GTE:lle takaisinkutsua?

Aloittaja concorde, 06.04.22 - klo:10:01

« edellinen - seuraava »

concorde

Osui tällainen silmään: https://www.carscoops.com/2022/04/the-vw-group-is-recalling-over-100000-plug-in-hybrids-worldwide-over-fire-risk/

LainaaThe Volkswagen Group is recalling more than 100,000 plug-in-hybrid vehicles globally, including models from Audi, Seat, Skoda and VW.

From the Volkswagen brand, 42,300 Passat, Golf, Tiguan, and Arteon models are affected by the recall. An additional 24,400 Audi vehicles will also be recalled, while it isn’t known exactly how many Seat and Skoda vehicles are affected yet.

Lainaa“The problem is caused by a faulty fuse in the drive system of plug-in hybrid vehicles (i.e. hybrids that have a cable-chargeable battery in addition to the internal combustion engine). This fuse can fail in the event of an over-voltage, which in turn can cause the high-voltage battery to catch fire.”

Jutun päivämäärä on toki 1.4. , mutta onkohan tästä lisää infoa GTE-pasuunoiden osalta?
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

a_jaba

Samaa juttua oli myös kauppalehdessä. https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-konsernin-lataushybrideissa-tulipaloriski-satatuhatta-autoa-korjaamolle-osa-autoista-suomessa/63d0c1c9-e243-42fc-9a64-393b3d58c3e9

Itse juuri varailin huoltoa niin kysyin koskeeko kyseinen kamppis autoani niin vastaus oli ettei koske ja jos koskisi niin huollonvaraus nettipalvelu sitä osaisi jo ehdottaa eli palvelun listat pitäisi olla ajantasalla ainkin Audin osalta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

vekaas

Kirjautuu oma VW palveluun ja katsoo kuuluuko. Omaan -16 malliin ei kuulu.
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

concorde

Mulla on nimissä pari noita GTE:itä, mutta vaan toinen näkyy tuolla oma-folkkarissa...  Millähän sen toisekin sais lisättyä sinne näkyviin...?
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

a_jaba

Tossa kauppalehden artikkelissa kun on mainittu Tiguan ja Arteon niin niiden perusteella itse vetäisin johtopäätöksen että koskee Passatin osalta vain faceliftia eikä varmaan niistäkään kaikkia. Tiguania ja Arteonia on saanut hybridinä vain saman kokoisella akulla mitä facelift Passatissa on ja kun ei-faceliftin akku on täysin eri niin korjausta niihin tuskin tarvitaan.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: concorde - 06.04.22 - klo:10:46
Mulla on nimissä pari noita GTE:itä, mutta vaan toinen näkyy tuolla oma-folkkarissa...  Millähän sen toisekin sais lisättyä sinne näkyviin...?
Ota yhteyttä maahantuojaan. Ne lisää auton sinne. Näin ainakin mulla tuontiauton kanssa.
PASSAT GTE VM. 2020

makelja

Ainakaan mun 2020 malliseen ei ole vielä ilmaantunut tuota. Mutta ei sen puoleen se polttoaineputkijuttukin tuli sinne viikon viiveellä.

Tos®

https://www.volkswagen.com.au/app/locals/owners-service/service-campaigns-recalls

Alustanumero tuonne, niin pitäs näkyä.
Toki se on aussien sivu, mutta ainakin golffiin näyttää oikein.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

J_u_k_k_a

Omalle Tiguanille myVolkswagen ei näytä kutsua, mutta aussisivusto kertoo että koskee tätäkin. Ja näköjään myös OCU-yksikkö pitäisi päivittää.

akk

Arteonille edelleen vaim polttoaineputkien vaihto, johon onkin jo varattu aika.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

MK1/MK8

Tuo minun Golf GTE 2021 löytyi kyllä tuolta aussien linkistä.
Eipä ollut mitään avoimia kampanjoita.
-VW Golf GTE vm-21
-VW Golf 1,1 L vm-74
-VW 1303S vm-73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy