikoiltaan.

Alustavan kokemuksen perusteella: Exeo on, nyt kun vauvan rattaita ja sänkyä ei enää tarvitse kuljettaa, parempi auto minulle kuin golf oli. Katsotaan nyt muuttuuko mielipide, kun olosuhteet muuttuvat, tulee vaikka kunnon lumimyräkkä.
#5
VW ottaa sitten viikosta 45 tai 50 alkaen polo ja golf malleissa 10v hypyn menneisyyteen. Puoliautomaattinen climatic korvautuu "ei koskaan oikeaa lämpötilaa" manuaaliseen malliin!

Octaviassakin varusteluettelossa puoli-automaattinen ilmastointi on muuttunut muotoon ilmastonti. Kolmannessa rinnakkaismallissa, eli Altea (XL):ssä on vielä puoli-automaatti vakiona.

Vähän aiemmin Seatilla XL:n referencestä lähti vakkari, jota ei saa edes lisävarusteena. Stylen lisähinta on kova.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy