Kiinalaisten pidennetyt mallit euro autoista

Aloittaja Flat, 18.02.17 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Flat

Kiinan markkinoille on tehty jo pitkään pidennettyjä malleja euroopan malleista. TM:n artikkelissa mainitaan että kiinalaiset haluavat niitä. Hmmm...kukapa euroopassa ei haluaisi parempia takapenkkitiloja?

Kuka ei haluaisi tätä? Itse ottaisin heti A4:sta L version, jos voisi. Tuosta voisi muutaman euron maksaakkin.

Mikä on syy että L malleja ei ole euroopassa?

https://tekniikanmaailma.fi/autot/kiinalaiset-saavat-pidennetyn-bmwn-5-sarjalaisen-pitavat-autoista-pitkina/?shared=743436-5ba5764f-500

firstvw

Olisko niin ettei täällä ole markkinoita tai egoilu on maltillisempaa.

Mitenkä noi muuten tehdään? Onko niille oma pidempi pohjalevy ja muut pellit vai tuleeko siihen vaan pala väliin? :o

Mutta kyllä, L-mallit kelpais kyllä. Esim superbis on minusta aika hyvät sisätilat

Flat

Pelkkää käytännöllisyyttähän tuo on, paremmat takatilat tyyliin suberb. Tosin Suberb L voi olla jo ylilyönti. 😅

Mutta joo pienet kiinalaiset ajaa L:llä ja pitkät eurooppalaiset S:llä.

JaskaPankuttaja

V(olvo)A(uto)G(roup)ARENAksi tämä alkaa kovaa vauhtia muuttua...

mfroberg

Minulla oli jo tuollainen aikoinaan, Skoda Superb 2005 = pidennetty Passat 3 B(G). Takajalkatilat olivat hulppeat, sinne se lisäpituus oli "hukattu".
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 18.02.17 - klo:19:24
Mitenkä noi muuten tehdään? Onko niille oma pidempi pohjalevy ja muut pellit vai tuleeko siihen vaan pala väliin? :o
Yleensä takaovien kohdalta noita lwb-koreja on venytetty. Monet pellit menevät väkisinkin uusiksi.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.02.17 - klo:19:36
Pelkkää käytännöllisyyttähän tuo on, paremmat takatilat tyyliin suberb. Tosin Suberb L voi olla jo ylilyönti. 😅

Mutta joo pienet kiinalaiset ajaa L:llä ja pitkät eurooppalaiset S:llä.
Tälläkin kolikolla on kääntöpuolensa. Samalla kun takapenkkiläisen jalkatilat kasvavat, niin monet muut ominaisuudet kuten kääntösäde, pysäköintitilan tarve, kulutus, suorituskyky ja korin jäykkyys heikkenevät. Itse pidän esimerkiksi Passatin pituutta paljon sopivampana omaan käyttööni kuin Superbia. Jotta Passatin jalkatilat loppuisivat kesken, niin peräkkäin pitää olla kaksi aika pitkäjalkaista. Pitkästä jalkatilasta ei ole mun mielestä paljoakaan iloa, jos pääntilaa ei ole samassa suhteessa.

JakeS

Rakennetaanko nämä viritykset kiinassa kiinalaisille vai lännen standardeilla ja turvallisuusvaatimuksilla ? Epäilen ensimmäistä vaihtoehtoa.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

seatts

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 18.02.17 - klo:20:22
V(olvo)A(uto)G(roup)ARENAksi tämä alkaa kovaa vauhtia muuttua...
Kyllähän sä voit itse avata uusia topicceja ja keskustella niistä asioista mistä itse haluat, eihän sitä kukaan kiellä.
Se on kyllä totta että Vag-sivustoksi täällä keskustellaan yllättävän paljon Volvoista, mut se nyt vaan pitää kestää, mua ei haittaa mä luen vaan ne topicit mitkä mua kiinnostaa 👍
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: seatts - 19.02.17 - klo:14:41
Kyllähän sä voit itse avata uusia topicceja ja keskustella niistä asioista mistä itse haluat, eihän sitä kukaan kiellä.
Se on kyllä totta että Vag-sivustoksi täällä keskustellaan yllättävän paljon Volvoista, mut se nyt vaan pitää kestää, mua ei haittaa mä luen vaan ne topicit mitkä mua kiinnostaa 👍

Joo, sattuneesta syystä lueskelen silloin tällöin VRCF-sivustoa, ja jos jotain haluan Volvoista tietää niin ikävä sanoa että siellä Volvoon on hieman erilainen ote kuin täällä mihinkään merkkiin.

Ja se siis ihan plussana.

Siellä on aika monta seppää jotka tekevät autosta ihan mitä tahansa, enkä tarkoita tietokoneella ohjelmoimista.


Näiden sivujen seuraaminen on minulle viihdettä, monet naurut on näille jutuille saanut nauraa, ja lisää tullee tähänkin topiciin, siltä vaikuttaa!

kerkko

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.02.17 - klo:19:07
Mikä on syy että L malleja ei ole euroopassa?

Ei ole Euroopassa, koska ovat halvatunrumia, kuten nyt nelioviset yleensäkin.

K.

multsi

Mä en ymmärrä yleensäkään miksi jotkut antavat takatiloille niin merkittävän painoarvon. Ymmärrän jos auto on taksikäytössä tai sillä ajetaan säännöllisesti pitkää matkaa siten, että kyydissä on neljä aikuista, mutta useimmilla siellä ei matkusta kuin lapsia ja joskus tilapäisesti aikuisia. Siksi takatilojen koolla ei ole itselle minkäänlaista merkitystä. Samaan syssyyn voi oikeastaan sanoa, että takasähkölasit ovat itseasiassa täysin turha varuste myös.

Tuollaiselle olisi vaikeampi löytää parkkipaikkaakin.

Flat

no eihän nuo mitään pitkiä limusiinejä ole, vain 10-15 cm pidempiä kuin tavallinen. Eiköhän tuollaisen osaisi laittaa parkkiin, ja mahtuu sinne minne perusversiokin. Tuskimpa tuolla käytännössä mitään negatiivista vaikutusta ajettavuuteen ole perusautoilijan näkövinkkelistä.

Itsekkään en arvosta takatiloja kovin korkealle, mutta jos pienellä lisähinnalla saisi lisää tilaa sinne, niin miksi ei.
Monelle tilantarve on varmasti kuitenkin tärkeä kriteeri.

multsi

Kyllä sen parkkiin ruuvaa kunhan paikan löytää. Maalla se ei ole ongelma, mutta stadin kantakaupungissa se on ongelma. Hyvin usein näkee paikkoja, mihin ruuvaa helposti corolla-luokan auton, mutta yhtä isomman kokoluokan autoa ei. Lähemmäs viisimetrisiä nuo L-mallit ovat, joka toisi entisestään haastetta paikan löytämiselle. Lisäksi mun mielestä nuo nyt vaan näyttävät tyhmiltä.

vasara

Jatkettu Saab 99 Finlandia oli aikoinaan hieeno auto.. eikä mikään kiinalainen, vaan Suomessa valmistettu. Jatkopala jätettiin näkyviin, jotta ulkoapäinkin tulee selväksi, että tässä autossa ei kipristellä jalat koukussa :)
http://hooniverse.com/2012/12/06/saab-99-finlandia-finnish-independence-edition/

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: multsi - 19.02.17 - klo:17:29
Mä en ymmärrä yleensäkään miksi jotkut antavat takatiloille niin merkittävän painoarvon.

Samasta syystä miksi ostetaan näitä katumaastureita ja muita nelivetoisia, koomisimpana kaksivetoiset 'maastoautot'...

No joo, nykyisellä teiden ja katujen kunnossapidolla nuo alkavat olla hyvinkin järkeviä kun tavallisella henkilöautolla ei enää pääse tai liikkuminen on matalaprofiilirenkailla erittäin äänekästä ja/tai epämukavaa.

Lainaus käyttäjältä: multsi - 19.02.17 - klo:17:29
Samaan syssyyn voi oikeastaan sanoa, että takasähkölasit ovat itseasiassa täysin turha varuste myös.

Noo, aika paljon kuulee miten joku ei osta autoa enää ilman adaptiivista vakionopeussääditä tai automaattisia lasinpyyhkijöitä tms. asiaa.
Takasähkölast ei noihin verrattuna yhtään sen turhemmat ole.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy