VW pelkää että yhtiöstä tulee uusi Nokia

Aloittaja HiTecci, 17.01.20 - klo:14:25

« edellinen - seuraava »

HiTecci

On se tavallaan ihan hyvä että Nokian brändi kantaa yhä - vaikkakin tällä kertaa siihen ei viitattu minään tekniikan ihmeenä :-\

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/b7421a41-d13e-4092-90e8-0278daa6acc3
Lainaa"Iso kysymys kuuluu, olemmeko tarpeeksi nopeita. Jos jatkamme nykytahtia, tulevaisuudesta tulee vaikea", Herbert Diess sanoi yhtiön johdolle pitämässään puheessa, kirjoittaa Reuters.

Volkswagenin tulee muuttua ajoneuvojen valmistajasta mobiililaitteiden valmistajaksi, hän sanoi. Sen pitää saada ote ohjelmisto- ja autoelektroniikan kehityksestä sekä sähköautojen ja akkujen valmistuksesta.

"Klassisen autovalmistuksen aika on ohi", hän sanoi.

"Yhteenvetona kyse on todennäköisesti vaikeimmasta haasteesta, jonka Volkswagen on kohdannut ikinä", hän lausui.

Diessin mukaan yhtiö aikoo suoraviivaistaa rakennettaan, kasvattaa tuottavuutta ja leikata kustannuksiaan varsinkin Saksassa.

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Saltti

Kyllähän tuollaisesta lausunnosta hieman Eeloppi tulee mieleen. Ei firman johtajan pitäisi antaa ulospäin epävarmaa kuvaa firmasta. Tällaiset asiat pitää esittää haasteina, joihin firma panostaa entistä enemmän tulevaisuudessa.
Sportsvan 1,6 TDI vm. 2019 manuaali

koppala

Toisaalta eipä tuo ole yllätys Dieselgaten jälkeen, henkilökohtaisesti olen hieman yllättynyt että koko lafka on vielä pystyssä. Sen verran kova isku oli varmasti. Toisaalta jos Volkkari onnistuisi pivottaamaan tekniikan puolelle, niin tiedä siitäkään että onko koko firman maine tahriintunut sen verran pahasti, että kuka heidän tuotteitaan ostaisi?

jamo75

eipä se näkynyt mitenkään myynnissä, palannut ja ylittänyt jo edellisen tason
aika moni muu valmistaja olisi ollut konkursissa, huvittavinta on että Tesla ohittaa jo muut jenkkimerkit arvossa

Lainaus käyttäjältä: koppala - 20.04.20 - klo:18:53
Toisaalta eipä tuo ole yllätys Dieselgaten jälkeen, henkilökohtaisesti olen hieman yllättynyt että koko lafka on vielä pystyssä. Sen verran kova isku oli varmasti. Toisaalta jos Volkkari onnistuisi pivottaamaan tekniikan puolelle, niin tiedä siitäkään että onko koko firman maine tahriintunut sen verran pahasti, että kuka heidän tuotteitaan ostaisi?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Zukka

Olin myös kahden vaiheilla että kaatuuko koko pulju,mutta velalla sai asiat kai järjestymään.
Maailman velkaisin yhtiö, ei ehkä sellainen lista jonka kärjessä haluaa olla.


teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Zukka - 06.12.21 - klo:07:47
Olin myös kahden vaiheilla että kaatuuko koko pulju,mutta velalla sai asiat kai järjestymään.
Maailman velkaisin yhtiö, ei ehkä sellainen lista jonka kärjessä haluaa olla.
Pääosa tuosta lainasta liittyy rahoitussiipeen ja kuvastaa vain sitä, että rahoitussiiven toiminta on  laajaa. Tuo toiminta on ollut autojen valmistusta tuottoisampaakin. Mikä tässä on ongelma?

Hesse

Kymmenen velkaisimman yhtiön joukossa ovat myös Daimler, Toyota, Ford ja BMW. Lainan korot saa vähennettyä verotuksessa, toisin kuin maksetut osingot. Osinkoja pitää maksaa myös enemmän kuin velan korkoja, koska osakkeenomistajan riski on suurempi. Se vasta hankala tilanne olisi, jos osakekurssi nousisi äkkiä 169 miljardia ekua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy