Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - concorde

#31
Moro.

Onko täällä tietoa otsikon aiheesta, jos yksityishenkilönä uittaisi jonkun patteriauton rapakon takaa tänne peräpohjolaan...  Noissa kun on "nollapäästöt" niin niiden puolesta ei luulisi tulevan ongelmia, mutta onko jotain muuta huomioitavaa / hommaa hankaloittavaa asiaa katsastuksen suhteen?

Latausjännite on tietty yksi asia, eli  laturi menis uusiksi. Onkohan se niin iso remontti, että se jo pysäyttää homman?  Mittaristo lienee helppo kodastaa km-pohjaiseksi ja lämpöpumppu/talvivarustus pitää tsekata mukavuuden vuoksi, mutta lähinnä kiinnostaa toi kilpiin saanti. Vaatimustodistukset ym, eli onko se patteriautoilla helpompaa kuin fossiileilla?  Kyseessä olis esim E-tron tai ID.4 , eli malleja joita täälläkin myydään.

Onkohan noissa vielä vain parittomille taajuuskymmenyksille osuvat radiot (vai onko se muinaishistoriaa?) ja toimiikohan käyynyn etäohjaukset meidän verkoissa OK?

Tietoa/huhuja/uskomuksia?
#32
Mulla on toisessa GTE:ssä kesärenkaina Noksun 225/50/18 vakiovanteella ja noi on paljon sopivammat Suomen teille kuin auton mukana tulleet 235/45/18.  Täyttää kaartakin hieman enemmän, niin ei kaipaa edes madallusta ulkonäkösyistä...  ;)
#34
Volkswagen / Vs: ID.Buzz
10.03.22 - klo:09:59
https://www.volkswagen.fi/fi/mallit/id-buzz.html

Hinta ja tarkemmat speksit ilmeisesti toukokuussa
#35
Volkswagen / ID.Buzz
07.01.22 - klo:15:34
Maaliskuussa julkaistaan:  https://twitter.com/Herbert_Diess/status/1479088727045591041

https://www.carscoops.com/2022/01/production-vw-id-buzz-retro-bus-to-be-unveiled-on-march-9/

LainaaVolkswagen’s CEO, Herbert Diess took to Twitter today to announce that the production version of the ID.Buzz electric concept van will be unveiled on March 9, 2022



PS. Jos Buzz-ketju oli jo jossain täällä (enkä vaan löytänyt), niin tän voi yhdistää siihen...
#36
Lainaus käyttäjältä: concorde - 21.09.21 - klo:12:18...tai pyytää vaimoa...
Lainaus käyttäjältä: tgotj - 21.09.21 - klo:12:29Tuuhea pensas varmaan toimis kans.

Ei taida vaimo suostua...  ;)
#37
Kuuluisko tää tänne?   ;D

#38
Passat B8 (14-) / Vs: GTE ja latausteho?
11.10.21 - klo:07:20
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 10.10.21 - klo:19:02
Gte:n laturi ottaa vain yhdestä vaiheesta. Siitä tuo 3,6 kW raja.

Ah, kyllähän mä olin tuon taannoin lukenut, mutta en kyllä enää muistanut.  Noinhan se menikin.
#39
Passat B8 (14-) / GTE ja latausteho?
10.10.21 - klo:18:39
Moro.

Millaisia latausaikoja olette parhaimmillaan saaneet GTE-pasuunoihin?  FL / ei-FL lienee akun koon takia vähän eri?

Ihmettelen siksi, että hommasin CTEKin latausaseman ja sen appsilla näyttäisi menevän autoon vain 3.5kW vaikka laturin nimellisteho on 11kW.  Tyhjästä täyteen tarjosi omalla suko-laturilla 5h (16A) ja CTEKillä (3x16A) 3,5h

Auton valikosta latauksen asetus on "maksimi"

En ole käynyt missään isompitehoisessa laturissa kokeilemassa.
#40
Missäs kanavassa määritellään se, mistä nopeudesta alkaen automaagipitkät aktivoituvat?  Oletus näyttää olevan 60kmh, mutta tuolla maalla sais olla jo hiljaisemmillakin vauhdeilla...
#41
Jatkokysymys noihin automaagipitkiin liittyen: onko jossain niiden herkkyyden säätö, eli kuinka pitkään pitävät pitkiä päällä vastaantulijan lähestyessä ja kuinka nopeasti laittavat ne takaisin ohitettuaan?  En ole vielä päässyt kokeilemaan noita, mutta luulen/veikkaan/arvaan, että toi kysymys nousee heti sen jälkeen...
#42
Jep. Homma onnistui OK. Nyt on automaagipitkät konffattu.  :)
#43
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
21.09.21 - klo:13:24
Onko raadilla tietoa, miltä ajalta/matkalta toi GTE mittaa mennyttä kulutusta laskeakseen sen käytössä olevan sähkörangen latauksen jälkeen?  Itsellä on työmatka pääosin 100kmh paanaa ja käytettävissä oleva range sen mukaan latauksen jälkeen noi 40km. Olen kuitenkin nähnyt tuossa loman aikana (jolloin oli enemmän nurkka-ajoa) jopa 55km rangearvioita, joten kulutuksen mukaan se sen laskee, mutta kuinka pitkältä ajalta/matkalta?

ja nollaantuuko se noita pitkäaikaisia ajotietoja nollaamalla taas "optimiin" ?
#44
Tänks. Ehtoolla pitää siis kääriä hihat.
#45
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 21.09.21 - klo:11:16Kokeilitko, meneekö 2A...2F mikään läpi?

En kokeillut muita kuin 21-29. Tai no, eka kokeilin jostain foorumilta bongaamaani 06 - vaihtoehtoa, mutta siitä pukkas erroria.

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 21.09.21 - klo:11:30Kokeilitko etupään jarrutuksen toimintaa?

En oo kokeillut. Pokka (ja lompakko) ei kestä kokeilua autokatoksen takaseinään...  ;)
Pitäis varmaan ottaa joku iso pahvi ja pystyttää se pihaan testiä varten. Tai pyytää vaimoa toimimaan "härkätaistelijana"... Saisivathan naapurit taas puheenaiheita  ;D
#46
Pitää tsekata ehtoolla, kun pääsee piuhan kanssa autoon kiinni.
#47
Kohteena -20 GTE, jossa mm. kaista-avustin, travel assistant ja liikennemerkkien tunnistus. Keulalla tavalliset ledit.
Pitäisikö tuolla HW-arsenaalilla olla kyvykkyys ohjata automaattipitkiä?

Tsekkasin eilen VCDS:llä 09 Central electrics modulin koodauksia / adaptaatioita netistä löytyneiden ohjeiden perusteella, mutta en löytänyt ratkaisua.  Yksi asia, joka jäi vähän ihmetyttämään, oli coding - näkymässä olleet pelkät nollat, eli long coding rivi oli pelkkiä nollia eikä long coding helperistä ollut mitään apua...

Security koodina käytin VCDS:n tarjoamaa 31347.

Onko jollain tietoa a) onnistuuko tuolla HW-kombolla ja pelkällä koodauksella automaattipitkät ja jos niin b) millä kodasteluilla?
#48
Ja vastaan itselleni, että vaikka asetus on nykyisin tuo "6" ja vaikka auto koodauksen yhteydessä herjasi tuosta parkkijarrusta, niin kyllä se edelleen toimii. Tuli tahattomasti testattua, kun peruuttelin pihassa kärryä ilman, että sähköt oli kiinni. Kesken peruutuksen auto jarrutti itse merkkivalodiskon saattelemana huomautellen, että älä nyt hyvä mies peruuta päin tota auton takana olevaa (liikkuvaa) seinää...  ;D
#49
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.09.21 - klo:09:51
Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 14.09.21 - klo:15:15Auton voi ajastaa aivan hyvin myös ilman mitään sovelluksia.

Jep. Näytöstä "menu" ja sieltä "e-manager" , jossa noi säädöt voi suorittaa.
#50
Volkswagen / ID.6 (sähkö-Passat?)
11.09.21 - klo:20:42
Tällaista Saksan maalta: https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/vw-elektro-passat-id6-und-id7-aero-b-vizzion/



Toi vielä farmarina, niin...  :)
#52
Onko toi poikkiviivan väri ainoa muutos vai mitä tuossa olisi odotettavissa?
#53
Navigointi / Vs: Skoda IV & Columbus
27.08.21 - klo:18:32
Mitens pitkä painallus kohteen päällä? Tuleeko valikko, jossa roskiksen kuva?  Mun mielestä GTE-Passatissa toimii noin.
#54
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
27.08.21 - klo:09:53
Taitaa olla joku vakioaika (30sek tjsp) kun auto ilmoittaa, että virransäästön takia sammutetaan.

Mulla on sama juttu, kun pysähdyn postilaatikolle. kun autosta nousee, moottori "sammuu" , mutta esim radio jää päälle. Jos tuun takas ajoissa, niin rokki soi ja laittamalla veihteen D:lle, sähkömoottori "käynnistyy" ja ajo voi alkaa, mutta jos menee yli 30sek, niin radio on sammunut ja kottero pitää herätellä virtanapista. Tuon sammutuksen yhdeydessä mittaristossa on joku virransäästökuittaus.
#55
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.08.21 - klo:14:59
Joo, saattaa siis olla, mutta aiemmassa aanelkussa valikoissa oli myös assistantin herkkyyden säätö vastaavalla tavalla. Toi mun kuvatus on siis myös autosta, jossa DLA:ta ei ole, mutta onko valikoissa lisää optioita, kun DLA on?

VCDS:llä varmaan viimestään saa muutettua?
#56
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.08.21 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 23.08.21 - klo:09:36Eniten eilen ärsytti tuon "dynamic light assistant" valosysteemin tosi, tosi myöhäinen pitkien sytytys.

Eikö se ole säädettävissä asetuksista?


#57
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
25.08.21 - klo:11:21
Meillä myös vaihtui aikanaan GTE:hen turanzat 235/45/18 Noksuun koossa 225/50/18. Loppui myös vetelyt ja mekkala putos kivasti.
#58
Tosta Autovexistä... Tarjosin omaa 2019 A4:sta sinne ja tarjoukset olivat max 29k luokkaa. Auto oli rekattu 28.12.2018, jolloin palvelu luokitteli sen 2018-malliseksi ei-FL-malliksi ja hyvityksen sen mukaan (vaikka ilmoitin vuosimallin 2019 ja vapaatekstissä vielä korostin uutta mallia). Ei tullut kauppoja, kun hyvitys oli 5-7kâ,¬ liian alhainen.

Sitten kun otin suoraan Nykyisen Passatin myyjään yhteyttä ja tarjosin nelkkua, niin vaihtohinta oli siellä 35k nurkilla, eli suunnilleen kohillaan.

Ilmeisesti toi autovex toimii ihan ok ainakin jolloin autoilla, mutta vuosimallin tai mallin vaihtuessa saattaa mennä pahastikin metsään.

Niin ja topikkiin... Vaihdoin siis 2020-malliseen GTE-pasuunaan ja 19/20-mallisia GTEitä oli Nettiautossa noin 50 parin-kolmen tonnin haarukassa. Lähetin noista noin 30:lle vaihtotarjouksen suunnilleen samanhintaisen vaihdokin kera ja välirahatarjoukset olivat välillä 1500eur - 8500(!!!) eur.  Eli toiset kaupat osaavat tehdä kauppaa määrällä ja pienemmillä katteilla ja toiset taas haluavat koko kuukausipalkan yhdellä kaupalla.
#59
Tuolla pientä testailua aiheeseen liittyen 2020 GTE Passatilla: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=49398.0
#60
Potilaana 2020-mallinen GTE ja tarkoituksena oli saada selvyyttä luistoneston asetusten saloista VCDS:llä. Tossa autossahan ei ole enää luistonestolle omaa knappia, vaan valinta tehdään infotainmentin CAR-menusta asetusten alta.  Ilmeisesti vastaavanlaisia koodauksia pystyy tekemään myös "napillisiin", jolloin noi vaihtoehdot ovat myös valittavissa knapilla lyhyt painallus / pitkä painallus.

Yritin etsiä interwebsin saloista koodaukseen apuja, mutta useimmat ohjeet olivat Golffeille tai vanhemmille Passateille, joissa ABS-modulin long codingissa on vain 29 tavua. Mun Passatissa niitä on 47, mutta pienen tutkistelun jälkeen toi byte 29 on juurikin tähän ASR/ECS-asetukseen liittyvä ja näyttää olevan, että siitä vielä se jälkimmäinen numero ratkaisee. Monissa Golf-pohjaisissa ohjeissa asetukset olivat joko 01-09 tai 81-89 välillä, 02/82 ollessa vakioarvo (ei-GTI/R - mallisille). Mun Passatissa vakioarvo oli 22, joten arvelin asetusten osuvan välille 21-29 ja niihän se olikin.  Laitoin tuohon alla olevaan kuvatukseen kuitenkin arvoiksi x1-x9 , koska toi eka numero voi vaihdella malleittain, mutta ilmeisimmin muuten toi koodaus osuu kohilleen. Paikkana siis VCDS:n ABS-moduli ja sieltä Coding.

Mun Long Coding näytti tältä oletuksena (mainittu tavu korostettuna)

4FEC728F33223B754779060768CC49F24ECCDCE26016927138A1F078D2224A0B0003000012121212B835351919323200

Oletusarvona toi "22" näytti valikossa vain Aktiivisen lisäksi "ASR Pois" - vaihtoehdon, mutta pienellä kokeilulla seuraavat sieltä löytyivät:



Koodaukseen käytin security codea 40168 , mutta en osaa sanoa, oliko se tarpeellista. Muutoksia pystyi tekemään vain yhden kerrallaan, jonka jälkeen seuraavaa kokeilua ennen moduli piti sulkea ja avata uusiksi. Käytin myös "soft reset" - täppää päällä.  Muutoksen hyväksynnän jälkeen mittaristoon tuli varoitus:



Mutta vikakoodeja ei näkynyt. Onkohan toi paikoitusjarru siis sitä varten, että auto estää ajamasta seinään pysäköitäessä, mutta ESC Sport/Off - asetuksilla se on disabloitu?


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy