Golf 8 viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

vmp

Samalla poistuu ohjauksen ajoittainen tahmeus kun sen helvetinkoneen saa kokonaan pois.
2022 Golf R

Tos®

Onkohan putler vai mikä, kun gps on sekoillut pari kertaa tässä muutaman päivän sisällä?
Pyörii vaan ympyrää sijainti kartalla, luultavasti ajotiedon perusteella.

Samalla se herjaa rajoittunutta liikennemerkkien tunnistamista.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Taas sijainti oli pielessä, mitään gps antenniin liittyvää ilmoitusta ei löytynyt navikan muistista.

Valtatiellä ajellessa se ykskaks bongas keskustan 30kmh rajoituksen, jossa sijaintinuoli liikkui keskustan tuntumassa - siitä sitten jarruttelemaan...  :o
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JGekko

Minulla on yhden kerran, ehkä noin kuukausi sitten tehnyt vastaavan tempun. Sen jälkeen ei ole toistunut ainakaan vielä.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

AapeliK

Meidän Golfin takalasin pesuri alkoi vuotaa. Aika jännä, Leonissa tuli tismalleen saman ikäisenä sama vika.

Muuten ollut tosi huoletonta ajelua edelleen, tammikuisen 48V-virheilmoituksen jälkeen

vmp

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 11.06.22 - klo:13:23
GPS antennissa täytyy olla vikaa

16 sateliittia näkyvissä on itseasiassa aika loistava tilanne. Yleensä neljä riittää sijainnin saamiseen...
2022 Golf R

Tos®

Signaalin se saa vain 1-2 satelliitista jostain syystä.
Toimiessaan siinä näkyy tracked satellites 3.
Välitin tuon kuvan myös huoltoon...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Seurasin tuota nyt ja se vaihtelee 0-2, sitten 3-4 jopa 5.
Kun se jää alle kolmen, rupee sekoilut
https://photos.app.goo.gl/txJvpsHT84F5iWMY7

Kännykän gpsinfo taasen näyttää monen monta satelliittia, mihin saa yhteyden auton peltien läpi.

Ilmeisesti toimii kuten ennenkin, eli ilman kolmiomittausta se käyttää nopeustietoa ja ratin kääntökulmaa pysyäkseen kartalla, se toimii jonkun aikaa...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Atsii

Omassa Koslassa oli Gps ongelmia. Vaihdettiin uusi antenni ja kaikki Gps ongelmat katosivat, ainakin hetkeksi.
Antenni vaihdettiin muun huollon yhteydessä.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 14.06.22 - klo:08:52
Omassa Koslassa oli Gps ongelmia. Vaihdettiin uusi antenni ja kaikki Gps ongelmat katosivat, ainakin hetkeksi.
Antenni vaihdettiin muun huollon yhteydessä.
Hyvä tietää!
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Mun autoon tehtiin merkkarilla kampanjat 90S8 ja 91CM, ja sen jälkeen en onnistunut tekemään itsestäni pääkäyttäjää ja we connectilla ei saanut yhteyttä autoon. Siellä lukee vain että auto on deaktivoitu.

Kävin sitten kysymässä että missä vika. Huoltoneuvojan ja we connect-tuen kanssa yritimme ongelmaa selvitellä, venkslattiin autossa vaikka mitä mutta eipä auttanut. We connect tuki näki päätteeltään ristiriidan. Olin muka jo pääkäyttäjä vaikken todellisuudessa ollut. Näkivät myös ettei autossani ollut varsinaisesti mitään nettiongelmaa.

Puhelun aikana tuli ilmi etten ole ainoa päivitetty asiakas, jolla on hämminkiä. Huoltoneuvoja sai mystisen numerosarjan, jonka pitäisi ratkaista ongelma. No, tilanne on nyt kuitenkin se että huomenna pukkaa ylimääräistä huoltokäyntiä. Kaikki kunnia kuitenkin kärsivälliselle huoltoneuvojalle. Saan sijaisauton vielä käyttööni, eli eiköhän tämä iloksi muutu.

Mietin tässä miksi minulle sattui joku hasardi. Olisiko päivityksessä oiottu? 1668>1896 oli niin iso hyppäys software-versioissa, että onko stepit tehty oikein  ??? Voihan tietty olla että kävi vaan huono flaksi..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

broz

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 14.06.22 - klo:20:19
Mun autoon tehtiin merkkarilla kampanjat 90S8 ja 91CM, ja sen jälkeen en onnistunut tekemään itsestäni pääkäyttäjää ja we connectilla ei saanut yhteyttä autoon. Siellä lukee vain että auto on deaktivoitu.

Kävin sitten kysymässä että missä vika. Huoltoneuvojan ja we connect-tuen kanssa yritimme ongelmaa selvitellä, venkslattiin autossa vaikka mitä mutta eipä auttanut. We connect tuki näki päätteeltään ristiriidan. Olin muka jo pääkäyttäjä vaikken todellisuudessa ollut. Näkivät myös ettei autossani ollut varsinaisesti mitään nettiongelmaa.

Puhelun aikana tuli ilmi etten ole ainoa päivitetty asiakas, jolla on hämminkiä. Huoltoneuvoja sai mystisen numerosarjan, jonka pitäisi ratkaista ongelma. No, tilanne on nyt kuitenkin se että huomenna pukkaa ylimääräistä huoltokäyntiä. Kaikki kunnia kuitenkin kärsivälliselle huoltoneuvojalle. Saan sijaisauton vielä käyttööni, eli eiköhän tämä iloksi muutu.

Mietin tässä miksi minulle sattui joku hasardi. Olisiko päivityksessä oiottu? 1668>1896 oli niin iso hyppäys software-versioissa, että onko stepit tehty oikein  ??? Voihan tietty olla että kävi vaan huono flaksi..

Vastasin kyllä tuonne Golf 8 Chat puolelle jo, mutta laitetaan sama tänne.

Ihan kuin oma keissini. Itsellä oli myös  nuo pari kampanjapäivitystä ja sen lisäksi lista vioista jotka korjautui kai tuolla uusimalla infortaiment päivityksellä. Auto meni kyseisen operaation jälkeen takaisin huoltoon pariksi päiväksi juuri tuon pääkäyttäjä keissin johdosta. Nyt saan itseni laitettua pääkäyttäjäksi, mutta we connectista en näe auton sähkön määrää enkä myöskään saa ilmoitusta enään jos lataus keskeytyy tai on valmis. Tämä asia on We Connectilla selvityksessä. Kannattaa ottaa yhteyttä heidän suuntaan tuosta we connectin toimimattomuudesta. Niin ehkä saavat minunkin keissiin peilipintaa ettei ole yhden käyttäjän ongelma :D

Valitettavasti en osaa sanoa mitä tekivät pajalla toisella kerralla että saivat tämän pääkäyttäjä ongelman korjatuksi.

Mutta ilmoittele kuinka käy, että lähteekö toimimaan tuon huolto käynnin jälkeen.

Lisäksi tänään ja eilen auto ei löytänyt käyttäjä profiilia ja ei näin ollen jaettua sijaintiakaan eli ei tullut sitä vieras etsivänkään kuvaa  ;D :o
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Reneto

^
Tämänpäiväinen käynti vaikuttaisi ratkaisseen ongelman. Auto kelpuuttaa minut pääkäyttäjäksi ja we connect toimii kuten ennenkin.
Autolle tehtiin tehdasasetusten palautus, mutta se ei ollut yksistään riittävä toimenpide. Sen kummemmin minulle ei kerrottu mitä tehtiin lisäksi, mutta kysyin olisiko se ollut itse tehtävissä ja vastaus oli ei.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

broz

Kun auto kun oli tuossa 1896 päivityksessä niin sen jälkeen navigaattorin kartassa on alkanut esiintymään "harmaita/varjo" alueita aika ajoin. Ootteko törmänneet vastaavaan?
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Tos®

Ehkä se yrittää luoda kartasta mukamas aidomman näköistä?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Kyllä mun kartoissa on ollut utua alusta asti, siis myös ennen 1896-päivitystä. Ja yhdyn edelliseen mielipiteeseen, että kyseessä taitaa olla ihan vaan cool-efekti, tai ainakin yritys.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

heller

Ettei olisi sähkörangen kantavuudesta kyse?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Reneto

Mulla tuo range sähköllä on tasan 0 km

Edit. Oishan se mukava nähdä minkälaisista varjoista puhutaan..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

https://photos.app.goo.gl/debxCEcfFc9WhnTFA
Tuossa kuvassa keskellä huonosti näkyy sellaisia rantuja.
Pohjoisnuolen yläpuolella

Ne erottuu paremmin toisissa paikoissa
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

broz

Tässä muutama kuva tuosta navigaattorin harmaasta/varjo alueesta.






Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Wiiseli

Gte:ssä tuo varjostus kertoo sähkörangen! Eiks ton saa asetuksista pois?
PASSAT GTE VM. 2020

broz

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 21.06.22 - klo:14:41
Gte:ssä tuo varjostus kertoo sähkörangen! Eiks ton saa asetuksista pois?

Okei, ei ollut ainakaan vanhemmalla softalla tuollaista "ominaisuutta".
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Atsii

Voisiko kyseessä olla auton sisäänrakennetun eSIM systeemin signaalin kattavuusalue?
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

PoloBlueGT6R

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 21.06.22 - klo:20:17
Voisiko kyseessä olla auton sisäänrakennetun eSIM systeemin signaalin kattavuusalue?

Luultavasti ei? Minulla ei näy mitään tuollaista harmaata aluetta. Softa 1896.

Tuolla on keskustelua samasta:
https://www.vwidtalk.com/threads/white-line-on-navigation-map.2687/
ja ovat sitä mieltä että se olisi jonkin sortin range, mutta kukaan ei ymmärrä mikä logiikka siinä on.  ;D
Golf 8 GTI -21
ex: Polo BlueGT -14

broz

Pitää ens kuussa kun on öljynvaihto niin kysellä huollosta jos he tietäisivät tuolle vastauksen tai sen miten sen saa pois päältä.
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Wiiseli



Tässä näkyy miten sen saa Gte:ssä pois. Eli toimintamatka nappula pois päältä. Mut tosiaan mulla on eri softa ja hardis.
PASSAT GTE VM. 2020

Trifid

Ensihuolto tehty tänään ja huollon yhteydessä piti tehdä kampanjat ja päivitykset. Kaikkia ei saatu tehtyä ja ainakin vakionopeudensäädin hävisi, limiter vaan käytössä. Navi pyöritteli vaan "odota"-tilassa ja esim AppConnect- löytyisi vaan shopista. Uusi yritys heinäkuussa sitten.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

Sped

Onko kellään ollut valojen/vilkkujen kanssa ongelmaa / vaihdettu etu-umpioita huollossa? Mietin, että onko vain ollut minun yksilöni tässä ongelmassa läsnä vai muitakin uhreja? :D

Mutta nyt vihdoin vaihdettiin takajarrupalat uusiin vinkumisen vuoksi, ja tähän päivään mennessä ollut ainakin hiljasta. Ensi keskiviikkona uudestaan huoltoon vaihtamaan se umpio...  ::)
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

kask


Auto kävi pari viikkoa huollossa, alkuperäisen huollon varasin SOS-järjestelmän vian tutkintaan. Pari viikkoa vierähti uuden ohjaanlaitteen (kampanjapäivitykset porkkas ilmeisesti) ja lopulta uuden antennin (alkuperäinen ongelma) tilausta odotellessa.

Nyt olen yrittänyt saada langatonta CarPlaytä toimimaan. CarPlay toimii piuhan kanssa, mutta langaton heittää "mobile device cannot be connected" herjan kun yrittää yhdistää. Puhelimen/infotainmentin resetoinnit, pääkäyttäjän uudelleenmäärittelyt yms. poistot ja palautukset tehty moneen kertaan.

Onko tullut muilla vastaan ja onko tähän jotain kikkaa miten saa toimimaan, vai kutsuuko paja jälleen?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy