Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta

Aloittaja Jyri, 06.02.14 - klo:08:18

« edellinen - seuraava »

Larmatin

Siis jotenkin ei nyt aukee mulle... liekö uusivuosiväsymys syynä :P

Mihin pitää laittaa ruksi jotta saan ensiksi out2 jännitteelliseksi ja sitten viiveellä out1 jännitteelliseksi ja laitetaanko kontrolliin ohjauskäsky out 2 päälle?

Kiitti ja anteekx :o
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 31.12.14 - klo:08:28
Siis jotenkin ei nyt aukee mulle... liekö uusivuosiväsymys syynä :P

Mihin pitää laittaa ruksi jotta saan ensiksi out2 jännitteelliseksi ja sitten viiveellä out1 jännitteelliseksi ja laitetaanko kontrolliin ohjauskäsky out 2 päälle?

Kiitti ja anteekx :o
Ajatuslogiikka on siten että voit määritellä OUT1 seuraamaan Webasto ohjausta tai OUT2 seuraamaan OUT1 ohjausta.
Ohjaus tapahtuu vakio-ohjauksella eli Webasto tai OUT1 päälle.

Larmatin

ok eli eberissä kun pitää kesäkytkin(tuuletus) saada piuha maadoitettua niin siihen väliin tulee maadoittava rele ja se pistetään out 1 perään. out 2 perään sitten lämppärin heräte syöttö.
Oletus lähto vaihdetaan out 2:seksi

Niin eikös sen sitten saa viiveellä toimimaan. eka maadoitus releelle virta ja min päästä lämppärin herätys tuuletukselle
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Muljunen

Saakos tuohon jotenkin lisää aikaa, kun on aktivoinut lämmityksen?
Itsellä esilämmitys yleensä 30min ja monesti olisi tarve sitä jatkaa kesken ajon. Napista tai android apista sitä ei saa "tilattua". Joutuu sammuttamaan hetkeksi ja käynnistämään uudelleen.

En ainakaan ohjeesta löytänyt vai onko tuo edes mahdollista?

Hiihtäjä

Liekö nuo out lähdöt yleensä vakioita, mitä asentamoissa valitaan? Out 1 on vissiin aina itse lämmitin, muut lähdöt ovat ilmeisesti sisätilapuhalluksen ohjaus tmv. Perusasiat itsellekin slevillä ohjauksesta mutta minulla ainut lisävalinta minkä voi valita on lähtö 4:ssä eli siinä ainoastaan OUT1 valinta ja säädettävä "liukukytkin" voiko tästä siis päätellä että minulla on sisätilapuhalluksen ohjaus kytketty OUT 4 lähtöön eikä OUT 2 lähtöön, koska siinä ei voi säätää mitään liukumaan.

Ajattelin itsekin tuon viiveen säätää sisätilapuhalluksen alkuun, jos vaan mahdollista. Jos ei muuta niin voisin ensi viikolla soitella Embelinille, sieltä varmaan ainakin osaavat neuvoa tälläistä ei IT-insinööriä :D

Larmatin

Tuossa just äsken asensin toisen remukin omaan transittiin ja siinä ei kyllä ole mitään out 4:sta. ettei vain sulla ole Plus malli ja se on OUT A?

Tuli muuten aikas makee kun toisen IN piuhan laitoin sisäpuhaltimeen ja toisen laitoin sisävaloon.
Nyt kun laittaa puhelimesta indikaattorin päälle ja hälyytyksen niin puhelin pirisee heti kun joku avaa oven ja sisävalo syttyy:) köyhänmiehen varashälyytin.
Toinen IN piuha kun on puhaltimessa niin nään siitä että onhan eberi päälle ja ohjaa sisäpuhallinta.
Myös sitä voi käyttää varashälyyttimenä jos joku laittaa autoon virrat päälle luvattomasti.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Muljunen - 02.01.15 - klo:17:53
Saakos tuohon jotenkin lisää aikaa, kun on aktivoinut lämmityksen?
Itsellä esilämmitys yleensä 30min ja monesti olisi tarve sitä jatkaa kesken ajon. Napista tai android apista sitä ei saa "tilattua". Joutuu sammuttamaan hetkeksi ja käynnistämään uudelleen.

En ainakaan ohjeesta löytänyt vai onko tuo edes mahdollista?
Ei ole mahdollista jatkaa aikaa kesken käynnin.

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 02.01.15 - klo:19:47
Liekö nuo out lähdöt yleensä vakioita, mitä asentamoissa valitaan? Out 1 on vissiin aina itse lämmitin, muut lähdöt ovat ilmeisesti sisätilapuhalluksen ohjaus tmv. Perusasiat itsellekin slevillä ohjauksesta mutta minulla ainut lisävalinta minkä voi valita on lähtö 4:ssä eli siinä ainoastaan OUT1 valinta ja säädettävä "liukukytkin" voiko tästä siis päätellä että minulla on sisätilapuhalluksen ohjaus kytketty OUT 4 lähtöön eikä OUT 2 lähtöön, koska siinä ei voi säätää mitään liukumaan.

Ajattelin itsekin tuon viiveen säätää sisätilapuhalluksen alkuun, jos vaan mahdollista. Jos ei muuta niin voisin ensi viikolla soitella Embelinille, sieltä varmaan ainakin osaavat neuvoa tälläistä ei IT-insinööriä :D
Mahdolliset puhallinohjaukset riippuu miten asennus on tehty. Vanhemmissa 6-sarjan laitteissa oli 4 output ohjausta mutta ei Webasto väylää. Uudemmissa 2 ohjausta sekä Webasto väylä. Soittele konttorille tai lähetä kysymys remuc@remuc.fi niin selvitellään.

Muljunen

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 02.01.15 - klo:21:38
Ei ole mahdollista jatkaa aikaa kesken käynnin.

Onko mahdollisesti to do listalla? Vai pitääkö ostaa kello tai opetella sammuttamaan käsin pidempi lämmitysjakso.

repomies

Ainakin wbus-väylää käytettäessä lämmitysjakson pituus annetaan käynnistyskäskyssä. En nyt siis puhu remucista vaan tuosta wbus-protokollasta, jolla monia webastoja ohjataan, ja jota remuccikin kai tukee. En ole kokeillut, onko edes mahdollista antaa uutta käynnistyskäskyä kesken nykyisen polton, ja piteneekö silloin lämmityksen kesto. Voisi tietysti joskus kokeilla.

Pidemmän lämmitysjakson sammuttaminen on teknisesti tietysti mahdollista, webastohan sammuu esimerkiksi hetki sen jälkeen kun sen käynnistänyt ohjain ei enää huutele mitään väylälle.  Protokollassa on eräänlainen watchdog/keepalive pingaus. Samanlainen on muuten can-väylän kautta käynnistettäessä, ainakin ajonaikaisissa lämmittimissä. Toki sammuttamiseen on oma käskynsäkin, mutta tosiaan sammuu se ilmankin..

Larmatin

näitä kun tutkii ja kytkee niin tuli mieleen että miten sen purkin kyljessä olevan webastolle tarkoitetun lähdön saa käyttöön?
Nyt ei ole valikoissa kuin out1 ja out2 valinnat.
Vai tuleeko se valikkoon sitten kun siihen laittaa liittimen kiinni ja syöttää sille jännitettä?
nimimerkillä olisi tarvista kolmennelle ohjauskäskylle
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Muljunen

Lainaus käyttäjältä: repomies - 03.01.15 - klo:10:03
Ainakin wbus-väylää käytettäessä lämmitysjakson pituus annetaan käynnistyskäskyssä. En nyt siis puhu remucista vaan tuosta wbus-protokollasta, jolla monia webastoja ohjataan, ja jota remuccikin kai tukee. En ole kokeillut, onko edes mahdollista antaa uutta käynnistyskäskyä kesken nykyisen polton, ja piteneekö silloin lämmityksen kesto. Voisi tietysti joskus kokeilla.

Pidemmän lämmitysjakson sammuttaminen on teknisesti tietysti mahdollista, webastohan sammuu esimerkiksi hetki sen jälkeen kun sen käynnistänyt ohjain ei enää huutele mitään väylälle.  Protokollassa on eräänlainen watchdog/keepalive pingaus. Samanlainen on muuten can-väylän kautta käynnistettäessä, ainakin ajonaikaisissa lämmittimissä. Toki sammuttamiseen on oma käskynsäkin, mutta tosiaan sammuu se ilmankin..

Tuli osittain niin asiantuntevaa tekstiä, etten ymmärrä juuri mitään  ;D
Itsellä käytössä siis pelkkä eber + remuc yhdistelmä. Kelloa tai muita ohjainlaitteita ei ole ollenkaan.
Eberiähän ohjataan suoraan jännitteellä, joten kellon (tai vaikka kytkimen) ja parin diodin lisäyksellähän tuo varmasti hoituisi.
Yksi vaihtoehto laittaa lämmitysjakso "riittävän" pitkäksi, jotta sen sammuttaisi aina käsin napista. Tämä vaihtoehto vain vaikuttaa jotenkin alkeelliseelta.

Yhdessä edellisessä autossa, missä oli eberi minikellolla sai aina nuolella ylös "tilattua" lisää aikaa, jos oli tarve vielä jatkaa lämmittimen käyttöä matkan päällä.
Moottori oli siis vielä kylmä ja huomasit kellossa olevan esim. minuutti jäljellä. Tätä samaa toiminnallisuutta siis haen remucin kanssa tai jollain oheistuotteella.

Ei vain viitsisi tuota kelloa laitta, kun ei sille muuten ole oikein mitään tarvetta ja paikkakin pitäisi keksiä rumentamaan koelautaa.

Finnhopper

Onkos kellään tätä Remucia 3C Passatissa tehdasasennetun lämmittimen kaverina? Eli omassa on webasto kaukosäädöllä sekä ajotietokoneen valikon kautta ajastettavissa. Olisi kiva kuulla miten on tuollaisen kupeessa toiminut. Alkaa oleen työpaikalla auto niiiiin kaukana parkkitalossa/kentällä ettei tuo kaukon kantama riitä.
VW T5 2005 4Motion

repomies

Mikäli eberi on tosiaan noin kiitollisen yksinkertainen ohjattava, niin sen käyntijakson pidentäminen ei olisi kuin pieni softamuutos tuommoiseen remucin tapaiseen vehkeeseen. Mitään teknistä estettä on vaikea nähdä, tuollainen feature on vain tuotekehitysefortista kiinni. Yleensä jonossa on vino pino uutta tehtävää ja vanhan korjailua, eikä joku harvan tarvitsema niche-feature välttämättä pääse jonon kärkeen.

Nämä monimutkaisemmat väyläohjatut vehkeet ovat sitten enempi herran hallussa, miten sattuvat väyläkäskyjä toteuttamaan tuollaisissa hieman erikoisemmissa käyttötapauksissa.

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 03.01.15 - klo:11:26
näitä kun tutkii ja kytkee niin tuli mieleen että miten sen purkin kyljessä olevan webastolle tarkoitetun lähdön saa käyttöön?
Nyt ei ole valikoissa kuin out1 ja out2 valinnat.
Vai tuleeko se valikkoon sitten kun siihen laittaa liittimen kiinni ja syöttää sille jännitettä?
nimimerkillä olisi tarvista kolmennelle ohjauskäskylle
Webasto tunnistetaan automaattisesti käynnistyksen yhteydessä ja valikot konfautuu sen mukaisesti.


EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Finnhopper - 03.01.15 - klo:12:08
Onkos kellään tätä Remucia 3C Passatissa tehdasasennetun lämmittimen kaverina? Eli omassa on webasto kaukosäädöllä sekä ajotietokoneen valikon kautta ajastettavissa. Olisi kiva kuulla miten on tuollaisen kupeessa toiminut. Alkaa oleen työpaikalla auto niiiiin kaukana parkkitalossa/kentällä ettei tuo kaukon kantama riitä.
Hyvinhän se toimii mikäli parkkitalo/kenttä on GSM verkon kuuluvilla :)
Asennuskin suhteellisen helppo esimerkiksi tuon radiokaukon vastaanottimen rinnalle tai tilalle.

TeroPee

Mikäs on tällä hetkellä myynnissä olevista itsenäisistä liittymistä paras Remuc-käyttöön? Remucin oma on 47,40e/v joten sen alle pitäisi päästä. Pikaisella vilkaisulla melkein kaikki nyt myynnissä olevat pelkät dataliittymät ovat luokkaa 15e/kk eli 180e/v. Prepaideissa tuntuu olevan aika tyypillisesti jokin käyttöaikarajoitus, esim. Sonera Prepaid Netti maksaa 16,90e ja sillä saa 31 käyttöpäivää.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

sakal83

https://www.moimobiili.fi/
Tossa on 6â,¬/kk. Varsinaista säästöä ei tuohon remucin omaan tule, jos pelkästään vaan sinne autoon sen yhden simmin ostaa. Toki jos on paljon laitteita mille voisi jakaa tuota datapakettia, niin tällöin voisi säätöä tulla? Jokanen voikoot itse laskeskella millaisella paketilla pärjää ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

M_M

Mulla on Remucissa Elisan Tarkka 2G, näyttää maksavan nykyisin 4,90/kk joten ei sekään hinnassa pärjää Embelinin omalle liittymälle.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

mremonen

Kannattaa soittaa noihin telefirmoihin. Siellä saattaa olla mysö halpoja laiteliittymiä, jotka eivät normaaleissa hinnastoissa välttämättä ole kovin selvästi näkyvillä. Mutta aika kilpailukykyinen tuo Remucin liittymäkin tuntuu olevan.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

EMBELIN

REMUC:n toimittama liittymä SIM on laajemmalla lämpötila-alueella, kuin normaalit kuluttajaliittymät.
Lisäksi tuemme ongelmatilanteissa ja ratkomme operaattorin tuen kanssa kuuluvuusongelmat.
Uutena ominaisuutena on myöskin REMUC laitteen takuuajan jatkuminen 2 vuoden jälkeen niin kauan kuin liittymä on voimassa keskeytyksettä.

M_M

Paljonko mahtaa Remuc normaalikäytössä siirrellä dataa?

Globetelin perusliittymä maksaisi 1,59â,¬/kk ja sen päälle data 0,059â,¬/MB.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

mremonen

Eiköhän operaattoreiltakin löydy ainakin kysyttäessä laajemman lämpötila-alueen simmeja. Tuskin Remucillekaan tehdasta noita varten on perustettu. Nykyään kun on kaikenlaista valvonta- ja riistakameraa.

Mutta on tuossa etunsa tuossa Remucin liittymässä, silloin ongelmanselvityksen voi jättää firman huoleksi ja ainakin itse olen saanut sieltä hyvää palvelua. Vielä kun sen lokituksen saisi jotenkin itse päälle ja lokit talteen...

---
Ja käsittääkseni siinä liittymässä ei hirveästi dataa liiku, Remuc voinee tämän kommentoida. Halutessaan.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

hece

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 19.10.16 - klo:08:14Mutta on tuossa etunsa tuossa Remucin liittymässä, silloin ongelmanselvityksen voi jättää firman huoleksi ja ainakin itse olen saanut sieltä hyvää palvelua. Vielä kun sen lokituksen saisi jotenkin itse päälle ja lokit talteen...
Tämä olisi todellakin kiva lisäominaisuus.

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 19.10.16 - klo:08:14Ja käsittääkseni siinä liittymässä ei hirveästi dataa liiku, Remuc voinee tämän kommentoida. halutessaan.
Olen siinä käsityksessä että Remuc lähettää kerran minuutissa uuden tiedon autolta ja samalla kysyy onko lämmitys laitettu päälle. Protokollasta riippuen tuommoinen viestintä voisi viedä luokkaa 0.05 - 2 kt per kerta. Ehkä kuitenkin lähemänä tuota pienempää lukemaa kuin suurempaa. Tämä siis 1440 kertaa päivässä ja 30 kertaa kuukaudessa -> 2-86 Mt/kuukausi. Siihen muutama ajastus per päivä päälle, mutta ne ei tuossa paljoa lisää vie. Paha sanoa tarkemmin viestejä näkemättä.

Kyselin muuten älykkäämpää sisälämpötilatietoon perustuvaa lämmitysaikaa ja semmoinen ominaisuus on kuulemma piakkoin tulossa.

mremonen

#54
Tuon sisälämpötilan pohjalta tapahtuvan lämmityksen säädön saa kikkailtua päälle jo nyt. En nyt tarkkaan muista, mutta se meni jotenkin niin, että asetetaan se rajalämpötila halutuksi käynnistyslämpötilaksi ja laite käynnistyy jos ajastus on päällä ja rajalämpö alitettu. Huonona puolena tuossa taisi olla se, että sitä ei sitten saanut päälle edes napista, jos rajalämpö ei toteudu. Ja sitä rajaa ei pysty muuttamaan kännystä, vaan pitää tehdä sieltä weppiliittymästä.

Mutta joo, tuolla on tuhat miljoonaa mahdollisuutta toteuttaa kaikkia kivoja asioita, jos vain Remukki jaksaisi koodata. Ja hinnoitella jutut kuluttajaystävällisemmin. Esimerkiksi gps-tietoa olisi kiva hyödyntää laajemminkin, mutta en halua maksaa kymppiä kuussa (tjsp) siitä ajopäiväkirjatoiminteesta, kun en sellaista oikeasti välttämättä tarvitse.

Tuosta lokituksesta vielä, että pyynnöstä ongelmanselvitystä varten Remucilta saa (tai ainakin on saanut) lokin, jossa näkyy auton lämpötila ja eri lähtöjen tilat. Siitä näkee esimerkiksi sen, miten lämpö on autossa noussut.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

M_M

Eipä tuota datan siirtomäärää tarvinnutkaan sen enempää arvailla, kävin katsomassa Elisan nettipalvelusta. Vaihtelee hiukan, mutta näyttäisi olevan noin 30-40 MB/kk eli reilu megatavu vuorokaudessa. En tiedä olisiko enemmän jos esim. paikannus olisi myös käytössä, minun tapauksessani sitä ei ole.



Tuo Globetel jäisi siis maksamaan varmaan suunnilleen saman verran kuin Embelinin tarjoama liittymä, joten eipä siinäkään säästämään pääse.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: hece - 19.10.16 - klo:10:44
Tämä olisi todellakin kiva lisäominaisuus.
Olen siinä käsityksessä että Remuc lähettää kerran minuutissa uuden tiedon autolta ja samalla kysyy onko lämmitys laitettu päälle. Protokollasta riippuen tuommoinen viestintä voisi viedä luokkaa 0.05 - 2 kt per kerta. Ehkä kuitenkin lähemänä tuota pienempää lukemaa kuin suurempaa. Tämä siis 1440 kertaa päivässä ja 30 kertaa kuukaudessa -> 2-86 Mt/kuukausi. Siihen muutama ajastus per päivä päälle, mutta ne ei tuossa paljoa lisää vie. Paha sanoa tarkemmin viestejä näkemättä.

Kyselin muuten älykkäämpää sisälämpötilatietoon perustuvaa lämmitysaikaa ja semmoinen ominaisuus on kuulemma piakkoin tulossa.
25-40Mt / kuukausi on nykyisellä toteutuksella datansiirto. Huomioitavaa tosin on se että nykyinen Remuc on varustettu paikannuksella ja sen siirtämä datamäärä riippuu siitä kuinka paljon autolla ajellaan. Ã,,lykäs lähtöaika-ajastus tosiaan julkistetaan näillä näkymin ensiviikolla.

Taky

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 19.10.16 - klo:16:36
Ã,,lykäs lähtöaika-ajastus tosiaan julkistetaan näillä näkymin ensiviikolla.

Koskeeko myös vanhempia Remuceja eikä vain uusia?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Taky - 19.10.16 - klo:18:31
Koskeeko myös vanhempia Remuceja eikä vain uusia?
Ominaisuus tulee myös vanhoille laitteille automaattisesti uuden mobiiliohjelmiston mukana.

Taky

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 19.10.16 - klo:22:10
Ominaisuus tulee myös vanhoille laitteille automaattisesti uuden mobiiliohjelmiston mukana.

Loistavaa!
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy