Retrofittiä ym. tuunausta

Aloittaja axu, 18.08.19 - klo:16:52

« edellinen - seuraava »

dwntime

Ei onnistu itse koodata. Vaati ODISin online yhteydellä. Eli merkkarihommia. Mittariston ajoneston / komponenttisuojauksen sopeutus sekä avainten sopeutus tehdään tehdasyhteyden kautta kuten tuolla aiemmassa viestissä ketjun aloittajakin ohjeistaa.

Ja kilometrejä ei voi muuttaa kun mittaristoon tulee 100km. Alle sen olevan mittariston jos löydät niin siihen voi vielä kilsat vaihtaa.

APG Poland on hyvä paja Puolassa joka tekee noita häkkäyksiä. Toinen hyvä on VAG Navisystems Espanjassa. Molemmat about samanhintaisia.
Koodaavat yksikön valmiiksi sun auton tiedoille ja tulee oikea VIN koodi sinne heti. Ebaysta löytyy ”geneerisellä” VINillä olevia häkättyjä yksiköitä jotka toimii kyllä mutta triggaa komponenttisuojauksen päälle. Se tosin ei mihinkään vaikuta mutta näkyy autoscanissa sekä gatewaylla että radiolla.

axu

dwntime vastailikin jo kattavasti esitettyihin kysymyksiin. Minulle Discover Pro tuli Puolasta APG:ltä eBayn välityksellä kun sen kautta saa ostaja mukavasti lisäturvaa.
Laite on häkätty ja kaikki ominaisuudet käytössä. Nyt täytyy muistaa huollon yhteydessä mainita että 5F eli infotaimentiin ei saa kajota. Vaarana on tosiaan että "ylimääräiset" ominaisuudet katoavat käytöstä, ja minun tapauksessa se tarkottaisi navia. Palvelun hinta APG:lla on 300, joten ihan halpaa hommaa tuo ei ole vaikka kyse muutaman minuutin hommasta.
Laitetta pääsee itsekin jonkin verran tuunaamaan esim custom bootscreenien ym osalta. Täällä mielenkiintoista juttua aiheesta:
https://m.facebook.com/mqbcoding Löytyy MIB2 Toolbox ym  :)

AID eli active info display tuli hommattu Saksalaisesta purkaamosta, sekin eBayn kautta. Hinta 300, + uusi kehys muistaakseni 30,. Kuitu mibin ja aid:n väliin 20,.
Koodaus tosiaan ei onnistu itse vaan auto pitää ajaa vanhalla mittaristolla valtuutettuun huoltoliikkeeseen jossa homma onnistuu. Mukaan pitää muistaa ottaa kaikki avaimet.
Itse purin vanhan mittariston niin että vain piuhasta oli enää kiinni autossa. Samoin kuidun laitoin valmiiksi "huulille". Mitää johdotuksia/liittimiä ei tarvitse muuten muuttaa.
GTE-mallissa on "gateway high" joten sitä ei tarvitse vaihtaa. Bensa/diesel-malleissa voi olla varustelutasosta riippuen AID yhteensopimaton malli.
Tehdasvarusteena asennettuun malliin verrattuna digimittariston saa autoonsa jälkiasennettua jopa edullisesti.

axu

Ovien ja muiden pärisevien peltien vaimentelua. Ei tullut otettua kuvia kuin etuovista, mutta sama homma tuli tehtyä takaoviin ja takakontin sivupeltien, pyöränkoteloiden ja takakontin pohjan osalta. Vaikka Passat oli kohtuu hiljsinen aikaisemminkin mutta voin sanoa että huima ero pienellä vaivalla. Ovien ulkopelteihin lisätty myös vaimennusta.

Enää ei juurikaan resonoi ovet alataajuuksilla (70-90Hz)






upload

icecold

Siinä vähän kromien teippausta, tulipahan omaan silmään todella nätti







ptrs57

Lainaus käyttäjältä: axu - 18.08.19 - klo:16:52
Laitan tähän ketjuun vähän ennen ja jälkeen kuvia GTE:n tuunailusta. Vaikka auto on lähtenyt tehtaalta ihan kohtalaisilla varusteilla niin nälkä kasvaa syödessä  :D

Composition Media "> Discover Pro




Konttiin tuli Alpinen 5-kanavainen vahvistin ja pieni subi.
Ovien kaiuttimet vaihtui Focaleihin ja vaimennusta parennettiin.
Omassa MiB Gen2, eli ehkä Composition Colour. Ankean kokoinen ja suppeat ominaisuudet.
Composition Media kaipaa kaveriksi hanskalokeroon sd+cd boksin? Ei varmaan ole näiden välille johtojakaan valmiiksi?
Entäs koodaus, pitääkö käydä valtuutetussa huollossa aktivoimassa vai onnistuuko VCDS?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

dwntime

Ei ole johtoja eikä sitä telinettäkään sille älylle. Composition/discover media & pro systeemeissähän se näyttö on vain dummy näyttö ja itse äly on siinä hanskalokeron yksikössä.
Ei siis ole mikään sd+cd boksi pelkästään.

Muihin asioihin vastaukset löytyy edelliseltä sivulta.

Pupa

Upeesti oot kyl retrofitannu GTE:tä :) Itellä just hajos omasta Pasuunasta tommonen MIB 2 Infotainment, mut tilasin eBaystä tilalle vastaavalla mallikoodilla olevan käytetyn.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

lasol

R Golfia kieputtaneena inspiroiduin harmaavarpusen hypoteettisesta hieromisesta hieman sporttisemmaksi. Siis: onkos kukaan arvon forumilaisista tunkannut Pasuunaansa Eibachin Pro Kit + Koni Special Active komboa? Kokemukset kiinnostaisivat suuresti. Passatin vakioalusta on turhan veltto omaan makuuni.

Kiikarissani on rakennuttaa rauhassa ripeämpi perheenkuljetin (R-line 280hv neliveto) ja siihen alustan jämäköittäminen + APR tahi muun puulaakin optimointi. Golf oli hauska rakkine, mutta mukavuus ja tilat alkavat ajaa edelle näillä (k)ilometreillä. 
Mahonkiset kahvat, staattinen ratti.

Tsool


ptrs57

Tuossa B8 Passatissani on ikävänä puutteenä Keyless Entryn uupuminen.
Onko kukaan retrofitannut sitä?
Vaatii ilmeisesti uudet kahvat, niille johdot, koodausta. Kenties jonku boksin vaihtoa. En tiedä sitten miten takakontin lukituksen avaus, mitä tutkaa se siihen hyödyntää?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 08.11.19 - klo:09:03
Tuossa B8 Passatissani on ikävänä puutteenä Keyless Entryn uupuminen.
Onko kukaan retrofitannut sitä?
Vaatii ilmeisesti uudet kahvat, niille johdot, koodausta. Kenties jonku boksin vaihtoa. En tiedä sitten miten takakontin lukituksen avaus, mitä tutkaa se siihen hyödyntää?

Molemmissa kyljissä ja takapaksissa on antennit avaimille. Taitaa olla tekemätön paikka retrofittinä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

axu

Talvirengassetti päivittyi  :)



Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: axu - 16.11.19 - klo:13:54
Talvirengassetti päivittyi  :)


19” vanteet OK, mutta kovin pieniltä näyttävät jarrujen levyt.

axu

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 16.11.19 - klo:16:12
19” vanteet OK, mutta kovin pieniltä näyttävät jarrujen levyt.

No ehkäpä joo. Levyjen halkaisija taisi olla 312mm ja hyvin pysähtyy niin ei tarvetta jarrupäivitykselle pelkästään ulkonäön takia.

peped

Lainaus käyttäjältä: axu - 16.11.19 - klo:13:54
Talvirengassetti päivittyi  :)



Hyvännäköinen setti.  8) Onko tässä ihan vakio alusta? Olisi kiva nähdä koko autostakin enempi kuvaa tuommoisilla 19" kiekoilla.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

axu

Alusta on madallettu. Eibach Pro kit + Bilstein B6 combolla.
Vanteet VW Pretoria 8x19” et44.
Voin laittaa parempia kuvia kun auto on puhdas  ;D



Turbokiisseli

Istuu kyllä just eikä melkein! Täytyy omaankin harkita taas Prokitiä jos/kun tulee iskari-jousijumppaa eteen. Tähän mennessä viidessä edellisessä autossa ollut Prokit tai H&R ja Eibacheista ei pahaa sanottavaa.

Vakiona GTE ei ajokorkeudeltan kyllä ole mikään GT...
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

axu

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 25.11.19 - klo:08:48
Vakiona GTE ei ajokorkeudeltan kyllä ole mikään GT...

No juu ei  ;D

axu

Pientä teaseria tulevasta...



Myös takapäähän tulossa pientä upgradea  ;)

axu

Lisävalokin tuli laitettua kilven alle.



a_jaba

Rupesi itseä kiinostamaan peruutuskameran retrofittaus Passattiin. Valmiita settejä näyttäisi olevan ebay ja pari muuta sivustoa pullollaan.

Herää vain kysymys, että onko kaikki B8 Passatin kamerat samanlaisia eli onko väliä auton muilla varusteilla? Jollain sivustolla myytiin erikseen Low ja High versioita, toisissa taas luki että sama kamera kelpaa Discover Median ja Pron jatkeeksi..

Suomesta näyttäisi saavan purkaamoiltakin kohtuu hintaan takaluukun avauslätkää kameralla ja sitten siihen päälle hommaisi euroopasta johtosarjan. Koodaaminen varmaan onnistuu VCDSllä?

Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon?

Auto on siis 2015 mallinen Variant ja soittimena MIB2 high (Discover Pro)
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 22.06.20 - klo:20:12
Rupesi itseä kiinostamaan peruutuskameran retrofittaus Passattiin. Valmiita settejä näyttäisi olevan ebay ja pari muuta sivustoa pullollaan.

Herää vain kysymys, että onko kaikki B8 Passatin kamerat samanlaisia eli onko väliä auton muilla varusteilla? Jollain sivustolla myytiin erikseen Low ja High versioita, toisissa taas luki että sama kamera kelpaa Discover Median ja Pron jatkeeksi..

Suomesta näyttäisi saavan purkaamoiltakin kohtuu hintaan takaluukun avauslätkää kameralla ja sitten siihen päälle hommaisi euroopasta johtosarjan. Koodaaminen varmaan onnistuu VCDSllä?

Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon?

Auto on siis 2015 mallinen Variant ja soittimena MIB2 high (Discover Pro)


Taitaa ainakin 360-kameroilla varustetuissa autoissa olla High kamera takana. Olisiko muissa sitten Low.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

b1mpo

Eikö high kamera ole dynaamisilla viivoilla varustettu? Low on sitten staattisilla viivoilla tai pelkällä kuvalla? Eikai 360 liity millään tavalla tuohon, kuin että se vain on aina high?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

dwntime

^ juurikin noinniinku b1mpo kirjoittaa.

High kamera vaatii oikean datasetin ja kalibroinnin. Datasetti tarvitaan mikäli kamera on uusi tai jostain muusta autosta kuin Passat.

Simizek

Itelle tuli tuollanen 2017 GTE hommattu myös, puutelistalle jäi sähköinen takaluukku. Itellä ei ole Keyless Entryä, joten mahtaako olla turha haaveilla ton Easy Open kontin laitosta jälkikäteen?

dwntime

Ei toimi easy open ilman kessya.

Kessyn voi kyllä jälkiasentaa, mutta on jo haastavuudeltaan luokkaa erittäin haastava.

FreeZ

Omassa GTE:ssä on Discover Media ja kiinnostaa päivitys tuohon uuteen 9.2” Prohon. Haluan, että CarNet selä Navi toimii edelleenkin. Ilmeisesti tuon CarNetin osalta voi tulla haasteita häkätyissä jos ymmärsin oikein?

Millä setupilla pääsee eteenpäin?

dwntime

Eikös telematiikka moduuli ole erillinen eikä osa MIB yksikköä? Eikö silloin homman pitäisi pelata myös häkätyllä yksiköllä?

Ja jos sinulla on jo 8” näyttö nykyisessä MIB yksikössä, pitäisi pelkän näytön vaihto 9.2” onnistua kyllä. Tällöin itse keskusyksikkö pysyy samana.

FreeZ

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 12.07.20 - klo:23:45
Eikös telematiikka moduuli ole erillinen eikä osa MIB yksikköä? Eikö silloin homman pitäisi pelata myös häkätyllä yksiköllä?

Ja jos sinulla on jo 8” näyttö nykyisessä MIB yksikössä, pitäisi pelkän näytön vaihto 9.2” onnistua kyllä. Tällöin itse keskusyksikkö pysyy samana.
Eli periaatteessa ostan osanumerolla 5G6919606 olevan näytön ja siihen sopivan peite "trimmin" niin homma pitäisi olla paketissa?

FreeZ

Lainaus käyttäjältä: FreeZ - 13.07.20 - klo:16:03
Eli periaatteessa ostan osanumerolla 5G6919606 olevan näytön ja siihen sopivan peite "trimmin" niin homma pitäisi olla paketissa?

EDITTI,,: Näyttö onkin 6.5", mutta hanskalokerossa on boksi jossa muistikorttipaikat mm. navigoinnille. Aiheuttaako tämä nyt sitten lisähaastetta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy