Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - concorde

#61
Passat B8 (14-) / Vs: Passatin akun lataus
20.08.21 - klo:07:48
Lainaus käyttäjältä: Passova - 18.08.21 - klo:09:56a lisäkysymys, jos ajoakku vaurioituu, niin voiko sillä ajaa bensalla, vai tyssääkö kaikki ajot siihen?

Mun valistunut arvaus on, että matkanteho tyssää. Missään valikoissa ei ole ajomoodia "vain bensa",  joten sähkö on aina osa ajoa ja jos se puuttuu, niin...
#62
Passat B8 (14-) / Vs: Passatin akun lataus
18.08.21 - klo:07:48
Jep. ja GTE:ssä näistä

#63
Millähän VCDS-kodastuksella sais infotainmentin käynnistymään suoran navin karttanäkymään? Nyt ekaksi tulee "tervetuloa käyttäjä XXX" , joka pitää kuitata OK:lla ja sen jälkeen navin näkymässä on mielestäni täysin turha kohdenäkymä kartan sijaan, joka pitää napauttaa sivuun.

Siis olettaen, että auto on sammutettu navin kartta näkyvissä, millähän sen sais käynnistymään myös niin?

Ja kyseessä siis disco media
#64
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
11.08.21 - klo:10:25
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 11.08.21 - klo:08:37
Vasemman rinkulan sisällä on ACC näyttö, keskellä kartta, oikean rinkulan sisällä navin kääntymisohjenuoli. Kaikki mielestäni hyödyllisiä ihan normaalissa ajossa. Vai onko joku noista mielestäsi jotenkin turhaa mittaristossa?

Mä en käytännössä koske ACC:n etäisyyssäätöön koskaan (aina riittävän kaukana), joten se on mulle muuttumaton tieto. Kartta on infotainmentissa, samoin kuin navigointiohjeet (navia tarvitsen päivittäisessä ajossa todella harvoin). Range-tietokaan ei ole niin relevantti itselleni, koska auto höräyttää fossiilin käyntiin ihan itse, kun patteri loppuu.  Sitten kun pidemmällä matkalla bensavalo syttyy, niin hetken päästä pitää tankata.

Yllämainitut ei varmaan oo turhia, jos esim. tarvitsee navigointia päivittäin.

Yks missä tulee tsekattua mittaristoa on autosta soitettaessa, eli ratin luurilla oikea näyttö esiin ja rullasta vastaanottaja listalta. Se lienee toiminnaalisuudeltaan vastaavanlainen digiversiossa?
#65
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
11.08.21 - klo:08:26
Ihan mielenkiinnosta... mitä te sieltä mittaristosta vahtaatte ajon aikana nopeuden lisäksi?  Vai istutteko te autossa parkissa kustomoimassa näkymiä ihan ajanvietteeksi?  ;D
#66
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
10.08.21 - klo:16:00
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 10.08.21 - klo:14:33Oma veikkaukseni Passattien pölyyntymiselle halleissa on digimittarien puute.

Mittariston tyyli on itsellä ainakin melko se ja sama, koska sitä ei tule nopeusmittarin lisäksi juuri katseltua (+ tietty jos tulee varoitusvaloja).  Mulle siis on se ja sama, onko nopeusmittari analoginen vai digitaalisesti tehty analoginen mittari.  Silloin harvoin, kun navia joutuu käyttämään, niin sen ohjaukset näkee siitä navista.

En nyt tokikaan hyljeksi tulevia autoja, jos niissä tuollainen on, mutta ostokriteerinä se on listalla aika pitkällä kärjen takana.
#67
Mutta kertooko siis marmori minkä tahansa VINin perusteella auton tiedot varusteita myöten rahaa vastaan?  Toi tietohan pitäisi saada ennen auton ostoa (ja esim. ostoreissuun lähtöä ulkomaille)...
#68
Tällainen juttu: https://www.is.fi/autot/art-2000008170774.html

LainaaMutta mitä varastetuille autoille tapahtuu?

Todellisuudessa osa näistä palautuu liikenteeseen kloonattuina eli varastetulle autolle kopioidaan identiteetti saman mallisesta autosta. Auto siirretään pajalle, jossa runkoon hitsataan uutta peltiä ja meistataan väärennetyt valmistenumerot. Kopioitavasta autosta kopioidaan myös dokumentit ja näin liikenteessä on kaksi autoa samalla identiteetillä

LainaaYleensä kloonattu auto tunnistetaankin Rantasen mukaan vasta, jos tai kun se viedään huoltoon tai korjaukseen merkkiliikkeeseen.

â€" Liikkeessä saadaan auton keskusyksiköltä oikea valmistenumero tai sitten huoltoa suorittava ammattialinen huomaa, etteivät auton varusteet täsmää siihen, mitä varusteita siinä pitäisi olla valmistenumeron perusteella.

Kuinkas se ostohousut kainaloihin asti vetänyt perusjantteri pystyy tsekkaamaan tuon etukäteen?  Saako jostain VINin perusteella ulos jotain sellaista infoa, josta vois olla hyötyä auton tunnistamiseksi, vai onko marmori ainoa toivo?

Voisin kuvitella, että tässä hullussa maailmassa tuollaiset kloonaukset sen kun lisääntyy?  Vai mitä mieltä raati on?
#69
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
02.08.21 - klo:10:22
Lainaus käyttäjältä: Passova - 02.08.21 - klo:05:54Kysympä tässä samalla että minkä arvon olette laittaneet kohtaan akun minimivaraus? Minulla se on 30%.

30% se taitaa olla mullakin. Eikös tämä ole siis se varaus, jonka auto lataa heti, kun sen laittaa töpseliin ja jos lähtöajastus on päällä, niin loput (esim 70%) ladataan siten, että se on just täynnä ennen lähtöä?

Mitens, kun en useimmiten käytä tuota ajastusta, niin ladataanko hoppa silloin heti täyteen asti, huolimatta tästä asetuksesta?
#70
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
02.08.21 - klo:10:19

Lainaus käyttäjältä: Ohituskaista - 02.08.21 - klo:09:16Onko jonkun autoon tehty tuo avoin kampanja 93F9 S-korkeajänniteakun kunnostus? Mitä siinä oikein tehdään?
Lainaus käyttäjältä: makelja - 02.08.21 - klo:09:19Eikös se ollut joku tiiviyden tarkistus ja tarvittaessa parannus.

Joo, Mun pasuunaan toi tehtiin K-Caarassa ja kun asiaa kysyin (ja ihmettelin koko päivän kestoa), niin sanoivat, että koko ajoakku irroitetaan. siihen tehdään joku kennojen tiivistyksen parannus ja sitten se asennetaan takas + testit.

Akun pitää olla huoneenlämmin tota tehdessä, eli loppukeväästä kun oli vielä kylmiä öitä, niin auto piti viedä edellisenä päivänä yöksi pajalle lämpimään, että sitä pystyi heti aamusta aloittaa tsekkaamaan.
#71
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
31.07.21 - klo:18:42
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 30.07.21 - klo:18:01
Passat GTE -20
Onko se ok että etupenkin pääntuista repsikan puoleinen ei säädy niin alas kuin kuskin?

Mun 2020 GTE:ssä molemmat niskatuet jää samalle korkeudelle ala-asennossa, eli penkin ja niskatuen väliin mahtuu avain kyljellään (pitkällä kantillaan). Eivät siis mene ihan alas, mutta identtisesti keskenään.
#72
Vaimon 2016 GTE ja Discovery Pro sai uudet kartat tänään. 64GB Micro-SD kortti FAT32-formatoituna adapterilla ykkös-slotiin ja kone löysi kortin heti + päivitys onnistui kerrasta.

Nyt karttaversiona lukee 2021/2022.  Tarkoittaakohan toi, ettei tänä vuonna tule enää uutta karttaa, kun tossa on toi "2022" ?
#73
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
28.07.21 - klo:12:52
Mulla on itse asiassa toi sama 0152, joten toi Tiguan-foorumilta bongattu 027 voi olla joku Tiguan-henkinen versio, mutta MIB3 kuitenkin ja ongelmaa näyttää olleen vielä kesäkuussa.  Mun auto kävi K-Caarassa päivitettevänä kun mä ostin sen Kamuxilta ja siihen laittoivat Suomen valikohin (ruÃ¥tsin tuontiauto), mutta kartat on wanhat.

Takuuhan tossa vielä on voimassa, joten jos USB-lataus ei toimi, niin voisin viedä sen korjattavaksi.

Kerro sitten, kuinka sun kävi ja mikä versio softasta sinne ladattiin...
#74
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
28.07.21 - klo:12:37
Tällaisen löysin toisaalta:



Tiguan-foorumilta läydetty, mutta MIB3 ja Discover Media/Pro kuitenkin...  Tais olla Briskoda-foorumillakin samoja juttuja
#75
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
28.07.21 - klo:11:51
Toi 2020 GTE:n Discover Media -laitteen karttojen päivitys näyttää sakkaavan kyllä isosti. Latasin karttapaketin ja olen nyt kokeillut USB-C - tikulla (sekä exFAT & NTFS , kuten folkkarin omassa ohjeessa lukee: https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/manuals/Discover_Media_Gen.3_November_2020_EN.pdf) , sekä USB-C -> SD adapterilla ja SD-kortilla (FAT32) , mutta ei mitään eloa.

Tossa jälkimmäisessä on se etu, että siinä adapterissa on merkkivalo kertomassa liikkuuko bitti, mutta ei liiku.

Yritin myös disabloida eSIMmin, josko se preferois pelkkään online-päivitystä, mutta ei ollut hyötyä.

Jos siis joku on onnistunut ton karttamatskun päivittämään USB-C:n kautta, niin  tikun koko / formatointi / koreografia - kombo kiinnostaisi tietää.
#76
Onko siis niin, että jos itse viitsisi opetella tuon erWinin käytön, niin ei-marmorihuollon jälkeen voisi ostaa 7e/h flat raten ja käydä naputtelemassa itse huollon tiedot oman auton sähköiseen huoltokirjaan?  Vai tarviiko siihen päästäkseen olla rekisteröitynyt workshopiksi eikä yksityiseksi?
#77
Kun tuosta Passat B8 huolto-ohjelmasta on tullut paljon kyselyitä, niin Google löysi seuraavan dokumentin jossa on kuvattuna toi huolto-ohjelma eri moottoreille ja maantieteellisille alueille. Kovasti näyttää viralliselta, mutta en ota kantaa onko sitä.

Passat B8 maintenance manual
#78
Lainaus käyttäjältä: pekii - 19.07.21 - klo:22:56

-AAWireless lisätty (Android Auto toimii siis jatkossa langattomasti)


Oliko kyseessä siis tällainen: https://www.amazon.de/-/en/Inbay-241320-52-1-storage-Passat-size/dp/B075XMZ1WG

Oliko helppo asennus, lähinnä tuon ympäristön purku?
#79
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
19.07.21 - klo:13:11
Nyt kesällä n. 50km. Auto toki lupas vähän vielä enemmän...



Toki, en erikseen hissutellut, eli normaalia ajoa 30-100km/h rajoitusalueilla
#81
Autona 2020 GTE ja muutamia kertoja nyt hellepäivinä on tullut vastaan tilanne, jossa auto on ollut parkissa tuulilasi aurinkoon päin ja käynnistettäessä mittaristoon tulee herjat kaista-avustimen, liikennemerkkitunnistuksen ja olikohan vielä jonkun muunkin toimimattomuudesta. Eli tuntuis, että tuulilasin tunnistin ottaa itseensä suorasta (kuumasta) auringonpaisteesta, mutta kun autolla lähtee ajamaan, niin noi kaikki toiminnot kyllä toimii OK virheilmoista huolimatta.

Onko muilla vastaavaa, vai pitääkö tuota tuulilasin tunnistinta käydä takuisiin näyttämässä?

VCDS:llä en ole katsonut, poikiiko toi vikakoodeja.
#82
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.07.21 - klo:09:52
Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 15.07.21 - klo:15:00
Tarkoitus ostaa auto Suomesta liikkeestä, niin se nyt sitten taitaa olla herran haltuun kuinka innokkaita asiakaspalvelijoita...

Mä ostin oman 2020 GTE:n Kamuxilta, joka oli uittanut sen ruÃ¥tsista. Sovittiin myyjän kanssa, että käytän sen K-Caaran huollossa ensi töikseni (mm. akun tiivistyksen kampanja) ja jos on jotain "ylläreitä" niin Kamux kuittaa laskun. Samalla valikkokieleksi vaihtui Suomi, jota ei ennen softapäivitystä ollut edes valikoissa tarjolla.  Homma toimi hyvin, joten iso peukku Kamux/Konalan suuntaan.
#83
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.07.21 - klo:13:59
Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 15.07.21 - klo:10:19
Onko kellään kokemusta tuontiautojen osalta takaisinkutsukampanjoissa?

Noita ihan tarjotaankin ilmaiseksi: https://huolto.volkswagen.fi/products/tuontiautotarkastus

LainaaHaluamme pitää asiakkaistamme parasta mahdollista huolta, ja tarjoamme tuontiautosi kuntotarkastuksen täysin veloituksetta heti, kun autosi on saapunut Suomeen.
Kuntotarkastuksessa varmistamme, että autosi soveltuu kaikilta osin Suomen olosuhteisiin ja tarkastamme muun muassa autoosi kohdistuvien valmistajan laadunparannuskampanjoiden tilanteen sekä huoltohistorian ajantasaisuuden

Eli mun mielestä ei ole syytä olla viemättä...
#84
Akku oli alkuperäinen, eli 2016 tehtaalla asennettu. En kyllä huomannut katsoa sen valmistusleimaa. 
#86
Volkswagen / ID.5
21.04.21 - klo:19:11
#89
Taloudessa lienee kohta 2 x VW GTE , joten tulisi tarve ladata kahta patteriautoa samaan aikaan.  Asumme vielä kesät mökillä, joten latauspaikkojakin olisi 2.

Nyt siis kysyisin vinkkejä sellaisista latausasemista, joissa on kahden auton latausmahdollisuus (malleja, kokemuksia, järkevä hinta?) ja onnistuuko asennus esim kolmivaiheliittimen kautta, jotta latausaseman voi muuttaa pari kertaa vuodessa eri osoitteisiin.

Joku 3kâ,¬ latausasema x 2 kiinteästi asennettuna ei ole oikein taloudellisesti vaihtoehto. Tietty myös 2x yhden auton laturi vois tulla kyseeseen, samoin irroitettavana/siirrettävänä asennuksena?

Entäs kokemuksia/hyötyjä/haittoja siihen, onko latausasemassa itsessään johto vai pelkkä rasia auton omaan johtoa varten?

Vinkkejä?
#90
Hop. Nämä olisi vielä tuolla varaston nurkassa. Jos tarvitset edullisen sarjan esim kevään viimeisille talvikeleille tai karkeille asfalteille ennen kesää, tässä sarja. Voi niillä kesänkin ajaa.

60â,¬/sarja.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy